הוקס-באקס ושלושה משחקים נוספים בליל משחקים קצרצר של חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

2:30 – אטלנטה הוקס (25-30) VS מילווקי באקס (20-34)

מפגש מעניין בין שתיים מארבע הקבוצות המובילות של המזרח יתרחש היום באטלנטה כששתי הקבוצות רוצות להמשיך רצף נצחונות קצר ולשמר את מקומן לקראת הפלייאוף שהולך ומתקרב בצעדי ענק.

ההוקס מגיעים מאוד פצועים למשחק הזה, שללא הפציעות היה יכול להיות המעניין ביותר של הלילה – ג'ון קולינס, דיאנדרה האנטר, טוני סנל וקאם רדיש לא יתלבשו היום, ובנוסף אליהם טריי יאנג ודנילו גלינארי נמצאים בספק, מה שמשאיר את אטלנטה בסגל מוגבל מול אחת מהקבוצות החזקות ביותר בליגה, אך למרות גל הפציעות, ההוקס עדיין טובים לאחרונה וניצחו את שלושת משחקיהם האחרונים ושישה משמונת האחרונים ששיחקו, כשיכולת מצוינת של בוגדן בוגדנוביץ' (21.8 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו-4.1 אסיסטים בשמונת המשחקים האלו) לצד תרומה מקווין הרטר, קלינט קאפלה ולו וויליאמס מביאה להם נצחונות גם בתקופה הקשה, אך היום יהיה קשה ללא קולינס (ויתכן שללא יאנג) מול הבאקס, אך הסיכוי שלהם גדל, מכיוון שהבאקס מגיעים בלילה השני של בק טו בק ולאחר שיאניס לא שיחק במשחק הקודם ונמצא בספק למשחק היום.

מנגד, הבאקס מגיעים לאחר ניצחון קל יחסית על מינסוטה נטולת טאונס, אך הם מגיעים עם פחות מנוחה ועם הכוכב המוביל שלהם בספק, כך שייתכן שנקבל משחק טוב. הם מגיעים למשחק עם שני נצחונות רצופים, אך הם היו על מינסוטה ואורלנדו, ולפניהם הגיעו שלושה הפסדים רצופים, כך שלא ראינו הרבה יציבות מהם לאחרונה בשל הפציעה של יאניס שהמשחק מול מינסוטה היה השישי ברציפות שהחמיץ, כך שאם יחזור הם צפויים לנצח במשחק, אך אם לא נוכל לקבל קרב צמוד בין השתיים. הבאקס קבוצת התקפה בין הטובות בליגה וכך גם ההוקס, ולמרות יתרון הגנתי משמעותי של האיילים מויסקונסין המשחק הזה יתמקד באיזו התקפה תהיה טובה יותר, והבאקס ככל הנראה ינצחו בקרב הזה.

ההימור שלי הוא על הבאקס במשחק צמוד אם יאניס לא ישחק.

שאר המשחקים

3:00 – קליבלנד קאבלירס (34-20) VS גולדן סטייט ווריורס (28-27)

משחק בין אחת מהקבוצות החלשות במזרח ובין גולדן סטייט שעדיין מנסה לשמור על מקומה בפלייאין ועל סיכויי הפלייאוף שלה בחיים.

הווריורס מגיעים לאחר שניצחו בארבעה מחמשת משחקיהם האחרונים, וחלק גדול מכך נזקף לזכותו של סטף קרי, שלמרות הקשיים של הקבוצה לאורך התקופה האחרונה סחב אותה בכל משחק ומשחק, כשבניצחון האחרון מול אוקלהומה קלע 42 נקודות ובארבעת המשחקים שלפני כן קלע ממוצע של 41 נקודות למשחק. התרומה שלו ושל דריימונד חשובה לווריורס יותר מאי פעם, וכשהקבוצה על סף כישלון הם יכולים לפנות לסטף על מנת שיציל אותם, ובמשחק הזה כנראה שזה יספיק כשישחקו מול הקאבלירס החלשים.

מנגד, קליבלנד מגיעה לאחר ניצחון על שארלוט הפצועה אתמול, אך למרות המאזן החלש והעובדה שהפסידו את רוב המשחקים האחרונים שלהם, הקבוצה נשארת חזקה ועדיין מסוגלת להתחרות על הפלייאין במזרח שנמצא שני משחקים בלבד מהישג ידם כרגע בשל חולשת המזרח, והיום הם מגיעים לאחר ניצחון יותר קשה וכקבוצה הפחות טובה, וככל הנראה יפסידו, אך צפו לקבל הצגה של קרי מהצד השני.

ההימור הוא על ניצחון של גולדן סטייט והמשך המסע שלהם אל עבר הפלייאין.

5:00 – לוס אנג'לס לייקרס (21-34) VS בוסטון סלטיקס (26-29)

המשחק השלישי לפריוויו זה יגיע אלינו מעיר המלאכים, שם הלייקרס יארחו את הסלטיקס למשחק בין קבוצה שנמצאת בטופ של המערב אך סובלת מפציעות מרובות לבין אחת שאיכזבה לאורך העונה וכעת חוזרת לנצח.

הלייקרס מגיעים מרובי פציעות אך הם עדיין נשארים מעל המים בזכות נצחונות במשחקים האחרונים כשהם מסתדרים טוב מהציפיות ללא שני הכוכבים המובילים של הקבוצה, ואפילו ניצחו 6 מ-10 משחקיהם האחרונים, כשכולם משוחקים ללא לברון ודיוויס. אמנם רוב הנצחונות הגיעו מול קבוצות חלשות, אך העובדה שהם מצליחים לנצח בסגל חלש ולא הכוכבים היא חיובית מאוד עבורם, וחלק גדול מכך שהם מצליחים לנצח עם הסגל המשלים בתקופה הזו תלוי בהגנה – הלייקרס היא אחת מקבוצות ההגנה הטובות ביותר העונה, וזה לא השתנה גם לאחר הפציעה של לברון כשב-13 המשחקים בלעדיו הלייקרס נמצאים במקום הרביעי בליגה ברייטינג ההגנתי למרות סגל בינוני, והרבה מזה נזקף לזכותו של פרנק ווגל, אחד ממאמני ההגנה הטובים בליגה אם לא הטוב ביותר.
הלייקרס מסוגלת להשיב מלחמה בזכותו, אבל היום היא ניצבת מול יריבה חזקה בהרבה שמתחילה לצבור מומנטום טוב, וכנראה שהם לא יצאו עם ידם על העליונה היום.

בוסטון נראית נהדר לאחרונה כשניצחה את ארבעת משחקיה האחרונים, כולל נצחונות על הנאגטס, הבלייזרס והניקס, ונראה שהסלטיקס מתחילים לחזור למקום שחשבנו שנראה אותם נמצאים בו, גם אם איכזבו לאורך רוב העונה, כולל נפילה למאזן שלילי שזה עתה נחלצו ממנו. היכולת של הסלטיקס במשחקים האחרונים היא מצוינת כשהם מציגים שיפור בשני צידי המגרש, ובעשרת המשחקים האחרונים הם נמצאים במקום החמישי בליגה במדד הרייטינג ההגנתי ובמקום העשירי בהתקפי, לעומת מקומות 14 ו-11 (בהתאמה) לאורך העונה כולה.
השיפור הזה ניכר ומראה תוצאות, וייתכן שהוא כאן כדי להישאר, וככל הנראה היום ימשיכו להרשים מול הלייקרס המוחלשים.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הסלטיקס והמשך התקופה הטובה שהם חווים לאחרונה.

5:00 – פיניקס סאנס (15-39) VS סקרמנטו קינגס (33-22)

פיניקס מגיעה למשחק כאחת מהקבוצות הטובות והחמות ביותר בליגה, כפי שעשתה ברוב העונה, והיום היא באה כשהיא עומדת על מאזן של 10 נצחונות והפסד בודד ב-11 המשחקים האחרונים שלהם, ומול הקינגס שלא נראים טוב לאחרונה וספגו אמש את הפסדם השמיני ברציפות אין סיבה שלא ימשיכו בקו הנצחונות שלהם.

הסאנס מגיעים כקבוצה העדיפה במצ'אפ בבירור, ולאורך העונה כולה הם ניצבו בפסגת המערב, וכעת משחק וחצי בלבד מפריד ביניהם לבין יוטה הנמצאת במקום הראשון, והם לא הגיעו לשם בטעות – הקבוצה טובה מאוד וניצחה גם יריבות קשות, אך לוח המשחקים שלהם בזמן האחרון הקל עליהם, מה שמביא אותם טריים למשחק מול הקינגס המאכזבים, שציפו לפריצה אחרי מספר משחקים טובים ואף היו בסיטואציה להיכנס לפלייאין, אך כרגע הם בעיקר עורמים הפסדים ולא צפויים להוות תחרות משמעותית לפיניקס, אחת מהקבוצות החזקות בליגה.

לעומתם, הקינגס נחלשים ככל שמתקדמת העונה, וההיחלשות הזו נגרמת משילוב של אימון לא טוב ולא מעט פציעות, כשלוק וולטון לא מצליח להוציא את המיטב מהסגל שלו ולא משחק בצורה שהתאימה להם, ומרווין באגלי ממשיך להיפצע ויחמיץ גם את המשחק היום. במהלך רצף שמונת ההפסדים של הקבוצה פוקס נתן מספרים טובים כפי שנתן לאורך העונה כולה, גם אם היעילות לא הייתה בשמיים, אך הרמה שהפגין לא עזרה לקבוצה לנצח והיום הם מגיעים בעמדת נחיתות משמעותית.

המשחק הזה של פיניקס.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. הלייקרס די מפתיעים בלי הצמד המפלצתי שלהם, הם יכולים לתת להם לנוח עד היישורת האחרונה של לפני הפלייאוף ואפילו "לתאם" מיקומים לפי היריבה.

      1. היו מספיק אתלטים שחורים צעירים שלפתע ניפטרו מתופעת לב שעד היום לא מובנת בדיוק. למה שחורים? למה ברובם אתלטים? למה בעיקר צעירים (גילאי 18-35)? החלטה נבונה מאד.

  2. תודה רבה רותם.
    .
    ראיתי שוייסמן עובר ניתוח במיניסקוס, לא מבין בזה אבל נשמע לי שזה אומר שהוא סיים את העונה, לא? אם אכן כך, הלוחמים מתקצרים עוד יותר. יכול בהחלט להוציא אותם מחוץ לפלייאין, או להגיע לפלייאין ולהפסיד בו. אם הדירוג הנוכחי נשמר אנחנו נגדם במשחק של 9 נגד 10, ובלי וייסמן, ובהנחה שאצלנו לא יהיו פציעות משמעותיות, אני נוטה להמר עלינו.

    1. ויסמן לא כל כך תרם לניצחונות של ג"ס העונה. תסתכל על הסטאטיסטיקות למינן ותראה שכשהוא שיחק הקבוצה לרוב הפסידה. זה לא אומר שהעדרו לא פוגע בקבוצה. הוא מפסיד ניסיון והוא מספק עוד גוף לרוטציה. עכשו החיים של קר קלים יותר. הוא יכול לשחק בהרכב נמוך מבלי שההנהלה תלחץ עליו לשתף את ויסמן.

      1. כנראה שבעונה הרגילה יותר קל להריץ מהלכים בלי לחשוב איך לשלב סנטר. בטח אם הוא ילד בן 20 שעוד לומד.
        אבל עם הרוסטר הבריא עכשיו נהיה בצרות בסדרות של הטוב מ7. זה לגנוב ניצחון בזכות יתרון המהירות ואז להתחיל לטחון כשהמשחק מאט.

    1. מי צריך טריי כשיש בוגדן?
      הג"מ של האוקס עשה קסם ויש לו וואחד שוטר.
      האיילים כבר הובילו ב 14 מה שנמחק בקלילות…
      מה זה אומר על המאמן המהולל?

      1. לא אומר כלום, לכל קבוצה יש ריצה בכל משחק , בסוף ניצחו ב 11
        לא לכל אחד יש מאניה דיפרסיה על הקבוצה שלו ומאבד כיוון אחרי עוד הפסד באפריל מתוך עונה של 80 משחקים
        בכל מקרה בוסטון ניצחו כמה משחקים רצוף אז הבוט הלך לישון עד ההפסד הבא כי אם בוסטון לא עושים 82-0 צריך לפטר את המאמן

        1. השאלה היא מול מי משחקים.
          כשאתה עם יאניס מול חצי אטלנטה אתה צריך לרוץ חזק ולא לאבד יתרון.
          ראינו איך באד בפליאופים.
          לגבי הבוט, לא רוצה שיעשה 82:0 אבל שידע לקחת פסק זמן כשצריך….
          שידע להחזיר שחקן כשצריך
          שיתן לשחקנים הזדמנות לשבור רקורד ועוד מאה ואחד דברים טובים שהוא לא עושה
          לא פלא שלמ"ל יש ביקורת עליו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט