פריוויו לשמונה האחרונות של ליגת האלופות של פיב"א / צוות הופס כדורסל אירופי

(התמונות מאתר פיב"א)

כחלק מהתחרות של פיב"א נגד היורוליג, הקימו בפיב"א שני מפעלים אירופאיים – ליגת האלופות שאמורה להיות תחליף ליורוליג והיורופקאפ שאמור להחליף את היורוקאפ של היורוליג. היום יתחיל שלב רבע הגמר של ליגת האלופות, שהיא למעשה המפעל השלישי בחשיבותו באירופה, ונכבד את הנציגה הישראלית, הפועל חולון, בפריוויו לאירוע.

נפתח עם הסבר קצר על הפורמט של המפעל בשנות קיומו הקודמות ובעונה הזאת, קצת על הקבוצות הישראליות שהשתתפו בו בעבר, ואחר כך נדבר על הקבוצות שהעפילו לשלב זה ונסעו לניז'ני נובגורוד בניסיון לזכות בתואר.

הפורמט:

המפעל הזה שוחק לראשונה בעונת 2017, אז מתוך 52 קבוצות 40 העפילו לשלב הבתים שחולק ל-5 בתים בני 8 קבוצות, ומתוכן 24 עלו לשלב הבא. 8 הראשונות, כלומר 5 ראשי הבתים ו-3 הסגניות הטובות, העפילו אוטומטית לשמינית הגמר והאחרות שעלו שיחקו ביניהן במפגש כפול שהכריע את העולות לשמינית הגמר, כאשר בשמינית וברבע היו מפגשים כפולים ואחר כך הגיע פיינל-פור.

ב-2018 השיטה קצת השתנתה, כאשר 4 בתים בני 8 קבוצות היו ו-4 הראשונות מכל בית העפילו לשמינית הגמר, שיטה שנותרה זהה ב-2019, והייתה אמורה להיות אותו דבר גם ב-2020, אך בעקבות העצירה הכפויה לפני רבע הגמר הוחלט לדחות את המשך עונת 2020 לספטמבר, אז נערכו מפגשים בודדים החל מרבע הגמר בבועה באתונה.

בעונה הנוכחית, חילקו את הקבוצות ל-8 בתים של 4 קבוצות ואחר כך הגיע שלב בתים שני של 4 בתים בני 4 קבוצות, ו-2 הראשונות מכל בית העפילו לרבע הגמר, ומרבע הגמר והלאה כל המשחקים יהיו בניז'ני נובגורוד שברוסיה.

הישראליות:

נעשה זאת בטבלה:

עונהקבוצהשלב אליו הגיעההערות
2017עירוני נהריהשלב בתיםעלתה מהמוקדמות
2017מכבי ראשון לציון24 האחרונותהגיעה בתור האלופה
2018הפועל חולוןשלב בתיםהגיעה בתור מוליכת העונה הסדירה
2019הפועל תל-אביבמוקדמות סיבוב ראשוןסירבו להשתתף ביורופקאפ אחרי ההדחה
2019הפועל חולוןשלב בתיםהגיעו לחצי גמר היורופקאפ אחרי שנשרו
2019הפועל ירושליםרבע גמרניצחו את הראשון והובסו בגומלין
2020הפועל חולוןשלב בתיםהודחו בגלל עבירה על שלשה בשנייה האחרונה
2020הפועל ירושליםרבע גמרהובסו בבועה
2021הפועל תל-אביבמוקדמות סיבוב ראשוןסירבו להשתתף ביורופקאפ אחרי ההדחה
2021הפועל ירושליםשלב בתים ראשוןהתפרקות אחרי שקטש עבר לפנאתנייקוס
2021הפועל חולוןרבע גמרישחקו מחר

עונת 2021:

32 הקבוצות שהעפילו חולקו ל-8 בתים בני 4 קבוצות, כאשר הפועל ירושלים שובצו בדרג הראשון והפועל חולון בדרג השלישי. ירושלים סיימו במקום השלישי בבית שלהם והודחו, ואילו חולון סיימו בראשות הבית שלהם והעפילו ל-16 האחרונות. כאן היה שלב בתים נוסף בו הקבוצות חולקו ל-4 בתים בני 4 קבוצות ובו חולון אמנם סיימו עם מאזן סלים שלילי כתוצאה מ-2 תבוסות, אבל סיימו במאזן 4- 2 ובמקום הראשון בבית. יחד עם חולון, העפילו לרבע הגמר גם סן פבלו בורגוס (ספרד), טנריפה (ספרד), שטרסבורג (צרפת), ניז'ני נובגורוד (רוסיה), סרגוסה באסקט (ספרד), נימבורק (צ'כיה) ופינאר קרשיאקה (טורקיה).

הקבוצות:

הפועל חולון:

מאמן – סטאפנוס דדאס.

סגל: ווילי וורקמן, כריס ג'ונסון, עודד ברדווין, גיא פניני, סי.ג'יי. האריס, מקסים דה זאו, אביאל נאמן צדק, אופק פוגלמן, טריוס מגי ואייזה מיילס.

העונה שהייתה: חולון פתחה עם שני הפסדים מתוך שלושת המשחקים הראשונים אך משם היא הפכה את המשוואה וסיימה עם 2-4 בתום הבית הראשון, כשהיא עולה מהמקום הראשון. בבית השני חולון הפתיעה עם משחקים צמודים כולל סל ניצחון של דה זאו. היא הבטיחה את מקומה כבר במשחק החמישי וסיימה במאזן 2-4.

יתרונות:

  • שלשות – הסגולים קולעים בממוצע כ-10 שלשות והיא ניצבת במקום השלישי בזריקות. הם קולעים ב-36.2% מחוץ לקשת באפקטיביות של 54%.
  • גיוון – יש לחולון שני שחקנים שקולעים מעל 14 ועוד שניים שקולעים בספרות כפולות. בכל יום נתון כל אחד מהם יכול להפציץ ולתת משחק שיא.
  • פניני – השחקן הכל כך מנוסה הזה הוא מנהיג על המגרש ובחדר ההלבשה. הנוכחות שלו והיכולת שלו בקלאץ' תהיה מכרעת.
tanks to the fans

סן פבלו בורגוס

מאמן – חואן פאנרויה

סגל – קארים קווילי דרג'ן קרביץ' מקסים סלאס, מיגל סלבו, אלכס ראנפורה, אלברטו אלונסו, ויטור בניטה, תאדוס מקפאדן, גיסל ריברו, עומר קוק וקן הורטון.

העונה שהייתה – את הבית המוקדם בורגוס פתחה עם הפסד בודד וחמישה ניצחונות. את הבית השני הספרדיים סיימו עם שני הפסדים ו-4 ניצחונות. את הבית השני ניתן לאפיין באי יציבות. משחק אחד הם ניצחו ב-30 הפרש ובמשחק האחרון היא הפסידה ב-30. בורגוס מוסרת המון – 22 לערב, יש להם חמישה שחקנים עם ספרות כפולות. הם קולעים כ-84 נק' בערב.

טנריפה

מאמן – טקיוס וידורטה

סגל: סנטי יודטה, ברונו פיטפשלדו, מרסלינו הורטס, סאסו סלין, דני דיאז סרחיו רודריגז, גיורגי שארמנדיני, אמיר סליונניביץ', אלכס לופז. טיילר קאבאנג' פראן גוררה וארון דורנקמפ.

העונה שהייתה – את הבית הראשון סיימו הספרדים עם 2-4. בבית השני היא הפסידה פעם אחת ויצאה עם מאזן 1-5. היא קולעת כ-86 נק' ומחלקת 21 אס' בממוצע למשחק. את הקבוצה מובילים שארמנדי עם 16 נק' ו6 רב'. סלין קולע 13.7 והורטס מחלק 5.8.

שטרסבורג

מאמן: לאסי טובי.

סגל: ברנדון ג'פרסון, לאו קאבאליר, איקה אונאו, דיאנדרה לאנסדאון, גייסון טצ'קמבוד, לוקאס בואפורט. ג'ארומיר בואציק, קלמנט פרישס, מיליה, ויינרייט, מורין ובונזי קולסון.

העונה שעברה, את הבית הראשון עברה הקבוצה הצרפתית עם 2-4. את הבית השני היא פתחה עם 3 הפסדים רצופים אך רצף הפוך של 3 ניצחונות העלה אותם לרבע הגמר. קולסון מוביל את הקבוצה עם 19 נק' ו-6.3 רב'. ג'פרסון מתפקד כמנהל משחק וסקורר משני לצידו עם 14.6 נק' ו-3.4.

ניז'ני נובגורוד

מאמן – לוקיץ'

סגל: קייסי שאפרד אלכסנדר גאנקביץ' אנטון אסטפקוביץ', אלכסנדר חדוב לוק פאטרסק, איוון סטרבקוב,סרגי טורופוב, טימופי גרשסימוב, אלכס גאבריליביץ', יבגני באבורין.

העונה שהייתה – את הבית הראשון היא עברה במאזן 2-4, כך גם בבית השני . שאפרד הוא השחקן המוביל, כאשר הוא קולע 18 לצד 5 אס' באפקטיביות מרשימה.

סרגוסה

מאמן: לואיס קסמירו

סגל: חויאר גוסטיס, ראשיד סולימון, יונתן ברירו, ניקולס ברוסינו, ז'ים פרננדס, אליכס פונט, רובין בנזינג, יעקב ווילי, דילן אניס, חוויאר גרסיה.

העונה שהייתה: הספרדים באדום פתחו את העונה האירופית עם שלושה ניצחונות רצופים אך הפסד קטע את הרצף ושלח אותם לרצף נוסף של עוד 3 ניצחונות ואז שביקה מול באמברג והפסד של 40 הפרש השאיר טעם רע בפה. כך גם ההפסד האחרון.

נימבורק

מאמן – אורן עמיאל

סגל: עומר פריווט פטר בנדה ג'אריק הארדינג, היידן דלטון, לובוס קובאר, לוקאס פליזה, מרטין קריז, סטפן צימרמן, פראנטסק ריליך, הרובן, פטר ספרציק. יעקב תומה.

העונה שהייתה – היא פתחה את הבית הראשון במאזן 2-4 ובבית השני היא הפסידה רק פעם אחת.

יתרונות – היא מובילה את הליגה בנקודות (כ-90) למשחק וגם ברב' (44).

פינאר קרשיאקה

מאמן: אופוק סאריצ'ה

סגל: מאטאכן בירסן, ריימאר מורגן, ארכא טולוגלו, מהאר אגבא, סמאיל ארדן, אנורלפ ביטים, די-ג'יי קנדי, טוני טיילור, סק הנרי, אמט מיביה, יונאס סונסירמה, נוסרט ילדרים.

העונה שהייתה: את הבית הראשון היא פתחה עם שני הפסדים רצופים ומאז הצליחה לנצח בשאר המשחקים. בבית השני הם התקשו יותר וניצחו רק שלושה משחקים כולל ניצחון והפסד לחולון.

משחקי רבע הגמר:

רביעי:

19:00 ניז'ני נובגורוד – סרגוסה:

21:30 נימבורק – פינאר קרשיאקה:

חמישי:

17:00 טנריפה – שטרסבורג:

20:00 הפועל חולון – סן פבלו בורגוס:

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. מאמן בורגוס חואן פנארויה כבר בפראנויה.
    אורן עמיאל מאמן את נימברוק? יפה.
    יאללה חולון, בהצלחה! (לי קודם כל בטורניר הפוקר שייערך במקביל למשחק, וגם לכם למה לא).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט