קרב גמר מערב אפשרי, סטף נגד הסלטיקס וממפיס רוצים להפתיע את מילווקי ביום שבת מצומצם / עידו רבינוביץ

קרב גמר מערב אפשרי, סטף נגד הסלטיקס וממפיס רוצים להפתיע את מילווקי ביום שבת מצומצם / עידו רבינוביץ

לוס אנג'לס לייקרס (22-34) – יוטה ג'אז (14-42), 23:30

מפגש ראשון מבין שניים רצופים בעיר המלאכים בין שתי טוענות לכתר המערב מתחיל כאשר הלוס אנג'לס לייקרס מארחים את היוטה ג'אז ב-"סטייפלס סנטר" במשחק המוקדם של הלילה.

לצערם של האוהדים ושל חברות הטלוויזיה הנושאות את המשחק, שתי הקבוצות מגיעות בסגלים חסרים.

הלייקרס מתמודדים עם מגפת פציעות ארוכה ורחבה, אנטוני דיוויס לא שיחק מאמצע חודש פברואר, איש הברזל של הליגה בגיל 36, לברון ג'יימס, החמיץ את 14 המשחקים האחרונים של קבוצתו. בנוסף לשני הכוכבים, גם שחקנים משלימים חשובים כגון קייל קוזמה, דניס שרודר, מרקיף מוריס ואנדרה דראמונד סבלו מפציעות שהשביתו אותם למספר משחקים.

בניגוד אליהם, הג'אז היו מהקבוצות הבריאות ביותר העונה בליגה, מה שעזר להם לדהור למאזן הכי טוב בליגה עד כה. אמנם, החבורה של קווין סניידר ייאלצו להתמודד ללא הכוכב הגדול שלהם, דונובן מיטשל, בתקופה הקרובה. הסקנד גארד האקספלוסיבי של הג'אז (שיקבל מעכשיו מנטור אדיר בדמותו של דוויין וייד שהצטרף לצוות ההנהלה של הקבוצה לפני מספר ימים) נפצע אמש בעקב במשחק נגד אינדיאנה והוא צפוי לעבור בדיקת MRI הלילה להמשך הערכת מצבו.

על אף שמיטשל השלים 21 דקות בלבד לפני שירד לחדר ההלבשה, הג'אז הצליחו לגבור על הפייסרס בתוצאה 119:111. חשוב לציין שמיטשל תרם 22 נקודות לפני שהושבת, לג'אז יהיה קשה מאוד לחפות על החסך ההתקפי שהוא משאיר להם. ג'ו אינגלס ככל הנראה ישוב לחמישייה הפותחת, מה שמשאיר בעיה רצינית לספסל של הג'אז. ג'ורדן קלארקסון מבצע את תפקיד הגאנר של החמישייה השנייה בצורה פנטסטית, אך מאחוריו הרמה צונחת באופן דרמטי. הג'אז קולעים 37.8 נקודות מהספסל בממוצע למשחק, מספיק למקום שביעי ומכובד מאוד. מאחורי קלארקסון (17.2 נקודות למשחק) ואינגלס שיקודם לחמישייה (11.9 נקודות למשחק) זה משאיר 8.7 נקודות של המחליפים האחרים. אף קבוצה בליגה לא קולעת פחות מ-30 נקודות מהספסל בממוצע. דהיינו – קלארקסון לא פוגע, הג'אז בצרה צרורה.

לג'אז יהיו בעיות מהספסל, אולם הלייקרס צריכים לדאוג יותר מהחמישייה שלהם. קייל קוזמה, דניס שרודר, קנטביוס קולדוול-פופ ו-ווסלי מת'יוס קלעו 26 נקודות בלבד בפחות מ-28% משותף מהשדה במשחקם האחרון נגד היריבה המושבעת, הבוסטון סלטיקס, שנגמר בתוצאה 121:113. מארק גאסול, שקלע 18 נקודות ב-7/10 מהשדה והציל קצת את הכבוד של החמישייה, ככל הנראה יחמיץ את המשחק הלילה בשל פציעה באצבעו.

הספסל של הלייקרס הצליח לשמור על המשחק הזה קרוב. ארבעה מחליפים קלעו בספרות כפולות, את כולם הוביל טיילן הורטון-טאקר שקלע 19 נקודות וגם הוסיף 7 אסיסטים ו-6 ריבואנדים. זה כמובן לא הספיק גם מול הסלטיקס הבינוניים.

לברון ג'יימס, אנטוני דייויס וג'ארד דאדלי לא ישחקו הלילה. מארק גאסול ומרקיף מוריס בספק ואילו דניס שרודר, ווסלי מת'יוס, קייל קוזמה ואנדרה דראמונד צפויים להתלבש למרות הפציעות.

בצד השני הרשימה קצרה יותר, רק דונובן מיטשל ודרק פייבורס לא יהיו זמינים אצל יוטה.

הימור: הלייקרס עם סגל חסר יותר אבל עם יתרון מנוחה משמעותי על הג'אז, שמסיימים הלילה בק-טו-בק שלישי בשבוע וחצי האחרונים. אהמר על משחק צמוד בו הג'אז יגרדו ניצחון ב-3 הפרש.

וושינגטון וויזארדס (33-22) – דטרויט פיסטונס (39-17), 03:00

הוויזארדס יקוו לרכוב על גל המומנטום הקטן שהצליחו לצבור במטרה לנצח את הקבוצה שעשתה להם צרות כבר העונה, הדטרויט פיסטונס שמתארחים ב-"קפיטל 1 ארנה" שבבירה האמריקאית פעם נוספת.

זו הפעם השנייה החודש ששתי הקבוצות האלו נלחמות אחת בשנייה, בראשון לאפריל הוויזארדס הושפלו והפסידו בתוצאה 120-91, הניצחון הגדול ביותר של הפיסטונס העונה בפער לא מבוטל. יש להדגיש כי המכשפים היו ללא השחקן הטוב ביותר שלהם, בראדלי ביל, שהפסיד את המערכה בשל פציעה.

וושינגטון נמצאים ברצף ניצחונות אדיר לאחר שגברו על שלוש קבוצות מערביות בשבוע האחרון, כולל נגד מוליכת הליגה מיוטה.

אתמול הם ניצחו את הניו אורלינס פליקנס בתוצאה 117:115 אחרי הארכה. ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל קלעו יחד 66 נקודות, כאשר "ברודי" ווסטברוק היה זה שלקח את המושכות בקלאץ': הוא קלע את הלייאפ שהיווה את הנקודות האחרונות בזמן החוקי בכדי להשוות את המשחק בתוצאה 105 לכל. הוא גם קלע 10 נקודות בחמש הדקות הנוספות, כולל 2 זריקות עונשין עם שנייה אחת על שעון המשחק כדי לחתום את התוצאה הסופית.

גם הפיסטונס מגיעים לקרב הלילה בעקבות ניצחון על קבוצה מהקונפרנס הנגדי אתומל, הבוכנות יצאו עם ידם על העליונה בתוצאה 110:104 נגד האוקלוהומה סיטי ת'אנדר. ג'וש ג'קסון הוביל את הדרך של קבוצתו עם משחק אדיר שהסתיים עם 29 נקודות, 7 כדורים חוזרים, 2 חטיפות וחסימה אחת.

כזכור, ג'קסון היה זה שצלף 31 נקודות והנהיג את הפיסטונס בניצחון העצום על הוויזארדס בתחילת החודש הנוכחי, המכשפים יקוו שהוא לא יוכל לשחזר את תצוגת המופת הזו גם הלילה.

אחד מהמאצ'אפים המסקרנים ביותר הלילה יהיה דווקא בין שני שחקנים די שקטים ואלמוניים לאוהד הממוצע: איזייאה סטיוארט מדטרויט ודניאל גאפורד מוושינגטון.

הראשון העמיד שיא רוקי חדש לפרנצ'ייז ממישיגן כאשר קטף 21 כדורים חוזרים במשחק אתמול, בנוסף ל-15 נקודות יעילות. "הוא מתאים לתפקיד הבן וואלאס, כל הבחורים הגדולים האלה, ראשיד וואלאס, הביגמנים הגדולים בהיסטוריה של הפיסטונס. אמרתי לו שהוא צריך לקחת דוגמה מבן וואלאס." הצהיר מאמן הפיסטונס, דווין קייסי, בעקבות התצוגה של הבחור הצעיר אמש.

מנגד יעמוד מולו עוד שחקן צעיר, דניאל גאפורד, שנרכש לאחרונה בטרייד דדליין בעסקה עם השיקגו בולס. הוא קלע 18 נקודות ב-11 זריקות מהשדה בלבד בניצחון החשוב אתמול מול השקנאים, בנוסף לארבעה חסימות חשובות, שרובן הגיעו בשלבים הקריטיים ביותר של המערכה. בששת המשחקים שהתלבש במדים של וושינגטון, הוא קלע בדו ספרתי בארבעה מהם – אותה כמות משחקים עם 10+ נקודות שהיו לו במדי הבולס במשך כל העונה עד הטרייד! הוא גם חסם 11 זריקות, כמעט 2 בלוקים פר משחק במדי המכשפים.

הוויזארדס מצגים סגל מלא פרט לתומאס ברייאנט שכבר סיים את העונה לפני זמן רב.

אצל הפיטונס הרשימה עמוסה יותר – ויין אלינגטון, ג'רמי גראנט, קורי ג'וזף, רודני מקגרודק, מייסון פלאמלי ודניס סמית' ג'וניור לא ישחקו, חמידו דיאלו בספק עם פציעה בברך.

הימור: הוויזארדס עדיין נלחמים על מקומם בפליי-אין, הם יהיו חייבים לנצח את המשחק הזה. 7 הפרש לוושינגטון שיזיעו לפני שיבטיחו את התוצאה החיובית.

בוסטון סלטיקס (26-30) – גולדן סטייט ווריורס (28-28), 03:30

שני רצפי ניצחונות נכנסים לזירה, רק אחד יוכל לצאת בשלמותו. הסלטיקס יקוו להמשיך את רצף החיובי שלהם עם ניצחון נוסף על הלוחמים מהמפרץ, שישמחו לעלות על חשבונם של הירוקים למאזן חיובי פעם נוספת.

גולדן סטייט ניצחו את ארבעת המשחקים האחרונים שלהם, הסלטיקס מקדימים אותם עם חמישה ניצחונות עוקבים, כולל שלושה ברצף על יריבות מהקונפרנס המערבי.

במשחקם הקודם, הסלטיקס חמקו עם ניצחון בקליפורניה בתוצאה 111:107. סטף קרי קלע 38 נקודות, אך פספס את שתי הזריקות האחרונות שלו ב-45 השניות האחרונות שהיו יכולות להשלים קאמבק אדיר של קבוצתו.

קרי קלע מעל 31 נקודות בכל אחד מתשעת המשחקים האחרונים שלו, והוא צולף 41.5 נקודות למשחק ברצף הניצחונות הנוכחי שלהם. קשה למצוא שחקן בליגה הזו שקבוצתו תלויה בו יותר משהחבורה של סטיב קר תלויה במספר 30.

הלוחמים שייטו במשחק האחרון שלהם, נגד היריבה מולה שיחקו ארבעה סדרות גמר רצופות בעשור הקודם, הקליבלנד קאבלירס, בתוצאה 119:101.

סטף המטיר 33 נקודות והוא קיבל עזרה לא צפויה מחואן טוסקנו-אנדרסון. השחקן עם החוזה הדו-כיווני קלע 20 נקודות ב-8/9 מהשדה והוסיף 7 כדורים חוזרים. השחקן המקומי שנולד וגדל באוקלנד ישמח להמשיך את דרכו בליגה בקבוצה שעיצבה את שנות נעוריו.

הסלטיקס יצאו מנצחים נגד הלייקרס במשחקם האחרונים לפני יומיים, בתוצאה 121:113. כל שחקני החמישייה של בראד סטיבנס קלעו לפחות 12 נקודות, אך הרבה מעל כולם עמד ג'יילן בראון שקלע 40 נקודות ביעילות חייזרית (93.8% אחוזי טרו שוטינג!).

ג'יילן, ששיחק את משחקי הקולג' שלו בברקלי, כמה קילומטרים ספורים מהאולם הביתי של הלייקרס, אמר שלמד הרבה על היריבות ההיסטורית בין הקבוצות בעת לימודיו: "המשחקים בין הסלטיקס ללייקרס זה מה שכל ילד חולם עליו, לא משנה מי על הפרקט, אני מתרגש לשחק. האנרגיה המחשמלת הזאת עם האוהדים שחזרו לאולם, רציתי לצאת לשם ולהשיג את הניצחון" אמר בתום המשחק האחרון.

אוון פורנייה ורוברט וויליאמס השלישי בספק למשחק הלילה מהצד של בוסטון.

מאידך, בנוסף לשלישייה הרגילה בדו"ח הפציעות של הלוחמים שלא ישוחקו בזמן הקרוב (קליי תומפסון, אריק פסקאל, ג'יימס וייזמן), גם קלי אוברה בספק לאחר שלא שיחק בחמישי האחרון.

הימור: סטף שוב ינסה לסחוב, ושוב זה לא יספיק. סלטיקס ב-6 הפרש.

מילווקי באקס (20-35) – ממפיס גריזליס (26-28), 04:00

לאחר שהציגו מותחן אדיר במפגש המוקדם שלהם העונה, הבאקס והגריזליס נפגשות פעם נוספות בתקווה לשחזר את הקרב המרתק מהפעם שעברה.

בתחילת החודש הקודם, השמיני למרץ, הבאקס התארחו ב-"פד-אקס פורום" למפגש עם הקבוצה הצעירה מטנסי. המארחים התקשו רבות על האורחים מוויסקונסין והחזיקו בשיניים ביתרון קל שבקלים בשניות הסיום, לפני שג'רו הולידי עם קרח בורידים צלף ווינר שוט גדול שלא הותיר זמן לממפיס להפוך את גורלם, דזמונד ביין ניסה לנצח אך הכדור שלו לא נכנס. 112:111 מילווקי.

ג'ה מוראנט כמעט הוביל את הסנסציה של קבוצתו כאשר קלע 35 נקודות, בנוסף לדילון ברוקס שצלף 23 יחד עם 7 אסיסטים, 3 חטיפות ו-3 בלוקים, אך זה לא הספיק.

שתי הקבוצות מגיעות לאחר ניצחון, הבאקס ניצחו במשחק הראשון של יאניס לאחר שפספס שישה רצופים בשל פציעה ברגלו. הגריק פריק שב לליינאפ של מייק בודנהולצר, קלע 15 נקודות ב-25 דקות בניצחון חוץ על האטלנטה הוקס בג'ורג'יה בתוצאה 120:109.

"צפיתי בקבוצה הזו משחקת שישה משחקי בעודי ישבתי מנגד. הבנתי שהקבוצה הזו פשוט ממש טובה. אני רק רוצה לעזור לנו לנצח בכל דרך שאני יכול". אמר אנטטקונמפו בשבח על חבריו לקבוצה לאחר הניצחון האחרון.

ניצחון זה השלים רצף של שלוש תוצאות חיוביות רצופות, שלושה ניצחונות שנגמרו בהפרש ממוצע של 24.3 נקודות!

גם הגריזליס כאמור מגיעים לאחר ניצחון. הם התאוששו מהפסד צורב למאבריקס עם ניצחון אמש על השיקגו בולס בתוצאה 126:115.

שני הרבעים הראשונים נגמרו בשיוויון והקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה עם 57 נקודות לכל אחת. רבע שלישי מצוין של הדובים בו קלעו 37 נקודות היווה בסוף את ההבדל במשחק.

שישה שחקנים של טיילור ג'נקינס קלעו בספרות כפולות, שמעל כולם עמד דילון ברוקס. הסקורר האנדרייטד של הגריזליס המטיר 32 נקודות ב-19 זריקות שדה בלבד.

ברנדון קלארק, ג'ארן ג'קסון ג'וניור, ג'סטיס ווינסלו ודי'אנטוני מלטון לא ישחקו אצל ממפיס.

מאידך, רק דונטה דיוינצ'נזו לא יתלבש לחבורה של מייק בודנהולצר.

הימור: הבאקס לא יקבלו סמרטוט מולם, אך הבדלי הרמות גדולין מדי. 4 הפרש מילווקי.

עוד ישוחק:

שיקגו בולס (33-22) – קליבלנד קאבלירס (35-20), 03:00

פיניקס סאנס (15-40) – סן אנטוניו ספרס (28-26), 05:00

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. ערב שני ברציפות שאנחנו מקבלים את קרייזי ג'ו וחבורתו בשעה מוקדמת, לא רע. רק שיחסכו מאיתנו פציעות ומני מרעין בישין.
    תודה על הפריוויו

            1. בכל מקרה, תודה.
              יהיה מעניין לראות את הלייקרס הנוכחיים, בלי לברון ועם דייויס.

            2. כן ולא. יש להם לו"ז יחסית נוח.

  2. מעולה תודה רבה רבינוביץ'.
    .
    בבק-טו-בק, נגד פיניקס, לא ננצח אפילו אם השמשות יעלו חמישיה עם גילרי, גיא, אריק ספרן, מקסימוס ויוסלה שוחמכר.
    .
    הזדעזעתי לגלות שלבוסטון רק שני נצחונות יותר מללוחמים השנה, אבל להערכתי גם סטף הבלתי נלאה יפסיד לירוקים.

    1. אם אני לא הייתי כזה נגר היה לנו סיכוי…
      באופן קצת מוזר יש לא מעט דמיון בין הבעיות של הסלטיקס והווריורס. לשתיהן יש ספסל מאד דליל ובעיה בעמדת הסנטר. ההבדל העיקרי הוא שלסלטיקס שני אולסטארים בעוד שלווריורס סופרסטאר.

  3. מה זה, דטרויט יעלו עם הנוער? וושינגטון בלי למצמץ עם התפוצצות של אבדיה של 7 נקודות.
    .
    יוטה-לייקרס: נחכה לפלייאוף. אפילו הצצה בבוקס סקור מיותרת.
    .
    אני תוהה אם יש קבוצה יותר משעממת מהמילווקי באקס. כל המידלטונים האלה, והדה ויצנזו והקונטון ההוא שאף אחד לא סגור על השם שלו, והלופז המסופר, ועוד כל מיני איליסיאלובה שבטח לא שם וג'ף טיג מזדמן. ומעל כולם יאניס, השחקן (הנחמד ו) המשעמם בעולם.

    1. שכחת את הולידיי. השחקן עם היחס משכורת-מכירת חולצות הכי נמוך בליגה. מה שכן, יש את בובי פורטיס

        1. הלכתי ובדקתי ואני חושב שכן (חבל שג'ורדן קיבל כל כך הרבה כסף, היה עובר אותו בקלות). על הדרך גיליתי שסקוט סקיילס ניסה לתת פעם אגרוף לשאקיל

  4. תודה!
    מקווה שסטף ימשיך בהתפוצצות שלו מול בוסטון.
    אגב ראיתי איפשהוא שהוא נבחר לפוינט גארד הטוב בהיסטוריה, דעתכם?

  5. גם בעשור האחרון הוא לא הפוינט הטוב ביותר.
    את פול בשיאו אני לוקח לפניו בעצימת עיניים.
    אני מחכה לתגובות זועמות פה😡😡😡😡😡
    😃😃😃😃

    1. קצת קשה להשוות גנרל כמו פול לשחקן שמפורסם בזכות התנועה ללא כדור שלו, אבל לדעתי סטף יותר טוב. בקצרה – פול הוא ג'ייסון קיד משופר, סטף הוא שלב קדימה באבולוציה של הקליעה בנ.ב.א.

            1. גם וגם, הוא היה שם ועשה את זה והגיע מהלייקרס אז הכל ביחד

  6. אוקי
    אצלי זה מג'יק מעליו רק כי ככה אמרו לי..לא ראיתי אף פעם משחק שלו. כנ"ל איזאה.
    אז בעצם אנחנו מדברים על הרכז המודרני מתחילת המילניום. מיהו הטוב ביותר? לטעמי תמיד זה מתחלק לרכזים הקלאסיים .נאש, קיד. פול ועוד, והרכזים הסקוררים. קרי.הארדן. ווסטברוק ועוד, בעיני הארדן הוא מס' 1 בסקוררים ונאש מס' 1 ברכזים הטהורים, אחריו, צמוד ממש, קרי.
    מה שמכריע בעיני לטובת הארדן שהארדן לבדו מספיק כדי לבנות סביבה שיטה, קרי צריך קצת יותר מזה.

    1. איפה פול איפה קרי, כמו להשוות אותי ללברון, קרי הוא סופרסטאר שלקח קבוצה כשחקן ראשון לאליפות ולעונה היסטורית, פול היה צריך את הארדן כדי להגיע לגמר המערב…
      קרי הארדן ואחריהם לילארד הם הרכזים הגדולים ביותר של הדור האחרון.

  7. הלייקרס קלעו בהארכה יותר ממה שהם קלעו בכל הרבע הרביעי.
    אם הם היו מפסידים את המשחק, הייתי מבין אם היו מקצצים לשחקנים במשכורת… מול מחליפי הג'אז, לספוג ריצת 15-0 עמוק אל תוך הרבע הרביעי תוך איבוד יתרון 14 ברבע.

  8. עוד קצת נסיון לסגלים של שתי הקבוצות. דראמונד םום ושרודר הובילו בלייקרס, אינגלס קלרקסון ובוגי ביוטה

  9. פילי אחרי שתודח בפלייאוף חייבת להביא עליו הצעה שאי אפשר לסרב לה, היו צריכים לתת אותה על הארדן, אליפות אחת שווה יותר מ10 שנים פלייאוף

  10. אנדרו וויגנס מצא את התפקיד המושלם לו שחקן חמישייה טוב אמל הלוחמים, הוא נהיה מגן לא רע, והוא התחיל לקבור שלושות פנויות וסקורר לא רע כאופציה שלישית, הוא לא פרנצייז אבל אחלה שחקן חמישייה ללוחמים

  11. סטיב קר זה אחד המאמנים הכי גרועים בליגה פשוט נתן לטייטום לחגוג על וויגינס בלי התנגדות שערורייה של מאמן אוברייטד ברמות אפילו הבוט הביא דאבל טים.
    בעוד שסטפן קלע 44 נק בדרגות קושי מטורפות על 2 שחקנים טייטום פשוט קלע 42 בקליר פאת רץ ועובר את וויגינס כמו אוויר ולייאפ כולל במהלך המכריע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט