שאו ציונה נס ודגל וגביע – עירוני נס ציונה עושה היסטוריה וזוכה ביורופקאפ / צוות הופס כדורסל אירופי

(כל התמונות מאתר פיב"א)

סיקור הגמר:

עירוני נס ציונה – סטאל אוסטרוב 82- 74:

נתחיל מהשורה התחתונה. עירוני נס ציונה הופכת לקבוצה הישראלית השלישית שזוכה בתואר אירופי, אחרי מכבי ת"א והפועל ירושלים, וזוכה בתואר ראשון בתולדות המועדון, אחרי ניצחון 82- 74 בגמר על סטאל אוסטרוב מפולין. ווין סלדן זכה בפרס ה-MVP, בעיקר בגלל שלשת הניצחון שלו בחצי הגמר, אותה הוא הקדיש לחברו הטוב ממכללת קנטאקי, טרנס קלארק, שנהרג ביום חמישי בתאונת דרכים, והקפטן טל דן הראה שאם הוא יכול לשחק עם יד שבורה, אז גם להניף גביע אפשר עם יד שבורה.

נס ציונה הלכו בפתיחה הרבה לצבע עד ששלשות של אנגולה וסלדן העלו אותם ליתרון 9- 4. הפולנים הגיבו בשלשות משלהם והפכו את התוצאה עם ריצת 9- 0, אבל הסנטר מיינסי והמחליפים נמרוד לוי וליאור קררה הובילו ריצת 10- 0 ישראלית לפני ששלשה של מוקרוס קבעה 26- 22 לנס ציונה בסיום הרבע הראשון. שלשה של לוי העלתה את נס ציונה ליתרון 7, אבל הפולנים הצליחו להישאר צמודים, לפחות עד שטל דן חזר לשחק והוביל כמה מתפרצות שהעלו את הנציגה הישראלית ליתרון 12, לפני שהפולנים צמצמו וקבעו 42- 35 לנס ציונה במחצית.

הרבע השלישי נפתח בסימן שלשות, כאשר 9 הנקודות הראשונות של נס ציונה ברבע היו מחוץ לקשת והם עלו ליתרון 8, אבל בתחום הזה הפולנים הפגינו עדיפות משמעותית וההתקפה של נס ציונה נתקעה לחלוטין אחרי אותן שלשות. בגדול, הפולנים רצו 18- 2 והפכו פיגור 8 ליתרון 8, בזמן שהביטחון שהם קיבלו מהשלשות סייע להם גם לסיים בצבע וכריסטופר סמית גם קלע מהלך של 4 נקודות במהלך הריצה. נס ציונה הצליחו לייצר טיפה נקודות בסוף הרבע וירדו בפיגור 65- 59 ל-10 הדקות האחרונות.

אחרי דקה ראשונה ברבע ללא נקודות, הגיעה הדקה ששינתה את המשחק. נמרוד לוי פתח אותה עם סל, אנגולה חסם בהגנה, לוי הלך לקו ודייק פעמיים, פטריק מילר חטף וקררה שם עוד סל וקבע שוויון 65, 2 דקות מתחילת הרבע האחרון. בשלב הזה, 2 הקבוצות לא הצליחו למצוא את הטבעת, כאשר בינתיים מילר ירד לקבל טיפול בגלל מכה ברגל, ורק 2 וחצי דקות אחר כך אנגולה שבר את הבצורת עם 1/2 מקו העונשין, ויתרון 66- 65 לישראלים.

סל נוסף של קררה הגדיל את ההפרש ל-3, אבל הפולנים נהנו מסל עצמי של נמרוד לוי במאבק על ריבאונד ושוב צמצמו לנקודה, אם כי קררה מיד הגיב בסל נוסף. הפעם סובין הגיב בסל ראשון שקולע שחקן של הפולנים ברבע הזה, אבל נמרוד לוי דייק מהקו אחרי עבירה טכנית והוסיף שלשה בהמשך כדי להעלות ליתרון 5. פלורנס מיד צימק בשלשה, היחידה מתוך 14 ניסיונות פולניים ברבע הזה, ו-2 חדירות גדולות של סלדן הגדילו ל-6, דקה לסיום.

סלדן הוסיף גם חסימה על ניסיון שלשה של פלורנס, ואמנם סובין צימק עם 2 מהקו, אבל קררה דייק בכדור אחד מהקו והחטאה נוספת לשלוש כבר הפכה את ההפרש לכזה שמאלץ עבירות מהירות, אותן ניצלו סלדן ומילר כדי להגדיל עוד טיפה את ההפרש, בזמן שהפולנים המשיכו להחטיא שלשות כשהכדור נפל אצלם בידיים, לפחות עד ההתקפה האחרונה וחסרת החשיבות. בסיום – 82- 74 לעירוני נס ציונה.

שיחקו בשורות אלופת היורופקאפ – נמרוד לוי עם 21 נקודות ב-6/10 מהשדה, 2/4 לשלוש ו-7/9 מהעונשין, בריאן אנגולה עם 15 נקודות ו-9 ריבאונדים ב-5/17 מהשדה ו-4/8 לשלוש, מה שאומר 1/9 ל-2 נקודות, ג'רום מיינסי קלע 14 עם 13 כדורים חוזרים ב-7/9 מהשדה, ווין סלדן קלע 13 וחילק 6 אסיסטים, ליאור קררה קלע 10, פטריק מילר קלע 9 ב-1/12 מהשדה ו-7/8 מהעונשין, וחילק 9 אסיסטים, וטל דן לא קלע בזריקה אחת ב-14:33 דקות על הפרקט, אבל היה מאוד פעיל, ובעיקר חילק 4 אסיסטים.

סלדן עם תואר ה-MVP של הפיינל-פור

אצל הפולנים בלטו – יעקוב גרבאז עם 19 נקודות ב-6/14 לשלוש, אחרי שהחטיא את 6 הניסיונות האחרונים שלו מבחוץ, טריי קל מנבחרת סוריה קלע 12 וחילק 7 אסיסטים, כמו גם דנזל אנדרסון שקלע תריסר אף הוא וכריסטופר סמית קלע 11.

הפריוויו לפיינל-פור:

כחלק מהתחרות של פיב"א נגד היורוליג, הקימו בפיב"א שני מפעלים אירופאיים – ליגת האלופות שאמורה להיות תחליף ליורוליג והיורופקאפ שאמור להחליף את היורוקאפ של היורוליג. היום יתחיל הפיינל-פור של היורופקאפ, שהוא למעשה המפעל הרביעי בחשיבותו באירופה, ונכבד את הנציגה הישראלית, עירוני נס ציונה, בפריוויו לאירוע.

נפתח עם הסבר קצר על הפורמט של המפעל בשנות קיומו הקודמות ובעונה הזאת, קצת על הקבוצות הישראליות שהשתתפו בו בעבר, ואחר כך נדבר על 4 הקבוצות שימצאו את עצמן היום על הפרקט של היכל מנורה מבטחים בתל-אביב, אשר מארח את הפיינל-פור הזה.

הפורמט:

המפעל הזה שוחק לראשונה ב-2016, אז 56 קבוצות חולקו ל-14 בתים של 4 ו-2 הראשונות העפילו יחד עם 4 קבוצות שסיימו במקום ה-3. שלב בתים נוסף של 8 בתים בני 4 קבוצות נערך אחר כך ו-2 הראשונות העפילו לשמינית הגמר, ומהשמינית נערכו מפגשי בית וחוץ. ב-2017 השיטה המשיכה להיות מוזרה, כאשר שיחקו 38 קבוצות בשלב המוקדם, 24 בשלב הבתים השני ו-10 העפילו לשמינית יחד עם 6 שנשרו מליגת האלופות, שזה המפעל הבכיר יותר של פיב"א.

לקראת עונת 2018 הצליחו פיב"א ליצור שיטה שנראית נורמלית סוף סוף עם 32 קבוצות ב-8 בתים בשלב המוקדם ו-4 בתים של 4 קבוצות בשלב הבתים השני, ממנו עלו 10 קבוצות שיחד עם 6 שנשרו מליגת האלופות הרכיבו את שמינית הגמר. הפורמט הזה החזיק גם בשנתיים הבאות, אם כי ב-2019 העפילו 12 קבוצות משלב הבתים השני ורק 4 נושרות הצטרפו, ואילו ב-2020 אף נושרת לא הצטרפה ומתוך שלב הבתים השני רק 8 עלו לשלב רבע הגמר.

בעונה הנוכחית המפעל החל רק בינואר, והלכו על פורמט מקוצר בעקבות הנסיבות. 24 הקבוצות חולקו ל-6 בתים של 4, ומהן עלו 16 לשלב שמינית הגמר. כל בית משלב הבתים שוחק בבועה אחרת, וגם שמינית ורבע הגמר חולקו ל-4 בועות. מפאת הרצון לקצר הליכים, ובגלל היעדר יתרון הביתיות, שוחק רק סיבוב אחד בשלב הבתים וגם משחקי ההכרעה שוחקו בצורה של משחק יחיד ולא כפול כפי שהיה נהוג במפעל עד אז.

הישראליות:

נעשה זאת בטבלה:

עונהקבוצהשלב אליו הגיעההערות
2016מכבי ראשל"צרבע גמרהיחידים שלקחו משחק מהאלופה שבדרך
2017בני הרצליהשלב בתים שניהיו בבית עם האלופה שבדרך
2017עירוני נהריהרבע גמרנשרו מליגת האלופות
2018בני הרצליהשלב בתים ראשוןעלו מהמוקדמות כ"לאקי לוזר"
2019עירוני נס ציונהשמינית גמר2 נציגות ישראליות
2019הפועל חולוןחצי גמרנשרו מליגת האלופות
2020עירוני נס ציונהשלב בתים שניהמפעל נעצר אחרי רבע הגמר
2021עירוני נס ציונהזכייההישג ענק

עונת 2021:

כאמור, היו אמורות להשתתף 24 קבוצות שחולקו ל-6 בתים, אבל ברגע האחרון קבוצת בוריספן מבלארוס החליטה לפרוש ולונדון ליונס נאלצו לפרוש, מה שהשאיר 2 בתים עם 3 קבוצות בלבד. מבית ה' העפילו כל 3 הקבוצות שנותרו, לאחר שהן סיימו שלושתן במאזן 1-1, וגם בתים א', ב' ו-ד' זכו לעולה שלישית, בין אם בגלל שוויון משולש במקומות 2-4 או בגלל הפרש סלים עדיף על האחרות שסיימו במקום ה-3.

16 העולות לשמינית הגמר היו: אטלסיב סיביו (רומניה), בי.סי. דניפרו (אוקראינה), פרמיטי קמיאנסק (אוקראינה), סטאל אוסטרוב (פולין), פריבור (שוויץ), פארמה פרם (רוסיה), היראקליס (יוון), עירוני נס ציונה (ישראל), קייב באסקט (אוקראינה), אנוויל ולוצלאבק (פולין), רילסקי ספורטיסט (בולגריה), בלקן בוטבגרד (בולגריה), דן בוס (הולנד), בלפיוס מונס-אנו (בלגיה), מוניצ'יפל אוראדיה (רומניה), רג'יו אמיליה (איטליה).

בתמונה הבאה מצורף הבראקט משמינית הגמר עד עכשיו, רגע לפני הפיינל-פור:

הקבוצות בפיינל-פור:

עירוני נס ציונה:

הישגים קודמים באירופה: עונה שלישית ברציפות שלהם במפעל הזה, כאשר הישג השיא הקודם היה הופעה בשמינית הגמר ב-2019.

העונה הנוכחית: ניצחו את שני המשחקים הראשונים בשלב הבתים לפני שהגיע הפסד חסר חשיבות נגד סטאל אוסטרוב הפולנית שהעפילה גם היא לפיינל-פור. בשמינית ניצחו את קייב וברבע הגמר הביסו את היראקליס היוונית.

שחקנים מובילים: פטריק מילר, בריאן אנגולה וג'רום מיינסה. מילר ואנגולה הם צמד הגארדים הפותחים ומיינסה הוא האיש שמחזיק את הקו הקדמי, כאשר שלושתם מובילים 6 קלעים בדאבל-פיגרס כשכל אחד מהם קולע 15 או יותר בממוצע למשחק.

מפתח מרכזי: הנעת כדור ושמירה עליו. נס ציונה מוסרת 23 אסיסטים למשחק, הכי הרבה במפעל ובפער של 2.3 אסיסטים מהמדורגת 2 בשיקטאש שכבר הודחה. הנציגה הישראלית גם לא מאבדת הרבה, כאשר רק 4 קבוצות איבדו פחות בממוצע, והיא מדורגת 2 ביחס אסיסטים-איבודים. בהפסד היחיד העונה, הכתומים איבדו 21 כדורים מול 22 אסיסטים, לעומת 23.5 אסיסטים על 11 איבודים בניצחונות. היה עוד משחק אחד בו הם איבדו 20 כדורים, והוא נגמר בניצחון בהפרש של 5 בלבד, לעומת ניצחונות ב-17, 14 ו-25 במשחקים עם מעט איבודים.

פארמה פרם:

הישגים קודמים באירופה: הופיעו במפעל הזה ב-2018 והודחו במוקדמות.

העונה הנוכחית: ניצחו את דונאר ודן-בוש ההולנדיות בשלב הבתים והביסו את רילסקי ספורטיסט ובלקן בוטבגרד הבולגריות בשמינית ורבע הגמר.

שחקנים מובילים: אדאס יושקביצ'וס, בוריס סאבוביץ' ואדגאראס זוקאוקאס. יושקביצ'יוס הוא הגארד הסקורר שקלע ב-4 משחקים העונה במפעל 15 שלשות מ-26 ניסיונות, סאבוביץ' הוא פורוורד-סנטר בגובה 2.10 שיודע לקלוע מבפנים ומבחוץ וזוקאוקאס הוא פורוורד מגוון שיכול לשחק גם בסמול וגם בפאוור ויכול להיות משמעותי גם בהגנה.

מפתח מרכזי: קליעה – פארמה מדורגת 2 בנקודות למשחק, אחרי נס ציונה, ראשונה באחוזים ל-2, שנייה באחוזים ל-3 וראשונה באחוזים מהשדה. יש להם 10 שחקנים שונים שקולעים ב-33.3% או יותר מחוץ לקשת ומסוכנים מאוד התקפית גם בפנים.

מוניצ'יפל אוראדיה:

הישגים קודמים באירופה: שיחקו ביורוצ'אלנג', אז המפעל השלישי בחשיבותו, ב-2014, והודחו בשלב הבתים, הגיעו לליגת האלופות ב-2017, ומשלב הבתים נשרו ליורופקאפ, ממנו הודחו בשמינית הגמר, הודחו במוקדמות של היורופקאפ ב-2018, במוקדמות של ליגת האלופות ב-2019, ואחר כך הודחו בשלב הבתים של היורופקאפ וב-2020 הודחו שוב במוקדמות של ליגת האלופות, אבל הפעם עברו שלב בתים אחד ביורופקאפ לפני ההדחה בשלב הבתים השני.

העונה הנוכחית: דורגו 3 בבית שלהם עם ניצחון אחד ושני הפסדים, אבל עלו בגלל הפרש סלים, ואחר כך גברו על דניפרו האוקראינית בשמינית הגמר ועל רג'יו אמיליה האיטלקית ברבע.

שחקנים מובילים: ג'ורדן ווטסון, ארון ברוסארד וניקולה מרקוביץ'. ווטסון הוא רכז בגובה 1.78 מהסוג שיודע לחדור לסל או לקלוע מבחוץ וגם לנהל משחק ולמצוא את האחרים, ברוסארד הוא זה שמשלים את ווטסון בקו האחורי בתור הגארד הקצת יותר גבוה והגנתי, אבל גם הקליעה שלו לא מאוד יציבה ומרקוביץ' הוא פורוורד-סנטר עם קליעה טובה מבפנים ומבחוץ, אך פחות מהעונשין, והוא נותן תפוקה הגנתית על הצבע.

מפתח מרכזי: משחק איטי ומבוקר – אוראדיה היא הקבוצה שמשחקת הכי לאט במפעל הזה, מה שמוביל לכך שהם סופגים 71 נקודות בלבד למשחק. מצד שני, רק במשחק אחד הם קלעו יותר מ-72 נקודות. בקיצור, כוח האש ההתקפי הוא קצת מצומצם יותר מזה של האחרות, והם בונים יותר על השבתת היריבות.

סטאל אוסטרוב:

הישגים קודמים באירופה: הופיעו קודם באירופה רק ב-2018, אז הודחו בשלב המוקדמות הראשון של המפעל הזה על ידי בני הרצליה.

העונה הנוכחית: עברו את שלב הבתים במאזן מושלם, כולל ניצחון חסר חשיבות במחזור האחרון של הבתים על נס ציונה. בשמינית הגמר הם גברו על דן-בוס והדיחו את בלפיוס מונס-אנו הבלגית ברבע הגמר.

שחקנים מובילים: יעקוב גרבאקז, טריי קל וכריסטופר סמית. גרבאקז הוא הקלעי שמרים שלשות מכל מקום ומכל מצב, לא תמיד עם קשר לתוצאות בפועל, אם כי במכלול האחוזים שלו סבירים, טריי קל הוא הגארד שפחות אוהב את השלשות ומעדיף את החדירה לצבע או את המסירה וסמית הוא פורוורד שבעיקר מסיים בצבע, ולעיתים תופס יום מחוץ לקשת.

מפתח מרכזי: כפיית איבודים על היריבות – זה מה שניצח להם את המשחק נגד נס ציונה בשלב הבתים, ואם הם יצליחו לעשות את זה גם בפיינל-פור יהיה להם הרבה יותר קל לכפות קצב מהיר יותר נגד היריבה הרומנית, או להקשות על 2 הקבוצות האחרות, מי מהן שהיא תפגוש ובאיזה שלב.

המשחקים:

חצאי הגמר:

עירוני נס ציונה (ישראל) – פארמה פרם (רוסיה) 81- 80:

אחרי משחק מותח וצמוד כשיש רק שניות מועטות על השעון נשלח כדור לשלדן שתפר באלגנטיות מיוחדת את שלשת הניצחון שהעלתה את הכתומים לגמר בישראל.

18:00 מוניצ'יפל אוראדיה (רומניה) – סטאל אוסטרוב (פולין) 66- 77:

סטאל אוסטרוב עלתה לגמר אחרי ניצחון יחסית נוח.

קרב על מקומות 3-4:

פארמה פרם – מוניצ'יפל אוראדיה 76- 85:

אנחנו רק רושמים תוצאה, כי השאר לא מעניין אותנו.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה רבה חיים
    ניכר שכל הקבוצות ללא ניסיון אירופאי של ממש ואחת מהם תעשה היסוטוריה
    כל המאמר הזה היה שווה ולו בגלל שדן בוס אוזכרה בו
    לוותיקים שבינינו דן בוס זהו שם עם ניחוח נוסטלגי
    עם כוכב על אחד גדול ששיחק שנים רבות בישראל (ואף לקח גביע בהרצליה) הלא הוא פול תומפסון

    העונה הזכורה עם דן בוש
    1987-1988
    בייחוד בניצחון שלה על ברצלונה שבעצם העלה את מכבי לפיינל פור הראשון בהיסטוריה .

  2. תודה רבה חברים, נחזיק אצבעות לנס ציונה!
    .
    אם נתייחס מבחינה מקצועית, רואים סוף סוף קבוצת ביניים בישראל שבונה את עצמה מלמטה ובזכות זה משיגה תוצאות, ולמרות תקציב נמוך מאוד (11 מ-13). הפועל ת"א צריכה ללמוד מהם הרבה (במקום להיות מודחים כל שנה במוקדמות הצ'פיונס…)

  3. יופי של סל ניצחון. שיחקו אותה נס ציונה, הביאו ממש הרבה קהל ליד אליהו. כיף לראות את ההתרגשות של השחקנים והיושב ראש בוכה משמחה.

  4. כמה אנקדוטות מעניינות:
    1. המאמן של נס ציונה, בראד גרינברג, היה ה-GM של הסיקסרס שבחר את אלן אייברסון לפני כ-25 שנים.
    2. טריי קל, אחד מכוכבי סטאל הפולנית, משחק בנבחרת סוריה.
    3. יוסיפ סובין, הסנטר הפותח של הפולנים, הוא הבן של גוראן, ששיחק ביגופלסטיקה של 1989 שניצחה את מכבי בגמר גביע אירופה.
    4. 6 דקות לקח לפולנים לעלות על הלוח ברבע האחרון, וזה קרה מסל עצמי של נמרוד לוי.
    5. בסך הכל ברבע האחרון, הפולנים קלעו 9 נקודות ב-1/14 לשלוש ו-2/7 ל-2, כולל הסל העצמי שנזכר לעיל.

  5. מרגש לא האמנתי שהתרגש ככה מגביע הטוטו/ווינר של הכדורסל האירופאי .
    היה משחק מצוין עם 2 ישראלים גדולים
    נמרוד לוי עם 21 נק וקררה עם 10 נק ו 7 ר'
    וכמובן הקפטן טל דן עם חצי יד חצי רגל חצי בכל איבר חוץ מהלב השלם והענק שלו

  6. כול הכבוד לנס ציונה וביחוד לטל דן שהראה לב והקרבה מהי. חשוב לציין שמי שהביא את הניצחון ברבע הרביעי הם הישראלים נמרוד לוי ויובל קררה.

    1. לדעתי 5-6 לקבוצה בליגות הנחשבות
      שהם ספרד איטליה רוסיה טורקיה גרמניה צרפת ישראל יוון
      אנו מדברים על בערך 100 -120 קבוצות כך שכבר מדובר על 500-600 זרים .
      בנוסף הליגות המשניות + ליגות כמו פולין בלגיה סרביה קרואטיה צכיה וכו ישימו מינימום 4 זרים
      ויש עוד הרבה ליגות ראשיות ומשניות .
      בקיצור כמה אלפים בוודאי

  7. נעשה כבוד לנס ציונה
    11 שחקנים היו שותפים לתואר הנה הם
    הפוסטרים
    עמית אבו (בן 21 גובה 1.80 )
    5 מש 15.12 במצטבר ים 5 נק' 4 אס 3 דק' למשחק לא שיחק כלל בפיינל פור (2/2 ל 2 ו 0/2 ל 3)
    בקיצור 3 דק' למשחק בממוצע ים 1 נק ואס

    אור קורנליוס (בן 23 1.98 )
    : 5 מש 23.15 דק במצטבר 12 נק' 4 ר 3 אס ( 0/1 ל 2 ו 4/6 ל 3 ) לא שיחק בפיינל פור
    ממוצע 5 דק' 2 נק' 1 ר 1 אס מדד 3.2

    אוריאל טרוצקי : בן 24 גובה 2.01
    6 מש 30.14 דק' במצטבר 3 נק' 4 רי 2 אס 1/5 ל 2 1/3 קו)
    ממוצע 1 נק 1 ר

    שיחק 30 שניות בפיינל ]פור בחצי הגמר מול פארמה ללא סט

    בקצה הרוטציה :
    רביב לימונד בן 36 בואכה 37 1.91 לקח תואר אירופאי יול"ב עם ירושלים 2004 (וגם אליפות וגביע עם מכבי )
    6 מש ( 73.54 במצטבר 13 נק 9 רי 9 אס 4/8 0/4 6/8 )
    ממוצע 2 נק' 2 רי 2 אס ומדד 2.33 ( באחוזים 50 ל 2 0 ל 3 ו 75 קו)

    בפיינל פור שיחק רק בחצי הגמר עם 1.51 דק' תרם 1 ר' ואס

    הבכירים

    הישראלים

    טל דן הקפטן בן 34 1.98 סוגר עשור במועדון (לפני כן היה עוד עונה ) תואר ראשון בקריירה

    שיחק את כל שבעת המשחקים
    במצטבר 166.57 דק (הראשון בישראלים) 57 נק' 26 ר 34 אס ( 22/39 2/4 9/10)
    ממוצע דל 8 נק' 4 רי 5 אס באחוזים יפים של 56,50,90 מדד 13.28

    בפיינל פור : שיחק פצוע ובמצטבר 33.03 דק 4 נק 3 רי 7 אס מדד ממוצע של 5.5
    50 אחוז שדה ב 4 זריקות ל 2 לא זרק מהטווחים האחרים

    ליאור קררה : בן 23 גובה 1.96
    7 מש 142.31 דק' 63 נק' 31 ר 7 אס 21/27 4/22 9/14 )
    ממוצע של 9 נק' 5 רי 1 אס ב 20 דק ( 78.18,64) ממוצע שדה כולל 51 אחוז ומדד 11.14

    פיינל פור 43.25 מצטבר 12 נק' 11 ר מדד ממוצע 9.5

    נמרוד לוי : בן 26 גובה 2.08 היה המשתפר ב 2018 לקח גביע עם ירושלים אשתקד
    לא שיחק בבועה הראשונה בבתים
    4 מש (כולם בנוקאאוט )
    84.19 דק' במצטבר 50 נק' 13 ר 2 אס ( 14/23,5/12,7/9 )
    ממוצע של 13 נק' 3 רי 2 אס ב 21 דק' ( 56,41,78 מעולים ) מדד ממוצע 11.50

    פיינל פור : 49.30 דק 35 נק' 7 רי 1 אס ( 8/11,4/5,7/9 שזה 73 80 78 אם תרצו 87.5 אפקטיבי ומדהים) ומדד 17.5
    אלו נתוני אם וי פי ממש שהגיע לו כ"כ (ניתן לבסוף לוולדן )

    הזרים :

    ויין סלדן בן 26 גובה 1.96
    בעברו קצת נ.ב.א (ניו אורלינס ממפיס ושיקגו )

    7 מש 198.27 דק' 101 נק' 16 ר 16 אס באחוזים של 25/51,10/34,21/24 )
    ממוצע של 28 דק' עם 14 נק' 2 רי 2 אס ( 49,26,77 ) מדד 17.43

    פיינל פור: 67.40 דק' במצטבר עם 37 נק' 7 ר' 8 אס (7/20 5/11 8/8 שזה 35,45,100 ) מדד ממוצע 19.5 (אם וי פי פיינל פור)

    ג'רום מיינסי : בן 32 גובה 2.08 בעברו 3 אליפויות ברזיל והגביע הביניבשתי 2014 (ניצחון כפול על מכבי)
    7 מש' 192.46 דק' במצטבר עם 100 נק' 53 ר 4 אס ( 35/54 שדה ו 28/33 קו)
    ממוצע של 26 דק' בהם קולע 14 מוריד 8 ומוסר 1 עם 64 אחוזי שדה ו 85 קו ומדד 17 איזה סנטר !!!

    פיינל פור : 61.54 דק' 24 נק' 19 רי 2 אס 10/14 שדה ו 4/5 קו (71 שדה ו 80 קו ) ומדד 19.5 נהדר

    פטריק מילר : בן 28 גובה 1.85 ( בעברו פרטיזן אולם ובשיקטש )
    7 מש 227.43 דק' במצטבר 109 נק' 32 ר' 42 אס ( 35/72,6/23,17/22 )
    ממוצע של 33 דק' 16 נק' 5 רי 6 אס ( 49,26,77 ) מדד 17.43

    פיינל פור : 71.36 דק' 24 נק' 9 רי 15 אס ( 8/26,0/7,8/10 שזה 31,0,80 )מדד ממוצע 11

    בריאן אנגולה : מקולומביה בן 27 גובה 1.98 (היה אוסטנד ופרטיזן )
    7 מש 235.37 דק' 106 נק' 43 ר 30 אס ( 14/49,15,39,27/33 )
    מממוצע של 15 נק' 6 רי 4 אס מדד 17.29 ורסיטאלי מאד אך אחוזים חלשים ( 29,38,82)

    פיינל פור מצטבר 70.21 דק' 27 נק' 18 רי 6 אס ( 2/19,5/15,8/9 שזה 11,3389) ומדד ממוצע 13

    המאמן : בראד גרינברג בן 67 ארה"ב
    בעברו ג'נרל מנג'ר פילי הביא את אייבררסון
    אימן אתנבחרת קוסבו היה העוזר בונצואלה וקנדה
    אימן בין היתר את ירושלים וחיפה אליפות היסטורית עם חיפה 2013 מאמן השנה בליגה
    עבר גם בטורקיה
    עוזריו
    ליאור קרת ושגיא שליו

    המנכ"ל מאיר טפירו בן 46 עבר חצי מדינה כולל הפועל תל אביב וירושלים אילת בני השרון קריית גת אשדוד מוצקין גבעתיים ואפילו נאנסי
    היה גם כשחקן במועדון (אימן את אשדוד ואילת)
    כשחקן לקח גביע ישראלי וצרפתי
    היה שחקן נבחרת ישראל שנים רבות ונבחר לשחקן העשור הקודם בארץ

  8. הרגעים הגדולים של כל שחקן משמעותי
    טל דן :
    15 נק' 5 רי 6 אס ומדד 25 עם 7/7 מהקו בניצחון על ליסבון במחזור הראשון

    ליאור קררה :
    10 נק' 7 רי ומדד 13 בגמר

    ויין סלדן : 24 נק' 3 רי 2 אס ומדד 21 כולל שלשת ניצחון בחצי הגמר ( 3/14,4/6 ,6/6 )

    נמרוד לוי :
    21 נק' 3 רי ואס בגמר מדד 18 27.55 דק' ( 4/6/2/4 7/9 האחוזים)

    ג'רום מיינסי :
    26 נק' 10 רי ( 10/12 שדה ו 6/8 קו ) ב 33.05 ומדד 28 בניצחון על היראקליס ברבע הגמר

    פטריק מילר :
    19 נק' 6 רי 7 אס ומדד 29 34.38 דק' ( 7/10 1/3 2/2 ) ברבע הגמר

    בריאן אנגולה :
    21 נק' 9 רי 6 אס ב 35.26 בניצחון על קייב בשמינית הגמר ( 3/6 3/4 6/7 ) ומדד 33

  9. אחד הדברים המדהימים בזכייה של נס ציונה הוא בכך שהיא לא הייתה תלויה בשחקן אחד וידעה גם להתגבר על ימים רעים של שחקנים שונים

    נציין את הטובים ובמידת הצורף את הרעים בכל משחק במיוחד בנוקאאוט

    מחזור 1 ניצחון על ס.ליסבון 81-86
    משחק מאוזן של כל הקבוצה
    מילר הוביל עם 17 כמו סולדן טל דן תרם 15 נק' 5 רי ו 6 אס מיינסי 13 נק' עם 8 ר' ומדד 18 קררה 12 ואנגולה 10

    מחזור 2 ניצחון על אולי הרומנית 73-90
    סלדן ומיינסי 17 ( 9 רי ומדד 19 לאחרון ) מילר 15 נק' 6 רי 8 אס ומדד 22 דן 15 נק' 4 רי 6 אס ומדד 22 קררה 13
    מנגד רק 7 לאנגולה

    מחזור 3 הפסד לאוסטרוב 93-86
    אנגולה קררה ומילר עם 14 דן 11

    שמינית הגמר : ניצחון 76-90 על קייב
    אנגולה מתעלה עם 21 נק' 9 רי 6 אס (3/6 3/4 6/7 ) ומדד 33
    מילר מוסיף 20 5 רי 6 אס
    מנגד סלדן 9

    רבע הגמר :
    ניצחון 80-105 על היראקליס
    אנגולה 27 נק' 6 רי 5 אס מינסי 26 נק' ו 10 ר' ( 10/12 ו 6/8 )
    מילר 19 נק' 6 רי 7 רי ומדד 29
    והם מתגברים על משחק לא טוב של סלדן עם 11 נק' (4/15 מהשדה כולל 1/5 קו ) ומדד 7

    חצי הגמר : ניצחון 80-81 על פארמה
    בקבוצה מתגברים על משחק נפל של אנגולה שגמר אמנם עם 12 נק' אבל עם 2/17 מהשדה (פחות מ 12 אחוז 1/10 ל 2 ו 1/7 ל 3)
    דן הפצוע שם רק 4 וקררה 2
    מי שהתעלו היו
    סלדן עם 24 נק' (כיפר על 3/14 ל 2 עם 4/6 ל 3 ו 8/8 קו )
    מילר 15 ונמרוד לוי האקס פקטור עם 14 (6/7 מהשדה כולל 2/2 ל 3)

    גמר :
    הפעם מילר היה חלש עם 9 נק ב 1/12 מהשדה כולל 0/4 ל 3
    דן לא קלע בגלל פציעה
    אבל שוב נמרוד לוי הנהדר עם 21 וקררה אקס פקטור עם 10 +7 ר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט