סיכום העונה הסדירה בליגת העל / צוות הופס כדורסל אירופי

במהלך החלק הראשון של העונה השתדלנו לסכם באופן קבוע בערך אחת לשבוע את המתרחש בליגת ווינר המקומית שלנו, אבל אחרי הסגר שעצר את הליגה בינואר, יחד עם הבלאגן שיש בליגה הזאת כל עונה והעומס ב-NBA וביורוליג, לא הצלחנו לעמוד בזה באופן מסודר. על כן, ממש עם סיום העונה הסדירה, אנחנו מנסים להשלים את החסר בתקווה שנצליח לעקוב בצורה יותר מסודרת אחרי השלבים המכריעים של העונה.

אחרי חצי שנה (עם הפסקה בגלל הסגר) העונה הסדירה של ליגת ווינר סל מגיעה לסיומה, וזה הזמן שלנו, ושלכם, לצלול יותר לעומק הכדורסל המקומי. כמו בכל שנה, גם העונה הנוכחית הייתה מבלבלת יותר מהמחשבות של קיירי אירווינג ומפתיעה כמעט כמו העונה של הניקס – אתה חושב שזה ילך תמיד באותו כיוון, אבל בכל משחק אתה מופתע מחדש. ראינו שיאים היסטורים, הופעות הירואיות, השפלות מטורפות, רצפים ארוכים של ניצחונות והפסדים, פיטורי מאמנים, החלטות שיפוט מאוד תמוהות והרבה כדורסל מעולה, אז הגיע הזמן לסכם את הכל.

לפני הסיכומים, פנינו לעתיד. בכל עונה מחדש, משחקים את החלק האחרון שלה בשיטה שונה – פעם סדרות ברבע גמר, פעם פיינל פור, פעם סיבוב שלישי, פעם נוק אאוט משלב רבע הגמר, פעם משחקים בשיטת בית חוץ. העונה יש לנו את החידוש שהוא, ככל הנראה, יהיה האחרון לשנים הקרובות:

13 קבוצות הליגה יתחלקו לשני בתים: 6 קבוצות לבית העליון ו-7 לבית התחתון. בכל בית ישוחק סיבוב אחד, בו הקבוצות ישחקו אחת מול השנייה לפי המיקום הסופי שלהן בסוף העונה הסדירה. לאחר מכן, יתחיל הפלייאוף בשלב רבע הגמר שישוחק בסדרות של הטוב מחמישה בשיטת 1-1-1-1-1 (בית – חוץ – בית – חוץ – בית). בשלב חצי הגמר והגמר, ישוחקו סדרות של הטוב מ-3, לראשונה מאז 2005, באותה השיטה (בית – חוץ – בית).

אחרי שהבנו את העתיד, בואו נבין את ההווה דרך סיקור קצר של כל קבוצה ועל הדרך שעברה כדי להגיע לאן שהגיעה עד עכשיו:

מנהלת הליגה

1. מכבי תל אביב

מאזן: 5-19.

שחקנים בולטים: סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, אנטה זיז'יץ', עוז בלייזר.

מאמן: יאניס ספרופולוס.

מה עבר עלינו: עונה מאוד מוזרה עברה על הצד הצהוב של תל אביב. הזרים שהגיעו לא התאקלמו כמו שציפו מהם, הישראלים היו מאכזבים ופצועים והעונה שלהם ביורוליג הייתה כישלון מוחלט, אבל בליגה, העניינים התנהלו כמעט כסדרם: למרות ששיחקו כמעט בכל יומיים בערך, הם הצליחו לייצר את רצף הניצחונות הארוך בליגה (בצוותא עם אילת וירושלים) בהפרש ממוצע של 26 נקודות למשחק, סקוטי ווילבקין קולע באחוזים מדהימים (כמעט 50-50-100) ועוז בלייזר הפך לעמוד התווך הישראלי של הקבוצה.

לאן ממשיכים מכאן?: מכבי מציגה לאחרונה משחק יחסית מפוזר ולא מרוכז עם מאזן 2-2 בחודש אפריל, כולל הפסד בסוויפ לגלבוע גליל והפסד היסטורי לבאר שבע. ניכר היה שהירידת מתח אחרי היורוליג תגיע, אבל לא בצורה הזאת. מעכשיו היא תפגוש קבוצות שמתיימרות להיות ברמה שלה, עם זרים איכותיים וישראלים נהדרים שלא פוחדות להסתכל לה בלבן של העיניים. ככה זה כשהמאזן של מכבי מול הקבוצות ברביעייה הראשונה עומד על 4-2.

תחזית נועזת: מכבי תצטרך לפגוש 2 מתוך גלבוע גליל, הפועל אילת והפועל חולון בדרך אל הצלחת הנכספת ולאליפות מספר 55. בהתחשב בכך שהיא הפסידה לכולן העונה ורק משחק אחד לא נגמר בצורה צמודה (100-81 על הפועל חולון ביד אליהו), היא תתקשה ותפסיד משחק או שניים, אך עדיין תיקח את התואר.

2. הפועל אילת

מאזן: 7-17.

שחקנים בולטים: ג'וש ניבו, ג'ו רגנלד, קייסי פ'ראתר, מרקל בראון.

מאמן: אריאל בית הלחמי.

מה עבר עלינו: העונה אולי הכי טובה של הדרומיים בליגת העל: פגיעה בול בשחקנים זרים בשכר יחסית נמוך, הבאה של ישראלים שרק רוצים לפרוץ שוב בליגת העל (חואקין שוכמן, רועי הובר), יצירת בסיס ישראלי גבוה בדמותם של בן קרטר ויונתן שולדבראנד והרבה מאוד התקפה. מהרגע הראשון, אילת שיחקה בצורה התקפית מאוד (הפסידה בכל משחק בו קלעה מתחת ל-85 נקודות) והייתה המכונת היילייטס של הליגה בחסות ג'וש ניבו וג'ו רגנלד, כשפ'ראתר קולע מכל מקום ובראון מפציע כשצריך אותו. יצאו לרצף 7 ניצחונות אחרי תקופה לא קלה בחודש ינואר שהסתיימו עם הפסד לחולון (היחידה שמצליחה לעצור אותם על ממוצע נקודות נמוך מ-80 נקודות למשחק).

לאן ממשיכים מכאן?: אחרי עצירת רצף הניצחונות, הכרישים הגיעו מוכנים לטרוף את מה שעמד בדרכם והתעללו בנהריה עם תוצאה אסטרונומית 123-60, ההפרש הכי גדול בליגה מאז 1994/5. הירידת מתח שבאה אחר כך הייתה צפויה, עם הפסד להפועל באר שבע, אך אילת לימדה אותנו שהיא יכולה להתאושש מנפילות ולשחק מעולה גם עם הגב לקיר.

תחזית נועזת: בתחילת אפריל צייצתי בטוויטר שהגמר יהיה בין מכבי תל אביב להפועל אילת, ואני עדיין עומד על זה. בחצי הגמר הם יפגשו ככל הנראה את חולון, איתה התקשו מאוד להתמודד, ויכול להיות שמהמאבק הזה תגיע האלופה החדשה.

3. גלבוע/גליל

מאזן: 7-17

שחקנים בולטים: קרי בלקשייר, ג'ו תומאסון, ג'האייבה פלויד, יפתח זיו.

מאמן: אבישי גורדון.

מה עבר עלינו: הקבוצה החביבה מהעמק ממשיכה לעשות חיים בליגה, כמו כמעט בכל עונה בעשור האחרון. אחרי שבעונה שעברה הצליחה להגיע החלטת שיפוט אחת מגמר הפיינל פור, היא הצליחה לשמור על הסגל הישראלי המוצלח שלה בראשות יפתח זיו, להשאיר את ג'ו תומאסון בתור הרכז הזר הדומיננטי והביאה זרים גבוהים מצוינים (בלקשייר, פלויד) כדי להמשיך בקו העלייה המתמדת שלה. גם העזיבה של ליאור ליובין לפנאתנייקוס לא פגעה בהם ותחת גורדון הם משחקים בדיוק באותה צורה, כשכל אחד יכול לתת משחק גדול. הם התחילו בצורה מעולה את העונה, היו סולידיים בהמשך ומסיימים אותה ברצף הניצחונות הגבוה ביותר מבין קבוצות הבית העליון.

לאן ממשיכים מכאן?: לא ממשיכים. גלבוע נמצאת כרגע במקום הטוב ביותר שיכלה לקוות לו. היא צריכה לנצח עוד שני משחקים סך הכל כדי לשמור על יתרון הביתיות ברבע הגמר ונחשבת לקבוצה הכמעט יחידה שיכולה לנצח את מכבי בסדרה, שכן היא נחשבת כבר עשור לקריפטונייט שלה והיחידה שכבר ניצחה 2 משחקים מול הצהובים. אין סיבה שלא יצליחו לנצח עוד 2.

תחזית נועזת: המטרה של גלבוע היא להגיע לחצי הגמר וכל דבר מעבר לזה, יתקבל בברכה בגן נר. זאת ההזדמנות האחרונה (כנראה) של השחקן הטוב ביותר בליגת הקורונה להוכיח מה הוא שווה בתור כוכב ראשי לפני שיעבור למועדון גדול יותר. לפי המשחקים האחרונים שלו, נראה שהוא בשל מאי פעם. הימור שלי – יפסידו בכבוד למכבי בחצי.

4. הפועל חולון

מאזן: 8-16

שחקנים בולטים: סי ג'יי האריס, טייריוס מגי, אייזאה מיילס, גיא פניני, כריס ג'ונסון.

מאמן: סטפנוס דדאס.

מה עבר עלינו: מה לא? אחרי למעלה מ-50 משחקים בכל המסגרות והגעה לשלבים הגבוהים בכל מפעל בו היא משחקת, חולון מוכיחה שהיא כאן כדי לנצח. הגעה לפיינל אייט של ליגת האלופות של פיב"א הייתה ההצהרה המושלמת לכך שחולון ביססה את עצמה בתור אחד מהגדולות של הכדורסל הישראלי, עם פגיעה בול בזרים איכותיים וחיפוי על ריצ'רד האוול הפצוע. אמנם ההתחלה בליגה הייתה קשה עם שלושה הפסדים ברציפות, אך מאז היא על הגל וניצחה 16 משחקים מתוך 20, כאשר היחידה שאותה היא לא הצליחה לנצח העונה היא אלופת היורופקאפ הטרייה, נס ציונה.

לאן ממשיכים מכאן?: הראש של אלופת הליגה הבלקנית יהיה מרוכז כמובן בליגת האלופות, בו קיבלה חולון את ההגרלה הכי קשה שיכלה לקבל ותתמודד עם אלופת המפעל בורגוס במשחק הראשון (תוכלו לקרוא עוד בפוסט פריוויו לטורניר). אחריו, ככל הנראה, תגיע ירידת מתח ואולי הפסד או שניים, אך לא משהו שיגרום לה לאבד את הביתיות. הדבר היחיד שהיא צריכה לקוות לו הוא לא לסיים במקום הרביעי, שיוביל למפגש מוקדם עם מכבי.

תחזית נועזת: היא לגמרי תלויה בעצמה. אם תסיים במקום השלישי או השני, היא תוכל לפגוש את מכבי רק בגמר והיא עדיפה כמעט על כל קבוצה שיכולה לעמוד בדרכה. לדעתי היא תגיע לסדרת חצי הגמר מול אילת ותתקשה מאוד מולה ולבסוף תפסיד, אבל קשה להמר נגד קבוצה שיש בה את גיא פניני.

מנהלת הליגה (צילום: עודד קרני)

5. הפועל חיפה

מאזן: 10-14

שחקנים בולטים: קינן אוונס, ראקים באקלס, ג'ייסון סיגרס, עמית שמחון.

מאמן: אלעד חסין.

מה עבר עלינו: מאז התקופה של גיא גודס הפועל חיפה לא נהנתה כל כך מכדורסל בליגת העל. העולה החדשה והפתעת העונה חוותה עליות ומורדות לאורך כל הדרך וכמו אילת, גם היא מתבססת על ההתקפה שלה (לא ניצחה משחק שבו קלעה מתחת ל-80 נקודות). כארם משעור ושמחון חווים שם פריחה מחודשת, ג'ייסון סיגרס הגיע לסיבוב שני בליגה וקינן אוונס עושה ככל העולה על רוחו ושמו הוזכר לא פעם בהקשר של מעבר לקבוצות יורוליג.

לאן ממשיכים מכאן?: כמו גלבוע, טוב להפועל חיפה להיות במקום שלה, עליה תיאבק עם הפועל ירושלים. המקום החמישי ימנע ממנה לפגוש את אילת או חולון, אך גלבוע לא נופלת מהן. ניצחון או שניים בפלייאוף זה כל מה שהיא צריכה ואחרי שארבעת הגדולות כבר ימצאו את המקום שלהן, אולי היא תצליח להפתיע אותן.

תחזית נועזת: הקבוצה הטובה יותר מהכרמל ניצחה רק פעמיים את הקבוצות מהבית העליון, כשהמטרה הייתה בכלל להישאר בליגה. אם יצליחו לגנוב משחק ברבע הגמר זה יהיה נחמד, אם יצליחו לעלות לחצי הגמר זה יהיה משוגע. הימור שלי – ינצחו רק עוד פעמיים העונה בבית העליון במשחקים ללא משמעות ויודחו בסוויפ מול גלבוע.

6. הפועל ירושלים

מאזן: 11-13

שחקנים בולטים: טיישון תומאס, סולימאן בריימו, תמיר בלאט, אדם אריאל.

מאמן: יונתן אלון.

מה עבר עלינו: אפשר לתאר את השנה האחרונה של הפועל ירושלים בסרט תיעודי עם 3 חלקים כשכל חלק נמשך 3 שעות. זה התחיל עם תבוסה כואבת בפיינל 8 לבורגוס בליגת האלופות של פיב"א (לחולון יש אפשרות לנקום), המשיך ברצף הטוב בליגה עם 7 ניצחונות ברציפות בתחילת העונה, כשבאמצע גם עוזבים וגם מגיעים שחקנים זרים. אז מה לא עבד? מפלה בשלב הבתים בליגת האלופות בשילוב העזיבה של עודד קטש לפנאתנייקוס גרמו לקבוצה להיראות נורא בכל החצי השני של העונה, כשגם המאמן שהגיע, אדומייטיס, לא מצליח להציל את הספינה הטובעת ולבסוף פוטר בתחילת אפריל.

לאן ממשיכים מכאן?: ישירות לעונה הבאה. יונתן אלון הגיע בתור פלסטר שאולי יכול להצליח, כמו מודי מאור בזמנו, אך נראה שלקבוצה כבר אין כוחות להמשיך. היא נכנסת לבית העליון עם חמישה הפסדי בית רצופים ובמצב הכי גרוע שלה מזה 34 שנה. מה שבטוח, יהיה חריש עמוק אצל הירושלמים.

תחזית נועזת: ירושלים נמצאת בסיטואציה שלא מוכרת לה – היא מגיעה עם אפס ציפיות לעונה שבה חשבה להניף שלושה תארים לפחות. כבר באמצע העונה הבעלים הודה שהסיפור גמור. אם יעברו סיבוב, זה יהיה חתיכת הישג. יקוו לקבל שם את אילת, אותה ניצחו כבר שלוש פעמים העונה. הימור שלי – סוויפ מהיר וכואב ברבע הגמר מהמקום השישי.

7. הפועל באר שבע

מאזן: 11-13

שחקנים בולטים: קיילב אגאדה, אריק גריפין, ספנסר וייס.

מאמן: רמי הדר.

מה עבר עלינו: אם תרצו, אין זו אגאדה. הניגרי הנהדר של הגמלים, שהגיע בעונת הקורונה, כנראה ייבחר בצדק לחמישיית העונה. במשחק האחרון של העונה הוא רשם את ההופעה הכי גדולה של שחקן בליגת העל עם 43 נקודות ומדד 58 (!!!!!), וסוחף את קבוצתו למאזן חיובי היחיד בבית התחתון. למרות שעשתה סיבוב ראשון חלש, היא פתחה מבערים עם 6 ניצחונות בתשעת המשחקים האחרונים שמייצבות אותה במקום השביעי והמכובד. רמי הדר מתבסס על המתאזרחים שלו בתור הישראלים המובילים ואחד מהם – ספנסר וייס – זכה להופעות בכורה בנבחרת ישראל בחלון המשחקים האחרון.

לאן ממשיכים מכאן?: למרות שהיא הקבוצה היחידה עם מאזן חיובי בבית התחתון, היא לא הקבוצה הטובה ביותר שם. העובדה שהיא ממוקמת כל כך גבוה היא הפתעה לכל עכברי הליגה, ואחרי שהבטיחה לעצמה מרחק גדול מאוד ממאבקי התחתית (שהפכו ללא רלוונטים), נשאר לה להילחם על לא לפגוש את מכבי תל אביב ברבע הגמר.

תחזית נועזת: מעפילה לפלייאוף לראשונה בהיסטוריה, אבל מהמקום השמיני. מכבי תבוא רעבה וכעוסה ותביס אותם בכל משחק, אבל ההגעה לפלייאוף היא הישג לקבוצה בפני עצמו, וזאת ההתחלה של התהליך שרוצים לבנות בבירת הנגב.

קיילב אגאדה (מנהלת הליגה, צילום: לירון מולדובן)

8. עירוני נס ציונה

מאזן: 12-12.

שחקנים בולטים: פטריק מילר, ווין סלדן, בריאן אנגולה, ג'רום מיינסי.

מאמן: בראד גרינברג.

מה עבר עלינו: הקבוצה הכי לא יציבה בליגה בפער עצום מיריבותיה. העמידה פעמיים רצפים של 4+ הפסדים ומנגד פעמיים רצפים של 4+ ניצחונות שבאו ישר אחר כך. בפעם האחרונה שלא רשמה רצף כזה או אחר בליגה, זה היה המשחק השני שלה. בכל יום נתון הם יכולים לנצח אותך בקלות וגם להפסיד ב-30 הפרש.

לאן ממשיכים מכאן?: קודם כל, הם זכו ביורופקאפ – התואר הרביעי בחשיבותו באירופה. זאת הייתה המטרה העיקרית שלהם במהלך העונה ולשם הם ריכזו את כל המאמץ, ונראה שזה פגע בהם בליגה. הם לא בסכנת ירידה וילחמו על הפלייאוף עם ראשון לציון ובאר שבע עד השנייה האחרונה, כאשר המשחקים ביניהם יכריעו את הגורל של העונה.

תחזית נועזת: בלי טל דן, הם עדיין יכולים לעשות פלייאוף. הם מגיעים במומנטום חיובי (4 ניצחונות) ואם ימשיכו ככה, הם יכולים להגיע למקום השביעי ויקוו לפגוש את חולון, אותה ניצחה פעמיים העונה. ההימור שלי – יסיימו בצורה מכובדת במקום התשיעי וללא פלייאוף, העונה שלהם בכל מקרה כבר מוגדרת כהצלחה מסחררת.

9. מכבי ראשון לציון

מאזן: 13-11

שחקנים בולטים: ג'רמי פארגו, נועם דוברת, דריל מונרו.

מאמן: גיא גודס.

מה עבר עלינו: כמו נס ציונה, רק בקטן. לא היו רצפים גדולים מדי של ניצחונות וגם של הפסדים, אבל לא עשו את העונה שכולם חשבו שהם יוכלו לעשות. בכל זאת, מדובר בסגנית אלופת המדינה. העונה הזאת הייתה מוקדשת בעיקר לבנייה של נועם דוברת – אחד הישראלים הטובים בליגה – במטרה להכניס אותו לפנקסי הסקאוטים של ה-NBA כמה שיותר. ג'רמי פארגו הגיע לקדנציה שישית בישראל כדי להושיע את הקבוצה ולהביא אותה לפלייאוף, אך בינתיים פחות הולך לו.

לאן ממשיכים מכאן?: במאבק המשולש על שני הכרטיסים הנותרים לפלייאוף, ראשון נמצאת בעמדת נחיתות. העובדה שהיא תשחק מעתה והלאה מול קבוצות יותר חלשות צריכה לעזור לה, אך היא תהיה חייבת לנצח את כל המשחקים שלה כדי לעלות.

תחזית נועזת: יעלו לפלייאוף מהמקום השביעי. הרצף של דריל מונרו אומנם יגמר (3 גמרים בשלוש עונות), אבל הניסיון שלו ושל פארגו במאני טיים יכולים להביא את החבורה מעיר היין ליעד. אם המטרה הייתה חצי גמר, הם יסתפקו גם בניצחון בודד.

10. הפועל תל אביב

מאזן: 16-8

שחקנים בולטים: ים מדר, ג'סטין טילמן, בר טימור, טייריק ג'ונס.

מאמן: דני פרנקו.

מה עבר עלינו: נאחס, נאחס והרבה מאוד נאחס. עונה שהתחילה עם ציפיות יחסיות לפלייאוף עברה ישר לתקווה על להישאר בליגה בעונה הבאה. רכבת הזרים שהגיעה לא הצליחה לספק את הסחורה וגם כאשר הגיעו שחקנים מעולים כמו ג'יימס יאנג, הם סיימו את העונה מוקדם מהצפוי. ים מדר, ה-MVP הישראלי של הליגה, מנסה לתת לקבוצה אוויר לנשימה מעל הקו האדום, אך בינתיים נראה שהוא עסוק יותר במאבקים משפטיים מול האדומים.

לאן ממשיכים מכאן?: האיש החם של הפועל תל אביב, מעבר לבר טימור, הוא ג'סטין טילמן. בקדנציה השנייה שלו בישראל (אחרי אחת קצרה במיוחד בגלבוע) הוא מנסה למצב את עצמו בתור הגבוה המוביל של הליגה עם כמה הופעות שנרשמו בספרי השיאים של הליגה (שלושה משחקים רצופים עם מדד 40+), אך זה לא מה שעוזר להפועל. בר טימור יביא עוד קצת מהניסיון הרב שלו וינסה לא לרדת ליגה עם אותה קבוצה שאיתה עלה ליגה ב-2012.

תחזית נועזת: הפועל תישאר במקום העשירי, יש 3 קבוצות פחות טובות ממנה וזה יתבטא במשחקים הבאים. פרנקו כבר הוריד קבוצה אחת ליגה העונה (נהריה), הוא לא ירצה להוריד עוד אחת.

מנהלת הליגה (צילום: עודד קרני)

11. בני הרצליה

מאזן: 17-7

שחקנים בולטים: עבדול גאדי, אבירם זליקוביץ', מקס היידגר.

מאמן: שרון דרוקר.

מה עבר עלינו: כל הזרים שבעולם בערך. השרונים החליפו את כל ארבעת הזרים שלהם בשלב מוקדם מאוד של העונה, ורק כשגאדי הגיע הם התחילו לנצח אחרי שבעה הפסדים רצופים. אחרי שהיה נראה שהם מצליחים לברוח מהתחתית התחתית הבוערת, רצף נוסף של 7 הפסדים גרם להם לחזור לשם ולהיכנס לבית התחתון במצב מאוד לא אידיאלי. ככה זה שהשחקן הישראלי הכי טוב שלך הוא בכלל מושאל ממכבי תל אביב.

לאן ממשיכים מכאן?: יש סיכוי מאוד טוב שללאומית. העולה החדשה הצליחה להישאר יציבה רק בזכות ההגעה של ג'ארד קאנינגהאם ועבדול גאדי, שלקחו את הקבוצה הזאת קדימה. מאז הפציעות שלהם והשחרור של קאנינגהאם, אין להם סיכוי יותר מדי, למרות היתרון במשחק אחד על מכבי חיפה.

תחזית נועזת: ירדו ללאומית. קשה לראות את מה שעשו מאחת הקבוצות היחידות שניצחו את מכבי בסדרת פלייאוף במילניום האחרון.

12. מכבי חיפה

מאזן: 18-6

שחקנים בולטים: רומן סורקין, כריס דאו, קיילן לוקאס.

מאמן: עמית בן דוד.

מה עבר עלינו: עד לפני לא הרבה זמן, הקבוצות היחידות שהם ניצחו היו הפועל תל אביב פעמיים וגלבוע גליל. זהו. 19 משחקים, 3 ניצחונות. הקבוצה שלקחה אליפות היסטורית ב-2013 לא מזכירה את הצל של עצמה, וגם דונטה סמית' לא היה יכול להושיע אותה ושוחרר באמצע העונה. הבעלים זאק רוזן החליט לקצץ הרבה בתקציב ולהמשיך להסתמך על שחקנים שמשחקים באמריקה ועל כל גרגורי ורגאס יש חמישה ריגוברטו מנדוזה.

לאן ממשיכים מכאן?: מכבי חיפה מגיעה במומנטום טוב לבית התחתון – אמנם עדיין מתחת לקו האדום, אבל עם שלושה ניצחונות מחמשת המשחקים האחרונים שלהם, יש מקום להתעודד. במיוחד כשהמדורגות מעליה במומנטום מאוד שלילי.

תחזית נועזת: רומן סורקין בעונת פריצה בליגה וגם קיבל את הדקות הראשונות שלו בנבחרת הלאומית. יש לו את האיכויות לגרום לירוקים להישאר בליגה, וגם יעשה זאת. 4 ניצחונות יספיקו לו, אולי גם 3.

13. עירוני נהריה

מאזן: 21-3

שחקנים בולטים: מייקל יאנג, ג'ארון בלוסומגיים.

מאמן: שי סגלוביץ'.

מה עבר עלינו: ניצחו בסוויפ את מכבי חיפה. זה כל החיובי מקצועית שאפשר להגיד על נהריה העונה. הם הביאו את מייקל יאנג, שהיה מעולה בגלבוע בעונת הקורונה (זרים מעולים מהגלבוע זה מוטיב חוזר בעשור האחרון) וגם את בלוסומגיים ששיחק בליגה הטובה בעולם, הביאו את ג'ו אלכסנדר בתור המתאזרח הבכיר ונראה שהם הצליחו להעמיד קבוצה שתצליח להישאר בליגה. חבל שזה רק נראה. 4 רצפים של 4+ הפסדים, כולל הנוכחי עם 7 כאלה (נראה שזה מספר טיפולוגי לא רק בתנ"ך), חרצו את הגורל של היורדת הראשונה לעתיד.

לאן ממשיכים מכאן?: מספיק לקרוא את הדברים שאמר שי סגלוביץ' אחרי המשחק מול אילת, בו ספגו קצת יותר מפי 2 ממה שקלעו, כדי להבין לאן ממשיכים – ללאומית:

"לא היינו ראויים ללבוש את המדים של עירוני נהריה. גם אם הירידה היא בלתי נמנעת – יש דרך לרדת, וצריך לכבד את הקבוצות האחרות. כולנו צריכים להתבייש מאיך שהופענו פה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתבזות ככה. יש לדברים האלה השפעה על העתיד של כולנו".

תחזית נועזת: הם לא יחזרו בעונה הבאה לליגת העל. הסגל שעומד לרשותם העונה הוא סגל שמתאים רק למאבקי העלייה חזרה. אירוני שאומרים על קבוצה שירדה ליגה שהיא צריכה להתחזק, אבל נהריה היא בדיוק כזאת. הלוואי ותחזרי בקרוב חזקה יותר, מקצועית ומורלית.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה רבה
    מי האמין בתחילת העונה ששתי קבוצות יישארו באירופה בסוף אפריל בואכה מאי ומכבי לא תהיה ביניהם ?
    וגם לא ירושלים
    לא נראה לי שהיה דבר שכזה

    מי חשב שלראשונה מאז 2004 גמר הגביע ישוחק במאי ?
    בקיצור עונה מוזרה אך עכשיו תהיה מעניינת

  2. עוד דבר קטן
    להערכתי חולון הפייבוריטית לאליפות היא מזכירה לי קצת את הדינמקה של 2008 שהסתיימה באליפות
    ישנה שאלה איך תיסגר העונה הסדירה יש הרבה קבוצות שיכולות לזכות במקום 2 למשל גליל או אילת בקונסטלציה שכזו ראשון אם תגיע למקום 7 תוכל להעיף את השנייה (אני זוכר עוד את אשדוד 2012 מגיעה ממקום 7 ובית תחתון לגמר הפיינל פור )
    ככה שעדיין לא הייתי סותם את הגולל על ראשון
    נדמה לי שירושלים קצת מעצימה את המשבר שלה אם יש טנקינג בארץ זו בדיוק העמדה של ירושלים
    מקום 6 עדיף כנראה על מקום 5 בגלל חצי הגמר
    ככה שאין סיבה לנצח העצמת המשבר תביא אותה כאנדרדוג מול השלישית ועם 100 אחוז פוקוס
    בקיצור לא להספיד אותה

    יהיה לנו פליאוף מרתק כאשר גם מאבק הירידה בייחוד בין חיפה להרצליה יהיה מעניין

    1. אהרון המשבר בי-ם לא מדומה. הוא הרבה יותר עמוק ממשהו לדעתי שאפשר לתקן במה שנשאר מהעונה. השחקנים נראים כאילו פשוט לא בא להם לשחק יותר העונה והם רק מחכים להעביר את הזמן.

      1. לא אמרתי שאין משבר ולא אמרתי שהוא לא אמיתי .
        אמרתי שעכשיו שכבר נוצר והמיקום לא ישתנה ואם ישתנה אז לרעה ( עדיף כבר 6 על 5 )

        נדמה לי שיש עניין להעצים אותו ואז לעקוץ בפליאוף .

        מכיוון שירושלים קבוצה טובה בהרבה ממצבה הטבלאי לא הייתי פוסל על הסף קמבק נחמד בפליאוף לא יודע אם אליפות אבל אם מכבי וחולון לא יהיו בצד שלה היא יכולה להגיע אפילו לגמר .

  3. אני אנצל את ההזדמנות הזאת כדי לספר לכם ש"צוות הופס כדורסל אירופי" התרחב וכולל כעת בנוסף לעבדכם הנאמן ולשחר גם את אהרון שדואג להעביר לנו את הגיגיו וכעכשיו גם את דרור פישר שאחראי לסיכום המעולה הזה. תודה

  4. תודה לכל המרובע המסקר. סיכום עונה סדירה מצוין. מה שמאוד מאפיין את קבוצות הצמרת (חולון,גלבוע,אילת והפועל חיפה) היא הפגיעה בול בזרים ופרט אולי לחולון בכסף קטן מאוד. שחקנים כמו אוואנס ,ניבו,רגלנד, מגי, בלקשייר,האריס לא יהיו פה יותר מדי … אני חושב שעל כרטיס הירידה השני יהיה קרב קשה בין חיפה להרצליה ולדעתי האיום המרכזי על מכבי היא ללא ספק חולון.. אכזבת העונה בפער הפועל י-ם…

  5. תודה חברים, סיכום נהדר.
    בתור אוהד ירושלים ותיק שנמנע כמה חודשים מלראות את הקבוצה ואתמול ראה את המשחק שלה מול גלבוע גליל, אין מקום לאופטימיות.
    הקבוצה מפורקת ורואים שהם סובלים להיות אחד עם השני. FF לעונה הבאה בתקווה שיעשו מהפכה בקבוצה.

  6. תודה רבה על כל העבודה שלכם השנה, סיכום נהדר!
    .
    ראשל"צ – אין קבוצה שנפגעה יותר מהוויתור על אירופה מאשר הם. מקבוצה שנבנתה ללכת רחוק ראינו בעיקר שחקנים שמעבירים את הזמן ומאמן שמתקשה לשמור על רמת מתח גבוהה. קשה לי להאמין שיצליחו לעשות משהו חוץ מהשתחלות לפלייאוף…
    .
    נהריה – חבל שהגיעו למצב הזה, אבל לאור ההתפתחויות המצערות בהנהלה, אנחנו צפויים לראות אותם בשנים הקרובות בליגה הלאומית. נקווה שיחזרו במהרה כי הכדורסל הישראלי צריך אותם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט