פריוויו משחקי יום חמישי הגדול / דור בלוך

הלילה, מהדורה מורחבת של יום חמישי הגדול, בניגוד למרבית ימי חמישי בהם יש 3-4 משחקים בלבד, הלילה לא פחות מ-9 משחקים בליגה הטובה בעולם, המתאפיינים בשורת מפגשי מזרח-מערב נדירים ומסקרנים ובראשם גולדן סטייט ווריורס שמתחילה לתפוס צורה וכיוון לאחר החזרה של איגודלה מהפציעה, יוצאת למשחק חוץ מול מיאמי שנראית בלתי עצירה כרגע, עם לברון או בלעדיו. אוקלהומה וסן אנטוניו צפויות לטייל מול הנמושות מניו יורק, פורטלנד תנסה להתאושש מול שארלוט, ופיניקס וממפיס יפגשו לקרב בין הפתעת העונה לאכזבת העונה עד כה.

 

קליבלנד קאבלריס (21-10) – אורלנדו מג'יק (21-10):

קליבלנד שחשבה שתהיה לה עונת פריצה השנה, פוגשת את אורלנדו מג'יק שלא חשבה כלום על העונה הזאת, כאשר שתיהן עם אותו מאזן בדיוק. שתיהן גם מגיעות עם מכת פציעות לא פשוטה כשקליבלנד תחסר ככל הנראה את קיירי ארווינג, ותגיע אחרי 6 הפסדים רצופים, בעוד אורלנדו תחסר את ניקולה ווצ'ביץ'.

במפגש הראשון בין השתיים, קליבלנד ניצחה ב-9, אבל זה עוד היה בתקופה שקליבלנד רצה לא רע, וזה היה עם ארווינג ככה שהפעם המשחק צפוי להיות צמוד יותר, עם זאת החיסרון של ווצ'ביץ' נראה לי לא פחות משמעותי מהחיסרון של ארווינג במצ'אפ הספציפי הזה ואני הולך עם הביתיות של קליבלנד.

קליבלנד ב-3.

 

מיאמי היט (7-24) – גולדן סטייט ווריורס (13-20):

המשחק המסקרן של הערב בלי שום ספק.

מיאמי מגיע במצב רוח טוב אחרי שהצליחה לנצח יריבה חזקה ללא לברון ג'יימס, כשהכימיה הקבוצתית נראת בשיאה, והצוות המסייע נרה ככזה שאפשר לסמוך עליו. ג'יימס כבר בריא, אבל ווייד בספק למשחק הלילה וכך גם נוריס קול.

ההיט עם ריצה של 0-5 בבית, והם נראים מאוד בטוחים בסיכויים שלהם לקחת שוב את יתרון הבתיות במזרח, סוגיה שתהיה קריטית לטעמי לקראת גמר המזרח הצפוי עם אינדיאנה.

גולדן סטייט המתאוששת מפתיחת עונה בינונית, הציגה לראווה את דיוויד לי במשחק מצויין מול אורלנדו, וניצחון דו ספרתי נאה בחוץ, אבל המשך המסע שלהם בפלורידה לא צפוי להיות כל כך נוח.

שני נתונים מעניינים לקראת המשחק הזה: הנצחונות האחרונים של גולדן סטייט התבססו במידה רבה על הגנה, בניגוד לתדמית של הקבוצה כאשר ברצף הנוכחי שלה היא מחזיקה את היריבות על פחות מ-90 נקודות למשחק, תולדה של חזרתו של איגודלה לכושר משחק בלי ספק. הנתון השני הוא שכשקרי עסוק יותר בניהול המשחק מבצבירת נקודות, גולדן סטייט מצליחה יותר. המאזן שלה כשקרי משחק וקולע פחות מ-20: 0-10.

פוקוס נוסף במשחק הזה יהיה חייב להיות כריס בוש, שנראה כאילו הוא יצא מתדמית החוליה החלשה בשלישיה המובילה, והכניסה שלו לכושר של אול סטאר הופכת את מיאמי לקבוצה שנדמית כבלתי מנוצחת.

כשהמשחק במיאמי וההיט בכושר הנוכחי קשה לראות תוצאה אחרת מלבד ניצחון של הקבוצה הביתית.

מיאמי ב-10.

 

שיקאגו בולס (18-12) – בוסטון סלטיקס (18-13):

עוד מפגש בין שתיים שהיו אמורות להיות בכיוונים אחרים אבל מוצאות עצמן בינואר בדיוק באותו מקום.

שיקאגו הייתה אמורה ללכת כל הדרך השנה או לפחות לאתגר את אינדיאנה ושיקאגו, אבל כרגע לא נראה שהקבוצה נמצאת בדרך אל הפלייאוף. בוסטון הייתה אמורה ללכת לטנקינג מפואר בלי רונדו הפצוע, ובמקום זה היא מתעקשת למצוא את עצמה במרכז טבלת המזרח.

הפסד לטורנטו במשחק האחרון היווה חדשות רעות לשיקאגו, על אף חזרתו של לואל דנג לכושר משחק. זה היה ההפסד השישי של הבולס בבית בשבעה משחקים.

מי שיצטרך להרים את משחקו כדי לעצור את הרצף הזה הוא קרלוס בוזר שקולע בבית 10 נקודות למשחק בלבד באחוזים רעים ועם מספרים כאלה שיקאגו לא יכולה לנצח.

בוסטון המשיכה בנטייה שלה לאבד יתרונות גדולים, כאשר הפסידה לאטלנה בנקודה ביום שלישי.

שיקאגו רעה בבית, בוסטון נראת לא רע בינתיים, נלך עם האורחים. 5 לבוסטון.

 

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (6-25) – ברוקלין נטס (21-10):

קשה להשתחרר מההרגשה שזה היה אמור להיות אחד המשחקים המעניינים בקלאנדר של ה-NBA, ובמקום זה קיבלנו מפגש קצוות שקרוב לוודאי יגמר בתבוסה.

אוקלהומה שפתחה את העונה עם 13 נצחונות בית רצופים, הפסידה 2 מה-3 האחרונים שלה, ותרצה לשפר את המאזן מול נמושת הליגה.

ללא לופז, לנטס אין מה למכור, בטח ובטח שלא מול אוקלהומה, גם ללא ווסטברוק. ערב מהנה במיוחד צפוי לקווין דוראנט שיקח על עצמו את מרבית העול ההתקפי של אוקלהומה שצפויה לנצח בקלות.

אוקלהומה ב-20.

 

סן אנטוניו ספרס (7-25) – ניו יורק ניקס (21-9):

אף אחד במדיסון סקוור גארדן לא שוכח את המשחק הקודם בין שתי הקבוצות בהן פירקו הספרס את הניקס ב-31 נקודות הפרש והניקס עוד יצאו בזול.

גם עם סיכוי לא רע שכרמלו יחזור לאחר היעדרות של שלושה משחקים, קשה לדמיין את הספרס מתקשים מול הקבוצה עם המאזן השני הגרוע בליגה.

סיבה נוספת לצפות ניצחון קל לספרס הוא הנטייה של הספרס לנצח את הקטנות ולהפסיד לגדולות. הספרס עוד לא הפסידו השנה לקבוצה עם מאזן שלילי, ובניגוד למה שרבים חושבים זה סימן טוב. פופ, כמו מאמנים גדולים אחרים בספורט (מוריניו ופרגוסון הן הדוגמאות הבולטות שאני יכול לחשוב עליהן), מביא את הקבוצה שלו לכושר הנכון בזמן הנכון, הוא לא מתעניין במשחק נקודתי אלא באיזה הרכב יביא אותו למצב הטוב ביותר במאי-יוני. לכן העובדה שהספרס ממשיכים לנצח את מה שהם צריכים לנצח כדי להתברג בצמרת המערב, אבל לא שוחקים את כוכביהם המזדקנים יתר על המידה, היא חדשה טובה לאוהדי סן אנטוניו.

אה, נכון יש גם את המשחק נגד הניקס.

סן אנטוניו ב-15 לפחות.

 

פיניקס סאנס (11-19) – ממפיס גריזליס (17-13):

הפתעת העונה מול אכזבת העונה, לפחות לטעמי. למרות זאת ממפיס דווקא ניצחה את פיניקס בבית ב-19 הפרש לפני חודש בדיוק, כך שהמשחק הזה הוא פוטנציאל להפתעה.

פיניקס מחזיקה במאזן נפלא של 14 ניצחונות ו-5 הפסדים בחודש וחצי האחרונים. ממפיס לעומת זאת ניצחה 6 מתוך ה-18 משחקים אותם שיחקה מאז הפציעה של גאסול. הסאנס גם ניצחו את הקליפרס בתצוגה מלהיבה שמבהירה שהם רואים את עצמם כמועמדים רציניים מאוד להגיע לפלייאוף כבר העונה, עם סגל צעיר ומבטיח שעם עוד שיפור או שניים יכול להפוך את פיניקס לקונטנדרית לראשונה מאז ימי נאש העליזים.

שתי הקבוצות גם מייצגות סגנון הפוך, כאשר הורנאסק מכתיב לסאנס קצב מהיר ומלהיב ואילו ממפיס משתדלת להאט את קצב המשחק, הצלחתה בכך במשחק הראשון בין השתיים הכריע את המשחק לטובתה, קשה להאמין שהיא תוכל לעשות זאת שוב, הפעם בפיניקס.

ניצחון ב-12 לסאנס.

 

יוטא ג'אז (24-10) – מילווקי באקס (24-7):

מבאס אותי לחשוב על המשחק הזה, איזה שתי קבוצות איומות.

יאללה קחו איזה עובדה מעניינת בכל זאת, הג'אז ניצחון 11 משחקי בית רצופים נגד מילווקי.

לאף אחד לא איכפת מה תהיה התוצאה. אתם בכם זאת מתעקשים? הג'אז ב-7 יאללה לכו מפה למשחקים מעניינים יותר.

 

פורטלנד טרייל בלייזרס (7-25) – שארלוט בובקאטס (19-14):

למשל המשחק הזה. פורטלנד עצרה את רצף שני ההפסדים בשנייה האחרונה שלה עם ניצחון בקמבאק מרשים נגד אוקלהומה ביום שלישי, שהחזיר להם את הביטחון העצמי. אני עדיין חושב שפורטלנד הם אובר אצ'יברים שבסופו של דבר יגמרו במקום ה-5 במערב ויעופו בסיבוב הראשון מול יוסטון או הקליפרס, וזאת למרות יכולת ה-MVP שאולדרידג' מפגין עד כה.

המאזן של פורטלנד עם 1-11 מול קבוצות המזרח, הניצחון על אוקלהומה והיריבה הבינונית נותנות לטרייל בלייזרס הרבה תקוות להמשך המומנטום הלילה.

הבובקאטס עם סיכוי סביר למצוא את עצמם בפלייאוף העונה הודות למזרח החלש (מקום שישי בשוויון עם דטרויט השביעית), אבל הם חייבים לעבוד על ההגנה שלהם, אחת החלשות בליגה שסופגת 94 נקודות למשחק במעל 40% מהשדה.

מדגדגת לי הפתעה, אבל אני אלך עם פורטלנד בכל זאת. 5 לביתיים.

 

סקרמנטו קינגס (20-10) – פילדלפיה 76 (21-10):

סקרמנטו שפתחה את העונה בצורה קטסטרופלית מתחילה לפתח סוג של מומנטום אחרי שני נצחונות מרשימים בשבוע האחרון. ניצחון מדהים על מיאמי בהארכה ועל יוסטון בערב השנה החדשה, והפסד מכובד ב-8 לסן אנטוניו נותנים לקינגס תחושה שאולי בכל זאת הם יכולים לעשות משהו עם העונה הזאת (הם טועים). רודי גיי משתלב היטב בינתיים עם 25 נקודות בקרוב ל-50% מול יוסטון, והטרייד הזה נראה טוב עבור הקינגס בשלב זה, כאשר יחד עם קאזינס יש להם כוח אש לא רע בכלל.

ה-76'ס שהתלהבות פתיחת העונה שלהם דעכה זה מכבר, מגיעים אחרי ניצחון ביום רביעי על דנבר הסכיזופרנית וניצחון ביום ראשון על הלייקרס החלשים. רצף נצחונות ראשון שלהם מאז פתיחת העונה.

יחסית לשתי קבוצות שלא יהיו בפלייאוף, זה משחק מסקרן למדי שצפוי גם להיות מהנה מבחינה התקפית וצמוד.

ניצחון לסקרמנטו ב-5. 

לפוסט הזה יש 62 תגובות

    1. אם לנצח את OKC בחוץ זה מגמת ירידה אז הלוואי על הלייקרס להיות בירידה. דווקא שרלוט נראית קצת פחות טוב לאחרונה. אני מתקשה לראות את הבובקאטס מנצחים בחוץ.

      1. אוקלהומה בלי ראסל ווסטברוק היא קבוצה מוגבלת, לא צריך יותר מדיי בשביל לעצור אותה. אישית את המשחק הזה לא ראיתי אז אני לא יכול להעיד עליו. אני ראיתי אותה בשני משחקים לאחרונה ולי נראה שהם בירידה. אין להם תרגילים. או בידוד של אולרידג' או פיק אנד רול של לילארד ואולדרידג' והוצאה לקלעים שאף פעם לא היו קלעים גדולים במיוחד רק בחודשיים האחרונים התחילו לקלוע באחוזים מטורפים. היה להם במקרה בתחילת השנה גם את אולדרידג' ולילארד בכושר מטורף וגם את באטום ומאתיוס הכניסו שלשות באחוזים מטורפים. האחוזים של באטום ומאתיוס הולכים לרדת בזמן הקרוב ונראה שאולדרידג' ולילארד נרגעו מהפתיחה המטורפת שהייתה להם. לכן נראה לי ששארלוט תיקח אותם הלילה למרות ששארלוט לא קבוצה מדהימה.

  1. לקליבלנד אין שום בעיה להפסיד בבית…והם בכזה בלגן שאני מאוד אתפלא אם ינצחו. אם אורלנדו יתנו את הנשמה בריבאונד לחפות על חסרונו של ווצביץ' לא תהיה להם בעיה לנצח.

  2. דור, ראיתי בפייסבוק כאילו יש לך מאמרים על פוטבול וכו'. האם יש לך בלוג משלך? אם כן, שים כאן כתובת כדי שנוכל ליכנס וליהנות ממאמרי נבחרת ישראל בכדורגל, והניינרס.

  3. MG
    לא מצאתי כל דבר בפייסבוק (אני בטוח שהוא שם אבל בין מאות הודעות וכו' אני טובע שם לחלוטין)
    אתה לא חושב שפנייה ישירה דרך האימייל תהיה יותר פשוטה?

    1. רמי, אני מציע שנחכה ונראה, אוקיי? (מוכן להתערבות? אם הנטס מנצחת אתה מזמין לי DIET COLA במפגש. אם OKC מנצחת, אני מזמין אותך לשתייה קלה).

  4. מחצית גלאטסראי 47 מכבי 40 רבע שני רע של הצהובים שהתבסס בעיקר על קליעה בעוד שהטורקים חגגו בצבע של מכבי כאילו הם באצמצע הכריסמס נקווה לשיפור

  5. איזה ניצחון ענק (גלאטסראי 84 מכבי 90) למכבי על הטורקים אפשר לומר הטוב שלהם ביורליג מתחילת העונה (למעט רבע 2) ריקי היקמן חזר ליהיות השחקן מעונה שעברה גיא פניני ואחיון גם נתנו משחק ענק ברבאו!!1

  6. מגיעה גם מילה טובה לאלכס טיוס על משחק מצוין, עם דאבל דאבל של 12 ו11. אני מקווה שמשחק הריצה, בראשות פניני (4 אס'), אוחיון והיקמן (3 כ"א). יימשך

  7. אחלה רבע ראשון.
    ג"ס תפרו את ההגנה של מיאמי, לברון היה על 3 נק אחרי 10 וחצי דק והתעורר לקראת סוף הרבע – מסיים עם 7

  8. הראן ובלאגן של ג"ס יפהפה.
    קצת נעצרו ברבע השני, אחרי רבע ראשון של 38 נק הם בקצב של 25 נק בערך ברבע הזה.
    מיאמי נראית מוזר. האיבודי כדור שהיא כופה על ג"ס כאילו ולא משפיעים על המשחק.

  9. כן הא.
    מעניין מה יגיד על מיאמי… משום מה הוא תמיד תופס הפסדים של היריבות שלה.. את הספרס הוא כבר קבר נגד יוטה, סקרמנטו ועוד שאר ירקות

    1. כשזה תופס, זה תופס.
      הלילה זה תפס ביג טיים! לא האמנתי בחיים שהנטס מסוגלים לנצח הלילה. במיוחד אחרי ההשפלה מול הספרס

  10. איזה שלשה של בלינלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    פשוט ענק!
    שיוויון.
    איזה מתח! הניקס יעשו את זה? אם לא, זה חתיכת דאונר…

  11. כמו ההפסד ליוסטון.
    אחרי חזרה אדירה, הספרס מפסידים על החמצת ליי אפים של טוני בקלאצ'.
    מעתה אמור הניקס קונטנדרית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט