אירועי דיומא – 18.04.2021: סנוקר, אופניים, ואולימפיאדה

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 83FFB417-1C6C-4EE2-A564-DCFBC8398BDA.jpeg

כדורגל ישראלי / ניר מועלם

פליאוף עליון – מחזור 4 :

20:30 מכבי תל אביב – אשדוד, ספורט 5 : מכבי מגיעה למשחק אחרי שאתמול חיפה ניצחה 4-0 את ק"ש וכרגע היא במקום ה-2 והיא יודעת שכל תוצאה פרט לניצחון תשאיר אותה במקום ה-2, ומנגד אשדוד יכולה להיות יחסית מרוצה מהתוצאות של אתמול כי אומנם מכבי פתח תקווה התקרבה אליה בנקודה, אבל היא גם הפסידה 2 נקודות בתיקו מול ב"ש ובנוסף ק"ש הפסידה, כך שהפער בינה לבין המקום ה-4 עומד על 5 נקודות שזה עדיין פער מאוד טוב וכל נקודה היום תהיה בונוס עבורה. מכבי תל אביב מגיעה אחרי 3-1 על מכבי פתח תקווה ואילו אשדוד אחרי הפסד 3-0 בבית למכבי חיפה. הימור – אשדוד תעשה צרות למכבי ואני מאמין שהמשחק יסתיים בתיקו.

פליאוף תחתון – מחזור 3 :

19:00 הפועל חדרה – הפועל חיפה, 5 לייב : הפועל חיפה קצת הסתבכה אתמול אחרי שהפועל תל אביב וסכנין ניצחו, אבל אפשר כבר לסמן יורדת אחת וזו הפועל כפר סבא שעדיין רישמית לא ירדה אבל אפשר לסגור עליה את הגולל, וכל שנותר לנו זה לראות האם בני יהודה יכולה לחלץ את עצמהאו שהיא תצטרף לכפר סבא, אך בינתיים הפועל חיפה במקום ה-5 עם 7 נקודות פער מהקו האדום, ואילו חדרה במקום ה-3 עם 9 נקודות הפרש מבני יהודה וביסטואציה מסוימת חדרה יכולה למצוא את עצמה במאבק ירידה מול בני יהודה במידה והיא מפסידה והיום ובני יהודה מנצחת מחר כי אז הפער יקטן ל-6. חדרה מגיעה אחרי 2-1 על כפר סבא ואילו הפועל חיפה אחרי 2-0 על הפועל תל אביב. הימור – המומנטום של הפועל חיפה ימשך והם ינצחו בחוץ את חדרה.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – סיבוב ראשון

12:00: אנתוני מקגיל-ריקי וולדן
12:00: יאן בינגטאו-מרטין גולד (4:4)
15:30: דייויד גילברט-כריס ווייקלין (7:2 לגילברט)
15:30: ג'ון היגינס-טיאן פנגפיי
21:00: סטיבן מגווייר-ג'יימי ג'ונס (5:4 לג'ונס)
21:00: ניל רוברטסון-ליאנג וונבו (6:3 לרוברטסון)

היום הראשון של האליפות לא טמן בחובו הפתעות גדולות מדי. במשחק היחיד שהסתיים, אלוף העולם, רוני אוסליבן, פתח את הטורניר ברגל ימין, עם ניצחון נינוח על מארק ג'ויס. רוקט רוני פתח בצורה מהוססת משהו, אך נכנס למוד הקטלני הידוע שלו ככל שהמשחק התקדם, כולל שלוש סנצ'וריס רצופים בסיום. פייבוריט נוסף שלא התקשה היה ניל רוברטסון, שכעת מוליך 6:3 על ליאנג וונבו. עוד פייבוריט במצב מצויין הוא "החקלאי העצבני" דייויד גילברט, שיוכל להרשות לעצמו להיות הרבה פחות עצבני היום, לאחר שסיים את יום אתמול עם הובלה של 7:2 על כריס ווייקלין. והיו לנו אתמול גם שני קרבות שקולים: אחד כצפוי איכותי ומותח בין יאן בינגטאו למרטין גולד, בו הסשן הסתיים בחלוקת פריימים. אחד מעט יותר מפתיע, בו ג'יימי ג'ונס הפחות מוכר מוביל בפריים אחד על סטיבן מגווייר הוותיק. כל המשחקים הללו יושלמו היום.
היום ייפתחו שני משחקים נוספים. סשן הבוקר אמור להציג קרב שקול למדי בין אנתוני מקגיל לריקי וולדן. מקגיל, המדורג הבכיר מבין השניים, לא עשה הרבה מאז חצי גמר אליפות הולם בשנה שעברה, בעוד שוולדן ממול הוא שחקן מנוסה למדי, גם אם אחד שאוחז בסגנון משחק נמהר לעיתים קרובות. סשן אחה"צ אמור להציג קרב הרבה פחות שקול על הנייר, זה שבין ג'ון היגינס לטיאן פנגפיי. המכשף הסקוטי הוא אחד השחקנים המעוטרים בהיסטוריה, ועם עונה סבירה בסטנדרטים שלו, מה שאמור להיות גדול על הסיני הדי אלמוני שממול. שידורים ביורוספורט 1,2 לאורך היום.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ אמסטל גולד

עונת קלאסיקות האביב חתמה את פרק הפאבה, והיום ייפתח השבוע המסיים שלה בדמות שלוש קלאסיקות הארדנים, שלוש קלאסיקות בעלות אופי שבד"כ מתאים יותר למטפסים. המירוץ הפותח בסדרה הוא אמסטל גולד, מירוץ ותיק עד מאד, הנערך על אדמת הולנד. תוואי המירוץ יושב בד"כ על קו התפר שבין הקלאסיקנים למטפסים, כשהמנצחים השונים מגיעים משתי האסכולות. אלא שהמירוץ השנה יהיה שונה מבשנים הקודמות, עקב ההגבלות בהולנד, הנובעות מן הנגיף הארור. זה הביא לכך שאחרי השנה שעברה, בה בוטל המירוץ, השנה קיבלנו מירוץ הקפות (קריטריום) סביב למספר עיירות הולנדיות, כשבכל הקפה נקבל מס' טיפוסים קצרים של כק"מ. על הנייר מדובר במירוץ שמתאים יותר לאול אראונדרים מהסוג של ואן ארט, אלאפיליפ, פידקוק, קביאטקובסקי, ואן אוורמאט, מתיוס, מוהוריץ', קולברלי, וולנס, טיונס, בנוט וטרנטין. אלא שלמירוץ תגיע גם שורה מכובדת ביותר של מטפסים, גם אם שני המירוצים הבאים בסדרה יתאימו להם יותר. זה כולל את רוגליץ', קאראפאז, מולמה, ואלוורדה, צ'אבז, שכמן, הירשי ובארגיל. קבוצת ISN תגיע לכאן עם המובילים מייקל וודס ודריל אימפי. שידור ביורוספורט ב-15:00.

אולימפיאדה / מנחם לס

שכן שלי – אני לא יודע היכן בדיוק בסנדי-ספרינג הוא מתגורר, אבל זהו הפרבר בו אני גר באטלנטה – שהוא גם האצן מס' 1 בעולם, כריסטיאן קולמן, הושעה מהמשחקים האולימפיים בטוקיו לא בגלל שימוש בחומרים אסורים, אלא בגין אי הופעה לשלוש בדיקות DOPING שהיה חייב להשתתף בהן השנה.

ההשעייה שהתחילה לפני שנה היא ל-18 חודשים, ותסתיים 3 חודשים אחרי האולימפיאדה. קולמן טוען שהוא פשוט 'שכח' את הבדיקות ולא תאר לעצמו את חשיבותן. סיבה צולעת הייתי אומר. כל אתלט חייב לתת לתת ל-ANTI DOPING ORG של מדינתו שלושה תאריכים בשנה – אחד בכל ארבעה חודשים לבדיקת שתן ודם. קולמן טוען שהוא 'פשוט שכח'. אני בטוח שדהזכירו לו.

קולמן זכה באליפות העולפם האחרונה לא"ק ל-100 מ' בזמן 9.67 שנ'.

בייסבול

המשכורת הממוצעת של שחקן בייסבול ב-MLB בעונת 2021 נפלה ב-4.8% מהמשכורת של 2019, וב-6.4% ממשכורת 2017. אבל "ממוצע" (MEAN) הוא לא מספר ריאלי כי הוא מושפע ממשכורות ענק של מספר קטן של שחקנים. הממוצע הוולידי יותר הוא ה-MEDIAN – שהוא האחיזון ה-50. כאן קל יותר לסכם שהנפגעים העיקריים מהירידה במשכורות הם ה-MIDDLE CLASS של השחקניחם כי האחוזון ה-50 הוא רק 1.15 מיליון, ירידה של 18% מהמדיון של 1.4 לפני שנתיים, וירידה של 30% מה-MEDIAN של שנת 2015 שהיה 1.65 מיליון.

פורמולה 1 / ניר מועלם

16:00 מירוץ אמיליה רומניה – מירוץ 2, ערוץ הספורט : מקצה הדירוג נערך אתמול כאשר לואיס המילטון הצליח בקושי לתפוס את המקום הראשון והוא נעזר במקס ורסטאפן שבהקפה הקובעת שלו סטה מהמסלול ואיבד אלפיות שניה יקרות שבסופו של דבר גרמו לכך שהוא יזנק שלישי, מקום אחד אחרי חברו לקבוצה – סרחיו פרז, כאשר צריך לשים לב שגם לואיס וגם מקס יזנקו על צמיגי מדיום ואילו פרז יפתח עם צמיג סופט שהוא הרבה יותר מהיר אך גם בעל בלאי גבוה יותר. בצד המפסיד של אתמול ניתן לסמן את לאנדו נוריס שכבר ראה את עצמו במקום השני אך הוא ירד מגבולות המסלול ובסופו של דבר יזנק שביעי, ועוד הפתעה נרשמה אתמול אחרי שקבוצת ויליאמס הצליחה להעביר את שני נהגיה ל-2Q, דבר שלא קרה מאז שנת 2018. לטעמי המנצח של היום יגיע מהכיוון של רד בול הפעם, וההפתעה של היום תגיע מכיוון וויליאמס שיספקו נקודות ראשונות לקבוצה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 55 תגובות

        1. כן ברור, זה היה בציניות 🙂

          בנימה רצינית יותר – אני חושב שהם עושים בשכל שהם לא משחקים בכלל, ככה אי אפשר לכופף את החוקים וכו', פשוט ההוראות שלהם מאוד ברורות וכל אתלט מקצועי חייב להחזיק איתו רופא שיודע אילו כדורים ואילו תוספים אפשר לתת ואיזה לא.

  1. תודה רבה לכל העוסקים במלאכה.
    מנחם, העילה לפסילה של קולמן מוגדרת (אם אינני טועה) כ-"whereabouts failure", כלומר דיווח כוזב על מקום הימצאו או אי הופעה לבדיקה. העניינים האלה די נפוצים בעולם הספורט, ובאתלטיקה בפרט.

  2. מעט טניס.
    גמר טורניר המאסטרס במונטה קארלו (15:30), שנערך על משטח החימר, יפגיש את סטפנוס ציציפאס היווני, שמדורג חמישי בעולם, מול אנדריי רובליוב הרוסי, שממוקם שלושה מקומות מתחתיו.
    על אף גילם הצעיר של שני הטניסאים (22 של היווני ו-23 של הרוסי), נראה כי נוצרת ביניהם יריבות ספורטיבית מעניינת. יהיה זה המפגש השביעי ביניהם, כאשר כל אחד ניצח בשלושה משחקים, עד כה.
    שניהם משחקים טניס התקפי ואגרסיבי, ואחד ההבדלים הבולטים ביניהם מתבטא בחבטות גב היד. בעוד שהמדורג הבכיר יותר חובט ביד אחת, יריבו מכה אותה בשתי הידיים.

  3. תודה לכולם
    סיכום סוף השבוע
    בספורט המקומי.
    ברגל מכבי חיפה הביסה 0-4 את ק"ש וחזרה למקום הראשון לפחות עד סיום משחקה של מכבי תל אביב מול אשדוד
    מכבי פ"ת וב"ש אכזבו עם 0-0
    בבית התחתון סכנין הביסה 0-3 את כפ"ס הפועל תל אביב גברה 0-1 על נתניה 2 המנצחות עשו צעד משמעותי להישארות.
    כפ"ס בדרך הבטוחה ללאומית

    בליגה הלאומית.
    בבית התחתון הפועל פ"ת גברה 0-1 ועלתה מזה זמן רב מעל הקו האדום לפחות עד סיום משחק של עכו .
    נועלת נטבלה כפר שלם השוותה ל1-1 באום אל פאחם בדקה 90.

    סל יום רע עבר על חולון שגם הפסידה בנס ציונה
    84-76 ,גם המאמן איבד עשתונות והכי גרוע ההגרלה בטופ 8 אלופות ביאסה לגמרי.
    ברבע הגמר מול בורגוס האלופה.
    אם תנצח תקבל את טנריפה הפייבוריטית הגדולה בהינתן שתנצח את שטרסבורג

    בחצי השני
    ניזני – סארגוסה.
    נימבורק – קארישקה
    כדורסל לאומית סנסציה גדולה כאשר נועלת הטבלה קריית מוצקין מביסה את המוליכה אשקלון 83-100
    כדורעף
    גמר עף מש 1 (החוזר ) מכבי תל אביב הביסה את

    מטה אשר 0-3 ( 18-25 23 -25 20-25 ) ועלתה ל0-1 בסדרת הטוב מחמש

    פליאוף יד
    הטוב מ 3
    הפועל ראשון ( 1) -נס ציונה ( 8) 31-32
    רמה"ש ( 2) – קרית אונו (7) 22-26
    מכבי ראשון ( 3) – חולון (6) 26-35
    אשדוד(4) – הרצליה (5) 32-31

    ג'ודו
    טוהר בוטבול זכה במדליית כסף באליפות אירופה עד 73 ק"ג.
    שגיא מוקי אלוף העולם זכה בארד עד 81.

  4. בכדורגל האירופאי
    ספרד .
    ברצלונה זוכה בגביע עם 0-4 על בילבאו שמפסידה גמר שני תוך שבועיים
    מסי (צמד) מניף גביע 7 בספרד אך ראשון כקפטן

    אנגליה
    צ'לסי הורסת את חלום הטריפל של סיטי עם 0-1 משער של זייך במפגש שעשוי להיות גמר אלופות .
    בליגה טוטנהאם -אברטון 2-2
    ניוקאסל גברה 2-3 על ווסטהאם הרביעית ערב המחזור .

    בליגת המשנה נוריץ חוזרת לליגה הבכירה עם 0-1 ,על בורנמות .

    איטליה המוקד בתחתית
    קליארי פיגרה 2-0 ו 3-1 מול פארמה אף הפכה עם צמד דקה 90 ל 3-4 דרמטי קורטונה לעומתה בדרכה

    גרמניה
    לייפציג שומטת נק עם 0-0 עם הופיינהם מינכן מנצחת 3-2 בוולפסבורג מגדילה הפער ל 7 …אבל פליק הודיע על עזיבה כנראה לנבחרת גרמניה
    גלדבך הביסה 0-4 את פרנקפורט מה שפותח תקווה מחודשת הדורטמונד במאבק לליגת האלופות

    צרפת
    ליל רק 1-1 עם מונפלייה פ.ס.ז תוכל לצמק לנקודה.

    בלגיה אנטוורפן מנצחת את גנק 2-3 לאחרפיגור 2-1 עד דקה 90 ומבטיחה סגנות סדירה .

  5. תודה רבה לכולם ניר דוד ומנחם עוד היום בספורט המקומי
    המשך תחרויות הישראלים בג'ודו כולל פיטר פלאצ'ק וששון

    בכדורסל
    21.00 מחזור 25 הרצליה -הפועל תל אביב
    המארחת 15-7 מול האורחת 15-6
    הקבוצות במאבק תחתית עם חיפה שמתחת לקו עם 17-5 ככה שהמנצחת תברח
    בשורה לא טובה יו"ר נהריה ניסים אלפסי נפטר ממחלה בגיל 60
    אלפסי הוליך שנים את נהריה כולל לגמר הגביע אשתקד
    והצרות ממשיכות ביורדת הכמעט בטוחה ובעקבות כך נדחה משחקה מול אילת לסוף השבוע
    על הכדורגל האירופאי בנפרד

  6. באירופה תגובה על כל מדינה בנפרד
    ספרד מחזור 33
    8משחקים (למעט משחקי ברצלונה ובילבאו שנדחו עקב כך ששיחקו אתמול בגמר הגביע והם בדיוק היו צריכות לשחק …בליגה)
    2 משחקים בכל שעה

    15.00
    אוסואסונה -אלצ'ה : 8 נקודות מפרידות בין 14 ל אלצ'ה האורחת שמתחת לקו האדום

    סוסיאדד -סביליה
    משחק מעניין בין מחזיקת הגביע מלפני שבועיים שהספיקה להפוך היום למחזיקת הגביע היוצאת ..לבין סביליה
    טבלאית מפריד ביניהם מקום אחד בלבד …מעשית מדובר ב 14 נק' ככה שסוסיאדד תוכל לכל היותר להיאבק על מקום 5
    סביליה אם תנצח תמצא עצמה פתאום 3 נק' בלבד מהפסגה אך עם משחק עודף.

    17.15
    אלאבס -הוסאקה : קרב תחתית אדיר בין הלפני אחרונה להואסקה שהייתה אחרונה אך 2 ניצחונות רצופים העלו אותה למקום 16 אך רק 3 נק' מפרידות בין הקבוצות

    אתלטיקו -אייבר : המארחת עדיין מובילה ואם תנצח תישאר בראש הטבלה אייבר אחרונה 4 מתחת לקו והיא תילחם בעור שינייה על הנקודות

    19.30 בטיס -ולנסיה : הניצחון של בארסה בגמר הבטיח גם למקום 7 לפחות מוקדמות אירופאית ומקום 6 עלייה לשלב הבתים ולכן זו בשורה נהדרת לבטיס השישית עם 8 פער מגרנדה השמינית
    ולנסיה 13 איבדה כנראה סיכוי לצאת עם משהו העונה אבל היא רק 5 מגרנדה השמינית והמקום הזה יוכל להביא אירופאית …אם ויאריאל שהיא טופ 7 תזכה בליגה האירופאית ותקבל כרטיס ישיר לאלופות מה שיפנה להבנתי כרטיס נוסף לאירופאית

    קאדיז -סלטה קאדיז 12 מארחת את סלטה 10 כנראה משחק מרכז טבלה לא חשוב שוב ויאריאל תוכל עוד לעשות את זה לבעל משמעות

    22.00 : לבנטה -ויאריאל : 8 נק' מפרידות ביניהם והמארחת מקווה שתנצח ותפתח את המאבק על האירופאית האורחת במצב רוח טוב לאחר שהעפילה לחצי גמר האירופאית שם תפגוש בארסנל (שחזור חצי גמר אלופות 2006 )

    22.00 חטאפה -ריאל : המארחת עם 5 משחקים ללא ניצחון (2/15 בלבד) מוצאת עצמה 4 בלבד מעל הקו
    ריאל שעלתה לחצי גמר האלופות וניצחה את הקלאסיקו מגיעה במצב רוח מרומם ועוד יכולה למצוא עצמה בראש הטבלה ..אמממה פציעות הרחקות וקורונה מביאות אותה למשחק היום עם 12 שחקני שדה ( 3 נוער)
    ולווארדה הקשר נחשף לקורונה ולא ישחק וגם לא קאסמירו הקשר האחורי שהורחק מול ברסה
    בנוסף מנדי המגן נפצע מול ליברפול ויעדר שבועיים ומצטרף למצבת הפצועים בהגנה שכוללת את ראמוס וראס קארבחל ונאצ'ו כאשר הקיצוני ואסקאס שהוסט להגנה נפצע גם הוא וגמר את העונה כמובן שגם הזארד פצוע ככה שזה מוקש גדול מאד לריאל היום

  7. איטליה 6 משחקים במחזור 31

    13.30 מילאן -גנואה המארחת הרימה ידיים במאבק האליפות אך היא רק 4 מנאפולי החמישית במאבק על האלופות היום מול גנואה ממרכז הטבלה היא חייבת 3 נק' שישארו אותה במקום השני

    16.00 ( 3 מש)
    אטאלנטה -יובה הרביעית מארחת את השלישית בקרב על האלופות כאשר נאפולי ולאציו עורבות בפינה רונאלדו הפצוע ייעדר וזו גם החזרה הגנרלית לגמר הגביע בחודש הבא .

    לאציו -בנוונטו : המארחת שישית מינוס 6 מאטאלנטה ועוד עם משחק חסר וכשהיא יודעת שיובה ו/או אטאלנטה יאבדו היום נקודות היא בתחושה שהיא חייבת לנצל זאת מול האורחת המדורגת 15 עם 5 נק' מעל הקו

    בולוניה -ספציה 2 נק' מפרידות ביניהם 7 בין ספציה לקו האדום כשהמארחת רחוקה 9 משם

    19.00 טורינו -רומא המארחת רק 2 מעל הקו אבל 2 משחקים חסרים כולל היום …
    רומא מקום 7 7 הפרש ממקום 4 אבל מעודדת מכל שעברה את איאקס והגיעה לחצי גמר האירופאית מול מ.יונייטד ואולי משם תגיע לאלופות.

    21.45 נאפולי -אינטר : נאפולי אם תנצח תשתווה או תעבור את הקבוצה במקום 4 אינטר המוליכה בפער 11 בפסגה מתמרקת לקראת האליפות והיא עם רצף של 11 ניצחונות ליגה ויחס של 4-24 ( כולל 6 ניצחונות רצופים על חודו של שער 3 פעמים 0-1 ו 3 1-2 )

  8. אנגליה :
    המוקד היום בחצי גמר הגביע בין לסטר לסאו'המפטון ( 20.30 )
    לסטר שלישית בליגה יריבתה 14
    בליגה לסטר ניצחה 0-2 ביום 16/1/21
    המפגש הבא ביום 1/5
    אגב אשתקד לסטר השיגה את ניצחונה הגדול ביותר וכמדומני את הניצחון הגדול ביותר אי פעם בחוץ של קבוצת פריימרליג כאשר ניצחה את סאותהמפטון בחוץ 9-0 !!! (וארדי ופרס שלושער ביום 25/10/19 )
    אך בגומלין ניצה המפטון בלסטר והרסה לה את חלום ליגת האלופות

    לסטר היו בגמר 4 פעמים אך הפסידו בכולם (ב 1949 3-1 לוולבס ב 61 2-0 לטוטנהם ב 63 3-1 ליונייטד ב 69 1-0 לסיטי )
    וזה כמדומני שיא לקבוצה שמגיעה הכי הרבה פעמים ולא לוקחת גביע.

    סאותהמפטון הפסידה בגמרים של 1900 4-0 לבורי ו 1903 2-1 לשפילד יונייטד בגמר החוזר ( 1-1 בראשון) ו 1-0 לארסנל ב 2003
    אבל היא הניפה את הגביע ב 1976 בניצחון 0-1 על מ.יונייטד

    המנצחת תפגוש בצ'לסי בגמר

    בליגה :
    15.30 ארסנל -פולהאם
    ארסנל לאחר ניצחון מוחץ בצ'כיה 4-0 על סלביה כבר בחצי גמר האירופאית בליגה היא רק 9 אך 5 נק' מטוטנהאם השביעית והיא תנסה לשפר עמדות גם כאן האורחת כבר 7 נק' ומשחק עודף מתחת לקו והיא חייבת 3 נק'

    18.00 מ.יונייטד -בראנלי : האורחת 7 נק' ומשחק חסר מעל הקו המארחת אם תנצח תצמצם ל 8 את ההפרש מהסיטי בפסגה שישארו 18 נק' בקופה זה נראה מאוחר מדי אבל תגדיל לדו ספרתי את הפער ממקום 3 מה שיאפשר לה להתמקד בליגה האירופאית ולנסות להניף תואר ראשון בעידן סולשיאר כמאמן .

  9. צרפת מחזור 33 7 משחקים

    14.00 פ.ס.ז -סנט אטיין המארחת תסגור לכדי נקודה בודדת את הפער מליל אם תנצח שייתן מצב רוח טוב לקראת המאבק באמצע שבוע הבא עם הסיטי בחצי גמר האלופות

    16.00 ( 4 מש)
    ברסט -לאנס המארחת 6 נק' מעל המקום המוביל למבחנים האורחת חמישית במקום המוביל לאירופאית

    דיז'ון -ניס : המארחת נועלת הטבלה השלימה עם הירידה האורחת 9 תקווה אולי להאיבק על האירופאית

    נים -שטרסבורג : המארחת 16 במקום המוביל למבחנים האורחת 6 ממנה

    ריימס -מץ : המארחת עם 8 משחקים ללא הפסד בליגה (אבל רק 2 ניצחונות ) מץ העשירית 2 נק' ו 2 מקומות מעל ריימס אבל במגמה הופכית עם 4 משחקים ללא ניצחון ונקודה בודדת

    18.00 בורדו -מונאקו האורחת אם תנצח תהיה רק 2 נק' מהמקום הראשון בורדו בתחתית אך בפער סביר 8 על המבחנים

    22.00 נאנט -ליון : המארחת לפני אחרונה חייבת נק' לפחות בכדי להגיע למבחנים ליון אם תנצח תהיה 3 נק מהמקום הראשון

    בקיצור אם כל הצמרת תנצח היום כך תראה הטבלה
    1 ליל 70
    2 פ.סז 69
    3 מונאקו 68
    4 ליון 67
    כאשר לסיום העונה יוותרו 5 מחזורים.

  10. גרמניה השלמה
    מחזור 29 16.30
    דורטמונד -ברמן
    המארחת תצמק ל 4 את הפער מהמקום הרביעי המוביל לאלופות וקצת תתעודד מההדחה מול הסיטי
    האורחת כרגע 4 מעל המקום המוביל למבחנים ותרצה נק'

  11. הולנד
    גמר הגביע 19.00 איאקס -ויטסה
    בליגה איאקס ראשונה וויטסה (של דסה רביעית )
    העונה בליגה
    איאקס ניצחה 1-2 בתחילת העונה ביום 26/9/20
    ישחקו גם במסגרת מחזור הסיום בליגה ב 16/5

    דרכם לגמר

    סיבוב 1 עלו אוטומטית

    סיבוב שני איאקס גברה על אוטרכט 4-5 (שער ניצחון דק' 89 )
    ויטסה ניצחה 2-0 בוילם (דסה לא שיחק )

    שמינית גמר
    איאקס מנצחת באלקמר 1-0 (
    ויטסה מנצחת את דן האג 1-2 (90 דק' לדסה )

    רבע גמר
    איאקס מנצחת את אינדוהבן של זהבי 1-2
    ויטסה מנצחת 1-0 באקסלסיור (שער של אופנדה 90+1 דסה לא שיחק )

    חצי הגמר :
    איאקס מביסה בחוץ את הירנביין 3-0
    ויטסה מנצחת את ונלו 0-2 ( 90 דק' לדסה )

    סיכום
    איאקס 4/4 ויחס 5-11 (4 קבוצות מהליגה העליונה מקומות 2,3,7.10 )
    ויטסה 4/4 ויחס 1-7 ( 3 'בוצות מהליגה הראשונה אך מדורגות 15,16,18 )

    ההיסטוריה
    איאקס עם 25 גמרים 19 זכיות אחרונה ב 2019 השנה האחרונה בה שוחק הגביע כי אשתקד הקורונה הפסיקה את הליגה
    (0-4בגמר על ווילם )

    ויטסה הפסידה בגמר 1912 (ולמעשה הגמר הראשון שלה היה לפני איאקס ששיחקה לראשונה בגמר 17 אז גם זכתה)
    היא חזרה לגמר ב 1927 והפסידה 3-1 לדן האג
    הפעם השלישית הייתה רק ב 1990 כחלוף 63 שנה אך שוב הפסידה הפעם לאיינדהובן 4-1
    ב 2017 חזרה לגמר בפעם הרביעית והפעם זכתה לראשונה בגביע יותר מ 100 שנה (105) לאחר הגמר הראשון עם 0-2 על אלקמאר
    מעניין שהקבוצות לא נפגשו בגמר הגביע עד היום

  12. עוד היום רוסיה ,טורקיה פורטוגל ,יוון שוויץ קפריסין וליגות המשנה

    אבל המוקד בבליגה שם ישוחק המחזור האחרון של הליגה הסדירה
    4 הראשונות ימשיכו לסיבוב האליפות
    4 הבאות בתור יאבקו על כרטיס לאירופאית
    האחרונה תרד ליגה כשהלפני האחרונה תשחק במבחנים

    2 משחקים נערכו אתמול במוקד אנטוורפן כבשה דקה 90 ו 90+2 וניצחה 2-3 את גנק והבטיחה המקום השני בסדירה גנק תסיים 2 או 3
    במשחק לפרוטקול יופן גברה 3-2 על שרלארואה

    היום כל המשחקים ב 19.00
    ברוז -מוסרוקון
    המארחת מוליכה ורוצה לנצח אז יהיה לה 8 הפרש לאחר הקיזוז האורחת לפני האחרונה לא תוכל להינצל מהמבחנים את צריכה נקודה בכדי לא לרדת ליגה

    קורטורייק -מכלן המארחת גמרה את העונה האורחת עשירית נקודה מטופ 8

    לובן –ווסלנד /בוורן האורחת חייבת ניצחון ולקוות שברוז לא תמעד המארחת 11 נקודה מטופ 8

    אוסטנד -סרקל ברוז המארחת חמישית אם סיכוי תיאורטי לטופ 4 אם תנצח האורחת 16 סיימה העונה

    ס.ליאז -ברישחוט : המארחת 7 האורחת 6 לשתיהם 47 נק' רק נקודה יותר ממקומות 8-9 ו 2 נק' ממקומות 10-11 ככה שתיקו עשוי שלא להספיק לאף אחת מהן

    סט טורידן -אנדרלכט המארחת 15 גמרה העונה האורחת 4 צריכה נקודה להישאר בוודאות 4 וניצחון והיא שלישית 2 בלבד מאנטוורפן שעוד יהפכו ל 1 לאחר הקיזוז

    ווארחם -גנט 8 מארחת את 9 עם אותו מספר נקודות תיקו עשוי כאמור לא להספיק לאף אחת בוודאי שלא לאורחת

    לבסוף בקפריסין הדרבי של לימסול אאל -אפולון
    לאאל 68 לאפולון 66 אמוניה ניצחה אתמול והיא עם 72
    יהיה זה קרב צמרת חשוב מאד ב 17.00 שעון ישראל

  13. 2-3 דרמטי מעין כמותו של פ.ס.ז על סט אטיין משאיר אותה חזר בתמונת האליפות
    המשחק היה מאופס עד דקה 78 ואז דוואקה סט אטיין עלתה ל 1-0 משער של בואנגה באותו הרגע פ.ס.ז רחוקה 4 מהפסגה
    אך כעבור דקה אמבפה משווה בדקה 87 כובש בפנדל וכשנראה היה שפ.ס.ז תנצח השווה באופן דרמטי רומן המומה 90+2
    אבל בדקה 90+5 איקרדי שלא מרבה לשחק ולכבוש העונה כובש את שער הניצחון הדרמטי והמשמעות פ.ס.ז נקודה מהפסגה
    במידה והייתה תיקו ליל הייתה יכולה להרשות לעצמה תיקו אחד וגם אם הייתה מועדת פ.ס.ז עדיין הייתה צריכה מעידה של מונאקו

  14. תודה לכולם על העדכונים.
    סטפנוס ציציפאס זכה בטורניר המאסטרס של מונטה קארלו, לאחר שגבר בשתי מערכות (פעמיים 6-3) על אנדריי רובליוב הרוסי.

    חדשות אתלטיקה – אליהוד קיפצ'וגה ניצח במרתון מיוחד ומצומצם שנערך בשדה התעופה של העיר אנסחדה (בה נמצא מועדון הכדורגל של טוונטה) שבהולנד (המירוץ אמור היה להתקיים שבוע קודם בהמבורג, אך הועבר בגלל ענייני קורונה). שיאן העולם והאלוף האולימפי קבע תוצאה נהדרת של 2:04:30 ובהנחה שלא יהיו אירועים חריגים, המרתון הבא שלו יתקיים במשחקי טוקיו (המירוץ עצמו יערך בסאפורו) בשמונה באוגוסט.

  15. טוב סיכום היום
    בזירה המקומית
    רגל
    מכבי תל אביב רק 1-1 עם אשדוד מה שמחזיר את מכבי חיפה לפסגה ביתרון נקודה
    כשנותרו 6 מחזורים לסיום
    1 מכבי חיפה 67
    2 מכבי תל אביב 66
    אבל יש 18 נק' בקופה ועוד מפגש ישיר שת"א מארחת

    בבית התחתון חדרה מביסה 0-3 את הפועל חיפה האחרונה תתפלת שבני יהודה תשמיט נקודות מחר אחרת היא רק 4 מעל הקו

    בכדורסל
    בקרב תחתית הפועל תל אביב ניצחה בחוץ את הרצליה 99-89 והנחילה לה הפסד 6 ברצף
    הרצליה הובילה בבטחה אך האדומים רצו 17-2 ברבע השלישי
    טימור 18 ו 8 אס טילמן 17 ו 7 ר' וים מדר 16 ו 10 אס' הובילו את הקבוצה לניצחון חשוב מאד בתחתית

  16. בכדורגל האירופאי יום מרתק

    אנגליה :
    לסטר גברה 0-1 על סאותהמפטון ותפגוש בגמר את צ'לסי בגמר שייערך ביום 15/5

    בליגה ארסנל משווה דקה 90+7 מול פולהאם המסכנה ששומטת 2 נק' יקרות מאד וכנראה יורדת ליגה
    מ.יונייטד מנצחת 1-3 את ברנלי
    יונייטד משלימה ניצחון 5 ברציפות בליגה והיא כבר 8 מהסיטי
    אך שנותרו 18 נק' בקופה זה נראה רחוק מדי
    יונייטד כבר 12 נק' מעל המקום החמישי והבטיחה מעשית את ליגת האלופות לשנה הבאה.

    איטליה :
    אינטר שומטת סוף סוף נקודות ב 1-1 בנאפולי
    מילאן מנצחת את גנואה 1-2 ניצחון חשוב לטופ 4
    אטאלנטה מנצחת לאחר 20 שנה את יובה 0-1 משער דקה 87
    לאציו מנצחת את בנבנוטו 3-5
    רומא יצאה כנראה מהמאבק על טופ 4 עם הפסד 3-1 בטורינו שמשיגה נקודות חשובות בתחתית
    בולוניה מביסה את ספציה 1-4

    כך נראית הטבלה לאחר 31 מחזורים
    1 אינטר 75
    2 מילאן 66
    3 אטאלנטה 64
    4 יובה 62
    ————
    5 נאפולי 60
    6 לאציו 58 ומשחק חסר
    7 רומא 54

    בתחתית
    15-17 טורינו (חסר) פיורנטינה ובנוונטו 30 נק'
    ———————————————
    18 קליארי 25
    19 פררמה 20
    20 קרטונה 15

    באמצע השבוע יתקיים מחזור נוסף עם כמה משחקים מעניינים
    במוקד משחקי יום חמישי
    רומא -אטאלנטה ונאפולי -לאציו

    ספרד :
    אני לא אוהב את ריאל בלשון המעטה אבל היום כל ההגנה שלה הייתה חסרה למעט השוער הנהדר קורטואה (ראמוס וראן מנדי קארבחל ונאצו ) והקבוצה הזו עם אדר מילטו ועם מרסלו שחזר מהקבר ועם אודירוסליה ועם שחקן מהנוער בהגנה ועם חילופים של שחקנים לא מוכרים כמו אריאבס וקונדה הקבוצה הוציאה 0-0 בחאטפה

    כאשר גם קרוס ובמיוחד קאסמירו ווולאוורדה הקשרים האחוריים לא שיחקו .
    בסוף התברר שהאדום שחטף קסמאירו בדקות הסיום בקלאסיקו ישפיעו מאד על מאבק האליפות

    לסיכום ריאל נשארה עם המחמאות אך פחות עם הנקודות ב 0-0 בחטאפה
    אתלטיקו הביסה 0-5 את נועלת הטבלה
    סביליה מנצחת 2-1 בסוסיאדד
    בתחתית
    אוסאסונה -אלצ'ה 0-2
    אלאבס הואסקה 0-1
    קאדיז סלטה 0-0
    במאבק על האירופאית
    בטיס -ולנסיה 2-2
    וויאריאל מביסה בלבאנטה 5-1

    צמרת הטבלה (31 מחזורים )
    1 אתלטיקו 70
    2 ריאל 67
    3 ברצלונה 65 ( וחסר)
    4 סביליה 64

    ברצלונה אמנם שלישית אך לראשונה מזה מספר חודשים תלויה בעצמה שכן אם תנצח את המפגש החסר תהיה 2 מאתלטיקו ולפני ריאל כאשר הם צריכות עוד להיפגש ב 9/5 בברצלונה.

    במאבק על האירופאית
    5 ויאריאל 49 6 בטיס 48 7 סוסיאדד 47
    אם במקרה מקום 8 יביא כרטיס למוקדמות האירופאית (בהינתן שויאריאל לוקחת הליגה האירופאית )
    אז בין מקום 8 3 13 3 נק בלבד
    8 גרנדה 39
    9-10 לבנטה וסלטה 38
    11-12 בילבאו ואוסאסונה 37
    13 קאדיז 36
    כאשר גם
    14 ולנסיה עם 35 יכולה להאיבק

    בתחתית
    15 חטאפה 31
    16-18 (18 יורד ) אלאבס הואסקה וויאדוליד עם 27 (ויאדוליד עם מש' חסר)
    19 אלצ'ה 26
    20 אייבר 23

    בהמשך השבוע מחזור נוסף
    בין היתר
    קאדיז -ריאל אתלטיקו -הואסקה וברצלונה -חטאפה

    בצרפת דיברנו על הדרמה של פ.ס.ז שבדקה ה 78 נקלעה לפיגור ביתי מול סט אטיין אך אמבפה השווה כעבור דקה והפך דקה 87 הדרמה רק התחילה עם שוויון של סט אטיין דקה 90+2 אך איקרדי המחליף אמר את המילה האחרונה
    בהמשל גם מונאקו ניצחה 3-0 בבורדו
    וכן ליון 2-1 בנאנט
    ככה ש 5 מחזורים לסיום העונה כאשר יש 15 נק' בקופה הרביעייה רותחת וצריך לזכור שמקום 4 מחוץ לאלופות

    הצמרת 1 ליל 70
    1 פ.ס.ז 69
    3 מונאקו 68
    4 ליון 67
    מטורף !
    באמצע השבוע גביע
    במחזור 34
    במוקד בראשון ליון תארח את ליל כאשר אם תנצח תחלוף על פניה בטבלה וליל המוליכה יכולה לרדת עד למקום 4
    פ.ס.ז תצא קודם לכן למץ בעוד מונאקו תצא לאנזה.

    גרמניה
    דורטומנד הביסה את ברמן 1-4 וחזרה למאבק על ליגת האלופות
    כרגע 3 וולפסבורג 54 4 פרנקפורט 53 5 דורטומנד 49
    השבוע פרנקפורט אוגסבורג
    שטוטגרט -וולפסבורג
    דורטומנד -אוניון

    הולנד :איאקס זוכה בגביע לאחר 12 על ויטסה
    דסה הוחלף במחצית דקה 86 הורחק לויטסה שחקן דקה 90+1 איאקס מנצחת

    בלגיה : הסתיימה העונה הסדירה
    ברוז מנצחת את מוסרוקון 2-4
    אנדרלכט מנצחת בטורידן 1-0 ומבטיחה מקום ברביעייה מקום 3 לפני גנק
    ס.ליאז מבטיחה את בית 5-8 לאחר 0-3 על בירשחוט שמודחת משם למקום 9
    מכלן מנצחת בקוריטיק 4-1
    ומטפסת למקום 8
    בוורן מנצחת 2-1 בלובן ומטפסת למקום הלפני האחרון שמוביל למבחנים ולמעשה מורידה את מוסרוקון שנוצחה כאמור אצל המוליכה
    אוסטנד וסרקל נפרדות ב 1-1 ואוסטנד רק חמישית
    וארכם וגנט הגיעו למחזור האחרון בשוויון נקודות במקומות 8-9 תיקו היה מדיח מעשית ובפועל את שניהם ככה שהם ידעו שהן חייבות ניצחון למפגש על כל הקופה וקיבלנו כדורגל נהדר אך תוצאה חד צדדית של 7-2 לגנט שתהיה בפליאוף 5-8

    עוד תוצאות מעניינות
    ביוון האלופה הנכנסת אולימפיוקוס המפסידה במפתיע בפאוק 2-0 הפסד שני בסה"כ העונה

    קפריסין : אפולון ניצחה באאל 2-1 בדרבי של לימסול
    והיא חלפה על פניה בטבלה 3 נק' מאומוניה המוליכה

  17. בשני
    בזירה המקומית
    רגל 20.15 בית תחתון השלמת מחזור 29
    בית"ר ירושלים -בני יהודה
    האורחת במינוס 7 מהקו האדום ורק ניצחון ישאיר אותה בטווח סביר של 4 מהפועל תל אביב והפועל חיפה
    משחק העונה של בני יהודה כאשר האדומים מתל אביב וחיפה מחזיקים אצבעות לצהובים

    ליגה לאומית 3 משחקי השלמה
    כולם ב 19.00
    בית תחתון :
    עכו -כפר קאסם .
    המארחת לפני אחרונה חייבת ניצחון בכדי לחזור למקום ה 14 המוביל למבחנים
    קאסם מצידה מדורגת 11 עם 35 נק' במידה ותפסיד תהיה נקודה מעל עכו ו 2מעל הפועל פ"ת שתרד למקום הלפני האחרון בקיצור לוהט

    בית עליון
    נוף הגליל -ירושלים
    קרב המוליכות אך בעוד הגליל 9 מעל השלישית נס ציונה ירושלים רק ביתרון 6 ככה שהיא צריכה קצת יותר את הנקודות

    במקביל נס ציונה תצא לראשון השמינית והאחרונה בבית העליון והיא מקווה שירושלים תשמיט נקודות ושהיא תחזור בגדול למאבק העלייה

    כדורסל
    ליגת העל
    3 משחקים מ 3 מחזורים שונים

    מחזור 18 19.00 נס ציונה ( 12-10 ) -הפועל חיפה (8-13 )
    המארחת עם 2 ניצחונות בית מרשימים על ראשון וחולון היא רחוקה חצי משחק מטופ 8 ותרצה לנצח רגע לפני שהיא מארחת כאן בארץ את פיינל פור היורפקאפ
    חיפה תרצה ניצחון בכדי להתקרב להבטחת הטופ 6 ולעבור לשלב הבית העליון מה שיבטיח לה גם אוטומטית מקום בגמר סל

    מחזור 19 שעה 21.05 חולון ( 7-13) -ירושלים (9-13 )
    קרב צמרת אם תרצו דרבי משתתפות ליגת האלופות אך ירושלים הודחה מהמפעל והחליפה מאמן שני כבר העונה בעוד חולון תגיע לשלב הפיינל אייט אך גם המאמן שלה עושה בעיות מכיוון אחר של בעיות משמעת

    מחזור 23 19.20 גליל ( 7-14 ) -מכבי תל אביב ( 3-18 )
    האורחת נשארה רק בזירה המקומית ותקווה לבסס את מקומה הראשון גם גליל בעונה נהדרת תרצה לתת פייט

    פליאוף הנשים חצי גמר משחק 1 (הטוב מ 3 )
    19.00 אליצור רמלה -מכבי רמת גן
    רמלה סיימה ראשונה את העונה הסדירה עם מאזן של 2-20
    רמת גן רק עם 11-11 אבל רמת גן הדהימה את רמלה בגמר הגביע (72-73)
    בליגה רמלה ניצחה 63-69 במחזור 8 ו 77-68 במחזור 17 ו 72-66 במחזור 23

    21.00 מכבי אשדוד -אליצור חולון
    אשדוד סיימה את העונה עם 7-15 בעוד חולון עם 9-13 מה שמעיד על הצמידות בסדרה
    חולון ניצחה 72-83 במחזור 3 אשדוד החזירה 78-88 במחזור 12 וכן ניצחה בחולון 95-81 במחזור 22

    כדוריד רבע גמר משחק 2
    19.30 בני הרצליה תארח את אשדוד לאחר שניצחה באשדוד וניצחון יעלה אותה לחצי הגמר
    20.00 נס ציונה תארח את הפועל ראשון שניצחה במפגש הראשון
    20.30 קרית אונו תנסה להשוות את הסדרה מול רמה"ש
    20.30 חולון תנסה לחזור מול מכבי ראשון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט