פרויקט אגדות כדורסל II -מר פונדמנטל טים דאנקן / MBK

https://mk0slamonlinensgt39k.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2018/05/duncan1.jpg

הפוסט נכתב כחלק מפרוייקט האגדות II של הופס. הוא עולה מחדש בעקבות הכניסה של דאנקן להיכל התהילה. דווקא כאוהד לייקרס ואחד שלא מחבב במיוחד את הספרס תמיד הייתה לי הערכה עצומה לדאנקן, שהיה רחוק שלשה אחת של ריי אלן מ 6 טבעות אליפות. אם הייתי צריך לבנות בסיס להיכל התהילה הייתי שם את דאנקן כאבן הפינה. הוא לא הכדורסלן הכי גדול אבל כמכלול של יכולת ואישיות הוא הכי קרוב שיש לטוטאל פאקאג'.

נפל הכבוד בחלקי לכתוב את אגדת טים דאנקן. זה כבוד אדיר לכתוב על השחקן שעשוי מחומר של אגדות, על מי שהיה לאגדה בימי חייו, על האיש שהוא כמעט ללא צל של ספק ה PF הטוב ביותר ששיחק את המשחק.

19 עונות בליגה, כולן במדי הספרס, כשאני חושב על אגדה אני חושב על שחקן שמלבד היותו ספורטאי אדיר הוא גם אדם שמביא איתו פרסונליטי יוצאת דופן למגרש. אני לא חושב שיש ראוי יותר מדאנקן בפרויקט כולו להתהדר ולהתפאר בתואר אגדה.

דאנקן, מס 21 בשחור, היה מזוהה יותר עם הכינויים הביג פונדמנטל (כינוי אותו קיבל משאק), סלאם דאנקו ותאום המגדל (של דוויד רובינסון). בעייני הוא תמיד היה הבלק ג'ק ולא רק בגלל המספר שלו. היד האולטימטיבית בשולחן הבלק ג'ק שמכניסה לך את הרווח הגדול ביותר.

כשחושבים על דאנקן ועל הספרס, אולי יהיה מי שייזכר בשיר 'העיר באפור'. דאנקן היה שחקן שהיה קולע עם הקרש ולא סיפק יותר מדי מהלכי שואו אוף. כשחושבים דאנקן חושבים יעילות, חושבים הגנה, חושבים קרש סל. המחשבה שהספרס ודאנקן משממים, היא מחשבה שגויה ביסודה. לצד השנים עם האדמירל, היו גם השנים המופלאות עם הצמד ג'ינובלי את פרקר שהיו איתו לטריו מהמשובחים בתולדות המשחק, ולא כזה שנולד בחטא.

דאנקן הוא אחרון ה PF הקלאסים של הדור ההוא. שחקנים כמו קווין מק'הייל, קרל מלון, בארקלי וגארנט, גבוהים קלאסיים שידעו לשחק ליד גבוה נוסף, שעם השנים רובם עשו הסבה לכיוון עמדת הסנטר.

לא היה PF שזכה בחמש אליפויות, וזה סוגר את הפינה בנוגע לסוגייה 'האם הוא הכי טוב או לא בעמדה?'. הלב אומר בארקלי, המספרים האישים אומרים מלון. אני לא חושב שגארנט ונוביצקי באותה סקאלה. דאנקן ראוי להיות בכל חמישייה קלאסית בגלל הקבוצתיות ובגלל היכולת בשני צידי המגרש.

אני לא אוהב להשתמש במספרים להציג גדולה של שחקן אבל לשחקן כמו דנקן אתחיל עם 21 הישגים של האיש.

  1. דאנקן זכה 5 פעמים באליפות ה NBA.
  2. שלוש פעמים הוא היה ה MVP של הגמר.
  3. פעמיים ה MVP של הליגה.
  4. MVP של משחק האול סטאר.
  5. 15 הופעות אול סטאר.
  6. עשר פעמים נבחר לחמישית העונה.
  7. שמונה בחירות לחמישיית ההגנה של העונה.
  8. פרס השחקן הקבוצתי על שם טווימן-סטוקס.
  9. רוקי העונה.
  10. NBA BASKETBALL OF THE YEAR AWARD.
  11. ספורטאי השנה של ספורטאילוסטרייטד.
  12. שחקן העונה במכללות.
  13. פעמיים אול אמריקן.
  14. שלוש פעמים שחקן ההגנה של העונה בקולג'ים.
  15. שחקן העונה של ה ACC (פעמיים).
  16. מדלית ארד אולימפית (2004).
  17. שתי מדליות זהב – משחקי אמריקה.
  18. מדלית זהב אוניברסיאדה.
  19. מדלית כסף משחקי הרצון הטוב.
  20. השחקן היחיד שנבחר לאחת מחמישיות העונה וחמישיות ההגנה של העונה, ב- 13 עונות ברציפות.
  21. 26,496 נקודות, 15,091 ריבאונדים ו- 3020 חסימות.

חיים שכאלה (גרסת ה NBA)

דאנקן, הבחירה הראשונה בדראפט 1997, הוא תוצר הטנקינג הטוב בהיסטוריה של הליגה. הספרס, שהייתה קבוצת כדורסל טובה מאוד בשנות ה- 90, נהנתה מעונה בה דייוויד רובינסון היה פצוע וזכתה ביהלום מוייק פורסט: טים דאנקן.

דאנקן, שהיה לרוקי העונה, נבחר לרוקי החודש בכל חודש וחודש והשתלב במהירות בספרס שהשתפרה ב 36 ניצחונות לעומת העונה הקודמת (26-56). השילוב עם דייוויד רובינסון עבד נהדר והצמד זכה לכינוי הלא מקורי: תאומי המגדל.

הספרס הודחו בחצי גמר המערב בידי יוטה ג'אז של קרל מלון שלימד את דאנקן שיעור באותה סדרה.

עונת 99 נפתחת עם 50 משחקים בלבד, מה שלא עניין את הספרס ששעטה קדימה וזכתה באליפות הראשונה בתולדות הקבוצה. מסע הפלייאוף של הקבוצה היה אדיר עם מאזן של 1-11 במערב (סוויפים על הלייקרס של שאקובי והבלייזרס), וניצחון 1-4 בגמר על הניקס (הניקס לא הייתה בגמר במיליניום הנוכחי). דאנקן נבחר ל MVP של הגמר.

בשנים 2000-02 הלייקרס שלטו ביד רמה בקונפרנס המערבי למרות שלרוע מזלו של דאנקן הוא נפצע בשנת 2000, והאלופה המכהנת הודחה בסיבוב הראשון ללא דאנקן.

2003 דאנקן זוכה ב MVP שני של הליגה ו MVP שני של הגמר כשהספרס חולפת על פני הלייקרס ומנצחת את הנטס בגמר 2:4 בסדרה שהניבה רייטינג בגובה של מאגסי בוגס. דאנקן טורף את הנטס וקובע שיא חסימות לסדרת גמר.

2004 הלייקרס חוזרת עם פייטון ומלו,ן השנה זוגית והספרס לא יודעת לקחת אליפות בשנה זוגית וסל בלתי נשכח של דרק פישר עם 0.4 טיקים שולח את הלייקרס להפסיד בגמר לפיסטונס, מיד אחרי שדאנקן קולע סל בלתי אפשרי על שאק שנראה כמו סל ניצחון.

2005 שוב שנה אי זוגית. שאקובי כבר לא והספרס פוגשת את הפסיטונס לסדרה שהולכת לשבעה משחקים ודאנקן מניף בסופה FMVP וגביע אליפות מס 3.

2006 דאנקן האגדי לא מגיע לעונות זוגיות והספרס מפסידה לדאלאס ב 7 בהארכה.

2007 השנה אי זוגית. דאנקן והספרס עושים זאת שוב ומשפילים כוכב צעיר ועולה 0-4 בגמר.

2008 הלייקרס מתחזקת בפאו גאסול ומדיחה את הספרס בגמר המערב.

2009 דאלאס מנצחת 1-4 והספרס מודחת בסיבוב הראשון לראשונה מאז 2000.

2010 עונה בינונית של הספרס שמסיימת רק שביעית במערב, היא נוקמת בדאלאס וחוטפת סוויפ מהסאנס.

2011 הספרס מסיימת ראשונה ומודחת בסיבוב הראשון בידי דובים.

2012 הספרס מודחת בגמר המערב לאחר פתיחה של 0-10 של הפלייאוף. היא מפסידה 4 ברצף מול הכוח העולה במערב: OKC.

כשנראה היה שזה נגמר, הספרס ממציאה את עצמה מחדש והופכת לאחת הקבוצות המלהיבות בליגה. פופביץ שומר על דאנקן כמו על אתרוג.

שתי הופעות הגמר של הספרס מול מיאמי היו לפנתאון.

2013 שנה אי זוגית והספרס רחוקה שלשה אחת של ריי אלן מאליפות חמישית.

2014 סוף טוב הכל טוב. הספרס מפרקת 1-4 את מיאמי ושולחת את המכשפה הרעה מהמזרח הביתה.

השנים האחרונות של דאנקן עוברות בצנעה. הוא משלים 19 עונות עם הספרס ובהודעה לקונית מודיע על הפרישה. פופביץ לא יכול לעצור את דמעותיו והספרס כולה בוכה על השחקן הגדול בתולדותיה שפורש.

הספרס תולה את הגופיה של דאנקן שנשאר חלק מהמערכת של הספרס.

21 עובדות שאולי ידעתם ואולי לא על טימוטי תיאודור דאנקן

1.דאנקן שנולד באיי הבתולה התחיל את הקריירה כשחיין. ההוריקן הוגו השמיד את בריכת השחיה באי ודאנקן – כמו קבוצת השחייה שלו – נאלץ להתאמן באוקיאונס. דאנקן, שפחד מכרישים, תלה את השנורקל בגיל 13 בלבד ופנה לעולם הכדורסל (לדאנקן גם פחד גבהים למרות היותו 2.11).

2. דאנקן השלים 4 עונות בוויק פורסט. הוא עשה זאת בגלל הבטחתו לאמו שעל ערש דווי ביקשה מילדה להשלים תואר אקדמי.

3.בשנת 2021 דאנקן יכנס בשערי היכל התהילה. מי שקרוב לוודאי יהיה בן המחזור שלו הוא קווין גארנט. הבדל בין קלאסה לבאסה. ביום האם 1999 גארנט, שהיה ידוע כאחד מהטראש טוקרים המלוכלכים בתולדות המשחק, ניגש לדאנקן שעמד על הקו ואמר לו – יום אם שמח מאדרפאקר.

זו תקרית שמגדירה היטב את מקומו של דאנקן מול מקומו של גארנט בין הגדולים ביותר.

מצד שמאל אגדה מצד ימין זוהמה

4. דאנקן יחד עם גינובילי ופארקר ניצחו 126 משחקי פלייאוף, שיא כל הזמנים לטריו (השיא הקודם 110 היה שייך למג'יק, קארים ומייקל קופר).

5.דאנקן זכה ב 3 אליפויות בשלושה עשורים שונים. למרות ההישג הנדיר הוא השני להשיג אותו – השחקן הראשון הוא ג'ון סאלי.

6. התנועה המזוהה עם דאנקן – חיבוק הכדור לפני המשחק – היא לא יותר מריטאול ללא משמעות מיוחדת, משהו שעוזר לדאנקן להיכנס לריכוז.

7. למרות שלדאנקן תדמית של נגר הוא קלע שתי שלשות למשחק וזה קרה 13 פעם במהלך הקריירה.

8. דאנקן קלע רק פעם אחת בקריירה מעל 50 נקודות:  53 וזה שיא הקריירה שלו.

9.בדיחה עם זקן – פופביץ כתב לראשונה במשחק של הספרס מול פילי DNP על דאנקן.

הסיבה – OLD.

10. דאנקן היה מנטור

אית'ן תומאס מספר על דאנקן שהוא ניסה מולו זריקת וו שנחסמה בקלות. דאנקן הסביר לתומאס שהוא צריך ליצור מגע גוף כדי לסחוט עבירה או להימנע מחסימה.

בניסיון הקליעה הבא של תומאס הוא יצר מגע עם דאנקן שהגיב – הרבה יותר טוב. בכל אופן תומאס פספס את הזריקה.

11. דאנקן, שתואר כאיש משפחה למופת, נקלע לסיטואציה לא נעימה כשהתגרש. אשתו לשעבר, שדרשה סכום לא מבוטל, סיפרה כי הוא מנהל מערכת יחסים עם גבר. אם עקבתם אחרי המעורבים של מנחם הקיץ, נוכחתם שלדאנקן חברה חדשה שנראית הכי רחוק מגבר.

דאנקן ואשתו לשעבר בימים טובים

12. דאנקן הגיע לפלייאוף ב- 19 עונות מתוך 19 שהוא שיחק.

13. להוציא העונה המקוצרת של 99. דאנקן השיג 50 ניצחונות בכל עונה ששיחק, כולל 17 עונות רצופות עם 50 ניצחונות. (בעונה האחרונה רצף ה- 50 של הספרס נקטע).

14. למרות 19 עונות בספרס, ההיסטוריה כמעט ונראתה אחרת עבור הספרס. דאנקן קיבל הצעה ל 7 שנים ו 122 מיליון דולר מאורלנדו מג'יק בשנת 2000. כמעט והיה לנו טריו של גרנט היל, דאנקן וטי מאק.

פופביץ רתח על הסוכן, דוויד רובינסון עשה הכל לשכנע והאישה שסורבה לטוס עם דאנקן במטוס הפרטי של המג'יק היטתה את הכף לטובת הספרס.

15. ואם כבר מג'יק, אז חיים של מומי היה הדמות הנערצת על דאנקן בילדותו.

16. דאנקן לא ניצח בהכול. למרות שהרוויח 234 מיליון דולר בקריירה מכדורסל בלבד, דאנקן הפסיד מעל 20 מיליון דולר בהשקעות כושלות ובהונאה של אחד מיועצי השקעות שלו.

17. דאנקן ניצח 1001 משחקי עונה רגילה במדי הספרס, הכי הרבה לשחקן במדי קבוצה אחת.  לדאנקן 157 ניצחונות בפלייאוף.

הוא ניצח כמעט הכי הרבה משחקים בקריירה, שני רק לקארים עבדול ג'אבר והגיע שלישי למעל 1000 ניצחונות בקריירה.

18. דריימונד גרין אמר שהשחקן היחיד שהוא לא עשה מולו טראש טוק הוא טים דאנקן  – מתוך כבוד. הוא הוסיף ואמר שבכל מקרה דאנקן היה דופק מבט אדיש עם עיני העגל שלו.

19. צ'ארלס בארקלי הגיב לאחר המפגש הראשון שלו מול דאנקן הרוקי: ראיתי את העתיד והוא לובש גופיה מס 21.

20. מעולם לא הושג קווארדפל דאבל בגמר ה NBA. הכי קרוב לזה הייתה ההופעה של דאנקו בגיים 6 מול הנטס: 21 נקודות 20 ריבאונדים 10 אסיסיטים ו 8 חסימות.

21. דאנקן, שהיה פיגורה מהלכת, הצליח להיות מורחק פעם אחת בקריירה שלו בגלל ש ?

הוא צחק על הספסל של הספרס

השופט ג'ואי קרופרד חטף השעייה מהבוס דאז דוויד סטרן. זהו. זה הפרק שלי לאגדת האגדות טים דאנקן. שחקן ענק שחקן שמהווה את מהות המשחק ומהות הקבוצתיות. איש צנוע, שליו ואמין כמו מכונה.  גם כשהוא זקן

לפוסט הזה יש 33 תגובות

    1. וכן, פשיטת הרגל של השיפוט וההרחקה ההזויה הזו היתה צריכה לבוא עם סילוק השופטים הסרוחים שעשו את זה מהאן בי איי.
      זוכר את המשחק. ממש גועל נפש, פשיטת רגל מוסרית של האן בי איי ובלי בושה!

  1. תודה על פוסט מופלא!
    דאנקן הוא גיבור ילדות ובחרות שלי. היסודי שנותן תפוקה תמיד. השחקן הגדול בדורו ואולי הכי גדול במילניום הנוכחי. האליפות האחרונה שלו (וההחמצה מול מיאמי בעונה שלפני), הוציאה ממנו גם את הדמעות והרגש ונתנה לכולם את הכוח להתאהב בו. הPF הגדול בהיסטוריה ובפער, אה, והוא נבחר 15(!) פעמים לחמישיות ההגנה, מדהים!

    1. לא בהכרח הפאוור הגדול ביותר בפער או בכלל!!!
      בארקלי שהיה בגובה של גארד, היה קלעי וריבאונדר גדול יותר, שחקן חכם ומוסר לא פחות טוב אם לא יותר. אתרע מזלו להתמודד על האליפות מול קבוצות טובות יותר כמו הבולס של ג'ורדן וגם יוסטון.
      כששחקן בגובה של גארד הוא קלעי וריבאונד כפאוור משחקנים הגבוהים ממנו בכ-15 ס"מ כשהוא שחקן חכם ומגוון לא פחות, אצלי הוא הפאוור הגדול בכל הזמנים!!!

      1. בראייה לאחור, טימי לא רואה את סר צ'ארלס משום כיוון. דאנקן סחב את הפרנצ'ייז הכי רחוק שאפשר. בעידן המודרני, הוא לקח קבוצה והפך אותה למותג בהצלחה יותר אפילו מהוד אווירותו. גדולה של שחקן לא נמדדת רק בצבירת נקודות וריבאונדים, זה הרבה יותר מזה. 19 עונות, 19 עונות רצופות שהספרס בפלייאוף, 19 עונות שהספרס רלוונטיים במרוץ לטבעת, עושה את החברים שלו טובים יותר, בלתי עציר, דומיננטיות כמעט כמו של שאק. מה מכל זה היה לבארקלי???

        1. כשיש קבוצה טובה יותר אז אפשר להגיע להישגים טובים יותר.
          אתה לא יכול להיות בטוח שאם האציל היה במקום דאנקן הספרס היו זוכים בפחות אליפויות עד גיל הפרישה של בארקלי.
          גם גבעת הריבאונד העגלגלה הייתה בלתי עצירה ועשה את החברים לטובים יותר.

      2. להיות שחקן גדול זה מעבר ליכולת אישית יבשה כמו קלעי יותר טוב או ריבאונדר, זה גם מנטלי ושחקן קבוצתי מוצלח יותר ועוד, ודאנקן פשוט מעל בארקלי שהיה כישרון ומפלץ אבל לא מתקרב לקריירה של דאנקן.
        בארקלי התחרה ברמה הגבוהה ביותר(על אליפות) שנים בודדות, והפריים שלו לא משתווה לאורך הדומיננטיות של דאנקן בליגה שגם בגיל 38 לקח אליפות, ברור שהיה לדאנקן צוות מסייע יותר טוב אבל הוא היה המנהיג שהפך את הצוות הזה לכזה מוצלח במגרש עם אישיות שקטה ואדירה והיה ווינר ענק. ששמר על יציבות בכל עונה ונתן תפוקה והגנה במהלך בקריירה שלו שבארקלי לא הגיע אליה.

        לכן לטעמי, דאנקן גדול יותר מבארקלי וזה ללא שאלה, כי אם היינו הולכים לפי כישרון ויכולות אישית נטו, אז כל הטופ 20 היו נראים אחרת.

        1. כשיש קבוצה טובה יותר אז אפשר להגיע להישגים טובים יותר.
          אתה לא יכול להיות בטוח שאם האציל היה במקום דאנקן הספרס היו זוכים בפחות אליפויות עד גיל הפרישה של בארקלי.
          גם גבעת הריבאונד העגלגלה הייתה בלתי עצירה ועשה את החברים לטובים יותר.

  2. תודה מידן. באמת פוסט שאפשר לקרוא שוב ושוב ועדיין להתענג עליו. בדעתי הסובייקטיבית הוא לא רק ה-PF הכי גדול אלא בעל מקום בהר ראשמור של הליגה. תן לי כל שחקן לבחור לבנות סביבו קבוצה והאופציה השנייה מלבד אחד אלוהינו אצלי היא טימי. וכל זה למרות וכנראה שבגלל היותי אוהד לייקרס האכיל אותי מרורים רבים…

  3. תודה רבה מידן. השאלה שתמיד מעניינת אותי, אם הזריקה של אלן לא נכנסת ודאנקן מסיים את הקריירה עם 6 מ 6 בגמרים (בהנחה שהכל נשאר כרגיל) האם הוא נכנס לדיון של הגדול מכולם??
    שחקן ואיש אדיר.

    1. הסט סקילס של דאנקן הוא לא בהכרח בהיבט האישי
      אני לא חושב שהוא אפילו טופ 10 הסיטורי אבל כשמוסיפים את הפרסונה+ההישגים הוא קנה לעצמו מקום בחמשיית כל הזמנים
      כשנוח אומרים שמייקל 6 מ 6
      כשלא נוח מגמדים את ה 11 אליפויות של ביל ראסל

      1. אפשר לגמד את ה11 של ראסל, כי היו משמעותית פחות קבוצות ורוב התותחים היו אצלו בקבוצה (לפחות ככה זה נראה מרחוק, לעולם לא חזיתי באופן אישי כמובן). את ה6 מ6 מאוד קשה לגמד, 5/6 לטימי, גם 5/7 של קובי מרשימים אותי בטירוף, בטח בעידן הנוכחי.
        אף אחד לא היה נותן לו את התואר כי הוא לא דמות, אבל הוא שם.

        1. אך עדיין בעידן הזה היה את וילט שחקן בממדים ואתלטיות לא פחות מהסנטרים האתלטיים ביותר ועם יכולות התקפיות (והגנתיות) לא פחות מגדולי שחקני הציר בשנות השמונים והתשעים ותחילת שנות האלפים ועדיין ראסל זכה חמש פעמים בתואר ה-MVP של העונה בלי יכולת התקפית מרשימה לעומת 4 של ראסל. לכן אין הצדקה לגמד את האליפויות האלו.
          יש לציין שללא הפציעה בגמר 58' ראסל היה זוכה ב-12 אליפויות עם רצף של 10 מהאליפות הראשונה.

  4. יופי של פוסט. טימי היה שחקן שתמיד הערכתי ואהבתי למרות הכאב שהוא נהג לגרום לי. מודל אמיתי לחיקוי. אולי יותר מכל מה שמייצג אותו מבחינתי הייתה אותה החטאה של זריקה גורלית מול מיאמי שאחריה חבט בפארקט. הפסדנו? לא קרה כלום. שנה אחרי הוא חוזר עם הקבוצה וכוחות מחודשים כדי לתקן.

  5. ובפינת האיזוטריה לגבי עובדה 20 – לווילט יש כמה קוואדרופל דאבלים לא רשמיים בפלייאוף. אז נכון אז עוד לא רשמו חסימות אבל הארווי פולק תיעד את ווילט די באובססיביות כדי שנוכל לקחת את זה כמספיק קרוב.

    1. לי ידוע על פעם אחת.
      בכל מקרה גם הסמליל של הליגה השיג ק"ד ועוד עם חסימות, אך גם אצלו זה כמובן בלתי רשמי כי עדיין החסימות לא נספרו רשמית (וכך גם החטיפות שיחד עם החסימות החלו להיספר רשמית מעונת 73/4' והאיבודים החלו להיספר רשמית מעונת 77/8').
      גם ראסל יכול היה להיות לו ק"ד כי היה ריבאונדר ומוסר וחוסם ברמה של וילט ועם ממוצע של 16 נק' למשחק יכול היה להיות לו משחק נתון אחד לפחות שישיג מספר דו ספרתי בכל ארבעת הנתונים האלו. אך לא ידוע לי שראסל השיג ק"ד.
      היו כמה וכמה מקרים של שחקנים שהיו קרובים מאוד לק"ד עם 9 בנתון אחד והקרוב ביותר היה בירד שלא שיחק ברבע האחרון במשחק נגד יוטה ב-85' בגלל הפער הגדול (הסלטיקס הובילו 64-90 לאחר שלושה רבעים) והשיג ט"ד עם 9 חט'.

  6. תודה. תמיד שהכדור היה בידיים שלו אפשר להיות רגוע… היריבות עם הלייקרס ואחכ עם מיאמי היו תענוג עד שאיבאקה הגיע

  7. תודה .פשוט אגדה . מעבר למספרים היכולת שלו לבנות מסביבו התקפה והגנה מצוינת מדהימה .היה לו יכולת לנצח בנוקאאוט כמעט כל גבוה באחד על ולהכריח דאבל טימימיים ואז לפנות שטחים באלגנטיות . וכשזה לא עבד להיות בצניעות אחד מחוסמי פיק אנד רול הטובים בהסטוריה . בנוסף להגנה מדהימה ושיתוף פעולה מדהים עם כמה מהשחקנים המוגבלים בהיסטוריה

  8. פוסט מפואר ומצויין שנכתב ע"י יריב (אידאולוגי) מעלה את ערכו פי כמה. תודה רבה.
    כמה נקודות נוספות שרציתי להדגיש:
    – התואר אותו סיים דאנקן היה בפסיכולוגיה. אני נוטה לחשוב שהכלים שהוא קיבל בתואר הזה שימשו אותו בקריירה שלו יותר מפעם אחת.
    -ההפסד במשחק 6 ב- 2013, קרה ברגעים שדאנקן לא היה על המגרש. אני בטוח שהריבאונד המכריע שלקח בוש לא היה קורה.
    – דאנקן נלחם מול הרבה יריבים מיתיים. קובי ושאק, נוביצקי, נאש ואמארה, לברון, ווייד ובוש, דטרויט, גארנט. אני דווקא רוצה להדגיש את המאבק על היוקרה בינו לבין פופ. פופ הוא אגדה. יש שישבעו שרק פופ עשה את דאנקן גדול. יש שיטענו הפוך (אני). יש שיגידו שרק השילוב המיוחד של אב ובנו יצר את הפרנצ'ייז.
    אני רוצה לרוץ לשנת 2020. דאנקן נבחר לעוזרו של פופ ועוזב לאחר שנה אחת. מה קרה שם? איפה האידיליה? אני מחכה שמישהו ישפוך אור על הנושא. הדבר יאיר את .היחסים ביניהם. מקווה שיום אחד נדע.
    – ללבוש של דאנקן היה say חשוב. זכורה תמונה שאיני לא מצליח למצוא. טימי לבוש בפלנל מהוה וג'ינסים יד 2 כשמאחוריו לברון וווייד חולפים בעגלת גולף בחליפות מהודרות. אני מאד אוהב את זה.
    – ביל רסל אמר לא פעם שהוא רואה בדאנקן את ממשיכו, כפי שג'ורדן ראה את קובי כיורשו. קשה לחשוב על 2 אסכולות שונות יותר, וברור איזו אני מעדיף

  9. מידן, כשאתה כותב כל מילה מחזירה אותי לשנים בהן היית אחת מצלעות האתר החשובות ביותר. היו ימים, אבל זו דרכו של העולם. העיקר שנשארנו בקשר, ונהניתי מכל מילה על השחקן הגדול הזה. שתקן ודי ביישן אבל בדמו זורם קרח כשזה מגיע לרגעי רתיחה בכדורסל. תמיד יהיה ויכוח את מס' 4 בהר רשמור הוא שלו.

    1. תודה מנחם
      זה פוסט משוחזר לבקשתו של פאקו
      יצא שדאנקן נכנס להיכל והפוסט עליו נמחק
      האמן לי, היום אין לי חדוות כתיבה כמו שהייתה לי בעבר
      יש עיסוקים אחרים

    1. מועמד רציני להיות הפאוור הגדול ביותר.
      אצלי הוא שני לאחר בארקלי שהיה פאוור אדיר בגובה של גארד וקלעי וריבאונדר גדול מדאנקן עם 15-13 ס"מ פחות, וכן שחקן חכם ומוסר לא פחות גדול.
      אך אתרע מזלו לשחק בעידן הבולס של מייקל ואחרי הפרישה הראשונה נתקל במערב ביוסטון של החלום שהייתה לא פחות טובה ועם דרקסלר ליד החלום אף יותר טובה, כשהחלום גדול לא פחות אם לא יותר. כך שהיה לו קשה מאוד להשיג אליפות, אך זה לא מוריד מיכולת המשחק שלו.

  10. לגבי "מצד ימין זוהמה", עדיין מבחינת כדורסל הוא היה אגדה ואחד השחקנים המגוונים והחכמים והווסטיליים ביותר בכל הזמנים ומשחקני ההגנה הגדולים ביותר.

    להיות אגדת כדורסל לא שור לגיבור לא כלל וכדומה.
    אם כבר לומר על שחקן שהוא זוהמה, קובי היהזוהמה גדול יותר גם בלי ההעלבות המלוכלכות כלפי שחקנים אחרים שהיו אצל גארנט. ההתנהלות שלו בפרשה עם החדרנית הייתה זוהמה גדולה יותר מכל ההעלבות המגעילות של גארנט בכל הקריירה יחד וישנן ראיות דנ"א נגד הדברים שאמר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט