אירועי דיומא – 08.05.2021

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A0BA8448-3904-4AB0-8DC0-A9D4F29DFB78.jpeg

היום: הג'ירו ד'איטליה מתחיל.

כדורגל ישראלי / ניר מועלם

פליאוף עליון – מחזור 7 :

18:00 קריית שמונה – מכבי פתח תקווה, 5 סטארס : הקרב על הכרטיס לאירופה נמשך כאשר קריית שמונה שבמקום ה-4 תנסה לשמור על מקומה מול מכבי תקווה שנמצאת מקום אחד מתחתיה ועם נקודה פחות, כאשר בסיטואציה מסוימת גם מקום רביעי יכול להוביל לאירופה. קריית שמונה מגיעה אחרי תיקו 1-1 מול אשדוד, ואילו פתח תקווה אחרי הפסד 2-1 למכבי חיפה, מה שגרם לה למעשה לאבד את המקום הרביעי לטובת ק"ש. הימור – מכבי פתח תקווה עם הגב אל הקיר תצליח לנצח ותחלוף על פני ק"ש.

פליאוף תחתון – מחזור 6 :

18:45 בני יהודה – הפועל תל אביב, ספורט 4 : בני יהודה תארח את הפועל תל אביב לדרבי האחרון שלה לשנה הקרובה במסגרת הליגה אחרי שהיא כבר נשרה לליגה הלאומית, ולמעשה המשחק הזה הוא לפרוטוקול בלבד, ואם זה היה תלוי בשתי הקבוצות הן אפילו לא היו עולות לכר הדשא, וכבר חושבות על הסגלים והצוותים לעונה הבאה. בני יהודה מגיעה אחרי שני הפסדים רצופים ואילו הפועל תל אביב אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות. הימור – הפועל תנצח בגול.

20:15 הפועל חיפה – הפועל כפר סבא, 5 לייב : הפועל חיפה שבמקום ה-3 כבר חושבת על העונה הבאה עם אלישע וכבר התחילו לחשוב עם מי להמשיך לעוד עונה ועם מי לחתוך, כאשר השוער יסמין בוריץ ככל הנראה ישאר לעונה נוספת, ואילו בכפר סבא עדיין לא ברור מה יהיה הסגל ומי יהיה המאמן, והדבר היחיד שבטוח הוא שהם ישחקו עונה הבאה בלאומית. הפועל חיפה מגיעה אחרי שני ניצחונות רצופים, ואילו כפר סבא הצליחה לקטוע רצף של ארבעה הפסדים רצופים עם תיקו 2-2 מול הפועל תל אביב. הימור – ניצחון ביתי של הפועל חיפה.

20:30 ביתר ירושלים – בני סכנין, ספורט 1 : משחק שבכל מצב רגיל היה הופך לטעון וחשוב, הפך פתאום למשחק לא חשוב ולא מעניין כאשר שתיהן נשארו בליגה ושתיהן כבר חושבות על העונה הבאה, כאשר בביתר מחפשים מאמן זר וגם מה לעשות עם שחקנים בסגל. ביתר מגיעה אחרי הפסד 3-1 להפועל חיפה, ואילו סכנין אחרי הפסד שלישי רצוף, והפעם 1-0 לחדרה. הימור – תיקו.

כדורגל אירופאי/ צפריר אוזדובה

ליגה ספרדית

ברצלונה- אתלטיקו מדריד (17:15)

המשחק שכולם ציפו לו סוף סוף הגיע. מי תהיה האלופה בספרד? שלוש קבוצות צמודות צמודות והמנצחת במפגש הזה יכולה לקחת את האליפות. הטבלה כרגע היא אתלטיקו ראשונה עם 76 נק, ריאל שניה עם 74, בארסה שלישית עם 74 (בגלל המאזן הפנימי נגד ריאל) במפגש הקודם אתלטיקו ניצחה 1-0 לכן בארסה חייבת לנצח בשביל שלא יהיה מצב שהם מסיימות באותו מספר נק והאליפות תלך לאתלטיקו. אם בארסה מפסידה היום היא מחוץ למירוץ סופית. ואם תנצח היא פייבוריטית. לריאל מצפים משחקים נגד סיביליה הרביעית גראנדה שניצחה את בארסה, בילבאו הקשוחה, והפיינליסטית הטרייה של הליגה האירופית ויאריאל. בארסה שזכתה כבר בגביע העונה רוצה להשלים דאבל ובבית היא תמיד פייבוריטית. היא עשתה קאמבק הירואי נגד ולנסיה השבוע 3-2 בעוד אתלטיקו ניצחה 1-0 את אלצ׳ה בדרמה גדולה אלצ׳ה החמיצה פנדל דק 91 מה שהופך את המשחק מחר ליותר יוקרתי. יכול להיות שהמשחק גם יקבע את עתידו של מאמן בארסה רונלד קומאן שכבר הוכרז שישאר ולאור התוצאות האחרונות שמו של צ׳אבי עלה מחדש. בכל אופן היום קומאן או סימאונה סוארז או מסי גריזמן נגד האקסית ההתקפה הטובה בליגה (בארסה עם 80 שערים) מול ההגנה הטובה (אתלטיקו ספגה רק 22 שערים).

פורמולה 1 / ניר מועלם

16:00 מקצה דירוג – מסלול קטלוניה ( מירוץ מס' 4 ), 5 לייב :

את המירוץ האחרון ניצח המילטון בנהיגה טובה מאוד שלו ואחרי שכבר פיגר אחרי ורסטאפן הצליח לעקוף אותו ולסיים ראשון. לאנדו נוריס ממשיך לככב וסיים במקום החמישי, וגם אצל אלפין עבדו מעולה כאשר שתי המכוניות סיימו בתוך הנקודות. בטבלת הנהגים המילטון מוביל ואחריו ורסטאפן עם 8 נקודות פחות, ואילו בטבלת הקבוצות מרצדס כבר פתחה פער של 18 נקודות על רד בול, ובקרב על המקום ה3 נאבקות מקלארן ופרארי כאשר הראשונה מובילה ב-11 נקודות על השניה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 1:

הג'ירו ד'איטליה, הגראנד טור הראשון של העונה, ייפתח היום בטורינו, ויימשך שלושה שבועות (עם שני ימי מנוחה). המסלול יכלול כתמיד כמה מקטעי הטיפוס הקשים ביותר בנמצא, אם כי רק אחד מפורסם למדי – הזונקולאן. שמות כמו הפאסו ג'ייאו, הסגה די אלה, האלפה די מרה והפאסו פורדוי, שישמש כצ'ימה קופי (הפסגה הגבוהה של המירוץ), הם אולי פחות מוכרים, אך יציבו אתגר לא פחות לרוכבים, בעיקר בשבוע האחרון של המירוץ. המירוץ יכלול כתמיד גם מספר לא מבוטל של קטעים שטוחים (6-8) וגם שני קטעי נג"ש (שינוי מהשנים הקודמות, בהן המירוץ כלל שלושה) – בפתיחת המירוץ ובסיומו.
בכל הקשור למתחרים, הרי שכאן הפייבוריטים יגיעו מתוך רשימה של כמה מהמטפסים המכובדים ביותר בענף. הפייבוריט הראשי על הנייר הוא סיימון ייטס, שנראה כמי שמגיע לכאן בכושר המיטבי מבין כל המתמודדים, לאחר הזכייה שלו בטור האלפים. לייטס יש גם חשבון ארוך עם המירוץ, כולל בפעם הקודמת, בה נאלץ לפרוש ממנו בגלל הידבקות בנגיף הקורונה. פייבוריט מסקרן הוא הקולומביאני איגן ברנאל, שהפקטור המרכזי בהתמודדות שלו על התואר יהיה מצב הגב שלו, שעדיין לא נבחן בגראנד טור מאז הפרישה מהטור בשנה שעברה, מה שעשוי להסיט את הזרקור אל פאבל סיבאקוב, הסייען הראשי שלו כאן. צעיר אחר מסקרן אף יותר הוא רמקו אוונפול, אותו נראה לראשונה מאז אותה הפציעה באיל לומברדיה בשנה שעברה. אוונפול ישתף פעולה במדי קוויק סטפ עם ז'ואאו אלמיידה, אחד מכוכבי הג'ירו הקודם. עוד מתמודד חזק בצמרת יהיה מיקל לאנדה, שישאב עידוד מקיצוץ קטעי הנג"ש יחסית לשנים הקודמות. יו קארתי ואלכסנדר ולאסוב הם עוד שני מטפסים מצויינים שכיכבו בגראנד טורים הקודמים, וינסו להשיג לפחות פודיום. וינצ'נזו ניבאלי הוותיק, אחד שכבר זכה בחולצה הוורודה פעמיים בעבר, ינסה לחדש את ימיו כקדם. דן מרטין, עוד ווטרן של הענף, ייצג כאן את ISN, וינסה להראות יכולת טובה כמו בוואלטה האחרונה. בין מי שיסייע לו נראה את גיא ניב שלנו, בגראנד טור הרביעי שלו (לא ייאמן שזה כבר נאמר בשוויון נפש כזה). הקבוצה הישראלית, דרך אגב, תופיע במירוץ בתלבושת ג'ירו מיוחדת, שונה מהכחול לבן הרגיל שלה. מארק סולר, פז'ו בילבאו, ג'ורג' בנט, מאני בוכמן וג'אי הינדלי, עוד אחד מכוכבי הג'ירו הקודם, ישלימו את מצבת המטפסים כאן. בקטעים השטוחים צפוייה לנו תחרות מצויינת בין כמה מאיצים איכותיים. קיילב יואן, פטר סאגאן, אליה ויוויאני, פרננדו גביריה, דילן גרונבייגן, ג'אקומו ניצולו וטים מרלייה יתמודדו על הזכיות בקטעים אלה, כמו גם על המאליה צ'יקלמינו, חולצת המאיצים הסגולה.

קטע 1 של המירוץ הוא הראשון והקצר מבין שני קטעי הנג"ש שלו. זהו קטע נג"ש קצרצר ושטוח, באורך 8.6 ק"מ, לאורך נהר הפו בעיר טורינו. השדה כאן כולל כמה שענים מצויינים, כמו אלוף העולם פיליפו גאנה (שלא היה בשיאו במירוצים האחרונים), רמי קבאנייה, רמקו אוונפול, יוס ואן אמדן, יאן טרטניק, פט בווין ואלכס דאוסט, השניים האחרונים מ-ISN. בגזרת ה-GC, האורך של הקטע יביא לכך שההבדלים בין המתחרים לא יהיו משמעותיים, כששענים גרועים כלאנדה ומרטין ינסו לא לאבד יותר מדי זמן למתחריהם. שידור ביורוספורט ב-14:50.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. השאלה הכי מעניינת לטעמי היא איזה רמקו נקבל. כי לפני ההתרסקות בשנה שעברה התחלתי להאמין שיש לו סיכוי כבר עכשיו לקחת גראנד טור. הוא בנה את עצמו תקופה אבל בלי תחרויות. מאד מחכה לראות באיזה כושר הוא מגיע.

  2. מעניין גם שקוויקסטפ בחרו לשלוח את בנט והרכבת לפורטוגל. מה שאומר שהם מכוונים לGC בלבד. לא טיפוסי לקבוצה הזו.

  3. אגב ספרינטרים – יומבו הגיעו עם קבוצה מאד דלילה עבורם אבל עם דילן גרונווייגן שחוזר מההשעיה שלו.

  4. תודה לכולם
    אתלטיקו- בארסה זה הקרב הגדול של הסופש
    בארסה בכושר טוב יותר (למרות ההפסד המפתיע לגרנאדה) אתלטיקו עם מזל של אלופים
    יהיה מעניין…

  5. תודה רבה לכולם.
    השבוע נערך טורניר המאסטרס במדריד, שמתקיים על משטח החימר וכולל בתוכו את משחקי הגברים והנשים.
    אמש, ברבע הגמר, אלכסנדר זברב ניצח את רפאל נדאל ועלה לחצי הגמר.
    היום יתקיימו משחקי חצי הגמר לגברים וגמר הנשים.
    אשלי בארטי האוסטרלית, המדורגת ראשונה בעולם, תתמודד על התואר מול ארינה סבאלנקה הבלארוסית, שמדורגת שביעית בעולם, ואחת הטניסאיות בעלות הכושר הטוב ביותר בשנה האחרונה.

    אלכסנדר זברב, מעודד מנצחונו על "מלך החימר" ממאיורקה, יתמודד מול שחקן חימר מעולה נוסף, בדמותו של דומיניק תים האוסטרי, בשחזור הגמר מאליפות ארה"ב האחרונה.

    המנצח בחצי הגמר השני, בין קאספור רוד הנורבגי, שגבר בשמינית הגמר על סטפנוס ציציפאס, מבעלי הכושר הטוב ביותר בסבב, למתאו ברטיני האיטלקי, יישחק לראשונה בגמר טורניר מסבב המאסטרס.

  6. ייטס והג'ירו זה כמו שמן ומים, להמר עליו כמנצח זאת הצהרה משמעותית.
    .
    ובכל מקרה פאקו, מחכה כמו תמיד לדיווחים שלך, למישהו כמוני שיכול לראות את המירוצים רק בשידורים חוזרים זה עושה את כל ההבדל. תודה ענקית.

    1. בכיף גדול. מקווה בשבילו שלא יקרה לו הפעם. שילוב של חוסר מזל קיצוני (בשנה שעברה), וקבלת החלטות לא טובה של הקבוצה (לפני שלוש שנים).

      1. ודן מרטין האומלל עם התוצאה הגרועה ביותר ב-GC. אגב, גיא ניב צריך להודות ללואיס ליאון סאנצ׳ז הוותיק, שבלעדיו היה הופך להיות הלאנטרן רוז׳ (הפנס האדום, הרוכב עם הזמן הגרוע ביותר).

  7. לא אוהב את כל העניין הזה ששחקן שוכב מתחת לחומה זה מטומטם לחלוטין, מסי בעט טוב אבל זה בצד שמאל היה פנוי לחלוטין

  8. סיכום סופה"ש
    כדורגל אירופאי

    ספרד :
    0-0 בין ברצלונה לאתלטיקו והמנצחת ריאל שניצחון בראשון על סביליה יעלה אותה לפסגה
    ברצלונה מתרחקת מאד מאליפות וצריכה הפסד גם של אתלטיקו וגם של ריאל
    או 2 תיקו ב 3 מש

    אנגליה
    בחזרה גנרלית לקראת גמר אלופות צ'לסי מוחקת פיגור וסיטי גם מפספסת פנדל וצ'לסי הופכת בחצי השני כולל שער ניצחון של אלונסו דק 90 בדרך ל 2-1 בסיטי שתצטרך לחכות עוד קצת לאליפות
    צ'לסי עושה צעד חשוב מאד להבטחת המקום באלופות

    ליברפול מנצחת 0-2 את סאותהמפטון ואולי תסגור על לסטר שמעדה בניוקאסל בשישי עם 4-2

    טוטנהאם בסכנה לאבד גם את המפעל הזה לאחר הפסד 3-1 בלידס

    איטליה :
    לאציו מעדה מעידה משמעותית בפיורנטינה שם נוצחה 2-0 והתרחקה מטופ 4
    נאפולי ניצחה בספציה 4-1 והיא חזק במאבק כרגע במקום השני (עם משחק עודף)
    אינטר חגגה אליפות עם 1-5 ביתי על סמפדוריה
    פארמה וקורטונה אגב ירדו ליגה סופית

    גרמניה :
    מינכן חגיגה אליפות בסטייל עם 0-6 על מנשנגלדבך לבנדובסקי הגיע ל 39 שערים ( ב 27 מש !!!!)
    והוא רחוק שער בודד משוויון לשיא הבונדסליגה ושני שערים משיא חדש
    הוא ינסה לעשות זאת בפרייבורג ובמשחק הביתי מול אווגסבורג

    דורטמונד גברה על לייפציג 2-3 ונכנסה ולו זמנית לרביעייה

    צרפת :
    ליל מנצחת בענק 3-0 בלאנס ופותחת פער 4 ומשחק עודף על פ.ס.ז שגם אם תנצח עדיין תהיה במינוס 1 שיוותרו 2 מחזורים לסיום
    ליון חולפת זמנית על פני מונאקו לאחר 1-4 על לוריין

    ליגות נוספות
    טורקיה גלא מנצחת את בשיקטש 1-3 פנרבחצ'ה מנצחת 2-1 באנקרגוצו והליגה נפתחת

    2 מחזורים לסיום כך נראית הצמרת

    1 בשיקטש 81
    2 פנרבחצ'ה 79
    3 גלא 78

    בשלישי הקרוב
    בשיקטש מארחת את פתיח (9)
    פנרבחצ'ה מארחת את סיאבספור (6)
    וגלא תצא לדניזלספור נועלת הטבלה היורדת הבטוחה (21)

    במחזור הסיום בשבת הקרובה
    בשיקטש תצא לגוזטפה (10)
    פנרבח'צה תצא לקרייסרספור (17 כרגע רק 2 מעל הקו האדום)
    וגלא תארח את מאלטיספור (13 )

    בבלגיה גנק הביסה את ברוז 0-3 והורידה את הפער בפסגה ל 5 הפרש שנותרו בקופה 12 נק' ועוד מפגש ישיר בין הקבוצות
    אנטוורפן -אנדרלכט 2-2

    הולנד אלקמאר מנצחת וחולפת זמנית על פני אינדהובן במקום השני

    באנגליה משנה מסתיימת הליגה אולי המפרכת מכל 16 מחזורים
    1 נוריץ
    2 ווטפורד עלו ליגה
    בפליאוף בחצי הגמר (מפגש כפול)
    ברנטפורד -ברנמות
    סוונסי -בארנסלי
    המנצחות יעלו לגמר בוומבלי במשחק בודד בו המנצחת תעפיל

    סקטלנד הירנבאן של מרציאנו (לא שיחק) גברה 0-2 על דאנדי יונייטד והעפילה לגמר הגביע

    ישראל
    ליגת משנה
    אום אל פאחם מורידה מתחת לקו האדום את הפועל פ"ת עם 0-2 עכו מנצחת דקה אחרונה בתוספת בעפולה 2-1 (90+5)
    וכפר שלם ירודת למרות שמנצחת
    כך נראה המאבק נגד הירידה לליגה א

    12 כפר קאסם 42 (מינוס 7 ביחס נשארו מעשית)
    13 אום אל פאחם 39 (מינוס 12)
    ———————————-
    14 (מבחנים) עכו 39 (מינוס 14)
    ———————————-
    15 הפועל פ"ת 38 ( מינוס 12)
    16 כפר שלם 34 (ירדה)
    במחזור הסיום בשישי הבא
    עכו -אחי נצרת
    הפועל פ"ת -עפולה
    כפר קאסם -פאחם

    סל לאומית רבע גמר משחק 2
    חבל מודיעין (6) -גליל (3) 82-86
    נתניה (5) -קרית אתא (4) 55-83
    מכבי ר"ג (8) -אשקלון (1) 63-66
    עפולה (7) -אששדוד (2) 83-81
    וכל הסדרות ב 1-1 הולכות למשחק 3 ומכריע

    חצי גמר אלופות סל
    קרישאקה -סארגוסה 79-84
    בורגוס -שטרסבורג 70-81
    המנצחות בגמר המפעל בראשון

    בליגתנו ראשון שרדה מותחן לניצחון בנהריה 88-80 כהכנה אחרונה לפני גמר גביע בחמישי לאחר 30-16 ברבע האחרון

  9. במוקד מחר
    בזירה המקומית
    ברגל משחק עונה של ממש 20.30 בערב יום ירושלים מכבי תל אביב תארח את מכבי חיפה פחות מניצחון צהוב והירוקים מוצאים את השמפניות שכן הפער יעמוד על 4 בתיקו ו 7 בניצחון ירוק שישארו 9 נק' בקופה
    גם ניצחון צהוב לא יעלה עדיין את הצהובים שיצמקו לפיגור נקודה

    בכדורסל 3 משחקים
    בית עליון
    17.00 מכבי תל אביב -אילת בקרב המוליכות
    21.00 ירושלים -גליל גלבוע
    בית תחתון
    20.00 ב"ש -נס ציונה במאבק חזק על הפליאוף

    בכדורגל האירופאי יום מעניין הנה המוקדים
    ספרד במוקד 22.00 ריאל מדריד -סביליה אם המארחת מנצחת היא חוזרת לפסגה 270 דק' לסיום העונה

    איטליה מחזור 35
    במוקד
    21.45 יובה -מילאן כרגע הם מדורגות 4-5 עם 69 נק' תיקו שניהן חוזרות לטופ 4
    ב 16.00 תצא אטאלנטה לפארמה היורדת האורחת חייבת נקודות בקרב על טופ 4
    ב 13.30 סוסואלו יוצאת לגנואה אם תנצח תוריד את רומא מהמקום המוביל לאירופאית
    אך רומא תוכל לתקן מאוחר יותר (19.00 מול קורטונה)

    עוד ב 16.00 קרב תחתית ענק
    בנוונטו 18 מתחת לקו עם 31 מול קליארי 17 מעל הקו עם 32
    נקודה בודדה מפרידה ביניהן

    אנגליה :
    16.05 וילה -יונייטד אם וילה מפתיעה בסיטי פותחים שמפניות
    18.30 ווסטהאם -אברטון בקרב על אירופה

    גרמניה בסימן תחתית
    14.30 קלן חייבת לנצח את פרייבורג
    19.00 הרטה -בילפלד הקבוצות מחלקות את מקומות 15-16 עם 30 נק ה 16 מוביל למבחנים כאשר קלן ה 17 עם 29 ואם תנצח תחמם עוד יותר את המשחק

    עוד מחר
    16.30 פרנקפורט תארח את מיינץ שהיא חייבת ניצחון לחזור לרביעייה הראשונה

    צרפת :
    18.00 ריימס -מונאקו מונאקו חייבת ניצחון בשביל לחזור למקום 3

    22.00 ראן -פ.ס.ז : פ.ס.ז מאוכזבת מההדחה באלופות והיא במינוס 4 מליל רק ניצחון יחזיר אותה ממשית למאבק שלא תלוי בה מול קבוצה ביתית שנאבקת על האירופאית

    עוד ליגות
    הולנד
    15.30 פינורד מארחת את האלופה הטרייה איאקס (הדבאליסטית )
    17.45 אינדהובן יוצאת לווילם שרק ניצחון יחזיר אותה למקום 2 המוביל למוקדמות האלופות

    עוד מחר
    מחזור סיום באוקריאנה
    הדרב של סלונקי ושל אתונה (הקטן פאו אאק)

    וחצי גמר סקוטלנד בין סנט מירן סלנט ג'ונסון קבוצתו של גיא מלמד

    לסיום סל אלופות

    גמר 19.00 קרישאקה -בורגוס (קודם לכן ב 17.00 המפגש על מקום 3 סארגוסה -שטרסבורג)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט