פריוויו לגמר הגביע / צוות הופס כדורסל אירופי

מנהלת הליגה. (צילום – עודד קרני)

לפני שנעסוק במשחק עצמו, חשוב לומר שהסיטואציה בה הוא מתקיים היא לא פשוטה. מכבי ראשל"צ נותרו עם זר אחד בלבד, בשל עזיבת השחקנים הזרים במהלך מבצע "שומר החומות", ומכבי ת"א סירבו לבקשה לדחות את המשחק. אין ספק שאיכות המשחק וה"ספורטיביות" שבו נפגעו משמעותית כתוצאה מהמצב, אבל אנחנו נקווה לקבל בכל זאת משחק טוב ככל האפשר, כמו שראינו שגיא גודס יודע להוציא מהחניכים שלו במשחקים מכריעים בעבר.

יש צדק בטענות מכבי ת"א שאין באמת אפשרות נוחה לתאריך חלופי למשחק, בגלל הפלייאוף של הליגה שיתחיל כבר בשבוע הבא, אבל אני מאמין שאם היה רצון אמיתי מצד איגוד הכדורסל למצוא פתרון זה היה קורה, וכאן לא ניתן להתעלם מהסכסוך בין איגוד הכדורסל האחראי על הגביע ובין מנהלת הליגה, שבמידה רבה גרם לכך שאף אחד לא היה מוכן להתפשר ולהציע פתרון חלופי. מבחינת מכבי ת"א, כל עוד אין פתרון שמאפשר למשחק להתקיים לפני שצריך לסיים את העונה לפי תקנות פיב"א, אז אפשר להבין אותם, אבל גם במקרה שלהם היה ראוי יותר לו היו מתחשבים במצב.

20:45 מכבי תל-אביב – מכבי ראשון-לציון:

בשחזור של גמר הליגה מהשנתיים האחרונות, ייפגשו האלופה וסגניתה בגמר הגביע, רגע לפני שייפתח הפלייאוף של ליגת ווינר. הצהובים לא זכו בגביע מאז 2017 ובדאבל לא זכו מאז 2014, ואחרי 2 הדחות מוקדמות מהגביע בעידן ספרופולוס עכשיו זו ההזדמנות שלהם, ואילו הכתומים מעולם לא זכו בגביע ומחזיקים בסך הכל באליפות אחת, אבל הגיעו לחצי הגמר בעונה שעברה ולגמר בעונה קודם לכן, זאת בנוסף על 2 סגנויות בליגה ב-2 העונות הקודמות.

מכבי ת"א הצליחה להתאושש לאחרונה מסיום עונת היורוליג וניצחו 4 משחקים רצופים בבית העליון לפני שהגיע הפסד להפועל ירושלים עם עבירה טכנית שנויה במחלוקת שהכריעה את המשחק. את המקום הראשון בליגה ואת יתרון הביתיות הם כבר הבטיחו, כך שהתאפשר להם מעט להוריד הילוך לקראת שלבי ההכרעה של העונה שיתחילו עכשיו, ללא אלייז'ה ברייאנט שמתייבש על הספסל של מילווקי וטיילר דורסי שעזב.

מכבי ראשל"צ בדיוק איבדה השבוע את הסיכוי להעפיל לרבע הגמר בעקבות הניצחונות של נס-ציונה ובאר-שבע, מה שהופך את המשחק הזה לחשוב האחרון שעוד נותר להם העונה, וכתוצאה מכך הם גם ביקשו לדחות אותו, בקשה שנדחתה על ידי התל-אביבים מפני שלהם מצפה עוד פלייאוף. נועם דברת סיים בכושר נהדר את העונה, אך נפצע השבוע ויחמיץ את המשחק, ואחרי שפארגו היה ממנהיגי הנטישה של הזרים, אקיל מיטשל הוא הזר היחיד של ראשל"צ שנשאר בארץ.

בדרך אל הגמר הצהובים גברו על אשדוד בקרב צמוד, הפועל חיפה ות"א בקרבות פחות צמודים וחזרו מפיגור 17 ברבע האחרון לניצחון בהארכה על חולון. הכתומים עברו את באר שבע ונס ציונה בשלבים המוקדמים וגברו על הפועל ירושלים, מחזיקת הגביע בשנתיים הקודמות, בחצי הגמר.

למכבי ת"א יש יתרון משמעותי באיכות הסגל על הנייר מבין אלו שיעלו לשחק, אבל ראינו את ראשל"צ כמה פעמים בשנים האחרונות מספקים מאבק צמוד במשחקים על תואר, כך שלא ניתן להספיד אותם. מהצד השני, הצהובים הצליחו לקחת את 2 האליפויות תחת ספרופולוס בקרבות צמודים, אבל בגביע הם הפסידו במשחקים צמודים בשנתיים האחרונות.

הימור: עם דברת אני בהחלט רואה את ראשל"צ מפתיעים, למרות המחסור בזרים, אבל הוא לא כשיר. אני אלך על מכבי ת"א ב-7 בסיום קרב צמוד מהצפוי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה לצוות המסקר הנהדר. היה יכול להיות פייט מעולה אבל ראשון עם זר אחד ובלי דוברת תהיה מרוצה אם תצא עם הפסד בפחות מדו ספרתי… בכלל עזיבת הזרים הסיטונאית בעקבות המצב הבטחוני הוציאה מאוד את העוקץ משלבי ההכרעה.. קבוצות צמרת כמו חולון, אילת,י-ם נפגעו לגמרי מהעסק הזה…

  2. תודה רבה.
    חבל לי מאד על הרס הגמר הזה בימים כתקנם ראשון הייתה יכולה לתת פייט של ממש אבל עם זר אחד חבל מראש על ההתמודדות.
    אני אפילו לא יודע אם אצפה בגמר מרוב שאין בו בעיני עניין ספורטיבי .

    חבל אני אגב אוהד מכבי אך לפני שאני אוהד מכבי אני אוהד ספורט .
    ואישית אני מרגיש שהמנהלת שדדה אותי בכך שקבעה את הגמר בעיתוי שכזה.

  3. אהרון, אתה היחיד שהתייחס לנק' המשמעותית היחידה לגבי הגמר הערב.
    אין מילים לתאר את המחדל המביש והמנהלת ואובדן הערך הספורטיבי.
    לא ייתכן שבפריוויו למשחק לא מוזכרת הנק' הזאת.
    חבל שראשל"צ לא בחרו לעלות עם הנוער כמו שאיימו.

    1. לא נכתב במקור מפאת חוסר זמן ונוספה התייחסות בעריכה. אני אישית בכל מקרה סבור שכל עוד מתקיים משחק הטוב ביותר הוא לעשות מה שאפשר עבור האוהדים, ואחרי זה לריב עם מי שצריך.

  4. תודה לכולם.
    לא התייחסתי למחלוקת סביב התאריך ולחוסר הספורטיביות שבמצב הנוכחי מפאת קוצר זמן, אבל אין ספק שמדובר בעניין מרכזי סביב המשחק ואולי אפילו החשוב ביותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט