חמישיות העונה, ההגנה והרוקיז שלי / רועי ויינברג

העונה הסדירה מתקרבת לסיומה וזה הזמן לבחור את החמישיות. נתחיל:

כל המספרים נכונים לרביעי בערב

חמישיות העונה

היו לי, ומניח שגם לכל אחד שבחר את החמישיות (בין אם המצביעים הרשמיים או אוהדי כדורסל אחרים), 2 בעיות גדולות בבחירת חמישיות העונה:

1.הגבלת העמדות. הנבא מאוד ליברלית בעמדות בהן שחקנים יכולים להבחר השנה, כשלמשל ניקולה יוקיץ' (96% מהדקות על המגרש כסנטר לפי cleaning the glass) וג'ואל אמביד (99% כסנטר) יכולים להיבחר כפורוורדים, למרות שהם לא באמת שיחקו כפורוורדים. קריס מידלטון פספס בחירה לחמישייה השלישית בגלל הגבלות עמדה ו"כפל קולות" כגארד ופורוורד. הלכתי על בחירת עמדות שמרנית יותר בכתבה, אבל זה בהחלט נתון לפרשנות. יש שיגידו שצריך פורמט דומה לאול-סטאר (2 בק-קורט, 3 פרונט-קורט) או לבטל לגמרי את העמדות, דיון אחר.

2.הגבלת משחקים. מי ששיחק יותר קיבל מקום גבוה יותר ויש שחקנים שלא הכנסתי בכלל בגלל פציעות (דוראנט ודיוויס), אחרים נפלו בגלל מעט משחקים (לברון, הארדן). זאת לא עונה רגילה והפציעות פגעו בכולם, אבל best ability is availability.

החמישיות:

ראשונה: סטפן קרי, לוקה דונצ'יץ', יאניס אנטדקומפו, ג'וליוס רנדל, ניקולה יוקיץ'.

שנייה: כריס פול, דמיאן לילארד, ג'ייסון טייטום, קוואי לנארד, ג'ואל אמביד.

שלישית: טריי יאנג, ג'יימס הארדן, פול ג'ורג', לברון ג'יימס, רודי גובר.

ההתלבטויות הגדולות:

לילארד או דונצ'יץ' בחמישייה הראשונה – הלכתי על דונצ'יץ'. עושה עבודה נהדרת בדאלאס חלשה יותר על הנייר שהתמודדה עם קורונה ופתיחת עונה איטית, אבל אחת הקבוצות הטובות בחודשים האחרונים. ההתקפה של דאלאס מדהימה גם עונה אחת אחרי ההתפרצות וזה מתחיל מלוקה, הן כפליימייקר והן כסקורר שמשיג נקודות בעצמו. אולי גם יהיה אחד המועמדים החזקים לאמ.וי.פי.

קוואי או רנדל בחמישייה הראשונה – רנדל שיחק 17 משחקים יותר וזה יכול לתת לו יתרון, אבל המערב חזק יותר מהמזרח. קוואי נתן עונה גדולה בשני צדדי המגרש והקליפרס משמעותית טובים יותר כשהוא על המגרש, גם בהשוואה לרנדל בניקס. אבל 17 משחקים (כשקוואי שיחק 51 בעת כתיבת שורות אלה) זה המון. קוואי גם עם הקבוצה הטובה יותר ולכן בחרתי ברנדל.

יוטה ופניקס – מצד אחד 2 הקבוצות הכי טובות בליגה בעונה הסדירה האחרונה, מצד שני יותר "קבוצות" ובלי אף שחקן שהיה מועמד לגיטימי ל-MVP. נתתי לכריס פול את המקום בחמישייה השנייה בדיוק בגלל הסיבה הזאת, כי אני חושב שהוא אחד האחראיים המרכזיים לקפיצה של הסאנס. המקרה של יוטה היה קצת יותר בעייתי, אבל היה לי יחסית ברור שגובר בפנים בזכות הדומיננטיות ההגנתית וההשפעה הגדולה גם בהתקפה.

הגארד השישי – זה קשה. יש לטריי יאנג קייס הודות לשיפור בחצי השני של העונה, יש לדונובן מיצ'ל קייס, יש לג'ימי באטלר (שעוד יכול לסיים רביעי במזרח) קייס, יש לדווין בוקר קייס, גם לג'רו הולידיי, בן סימונס (בזכות ההגנה) ויש שיגידו שגם לבראדלי ביל וראסל ווסטברוק. החלטתי ללכת על יאנג, בזכות הדומיננטיות היחסית בהתקפה של ההוקס שמפתיעה לטובה העונה. החלטתי ללכת על יאנג, השחקן המרכזי בקבוצת פלייאוף שנתן חצי שני נהדר. לא מאוהדיו, אבל מרכזי בקבוצה שהראתה שיפור גדול (והראה גרף שיפור גדול במהלך העונה). כל בחירה אחרת מהרשימה הזאת לגיטימית לא פחות.

חמישיות ההגנה

ראשונה: בן סימונס, ג'רו הולידיי, דריימונד גרין, באם אדביו, רודי גובר.

שנייה: כריס פול, ג'ימי באטלר, מייקאל ברידג'ס, יאניס אנטדקומפו, ג'ואל אמביד.

ההתלבטויות שלי:

יאניס/דריימונד. ההתלבטות הכי גדולה. אני חושב שסימונס וגובר נו-בריינר כשני המועמדים המובילים לשחקן ההגנה והולידיי עושה עבודה נהדרת בהגנה על גארדים העונה, לכן גם הוא שייך לחמישייה הראשונה. ההגנה של גולדן סטייט יותר טובה מזאת של מילווקי העונה (!) וזה מתחיל מדריימונד. גם ווקאלית וגם בהגנת העזרה עם גיוון מרשים. ההתקפה של הווריורס לא מדהימה, אבל ההגנה טובה ולכן הוא קיבל את העדיפות, לא מעט בהשפעת הבחירה של חברו לקבוצה של יאניס, הולידיי, לחמישייה הראשונה.

לייקרס, ניקס. גם כאן – שתי קבוצות הגנה מעולות, בלי שחקן אחד שמעל כולם בהתחשב בפציעה של דיוויס (שלא שיחק מספיק בשביל להכנס לאף חמישייה כזאת). התלבטתי בקשר להכנסת מישהו ספציפי מהניקס, אבל אין אף שחקן הגנה משמעותי מהקבוצה המעולה של טום ת'יבודו. הייתה לי התלבטות דומה בקשר לפניקס, אבל החלטתי לפרגן שם לברידג'ס (שהפך לאחד משחקני ההגנה האישית הטובים בליגה בעונה האחרונה) ול-CP3, שחקן ווקאלי שהופך גם את ההגנה סביבו לטובה יותר.

הגבלת דקות – מאטיס ת'ייבול ודיאנטוני מלטון שחקני הגנה טובים מאוד, אבל משחקים 20 ו-20.2 דקות למשחק בהתאמה. אם הם נמצאים על הספסל ברוב הזמן אני לא חושב שהם צריכים להיות בדיון, למרות ששניהם שחקני הגנה אישית מעולים.

חמישיות הרוקיז

ראשונה: למאלו בול, טירייס הליברטון, אנטוני אדוארדס, סאדיק ביי, ג'שיין טייט.

שנייה: עמנואל קוויקלי, פאקונדו קמפאצו, דזמונד ביין, פטריק וויליאמס, איזייאה סטיוארט.

ההתלבטויות:

ההשפעה הקבוצתית. אני מאמין שברוב המקרים שחקנים שנבחרים לחמישיות השונות צריכים גם להצליח כקבוצה, אבל לא כאן. נטו התקדמות השנה. היתרון בחמישיות הרוקיז הוא שאין הגבלה לעמדות, כך למשל ב-2015 דווין בוקר נבחר לצד 4 גבוהים (פורזינגיס, ג'ליל אוקפור, טאונס ויוקיץ').

ציפיות. אין הרבה רוקיז חזקים השנה והיו רק 3 באנקרים בחמישייה הראשונה. זה משפיע, כי שחקנים כמו קיליאן הייז או ג'יימס וויזמן נתנו עונות רוקי רעות ביחס לבחירה הגבוהה והושפעו מפציעות, אבל אין קשר בין השחקנים המבטיחים ביותר לבין אלה שנבחרים לחמישייה הזאת. אני חושב שאלכסיי פוקושבסקי, למשל, עשוי להיות אחד מ-5-10 השחקנים הטובים שיצאו מהדראפט הזה. הוא לא קרוב לחמישיות כי הוא לא היה טוב השנה, וכך גם במקרה של שחקנים נוספים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. אחלה פוסט. מנומק היטב.
    אלו הבחירות שלך והן די קרובות לשלי.
    מחשבות או שינויים שהייתי עושה:
    ווסטברוק וביל נתנו עונות מרשימות. אפשר לבקר אותם כמה שרוצים (ואז עוד קצת) אבל בגלל זה אף אחד לא ייכלול אותם בחמישיה הראשונה – אבל אולי כן בשתי החמישיות האחרות?
    *
    נורא קשה לראות את חמישיות העונה בלי דווין בוקר ודונובן מיטשל. בהתחשב בזה שהם הקלעים המובילים של שתי הקבוצות בעלות המאזן הטוב בליגה. לא יודע אם הייתי מצליח לכלול אותם בחמישיות עונה בעצמי.
    *
    אז אולי מיטשל וראס בחמישיה השלישית? אפשר לדחוף פנימה את בוקר כסמול פורוורד?
    *
    וייסמן נתן עונת רוקי מגומגמת. לדעתי היא עדיין מספיקה לחמישיה השניה של הרוקיז (בהנחה ששיחק מספיק משחקים).

  2. תודה רועי.
    פוסט טוב.
    .
    חסר לי את באם בחמישיות העונה, הבחור היה העוגן היחידי של מיאמי בעונה הזאת. ואם כבר מיאמי אשמח לשמוע למה באטלר לא בחמישיית ההגנה הראשונה או חמיישיות העונה בכללי?
    .
    לגבי השאלה בין לילארד לדונציץ – אסור לנו לשכוח שמקולום ונורקיץ היו פצועים לתקופה ארוכה ולילארד נתן סרייה של משחקים לפנתיאון. הוא עלה ברמות שלו. אמנם נחלש בסיום אחרי שנגמר לו הכוח לסחוב את הבלייזרס על הגב. דונציץ בקבוצה טובה יותר, ושחקנים ששיחקו יותר מאשר בפורטלנד.
    .
    אם מדברים על הניקס ושמעתי את זה גם בפודקאסט דה סוויפ המעולה – יש שם שחקנים שבאים על הטיקט ההגנתי – רובינסון, ניקליטה, גיבסון ועוד. העניין שם זה המחוייבות של השחקנים למערך ההגנה. כן הייתי מכניס את בארט שנתן קפיצה משמעותית והיה לאחד העוגנים החזקים ביותר העונה בהגנה.

    1. מיאמי נכשלה העונה. אפילו אם איכשהו תסיים במקום הרביעי, זה לא בגלל שהקבוצה הייתה טובה. אני לא חושב שיש לבאטלר של העונה הסדירה קייס לפני כל גארד אחר כאן.
      .
      דונצ'יץ' לא משחק בקבוצה טובה יותר. אין לו שחקנים ברמה של מקולום ואולי אפילו נורקיץ', תזכור שציפו מפורטלנד בתחילת העונה טופ 3 במערב. לילארד נתן רצף מאוד מרשים, אבל גם לוקה עכשיו. לכן הוא קיבל את היתרון אצלי. כן התלבטתי בקשר לבארט בחמישיית ההגנה השנייה, מועמד לגיטימי לגמרי

      1. אמנם מיאמי נכשלה אבל יש לה תירוצים טובים. ועדיין באטלר שני בסך החטיפות עם 107, כשהראשון הוא מקונל עם 119. באטלר שיחק 15 משחקים פחות.

          1. מיאמי לא צריכה להיות בחמישיית העונה, באטלר כן. חטיפות זה לא מדד יחיד, אבל אפשר להגיד על באטלר שהוא לא שחקן הגנה טוב?
            סתם דוגמא – באטלר שמר הכי הרבה העונה על ברוגדון (שנותן את עונתו ההתקפית הטובה ביותר) בסביבות ה-22 דק' בערך 83 פוזשינים אותם ברוגדון סיים עם 15 נק' בלבד.
            עוד דוגמא מהמשחק נגד פורטלנד:
            באטלר שמר על מקולום 4.43 דק, בזמן הזה הוא קלע 6 נקודות ב-50% עם איבוד.
            באטלר שמר על לילארד 1.52, בזמן הזה 0 נק' משתי זריקות, איבוד וחסימה של באטלר עליו.
            .
            באטלר סיים את הלילה עם 4 חטיפות ושתי חסימות

            1. 6 נקודות ב-4.43 דקות, זה 42 נקודות בלי לשחק רבע אחרון

  3. אין סרט בעולם שבוקר ומיצל שהם הכוכבים של 2 הקבוצות הכי טובות בליגה והסקוררים המובילים שלהם לא שם!!
    גם במציאות יש מצב שזה יהיה כך כי רפי ההבנה ישימו את כריס פול על חשבון בוקר???

    הארדן ולברון שיחקו 43 משחקים!! אין מצב שמגיע להם חמישיות עונה זה הפסד של כמעט חצי עונה. אם היו משחקים אז כן היה מגיע להם בהחלט.
    במציאות טריי לא יבחר בחיים לחמישיות, מתעבים אותו שם.

    הבחירות שלי

    חמישיית העונה ה-1: דונובן מיצ'ל, דווין בוקר, יאניס, יוקיץ', ג'ואל אמביד

    חמישיית העונה ה-2: לוקה דונצ'יץ', דמיאן לילארד, קאווי לאונרד, ג'וליוס רנדל, באם אדביו

    חמישיית העונה ה-3: סטף קרי, טריי יאנג, פול גורג, ג'ימי באטלר, רודי גובר

    מה שיהיה לפי דעתי במציאות הבחירות של רפי ההבנה בליגה

    חמישייה 1: פול, לוקה, יאניס, יוקיץ, אמביד
    חמישייה 2: קרי, דמיאן, קאווי, לברון, גובר
    חמישייה 3: קיירי, מיצ'ל, טייטום, ג'ורג', אדביו

  4. פוסט טוב ומנומק. אישית הייתי מוציא את הארדן ששיחק רק 34 משחקים בברוקלין שזה רק שתיים יותר מדוראנט (נכון שהיו לו גם 8 משחקים ביוסטוון אבל בינינו, זה לא ממש נחשב). הייתי מכניס את בוקר או את מיצ'ל, או את שניהם ומוצא את טריי יאנג. הפרונט קורט בהחלט יותר קל לבחירה, השינוי היחיד שהייתי שוקל זה להכניס את ציון אבל בטוח שגם יומו יגיע בחמישייות.

    סה"כ בחירות ראויות אבל צפויות. מחכה לסיכום של שמעון על תחייות, גופות ונגרים.

  5. אהבתי את הבחירות והכל מוסבר ומנומק כך שאין לי המון טענות.
    רנדל נותן עונה מטורפת, הוא לא יקבל את הכבוד שנתת לו (אם יחליטו לעשות מגדלי תאומים אז בוודאי שלא). כל כך אהבתי שהוא הלך והשתפר גם אחרי פגרת האול סטאר – לאבין לדוגמה קצת הלך אחורה, וכל שנה יש שחקנים בסגנון הזה – ורנדל המשיך את העונה המעולה שלו.
    אם יקרה נס ואיכשהו ג'רו הולידיי יקבל שחקן ההגנה של העונה אני אהיה מאושר, למרות שזה כנראה ילך לסימונס או גובר.
    וחבל מאוד שקונלי לא נשאר בריא, הוא נתן עונה סטטיסטית מטורפת לחלוטין, הפלוס מינוס שלו ברמת MVP לגמרי, אבל הוא שיחק מעט מדיי משחקים בשביל באמת שישקלו את זה. יאנג לדעתי יוחלף בווסטברוק, ויכול להיות שהארדן בבאטלר.

  6. פוסט מעולה. מנומק היטב, בחירות טובות מאוד.
    קצת צורם שבוקר ומיטצ'ל לא שם. בעיקר לאור כמות המשחקים ששיחק הארדן (בהם אכן היה מעולה) אבל הקייס שלו ברור. וזאת באמת העדפה אישית.
    גם לגביי טייטום יש לי ספקות אם מגיע לו – רוב השנה בראון היה לא פחות טוב ממנו והתוצאות הקבוצתיות לא משהו …אבל לא מצאתי מישהו שבברור יותר טוב ממנו ככה שזה גם עובר ל"העדפה אישית",

      1. לא רואה במה הסטט" שלו עדיפה, וגם מיקום הקבוצלא מזהיר (הם לא מגיעים לפלייאין …)
        אולי מידלטון או מישהו דומה …

  7. תודה רועי.
    .
    ״ יכולים להיבחר כפורוורדים, למרות שהם לא באמת שיחקו כפורוורדים. קריס מידלטון פספס בחירה לחמישייה השלישית בגלל הגבלות עמדה ו"כפל קולות" כגארד ופורוורד. הלכתי על בחירת עמדות שמרנית יותר בכתבה, אבל זה בהחלט נתון לפרשנות. יש שיגידו שצריך פורמט דומה לאול-סטאר (2 בק-קורט, 3 פרונט-קורט) או לבטל לגמרי את העמדות, דיון אחר״
    .
    לדעתי התגובה לזה פשוטה ממש. היא גם מבטלת כל דיון וכל פרשנות: כדורסל משחקים 5 על 5, הגדרות של עמדות, הגבלות של דירוגים (שמלכתחילה מסוייגות בהגרדת העמדה) כל הנסיונות האלו בטלים מהיסוד. כפי שלמאמן יש חופש פעולה מוחלט לבחור איזה חמישה שחקנים נמצאת על המגרש בכל רגע נתון. כך גם לכל דירוג.
    .
    All NBA חמישיה ראשונה שניה ושלישית צריכה להיות נטולת כל הגדרה קונטיגנטית של עמדה. צריכים להיבחר עבורה 15 השחקנים הטובים בעולם, צריכה להיות קורלציה מושלמת לטופ 15 שחקנים בעולם.

  8. תודה רועי. נכנסת לנושא רגיש בכל הכח…לי חסרו בחמישיות ההגנה לו דורט ומרקוס סמארט. לדעתי שניהם השומרים האישיים הכי טובים הליגה. הם שילוב של פיזיות מדהימה, זריזות, כל מתפרץ והרבה האסל. פחות חשוב לדעתי המיקום של הקבוצות שלהם. גם ג׳יילן בראון שמר נהדר העונה. cp3 לא צריך להיות בחמישיית ההגנה, הוא שומר חכם ופיזי אבל לא זריז כמו פעם.

  9. מעניין מאוד, תודה רבה
    (בנוגע למספר המשחקים שמספיקים בכדי להיות בדירוג, אני מניח שאפשר לקבוע רף באחוזים, שיהיה תקף לכל שנה. 60% ממשחקי העונה נשמע רף סביר?)

    1. אין צורך ברף … אם שיחקת רק 55% אבל רק ניצחונות והובלת את הקבוצה שלך הכל מדד אפשרי ועליתם לפלייאוף ? לא תכנס בגלל רף ?
      אם לא עשית את כל זה, כנראה לא תכנס גם ככה…
      חוקים רק יגבילו אותך, מתישהו זה ייצור בעיה.
      פשוט תבחר 5 הכי טובים, ותן להם להנות מהכסף שזה מאפשר להם לקבל בחוזה הבא, אח"כ תבחר את ה10 הבאים.
      ובאתרי כדורסל יוכלו לדון על זה שעות.

  10. לא הבנתי
    סטף במקום העשירי במערב עם מערכת ניהולית וקבוצה שרצה כמה שנים עם שיטה ומאמן טופ 3 הוא חמישיה ראשונה עם אפשרות לMVP.
    ווסטברוק עם קבוצה שחודש כמעט לא שיחקה בגלל קורונה, שמשחקת עם שליש מהחמישיה שפתחה את העונה ששיחקה כמעט בלי חמישיה קבועה כל העונה, מועדון גרוע עם ניהול גרוע ומאמן טופ 3 גרוע בליגה שובר שיאים היסטוריים של כל הזמנים, מלך האסיסטים של הליגה, לא חמישיה שלישית?? מעבר לדעה קדומה מה ההבדל?

    1. 1) מקום שמיני במערב 37-33 מול 32-38, הווריירס מנצחים יותר מפסידים הוויזרדס להפך (וכן המערב עדיין משמעותית יותר חזק מהמזרח)
      2) numbers וזה לא שאני חסיד גדול של מספרים אבל יש להם משמעות עבור אנשים, אתה יכול להביט בper כדוגמה אם אתה בקטע או rpm כמעט כל מה שאתה רוצה מחוץ למספר אסיסטים וריבאונדים וזה הולך בהרבה לכיוון קרי
      3) ביל (#כשאתה_אפילו_לא_השחקן_הכי_טוב_בקבוצה)

  11. מסכים
    אם זה מקום שמיני מול עשירי, אבל הדיבור היה עוד כזה כשהיה במקום עשירי.
    לגבי הper צודק, סטף הוא מלך הper ללא עוררין אבל אני חולק על התפיסה העל תבונית של המדדים המתקדמים, עדיין יש משמעות גם למדדים הפשוטים והם בפירוש נותנים לראס קייס, אם לומר בפשטות אז.. מלך הסלים מול מלך האסיסטים.
    מזרח מול מערב, הטיעון נחלש קצת השנה עם המגה קבוצות שקמו השנה במזרח.
    ביל הוא לא השחקן החשוב בין השנים וזה משמעותי, בדומה לפול ובוקר.
    הפער ביניהם הוא מוגזם מידי בשביל הטיעונים הללו.

    1. זה המאזן לא המיקום בקונפרנס שחשוב כאן
      זה כאמור לא רק הper אלא עוד מדדים רבים ואכן יש משמעות גם לפשוטים במדדים אבל כמו שברור ששחקן שקולע שבעים נקודות למשחק אבל הקבוצה שלו מפסידה תשעים אחוז המשחקים שלה כי הוא לוקח את כל הזריקות של הקבוצה בשביל להגיע לשבעים נקודות האלו, קולע ב40 אחוז אפקטיבי, לא משחק הגנה ולא תורם מלבד הנקודות הוא לא שחקן שטוב עבור הקבוצה שלו, כך צריך לקחת בחשבון את התרומה של שחקנים ע"י שכלול של הרבה נתונים שחלקם לא ניתנים בכלל לכימות.
      אני לא מסכים לגבי ביל אבל זה לא שנשכנע אחד את השני בנקודה זו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט