לקאבס: עכשיו! לבולס: לשנה הבאה (ואחריה) / מנחם לס

כל מה שרציתם לדעת על הטרייד ביינום ודנג

זהו. חלבתי את העיזות. כיסיתי אותן ואת בני זוגם בשמיכות מהקור העז, שתיתי קפה, והגיע הזמן להסביר לבני ישראל את משמעות הטרייד הזה של ביינום ולואל דנג.

אני מודה שדנסקי גרם לי לזעזוע קטן כשקראתי זאת  מ-מ-נ-ו   ולא מ-ESPN או בשמיעה וחזייה בספורטסנטר. אז טוב שיש דנסקי עם יד על הדופק!

עבורי לשיקגו בולס הטרייד הזה אומר 'שלום' ל-ERA שהיה טוב, אך לא מזהיר, מאז הבולס של מייקל. מה שהבולס יעשו זה TO WAIVE  ביינום לפני שהחצי השני של חוזה ה-12.3 מיליון שלו יהפוך ל-'מובטח'.

THE BULLS WILL WAIVE BYNUM BEFORE MIDNIGHT IN KFAR TABOR!!!

ההיפטרות ממה שנשאר מחוזהו של לואל דנג, והשתחררות מחוזהו של ביינום, יחסוך להם 19-20 מיליון ויביאם מתחת למס המותרות בעונה שהם ויתרו עליה בגלל פציעתו של דריק רוז.

אילולא רוז נפצע, מאומה לא היה קורה. פציעה אחת שינתה את פני הקבוצה לחלוטין.

אתם רוצים לקרוא לזה 'טנקינג'? בבקשה. הבולס לא עושים 'טנקינג' בזה שהם מודים שללא רוז אין להם סכוי לאליפות, והם החליטו להתחיל עם קבוצה חדשה בעתיד הקרוב ביותר. בצעד שעשו דנסקי, היתה הודאה שעם דנג, קרלוס בוזר, יואקים נואה, והיינריך – הם לא הולכים לשום מקום. קריעת מיניסקוס של רוז היה הקש ששבר את גב הגמל. ההודעה של המנכ"ל גאר פורמן לא יכולה היתה להיות יותר ברורה:

 “The moves today will put us in a better position to make the entire roster stronger for the future and to compete for a championship,”

הבולס לא שמחו להיפטר מדנג. הם רק חשבו שהחוזה שלו מוגזם להארכה, והציעו לו הארכת חוזה לשלוש או ארבע שנים, אבל ב-10 מיליון לעונה, שהוא כסף ריאלי ליכולתו. המחנה שלו סרב לקיצוץ כזה במשכורתו. כשהקאבס הסכימו אחרי היסוסים רבים להוסיף בחירת דראפט לעיסקה, העסק נחתם.

הבולס זכו בבחירת הסקרמנטו קינגס בדראפט של 2014 (שהיא "TOP TWELVE PROTECTED" על הדיל של ג'יי ג'יי היקסון), או בחירת דראפט ראשונה בדראפט של 2015-2017 (שהיא "TOP TEN PROTECTED"), ואם זה לא יקרה בדראפטים של 2014-2017, אז לבולס יש את בחירת הקאבס סיבוב שני, ושתי בחירות דראפט סיבוב שני של הקאבס שיש להם מהסכם קודם עם הבלייזרס בשנים 2015 ו-2016.

לבולס ישנה גם זכות "TO SWAP" (להחליף) את בחירת הסיבוב הראשון של 2015 עם הקאבס, במקרה ולקאבס תהיה אז בחירה בין ה-15 וה-30.

לבולס יש הרבה מאד רספקט לדאנג. הוא בס"ה הבולס החמישי אחרי מייקל, סקוטי פיפן, ג'רי סלואן, ותום באוורוינקל  עם 10+ שנים בפרנצ'ייז. הוא הקלע הרביעי בתולדות הקבוצה אחרי מייקל, פיפן, ובוב לאב. הוא הטביע חותמו בעיר הרוחות והוא "BULLS" בכל אבריו ורחמיו.

אבל ההפסד לנטס בפלייאוף, ואז למיאמי, שאחריו באה הפציעה שהיתה אולי אפילו סכנה לחייו עם SPINAL MENINGITIS, והחלטתו להיות מטופל ע"י רופאים לא ידועים ולא מוכרים מאיזו כת של רופאים שהשחקן הסודני העדיף על הטופ שבטופ בעולם הרפואה בשיקגו – שהיא אחת הערים המובילות בעולם ברפואה – הכל ביחד הביאו ל-DOOM שלו בשיקגו.

כשהמחנה שלו ראה את חוזה ה-14 מיליון של ג'אש סמית' בדטרויט, הם צחקו לבולס בפנים כשהציעו לדאנג 30 מיליון ל-3 השנים הבאות, או 40 מיליון ל-4 השנים הבאות. כשהוא סרב, החלה כל החבילה החדשה להתעורר. לבולס ישנה גם את בחירת הדראפט סיבוב ראשון של הבובקאטס בטרייד של טיירוס ת'ומאס, והם בטוח יעשו אמנסטי על קרלוס בוזר בקיץ הבא. האובייקט הראשי עכשיו בראשם היא ההחתמה של כוכב ריאל מדריד ניקולה מירוטיק שהם זכו בו ביום הדראפט של 2011 בטרייד שעשו.

רק לפני יומיים מאמנה של הבולס ת'יבודו אמר ש-"כל השמועות על טריידס לא ישפיעו על הבולס ועל הצורה שאני מאמן אותם". נראה אותו אומר היום אותו דבר.

 **********

.ומה הצד של קליבלנד בכל העניין?

כריס גראנט, המנכ"ל של הקאבס אמר הבוקר:

We have worked to acquire and maintain flexibility in order to capitalize on opportunities such as this. Luol reflects all that we are striving for in building our team. He's a tremendous defensive player that can impact the game on both ends of the court with a team-first mentality and is a high character leader.

הוא יודע ששיקגו לא רצו להיפטר מדנג. פשוט לא היתה להם ברירה. הם ויתרו עליו לא בגלל שבן ה-29 הזה 'גמר'. אולי למעשה הוא רק מתחיל. הוא יודע שאולי הקאבס קיבלו את החלק שהיה חסר להם בפאזל. עם קיירי אירוינג ודיון וייטרס, אולי דנג הוא בדיוק ה-INGREDIENT  שהיה חסר להם בקבוצה?

כל הדיל הזה עבור שיקגו היה מבוסס על כסף, לא יכולת.

היום – עוד כמה שעות,  עד חצות זמן ישראל – השיקגו יעשו WAIVING על ביינום, ואת המשמעות כבר כתבתי: חסכון של בערך 20 מיליון (שכולל אי צורך לשלם לדנג את מה שנשאר מה-14.3 מיליון משכורת שלו כפי שכתבתי קודם). זה רק להסביר שוב שהקאבס קיבלו דג זהב של 20 נק' ו-9 ריב' למשחק, ואולי אצלהם אפילו יותר.

ביינום "WILL CLEAR WAIVERS" כפי שכתבתי אתמול, ויהפוך לפרי אג'נט עד סוף השבוע.

הוא ישחק עד סוף העונה בקליפרס, מיאמי, או הניקס.

אגב, הדיל האחרון שהביא את דנג מסיים בזאת את הדיבורים על דיל להבאת פאו גאסול לקליבלנד עבור VALUE שהלייקרס ביקשה, והקאבס ענתה ש-"הוא לא שווה את זה".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רבה.
    לדעתי אמנסטי על בוזר וטרייד על רוז והחתמת כוכב על יהיה צעד חכם. נניח רוז תמורת לאב( אם אופציית החתמה ) וניסיון להנחית את ווסטברוק גם יכול להביא אותם למצב טוב לאליפות…
    ) אני פשוט חושב שהערך של רוז גבוה ממה שהוא באמת ואולי אפשר לנצל את זה )

  2. שיקגו היו שמחים לשמור על דנג, אבל הוא לא שווה 14 מליון דולר לשנה בגיל 33… טוב שנפטרו ממנו, ניקו מחסנים, פינו מקום, והראו שהם מוכנים לחפש פרי אייג'נט או בחירת דראפט או שניהם בשנה הבאה.
    הקאבס נתנו הרבה בשבילו, ובהרבה אני מתכוון לבחירות דראפט. הקרדיט אם כן מגיע לבולס שבטח התעקשו במו"מ.

    המנצחים בטרייד הזה הם הבולס.

    1. דנג בן 28.

      וקליבלנד נתנו כמעט כלום עבור דנג בטרייד הזה.

      2 בחירות סיבוב שני של פורטלנד בשנת 3048 ?
      את מי זה בכלל מעניין.

      והבחירה של הקינגס אם להיות ריאליים – עשוייה להיות בחירת סיבוב ראשון רק ב 2016, וגם אז היא מוגנת ב טופ 10.
      החל מ 2017 הבחירה הזו הופכת גם היא לבחירת סיבוב שני…

      אז הערכה ריאלית לגבי הבחירות אומרת כנראה 3 בחירות בסיבוב השני בעוד כמה שנים, ואם כל הכוכבים יסתדרו נכון עבור הבולס – אולי אחת מהן תהיה בחירת סיבוב ראשון ב 2016, אבל לא אחת מ 10 הבחירות הראשונות.

      אז הבולס גם לא עשו פה שום מהלך ל"עתיד".

      הם פשוט חייבים למכור את זה ככה לאוהדים…

      הם קמצנים ידועים לשמצה בכל מה שקשור למס המותרות, ולכן עשו את הטרייד הזה והחלישו מאד מאד את הקבוצה.
      החוזה של דנג מסתיים השנה. אז מה בדיוק השתנה כאן מבחינת "העתיד" ?…

      בהחלט יכול מאד להיות שטרייד של בוזר תמורת חוזה מסתיים (כמו פירס שהצעתי) זה המהלך הבא כדי להמשיך בטנקינג ובהכנות לקיץ הבא.

      בין אם זה יקרה ובין אם יבחרו לעשות על בוזר אמנסטי (וההבדל הוא שבאמנסטי הם עדיין משלמים לו 16 מיליון…) – הם יוכלו לפתוח מקום בתקרת השכר של כ 13 מיליון לפחות.

      אולי לא מספיק לכרמלו או לברון, אבל בטח יותר ממספיק למישהו כמו סטיבנסון למשל.

      הם גם יכולים להמשיך ולנסות להטריד את גיבסון עבור חוזה מסתיים, ואז באמת הם יכולים להחתים שחקן כמו כרמלו – אבל זה הכל תיאורטי.

      טרייד על רוז ?
      מי שמציע את זה מצחיק אותי.
      כולם כותבים את אותו דבר – שהערך שלו יותר גבוה ממה שהוא שווה.

      אז כולם מעריכים אותו ביותר משהוא שווה ורק אתם יודעים את הסוד שהוא שווה פחות ?…

      לי זה די נשמע שהערך שלו הוא בדיוק מה שהוא שווה…

      הבולס תקועים איתו לטוב ולרע.
      היחידים שאני יכול לראות מהמרים עליו הן קבוצות כמו הנטס (דרון) שלא הולכות לשום מקום, אבל גם מבחינת יחסי ציבור ויחסי קבוצה-סוכן, אני לא רואה את שיקגו הולכים על זה.

      קליבלנד קיבלו אולסטאר בשביל כלום.

      החליטו שהם צריכים עונה טובה השנה – והולכים על זה.
      יכול מאד להיות שזה גם לא הטרייד האחרון שלהם.

      שיקגו נתנו אולסטאר בחינם בשביל לחסוך כסף.
      לא בדיוק המסר שקבוצה צריכה לשלוח לשחקנים חופשיים שהיא רוצה להחתים או לאוהדים שמבינים מה בעצם קרה פה ולמה.

      1. דריל מורי אסף המון בחירות סיבוב שני ובנה קבוצה די מפוארת ביוסטון. שיקגו צוברים נכסים, וזה צעד חיובי.

        לא מאמין שאוהדי שיקגו יתגעגעו לדנג. הוא אי פעם חייך? נראה פרצוף תחת. שחקן לא רע, שומר טוב, אבל לא יציב, ות'יבדואו היה קובר אותו חי אם היה ממשיך לשחק במדי הבולס 49 דקות בערב…

        שיקגו מפנים מקום תחת התקרה. הכל נשאר עומד על דריק רוז.

        1. שיקגו לא פינו אגורה בטרייד הזה, ולא מצפים לבנות קבוצת צמרת בעזרת אף אחד מהשחקנים שהבחירות האלה יביאו.

      2. השאלה אם אפשר להשיג משהו על בוזר רק הניקס והנטס כ"כ פרייארים ( מירוטיץ בלאטצה? שומפרט? ) לדעתי רוז גמור אני גם אם הערך שלו כמו שכולם חושבים טרייד( אני טענתי לפני תחילת העונה שצריך לעקוץ מישהי ) השאלה איזה שחקנים הם יוכלו להביא במקומו?? (חוץ מלאב ומלו לא עולה לי כלום מעניין אולי( סתם סרט) כריס בוש עם חוזה אטרקטיבי למה פמה ).
        וצודק בנושא שכל עוד לא יפתרו את הבעיה של בוזר הם לא יגיעו לשום מקום.

  3. רציני יש למיאמי אפשרות להחתים אותו? (מבחינה כלכלית)
    אם כן, והוא באמת מגיע למיאמי, האליפות השלישית בכיס.

  4. לגבי ביינום כבר אמרתי שמיאמי זו בהחלא אפשרות שיכולה להציל אותם (למרות שזה ישלח מסר מגעיל לאודן אחרי כל ההבטחות), ואני רואה גם אפשרות של אטלנטה, קליפרס, סאן אנטוניו, וניו ג'רסי – ששם ביינום גדל…

    1. ניו ג׳רסי ?
      התכוונת בית הקברות בברוקלין ?
      זה היה גדול , הוא וגארנט יתנו רבע אחד טוב ביחד בכל משחק
      צחוק בצד , קצת עצוב על ביינום , שחקן שהיה הסנטר השני בליגה ודעך במהירות שיא.

      לטעמי שיקגו עשו טרייד גרוע מבחינה מקצועית , זה טרייד מזעזע , אם רוז לא חוזר ( ואני ספקפטי שאי פעם יחזור ) , הבולס זרקו נכס בעבור חופן דולרים , חבל .

  5. ביינום יבחר את הקבוצה שלו לפי 4 פרמטרים –

    דקות משחק, סיכוי לאליפות, כסף, ומקום שהוא לא יסבול לחיות בו.
    – לאו דווקא בסדר הזה.

    הנטס לפחות ממלאים את התנאים של דקות משחק ומקום שיהנה לגור בו, ודקות משחק בהחלט יכול להיות שיעזרו לו לקבל את החוזה הבא שלו = כסף.

    1. מבחינת דקות משחק אטלנטה האופציה הכי טובה אחרי שהורפורד נפצע
      השאלה אם הוא יעדיף את אטלנטה על קליבלנד

  6. שמתם לב שביינום משחק גרוע השנה?
    אולי קליבלנד לא התאימה לו או משהו, אבל:
    42 אחוז מהשדה
    30 אחוז מהזריקות שלו הן מחוץ ל-3 מטרים מהטבעת, לעומת 8 אחוז בתקופה ששיחק בלייקרס
    חור בהגנה – לא יורד מספיק מהר, לא יוצא לאזור קו העונשין במבי פיק אנד רול

    אל תבנו על אנדרו ביינום יותר. הקליפרס נואשים, כן, אבל מיאמי תסתדר בלעדיו.

  7. מנחם הספרים הגיעו.
    אני אעביר אותם בהקדם האפשרי לארץ.
    תודה על הספר ששלחת לי!!
    יש ביקוש גבוה, תוציא מהדורה נוספת זה יהיה קאלט!

  8. אם זה יתאים למיאמי ולמר ביינום יש קצת שכל בקודקוד. אם כל הדיבורים על אודן. בנתיים עוד לא ראינו ממנו טכלס כלום למרות שאני מאמין שמנחם מבין דבר או שניים כל עוד הוא לא מביא תוצאות הכל זה רק לחזות את העתיד. ביינום צריך קבוצה חזקה עם שחקנים דומיננטים. לא מאמין שסאן אנטוניו תתאים לו אולי אטלנטה כמו שהציע דדי

  9. אולי ביינום עוד חלוד, אבל הוא חוזר מעונה+ של פציעה ומסתבר שהוא לא ממש הסתדר בקליבלנד מבחינה אישית. עדיין הוא נתן שם משחקים של 20 נקודות -13 ריבאונדים ב27 דקות. יש דווקא לא מעט סנטרים טובים היום בליגה, אבל אלו מספרים מעולים. מדובר על שחקן ששיחק רק לפני שנתיים 35 דקות בממוצע, ועשה ממוצע עונה של 18.7 נקודות ו11.8 ריבאונדים. וPER של 23.0, הכי טוב בליגה בין הסנטרים. והוא רק בן 26 היום! יש לו שתי אליפויות, הוא עשה כבר כמה וכמה פלייאופים ויכול לתרום המון לקבוצה המתאימה שתדע לעבוד איתו. בקיצור, אני חושב שמי שיעבוד נכון יוכל להוציא ממנו את גניבת העונה ולהביא באמצעותו אליפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט