לקליבלנד נותרו 5 ימים להחליט על ביינום / מנחם לס

יש ביינום כזה:

אבל יש גם כזה:

 

 

מהיום,  בקולורדו ניתן לקנות מרואנה בחנויות מכולת. כמו פודרה לפנים. כמעט כל עתוני ארה"ב פותחים בזאת את עמודי השער הראשון בדיון על "כן או לא". העתון PLAIN DEALER של קליבלנד  הוא היחיד שמקדיש יותר מילים לביינום מאשר למרואנה, כי – אחרי הכל – הכן או לא הופכת עתה להחלטה החשובה ביותר של כל מדינה ועיר.

אבל בקליבלנד ההחלטה החשובה ביותר היא אם להשאיר את אנדרו ביינום או לתת לו ללכת.

ה-6 לינואר הוא התאריך להחלטה. זוהי החלטה על כסף: רק 6 מיליון מה-12.2 שלו העונה מובטחים. אם עד יום שלישי הם לא מחליטים להעיף אותו, יש לו בכיס 12.2 מיליון אם הוא משחק או לא משחק.

כן ביינום, לא ביינום, השורה התחתונה היא שאפילו בעונה הגרועה הזאת שלו, הוא תורם 20.2 חיצים, 12.6 ריב' ו-2.8 חסימות בחישוב של 48 דקות, והוא כבר מזמן הודיע לקבוצה שהוא מוכן וכשר ל-48 דקות משחק. רק דיבקשו.

היו אס איי טודיי הגדיר הבוקר את שלוש האפשרויות של הקאבס עד יום ג':

1. להשאיר אותו.

2. לעשות עליו טרייד.

3. לזרוק אותו.

1. בואו נתחיל עם "להשאיר אותו":

ביינום הוא אולי לא מועאמד לתואר PH.D בפיזיקה גרעינית בהרווארד, אבל הוא גם לא אידיוט מושלם. הוא סיים את התיכון הקתולי סיינט ג'וזף המטוצ'ן, ניו ג'רסי, עם "C+" ממוצע ו-SAT גבוה מספיק לעניין אוניברסיטאות כמישיגן סטייט, אוהיו סטייט, UCLA, וקנזס להציע לו מילגה, אחרי שהיה בחמישיית מקדונלד לתיכונים ב-2005. האוניברסיטאות הללו חייבות לעמוד ב-CODE של ה-NCAA כדי  לקבל  שחקן כמוהו לאוניברסיטה. כאן אין הרבה חוכמות. אם הממוצע בתיכון וה-SAT לא מספיקים, השחקן הולך בד"כ לשנה חמישית לשפר את הציונים ואת ה-SAT.

ביינום לא חייב היה לעשות לא את זה ולא את זה.

אני מקווה ש-BIRDWATCH לא יכתוב שעשיתי ממנו גאון (הצופה בצפורים קורא כל מילה שלי שבע פעמים כדי למצוא שגיאת פסיק ולבנות עליה קריירה!) כי אני לא. אבל אין שחקן אחד בכל ה-NBA ללא אינטיליגנציה מספקת להיות שחקן מקצועני בליגה הקשה בתבל, כולל COMMITMENT לאימונים, כושר גופני, השכמות ב-4 לפנות בוקר, ולמידת עשרות תרגילים. ביינום כבר 6 שנים עומד בכל הדרישות הללו, כולל אימוני ריהביליטציה דורשניים ביותר לשיקום ברכיו. הבנאדם אינני דביל. והוא סנטר שיכול להיות מצויין. אם אף קבוצה לא תציע טרייד מעניין, אני הייתי משאיר אותו במקום לזרוק אותו. הסיכון שווה 6.2 מיליון. הוא, אנדרסון וורג'או, וטיילר זלר, יכולים בקלות להיות קו קדמי בין הגבוהים והמסוכנים בליגה.

2. לזרוק אותו

אם הקאבס משחררים אותו "NO STRING ATTACHED" הם חייבים לו את שאר הכסף שלא שילמו לו עד 6 מיליון, ושלום על ישראל. במקרה הזה הוא יכול לבחור לעצמו כל קבוצה שהוא ירצה והיא תרצה בו "IF HE CLEARS WAIVERS". מה זה CLEARS WAIVER?

NBA teams can release a player to the waiver wire, where he can stay for 48 hours (during the regular season). While he is on waivers, other teams may claim him, for his existing salary. If he is not claimed, he is said to have "cleared waivers", and is treated like any free agent, able to sign with any team (with the special restriction noted above for players who were traded and then waived).

Players waived after March 1 are not eligible to be on a team's playoff roster.[35] The deadline was March 23 during the lockout-shortened 2011–12 season.[10

********************************

על החלק הזה ניתן לדלג. הוא רק לאלה המעוניינים ב-NITTY GRITTY של CLEARING WAIVERS הנה פרוש יותר מדוקדק:

  • What is a waiver? (Copied from http://members.cox.net/lmcoon/salarycap.htm) It's a temporary status for players who are released by their team. A player released between August 15th and the end of
  • the regular season stays on waivers for 48 hours. A player released at any other time stays on waivers for 10 days.During the waiver period other teams may claim a waived player. If more than one team tries to claim the player, the team with the worst record gets him. If a player on waivers is claimed, the new team acquires his existing contract and pays the remainder of his salary. There is also a fee of $1,000, payable to the league office, for claiming a waived player. A team can claim a waived player only if one of the following is true: The team is far enough under the salary cap to fit the player's entire salary. The team has a disabled player exception for at least the player's salary (see question number 17 ). The team has a trade exception for at least the player's salary (see question number 68 ). The player's contract is for one or two seasons and he is paid the minimum salary. If no team claims a waived player, he is said to have "cleared waivers." The player may sign with the team of his choice at that point. The player's new team only pays the pro-rated minimum salary to the player. The player's original team continues to pay the balance of theplayer's salary. For this reason, few players are actually claimed while on waivers. If a player is waived after March 1, he is ineligible to be included in the playoff roster of any team that signs him for the remainder of that season.
  • ***************************************
  • אני כמעט בטוח שהוא WILL CLEAR WAIVERS כי אף קבוצה לא תרצה לשלם לו את כל משכורתו 'BY CLAIMING HIM WHILE HE IS ON WAIVERS'.
  • זה עלול לקרות רק אם תתחיל תחרות מטורפת בין הקליפרס ומיאמי כי שתיהן הביעו עניין בו. מצד שני אני שומע שגרג אודן עומד להתחיל לשחק אחרי האול-סטאר, ובמקרה זה מיאמי בוודאי לא תלך עליו.

הרבה מהמנכ"לים של הליגה חושבים ש-WAIVING הוא הצעד ההגיוני ביותר לקאבס!

3.  טרייד

הקאבס הם שלושה משחקים מהסלטיקס למקום שמיני בפלייאוף. הם ישמחו מאד לקבל תמורה מתאימה עבורו.

ישנן שמועות שהלייקרס מדברים על טרייד עם פאו גאסול, ושיקגו מדברים על טרייד עם לואל דנג. השיקגו טריביון טוען הבוקר שזו שטות, וש-"שיקגו בולס לא מעוניינת בטרייד של לואל דנג עבור ביינום", ולמה הלייקרס ירצו לקחת צ'אנס על שחקן שיכול להרוס להם את מה שנותר מהקבוצה לעולם לא אבין.

נחכה ונראה. רק עוד 5 ימים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. הלייקרס והבולס מעוניינים מאוד בטרייד כזה מאותה סיבה והיא הסיבה היחידה!!

    חיסכון של קרוב ל-20 מיליון דולר.

    אף אחת מהן לא תשאיר את ביינום אצלה, היא תחתוך אותו מיד אחרי הטרייד.

    מקווה שעכשיו אתה מבין.

    1. הטרייק העיקרי הוא גאסול על ביינום או גאסול על דנג.

      והמטרה העיקרית של הטרייד הזה הוא לחסוך כסף בלי שום חשיבה מקצועית על התרומה או האי תרומה שיביא ביינום לקבוצה שתיקח אותו(ומיד תחתוך אותו).

      הוא שחקן גמור מקווה שתקלוט את זה במהרה.

      1. אבל זה לא יהיה טרייד ישיר של 'אחד על אחד'. גם הקאבס וגם הבולס יעמדו על זה שהלייקרס ימשיכו לשלם חלק גדול מהמשכורת של גאסול (או דנג)

        1. לא יהיה וזה בדיוק הקטע, הלייקרס והבולס רוצים להעביר את הטרייד הזה(לפי הדיווחים) כמה שיותר מהר כדי שהם יפתרו מהחוזים של דנג/גאסול.

          האינטרס של קליבלנד זה להרוויח משהו על ביינום עד ה-6 לינואר כי כמו שכתבת בתחילת הכתבה הם בסך הכל שלושה משחקים מאחורי הסלטיקס ובמזרח העלוב אתה לא יכול לוותר על הפלייאוף בשלב כזה.

          דנג וגם גאסול כל אחד מהם יכול לשרת את קליבלנד בצורה מצוינת.

          1. לואל דנג יהפוך את הקאבלירס לקבוצה ברמה של מקומות 3-6 במזרח. הוא הסמול פורוורד שהם כל כך צריכים. גאסול משחק על עמדת הפאוור פורוורד, יחד עם טריסטן תומפסון, טיילר זלר ואנטוני בנט, או בתור סנטר, יחד עם אנדרסון וז'אראו. הוא לא שחקן של 20-25 דקות למשחק, וגם תומפסון ו-וז'אראו לא צריכים לשחק את הכמות הזאת של הדקות. אם אני כריס גרנט, מנג'ר הקאבלירס, אני מרים טלפון לגאר פורמן בשיקגו, ודורש ממנו לבצע את הטרייד הזה עוד היום.

          2. גאסול לא שחקן של 20-25 דק' לערב בפאקינג קליבלנד???

            בוודאי שהוא כן, חוץ מזה שגאסול כבר מזמן לא אפקטיבי כPF פר אקסלנס.
            הוא משחק ונוח לו להיות סנטר ובמקרה הזה הוא יהיה מצוין בכל צירוף שתשים לידו פרט אולי לוורז'או שזה אולי יהיה מעל הבינה של מייק בראון לשחק עם שני מגדלים כאלה.

            בכלל שום קומבינציה לא תזניק אותם למקום 3 במזרח כל עוד מייק בראון שם.
            זה מאמן כל כך גרוע שזה פשוט לא יתאפשר. אני אפילו לא יודע כמה גאסול יהיה מרוצה לשחק שוב תחת בראון(אבל אף אחד לא ישאל אותו כמובן).

            בכל אופן קליבלנד מאוד רוצה למצוא טרייד על ביינום לפני שהיא פשוט משחררת אותו ללא כל תמורה.
            במקרה של גאסול ודנג היא פשוט מקבלת שני שחקנים טובים בהרבה מהתמורה שביינום מביא לה ועם חוזים נגמרים. מה יותר טוב מזה בשבילה??

            העומק שכביכול יש לה על הנייר בעמדת הגבוהים לא צריך בכלל לשנות להם כשהם מקבלים גבוה כל כך מגוון כמו גאסול.

            בקשר ללייקרס ובולס כפי שאמרתי השיקול שלהם זה לחסוך 20 מיליון דולר עד לסוף העונה. מה רע בזה?

  2. MG
    לא מצאתי כל דבר בפייסבוק (אני בטוח שהוא שם אבל בין מאות הודעות וכו' אני טובע שם לחלוטין)
    אתה לא חושב שפנייה ישירה דרך האימייל תהיה יותר פשוטה?

  3. מנחם ,
    א- שמחתי לראות הודעת פיטורים בתגובות . שוב 🙂
    ישר לשורה הראשונה בקורות חיי (פוטרתי בתגובה על ידי מנחם לס ….)
    ב- שלח את הספרים.אני אעביר לך לאן שתרצה בארץ. אם אתה יכול להוסיף ספר אחד בשבילי אם איזה הקדשת פיטורין שיהיה מה להראות לילדים אני אשלם לך עליו (בתכלס יש לי מאה דולר קרדיט אצלך על ההתערבות על הדראפט הקרוב)
    ג- שנה טובה לכולם

    1. אשלח ארבעה ואחד מתנה ממני עם הודעת פיטורין. להבא, אם תרצה להכניס מאמר, שלח לי באימייל ואני אכניס עבורך (הוצאתי חצי מהצוות מאפשרות כניסה ישירה כי אתה לא היחיד שלא עושה כלום)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט