רשמים מהמשחק בין הווריורס לגריזליס  \ אבי טרכטמן

רשמים מהמשחק בין הווריורס לגריזליס \ אבי טרכטמן

כמעט עונה שלמה חלפה ללא כתבה אחת של כותב הופס מהשטח. כמעט עונה, כי במשחק האחרון של העונה כותב של הופס סוף סוף הגיע למשחק. לצערו – הוא לא הגיע ככתב, ולכן לא רק שנאלץ לשלם טבין ותקלין, הוא גם לא קיבל כל מיני זכויות מגניבות כמו כניסה לחדר ההלבשה, רשאות לאכול אוכל בינוני מינוס (אבל בחינם), הזכות לראיין את JTA או היכולת לצלם את סטף קרי ממרחק אפס. אבל היי, הוא לפחות היה במקום אמצעי לא רע בכלל, ובעיקר – ראה משחק לא רע בכלל, ואף ממש. ממש טוב.

נער הייתי ואף זקנתי, וראיתי את סטף קרי בלייב לפחות חצי תריסר פעמים עד היום, אך בכל ההצגות האלה שהוא דופק ברבע השלישי ולפעמים ברביעי, מעולם לא חזיתי. עד היום והמחצית השניה בה אדון קרי קלע 33 נקודות עם 8 שלשות. וסוף סוף, גם אני יכול לומר – שחזיתי באלוהים או לפחות בסגנו.

ובכל זאת, אי אפשר בלי כמה אנקדוטות ונקודות בקטנה, ונתחיל:

א. קורונה

אז ברור שהייתי צריך להגיש את תעודת החיסון היקרה מפז שלי עם הכניסה לאולם, אבל בסך הכל בהחלט היתה חוויה של ממש במשחק. התמזל מזלי (או שמא לא) ודווקא היציע שלי היה מלא כמעט לגמרי, למרות שברוב האולם היו המון קרחות. נדמה לי שהתפוסה היתה בערך רבע או שליש, אבל היה מספיק רעש ועניין בשביל שיהיה… מעניין. כולם כמובן עם מסכות, מותר לאכול ולשתות רק באיזור המזנונים, אך לא בתוך האולם. והמועדדות רוקדות לא על המגרש עצמו אלא על פלטפורמה שמשקיפה מעל. לצערי אני ממושקף, אז פה ושם, עלו אדים במשקפיי, אבל בסך הכל אני חייב לומר לזכות צ׳ייס, שהחוויה היתה לא רעה כלל וכלל. שאפו עליהם.

ב. גבוהים עליך גולדן סטייט

May be an image of playing a sport and indoor

הווריורס הם בסך הכל קבוצה טובה, באמת. רק מה – אין להם מושג מה לעשות מול אנשים גדולים במיוחד בצבע. נדמה לי שרבים זוכרים את המשחק שבו לן ורולו נראו במדי וושינגטון כמו שאקיל ורובינסון במדי נבחרת הכוכבים מול הווריורס, והיום היה זה וולנצ׳יונאס. דריימונד ניסה, באמת שניסה, גם לוני, אבל אם יש משהו שלווריורס פשוט אין כלים לעצור זה גבוהי פוסט של פעם. בקיצור, וולנצ׳יונאס היה ענק (תרתי משמע) וככה זה. למזלם של הווריורס ,אין המון גבוהים בליגה שהם גבוהים של פעם. אפילו אנתוני דייויס שכנראה יפגוש את דריימונד ולוני הוא לא בדיוק שחקן פוסט (למרות שהוא יודע לעשות את זה היטב, ואם הוא ירצה לחפור דווקא משם, קשה לי להאמין שהווריורס יוכלו לעצור אותו). אבל זה משהו שהם יצטרכו לחשוב עליו עמוק וחזק גם בהמשך משחקי הפלייאין והפלייאוף – במיוחד בגלל שיש סיכוי לא רע בכלל, שהם עוד יפגשו את ממפיס והליטאי שלה כבר בשבוע הקרוב, וגם בעונה הבאה, כי וויסמן? אני מאלה שסבורים שהוא לא שחקן כדורסל, וראיתי אותו המון. הם באמת צריכים פתרון צבע אמיתי (כמו שהיה בוגוט באופן מושלם) אם הם רוצים לחזור להיות קבוצת צמרת.

ג. תזמון סלים – או: מה שלא באמת רואים בסטטיסטיקה.

כשדילון ברוקס יצא בשש עבירות עם כשש דקות לסיום הרבע הרביעי, הוא זכה לא רק למחיאות כפיים סוערות אלא גם לאנחת רווחה של ממש, כולל ממני. אז נכון, לכאורה 18 נקודות ו-6 אסיסטים בפחות מ 50 אחוז מהשדה הם לא הרבה יותר ממספרים סבירים, אבל האמת היא שאם נוציא לרגע את הליטאי מהמשוואה (כי היא לא הוגנת, יש מכפיל גובה רציני), אז ברוקס היה ובקלות השחקן הכי טוב והכי מפחיד של ממפיס, בעיקר כי הוא זה שהוביל את הקאמבק ממינוס 17 או כמה שזה לא היה לפלוס 2, אבל גם בגלל שלפחות בחצי הראשון הוא גם סיפק הגנה טובה פלוס על סטף. אבל כאמור – אנחנו בעיקר מדברים על תזמון הסלים, ושם דילון ברוקס ידע לתזמן אותם היטב.

May be an image of playing a sport

בדרכי למשחק הקשבתי לרדיו הספורט שאני תמיד מקשיב אליו, והשדרים דיברו על כך שוויגינס (שאגב, היה טוב מאד לדעתי, ובכלל אשמח אם ישאירו אותו שנה הבאה אחרי עונת קריירה) צריך לקלוע כשזה חשוב. אם הוא קולע את 20 הנקודות שלו ברבע הראשון ביחד עם סטף, זה לא משמעותי. אבל אם הוא קולע את אותן 20 נקודות בדקות הספסל של סטף ובדקות ההכרעה של המשחק – אזי זה משמעותי מאד. וזה בדיוק מה שדילון ברוקס עשה היום כשהוא קולע 13 מתוך 18 הנקודות שלו בקאמבק של הרבע הרביעי.

ואיזו אנחת רווחה זו היתה…

מילה קטנה על העונה הבאה – על פול ומאלדר.

כבר דיברתי על הצורך בסנטר הגנתי בעונה הבאה, אבל אני חייב להגיד שהווריורס נראים די מסודרים בכמה עמדות. קודם כל בעמדת הפאוור פורוורד, כי דריימונד ו JTA זה כוח אדיר. השני הוא כמובן אחת מהפתעות העונה, והראשון נתן עונה לפנתיאון. שניהם מחוסרי ס״מ, אבל כאמור זה לא משהו שסנטר עב בשר ודל דולרים לא יוכל לפתור. אבל העמדה השניה היא עמדת הסקנד גארד, כי עזבו את זה שקליי חוזר (ואם הוא חוזר בכוח מלא זה דבר מדהים), אבל ג׳ורדן פול שרק לפני שנה חשבתי שהוא אפס מוחלט, מוכיח בחודשים האחרונים משחק אחר משחק, שהוא סקנד גארד ברמה הכי גבוהה שיש – ברמה של שחקן פותח לכל דבר ועניין בכמעט כל קבוצה בליגה. ומאלדר אמנם היה חלש היום, אבל הוא באופן כללי, ידית שאפשר לסמוך עליה לשתי שלשות כמעט בכל משחק.

May be an image of one or more people and people playing sports

אתם יודעים מי צריך עזרה? קרי, הוא באמת הפוינט גארד הנורמלי (כלומר, הסופר סופר סטאר) היחיד בקבוצה, וטוב תעשה הקבוצה אם תביא מישהו שאשכרה יוכל לגבות אותו, ולא איזה בראד וואנמייקר, ניקי מניון או חלילה וחס קיי באומן (זוכרים?)

סטף:

May be an image of one or more people and people playing sports

עזבו, לראות ולא להאמין, אם ראיתם את המשחק ,או אם אי פעם ראיתם את אחד מהרבעים או המחציות האלה בהן הוא מתפוצץ, אתם מבינים. השחקן הכי אטרקטיבי שאי פעם שיחק את המשחק, מפלצת תלת (כמובן) ראשית, גאון כדורסל. אני לא כותב שום דבר שכולם פה לא יודעים, אבל לראות את זה, זה לראות ולא להאמין.

אז מה עכשיו:

אז עכשיו פליי אין, ותוך כדי כתיבה מתברר לי שאלו יהיו הלייקרס כשהאלופים בשיא כוחם עם לברון, הגבה והגרמני המחומצן בריאים. יהיה קשה אבל בעיניי רחוק מלהיות בלתי אפשרי עבור קבוצה שרק השבוע ניצחה את יוטה ופניקס בזה אחר זה. למעשה, הכל תלוי בסטף. ואולי יותר מכך בברומטר של הקבוצה – דריימונד גרין (שנדמה לי שכמעט בכל משחק שבו היו לו 25 בנקודות+ריבאונדים+אסיסטים, הקבוצה ניצחה), ואפילו הגובה (והמשקל) שלו מתאים יותר לשמור על דייויס מאשר על ולנצ׳יונאס או רולו. רוטצית שמונת השחקנים הנוכחית של הווריורס היא קבוצה טובה מאד, וקבוצה ששווה יותר מהמקום השמיני שלה. אבל מצד שני, הרוטציה המלאה של הלייקרס שווה גם היא הרבה יותר מהמקום השביעי שלה…

אבל היי, מקסימום יפסידו – יפגשו את ממפיס למשחק על העלייה, ושם נהיה מוכנים למשחק חוזר, ועוד איך.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. נהדר. נפלת על הצגה של קארי. מה צריך לבקש יותר…
    .
    חוץ מזה, אתה זוכר שהווריורס בחרו באיזה אחד… וייסמן שמו… שאמור להיות שם באמצע (בעונה הבאה)

    1. "כי וויסמן? אני מאלה שסבורים שהוא לא שחקן כדורסל, וראיתי אותו המון. הם באמת צריכים פתרון צבע אמיתי (כמו שהיה בוגוט באופן מושלם) אם הם רוצים לחזור להיות קבוצת צמרת." הוא זוכר..

      1. פספסתי איכשהו… ועדיין, אם הוא לא היה כזה שחקן כדורסל הוא לא היה נבחר 2 בדראפט…
        אזהתשובה היא: לרוקיס לוקח זמן להתפתח, בטח שמדובר בשחקנים גבוהים

  2. תודה על הרשמים. כתוב מדהים. היה משחק מדהים לצפיה.
    *
    כיף לך שאתה שם. הבן שלי שאל אותי אן מתישהו אקנה כרטיס ואטוס לראות אותם. אמרתי לו שמצד אחד אני רוצה, מצד שני אני לא יודע על איזה יום שלהם אפול…
    תענוג שנפלת על יום של סטף הופך לסופר נובה.
    *
    ברוקס עצר את סטף בשיטה נהדרת. הרביץ לו. יכל לקבל את השישית מוקדם יותר. לא מזלזל ביכולת שלו ובדרך להשפיע על המשחק. בפעם הבאה ייצטרכו להשתמש באגרסיביות שלו נגדו.
    *
    לפני הבחירה בוייסמן אמרתי שהיסטורית התקפה שמבוססת על סנטרים היא לא הקטע שלנו. הפעם האחרונה שהיה לנו אחד ממש מוצלח זה רוברט פאריש ולא ידענו מה לעשות איתו.
    אפילו בסבנטיז היינו הקבוצה היחידה שלקחה אליפות בלי ביגמו שמישהו זוכר… בניגוד לבערך כל אלופה אחרת באותן שנים.
    יש מצב שוייסמן כן יהיה "בסדר" אצלנו ולא פלופ, ייצמח כמו ג'ורדן פול שגם עליו לא בנינו.
    יש מצב שהוא גם יעבור קבוצה וייתגלה ככוכב במקום אחר שבו כולם עומדים ומוסרים פנימה.
    למרות שאני לא יודע, בהתנהלות שלו חסר הפלפל שאיכשהו נראה תנאי בסיסי ללהיות שחקן שעוזר להשתלט על משחקים – בין אם אתה סטף או אפילו JTA.
    בכל מקרה, כן. אנחנו צריכים בוגוטים, זאזאים וג'אבלים שיעלו לחבוט בסנטרים מסורתיים ומודרניים. עם או בלי וייסמן.

  3. תודה אבי כיף לקרוא גם בפורמט הזה.
    .
    איזו עונה אדירה של סטף. רק לחשוב מה היה מפיק מעצמו בלי דורנט.. עם החזרה של קליי והבחירה של מיני (לא משנה מה יעשו בה) והווריורס עוד הפעם קונטנדרים.
    .
    אני חושב שאתה קובר את וויסמן מהר מדי הבחור סופר מוכשר עם בעיות בקריאת ההגנה. תן לו זמן.
    .
    ג׳ורדן פול מאוד מרשים בהתקדמות שלו. וצריך גם לתת כמה מילים טובות לוויגינס ובמיוחד להגנה שהוא הביא השנה
    .
    הימור שלי הווריורס מדיחים את יוטה במידה והם עולים (דווקא בזה יש לי הרבה יותר ספיקות)

    1. הבעיה עם ויסמן היא לא רק הגנתית, אלא גם בעובדה שהוא חור שחור מובהק. אתלטי, מוכשר מאד אבל נדמה לי שאינטליגנציית הכדורסל שלו לא קיימת כפי שמתברר בהגנה ובעובדת החור השחור, וזה משהו שקשה ללמוד

      1. נראה לי שזה משהו שדווקא אפשר ללמוד יחסית, בעיקר ברגע שכולם אמרו לך שזה משהו שחסר.
        מישהו שרץ ועושה דברים כמו JTA או פול רק בגובה של 2.15? אפשר גם קצת אופטימיות.

          1. אני חושב שלאמלו בא הרבה יותר אפוי פשוט. זה ממש אבל ממש לא אומר שהוא יהיה שחקן טוב יותר בסופו של דבר (והסם בואי של הדור האחרון הוא באגלי. סליחה מרווין באגלי ה3)

            1. מסכים עם זה. ציינתי שרק בהתחשב בעונה הזו.
              ובין קרי וגרין כפליימייקרים לבין המחסור שלנו בגובה וכוח – לאמלו אולי היה נראה ככשלון דווקא אצלנו. הוא נחת בקבוצה המושלמת בשבילו. וייסמן לא.

      2. הממ אבי אני לא מסכים איתך.
        קודם כל אני חושב שיש לו אינטליגנציית משחק טובה. הוא ידע לאן לנוע ואמנם לא היה פקטור משמעותי במשחק האוף דה בול של סטף אבל זה משהו שלדעתי הוא יצליח ללמוד.
        לגבי ההגנה אני חושב שזה בנוי מלא מעט דברים. אז אני מאמין שהוא יכול ללמוד את התפיסה המרחבית שהגנה דורשת כי רגליים זריזות יש לו, ואתלטיות יש לו. אייטון הראה עד כמה אפשר תוך זמן יחסית קצר להפוך מנטל לכוח בהגנה.
        יש לו הנדלינג מצוין יחסית וקליעה לא רעה בכלל בטח שביחס לגובה שלו. כל עוד הוא לא נפצע אני מאוד אופטימי לגביו. זה ייקח זמן כמו כל ביגמן בליגה אבל הוא פוטנציאל מטורף.

  4. תענוג אבי, תודה רבה, שמח בשמחתך שנפלת על משחק כזה.
    .
    בעניין וייסמן – חשבתי אז, ואני חושב גם היום, שהלוחמים היו צריכים להטריד את הבחירה, כי הוא לא מתאים לטיים ליין, למשל לממפיס עבור ג'יי.ווי… או וושינגטון עבור תומאס בריאנט, או ספרס עבור פולטל, ובכל המקרים עוד כמה בחירות עתידיות שהיו מאפשרות להם לגייס שחקנים מוכחים לכאן ועכשיו. הפציעה החוזרת של קליי "נתנה" להם עוד שנה לפתח את וייסמן, אז נראה מה יהיה בקיץ, האם יטרידו אותו או שישאירו אותו ואיך ישחק בשנה הבאה.
    .
    המשחק נגד הלייקרס יהיה מצוין.

    1. אני חושב שצריכים לקחת את ויסמן ואת הבחירה של מיני, לארוז אותן יפה ואם אפשר גם להוסיף סיין אנד טרייד עם אוברה אם אפשר ולהביא גבוה רציני. סבוניס למשל יהיה פנטסטי

  5. סיקור מעולה.
    שאפו גדול לווריורס שהצליחו להגיע לפלייאוף (מקום 8 מבחינתי – פלייאוף) – ממש מרשים האובראצ'יבריות שלהם העונה.
    בהצלחה להם מול מבצע "שומר גבות" שייצא לדרך בפליי-אין.

  6. כייף לך אבי. בשידור אמרו שריכזו את כל המחוסנים ביחד ביציע. לכן ישבת באזור צפוף.
    .
    לא חושב שמלדר ישאר בשנה הבאה. לא יהיה מקום לו וללי ולי יותר טוב. בין היתר הוא קולע את השלשות כשצריך ומולדר לא.
    .
    גורדן פול אחרי קיץ מפרך יחזור עם תוספת 7 – 8 קילו שרירים, יכולת הגנתית משופרת וסטיב קר כבר הבטיח לו את תפקיד השחקן השישי.
    .
    אם וויגינס לקח 10 ריבאונדים במשחק יש לוויסמן עתיד. החסרון הגדול ביותר שלו בעיני זו רכות וחוסר נחישות במאבק על ריבאונדים. ריבאונדים זה לב והבנת משחק. לא סתם קרי לוקח 6 בממוצע ווסטברוק 10

  7. קודם כול על המעודדות על הפלטפורמה. אני צפיתי דווקא במעודדים ממין זכר ולא מעודדות.
    סף קרי הוא ללא ספק אחד הגדולים אי פעם. לגבי ג'ורדן פול, אכן מתפתח פה שחקן איכותי מאוד. לגבי וויסמן, היא שיחק מעט מדי בעונת הרוקי שלו כדי שנוכל לשפוט אותו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט