כמה מסקנות ממשחקי אמש / מנחם לס

כמה מסקנות ממשחקי אמ

היום ומחר ידועים כשני ימי הפוטבול בגדולים של השנה. משחקי הפלייאוף של הדיביזיות ב-NFC ו-AFC. שני משחקים היום ושני משחקים מחר.

 ב-4:35 (הכל זמני ניו-יורק; מומי! מתי יתחילו לתת 'זמני לוס אנג'לס?) הניו אורלינס סיינטס משחקים נגד הסיאטל סיהאוקס בסיאטל (NFC) וב-8:15 אינדינאפוליס משחקת בניו אינגלנד פטריוטס (AFC). מחר ב-1:05 סן פרנציסקו ניינרס משחקת נגד קרולינה פנטרס בשרלוט – אני עדיין מחכה לכרטיס מבני החורג קני – במשחק החצי גמר השני של ה-NFC, וב-4:40 סן דיאגו צ'ארג'רס משחקת בדנבר נגד הברונקוס בחצי גמר AFC.

8 קבוצות היום. 4 נשארות מחר בערב. הדבר המרתק ביותר במשחקים הללו הוא שרק פעם אחת מאז ה-NFL התחלקה ל-NFC ו-AFC שתי המדורגות הראשונות בשתי הליגות ניפגשו בסופרבול, והנפילה תמיד קרתה במשחקי חצי הגמר של הדיביזיות.

סימני הפייבוריטיות כבר השתבשו בשבוע שעבר בוויקאנד של ה-WILD CARDS בנצחונות חוץ של שתי SIX SEEDS (מדוגרות 6 – הסיינטס על האיגלס, והצ'ארג'רס על הבנגלס), וה-FIFTH SEED (ניינרס) על הגרין ביי פקרס.

4:35: סיאטל סיהאוקס – ניו אורלינס סיינטס

חצי גמר NFC

All eyes will be on Russell Wilson and Drew Brees in a rematch at Seattle. (USATSI)
REMATCH בין ראסל וילסון (סיאטל) ודרו בריז (סיינטס

 בפעם האחרונה שהסיינטס שיחקו בסיאטל בתחילת דצמבר, הסיהאוקס טרפו אותם כמו שסיהאוקס עושים לדגים קטנים באוקיאנוס הפסיפי 7-34. הסיינטס ניכנעו כמעט ללא תנאי. הרימו דגל לבן כבר מההתחלה ורק חיכו שהשחיטה תיגמר. אבל מאז זרמו הרבה מים במיסיסיפי, הנישפך ליד כשלושה מייל מהאיצטדיון שלהם בעיר הג'אז. בשבוע שעבר הם הפתיעו בנצחון חוץ על האיגלס, דבר שהוכיח שהם מסוגלים לנצח בחוץ. אבל הם באים לשחק נגד הקבוצה שהיא TOP SEED ב-NFC, וקבוצה שהיה לה העונה רק הפסד ביתי אחד (לקרדינלס).

את המשחק הראשון סיאטל ניצחה בעיקר בגלל "הקוורטרבק היותר מדי נמוך" שלה ראסל וילסון, שזרק ל-310 יארדס ושלוש מסירות לטאצ'דאונים. הקריעה הגדולה באה למרות משחק ריצה של הרנינג בק הנפלא שלה, מרשון לינץ' שגמע רק 45 יארדס – יום בצורת עבורו. וילסון הוא 11'5 – 1.80 מ' אם הוא מתמתח, ומאחר והליגה היא בעיקרה "ליגה של מסירות מה'כיס' – ה-POCKET ממנו הקוורטרבק מוסר – עד היום היו רק 3 קוורטרבקים בגובהו. הגנת הסיינטס תתבסס על הגבוהים שלה שינסו לחסום את מסירותיו מהכיס.

לסיהאוק יש את אחד ה-PASS RUSHING הטוב בפוטבול, והמפתח יהיה הטאקל השמאלי של הסיינטס, טרון ארמסטד, שלא שיחק במשחק הראשון, והוא יהיה האדם שתוקפי המסירות של סיאטל יסמנו בכל דאון שנראה כ-'דאון-מסירה'. הסיינטס חייבת להוריד את הפרשר מדרו בריז הקוורטרבק הוותיק והמצויין – אך כבר לא אתלטי כמו פעם – שגדולתו להישאר ב-'כיס' ולמסור משם, וזה נגד ה-PASS RUSHERS הטובים בביזנס. איך להוריד ממנו את הלחץ? ע"י משחק ריצה, בעיקר מרק אינגרם. הוא חייב לגמוע יארדים בכל נשיאת כדור לגרום ל-PASS RUSH לחשוב פעמיים לפני שהם הולכים על בריז. הסיהאוקס הם הקבוצה המשנה את הפורמציה בהגנה יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. לבריז תהיה היום בעייה קשה מאד בהחלפת תרגילי התקפה ברגע האחרון לפי הפורמציה של הגנת סיאטל.

מה יהיה?

סיאטל היא קבוצה המבססת את התקפתה על נשיאת כדור יותר מאשר מסירה. זאת קבוצה שמשחקת הרבה יותר טוב כשהיא מובילה. הסיינטס חייבים להוביל מיד בהתחלה כדי להכריח את סיאטל לעבור למשחק מסירות, ואז בריז טוב יותר מוילסון. זה הסיכוי היחיד שלהם.

נבואתי: סיאטל מנצחת 21-35.

8:15: ניו אינגלנד פטריוטס – אינדינאפוליס קולטס

חצי גמר AFC

 

Andrew Luck is hot coming off the KC win, but on the road vs. Tom Brady is way different. (USATSI)
שני קוורטרבקים גדולים: הטוב בין הוותיקים (טום בריידי) נגד הטוב בין הצעירים (אנדרו לאק)

 

אין ספק בכלל שהפתעת השבוע שעבר היה נצחון הקולטס על קנזס צ'יפס 45-44 כשהם חוזרים לנצחון אחרי שפיגרו ב-28 נקודות. היתה זו החזרה הגדולה בהסטוריה בפלייאוף ה-AFC. אנדרו לאק היה יותר ממצויין: הוא היה נפלא.

אבל היום הוא משחק נגד הקבוצה השנייה בטיבה ב-AFC עם הקוורטרבק בריידי, שבמחברתי הוא הקוורטרבק המנצח מכולם.  אבל כל מי שעקב אחריהם היונה שמע את הזמר שוב ושוב: הפטריוטס נאלצו העונה להחליף את 5 התופסים הטובים ביותר שלהם מעונת 2012. להחליף במכה אחת את ווס וולקר, ברנדון לויד, דני וודהד, ארון הרננדז, ורוב גרונקוסקי היה מחסל כל קבוצה אחרת. אבל מאמנם בילצ'ק, ובריידי, מצאו גרוטאות והפכו אותם לתופשי כדור לגיטימיים כדני אמנדולה הרוקי קנברל ת'ומפקיטנס, וארון דובסון. בשחקני הבררה הללו שהפכו לגיטימיים הרבה בגלל בריידי, תלוי המשחק.

מצ'אפס חשוב ביותר הם הטאקלים של הפטריוטס  נייט סולדר ומרכוס קנון נגד רוברט מת'יס, שהוא המפתח להגנת הקולטס. הם חייבים למנוע ממנו להגיע לטום בריידי, שכמו בריז הוא אחד המוסרים הטובים בביזנס לא רק היום – אלא בהסטוריה – אבל כבריז אינו קל רגליים יותר (ולמעשה אף פעם לא היה!)

אין שאלה בכלל שגורל הקולטס הערב הוא בידיו של לאק. אך גורלו תלוי הרבה ביכולתו של צ'נדלר ג'ונס להגיע ללאק. היו לו העונה 12 'סאקים'!

נבואתי? הפטריוטס 24-28

.

NFC: 49ers at Panthers, 1:05 p.m. Sunday (Fox)

Colin Kaepernick did not have his finest moment during the regular season vs. Carolina's D. (USATSI)
Colin Kaepernick did not have his finest moment during the regular season vs. Carolina's D. (USATSI)

The Skinny: The 49ers earned their way here with a tough 23-20 victory at Green Bay on Sunday. The 49ers won behind the passing and running of Colin Kaepernick and tough defense. The Panthers earned the week off as the No. 2 seed. They went to San Francisco earlier this year and beat the 49ers 10-9 in a game dominated by their defense.

Interesting stat from first game: Kaepernick was limited to 107 total yards, 91 passing and 16 rushing.

Key Matchup: It's Panthers defensive ends Greg Hardy and Charles Johnson vs. 49ers tackles Joe Staley and Anthony Davis. Hardy and Johnson had 2 1/2 sacks the last time they played.

49ers player on the spot: Wide receiver Michael Crabtree. He didn't play in the first meeting and he's coming off a 100-yard receiving day against the Packers. He is key to the passing attack.

Panthers player on the spot: Quarterback Cam Newton. He's had a nice season, but this is playoff time. Can he take it to the next level in the postseason?

49ers assistant who should be concerned: 49ers O-line coach Mike Solari has one of the best units in the league. But his guys face a tough challenge this week in that Carolina front.

Panthers assistant who should be concerned: Panthers offensive coordinator Mike Shula has done some good things with Newton. But what does he have in store for his first playoff game?

AFC: Chargers at Broncos, 4:40 p.m. Sunday (CBS)

Philip Rivers and the Chargers got the best of John Fox and the Broncos last time out. (USATSI)
Philip Rivers and the Chargers got the best of John Fox and the Broncos last time out. (USATSI)

The Skinny: The Chargers earned their way to face the Broncos for the third time by going to Cincinnati and upsetting the Bengals. They did a great job on defense against the Bengals, getting four turnovers. They also ran the ball on offense. The last time these two teams met, the Chargers won 27-20 on Decl 12. The Broncos won at San Diego early in the season. The Broncos earned the bye by being the top seed in the AFC with Peyton Manning putting up record passing numbers.

Interesting stat from last meeting: The Broncos ran for 18 yards on 11 carries when San Diego beat them in early December. Knowshon Moreno averaged 2.4 yards per carry.

Key Matchup: I will go with the Chargers pass rushers vs. the Broncos tackles. It's up toMelvin Ingram and Co. to get pressure on Peyton Manning. Can Chris Clark and Orlando Franklin keep him clean?

Chargers player on the spot: Safety Eric Weddle. He is the guy who lines up the secondary and can blitz and cover. He will be key against Manning and his receivers.

Broncos player on the spot: Manning has had an unreal season throwing it, but we know he is defined by what happens in the playoffs.

Chargers assistant who should be concerned: Secondary coach Ron Milus has an inexperienced group for the most part, and now has to face that passing game again? He did work on the Broncos staff last season, so he knows what's coming.

Broncos assistant who should be concerned: Defensive coordinator Jack Del Rio. Where does he get the pass rush without Von Miller?

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. מיאמי היו מתים לראשיד וולאס ( התכוונת לראשארד לואיס )
    רוביו לא היה כזה גדול גם בברצלונה או בנבחרת ספרד
    מיניסוטה עם רכז נורמלי שווה מקום 4 במערב ומסוגלת ללכת עד הסוף
    יש להם הגנה קטסטרופה
    פקוביץ ולאב הם ה 4 5 הטובים בליגה התקפית
    דוראנט מדהים , אין מילים לתאר את יכולותיו , אגב אני חושב שאם ישחק כPF יהיה לו קל יותר התקפית , הוא צריך קצת שרירים כדי שיוכל לשמור . אבל הוא יוצר מיד מאץ לכל שומר.

  2. תענוג לקרוא, אבל לא מסכים אתכם לגבי רוביו.
    הוא מביא משהו אחר, מהכדורסל של פעם, שאין היום באן-בי-איי.
    ראיית משחק נהדרת, אסיסטים מהחלומות וכן מהירות של שחור.
    אכן, היד שלו בינונית מינוס.

    שחקן אנ-בי-איי לגיטימי+ לטעמי.

  3. 1 ו 2 לא נכונים. מיאמי תלך לאן שלברון וויד ובוש ייקחו אותה. וויד בריא יש גמר מזרח והם הטים טו ביט. וויד גמור הדחה בסוויפ בגמר מזרח.
    7. תמשיך לחלום. מעניין שלא הזכרת את נצחון הקווינס על מיאמי כאינדיקציה לחולשת המזרח.
    10. רק אתמטל התלוננת על אפלטון שחזה בלו אאוט על הקליפרס. מה עכשיו.
    כל השאר וגם כל הפוסט בעצם, כרגיל מרתק.
    תודה.
    ת

  4. גם רשארד לואיס גם מייק ביזלי וגם רוג'ר מייסון הם לא שחקנים לקחת איתם אליפות. אולי בעונה הרגילה הם יובילו את מיאמי לנצחונות אבל מול ההגנה של אינדיאנה זה יהיה חייב להיות לברון וווייד בכושר שיא אחרת אין להם סיכוי.

    1. בוודאי שהם ההבדל בין קבוצה אלופה או לא .

      מנחם לא התכוון שהם יסחבו את הקבוצה לאליפות אלא לכך ששחקני המשנה משחקים תפקיד מאוד חשוב גם מבחינת שמירת הכשרון כשהכוכבים יורדים לנוח וגם תורמת "לבריאות המנטלית " של הקבוצה.

      בלי ריי אלן לברון הוא הלוזר הכי גדול ב NBA ובלי רוברט הורי , קובי ושאק מחפשים את עצמם, ובלי טרבור אריזה הלייקרס לא לוקחים שמינית אליפות ב 2009 .

      למיאמי ייש הכי הרבה אקס פקטורים בליגה – ביזלי , לואיס, ריי אלן, כריס אנדרסון .. וזה מבלי להכיר את צ'למארס ונוריס קול שהתרגלנו אליהם .

      1. ברור שאתה צודק,העניין הוא לא אם חייבים רולפליירס טובים,העניין שכל השמות האלו לא בטוח בכלל שיספקו את הסחורה במאני טיים,לואיס להזכירך שנה שעברה לא קיבל כמעט דקות בפליאוף וגם לצאת למלחמה עם מייסון וביזלי בפליאוף זה לא להיט לדעתי,אני בכלל חושב שהתוכנית של ספלטורה(או של ריילי) היא להריץ את כל אלה בליגה ושיגיע הפליאוף לחזור לשחקנים האמיתיים שיכולים להביא לך אליפות כמו ריי אלן ובאטייה,

        1. מסכים עם יניב. זה מה שהתכוונתי. אני לא רואה את רשארד לואיס מהווה אקס פקטור בפלייאוף כמו שבאטייה היה. אני לא רואה את ביזלי מנצח משחקים בפלייאוף כמו שמילר ניצח ואני לא רואה את מייסון מביא את האליפות כמו שריי אלן עשה.

  5. 1 ו2 ) זה מה שמבדיל בין קונטנדוריות אמיתיות לבין קבוצות הדרג השני כמו הקליפרס ויוסטון. היכולת להשיג שחקנים מעולים שישחקו בזול ותוכל לסמוך עליהם. בשביל השחקנים שדיברת עליהם, להגיע למיאמי זה הסיכוי הכי טוב לעשות אליפות. רובם כבר הרוויחו מאה מיליון דולר בקריירה ואלה שלא, כבר קיבלו מקבוצה אחרת מיליונים בשביל לא לשחק העונה. אין לי מושג איך הליגה הזו תיראה בלי ריילי ובלי פופוביץ'/ביופורד.
    3) באיזה שלב ברבע הרביעי, לדוראנט פשוט נמאס מכל הקשקוש הזה של TEAM SPORT. רק לצורך השוואה, בשלוש המשחקים האחרונים ביחד, הוא היה על 2/9 ברבע האחרון. הוא חייב לשמור את עצמו לרבע האחרון, ולתת לשחקנים אחרים לקחת יותר מהנטל במהלך 3 הרבעים הראשונים, אפילו במחיר של חזרה מפיגור.
    4) לוזר הוא בטוח לא, אבל הוא גם לא שחקן קלאץ' ומינסוטה היא אולי אחת הקבוצות הגרועות שראיתי (מבין הקבוצות שאשכרה רוצות להשיג משהו בליגה) במשחקים צמודים. והנטל של ההפסדים האלו הוא מאה אחוז על לאב. אי אפשר להיות סופרסטאר בליגה הזו אם אי אפשר לסמוך עליך בשתי הדקות האחרונות שתיקח את הקבוצה לארץ המובטחת. כמה עוד שחקנים יש שדיברו עליהם כעל MVP פוטנציאלי ולא לקחו את הקבוצה שלהם לפלייאוף?
    5) רוביו הוא קלעי גרוע בקנה מידה היסטורי. בכל פעם שהוא זורק לסל, אלוהים בוכה וחתלתול מקבל איידס. ברצינות, דיאנדרה ג'ורדון יכול לתת לו שיעורי קליעה. ולחשוב שלאב לא קיבל את החוזה לחמש שנים כי הם שמרו את החוזה הזה לרוביו. אני לא יודע מי בכלל תסכים לקבל אותו בטרייד?
    6) הטעות הכי גדולה של הנטס היא ששחקנים כמו פירס וגארנט אמורים היו לשחק את אותם התפקידים של ריי אלן ושיין באטיה במיאמי, ובמקום זה הם אמורים להיות הבסיס של הקבוצה ולא החלקים המשלימים.
    7) פילי נראית קבוצה אחרת עם קארטר ויליאמס. שחקן אדיר. לא חושב שהוא יהיה סופרסטאר, אבל הוא הולך להינות מקריירה עם הרבה משחקים במאי-יוני.
    8) אני לא יכול לראות משחקים של הבולס. עצוב מידי.
    9) קמבה ווקר מתחיל למצות את הפוטנציאל, ועדיין, אני רוצה לראות אותם מגיעים קודם כל למאזן חצוי. אחרי זה נדבר.
    10) לא ראיתי עדיין קבוצה כל כך שבורה. בחייאת, פול הולך להיעדר לכולה 3-5 שבועות, והם משחקים כאילו שנגמרה להם העונה. מביך

    1. 7) מאוד מסכים, זה פשוט 2 קבוצות שונות איתו, ובלעדיו, וזה מראה על שחקן מיוחד, שמשפיע הרבה יותר מהסטטיסטיקות, יש לו את המשהו אקסטרה!

  6. בזה אני מסכים איתך דוקטור

    רוביו צריך בקיץ לטוס למאמן של נוביצקי או לא יודע מה-
    פשוט להסתגר באולם כדורסל מבודד ולזרוק לזרוק לזרוק לסל.
    אם הוא לא משפר את האחוזים שלו- חבל"ז.
    הגימיק והחדשנות שלו תגמר מהר והוא יהפוך לרכז מחליף של 15 דקות במשחק.
    וחבל.
    כי מבחינת שואו וכוכבות- הוא יכול להיות מדהים.

  7. ודוקטור מזרח-מערב
    אתה פשוט טועה!!!!
    המערב עדיין גדול בכמה מספרים

    בוא תסביר לי את הנתון הבא:
    במזרח יש 3 קבוצות בלבד במאזן חיובי.

    אבל אם מסתכלים על מאזן בתוך הקונפרנס-
    יש במזרח פתאום 8 קבוצות חיוביות.
    יש מבין?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט