בדיקת חום/ שחר צ'קוטאי

Takeaways from Miami Heat's blowout loss to Milwaukee Bucks | Miami Herald

אחרי שבעונה שעברה מיאמי היט נתנה ריצה עמוקה אל תוך הפלייאוף שנגמר בהפסד ללייקרס, העונה היא במקום השביעי ועם משחקים קשים לצפייה. מה לא עובד בקבוצה של ספולסטרה?

בכדי לענות על השאלה גייסתי לעזרתי את נסיך הרוק הישראלי – ברי סחרוף.

ועכשיו לאכול
לשתות מהיין
אחר כך נרקוד
ונעלה אליי הבית
ועכשיו לצעוק
ואחר כך ליפול

ליפול בשקט
ליפול בין זרועותייך

כמו בנבואה, כבר בבית הראשון ברי מגלה לנו את הבעיה של מיאמי העונה – היא מבולבלת. היא לא יודעת אם זה קיץ או חורף, היא הייתה בבועה.
הגמר הסתיים בתאריך11 באוקטובר ו-71 יום אחרי, העונה החדשה נפתחה. זה הסוף? זה התחלה? "תחזיר אותנו הביתה" צועקים בצדק האדומים מפלורידה. תן לנו מנוחה. אנחנו עייפים.

Image
אוהדי מיאמי לבאטלר אחרי הריצה ההיסטורית שלו

את פתיחת העונה מיאמי פתחה בקול ענות חלושה ומיד בתחילת העונה הכוכב שלה נדבק והחמיץ עשרה משחקים ובתוך כך גם הקבוצה צללה למטה ונכנסה לבצורת. חזרתו של באטלר עזרה לחזור לקצב ועם רצף ניצחונות מרשים כולל ניצחונות גדולים על קבוצות גדולות היא הגיעה למקום הרביעי. מאז פגרת האולסטאר היא בעיקר לא יציבה – כמו אהוב לאהובה, כמו אחרי מלחמה.

כמו אחרי מלחמה (אם תבוא)

אחד הגורמים המשפיעים ביותר במלחמה זה גורם ההפתעה. וזאת הייתה מיאמי של העונה שעברה, היא הופיעה עם רוקי מבוגר ועוד אחד שלא נבחר וירה שלשות כמו מטורף. היריבות לא ידעו למה לצפות. ההגנה של מיאמי חנקה את השלשות מנגד ולפני שהיית יכול להגיד יהושע בן נון היא כבר רצה קדימה לראש ההר. העונה היכולת של רובינסון אמנם נראית דומה אך היריבות כבר יודעות מיהו, כך גם נאן והירו שפרחו בעונה שעברה. נכון, השלושה עדין פעם בכמה זמן נותנים משחק שאפשר לשבח אותם אך אפקט ההפתעה כבר נשבר.

עכשיו לאכול / לשתות מהיין

נפילת הרכש: מיאמי למעשה הלכה לכיוון ההגנה והביאה שני שחקני כנף בדמות בראדלי והרקלס שיעשו שאמות ביריבות, אך כאשר השניים שיחקו רק 10 משחקים הוחלט לתת אותם בתמורה לשחקנים טובים יותר ומתאימים יותר לקבוצה. הגיעו ביאליצה שעדייו לא עשה רושם מיוחד ואולדיפו שהספיק להיפצע שוב.

דראגיץ כבר לא נותן את אותה יכולת מהספסל וגם האיש הגבוה בצבע שמפריע ומוחא כפיים ועל הדרך מקלל יהודים כבר אינו שם כדי להוסיף עוד מימד לאזורית של מיאמי.

בעונה שעברה ההיט שאבו את קראודר מהגריזליז, והאחרון שנושא את שם האל ובנוי לתלפיית עשה חיל בצד ההגנתי והיה לאחד השחקנים המרכזיים של מיאמי בריצה שלה עמוק לתוך הפלייאוף. העונה מיאמי שאבה את אריזה קשישא שספק אם יכול לתת את אותה תרומה שנתן ההוא עם הקוקו והסרפן.

מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת, וכנראה שמיאמי לא טרחה מספיק כדי לאכול מספיק.

אחר כך נרקוד / ונעלה אליי הבית

חמישה הפסדים בלבד היו למיאמי באמריקנס-איירליינס ארנה עד הבועה. האוהדים היו באים בהמוניהם כדי לדחוף את הקבוצה שלהם קדימה, ההיכל היה למבצר. עליהם נאמר – "אפס (היריבה), כי עז העם היושב בארץ, והערים גדולות ובצורות בשמים, וגם ילדי הענק (באם אדביו) ראינו שם". הקהל נכנס רק באמצע העונה וההגנה על הבית לא הייתה מספיק חשובה, היא הפסידה העונה בבית פי 3 יותר מאשר בעונה שעברה. בלי קהל זה לא המבצר שהיה.

לפני כחודש היה סקר של חברינו דה סוויפ המצויינים ששאלו האם טיילר הירו הוא טופ 5 וואבוס בליגה. הנחה זו הגיעה אחרי עונה טובה ורגעי קלאץ מדהימים כולל שלשת ניצחון על פילי 5.6 שניות לסיום ההארכה.
מיאמי הייתה אלופת ההארכות עם 8 ניצחונות והפסד בודד. באטלר היה בראשית הליגה בקלאץ' וקלע זריקות מכריעות או לפחות מסר אותן. אפשר לקחת את המשחק מול אטלנטה כדוגמה לעליית ההילוך של מיאמי בקלאץ'.
העונה מיאמי עדיין לא ניצחה בהארכה, והפסידה לא מעט משחקים צמודים עם התפרקות ברגעי ההכרעה. המשחק נגד שיקגו זה דוגמא מצויינת, הובילו בפתיחת הרבע הרביעי אך הפסידו עם קריסה בסיום. באטלר מדורג במקום 46 בקלאץ' ולוקח עליו לא מעט אחריות ברגעי האמת ומפשל לא מעט. הקליעה שלו משלוש נוראית, הוא קולע 21% מחוץ לקשת ובזמן הקלאץ' הוא מתעקש ללכת על זריקה מרחוק וכמובן מחטיא. ההתעקשות שלו ללכת ראש בראש ולהיות הגיבור פוגעת בקבוצה ובניצחונות.

ועכשיו לצעוק / אחר כך ליפול

מיאמי הייתה בריצה שבה היא ניצחה 11 מתוך 12, ומיד לאחר מכן הפסידה 10 מתוך 16 משחקים. לאחר ההפסד למינסוטה ג'ימי באטלר פתח את התחושות שלו על הרצף – "אנחנו כבר חושבים שיש לנו קבוצה טובה ואז המציאות מכה בנו. אנחנו עלובים. ואני שמח שזה קורה לנו, ואם לא נתקן את זה אני מקווה שזה ימשיך לקרות.

עוד הוסיף הכוכב –

בשיחה העלה גם את רצונו מסנטר הקבוצה – "אני רוצה שבאם יתקוף את הסל כי אף אחד לא יכול לעמוד לפניו. קדימה! תלך תסחט או תטביע על מישהו, זה מגניב. אני אוהב את זריקת חצי המרחק שלו אבל הוא חייב להיות בריון עם הכדור. אני מחבב כאלה".

ליפול בשקט / ליפול בין זרועותייך

בעונה שעברה מיאמי היט הציגה לעולם ביתר שאת את התרבות שלהם, העונה נראה שהקורונה פגעה בעולם התרבות. האם מיאמי הייתה קבוצה עם הצלחה חד פעמית ובפלייאוף היא תיפול בשקט? ואולי היא פשוט לא מתכוננת לעונה סדירה כמו שצריך. ואולי הפעם עם סגל טוב יותר (לפחות על הנייר) מיאמי תגיע הכי רחוק שאפשר ותיפול שבין זרועותיהם גביע אוברייאן.

בכל מקרה מיאמי השנה תעמוד למבחן קשה בהרבה ממה שהיה לה בעונה שעברה.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. פוסט מצויין שחר. אני חושב שהיינו אובר אצ'יברים בשנה שעברה והשנה זה קצת מתאזן, יחד עם ההשפעות של העייפות, הקורונה, הפציעות וזה שאף אחד לא קולע מרחוק (חוץ מדאנקן רובינסון). באם צריך לזרוק יותר והם יכולים להפתיע כל קבוצה, אולי חוץ מברוקלין, אבל בהנחה שלא יהיה רצף ניצחונות פתאום קשה לי לראות אותם עוברים אחת מ-3 הראשונות במזרח בסדרה

  2. בס"ד
    שלום עליכם
    אם הם לא מגיעים לפלייאוף ממקומות 4 או 5. רוב הסיכויים שיעופו בסיבוב הראשון, לצערי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט