ערב של קרבות מיקום – פריוויו למשחקי יום חמישי / עמיחי קטן

9 משחקים יש לנו הערב, ארבעה ימים לפני סיום העונה הסדירה. לכל המשחקים עדיין יש משמעות, לפחות עבור אחת מהקבוצות, מה שאומר שצפויים לנו משחקים מעניינים, לפחות על המקלדת עליה אני מקליד כעת את הפריוויו. הפריוויו הזה כמובן מוקדש לכל תושבי אה"ק תובב"א הסובלים מהמצב הביטחוני הרעוע ובתקווה שנזכה לשקט, ואם לא, אז לפחות למשחקים טובים.

2:00 שארלוט הורנטס (33- 36) – לוס אנג'לס קליפרס (46- 23):

שארלוט יהיו בפליי-אין בשבוע הבא, אבל יכולים עדיין לסיים בכל מקום בטווח של 7-10. עם פיגור של משחק וחצי מבוסטון מצד אחד ויתרון זהה על וושינגטון בצד השני כנראה שהמטרה של ההורנטס צריכה להיות המקום ה-8, מה שאומר יתרון על אינדיאנה, מולם יש לשארלוט יתרון פנימי מול מאזן זהה. ההורנטס מגיעים אחרי כמה הפסדים לפליקנס ודנבר, אבל אלו היו שני הפסדים מאוד צמודים ככה שיש להם סיכוי.

הקליפרס רחוקים 2 משחקים מפיניקס שבמקום השני ומשחק אחד מדנבר שבמקום הרביעי, אבל ספק עד כמה יש לזה משמעות כשאין לך מושג מי היריבה. בכל מקרה, כרגע הם ברצף של 4 משחקי חוץ שסוגר את העונה מבחינתם והתחיל טוב בטורונטו וזה המשחק הכי קשה שנותר להם, כי הבאים הם ביוסטון ובאוקלהומה.

המפתח של המשחק הוא ההגנה של שארלוט על שחקני הכנף של הקליפרס, שהם יצרני הנקודות המרכזיים של האורחים מלוס אנג'לס.

רמת עניין של משחק: B – משחק קריטי מאוד עבור שארלוט וגם לקליפרס יש על מה לשחק.

הימור: יש כאן פער רמות מסוים שקשה לי לראות אותו נסגר. הקליפרס ב-10.

2:00 אינדיאנה פייסרס (33- 36) – מילווקי באקס (44- 25):

אינדיאנה עם מאזן זהה לשארלוט, אליהם התייחסנו במשחק הקודם, חוץ מהמאזן הפנימי הבעייתי שלהם ששלילי גם נגד שארלוט וגם נגד וושינגטון. המשחק הזה הוא כנראה המתאגר יותר שנותר לפייסרס לעומת המשחקים הבאים נגד הלייקרס וטורונטו, אבל הפייסרס בכושר לא רע אחרי הניצחון על הסיקסרס שלשום.

מילווקי נמצאים במרחק של משחק וחצי מברוקלין שבמקום השני במזרח ועדיין עם סיכוי תיאורטי גם למקום הראשון, אבל ככל הנראה הם יצטרכו לעבור סדרה בלי יתרון ביתיות לראשונה מאז 2018. מגמת השיפור בחצי השני של העונה קירבה אותם ל-2 המובילות ועכשיו מה שמעניין אותנו זה מה הבאקס יביאו לפלייאוף ולא מה הם יביאו למשחקים האלה.

המפתח של המשחק הוא סאבוניס שצריך להיות זה שיוביל את אינדיאנה והכדורים יעברו דרכו. כשזה קורה לרוב מצבם טוב יותר.

רמת עניין של משחק: B – בדיוק כמו במשחק הקודם. אחת במאבקי המיקום בפליי-אין המזרחי ואחת במאבקי הצמרת כשספק עד כמה זה באמת משנה לה.

הימור: הבאקס בכושר טוב. מילווקי ב-7.

2:30 ניו-יורק ניקס (38- 31) – סאן-אנטוניו ספרס (33- 36):

מזל טוב לניקס שחוזרים לפלייאוף לראשונה מאז 2013 ובסך הכל בפעם השישית מאז שפטריק יואינג עזב בקיץ 2000. עכשיו המאבק שלהם הוא עם אטלנטה ומיאמי על מקומות 4-6 במזרח. לכבוד ההעפלה לפלייאוף הניקס זוכים במפגש שיזכיר להם את הימים שהם היו בגמר, כלומר נגד גרג פופוביץ' והספרס, והם יקוו להמשיך בכושר הטוב שלהם, למרות ההפסד הצמוד בהארכה ללייקרס.

הספרס מצידם מקבלים את עיקר החדשות הטובות מהפליקנס שיצאו מהמירוץ ובמירוץ לפלייאוף נגד סקרמנטו הסיכויים יהיו לטובתך לרוב, בעיקר במצב הנוכחי בו ניצחון אחד או הפסד אחד של הקינגס יספיקו. אחרי המשחק הזה יגיעו שני משחקי בית נגד פיניקס, והספרס יקוו לסגור את המירוץ עכשיו כי מעבר למקום ה-10 הם כבר לא יגיעו.

המפתח של המשחק הוא שחקני המשנה של הניקס והיכולת ההתקפית שלהם, בעיקר לאור הקשיים שראינו מכל מי שאינו רנדל או רוז במשחק האחרון.

רמת עניין של משחק: A- הניקס העונה נמצאים בצד החיובי של המלצות הצפייה ול-2 הקבוצות זה משחק חשוב.

הימור: אני אלך דווקא עם הפתעה. הספרס ב-5.

2:30 אטלנטה הוקס (39- 31) – אורלנדו מג'יק (21- 48):

אטלנטה תלויים בעצמם במאבק על הביתיות ואם ינצחו את אורלנדו ויוסטון זה יהיה שלהם, משימה לא קשה במיוחד על הנייר. נראה שכל החתיכות של ההוקס מתחברות בזמן ואם האנטר יחזור לפלייאוף אולי יהיה גם שיפור הגנתי נדרש, בזמן שלפחות התקפית אטלנטה נראים מצוין לאחרונה.

העונה של אורלנדו נגמרה כבר מזמן והניצחון של קליבלנד על בוסטון העניק למג'יק הזדמנות להתקרב עוד קצת לבחירה גבוהה בדראפט.

רמת עניין של משחק: C – רק לאטלנטה יש על מה לשחק.

הימור: אטלנטה ב-16.

2:30 מיאמי היט (38- 31) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (47- 22):

מיאמי הבטיחו את המקום בפלייאוף עוד לפני משחקי אמש בזכות המאזן הפנימי העדיף על בוסטון והניקס, וכעת הם במאבק הצמוד על מקומות 4-6, וכנראה הקבוצה שהכי פחות תילחץ מהמקום השישי שיוביל ככל הנראה למפגש עם מילווקי ויאניס בסיבוב הראשון. אולדיפו לא יחזור לשחק העונה ומיאמי יקוו לראות אותו בעתיד, אבל עדיין יש להם קבוצה די דומה לזו שהגיעה לגמר בעונה שעברה ושוב לא יספרו אותם.

הסיקסרס די קרובים להבטחת המקום הראשון במזרח, ובינתיים אפשר כבר להתחיל לתהות מה הם יכולים לעשות בפלייאוף שיהיה טוב יותר מהשנים הקודמות, כי העפלה לסיבוב השני כבר לא תספק אף אחד שם. בינתיים נראה שהם עשו את הצעדים הנכונים, אבל בפלייאוף זה תמיד מורכב יותר.

המפתח של המשחק זה המאצ'-אפ של אמביד עם אדבאיו והאם באם מסוגל קצת להגביל את ג'ואל.

רמת עניין של משחק: B- – תלוי ברמת החשיבות ששתי הקבוצות הולכות לייחס למשחק הזה.

הימור: נלך עם הקבוצה הטובה יותר כרגע. פילדלפיה ב-8.

3:00 ממפיס גריזליס (36- 33) – סקרמנטו קינגס (31- 38):

ממפיס ברצף של 3 ניצחונות שהבטיח להם את המקום בפליי-אין, מה שהופך אותם לקבוצה שמחזיקה בשיא עם הופעה שנייה. הסגל הרחב והמגוון של הגריזליס הוא זה שעושה את העבודה כשמוראנט נע בין ימים של 25-30 נקודות לימים של 25-30 אחוזים מהשדה וג'ארן ג'קסון מתחיל אט אט לחזור לכושר.

סקרמנטו עדיין עם הזדמנות אחרונה לנסות להתקרב עוד קצת לספרס במאבק על הכרטיס האחרון לפליי-אין ואולי לעצור את בצורת הפלייאוף הארוכה בליגה. 2 הניצחונות האחרונים על אוקלהומה השאירו את הקינגס בחיים, אבל ניצחונות על אוקלהומה הנוכחית זה החלק הקל וניצחון כפול על ממפיס זו מטרה קשה יותר, בפרט כשצריך גם הפסדים של הספרס.

המפתח של המשחק הוא ההתמודדות של הקו הקדמי של הקינגס עם ולנצ'יונאס שיכול לקלוע הרבה אם ההגנה שמנגד לא נערכת מספיק.

רמת עניין של משחק: B – ממפיס יהיו בפליי-אין, אבל נמצאים בקרב צמוד עם גולדן סטייט על המקום השמיני וסקרמנטו עדיין במירוץ.

הימור: ממפיס בכושר טוב יותר והסיכוי שלהם רלוונטי יותר. ממפיס ב-5.

3:00 שיקגו בולס (29- 40) – טורונטו ראפטורס (27- 42):

שיקגו תיאורטית עדיין במירוץ לפליי-אין, אבל אפשר לומר שלפחות בטווח הקצר הטרייד על ווצ'ביץ' לא עמד בציפיות, אם כי בהחלט ייתכן שזה ישתנה בעתיד. בינתיים הבולס יצטרכו לנצח את המשחקים שנותרו להם נגד טורונטו, ברוקלין ומילווקי, וההתחלה צריכה להיות במשחק הקל יותר על הנייר והראשון כרונולוגית, כלומר המשחק הזה נגד טורונטו.

טורונטו לא יהיו בפלייאוף, והמאבק על מקומות 11-12 הוא חסר חשיבות, אולי אפילו עם הרצון לסיים במקום נמוך יותר כדי לקבל בחירה גבוהה יותר בדראפט. מעניין יהיה לראות האם לאורי יעזוב ולאן, או באופן כללי לאן פני הראפטורס, אבל זה פחות רלוונטי למשחק הזה.

המפתח של המשחק הוא ווצ'ביץ' וההתמודדות ההגנתית של הקו הקדמי הקצת דליל של טורונטו.

רמת עניין של משחק: B- – לשיקגו יש עדיין על מה לשחק וסביר שזה יספיק.

הימור: שיקגו ב-13.

3:00 מינסוטה טימברוולבס (22- 47) – דנבר נאגטס (45- 24):

מינסוטה עם 2 ניצחונות רצופים ובכלל בתקופה טובה שמטרתה להפוך את הבחירה שכנראה תעבור לגולדן סטייט לנמוכה ככל האפשר בזמן שהאחרות בתחתית כן מחפשות להפסיד.

דנבר איבדו את המקום השלישי במערב עם 2 הפסדים וכנראה ייאלצו להסתפק במקום הרביעי, אבל שווה להמשיך להיאבק ואולי הקליפרס ישמטו משחק על הדרך.

המפתח של המשחק הוא המאצ'-אפ של יוקיץ' וטאונס. דווקא לטאונס יש יותר עזרה על הנייר.

רמת עניין של משחק: C+ – שתי הקבוצות רוצות לנצח וספק עד כמה זה באמת מטריד אותן.

הימור: דנבר ב-11.

5:00 פיניקס סאנס (48- 21) – פורטלנד טרייל בלייזרס (41- 29):

פיניקס עדיין במירוץ על ראשות המערב והמאזן הטוב בליגה נגד יוטה מצד אחד, אך עדיין ביתרון מחיק על הקליפרס ודנבר במאבק על המקום השני. ההפסדים ללייקרס וגולדן סטייט אולי אמורים להדאיג, מכיוון שאלו היריבות הפוטנציאליות העיקריות בסיבוב הראשון, אבל בשלב הזה של העונה הפסדים כאלה לרוב לא משמעותיים יותר מדי ולפיניקס יש עדיין קבוצה מהטובות בליגה.

פורטלנד במומנטום חיובי של 5 ניצחונות רצופים שהביא אותם למקום ה-5 במערב וניצחון אחד יספיק להם כדי להבטיח את המקום בפלייאוף, אבל הבעיה היא המשחקים המורכבים שנותרו להם, הראשון בפיניקס והשני בבית נגד דנבר. ברצף הניצחונות האחרון ההגנה של פורטלנד נראית הרבה יותר טוב מאשר בשאר העונה, וזה כנראה די הכרחי אם הם גם רוצים להצליח בפלייאוף.

המפתח של המשחק הוא קרב הרכזים בין פול ובין לילארד, כאשר פול ינסה לנווט את ההתקפה של פיניקס ולילארד יצטרך להיות הסקורר הבכיר וגם לאפשר למקולום, פאוול וכרמלו להשיג את הנקודות שלהם.

רמת עניין של משחק: A – משחק קריטי מאוד עבור פורטלנד וחשוב קצת גם לפיניקס כששתיהן משחקות טוב.

הימור: הבלייזרס זקוקים לזה הרבה יותר. פורטלנד ב-4.

וכעת, החידה האחרונה לעונה הסדירה. הניקס יהיו השנה בפלייאוף, לראשונה מאז 2013, וטורונטו יהיו מחוץ לפלייאוף, גם כן לראשונה מאז 2013. בכמה עונות בתולדות הליגה שתי הקבוצות האלה היו בפלייאוף ומה משותף לכל העונות האלה בהקשר של שתי הקבוצות?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. אטלנטה מתחילה להרגיש כאילו היא קבוצת-על. יתרון מנטלי זה שווה 6-7 נקודות בכל משחק. הדקות האחרונות אמש בין וושינגטון ואטלנטה היו כאילו משחק 7 באליפות. גם ראסל ווסטברוק וגם טריי יאנג נתנו את כל מה שהיה להם.

  2. הקליפרס לא ינצחו הלילה. למה? מקום 2 זה מפגש מול השיקצה. נצחון לשארלוט.

    באקס…אני לא מחבב אותם ולא את יאניס אבל בחייאת תנו איזה נצחון על אינדי.

    הניקס ינגבו את הספרס

    ההוקס בבק טו בק זה תמיד מתכון להפסד אבל המגיק ככ גרועים שהם אמורים להפסיד. יאללה בלי שלשולים טריי.

    אם אמביד לא עולה היום למגרש ומנצח אני לוקח לו את הmvp. תן ניגוב להיט ותוריד אותם מהגב של ההוקס.

    טנש ינגבו את לילי כריות

    דנבר
    בולס
    ממפיס

  3. שבוע לפני הסוף ועוד אין מושג לגבי חצי המיקומים, מתחיל להזכיר את הבחירות בארץ.
    תודה על הפריוויו ולילה שקט

  4. יהודים נשחטים בלינצים במדינה ואין תגובה זה לא מוגדר כפיגוע😂😂😂
    האירוע הזה גילה לנו כמה מחבלים מסתובבים בקרבנו כאזרחי ישראל ( לא שלא ידענו) אבל היי הם בטח מקופחים😂😂

    מנחם אין איזה פוסט על הפרעות בארהב? מה עם ביידן?

  5. יהודים נשחטים בלינצים במדינה ואין תגובה זה לא מוגדר כפיגוע😂😂😂
    האירוע הזה גילה לנו כמה מחבלים מסתובבים בקרבנו כאזרחי ישראל ( לא שלא ידענו) אבל היי הם בטח מקופחים😂😂

    מנחם אין איזה פוסט על הפרעות בארהב? מה עם ביידן?
    מה שמצחיק שהמשטרה הולכים ומתחננים לגרושי ונכבדי העדה ושות במקום לעצור ולאתר את המחבלים הם רוצים רק שירגעו מבצעי הלינץ 😂😂😂

    ובתקשורת עוד מסיתים על בן גביר 😂😂😂

  6. דה שוט שגנץ בסוף לא ילך עם ביבי הוא התחיל לדבר כמוהו 😂😂 אין הגבלת זמן למבצע 😂😂
    אבל לפחות אנחנו מנגבים את החמאס משעל בוכה לביידן ופוטין.
    עכשיו צריך לטפל במחבלים שבקרבנו כאן בארץ

    1. אם כבר שאלת אז אני בסדר גמור ונמצא במרחק קילומטר וחצי, קו אווירי, מהישיבה בה היה הירי שפצע את תלמיד הישיבה.
      הבעייה היא שהמשטרה לא מנסה לחסל את מי שיורה.

    1. הנה מלחמת הגנת הביבי השיגה הבקעה עם בנט …
      נתניהו יכול לעשות סבב טלפונים להורדת הלהבות.
      גם החמאס וגם התנועה האיסלאמית נמצאים אצלו בספיד דייל – מגרדים זה לזה את הגב

      1. באמת שאני לא מבין, אני הכי רוצה שהדבר הזה יחזור לקיסריה, אבל מה ציפית? שכראש ממשלה הוא ישתוק על רקטות לבירה ביום ירושלים?

        1. הנהנתן לא יעזוב את בלפור.
          הוא ישכנע את בנט ואת גנץ ובסוף גם סער יישבר…. אולי.
          ולפיד? לפיד יהיה ראש ה….. ה….. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
          על החתום
          ג'לי בזק

    1. לא הבנתי – מי הגורמים שהרוויחו נקודות מהסיבוב הזה נכון לעכשיו..? (follow the money)
      עקוב אחר גובה הלהבות והמשברים הפוליטיים של נתניהו – החפיפה ממש מרשימה.
      למען האמת קיימת חפיפת אינטרסים בינו ובין החמאס (אף כי איני מאמין שהם באמת מתואמים – אלא שתגובות החמאס ממש צפויות כך שנתניהו יכול לעשות צעדים שברור מה תהיה התגובה אליהם. )
      אני מוכן לתת לו הנחת סלב, כאשר בכל אחת מהתקופות הנ"ל הוא היה עסוק מדי בדברים אחרים ולפיכך לא נתפנה להרגיע.
      המינויים, וההחלטות שהובילו להתחממות המוקדמת (תגובת החמאס הייתה מאוד צפויה, פחות מזה ערביי ישראל ועוד פחות מזה החוליגנים מבין הימין).

      1. להבנתי, אנחנו קצת מגזימים.
        ממתי חמאס מגיב ברקטות על ערי ישראל בגלל מהומות בשייח ג'ראח? שום גורם ביטחוני, לא צפה את זה קודם לאיומים של מוחמד דף. אח"כ זו כבר הייתה חבית נפץ ומספיק טיפש אחד וכו

        1. פיני, תעשה עוד רוורס, ועכשיו עוד קצת, בוא תראה את התמונה מרחוק.
          רואה? מה לא? לא רואה? הכל מתחיל ונגמר במפקדה הגדולה בטהרן. הם מממנים ושכנעו את חיזבאללה להיכנס לסוריה, הם עדיין מממנים את חמס ואת הג'יהד האיסלאמי, הם ממנים את החותים. וווווווווווווווווווווווווווויש להם מטרה אחת, מהפיכה איסלאמית. ישראל זה האוייב הגדול של המהפיכה הזו והם הקיפו אותנו בטילים ובאנשים שעושים מה שהם דורשים.
          זה לא ביבי ולא זיזי ולא ליזי….
          הם הבעירו את המזרח התיכון כולו.

  7. טמיר, זוכר שדיברנו על הכוח של מיאמי? אז פילי… אמביד משותק היום…
    התיאום של הקבוצה הזו לפעמים, הוא לא פחות ממופלא.

    1. נו באמת אשך עוד פעם התחלת עם השטויות? לפילי אין על מה לשחק והם כבר בחופשה בעוד שההיט מתאבדים לא לפגוש את הבאקס.
      פילי ינגבו את ההיט בסידרה זה אפילו לא יהיה כוחות אמביד יעשה מבאם מטלית

  8. שיר הלילה
    הפעם זו להקת GBH שהופיעה פה בישראל פעמיים וגם ראיתי אותם בהופעה בלונדון
    שם השיר WAR DOGS ומתאים למצב בו אנחנו נמצאים עם אירן והממומנים.
    .
    We're a bunch of desperados
    A brave and fearless crew
    We will work for anyone
    We'll even work for you
    .
    Cry havoc and let slip the dogs of war
    Money is the cause we fight for
    .
    We don't mind facing the dangers
    When we're fighting for strangers
    Have no conscience who we kill
    As long as you can foot the bill
    .
    Cry havoc and let slip the dogs of war
    Money is the cause we fight for
    .
    We'll get your country out of any crisis
    As long as you can meet our prices
    We just kill and then get out
    March into battle hear us shout
    .
    Cry havoc and let slip the dogs of war
    Money is the cause we fight for
    .
    We're a bunch of desperados
    A brave and fearless crew
    We will work for anyone
    We'll even work for you
    .
    Cry havoc and let slip the dogs of war
    Money is the cause we fight for

            1. משתדל. אני עושה הליכות של קרוב לשעה כל ערב. פעם אחרונה שהתחלתי להתארגן התחילה אזעקה ופגע לא מאוד רחוק. מאז אני מתנוון לי.

            2. תקנה סטפר או משהו בסגנון ושים מול ה 70 אינץ כשאתה פתוח על החדשות, זה בטוח יוציא אותך לריצה של החיים…
              🙂

  9. חחחחחחחחחחחחחחחחחח, בוקר טוב לבוקר שהקפיץ שם
    גם נכנס במלו שניסה להוציא לו כדור וגם הקפיץ וגם בא בטענות שהיתה עליו עבירה….
    למד משהו מהגנרלוזר?

  10. לא מבין את הבלייזרס. הוצאת חוץ, שיש את לילארד ומקולום על המגרש ובסוף נותנים לקובינגטון להחטיא 2 מהקו.
    עם החוק שאפשר למסור לחצי השני כמעט בלתי אפשרי לחטוף כדור והבלייזרס מפשלים

  11. מעולה. שמח מאוד שפורטלנד הפסידו.

    לא. לא בגלל שלילארד "אנטישמי" ושאר השטויות האלה. אין לי פשוט שום עניין בסדרות חוזרות של פורטלנד דנבר וקליפרס דאלאס.
    אני רוצה את כל הדם הרע בין הקליפרס לפורטלנד, וכך גם סדרה של יוקיץ-דונציץ.

    1. אם הפלייאוף במערב כמו שתמונת הדירוג עכשיו – אז כל הסדרות מספקות סיפור. מבחינתי בלייזרס-קליפרס הכי פחות.
      יוקיץ'-דונצ'יץ' זה חגיגת הגאונים הלא אתלטיים, כריס פול-לברון ג'יימס זה משהו שהיינו צריכים לקבל עוד מלפני עשור ולגבי ג'אז-ווריורס אין יריבות קלאסית ובכל זאת… רודי גו(לי)בר בארץ הגמדים?

  12. שום ערך ספורטיבי לכדורסל בנ.ב.א. אם שורקים עבירה לזכות בוקר במהלך האחרון ומוסיפים חטא על פשע כשניתנת להם האפשרות לתקן את העוול שנגרם בשריקה הנ"ל. אבל הם כל כך מנותקים מהמשחק ומהערך של הספורט שהם מתקבעים בהחלטה ודבקים בה על אף שהיא לא הייתה. ואני לא אוהד פורטלנד..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט