מי הבוס? (נותן) טון הערב !

מי הבוס? (נותן) טון הערב !

הבלייזרס סיימו את חודש אפריל וניצחו את שלושת המשחקים הראשונים של מסע הכביש הקריטי שלהם בשישה משחקים בצורה מפוצצת. הערב (אחה"צ שעוננו) בדיקת חום בעיר השעועית מול המקבילה שלה בחוף המזרחי (עונה מאכזבת,סגל איכותי, מאמן שלא ברור אם הוא מספיק,אבן טרנר ,אנס קאנטר).

הקבוצה הפסידה לפני כן חמישה משחקים רצופים ושבעה מתוך שמונת האחרונים שלהם והנצחונות האחרונים הם בהחלט צעד בכיוון הנכון, נשאלת השאלה – האם יצליחו העונה יותר מבעבר ומה היא בעצם הגדרה של הצלחה עבור הקבוצה והסגל הנוכחיים?

פעם שעברה התוצאה לא עזרה והסלטיקס ניצחו בנקודה בפורטלנד

ברור שמשהו נלחץ בקבוצה בעקבות הפסדי גב אל מול ממפיס גריזליס בבית לפני שבוע וגם השחקנים התבטאו בנושא. הביטוי "עדיף מאוחר מאשר אף פעם" מתאים פה בול, אבל אתה צריך לתהות מה לקח כל כך הרבה זמן לשינוי המנטליות. אין ספק שהמאמץ ההגנתי שהושג נגד הגריזליס (יום רביעי) ואינדיאנה פייסרס היה ברמה אחרת ממה שהאוהדים היו רגילים לראות העונה ובנוסף, תנועת הכדור ובחירת הזריקות השתפרו – בעיקר מדמיאן לילארד, סי ג'יי מקולום ואפילו כרמלו אנתוני.

שוב, ראינו הצצות לכך בעבר, המפתח הוא לשמור עליו. הסגל השנה נבנה למטרת שחזור ושיפור ההצלחה מלפני שנתיים. אין אוהד אחד בעיר שיחשוב שהעונה הזאת מוצלחת עד עכשיו אבל יש אמונה באיכות וותיקות השחקנים לקראת היישורת האחרונה.

הקבוצה בוודאי תתמודד עם יותר מצוקה במהלך השבועיים הנותרים של העונה, ולא יכולה לסמוך על ירי כמעט 50% מהשדה בכל לילה. ואז נגלה אם הם באמת הפכו פינה מנטלית והגנתית

.TURNED THE CORNER… השלב הבא יהיה להוכיח שהם יכולים לנצח משחקים צמודים מול יריבים איכותיים, ולקיים מאמץ איכותי למשך 48 דקות, כמו גם למצוא דרכים לייצר התקפה גם כשרק הזריקות מבחוץ לא נכנסות באחוזים גבוהים. הם לא יכולים להרשות לעצמם לנוח על זרי הדפנה כעת כשהדברים מכוונים לכיוון טוב יותר, או שההרגלים ההגנתיים הרעים יסגרו עונה מוקדם מהצפוי.

על המאמן טרי סטוטס לעזור לקבוצה לרתום את המומנטום החיובי הזה ולהישאר רעבים. אם הם יאבדו את הדחף הזה, סביר להניח שהדברים יחזרו למקום בו הם היו. השחקנים צריכים לתת דין וחשבון וזה כמובן מתחיל בלילארד, שההנהגה שלו הועמדה למבחן בחודש האחרון.

הוא לא יוכל לעשות זאת בעצמו, אך כבעל הזכיינות, זה בידו להמשיך ולהוות דוגמא. הווה אומר נתינת הטון בהגנה מהכדור ביניים הראשון והקפדה שהקבוצה מייצרת כדורסל איכותי כל הזמן 'במקום להסתמך על כדור גיבור.HERO BALL  שינוי מנטליות אינו קל. במשך זמן רב מדי העונה נראה שלבלייזרס נוח מדי מכישלון. נראה כי הם הפכו את המתג, אבל כדי באמת לעשות ריצה בפלייאוף, הם יצטרכו לשמור על הרגל על ​​הגז ולהימנע מכישלון נוסף. לוח הזמנים הקרוב מרתיע, אך יספק גם לפורטלנד מבחן חשוב לבחון האם הם מוכנים להתמודד עם הקבוצות הטובות בליגה. אם הם כן, הם בהחלט מסוגלים לבצע ריצה, כפי שראינו בשנת 2019. אם לא, שינויים גורפים עשויים להיות בסדר הקיץ.

אם הוא שם 60 היום נהיה בבעיה

בעשר שנים האחרונות הקבוצה תמיד הגיעה לשיאים שהיו מוקדמים מדי או לא גבוהים מספיק והיו קשורים בשחיקה של לילארד . כולם פה זוכרים התפוצצויות שלו במרץ ואפריל, כמו גם סדרות סיבוב ראשון ושני איכותיות עד התקלות בקיר בטון ( לרוב הוורייירס בגדולתם) והדחות של ארבע אפס או ארבע אחת.

השנה זה לא קורה. דמיאן לא מתחרע ולא חש צורך לשרוף את עצמו בנסיון להגיע לעמדת פתיחה טובה בפלייאוף אלא מבין שמאמץ חייב להיות מאוזן יותר. כל ההטרלות האינטרנטיות על טרייד או דרישות באיומים מההנהלה הן לא רלוונטיות ולדעתי מופיעות כל עונה בנקודה הזאת על ידי בעלי אינטרס. אני עוקב אחרי הקבוצה באדיקות ויודע שזה לא איך דברים מתנהלים לפני ואחרי המסך. הבלייזרס הוא ארגון שמנוהל על ידי חבר נאמנים של פול אלן ז"ל ואחותו ג'ודי,יורשת המליארדים. ב-1988 , כשאלן פרש ממיקרוסופט הוא הקים מועצת מנהלים (VOLCANׁׁ) שמורכבת מחליפות רוה"חים ועו"דים האחראים לו על ההשקעות וגם על הבלייזרס והסיאטל סיהוקס. רבים מעובדי המועדון תמיד מסבירים (לרוב מתלוננים) על זה שהקבוצה מנוהלת כקואופרטיב אמריקאי קשוח . אבל זה נושא לאוף סיזון ומה שחשוב כרגע הוא לא לתרץ על הקשיים אלא למנף ריצה איכותית . מבין כל קבוצות הצמרת של המערב אין כרגע אף קבוצה שדומיננטית או פייבוריטית ואף אחד לא יתפלא אם יוטה,פיניקס,הלוסאנג'לסיות, דנבר, דאלאס או פורטלנד יעשו ריצת פלייאוף ויגיעו לגמר. וזה ממשיך הערב !

שאין לה הופכין. טרנר עוזר מאמן בבוסטון
הממוריאל קולוסיאום בתמונה רומנטית
גם פה נס ווירטון לא עבד
באורגון עוד יש קורונה ואין אוהדים.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. טור מעולה.תודה רבה. פורטלנד תקועים במקום ואולי אפילו חצי צעד לאחור. לא יודע במצב הנוכחי אם הם עוברים את הפליי-אין המסתמן מול ממפיס….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט