יש! הכדורגל ניצל! / דקסטר

יש! הכדורגל ניצל! / דקסטר

יש! הכדורגל ניצל! מאת דקסטר

הלוואי!

הלוואי שיהיה אומץ למועדוני העלית (עלק..) להקים את הסופר ליגה שהם רוצים.

שיצליחו, וייקברו עם ההצלחה שלהם ועל הדרך יצילו את הכדורגל העולמי.

לא גדלנו ואהבנו את המשחק בגלל הבכיינות של רונאלדו, דרישות השכר של אמבפה והולנאד, הפוזות של מסי או ההתערבויות של הסוכנים בכל צעד אפשרי.

לא עניין אותנו אינסטגרם, טיקטוק וטוויטר. המשחק עצמו היה יותר גדול מכל דבר אחר.

היתה תשוקה, תחרות, סיפורים מטורפים, דרמות, אופי, רגעי פלא, מאבקים דתיים כמעט…

והכל במשחק פשוט שקל לשחק וקל להתמכר.

זה הספורט היחידי שבו אתה מתאהב בקבוצה בפעם הראשונה ואין סיכוי שתאהב קבוצה אחרת.

גם אם הגורל שלה יהיה לשחק בליגה השלישית עד יום מותך.

הקבוצות הגדולות רק שוחקות מדי שנה את האהבה הזו. הופכות כל אלמנט במשחק לעניין נדלני, בורסאי, שיווקי..

רק הכסף מדבר ורק מי שיש לו הרבה כסף יכול לשחק את המשחק ברמות הגבוהות.

אין הגבלה על כמות הכסף, כמות הזרים, כמות שחקני הבית, כמו ההעברות, כמות השכר..

כלום!

רק כסף כסף כסף.

ומה השחקנים רוצים? רק כסף כסף כסף

איך אני יכול להזדהות עם שחקן כמו הולאנד שעדיין לא קרע את הנעליים שלו בדורטמונד ודורש כזה שכר שברצלונה עוצרת ואומרת לעצמה אולי זה לא שווה את ההרפתקה איך שחקנים מסוגלים לסרב לחוזה של 40 מיליון יורו לעונה. באיזו מציאות בדיוק?????

אתם כולה פאקינג שחקני כדורגל בספורט שברמה הזו הוא ברובו הפסדי!

אין שום היגיון כלכלי ב 99% מהמהלכים בכדורגל והם נשענים נטו על האוהדים המטורפים של הכדורגל.

אבל מה יפה פה..שהגדולות התבלבלו והן חושבות שהן הכדורגל.

לא לא.

הכדורגל, כלומר המשחק עצמו, הפך את אותם מועדונים לגדולים ולא המועדונים הפכו את הכדורגל לגדול.

הן בטוחות שהעולם זורח להן אתם יודעים מאיפה..

הן שכחו שהכדורגל היה גדול גם כשרומא, פיורנטינה, נאפולי שלטו באיטליה, שלידס, אסטון וילה אברטון באנגליה. שבאיירן, ורדר ברמן ושטוטגרט בגרמניה, שמארסיי בצרפת, שקלאב ברוז' בבלגיה, שפיינורד ואיאקס בהולנד.

בסיס האהדה והטירוף הוא זה שהוביל לליגת האלופות והוא זה ששימש פלטפורמה לצמיחה של מועדוני הענק שהזרימו המון כסף לכדורגל ומשם גם הכדורגל המקומי צמח וקיבל תמלוגי ענק עבור זכויות שידור.

מי שאשם שהמועדונים לא מצליחים להראות שורות רווח בספורט שהוא בהפרש ענק הספורט הכי פופולרי בעולם הם… המועדונים! בדיוק אותם אלה שמשלמות 100-150 מיליון יורו לשחקן ועוד 20-40 מיליון יורו לעונה.

דיברו רבות על תקרת שכר. לא רק לשם ההוגנות והספורטיביות אלא פשוט לשמור על הכדורגל.

מה אותו דבר מזכיר לי- כששומעים על מחוז מסוים מעוניין להיפרד מהמדינה בכדי להקים יישות אוטונמית משל עצמו. לא יאה לו ש"מרוויחים" על חשבונו..

רק מי שטוען כך שוכח שאותו מחוז עשיר נהיה כזה בזכות הבסיס שהמדינה ביססה.

בזכות התשתיות, כוח העבודה, הבנקים, הבורסה, הנמלים, החשמל, המים, רשויות המס, צבא, ממשלה מרכזית ואינסוף פרמטרים הדרושים להצלחה. אז נכון שבסופו של דבר תמיד יש אזור יותר מוצלח מאחרים בכל מדינה אבל בלי אותם אמצעים אלו לא היתה אפשרות שאזור כלשהו יצמח.

אותו כנ"ל מנצסטר סיטי לדוגמה. מי הם בכלל בלי ליגת האלופות. אף אחד לא היה משקיע בקבוצה הזו כדי שהיא תגיע לליגה הזו. ואף שחקן לא היה מגיע לשם כדי לעזור לה לסיים גבוה בליגה ולשחק ברמות הגבוהות בליגת האלופות.

אז אחרי שצברו את הרייטינג, אוהדים, זכויות שידור ועוצמה כלכלית.. הופ! הקבוצות נוטשות לליגה משלהן.

אין בעיה, אני בעד.

תקימו ליגה סגורה של 12 או 16 קבוצות כמה שבא לכן..

בהתחלה נתרגש נראה בארסה נגד מנצסטר סיטי.. וכמה ימים לאחר מכן עוד משחק דומה.. ועוד משחק דומה… ועוד משחק דומה. אז שזה כבר יהיה דבר בשגרה. ולא נתלהב או נתרגש.

ממילא כולן פוגשות את כולן.

אין שום ריגוש כמו במפגש פיקנטי שיכול לקרות אחת לכמה שנים. אין ריגוש בהמתנה למשחק, בציפייה, בניתוח היריבות. פשוט עוד משחק ליגה.

קבוצות כדורגל זה לא מותג.

המותג של הכדורגל. אפשר באותה מידה להצמיח את אתלטיקו מדריד, פרנקפורט, אברטון, הרטה ברלין , לידס, רומא לקבוצות על. ערים גדולות ובסיס אהדה גדול.

בליגת אלופות אלטרנטיבית ישלטו כוחות אחרים, הכסף יזרום אליהן, יצמחו שחקנים חדשים ויריבויות חדשות.

הכדורגל בשלב הזה יחזור למה שאנחנו מכירים כשהתחלנו לאהוב את המשחק

נכון להיום ליגת האלופות הבאה תכלול בין היתר את:

לסטר, לידס, אברטון, סביליה, בטיס, אטאלנטה, נאפולי, לאציו, באיירן, לייפציג, פרנקפורט, פורטו, ספורטינג ליסבון, איאקס, פ.ס.ז, ליון, ליל ועוד (זה מהראש לא עברתי על הטבלאות)

נשמע לא רע בכלל!

אה ומי שמשווה ליורוליג בכדורסל- אז קודם כל אלו שתי ענפי ספורט שונים ושנית היורוליג זה מפעל מת ומשעמם. ומי שמשווה ל נ.ב.א אז… הנ.ב.א רק משעמם.. וגם שם יש סט חוקים שונה לחלוטין והיסטוריה שונה.

יכול להיות שכולם יקבלו את מבוקשם- הם יקבלו את הכסף שלהם ואנחנו נקבל את הכדורגל בחזרה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
73 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
פלורנטינו
פלורנטינו
19/04/2021 23:41:21

מה שאתה אומר הוא נכון חלקית. אני לדוגמא אוהד של יונייטד, ואני אראה גם משחק שלה בגביע מול לוטון מהצמפיונשיפ.
אבל בתור חובב כדורגל טוב אני תמיד אשמח לראות מנצסטר סיטי נגד באיירן מינכן, או ריאל, או כל משחק שיתן לי חוויית כדורגל על רמה. לא רק בגלל הריגוש והפיקנטיות, אלא בגלל הרמה ולכן אני כן חושב שהדבר הזה יחזיק מעמד ויהיה לו מלא רייטינג.
כל זה בלי להתייחס למעשה עצמו של הקבוצות ולסירחון שלהן

שחר אלוני
19/04/2021 23:45:31

אולי באמת בסוף כולם ירוויחו, כמו שאמרת.
בוא נראה אם בכלל זה קם ומי מצטרף

אור
אור
19/04/2021 23:51:46

אתייחס רק לקבוצות שנכון להיום ישחקו בליגת האלופות, זה פשוט הליגה האירופית + 2.5 קבוצות על שכנראה לא יישארו שם לאורך זמן ואולי קצת מחוזקת בקבוצות שלפעמים מגיעות לנוק-אאוט בצ'מפיונס אבל כמעט ולא. איך רשמת? "לא רע בכלל", זה נכון עבור אנשים שרק רואים כדורגל כל היום. אף אחד מהאנשים שאני מכיר לא יארגן ישיבה בשביל משחק מהליגה האירופית, אז חוץ מאשר באיירן נגד פס"ז ואולי דורטונד זה יהיה גם הגורל של הצ'מפיונס.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מסכים עם כל מילה, תודה רבה דקסטר אבל, לצערי אני חושש שהסופרליג הזו, או איך שלא קוראים לה, לא תתממש ובדיוק מהסיבות שציינת. כל הפוליטרוקים בטח יגיעו להסכמה שתיתן למועדונים הגדולים עוד כמה צ'ופרים (אחוז גדול יותר מההכנסות, כל מיני הקלות מס ושאר מרעין בישין), ונישאר במצב די דומה, ואף גרוע יותר, מהיום. הלוואי שאתבדה.

etayle
etayle
20/04/2021 0:01:57

מה שמעצבן בסיפור הזה(אני אוהד ריאל, ומכבד ממש את פלורנטינו פרז), זה שזה ממש על כסף, ליגת האלופות זה טורניר קסום ממש, כמה רגעי קסם היה בו, מדובר בטורניר השנתי הכי גדול שיש(יסלח לי פליאוף הNBA), מי לא זוכר את ה6-1? את השער המדהים של אנדרס באותו משחק מפורסם נגד צ'לסי?
את הסנסציות, המהפכים, מוריניו והאוטובוס בקאמפ נואו, טרי מחליק ומפספס פנדל.
אני בספק אם ליגה מוצלחת ככל שתיהיה תגיע לרמה הזאת.
וחבל להרוס את כל הליגות המקומיות באירופה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  etayle

ברור שזה על כסף. את הריגוש שתיארת יהיה לך כפול ממנו בסופר ליג.

ליגת אלופות בשלב בתים הרבה פעמים משעממת למוות, חלוקות בתים לא הוגנות, הרבה יריבות חלשות

NBA בדם
21/04/2021 18:48:52
הגב ל  etayle

י

פיני
20/04/2021 0:17:03

מצטרף לאיתי ומיקי. ניסיון למקסם רווחים ותו לא. גם לא נראה לי שחסר לריאל מדריד ולמנצ'סטר יונייטד כסף…
אם פיפ"א ואופ"א יצליחו להשית את הסנקציות שלהם ובראשן ההרחקה מהליגות המקומיות והרחקה מטורנירי גביע העולם והיורו, הקבוצות תתקפלנה ותחזורנה עם הזנב בין הרגליים, גם אם זה אומר להתחיל מהליגה החמישית..

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  פיני

אף אחד לא יתקפל, להיפך זה יקל עליהן לשחק בליגה אחת ויגדילו את כמות המשחקים.
לא לבוא לטורניר קיץ ולנוח בבית יעשה רק טוב לכוכבים. בלי הכוכבים המונדיאל לא יענין איש ויראה כמו טורנירי פיבא בכדורסל שנבחרות שולחות סגל 3

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 1:25:09

עוד משהו ששכחתי להוסיף במאמר..
הרי מי השקיע הכי הרבה לטובת הקבוצות הפרטיות?
דווקא המדינות שמהן הגדולות רוצות לברוח לליגה הפרטית.
המתקנים, האקדמיות, הכסף שהושקע, הדחיפה של הממשלות, הטורנירים הבינלאומיים הם אלה שמגדלים את השחקנים והופכים אותם למה שהם ובהמשך את הקבוצות ליותר טובות.

ואם הן רוצות להקים לבד את הכדורגל אז שיקימו הכל!! אקדמיות, נדלן, מגרשים, שעות לימוד, ליגות מקומיות (הרי שחקנים צומחים מתוך הליגות..) וכו
כל צירוף הפאזל הזה הוא חלק מהתמונה שנקראת כדורגל עולמי.

יותר מכך.. הרי הבנקים המרכזיים עומדים מאחורי ההלוואות שניתנו לכל הגדולות שכדי לממן את המשכורות המטורפות היו חייבות אותן. והבנקים ידעו שהכסף יתגלגל אליהן בחזרה.
הקבוצות מינפו את עצמם בדיוק כמו איזה מיליארדר שהוא לא באמת מיליארדר אלא רק חי ככה ולמעשה חי על חשבונכם.

הסופר ליגה זה בלוף. הם לא יצליחו לקיים מערכת חיים משל עצמם כי כל העוצמה וההון שלהן נובע מתרבות הספורט והכדורגל של המשחק עצמו ולא בגלל שמנצ'סטר יונייטד זה משהו שאי אפשר בלעדיו.

קבוצות גדולות ושחקנים גדולים רק מתחלפים.
ליברפול היתה גדולה לאחר מכן פח במשך 30 שנה ועכשיו שוב גדולה.

היו ימים שפארמה, פיורנטינה, לאציו ורומא היו ענקיות ותוססות . ועוד.. ואם תהיה פלטפורמה חדשה של ליגה בלי ה 12 קבוצות הכסף פשוט יזרום אליהן והן יהפכו להיות הענקיות החדשות..
זהו דרכו של העולם..

כל הפוזה של הגדולות זה רק בגלל שהן בגרעון גדול. אבל מה האוהדים אשמים שהם החליטו לשלם לכל דיכפין עשרות מיליונים??.. שיתנהלו בחוכמה ושאופ"א תלמד גם היא להציב גבולות.

הכדורגל צריך רענון זה בטוח, אבל כל פעולה נגד האוהדים תיכשל לדעתי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דקסטר

דקס כל הקבוצות הגדולות ממונפות ותמיד היו וגם אם לא יחזירו יפרסו להם שוב ושוב אתה מכיר את הסיפור

ברוך רובין
20/04/2021 4:16:10

דקסטר כתבת הרבה שטויות ידידי רוב צופי הכדורגל באים כדי לראות את הכוכבים משחקים, עם כל הכבוד לרומנטיקה משחק של ריאל ברצלונה מושך יותר הכנסות מ100 משחקים של אברטון. רק צריך לראות את ההכנסות של יובנטוס לפני רונאלדו ואחריו, עם כל הכבוד לרומנטיקה הגדולות שולטות בשוק העולמי. גם הNBA יקרוס אם תוציא ממנו את כל הכוכבים
.
הליגה האיטלקית הייתה הטובה בעולם ששיחקו בה השחקנים הטובים בעולם.

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 7:32:16

ברוך הגישה שלך היא סופר ילדותית.
עובדה שאין אף אוהד כדורגל אחד שאוהב את המהלך הזה.
אתה מתבלבל בין nba לכדורגל.
זאת לא אותה אהדה.
השחקנים לא באמת מעניינים. אולי רק את הילדודס.

אין באמת סופרסטארים במשחק.
לא מסי ולא רונאלדו משחקים בקבוצות הכי טובות.
ואף אחד לא מתרגש מסלאח, בנזמה ושות.
אוהבים את הקבוצה לא את השחקן.

מה שאתה לא מבין שגדולות בכדורגל תמיד אפשר ליצור.
ואם זה לא יובה אז רומא יכולה לבוא במקומה ואם לא ליברפול אז אברטון.
כי ברגע שהכסף יתנקז אליהן עם כל התמיכה של המוסדות מסביב יהיה מי שימלא את החלל.

אל תשכח שלראות משחק של סופר ליגה ידרוש לשלם אקסטרה כסף מה שיהפוך את המפעל לנישתי.
כרגע מקבלים את ליגת האלופות בחינם.
אתה תתפלא כמה אנשים לא יהיו מוכנים לשלם עוד כסף עבור מוצר שהם לא ביקשו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דקסטר

אם משלמים על הnba ישלמו על הסופרליג.
בחייאת אנשים משלמים על ליגה ישראלית 😂😂

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 7:40:00

משלמים על הישראלית בגלל החיבור המקומי לא בגלל הרמה! לא ישלמו אקסטרה בשביל לראות כל הזמן אותם משחקים.המהלך נוגד לגמרי את רוח הכדורגל ו99.99 אחוז מהאוהדים נגדו.
והנבא בירידת רייטינג רצינית וגם חוץ מהאמריקאים אף אחד בעולם לא מתעניין. זה הפך להיות ספורט נישתי

אור
אור
20/04/2021 11:56:37
הגב ל  דקסטר

מסכים, זה צפוי להפוך להיות בתשלום כדי לממן את כל העסק ולא כל אחד הולך להוציא על זה כסף. אולי יוציאו חבילות ו-PPV רק למשחקי הנוקאאוט במחירים נמוכים יותר שגם על זה לא הייתי משלם בתור צופה כדורגל לייט מינוס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  אור

אנחנו לא אבל מיליארדי סינים הודים וכו כן 🙂

ברוך רובין
20/04/2021 16:18:08
הגב ל  דקסטר

דקסטר אף חובב כדורגל שאוהב את המהלך? יש לך רק כמה פה באתר. בסוף כדורגל בנוי על כוכבים ושמות, אני די בטוח ש״אהבה״ לקבוצה מסויימת זה בגלל כוכב מסויים שראית בילדות, בסוף הכוכבים הם מושכים את ההכנסות והצפיות כמו בNBA אף אחד לא חשב לצפות בפריז לפני ניימאר ואמבפה…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דקס זה כמו לראות ליגה ב גם יש שם רומנטיקה אתה באמת תראה ליגה חלשה יותר שתדע שכל האובות משחקות בליגה אחרת? כמו לצפות ביורוליג שיש nba. זה ככה בערך.

השחקנים מבקשים את מה שיש בשוק הולאנד רוצה 35 מיליון זכותו אם יתנו יתנו אם לא יתנו הוא ישחק בפחות.
גם אתה לא היית מוותר על אגורה. לגיטימי לגמרי.
שחקנים דקס תמיד שיחקו בשביל הכסף שלא תתבלבל אף אחד לא משחק בשביל אוהדים מפגרים. שחקנים מלקקים להם כאילו אכפת להם כי הם מזרימים כסף בתכלס אתה חושב שספורטאי כלשהו משתין על אוהדים?
אני אסביר לך מה יקרה כל קבוצה שתרצה להצטרף לליגה הזאת יצטרכו בעלים עשיר. עשירים יראו דיש רווחים ויעמדו בתור.
אוהדים של אותן קבוצות יהיו בעננים שיבואו בעלים עשיר שיקנה להם שחקנים.
צה שכן צריך להיות דראפט ותקרת שכר יהיה הרבה יותר מעניין ותחרותי

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 7:37:47

לא. זה לא כמו לראות ליגה ב.
גם בלי הקבוצות האלו הרמה סופר גבוהה.
בוא נעבור על מה יש שם- יובה משעממת, טוטנהאם נפילה, ארסנל יותר קרובה לרדת ליגה, בארסה אפורה, יונייטד נשרה לליגה האירופית

עזבו אתם מדברים בסיסמאות.
לא הכוכבים מושכים את הענף ואף אחד לא יתלהב מלראות את אותם משחקים כל מחזור בלי ריגוש. ועוד עם אקסטרה תשלום!!
לא יקרה.
וואלנ תפאדל שיילכו על המהלך, אשמח לראות את השוק שהן ייקבלו

האווי לאסוף
האווי לאסוף
20/04/2021 9:31:00

גם ליגת האלופות עצמה נולדה בחטא דומה, במטרה זהה להגדיל את סכומי הכסף לקבוצות הגדולות. כשזה קרה, גם אז דיברו על אובדן הקסם והכניעה לכסף הגדול, על אובדן הרומנטיקה. המשכורות לשחקנים כבר שנים לא קשורות לכלום (בימים של ברקו' באנגליה כבר הרוויחו עשרות אלפי לישט לשבוע!), וכולם התגעגעו לשנות השבעים התמימות…
כל זה לא אומר שאני בעד המהלך החדש, שרק מקצין את כל הרעות החולות שיצרה ליגת האלופות (וכן, היא הייתה אדירה), פשוט צריך לתת לו קונטקסט רחב יותר, ואולי להבין שאנחנו מנסים לסגור את דלתות האורווה אחרי שהסוסים ברחו.
יכול להיות שבמהלך הזה הוא בכלל בגדר 'תחזיקו אותי או שאני הולך', ונועד לסחוט יותר כסף לקראת חוזה חדש?

האווי לאסוף
האווי לאסוף
20/04/2021 9:31:34

וכמובן, תודה על הפוסט

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 10:16:28

מכיוון שעומדים מאחורי זה משפחת גלייזר ובנק אמריקאי אני יותר נוטה לכיוון שזה מהכיוון הזה פלוס זיהוי הזדמנויות עסקיות של בעלי הקבוצות.
אבל הם טועים לחלוטין בהערכת הנכס שלהם והמצב.
הם חושבים מדובר ב NBA ו NFL.
זה לחלוטין לא המצב בכדורגל.
השחקנים ממילא מרוויחים בטופ האפשרי, סכומי ההעברות מטורפים.
הם לא יקבלו יותר כסף מזה.

אני בטוח שגם המאמנים וגם השחקנים נגד. וכמו שציינתי גם האוהדים.
זה לא ישפר את המוצר כי המוצר הוא לא רק רונאלדו נגד מסי המוצר הוא היריבות, ההיסטוריה, הדרמות, ההגרלות, ההפתעות, הסיפורים שמסביב, החיבור. לא מדובר רק במוצר סינטטי של קבוצה טובה נגד קבוצה טובה.
ברגע שמחקת 90 אחוז מהאלמנטים של המשחק לא יהיה עניין.

ושוב אני חוזר.. כמה אפשר לראות את אותן קבוצות משחקות אחת נגד השניה?

ואם דיברת על ליגת האלופות נכון שהיא צריכה ריענון ועובדה שמרעננים אותה לפורמט אחר שבעיניי יכול להיות מוצלח מאוד רק צריך לתת לזה צ'אנס

אור
אור
20/04/2021 11:58:21
הגב ל  דקסטר

הם לא טועים בכלל כי מבחינה עסקית זו הזדמנות אדירה וממש לא אכפת להם מהאוהדים המסורים. לגבי השחקנים זה טבעי שהמשכורות יעלו אבל זה לא קשור לכל הכסף שיכניסו הבעלים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  אור

מה שיקרה שקבוצות עם בסיס אוהדים גדול שלא בסופר ליג יררכשו עי כל מיני אמירים שייחים אוליגרכים מיליארדרים ואז יכנסו לשם. זה יהיה נכס מניב מזומנים. אוהדים יהיו בכל מקרה והאיצטדיונים יהיו מפוצצים בכל מקרה גם מחירי הכרטיסים יעלו וזכויות שידור

ברוך רובין
20/04/2021 16:23:18
הגב ל  אור

ברור, דקסטר כמה פעמים היה אפשר לצפות באותם קבוצות נפגשות בNBA, רק תראה איך היורלינג עובד הוא די הציל את הכדורסל האירופי, משחק של באיירן ברצלונה עם מיתוג נכון שיש להם כמובן ימכור כרטיסים רק על הירח.

Tzafriros
20/04/2021 10:08:01

טור נפלא! אני רומאי ואשמח לראות את רומא נגד פארמה לפני ריאל- מנצ׳סטר יונייטד. השאלה מה יהיה על הכוכבים? איפה יהיה הכסף והוזהר ואיפה הם ירצו לשחק? כמו שאמרת מועדונים יכולים לאבד מערכן. סיטי הייתה קבוצת ליגה שניה עד לא מזמן. לניוקאסל יש ממוצע קהל יותר גדול מליברפול וסיטי.
ותכלס השחקנים מפסידים פה. הם הולכים לשחק עוד ועוד משחקים משמע פציעות ועומס וכוחם לא גדל. גם עם ירוויחו יותר זה לא רלוונטי לעומת מה שמפסידים

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 10:22:16
הגב ל  Tzafriros

כמה כוכבים יש?? לא יותר מ 10 בלחץ.
זאת לא התקופה של פעם שבאטיסטוטה בקושי השתחל ל טופ 20 .
אולי זה כבר נושא לטור אחר אבל היום קבוצה חזקה נבנית סביב מארג של שחקנים.
שחקן לבדו לא יכול לסחוב קבוצה לאליפות
מסי בבארסה, רונאלו ביובה, סלאח בליברפול זה לא מספיק..
הכוח נמצא בקבוצתיות וכמובן שחייבים שחקנים בטופ- פסז, צלסי, ריאל, סיטי לא בנויות על בודדים (למרות שהמקרה של פסז יכול לבלבל אבל מי שעוקב אחריה כמוני כבר שנתיים כמעט כל משחק יודע להפריד בין שאמבפה הוא אומנם שחקן מצוין אבל לא סוחב את הקבוצה אלא הערך המוסף)

Tzafriros
20/04/2021 12:03:43
הגב ל  דקסטר

טוב במקרה ציינת את האהוב עליי בכל הזמנים באטיגול. גם בעבר כתבתי עליו פה ועל האליפות של רומא ב 2001

ברוך רובין
20/04/2021 16:25:18
הגב ל  דקסטר

אני מסכים איתך בזה דקסטר, ענית לעצמך אבל על הטור למה אתה עוקב אחרי פריז סנט גרמיין כבר שנתיים?

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
20/04/2021 10:30:14

תודה ערן.
א. מקווה שהפרוייקט יכשל, ושיסגרו כבר את הספורט המעפן הזה.
.

ב. שני ענפי ספורט, לא שתי. בכלל, הרבה טעויות תחביר שהגהה קצרה הייתה פותרת.
.
ג. דקסטר, אחרי השטויות שרשמת על טראמפ ושות' ופוסט ה'התנצלות/הסבר', אולי תפסיק להיות כל כך נחרץ במקומות שברור שאין לך אפשרות לדעת? למשל – "המהלך נוגד לגמרי את רוח הכדורגל ו99.99 אחוז מהאוהדים נגדו." – גם אם נניח וניסחת את 'רוח הכדורגל' והמהלך נוגד אותה – האם דיברת עם כלל אוהדי הכדורגל בעולם, ורק אחד לעשרת אלפים אהב את המהלך? ודאי שלא.
.
"אף אחד לא מתרגש מסלאח, בנזמה וכו'" – שוב, מניח שלא מעט מצרים מתרגשים מסלאח, כנ"ל אוהדי ליברפול.
.
יש לך נטייה להשתמש ברטוריקה מכלילה כשאתה רוצה לבסס נקודה. לדעתי זה מחליש את טיעונייך מאוד.

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 10:43:23

קודם כל אני כותב במהירות אז שני בתור שתי לא ביג דיל.
.
דבר שני זאת הרטוריקה שאני משתמש בה
כשאתה תכתוב פוסט תהיה אתה זהיר יותר וחלבי.
זה לא הסגנון שלי.
.
בינתיים בספורט פגעתי אם לא בול אז כמעט בול בכל התחזיות שלי ונבואות הזעם. אתה מוזמן לחפש.

ובניגוד אליך אני מחובר להמון קבוצות אוהדים בארץ ובחו"ל וכן תתפלא שאף אחד לא שם את השחקן מעל המועדון.
ברור שמעדיפים ששחקן איקס ישחק בקבוצה וואי אבל לא על חשבון דברים אחרים.
כשאני אומר 99 אחוז במקרה הזה מדובר כמעט במספר האמיתי כיוון שאין אחד ששוחחתי איתו שאהב את המהלך.
.
וטראמפ לא קשור וזה לא מראה עליך יותר מדי טוב אם כל פעם שאגיד משהו אתה תחזור לשם. קודם כל מותר לטעות דבר שני לצערי זה לא היה ניתוח שלי וסמכתי על גורם אחר. בעיה שלי נכון. אז מבחינתי שמתי את זה בצד וזה לא מעניין אותי.
דבר שלישי.. כל רוח הפוסט זה רוח של תוכחה ולא ישיבה על הגדר לכן ההערה שלך בבסיס מיותרת.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
20/04/2021 11:20:20

אפשר לכתוב 'תוכחה' בלי לכתוב הכללות שגויות שטותיות לחלוטין.
.

זה לא קשור ל'חלבי', זה קשור לעובדה זאתה לא מספיק סומך על הטיעון שלך/לא יודע למצוא לו נימוקים (משל היית שב"ר) אז אתה חייב להפציץ שקרים, שאמנם יש בהם 'בשר', אך לא אמת.
.
דקסטר, אם אכן פגעת בול (או כמעט בול) בתחזיותייך, לך תעשה מזה מליונים בוגאס.
.
לכמה קבוצות אוהדים אתה מחובר? אני אניח שהרבה ואקצין בכוונה – נגיד ל-700, שכל אחת מכילה 10,000 אוהדים. אז קראת את דעתם של שבעה מליון אוהדים בנושא – זה עדיין לא 99 אחוז, גם לא חצי. אין לך מושג מה רוב אוהדי הספורט חושבים, וההתיימרות שלך לדעת זאת מביכה, ילדותית ובכנות – טיפשית.
.
אני לא חוזר כל פעם לטראמפ. הגבתי לך בנושא בפוסט שכתבת עליו וכעת. זה שהודית שטעית בגדול בנושא לא הפך אותך לפחות נחרץ – פיין.. אבל אתה חוזר שוב ושוב ל"אני ואפסי עוד", עמדת ה-know-it-all שמעוררת אנטגןניזם, במיוחד כשהיא מבוססת על הרבה פחות ממה שאתה מתיימר להציג.
.
peace

אהרון שדה
20/04/2021 11:35:20

שמעון לא הבין שכדורגל זה לא ההצגה באורלנדו
כדורגל זה משחק עם הרבה יותר מסורת מהכדורסל
באמריקה שמעבירים קבוצות מעיר לעיר זה באמת ביזנס נטו
בכדורגל זה לא כך סה זהות ואהדה
זה אפילו לא כך ביורוליג סל (אם כי הקמת הירווליג גרמה לפגיעה גדולה מאד וצינית בכך )

בכדורגל אמנם כולנו אוהבים את הדובדבנים של המשחקים הגודלים
אבל כתוב במשלי "לא טוב הרבות דבש הרבה" דבש טעים כשהוא במידה
אם נאבד את המידה נאבד הכל

בנוסף יש הרבה עממיות ומסורת בכדורגל מה שלא תמצא באורלנדו נגד ניו אורלינס למשל
ואת הדבר הזה לא ניתן לזרוק לפח .
לא בכדי אין היום כמעט אוהד כדורגל קלאסי (לא מדבר על אוהדי כורסא ) שאוהב את המהלך

בנוסף שמעון שכח את הכח של פיפ"א אופ"א אם זה בקיום טורנירי נבחרות ואם זה בקיום התאחדויות בכל הליגות ולא תהיה להם מניעה לזרוק לכל הרוחות את הקבוצות הללו
הם ייכנסו לוואקום הזה ויקימו קבוצות איכות חדשות והקהל ברובו יסתכם בליגות הללו גם אם זכויות השידור יהיה קצת פחותות בשנים ראשונות

לכך תוסיף את העובדה שבדרום אמריקה למשל זו תהיה בגידה של ממש לא לשחק בנבחרת ולכן כאשר מסי /רונלדיניו הבא יקבל הצעה מריאל מדריד או מפ.ס.ז הוא יילך לפריז ויעדיף אפילו את אטאלנטה על פני ריאל (שלא לדבר על חוקים שיאסרו במדינות אלו הצטרפות לסופר ליג)

ככה שזה עוד צעד במו"מ

מה שיקרה בסוף שפיפ"א /אופ"א ייכנסו יד גדולה לכיס בכדי להציל את הקבוצות הגדולות שבחלקם פושטות רגל כיום כתוצאה ממשבר הקורונה ובזה זה ייגמר .

יש כאן תחזיקו /תחזיקו קלאסי

יום אחד בתהליך ארוך תקום להערכתי ליגה שכזו אך בתמיכת פיפ"א ובפורמט מיוחד שפעם נסביר

אבל היום הזה טרם הגיע .

אור
אור
20/04/2021 12:01:34

שמעון מבין מעולה, האמריקניזציה תגיע גם לכדורגל יהא המחיר אשר יהיה. כרגע כולם מתנגדים ומראים שרירים כולל ראשי מדינות ופוליטיקאים אבל בסוף הכסף מדבר ולא המסורת או האוהדים שקונים מנויים, במיוחד כשמדובר על 3 בעלים אמריקאיים או בעלי בארסה וריאל שמעולם לא שמו על האוהד הקטן

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 12:21:33
הגב ל  אור

ההבדל שלפיפא ואופ"א יש כוח אדיר על השחקנים והקבוצות כי יש את העניין הקטן הזה שנקרא טורנירים בינלאומיים.
בניגוד לאמריקה. שם מראש זה הכל ביזנס. באירופה לא.
ואם רוצים להפוך את הכדורגל לעסק נטו שיהיה להם לבריאות.
הכדורגל זה ענף גדול מכולם ויצוצו כוחות חדשים וחיבורים חדשים לאוהדים.
אין פחות אוהדים לדורטמונד, מארסיי, ניוקאסל, רומא וכו.
אצל איאקס האיצטדיון סולד אאוט מאז שנבנה (ועד שהיתה לי הזדמנות להיות שם המחיר היה מטורף מדי)
.
כמו שאמרתי אין לי בעיה שהמהלך הזה ייצא לפועל ממילא הקבוצות הגדולות איבדו כל שליטה עם הסכומים שלהם.
כדורגל טוב אפשר לראות בכל מקום והכסף שיישפך ללסטר ושותפיה החדשים יהפוך אותן לגדולות החדשות..
.
ואם זר היה ראה איאקס רומא לפני כמה ימים היה חושב שזה הרבע גמר של ליגת האלופות וצלסי פורטו זה הרבע גמר של הליגה האירופאית..

אור
אור
20/04/2021 12:38:11
הגב ל  דקסטר

אין בעיה, אני רק אומר שלא, אין לארגונים האלו כ"כ הרבה כוח כמו שאתם מתארים. גם לא ברור אם האיומים שלהם חוקיים בכלל (אין לי מושג אבל אני מהמר שלא), כמו גם לאוהדים ולמסורת אין שום כוח בעניין.

דה שוט
20/04/2021 16:46:47
הגב ל  אור

ואכן כנראה השלוש המאוימות ישחקו בחצי הגמר באלופות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

בטח ישחקו הם ראו מה יקרה ליורו שלהם חחח שינו מיד 🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אהרון אף אחד לא יעשה מה שאמרת אופא ופיפא יכולים רק לדבר ולגרבץ אין להם שום יכולת לעשות כלום. רוב האנשים ירצו כדורגל איכותי עם השחקנים הטובים בעולם וזה מה שהם יבחרו לראות.
את מי יעניין מונדיאל בלי הכוכבים הגדולים? זה יראה כמו משחקי פיבא בכדורסל עם הנבחרות שאף אחד לא בא חח

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
20/04/2021 12:42:59

אך בלי קבוצות העילית האלו הרמה בליגת האלופות תרד פלאים לעומת ליגת האלופות עם קבוצות העילית האלו.

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 13:29:25

איזו רמה תרד??
2 הקבוצות שמשחקות הכי טוב באירופה לא שם. באיירן ופסז.
מילאן?יובה? אינטר? צלסי? ארסנל? טוטנהאם? אף אחד לא באמת רואה אותן.
זה רק שם. הם לא ברמת משחקות מעל הליגה. רק סיטי וקצת ריאל באמת מראות כדורגל ברמה עלית.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דקסטר

הן יהיו שם חכה קצת זמן, אולי מחר, אולי עוד שנה או שנתיים אבל הן יסיימו בסופר ליג

דה שוט
20/04/2021 13:38:42

דקסטר יקר – כתבת הכל הפוך 🙂 בלי הכוכבים אין ספורט הם ראש הפירמידה הם מייצרים את ״הערך״. בכדורגל היום הם לא מקבלים את המגיע להם (מלבד מסי רונאלדו וניימאר). כל הרומנטיקה שהכנסת כאן היא קלישאתית. כל מי שאיננו אוהד בארסה יודע שפסקז׳ נשדדה לאור יום באותו 1:6
ליגת האלופות האלטרנטיבית שהצעת היא מצחיקה. מי יצפה בה מלבד אוהדי הקבוצות עצמן?
מסי ורונאלדו פרימדונות? ראית את רונאלדו מתאמן? ראית את מסי רועד מקור בקלאסיקו?
הלוואי שהגדולות לא יתקפלו – הסופרליג תהיה גדולה מהחיים.

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 16:02:39

דה שוט אם כל מה שאמרתי הפוך איך זה שאפילו השחקנים יוצאים נגד ההחלטה הזו??
אין לכך שום היתכנות.
זאת התרסקות ידועה מראש.
אין שום כוכבים מיוחדים ב 90 אחוז מהקבוצות שבסופר ליגה וחלקן בכלל לא רלוונטיות עם בסיס אהדה קטן.
זאת ליגה שתישען נטו על אהדה לבארסה וריאל.
.
בינתיים הרעיון הזה מתרסק..
תן לזה עוד יום וזה יתהפך עליהם לחלוטין

דה שוט
20/04/2021 16:40:43
הגב ל  דקסטר

בוא נחכה ונראה מי צודק. בינתיים יש שמועות שצ׳לסי וסיטי מתחרטות אז אולי אתה בכל זאת צודק. אני מקווה שלא. נמאס מהשילטון הדיקטטורי של פיפא ועייפנו מהשלבים המוקדמים המשעממים של שלב הבתים. גם טוטנהאם בגמר לפני שנתיים היה לא לעניין. פרס אמר שהצעירים עוזבים את הענף. אולי הוא צודק?

דה שוט
20/04/2021 16:45:52
הגב ל  דקסטר

ד״א פיפא הודו שכנראה אין להן מה לעשות כרגע והשלוש הגדולות ישחקו בחצי גמר ליגת האלופות.

ברוך רובין
20/04/2021 17:07:15
הגב ל  דה שוט

רק שמועות פה אתה צודק בכל מילה דה שוט הענף בנוי על כוכבים והשמות הגדולים, דקסטר כתב שהוא עוקב שנתיים ברציפות אחרי פריס סנט ג’רמיין זה לא בגלל העיר, בסוף אף אחד לא יצפה בליגה שנייה של כדורגל כמו שאף אחד לא יצפה בגי ליג על הNBA.
.
פריז באיירן ודורטמונד יצטרפו זה עניין של חודש חודשיים (אצל פריז המצב יותר מסובך בגלל המונדיאל וזכויות השידור) אחרי המונדיאל היא תעבור לליגה הזאת בהליכה).
בסוף הכסף מדבר ומדובר על הרבה יותר כסף לשחקנים ולקבוצות והנאה הרבה יותר גדולה לאוהדים , לא עוד משחקים משמעממים.
.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה לא רק זה האוליגרכים שלא יעמדו בתחרות בסופרליג יצטרכו למכור את הקבוצות לאוליגרכים שיעמדו בהם. רק שלא יקימו תנועות BLM וכאלה חחח

ברוך רובין
20/04/2021 17:09:22
הגב ל  דה שוט

פיפא גם לא תרחיק שום שחקן מהמונדיאל, רק עכברי הכדרוגל יצפו במשחק בלי כוכבים, בסוף מסי אחד מוכר פי 10 יוצר מקבוצות כמו אברטון…

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 17:18:13

עוד פעם כוכבים??
הכוכבים הם שחקני משנה בהצגה הזו

ברוך רובין
20/04/2021 17:39:11
הגב ל  דקסטר

דקסטר למה אתה צופה בפריז סנט ג’רמיין בשנתיים האחרונות ועוקב אחריהם כל משחק? תוציא משם את ניימאר ואמבפה ואני בספק אם אתה מופה בקבוצה הזאת יותר מחודש. גם בכדורסל האירופי אתה רואה דבר דומה זה יורלינג מושך הרבה יותר הכנסה וקהלמכל שאר הטורנירים אז רק תחשוב מה יקרה בענף כמו כדורגל
.
בסוף רוב אוהדי הכדורגל יצפו וישלמו הרבה יותר במשחק של ריאל מול יובנטוס מאשר ריאל מול לקמוטיב מוסקבה או אברטון לדוגמא.
.
סיטי ופריז לא עניינו כלב פרט לאוהדים של המועדון לפני שהפכו לאימפריות עם הכוכבים והכסף שלהם, בסוף זה שיקול ברור, רוב צופי הכדורגל ישלמו הרבה יותר כדי לצפות בקבוצות הטובות בעולם נפגשות שבוע אחר שבוע, ולקבל מפגשים פיקנטיים.

ברוך רובין
20/04/2021 17:42:03
הגב ל  דקסטר

דקסטר עם יד הלב הייתה צופה בנבחרת צרפת בלי גריזמן פוגבה אמבפה דמבלה… ושמות אחרים לא מוכרים, הייתה צופה בארגטינה בלי מסי די מריה אגוארו, בלגיה…
.
צריך רק לראות את הרייטינג של יובנטוס לפני ואחרי רונאלדו או את של פריס לפני ואחרי הגעת הכוכבים, אותו דבר של ליברפול עם סלאח מאנה…

דה שוט
20/04/2021 18:16:13
הגב ל  דקסטר

אני איתך ברוך. פסקז׳ אטרקציה מאז שהגיע לשם הכסף הגדול. כנ״ל סיטי. כיף לראות את הקבוצות האלה. אם פסקז׳ לא בסופרליג – ניימאר, אמבפה, קימפמבה ומרקיניוס יהיו הראשונים לברוח משם. איזה ליגה יש להם שם בצרפת? לא ממש תחרותית. כנ״ל באיירן

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 19:10:10

לברוך
אז הנה פה אתה נופל
אני רואה פסז בגלל אח שלי אוה שרוף עוד מלפני תקופת אמבפה ממש הרבה ולפעמים אני רואה איתו.
סיבה שניה שהליגה הצרפתית בחינם ומותחת. אז בכיף אני רואה גם מארסיי מונאקו אם יוצא.
ובאופן כללי יש כדורגל די טוב ולפעמים כן בא לי לעקוב אחרי שחקנים אלמונים שיום אחד יהיו גדולים.
אז הטיעון שלך לגביי קרס לחלוטין.
ואם פסז היו מובילים ב 15 נק' את הטבלה לא הייתי ממש טורח. אז הדרמה, המתח, הקבוצות לא מדרג העליון הן אלה שהובילו אותי לשם.
שזה מה שאני טוען.
אין ואקום בכדורגל. אם לא ריאל ובארסה יבואו קבוצות אחרות עם שחקנים אחרים וכוח חדש.
.
לגבי הנבחרות שנתת בוודאי שאני אצפה בכל טורניר נבחרות ולא משנה מי ישחק שם כי מה שמשנה בכדורגל זה הרקע ולא שחקן כזה או אחר.
הולנד- גרמניה זה ממש יותר מכל שחקן
ארגנטינה- ברזיל אני אראה בכל מצב ועם כל שחקן
תמיד במשחקי נבחרות יש סיפורים ודרמות והטורנירים האלו הרבה יותר גדולים משחקנים בודדים.
.
אם ממש לא בלופ בעולם הכדורגל הפריזמה שלכם היא NBA ואתם חושבים שזה דומה.
ממש לא. אבל ממש.
חכו ותראו.

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 21:56:57

הו אה מה קרה
שב"ר (מחוזקת בדה שוט ) אכלו אותה
🙂

אור
אור
20/04/2021 22:30:40
הגב ל  דקסטר

חחחח, נגמר לפני שהתחיל
.
טעיתי לגבי הכוח שיש לאוהדים
.
תוך 24 שעות זה הגיע למצב שמנכ"לים ותיקים וחזקים מפוטרים על ימין ועל שמאל

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 22:36:02
הגב ל  אור

באמת באמת באמת שהיה כזה שקוף וברור…
אי אפשר להתעסק עם הכדורגל
🙂

מדהים שאנשים עשירים וחכמים לא הצליחו לזהות את העניין שזה עומד לקרוס להם כ"כ מהר. אין שום היתכנות אמיתית כי אי אפשר פתאום לנתק את המועדונים מהכדורגל. הם לא עומדים בפני עצמם. הם אפילו לא פיון. כל קבוצה גדולה יכולה להיות זמנית ומוחלפת באחת אחרת..

הגיע הזמן שיעשו תקרת שכר והעברות לכדורגל וככה לא ייכנסו לבורות כלכליים.
מהכסף שהם עושים מהאוהדים וזכויות השידור והכנסות המפעלים כל מועדון ב טופ 30 אמור להיות סופר רווחי
אז שיסתכלו על עצמן קודם..
.

אור
אור
20/04/2021 22:41:21
הגב ל  דקסטר

אני לא כ"כ מסכים שאין היתכנות, גם ככה פערי התקציב העצומים הפכו את הצ'מפיונס ליג לסופר ליג רק עם עוד כמה קבוצות שעפות עד או בתחילת הנוקאאוט, אבל כל עוד הקבוצות ממשיכות בליגות המקומיות שלהן (בניגוד למה שקרה כאן) לאף אחד מהאוהדים זה לא מפריע.

אור
אור
20/04/2021 22:42:57
הגב ל  דקסטר

אגב, הכותרת שלך רלוונטית מתמיד אפילו אם זו לא הייתה הכוונה

דקסטר
דקסטר
20/04/2021 22:57:19
הגב ל  אור

בדיוק!
ידעתי שלא משנה מה יקרה זה לא ייצא לפועל בסופו של דבר וזה רק יעצים את הכדורגל והכוח שלו.
יענו כאילו זרמתי.. וגם שם הראיתי איך הסיפור הזה נגמר מהר מאוד.
.
המזל שלהם שזה לא הצליח אחרת היו נכנסים לחובות של מיליארדים במקרה הטוב וזריקה מהענף במקרה הרע.
.
אף אחד לא רוצה לשחק בלי משמעות. כסף ממילא לא חסר להם.
זה פשוט ספורט אחר עם כל הכסף המטורף שיש בו. זה פשוט אחר.

דה שוט
21/04/2021 0:05:17
הגב ל  דקסטר

+ 100
🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דקסטר

הפסד שלהם ושלנו.
מצחיק שהמיליארדרים האלה החליטו דברים תוך שניות בלי להתארגן. חשבתי זה כבר היה מאורגן וכו.
אולי מההתחלה זה היה סתם תחזיקו אותי למומ מול פיפא ואופא

ברוך רובין
21/04/2021 13:28:47
הגב ל  דקסטר

צדקת יקירי

אהרון שדה
20/04/2021 22:38:59

מאז ה 1-7 של גרמניה על ברזיל לא היה כזה נוקאאוט מהדהד .
תענוג.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

💯+ אחד הסיפורים הגדולים והמשמחים אי פעם. ללקק את האצבעות. אשרינו.

פיני
20/04/2021 23:44:54

נוקאאוט על הקרשים…
כדורגל זה ספורט יצרי ורגשי. אין שחקן שמעל המועדון והמועדון זה האוהדים. והנה התוצאה… בום בפנים.

etayle
etayle
21/04/2021 1:38:05

כל הכבוד לאוהדים, שהראו שהכדורגל זה לא המשחק עם הכדור הכתום, יש פה נשמה גדולה. גם השחקנים התנגדו. תענוג.

וניל טרופי
וניל טרופי
21/04/2021 4:19:27

מעניין לראות אם האוהדים והשחקנים ינצלו את המרד הכושל בשביל לבצע הפיכה בתוך פיפא ובכדורגל בכלל.

עגל
21/04/2021 11:43:50

קראתי את כל התגובות בעיון
(מחליף היום את מנחם שכואב לו הגב)

ירון, החלום
ירון, החלום
22/04/2021 5:20:52

בס"ד
תודה ומעניין.
בסוף הכל כסף.