מעורב הופס ליום ג': קיירי אירוינג לא יכול להתרכז בכדורסל 'בגלל מה שהולך בין ישראל והפלסטינאים' / מנחם לס

1.קיירי אירוינג: I am Not Focused On Basketball. I Have to Turn My Focus To The Israeli-Palestinian Conflict

"אני אינני השחקן שכל הפוקוס שלו הוא כדורסל. ישנם בעולם דברים חשובים יותר ומי שלא מכיר בזאת הוא עוור. אני מכיר בזאת ועם כל הכבוד לפלייאוף ההולך ובא, כל כולי מרוכז במזרח התיכון ולא בפלייאןף. סורי באט דיס איז דה טרוס!".

בסרטון שהוא פירסם דרך מחלקת המדיה של הנטס הוא אומר":

I’m not going to lie to you guys, a lot of stuff is going on in this world, and basketball is just not the most important thing to me right now. There’s a lot of stuff going on overseas. All my people are still in bondage across the world, and there’s a lot of dehumanization going on.

So I apologize if I’m not going to be focused on y’all’s questions. It’s just too much going on in the world for me to just be talking about basketball. I focus on this s*** 24/7, most of the time, but it’s just too much going on in this world not to address. It’s just sad to see this s*** going on. It’s not just in Palestine, it’s not just in Israel. It’s all over the world, man, and I feel it. I’m very compassionate … to all races, all cultures, and to see a lot of different people being discriminated against based on their religion, color of their skin, what they believe in. It’s just sad.

We all say we’re human beings, and we care, and we’re compassionate, but what are you doing to help? … My goal out here, my purpose is to help humanity. And I can’t sit here and not address that. I don’t care which way you stand. On either side, if you’re a human being, and you support the anti-war effort that’s going on. There’s a lot of people losing their lives — children, a lot of babies, and that’s just what I’m focused on.

**************

2. לראשונה באתר: בני החורג ג'סי (בנה הביולוגי של גייל) בן ה-65 שיודע איך לחיות!

137 COMMENTS

ג'סי היה בן 17 כשנשאתי לאמו גייל. אפרת, בתי הביולוגית שאמה רינה ניפטרה שנה קודם לכן, היתה בת 4. היום הוא בן 65, רווק על הכיפאק (נשוי שלוש פעמים, אבא ילד אחד, וסבא שנכדו בן 3 חודשים). הפעם האחרונה שהוא עבר היתה לפני יותר מ-20 שנה. הוא היה חבר של מפתחי הסנדל 'קרוקס' – ברנד שגדל להיות מגה-$$$ – אבל בגלל תמימותו של ג'סי (אמרתי 'תמים'; לא טיפש) הם השאירו אותו בחוץ ופיצו אותו בכמה פירורים, שיחד עם הירושה מסבו, איפשרו לו לחיות בבולדר, קולורדו, כרווק פלייבוי שמשוגע לספורט, אוהד כל קבוצה מניו יורק כפי שחינכתי אותו, משחק בעצמו סופטבול בליגה של מבוגרים, ובליגת באולינג עם ממוצע של >200. הוא אוהד גדול של בירה מהחבית, פוט – מרחואנה – משובח(ת) (שבקולורדו אתה קונה בסופרמרקט) וחי ללא דאגה בחיים.

כשנשאתי לגייל הוא – ואחיו קני שהוא היה בעל חווה בצפון קרולינה – הפכו לאחים מגוברים של בנותי סיכל ואפרת שהיו בנות 7 ו-4 שגייל אימצה, והם הפכו לאחים מבוגרים טובים ואחראים לאחיותיהן החדשות.

אני שילמתי לג'סי את לימודיו בקובלסקיל סטייט יוניברסיטי באפסטייט ניו יורק, אבל כשסיים לימודיו ב'תיכנון וניהול 'יערות למטרות קמפינג ורקריאשיון' הוא וחבר שמעו שקולורדו היא המקום לצעירים, והוא שם כבר למעלה מ-40 שנה.

כבר 5 שנים שלג'סי ישנה פרטנרית חמודה (טרפיסטית בעבודה סוציאלית, ומומחית בעיקר בצעירים הסובלים מאנרסיה) והם גרים יחד בבולדר, ביתה של אוניברסיטת קולורדו והעיר המייצרת את הבירות הטובות בנמצא, זו השנה החמישית. ג'סי לחש באוזני שהוא המאושר ביותר שהיה בחייו, וכן, האמינו או לא, יש לי בן בן 65!

זוהי סינדי, חברתו לחיים (אני מקווה) של בני החורג ג'סי בן ה-65, שמעליו אמו גייל בת ה-85. כל זמן שהוא אוהד הניקס, היאנקיס, הג'איינטס, והריינג'רס של ניו יורק – כפי שחינכתי אותו – הוא בסדר איתי. למעשה אני מת עליו. זקן-צעיר בן 65 שכבר 20 שנה+ לא עובד ורק חי את החיים הטובים.

*********

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 132 תגובות

  1. אם קיירי ככ דואג יכול לבוא להפגין בעזה עם סינוואר כ2 מקופחים עם ילדות קשה.
    לפחות אנחנו מכים וכותשים את החמאס מנחם הם על הגחון מתחננים להפסקת אש.
    הסמרטוט ביבי כמובן יסכים לזה בקרוב. סמרטוטי התקשורת לוחצים להפסקת אש. מסכנים יותר מידי מחבלים נהרגים צריך לתת להם זכויות וללטף אותם.
    לפחות ביבי הפתיע אותי בעוצמת המכה שנתן להם ציפיתי ליותר התרפסות מופתע לטובה.
    אגב גם בלבנון וסוריה הם מסכנים ומקופחים לכן יורים עלינו טילים לא נתנו להם זכויות ושילבנו אותם בחברה 😂😂😂😂
    אין כמו הלקאה עצמית טובה😂😂

    1. מצחיק אותי האהבל קיירי ש״דואג״ לעולם הוא לילארד וכל ״המשחררי עבדים״ שתקו שנה שעברה עם סין שמפרה באופן סדרתי זכויות אדם ואת הריבונות של הונג קונג… כל פעם לאהבל הזה יש משהו חדש.
      .
      שמעון מה יש לך הם רק רוצים שלום זה למה הם עושים פיגועים ויורים טילים,רוצים רק דו קיום. אני רק חושב מה היה קורה אם יהודי היה שורף מסגד כמו ש״החברים״ של גיא עושים ששרפו 10 בתי כנסת.
      .
      שמעון ביבי הסמרטוט הגיב יפה מאוד במבצע הזה והפתיע אותי, יש עליו לחצים אדירים מנאטו ומכל ה״מגני זכויות״ בשונאי ישראל בחו״ל.

      1. דרך אגב שמעון דו קיום זה לא אומר שליהודי מותר לקנות בית בשכונה ערבית ולהפך? מה לגבי המחבל הערבי שנהרג הוא עדיין גיבור אצלם? משה לעשות לינץ ביהודי זה הגן על עצמו וירה, חבל שלא לקח איתו עוד כמה מחבלים, אוהבי אדם לפי מוסד הטנ״ש

          1. גיא להביא לך ציטוטים של חברי הרשימה המשותפת שבחרו בהם רוב ערבי מדינת ישראל?
            דרך אגב אני לא זוכר שרק לך יש תעודת זהות כחולה, ואני לא זוכר שתרמת למדינת ישראל כספים כמו שאני תרמתי.

            כשאתה מדבר על נרטיב גזעני אתה מדבר על איימן עודה שמעודד פגיעה באזרחים או על מנסור עבאס שמעודד טיפולי המרה או אולי על אחמד טיבי : ״אין דבר יותר נעלה מהשהיד״.

            הזכיר שמות שהידים תוך שאמר שהוא מרכין ראש למענם ומעלה אותם על נס: ״לא זכותו של עם להתקומם ולהיאבק בכיבוש, זו חובתו. אנחנו בעלי הארץ הזאת. השהיד הוא פורץ הדרך, משרטט בדמו את הדרך לחירות ושחרור. ברכות לשהידים בתוך הקו הירוק, אלה שהכובש רוצה שנכנה מחבלים״…
            .
            דרך אגב 84% מהציבור הערבי ישראלי ״אוהב השלום ״הצביע למפלגה הזאת זה+ הפעולות שמתבצעות כעת מראה לך מה הציבור הערבי ברובו חושב אלייך ( אין לי בעיה עם רופאים אחיות… שמכירים בישראל ואוהבים את המדינה אבל שרוב הציבור מתנגד למדינת ישראל ומצביע למפלגה שתומכת לפגיעה באזרחים יש כאן בעיה רצינית). די עצוב יקירי שבעולם האמיתי אתה לא משתמש בסטטיסטיקה ושמציגים לך את האמת מגובה בנתונים סטטיסטים את צועק גזענות… נרטיב כבר אמרנו

            1. א. אתה ממש גרוע במטמטיקה. מהיכן המספר הזה, 84%?
              ב. להבדיל, אתה נהדר בדמגוגיה. לא מסתדר לך מנסור עבאס, אז אתה מחפש את הזווית שכן מסתדרת. מוזר שאתה לא מזכיר את כל שאר המפלגות הדתיות.
              ג. ההכללות הגסות, הן יותר מכך. הן נטו גזעניות.
              ד. לשבת בחו"ל ולקטר, זה סתמי. הרי בעוד שבהחלט כל אחד זכאי לדעה, להביע דעה על המתרחש כאן (בדגש על אנשים, קהילות, ציבורים שלמים) בשלט רחוק? פחות אמין.
              מה שפתטי זה לשבת בחו"ל ולספר על הכסף שתרמת…

            2. רגע ואם אני גר פה, אז זה מאפשר לי להביע דיעה?

              הבעיה שאנשים המציאו פה חארטות על דו קיום (רופאים ואחיות, איך אמר רבי שמעון, כל מה שבנו עשו לצורך עצמן, כאילו הם עובדים בחינם).

              שוליים? תנסה ללכת לעיר תחתית גיא, חברים שלי מחיפה לא יוצאים מהבתים, אבא שלי ל א יכול ללכת לעבודה כי הפראי אדם זורקים שם אבנים על הכביש, בלוד יהודים נהרגים על ידי הברברים, והם גם שורפים ילדים בבקבוקי תבערה בגלל טעות בזיהוי.

              הרשימה המשותפת(הלא רלוונטית) ממש תומכת טרור, ומנסור עבאס מדבר דווקא סביר, אבל חברי מפלגתו ותנועתו מדברים הפוך בערבית.

              אבל קומץ עאלק.

            3. בירושלים החיות הרסו את תחנות הרכבת הקלה לגמרי בשכונות שלהם. לא בפעם הראשונה או השנייה אגב. ואני אומר כל פעם מי היצור שחשב לתת להם רכבת שתעבור בשכונות שלהם? האנשים האלה לא יודעים מה זה קידמה ולא מגיע להם. שימשיכו לזרוק אבנים בקתבים ולהסתובב עם דגלי פלסטין, זה מה שהם יודעים טוב ולצעוק אללה אכבר, בזה הם מס 1.
              אגב כמדומני מי שבמדינה בזמן מלחמה תומך באויב ועושה לינצים ביהודים זה לא בהגדרת בגידה? לשם צריך להכניס את המקופחים ולהעיף מפה לעזה לאות הזדהות עם סינוואר, הרי בלוד הם מקופחים אבל בעזה לא יהיו מקופחים לא ככה?
              אין שום דו קיום בארץ ולא היה מעולם, זה הכל עבודה בעיניים.
              בנות יענה קוראים לזה קומץ אבל זה רוב גדול מאד של ערבי ישראל. העימות הזה לפחות חשף את האויב מבפנים

            4. אני רק פה, כדי לציין, שזה שאדם מצביע למפלגה מסויימת, לא אומר שהוא מאמץ את כל המצע שלה.

            5. די לחרטט. אני הבוקר הייתי בעיר התחתית בחיפה, ואחר כך במושבה הגרמנית.
              אני גר בנשר, ועובד בחיפה.
              .
              האם יש חלאות ששורפים, הורסים, ופוגעים?
              ברור. לא צריך לעשות יותר מלפקוח את העיניים ולהתבונן במתרחש סביב.
              .
              אבל מה לעשות,
              ההכללות הגסות, הן בדיוק זה.
              .
              אתה יהודי ימני. זה אומר שאתה פורע חוק נבלה, כמו אותם פורעי חוק שעשו עלייה לרגל לחיפה במטרה להצית אש (תרתי משמע)?
              מה אתה אומר, גם להבה הם תומכי טרור?
              .
              לבסוף –
              כן, יש דו קיום. הוא מתרחש כאשר גרים בשכנות, עובדים ביחד, חיים זה לצד זה. זה מה שתרחש הלכה למעשה סביבי.
              אז תמשיך לבוא עם ה-"חארטה" שהוכתבה מראש.
              ואני אמשיך להצביע על דמגוגיה כאשר היא מוצגת לפניי.

            6. ברור של בה וכל הזבל הזה הם תומכי טרור, כמו בן גביר… אותו דבר המשותפת

            7. טרוריסט מספר אחד זה נתניהו שהוא האחראי האמיתי על כל מה שקורה
              אפשר (אני לא מאמין) שזה בכוונה תחילה שהוא הדליק את המדינה ועזה כדי להשאר בשלטון
              ואפשר שהוא מנהל ככ גרוע ואינו מוכן לשמוע את כל מי שעלה לרגל אליו הן באשר למצב השטח, הן מצב המשטרה וכו' וכו'…
              אחרי שתוקיע את הארכי-טרוריריסט נדבר על כל היתר (שבוודאי אינם נקיים – רחוק מכך, תגובותיהם בעיקר צפויות ולפיכך מי שאשם הוא מי שלוחץ על הכפתור)

          2. לשנוא את אלו שרוצים להשמידנו זה לא גזענות ולא הכללה אלא מה שנכון!!!
            אמנם יש כאלו שעודים הכללות גזעניות אך רובם המכריע של אנשי הימין לא עושים הכללות האלו אלא מפנים את השנאה לראויים לשנאה, כל המחבלים תומכיהם ומבצעי הפרעות וכו'. וכן כל הפעולות שלא היו צריכות להיות של יהודי נגד ערבים היו כתגובה להפרעות של הערבים שאם לא היו מתפרעים כך לא היה יהודי שמבצע פעולות כאלו.
            אצל הערבים ישנם הרבה יותר גזענים כלפי יהודים ומכלילים מאשר אצל היהודים כלפי הערבים וגם מה שיש הוא בתגובה לערבים. אך כמובן שההכללות האלו אינן מוצדקות, לא כלפי יהודים ולא כלפי ערבים, לא כלפי ימניים ולא כלפי שמאלניים, לא כלפי חרדים ולא כלפי דתיים לאומיים ולא כלפי חילונים.
            בעניין ערבים ויהודים חשוב ביותר לציין שאין סימטריה בין מעשי הערבים למעשי היהודים. כל הפרעות האלו ואחרות יצרו הערבים והטרור הערבי כלפי יהודים הוא הרבה הרבה הרבה יותר מידי יהודים נגד ערבים. כל יהודי שנכנס ליישוב ערבי מסתכן בלינץ' (במשך השנים מדובר היה באלו בשטחי יש"ע ועכשיו נראה לי שכך הוא גם בתוך מה שקוראים הקו הירוק) ולעומת זאת במשך עשרות שנים ערבים רבים מאוד עובדים בישראל ונדיר מאוד שיהיה לינץ' של יהודי בערבי.

          3. גיא היקר אתה מוזמן לבא לאסוף אותי יהטכניון לטייל *בלילה* בעיר התחתית, אני אבוא מצוייד בציציות בכיפה נאה, ובהרגה חששות.

            1. אתה רציני?
              העיר התחתית בלילה זה אחד המקומות המגניבים בחיפה. החלק הער של העיר. אתה יודע כמה סטודנטים, יהודים וערבים גרים בעיר התחתית?
              המהומות עליהן אתה כותב אכן התרחשו. אין להם תירוץ, אבל הן –
              א. התרחשו אחרי התארגנות של צעירים משכונות סמוכות.
              ב. לצערי (וכאמור, לא תירוץ) התרחשו אחרי שרצה שמועה ששוב מגיעים פורעים מהימין (כפי שהתרחש ברחוב אלנבי, לילה קודם לכן) להרוס ולפגוע.
              .
              אין ספק. הימים האלו הם ימים לא נורמלים. הבעיה היא שמספיק גפרור אחד בשביל להדליק שריפה.
              ועדיין,
              אני אשמח להגיע אתך לעיר התחתית.
              תראה במו עינך שאפשר להסיר את המרכאות מהביטוי "דו קיום".

        1. עזוב ברוך תמיד יהיו לך את השמאלנים שכל מה שיש להם זה להפנות את הלחי השנייה. גם אחרי שישרפו אותם חיים בלינץ׳ הם יגידו שזה רק הקומץ ומיד יבואו לשכנע אותך שהיהודים זה בדיוק אותו דבר. כל מזרחן שמבין משהו בתרבות הערבית אומר אותו דבר אבל רק חניכי מרצ ושוברים שתיקה ובצלם ושאר הבוגדים מיד ירוצו לחבק את הערבי ששניה לפני זה שרף את הבית שלהם. למה אתה שואל? כי הם גזענים בעצמם – הם בטוחים שהערבי הוא יצור שלא צריך לצפות ממנו הרבה אז הם מגיבים בסלחנות כאילו מדובר במעשי שובבות של ילדים חסרי אחריות. כל הגיא רוזנים והעידו גילרים של העולם לנצח יהיו אלו שישכנעו אותך שהסכין הערבית שנתקעה לך בגב היא בסך הכל הדרך של הערבי להציע לך חברות. אפסים.

            1. מפיצי שנאה פחדנים שמרשים לעצמם לזבל את המרשתת בחסות כינוי (לזכותו בחר בשם הולם). לא באמת צריך להתייחס למה שהם כותבים.

            2. העניין איתך, שבגלל שאתה באמת פטריוט, אתה גם נעלב משלל הכינויים.
              לו היית באמת "בוגד", היית נהנה מהם

            3. גיא רוזן באמת פטריוט – ערבי

            4. גיא רוזן חושב אחרת ממך — זה לא הופך אותו לפטריוט ערבי..
              סמוטריץ וכל היתר המקדמים מדינה דו לאומית אם בכלל.
              אבל אני יכול להגיד באופן עדין יותר שהם, לדעתי, טועים.
              אני ממש משוכנע שאני צודק (ואפילו עשיתי דוקטורט כמזרחן) אבל אני יודע לפחות להכיר בכך שמרבית האנשים שלא מסכימים איתי לא עושים זאת מתוך רוע או 'חיבור לאוייב' אלא כי הם (לדעתי) טועים.
              ואני עשיתי מילואים עד הסוף, בכל הקווים, לצד רבים אחרים 'שלא באים לך בטוב'.
              ובמילואים בדיוק פגשתי פטריוטים באמת ובתמים – עם כל הדעות…
              שתה כוס מים
              והירגע

      2. ברוך, למה אתה מכליל ככה? לא שאין לי ביקורת גדולה על החברה הערבית בכלל על זה שאנשים טובים שם שותקים לנגד ההתפרעויות שהיו לאנשים רבים מדיי במגזר בערים המעורבות, אבל לרמוז שכולם רעים ושהרעים חברים של גיא? זה בכלל לא לעניין. אם אתה באמת דמות לא פיקטיבית, וחי בארה"ב הרבה מאד שנים, לפי מה שכתבת לא פעם, אתה האחרון שיכול להעביר ביקורת. בוא תחייה פה כמה שנים ואז תדבר! לפחות גיא גר וחי פה….

          1. הים אותו הים הערבים אותם ערבים…לחשוב שמשהו השתנה זה די מצחיק, רובם תומכי טרור שהוכיחו לך פעם אחר פעם שאם היה להם הזדמנות הם היו שולטים אותך בלי לחשוב פעמיים.

            1. מסכים רק עם זה שהרוב הדומם אצלהם לא נשמע אבל כפי שאמרתי בעבר, עצם זה שהם בוחרים באותם מנהיגים אנטי ישראליים שייצגו אותם בכנסת ולא קמה מפלגה שגורסת דו קיום אמיתי מראה שרובם בעצם בדו קיום כשנוח להם ולא בדו קיום כשלא נוח להם. יש לי ידידים וחבר ערבי שפשוט לא הולכים לבחור או שבוחרים ליכוד (ידיד נוצרי מנצרת שהוא ובניו ועכשיו גם הנכדים מורעלים שרתו ומשרתים בצהל במשמר הגבול)
              גילארי אפשר עכשיו לקבל איקון של אדם תופש את הראש? שלא תתחיל פתאום להיות נחמד אליי….

            2. לא…

            3. רזי הכוונה היא לא לערבים נוצרים, אל תכניס אותם לפה, לא עליהם אנו מדברים

            4. אבל יש חבר מוסלמי שלא מצביע לאף אחד, לפחות זה מה שהוא אומר.

            5. דוק אמרתי רובם לא אמרתי כולם, יש מוסךמים שהם טובים תורמים לחברה… אבל רוב הקהילה הערבית בארץ תומכת ברשימה המשותפת שלא מכירה בך ומעודדת פיגועים אינתפאדה… וזה בעיה כחברה, אפשר לעצום את העיניים כמו גיא או אפשר להסתכל במציאות ובסטטיסטיקה (הרשימה המאוחדת בבחירות לפני האחרונות קיבלה 84% מקולות הערבים), הפעם הם לא הלכו לקלפי למזלה של ישראל.
              .
              הבנתי היום (11 וחצי בלילה פה אבל אצלכם זה צהריים) הקהילה הערבית ״לאות הזדהות״ עם המחבלים החליטה לשבות, כל מי ששובת היום הוא שותף למחבלים.
              .
              אני לא סובל את ביבי אבל זה מצחיק אותי שערבים מטיפים לשנאה במסגדים ואוספים בקבוקי תבערה ואבנים שם ואז מתפרעים שעוצרים להם את ה״תפילה״, בסוף ״דו קיום ״ צריך לבוא משני הצדדים וכשרוב הערבי ישראל רוצים לתקוע לך סכין בגב ולא מוכנים שתגיד אצל בשכונה אתה בבעיה. לציין את האמת זה לא גזענות

            6. ברוך,
              די עם הדמגוגיה.
              רק 44.6% מבעלי זכות הבחירה בקרב ערביי ישראל הצביעו בבחירות האחרונות.
              זה משאיר 55.4% שלא הלכו להצביע.
              .
              מחצית ממי שכן הלכו להצביע, בחרו ברע"ם או במפלגות אחרות (ליכוד, מר"ץ, עבודה, כחול לבן).
              קולות ברורים שרוצים להיות חלק מהחברה הישראלית.
              .
              אלו הנתונים הלכה למעשה.
              וזה לפני כמה דברים שאתה פשוט בוחר לא לקחת בחשבון –
              הצבעה למפלגה, אין משמעותה הסכמה מלאה עם 100% מדעותיה (על אחת כמה וכמה כאשר למגזר הערבי הייתה בבחירות 24 רק מפלגה אחת שייצגה את המגזר הערבי).
              .
              זה לפני שלוקחים בחשבון שפשוט אין לך מושג. יושב אי שם, וזורק נתונים שלא קשורים לכלום לאוויר.
              מחרחר מלחמה, כאשר מי שגרים כאן (אני כותב "כאן" בלב שלם על חיפה) רוצים לחזור לשקט שאפיין את העיר הזו.

            7. ווישפול
              אל תקנה את השקרים של הבורים, המסיתים ומתנגדי הדו קיום האידאולוגים. הרשימה המשותפת מייצגת רצון להיות חלק מהחברה יותר מרע"ם והיא ומצביעיה מעוניינים בשילוב בחברה בסדר גודל יותר ממפלגת ימין כלשהי ואף מעבר כאשר מדובר במפלגות הימין שמעוניינות באפרטהייד(ולצערי לא חסרות כאלו בארץ או נציגים שתומכים בהן באתר).

            8. איך הגעת למסקנה שהמשותפת רוצה להשתלב יותר מרע"מ? בל"ד היא מפלגה לאומנית פלשתינית רשמית (והיא בכלל מייצגת פלג נוצרי, כשהר הבית לא באמת אמור להפריע לה), תע"ל דומה לרע"מ, אבל חילונית יותר, וכרגע, נוטה יותר לאתוס הפלשתיני ופחות להשתלבות (גם אם היא בהחלט רוצה ומנסה לדאוג למגזר). מדובר במפלגה של אחמד טיבי, יועצו של הראיס..
              חד"ש מכולן, היא הכי סמל להשתלבות, בוודאי בימיו של דב חנין, אבל מאז שהיא הכניסה את כסיף במקומו, היא גם פנתה לאפיק קיצוני מעט יותר.
              כרגע, מצביעי רע"מ ומנסור עבאס מדברים הרבה יותר על השתלבות כישראלים.

            9. תראו אני חי בשדרות ואני שומר שבת והלכנו לרקוד כדי לחזק את העיר והיה מישהו לא שומר שבת שאמר שיש הפסקת אש בבאסה גדולה באמת כולנו היינו בבאסה כי אנחנו לא רוצים שיפסיקו קאסמים לחודש הקרוב אנחנו רוצים שלא יהיה מי שיאיים עלינו ובשביל זה צריך מערכה ארוכה אחת ולתמיד .
              עצוב לי על הילדים הערבים שמתים וכיהודים אנחנו מנסים שזה לא יקרה אבל אם זה קורה לא צריך להתנצל .
              החאמס הורג את הילדים על ידי הצבתם בתור מגן אזרחי ועכשין בזמן שאני כותב את זה יש צבע אדום .

            10. אני מאחל לכם בכל ליבי שתעברו את המערכה שלמים ובריאים ככל האפשר.
              .
              דעתי?
              חד משמעית, צריך לעשות כל הניתן בשביל לאפשר לכם בחזרה שקט ארוך זמן, שקט אמיתי.
              חד משמעית, צריך להילחם בחמאס בכל הכוח האפשרי במטרה ברורה לעצור את הירי.
              .
              למען הסר ספק –
              אחת החולות הרעות בארצנו הקטנטונת היא שהמשוואה הבאה לא מתקיימת:
              שדרות = תל אביב.
              .
              למען הסר ספק 2.0 –
              עמודתיי הנ"ל אינן סותרות כלל את עמדותיי הברורות נגד גזענות ובעד דו-קיום.
              .
              תשמור על עצמך.

            11. פיני
              על פי אנשים ממפלגתו של סער מי שמונע הקמת ממשלה ממש כרגע זה עבאס. (61 של המפלגות שמסרבות לשבת עם נתניהו ורעם)
              זה שנתניהו קשקש משהו על רע"ם ופתאום כולם החליטו לומר אמן בלי לבדוק את הקשר של הדברים שלו למציאות לא אומר שזו המציאות.

            12. מעניין. אפילו קצת מאכזב.
              זה עדיין לא הופך את המשותפת לרוצה יותר להשתלב. אתה באמת חושב שבל"ד מנסים להשתלב?

            13. מכיוון שהמשותפת זה איחוד של מספר מפלגות אז יש חלקים שיותר ויש חלקים שפחות אבל בגדול הסה"כ בקלות לוקח את רע"ם.
              אני מציע להכיר את מה בל"ד(ושאר המפלגות במשותפת) באמת רוצים בפועל כרגע ומה החזון האידאלי שלהם במציאות במקום לתת לפוליטיקאים ואידאולוגים ימנים לספר לך מה הם הנ"ל.

            14. לא לא, בל"ד היא מפלגה אנטי-ציונית מוצהרת, שבאה נטו לדאוג לפלג אותו היא מייצגת ולקדם את האידיאולוגיה הלאומנית #פלשתינית# שלה.
              בכל השאר, כיום אני לא בטוח שאתה צודק, עד לפני שנה? אין בכלל שאלה. חד"ש זה הדגל שלה.

            15. מה אתה מרגיש במצע שלהם סותר את מה שאמרתי?

            16. לשדרותי ולגיא, יש פיתרון לעזה, כזה שלא יעלה לנו יותר מדיי בדמים אבל צריך לשנות את הדיסקט.
              אני מדבר על הפיתרון הזה עוד מלפני העימות הקודם שהיה עם עזה, משום מה הנהנתן מבלפור דיי מתעלם מהפתרון הזה ושונאיו פה יגידו שהחמאס טוב בשביל ביבי.
              אם לא ירדתם לסוף דעתי, ולא אמרתי את זה פעם באתר (מודה שלא זוכר את כל השטויות שאמרתי), הפתרון הוא מוחמד דחלאן.
              איש העסקים והמנהיג הזה (שווה מעל 100 מליון דולאר) לדעתי מתאים להצעיד את רצועת עזה למדינה מתקדמת נפרדת מהגדה ולה נמל ימי ושדה תעופה. השאלה הנשאלת היא איך מחזירים אותו והופכים אותו לראיס. לדעתי צריך לרתום לעניין את סעודיה והנסיכויות שיתנו כסף להבאת כמה אלפי שכירי חרב שיצויידו בציוד הכי מתקדם ואלו ייכנסו לרצועה בסיוע לוגיסטי מודיעיני ואווירי שלנו. הם יכבשו את עזה ודחלן שיש לו עדיין אנשים בעזה יהפוך להיות הראיס שם כשהוא מטהר את קיני החמס ומשיב להם כגמולם על רצח נאמניו. אני לא נאיבי שפתאום הוא ירצה שלום עם ישראל אבל אם ידאג ל 20 שנות שקט והרצועה תפורז מטילים שווה לנו.
              אגב, לפי מה שקראתי, למרות שדחלן מכחיש, הוא ניסה להיפגש לפני מספר שנים עם גילה גמליאל כשזו ביקרה ברוסיה אך היא דחתה את המפגש, אולי בעקבות שיחה עם הבוס. נראה שאדון נתניהו לא ילך בכיוון הזה ומאד חבל…
              אולי זה ווישפול אבל אני לא מצליח לראות שום פתרון אחר שמוריד מאיתנו את איום הטילים

            17. מאוד פשוט. בל"ד בראש ובראשונה דואגת ללאומנות הפלשתינית, לשימור הזהות הלאומנית של ערביי ישראל (אותם הם מכנים "פלשתינים שגרים בישראל") וזה די נוגד את ההשתלבות. השלב הבא שלהם, הוא מדינת כל אזרחיה, נטול דת, אבל ממש לא נטול לאום.

            18. רזי, אולי מספיק אם לקבוע לערבים מה טוב להם? כל ההתנשאות הזו, סטייל אריק שרון בלבנון, הוכחה כשגיאה אומללה. התערבות בענייני פנים, נכשלה גם לאמריקאים ולרוסים ולמעשה בכל מקום.

            19. האם אתה חושב ששימור הזהות הלאומית יהודית עומדת בסתירה להשתלבות בחברה הישראלית?

            20. לא. אבל הזהות היהודית משתלבת כיום עם הסיפור הישראלי. הזהות הפלשתינית לא משתלבת עם הישראליות.
              בל"ד מעוניינים לשנות את המצב. אז כרגע, הם בהחלט לא מעוניינים להשתלב, אלא לשמור חזק על הנרטיב הפלשתיני.
              באותה מידה, שימור הזהות היהודית של החרדים (בטח הקיצונים שבהם דוגמת נטורי קרתא, שדווקא עם הנרטיב הפלשתיני, הם זורמים), הוא ממש לא השתלבות בישראליות.

            21. אני לא יודע. יש לא מעט קבוצות שזהות לאומית יהודית זה אחד מהסמנים המזהים שהם בחרו לעצמם ויש ביניהן קבוצות שלא משתלבות בחברה ולא מעוניינות להשתלב בחברה. אז נראה שיש מי שלא מסכים עם קביעה זו שלך.
              מה אם אספר לך שיש אנשים שמזדהים בתור פלסטינים ישראלים?
              מה אתה מתרשם בדיוק שהכוונה של אנשים אלו בנוגע להשתלבות בחברה בארץ?
              אני מניח שאתה יודע שיש לא מעט ישראלים שמזדהים כיהודים וישראלים וחיים בארה"ב ומזדהים גם כאמריקנים והצליחו להשתלב שם בחברה.
              נראה לי שאתה צריך להבהיר מה בדיוק בזהות הפלסטינית מונע מאדם להשתלב ו/או לרצות להשתלב בחברה הישראלית.

            22. אני נהנה לנהל איתך דיון, אבל חוששני שהויכוח עקר…
              רק תעשה לעצמך סימולציה שחרדים קיצונים מקימים מפלגה, נניח הפלג הירושלמי, שנלחם בזה שחרדים יילכו לצבא ולמשטרה וישתלבו בחברה הישראלית.

            23. זהות לאומית יהודית בהחלט לא מלמדת על השתלבות. זה מה שכתבתי על חרדים.
              זהות לאומית ישראלית, כן. פלשתיני זה לאום, לא דת. במצב העניינים הנוכחי, פלשתינים לא מעוניינים להשתלב, אלא להיפך, לשמר ולהתבדל. אם הם מעוניינים בדו קיום? זה נושא נפרד.
              כיום, בל"ד ממש לא מעודדת השתלבות. היא מעודדת התבדלות.

            24. אני לא מבין מה אני צריך לסמלץ? רוב הזמן בעשרים שנה האחרונות יש מפלגה כזאת כחלק מהקואליצה.
              אולי הבסיס לדיון הזה צריך להתחיל בשאלה מה הכוונה שלך בהשתלבות בחברה.
              זה שרוצים לשנות משהו במדינה ואפילו משהו מהותי מאוד לגביה לא אומר שאין רצון ו/או נסיון להשתלב בחברה. יש לדוגמה הרבה מאוד אנשים במדינה שבעד הפרדת דת ומדינה וזה ממש לא מונע מהם את זה.
              עכשיו אני מודה שזו נקודה בעייתית עבורי להתווכח עליה כי לדעתי אין בכלל דבר כזה לאום יהודי אבל רוב האנשים שאני מכיר בארץ מתעקשים שיש כזה דבר לאום יהודי אז אני נאלץ לנסות לדבר איתם בשפתם.
              אני לא רואה איך בעולם שבו אנשים מתחזקים במספר זהויות לאומיות בו זמנית ללא קושי התבדלות של זהות מחייבת בדלנות חברתית.
              הטענה שלי כאן היא שכדי לטעון שאדם שמזדהה כפלסטיני מחוייב שאינו מעוניין להשתלב בחברה במדינת ישראל דורשת הצגת סיבה למדוע זה המצב.

            25. יפה נייטרלי
              ראיתי תכניות פחות צמאות דם יוצאות מהפה של סמוטריץ'

            26. אוי גיא יושבת עלייך יפה הדמגוגיה כן בבחירות האלה הערבים לא הלכו להצביע אבל בבחירות הקודמות ואלו שלפניהם עם ה14-13 מנדטים ושם הצביעו 84% .
              .
              רובוטי להשתלב בחברה זה לא להכיר במדינת ישראל כמדינת היהודים? לעודד הבדלה לא לשרת בצבא לתמוך במחבלים (רשימת המעשים והציטוטים שאמרו ארוכה לאין שיעור).

            27. פיקטיבי
              החלטתי יום אחד לא לבזבז את הזמן שלי על אנשים שלא ראו ולא יראו מעודם ירי כלשהו על ערבים שהם לא ימצאו כמוצדק.
              אז מצטער אבל אני לא בקטע של להוציא זמן עליך היום, במיוחד כשכרגיל אין לך מושג על מה אתה מדבר, מה מציאותי ומה לא ושאתה עסוק בשקרים מומצאים ואין לך שום כוונה לצאת מהבורות שלך אלא רק להיות תוכי שחוזר על מה שלימדו אותו לומר.

            28. רובוטי חמול שלי שאתה מדבר על להשתלב ובל״ד אתה מדבר על מטנאס שחאדה שהלך לבקר מחבלים בכלא ואמר שאין בזה פסול?זה שקרה לחרם על ישראל או שאולי אתה מדבר על היבא יזבק (שהגנה על סמיר קונטאר ועלתה פוסט שהוא גיבור בפיסבוק. או שאולי אתה מדבר על עזמי בשארה שרצה כל כך להשתלב בחברה הישראלית שסייע ללבנון במלחמת לבנון ה2… ואפשר להמשיך כל היום אבל הדיון עקר
              #רובוטי מבין או שאתה צריך את עזרת אחיך שוב שיסביר לך#

            29. א. זה משעשע איך שככה בקלות אתה קובע מ לגיטימי ומה לא לגיטימי להצביע.
              ב. משעשע לא פחות איך שאתה בורר את התוצאות שמסתדרות עם הנרטיב שלך.
              ג. משעשע לא פחות 2.0: הנתונים שלך. פשוט לא נכונים.
              ד. נמאס לכתוב משעשע, אז, לא משנה –
              איך אתה מסוגל לברור להיכן הלכו הקולות של מצביעי הרשימה המשותפת?
              בבחירות 23 הם היו הרשימה הערבית היחידה. והם הורכבו ממספר רשימות.
              ה. השורה התחתונה? בבחירות 23 56% מבעלי זכות הבחירה הערבים בחרו להצביע לרשימה המשותפת. מי שעוקב אחרי הפוליטיקה הישראלית יודע שמדובר בהצבעת "רק לא ביבי" קלסית.
              ו. השורה התחתונה, אבל באמת –
              יושב לו ברוך אי שם, וחושב שלתרום כסף = באמת לתרום.
              אז, איך שאני רואה את זה –
              אתה מוזמן לשמור את המזומנים שלך לעצמך.
              תחיה לרגע כאן,
              תדע על מה אתה מדבר.
              אז אולי יהיה בסיס לדיון שלא מורכב מנרטיבים גזעניים.

            30. רובוטי אתה מגוכח הרי כיניתי לפני שבוע את המחבלים היהודים שעשו לינץ בערבי ואמרתי שצריך לירות בהם ולהכניסם לכלא, ואנרתי שגם את הזבל בין גביר הייתי פוסל מהכנסת ושהוא כמו המשותפת רק מהצד השני.
              .
              אמרתי לך יקירי תבקש עזרה מאחיך הוא יסביר לך…

            31. פיקטיבי
              כמו שאמרתי, אני לא הולך לתקן אותך בפעם המאה על השקרים שאתה שוב ושוב חוזר עליהם כמו התוכי שאתה.
              זה בסדר, אני יודע שאתה לפעמים גם אוהב שיורים על עוד הרבה אנשים שונים ושיש גם יהודים הודים ספרדים צ'כים רוסים ופינלנדים שתשמח לראות שיורים עליהם, אתה הרי מאוד אוהב לראות כשיורים על שחורים בארה"ב בלי קשר לסיטואציה, אבל זה לא סותר את מה שכתבתי קודם.

            32. גיא חייתי בישראל בציערותי המשפחה שלי נלחמה במלחמת העצמאות , אני שירתתי בקרבי ותרמתי לישראל סכומים נכבדים להגיד שאין לי זכות להביע דעה בגלל שאני לא חי בארץ, אבל הימין סותם פיות… דרך אגב אשמח שתספר לי איך החברה ה״הערבית״ המוסלמית תורמת למדינת ישראל (ודרוזים זה לא ערבים)
              .
              נקודה נוספת אני עוקב אחרי הפולטיקה הישראלית יש את מר״ץ שהיא הצבעה רק לא ביבי קלאסית כמו שאתה אוהב לכתוב, אני מזמין אותך גיא אתה רוצה נעבור חבר חבר ברשימה המשותפת, ונראה את עמדותיהם ופעולותיהם (מכל המפלגות שמחברות אותה).
              .
              יכול להיות שזה רק אני אבל לא לגיטימי להצביע למפלגות שקוראות לפגיעה באזרחים והן במדינת ישראל כלכלית ופיזית (על ידי חרמות) לקיצוניות ולהתבדלות בחברה (אני לא רואה הבדל בין בין גביר תמונה של ברוך סמוטריץ בסלון למחבלים מן המשותפת) שניהם היו צריכים מזמן לעוף מהכנסת.

            33. מתי יורים על שחורים בלי קשר לסיטואציה? אתה כותב הרבה בלי לבסס נתונים תביא לי מקרה בשנים האחרונות שבהם המשטרה ירתה בלי סיבה על אדם שחור (לא על עבריין ופושע).

            34. ברוך,
              אף אחד לא שולל את זכותך להביע דעה.
              אני פשוט מנצל את זכותי להביע את הדעה שהנימוקים של מי שלא חי את המצב כאן בארץ,
              מי שכבר לא מכיר את האנשים ברמת השטח –
              אלו נימוקים שאינם מחוברים למציאות (בלשון המעטה),
              אלא נימוקים מוטי נרטיב (ממש בלשון המעטה).
              .
              אני אסיים הפואנטה אחת פשוטה –
              היום, במקום עבודתי,
              פגשתי את אותם "שונאים" שמבחינתך רוב מוחלט מהם הם שונאי ישראל.
              הם, 100% מהם, הגיעו היום לעבודה כאשר הם בוחרים לא לשבות.
              פגשתי בבוקר חברים/קולגות ערבים בבית עסק בעיר התחתית בחיפה. הם לא שובתים, הם לא עשו בי לינץ'.
              המשותף להם כולם?
              דאגה כנה למצב המדינה.
              דאגה כנה מהרעש שהקיצוניים מ-2 הצדדים עושים,
              דאגה מהנזק.
              אלו,
              וזו עדות מהשטח,
              הם הרוב.
              בניסיון להכליל,.
              לצבוע אותם בעל כורחם כעוכרי ישראל,
              זו נטו גזענות.
              .
              אז לא אכנה אותך גזען,
              אלא אבדוק בדעה שדברים שרואים מכאן,
              לא רואים משם.
              תחזור,
              תפגוש את האנשים שהם לא עוד דיווח בחדשות,
              ואז אפשר יהיה אולי לנהל דיון.

            35. גיא, כמוני כמוך, עובד עם ערבים בעיר התחתית וכולם הגיעו לעבודה. מתי אתה בא לקפה?

            36. ובלי קשר לזה שזה לא קשור למה שאמרתי ולזה שהבנת הנקרא שלך בקאנטים, החוסר מודעות שלך למציאות אז הנה לך מקרה , ואל תדאג יש עוד כולל עדכניים יותר, פשוט זה אמור להיות ברור אפילו לאוהב ירי באנשים כמוך
              https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Philando_Castile

            37. אבל ברור לך שזה ברור אפילו לו, נכון? הוא ליהג פה מדי פעם על איך כל אדם סביר יודע שאסור לעשות משהו ליד שוטרים אמריקאיים אחרת הם יורים. רק ששם הוא אמר את זה כדי להוכיח שהשחורים שירו בהם הם או מטומטמים או בהכרח פושעים שניסו לברוח, ולכן איכשהו מגיע להם (?). הוא בסך הכל עושה משהו שראיתי המון פעמים במקומות כמו 8kun (זכרונו נאצי לכיליון). גם אם הוא מודע לזה או לא.
              זו אותה שיטה שהוא וחברו עושים כל הזמן. זו הסיבה גם שהבנת הקריאה שלהם כל כך בקאנטים, אבל הם יודעים לחזור יופי על דברים שקראו במקום אחרים (ומאוד ספציפיים). כל הזיגזג בין הדעות, העובדות, האמירת דבר והיפוכו שנייה אחרי זה. המטרה היחידה היא "לנצח את הויכוח!!?!1" ולצורך העניין הוא יקח על עצמו כל סט אמונה אפשרי זמין בשביל לנצח. לדיון הבא הוא כבר יבוא עם דעה שונה לחלוטין. בשביל לנצח. אבל באותו רגע של הויכוח הוא באמת יאמין בדברים האלה. במה שאתה אומר הוא בחיים לא יאמין, הוא לעולם לא יקשיב, כי אתה היריב אותו צריך לנגב. ולנגב זה הדבר החשוב ביותר.
              אני מאמין שאתה יודע את זה. אז למה שוב נפלת לענות לו?
              וגיא, למה אתה בכלל מנסה לדבר איתם? מה שעומד מאחורי דבריהם הרבה יותר נבזי מסתם עוד דמגוגיה גזענית של מישהו שלא יודע להקשיב.
              אני לא יודע מה הפיתרון ל…נקרא להם חברי 14 הנקודות, אבל אני כן די בטוח, ויש מאחוריי מאה שנים של ניסיון, ששיח לא עוזר.
              .
              (מאנו, אתה יכול להודיע לדואר שהם יכולים לבטל את משלוח המדליה. אני חושב שעד 2068 הוא יחזור אליך ותוכל להעניק למישהו יותר ראוי)

            38. (רק אל תשאל למה הייתי יותר מדי ב-8kun. נקרא לזה "הייתי שם בשביל הכתבות")

            39. רובוטי יפה שהכנסת לי מילים לפה ומאשים אותי שאני אוהב הרג ורצח, לא מפתיע מהצד השמאלי של המפה… דרך אגב תפוח רקוב מצביע על ענף? אתה מראה פה מקרים מאוד בודדים שבאמת הייתה גזענות ושימוש בכוח לא מוצדק מפה לתאוריה שלך שמיים וארץ.
              .
              לסמרטוט האוסטרלי ולשטויות שכתב אני לא אתייחס

            40. פיקטיבי
              אני יכול להמשיך עוד הרבה זמן, ממש לא חסרים מקרים.
              אבל אני יודע שלא משנה כמה אני אביא לך בעוד שבועיים תחזור על אותן טענות שקריות ותנגן שוב כמו תוכי בדיוק את השקר שניגנת כאן עכשיו של אין מקרים שהמשטרה ירתה על אדם שחור בלי סיבה.
              כשאתה מדבר בדיוק כמו אנשים שנהנים לראות אנשים שחורים נורים ומתים לא משנה מה הנסיבות ומכחיש באופן גורף כמוהם את קיום המקרים בכלל אז תאלץ לסלוח לי על זה שאני מסיק שאתה חושב כמוהם.
              כרגיל אולי כדאי שתציג את מה שאתה חושב במדויק יותר אם אתה לא באמת חושב את הגועל נפש שאתה כותב.

    1. זאת בתי הצעירה אפרת, האם של טלי ושירה. ושירה מגיעה באוגוסט לידשראל להתחיל שנת לימודים בתיכון בהוד השרון. אחותה הבוגרת סיגל גרה בהוד השרוןו.

  2. כל הכבוד לקיירי, למד מלברון היטב איך לזבל במוח, הוא מדבר בסיסמאות וקלישאות חבוטות, אני בספק שהוא פתח אי פעם ספר

  3. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    לא הפסקתי לצחוק מהגגים של אנקל סקרוווווו.
    לא יכול להפסיק חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    זה גורם לך לחשוב שכל פעם יש משהו יותר גרנדיוזי עם הריץ בוי הזה ולא בקטע הגזעני….
    מה הגג הבא?…… כבר לא יכול לחכות.
    שמח שהבן שלך חיי כמו שצריך. אין לנו יותר מדיי זמן על הכדור הכחול וצריך להנות כמה שאפשר יותר!

  4. אמנם זה קיירי, אבל… קראתי את מה שאמר – הוא לא נכנס לפוליטיקה או להאשמות או תמך בצד זה או אחר, אלא רק אמר שיש דברים מעסיקים אותו מעבר לכדורסל.
    .
    לנו זה אולי נראה טריוויאלי, אבל אני חושב שזה לא טריוויאלי בכלל – הבן אדם מצליח, מיליונר, גר בצד השני של כדור הארץ, הוא בהחלט יכול היה להישאר בבועה שלו ולהתעסק רק בעצמו ובקרובים אליו, אבל הוא לא. הוא מתעניין באנשים אחרים. איכפת לו מאנשים אחרים. זה לא טריוויאלי בכלל בימים אלו וזה ראוי להערכה ולשבח.

    1. זה אותו אחד שלא רצה לשחק בבועה, בגלל המחאה של ה״מקופחים״ ושאל יומיים לפני עם יש מסאגים בבועה. ואני לא זוכר את קיירי מגיב שסין מפרה זכויות אדם בהונג קונג ופוגעת באזרחים, האפס הזה ״דואג״ רק שזה לא פוגע לו בכיס.

    2. + 100
      קיירי נפש הומיה (באמת), לוקח את החיים ואת הכדורסל בפרופורציות הנכונות, אוהב את כולם ונגד כל סוג של אלימות. אחלה בן אדם. כשהם שותקים – כועסים עליהם; כשהם מדברים – גם כועסים עליהם. לא רק אנחנו, גם בארה"ב ("שתוק וכדרר").

    3. אבל זה כמו לקבל ולהביע דעה על דמויות מתוכנית ריאליטי. החיים קצת יותר מורכבים. אתה לא יודע מה קורה אלא רק מה שמספרים לך. אשמח לדעת שאנשים מתעניינים חוקרים ותורמים לקהילה זה יהיה משמעותי יותר

  5. שקיירי אירווינג יתעסק במה שהוא מקבל עליו מליוני דולרים לשנה. אם אני הולך לבוס שלי היום וזורק לו משפט כזה "אני לא יכול להתמקד בעבודה שלי, אני חייב להפנות את הפוקוס שלי לסכסוך הישראלי פלשתיני" הוא יפנה את הפוקוס שלי ללשכת האבטלה. אירווינג מקבל מליונים בשביל לזרוק כדור, שיפסיק להתנהג כאילו בחרו אותו למשיח והוגה דעות. עצם העובדה שהוא יכול להגיד דברים כאלה ולהמשיך לקבל מליונים מלמדת כמה הוא הבנאדם האחרון שיכול להגיד דברים כאלה. אם אחד מהאנשים שקונים את הכרטיסים, מנויים, חולצות ושאר דברים שמממנים את המשכורת של אירווינג יבוא לבוס שלו ויגיד משפט כזה, הם ילכו הביתה. שיתעסק בכדורסל ויסתום את הפה. נמאס לי מהבכיינים האלה בNBA שמנצלים את המעמד שלהם כדי להתנהל כמו ילדים מפונקים שראו יותר מדי סרטים. שיתן 120% על המגרש ואז ידבר, סבבה. שירד על אלונקה אחרי שקרע את עצמו לטובת האוהדים שלו, ואז יגיד שזה כלום לעומת מה שקורה בישראל, תיסלם. אבל לתרץ חוסר תפקוד על המגרש, שלא להגיד זלזול מוחלט באוהדים שלו בזה שהוא יותר עסוק בלחשוב על הסכסוך הישראלי פלשתיני? שיתלה את הנעליים עכשיו ויגאל אותנו מלקרוא את הפלצנות הזו.

    1. א. העובדה שהוא עוסק במקצוע ספציפי אינה אומרת שאסור לו להתבטא בנושאים אחרים. גם לך מותר להתבטא בנושאים שאינם קשורים לעבודתך, כמו ספורט למשל, ואין שום סיבה לגנות אותך, או כל אחד אחר, על כך.
      .
      ב. אני לא חושב שיש כאן תירוץ למשהו. העבודה שלו היא על הפרקט, הוא לא מקבל את הכסף על מסיבות עיתונאים. אני לא מוצא כאן שום חוסר מקצועיות.
      .
      ג. בעניין הפינוק – זה בדיוק העניין, הרי יכל להתעלם מכל מה שקורה סביבו ולהתרכז ברכישת זוג נוסף של נעליים או בקמפיין למדפסות, אבל הוא לא עושה את זה. אם כבר, זה לא מעיד על פינוק אלא ההפך.

      1. יש הבדל בין להגיד שהוא עוקב אחרי המתרחש, רוצה להעלות מודעות, כפי שציינתי, פציעה על המגרש זה כלום לעומת וכו'. האיש אומר, שואלים אותו על היכולת של הקבוצה שלו מטר מהפלייאוף, מה הם עושים, והוא אומר "כדורסל זה לא הדבר הכי חשוב בשבילי כרגע". זה ההבדל. זו התבטאות אומללה שנאמרת בתזמון אומלל. אתה רוצה להגיד שחשוב לך, תפדל, זה דיון אחר. בחירת המילים היא האישיו פה. אתה רואה מישהו אחר, בסיטואציה אחרת מעז להגיד את זה? ואמרת נכון, העבודה שלו על הפרקט, לא בדיונים פוליטיים, להגיד "הראש שלי לא במה שאני אמור לעשות" זה משהו שיכול להגיד בן 15 על הציון במבחן, לא אדם בוגר שמשתכר למחייתו. אלא אם הוא שחקן NBA, להם מותר הכל. זה הלך רוח שמעיד על דברים שהם מעבר לכאן ועכשיו. היום הוא קלע 30 נקודות והוריד 20 ריבאונדים, אז תפדל "הראש שלי לא במשחק". מחר הוא יקלע 7 ויוריד 5, ואז מה? אתה חושב שג'וזף טסאי מבסוט מהאמירה הזו? מה אני, שנופלים רקטות אנשים פה, וצריך לשים את הראש בעבודה שלי אמור לחשוב? מה אדם שעובד בשלוש עבודות ולא יכול למממן כרטיס למשחקים של הנטס אמור לחשוב? הפינוק פה הוא שאירווינג יכול להגיד קבל עם ואינטרנט משפטים כאלה ועוד מוחאים לו כפיים. רוצה לעשות משהו? שלח חצי מהמשכורת שלך לארגונים שמטפלים בפצועים בשני הצדדים בסכסוך. תבוא, באוף סיזן, ותעזור לבנות את הבתים ההרוסים. אל תגיד משפטים כאלה שרק גורמים לי ולאחרים להבין עד כמה אתה חי במגדל שן מורם מעם, שיכול להגיד "הראש שלי לא במשחק". לך לבוס שלך ותגיד לו משפט כזה כשהוא שואל מה התחזית שלך להספק השבוע ותשמע מה יש לו להגיד.

  6. נו, לפחות דבר אחד טוב יצא מהסכסוך המז#*₪ן שלנו…
    ג'סי נראה אחלה בחור, ודומה מאוד לאמא שלו. הרבה אושר לכולם

  7. התחלתי באנטי לקיירי כי הוא די יצור, אבל כשקראתי מה שהוא אמר הבנתי שהוא לא הביע עמדה על מי צודק.
    נכון שהוא לא התייחס ככה למיליון האויגורים במחנות ריכוז בסין או לחצי מיליון מתים ו-6.5 מיליון פליטים בסוריה, אבל באופן כללי להוציא את הראש מהתחת ולהביע אכפתיות למה שקורה בעולם זה דבר חשוב.

    1. לא קונה את זה. הוא לא עושה את זה כי אכפת לו (וכמו שהוכחת ממקרים הומניטריים קשים בהרבה), אלא כי נוח לו בשם הדת החדשה שלו, שרבים מהרועשים שם, מעלים עכשיו על נס את המצב בסכסוך.

      1. למה אתה מפריע לליברלים להגג את הגיגי השלום שלהם? קיירי הוא חתן פרס נובל לשלום, חמאס הוא אירגון של דו קיום והערבים בכלל הם עם שליו שהיהודים גורמים לו להפוך לחיה… את השמאלנים לא תשכנע, יש להם בעיית ראש קשה, ראינו את הזן שלהם לפני מלחמת העולם השנייה, הם אמרו את אותם הדברים בדיוק. אין לצפות מהם להתנהג כמו יצור אנושי שכן הם חיים בספירה העליונה התיאורטית, בבועה שלהם הערבי מחייך אליהם ואומר להם תפאדל וסלאם עליכום כשהוא מוכר להם חומוס.

        1. איזה יופי שאפשר לקיים דיון לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
          לא נולדתי אתמול, וברור לי למה הוא מתייחס למלחמת שלום נתניהו שהתחילה עכשיו ולא למלחמת האזרחים בסוריה או למיליון אויגורים במחנות ריכוז בסין. למה מעניין אותו כשיהודים הורגים מוסלמים, אבל לא כשמוסלמים או סינים עושים את זה.
          ועדיין, כשאתה קורא את הטקסט עצמו, הוא לא תקף אותנו, והעביר מסר כללי שאני תומך בו – כשאנשים הורגים אחד את השני זה דבר רע. אפילו אם זה למען מטרה קדושה כמו המשך שלטון נתניהו.
          אז אני מבין שחשוב לך לא לפספס הזדמנות לטנף על שמאלנים, אבל אולי אם נתחיל לדבר אחד לשני קצת יותר יפה זה יעשה טוב לחברה רוויית השנאה שלנו.

  8. אחלה תמונות של המשפחה מנחם ותודה על המעורב.
    *
    לגבי אנשים עם דעות – סבבה. לא מבין למה לכולם מפריע שמישהו מתבטא על דברים שקורים בצידו השני של העולם. גם לישראלים יש דעות על החיים במקומות אחרים.
    אנחנו גם תמיד עם המנטרה של "הוא לא יודע מספיק על מה שקורה כאו אז שיישתוק" בכל פעם שמישהו מבקר אותנו אבל מתמוגגים כשמישהו תומך בנו באופן גורף – למה התומכים שלנו כן יודעים מספיק?
    ספציפית לגבי קיירי – כשהוא חושב על עוד דברים חוץ מכדורסל הוא מפציץ 40 נקודות. נראה לי שזה עובד לו. הוא אפילו לא צריך לחשוב דברים נכונים על כוח המשיכה של כדור הארץ כדי שהכדורסל ייכנס.

    1. אין קשר לקיירי:
      בשביל זה כשמביעים דעה צריך להביא עובדות וטיעונים שמחזקים אותה. זה נכון שגם פה זרקו דברים באוויר כשדיברנו על טראמפ למשל אז מי שלא מבסס את עמדתו עם עובדות עדיף שישתוק.
      אם יש ספורטאי בצד השני של העולם שלוקח צד, בבקשה רק שיתכבד ויסביר מה הביא אותו לזה אחרת זה מגוחך בעיניי.

    1. וכמו שאמר ינאי המלך לאשתו שלומציון המלכה: "אל תתייראי לא מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס" (סנהדרין מד:)

  9. תודה מנחם, אחלה בן יש לך …
    קראתי מה קיירי כתב, הוא לא תוקף אף אחד ואנחנו לא צריכים להתגונן מפניו בשום מקרה. הטענה שלו כעיקרון צודקת,
    אבל לכל מטבע שני צדדים. והוא די מושפע ממה שהתקשורת וחבריו הסלבריטאים אומרים, תמיד היינו חלשים בהסברה.
    הוא לא האדם הכי משכיל בעולם, אבל לפחות הוא לא מנסה למכור נעליים לרפובליקנים …

  10. צהריים טובים ושקטים לכולם
    תודה למנחם על עוד מעורב מופלא .
    לא אגיב לענין קיירי,רק הייתי מבקש מכולם להוריד קצת את הטונים,צורם מאד מאד מאד.
    מענין לענין באותו ענין:
    הלילה עלול להתגשם סיוט שמפחיד אותי כבר 5 שנים , סדרת פלייאוף בין הבנים שאבדו.
    אם יש עוד מישהם שזה מפחיד אותם , אשמח לשמוע מה דעתם ובמי יתמכו .
    מיועד בעיקר לשחקני העבר , אבל לא רק.

    1. אני בהדחקה, זה יהיה אסון, מה גם שאנחנו בנויים טוב לפילי עם שלושת הגבוהים שיש לנו לזרוק על אמביד. אז מה? נרצה להפסיד הערב? בלתי אפשרי. זה נגד הטבע 🤷‍♂️🤦‍♂️

            1. אני חושב דווקא שהבוט יעדיף את פילי ולא את ברוקלין למנה ראשונה.
              זה לא אומר שהוא יפסיד הלילה…

            2. תיאורטית אפשר להעדיף כך או אחרת אבל מהסכנה שלהפסיד גם את המשחק השני אסור כמובן לחשוב על זה בכלל

  11. מה שהכי מבאס זה שאין תגובה מהשיקצה על הערבים 😂😂😂
    אחרי הגואיש מאני כנראה שיועצי התאגיד יעצו לו לשתוק😂😂
    חבל ציפיתי לשמוע את הגיגיו ולו רק ברמיזה
    חבל איזה עיתונאי לא שואל אותו על זה

  12. האמירה של קיירי קצת אומללה כי עם כל הכבוד תמיד צריך להיות עם פוקוס בעבודה גם כשקורים דברים אחרים מסביבך, בין אם זה הסכסוך שאני בטוח שאין לו מושג בו, מעבר דירה או הולדת ילד. אלה החיים

  13. מרב ארלוזורוב כתבה היום בדהמרקר. ממליץ לקרוא. רק עובדה אחת מהמאמר: עם הקמת המדינה היו בבעלות תושבי סכנין 70,000 דונם. מאז הפקיע מהם המדינה יותר מ 61,000 דונם ורק על מחצית מהנותן מותר לבנות.

    1. בבעלות משפחתי ושותפים היה שטח גדול ליד הספורטק בתל אביב בו שוכן היום מגרש חניה ענק ובית הלוויות רידינג.
      עיריית תל אביב הפקיעה לפני כמה עשרות שנים את כל השטח לצרכיה ושילמה גרושים בתמורה למרות התנגדות ובתי משפט. היום הם רוצים לשנות את הסטטוס שהיה לצרכי העיר (המגרש המניב ובית ההלוויות) ולהפוך אותו לבנייה לגובה של עשרות מגדלים עם נוף לים ולגזור קופון….
      שיט הפנס חביבי. דופקים את כולם, לא רק את הערבים!
      אני רק חושב שהיו יכולים להיות היום בבעלותי דירה בקומה גבוהה במגדל, במרחק יריקה מהאוניברסיטה, ועוד 2, 3 דירות כאלה להשכרה שהיו מניבות סכום לא מבוטל כל שנה ובוכה איך דפקו אותנו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט