מעורב הופס לשבת: בין השאר, דיון סימונס VS גובר, והיכונו כל רגע להחתמת אוסטין ריברס בדנבר / מנחם לס

1.מה קרה – פתאום – UP HIS ASS של סימונס? לפתע, OUT OF THE BLUE, הוא החליט להגמיד את גובר, כשהוא POSTERIZES HIM כ'מגן מוגבל'

אני לא יודע מה קורה עם בן סימונס. אולי הוא החליט להעתיק את ג'ואל אמביד כשהוא אומר לעצמו: "הבחור הזה מקמרון מקבל את כל הכותרות ואפילו האנגלית שלו היא כמו של עולה חדש מסין אחרי שנתיים בארה"ב (ידוע שלסינים קשה יותר ללמוד אנגלית מלכול מלוכסני עיניים אחרים – לפיליפינים הכי קל ללמוד אנגלית מבין מלוכסני העיניים; ומי שטוען שהקליסיפיקציה 'מלוכסני עיניים' זו גזענות שיבוא עם כינוי אחר לגזע שהוא לא גזעני ואני אשמח להתחשב בהצעה בפעם הבאה שאני כותב על תושבי המזרח הרחוק כי לא כולם שם 'מלוכסני עיניים'.

מלוכסני עיניים ידועים כגזע המתקשה מכולם באנגלית. אני לא גזען ואין לי כל דבר נגד מלוכסני עיניים – ובתאילנד נהניתי כמו רבים מכם. שישנה להם בעיה עם למידת אנגלית – או עברית או ערבית – זאת עובדה, ומי שלא מסכים איתי שיראה לי סיני או יפאני שמדברים ערבית.

אני לא יודע למה גלשתי לבעיות השפה של מלוכסני-עיניים, אבל תודו שזו חתיכת אינפורמציה שיותר טוב לדעת מלא לדעת (חשוב להזכיר שאדי קרי לא חשב כך: פעם, כששיחק בניקס, הוא אמר לעתונאי המצויין פרנק ויולה שהסיבה שהוא לא למד ברצינות היא שהוא לא רצה שהמחשבות יוסיפו לו משקל ויפריעו לו בניתור).

טוב. חוזרים לבן סימונס. אני לא יכול להסביר את ההתפרצות שלו ביום אביב מענג על רודי גובר. הוא הוזמן לתכנית "THE JUMP של רחל ניקולס, שהזמינה כאורחים את פרקינס (שהפך פתאום לכוכב ספורט אנליסיס – 'כוכב' מיי אס; דביל עם קבלות), ואת בריאן וינדהורסט (Brian Windhorst.

סימונס דיבר על עצמו איזה רבע שעה. עליו ועל קבוצתו. פתאום הוא מדבר על עצמו כ-'שחקן ההגנה של העונה', ומזכיר את 42 הנקודות שקלע נגד רודי' גובר. גובר לא דיבר על סימונס, לא התלונן עליו , ולא הזכיר אותו. אז ככה פתאום, ביום בהיר אחד, אנחנו רואים את בן סימונס עושה ממנו שעועית. "אני יכול לשמור על 1 עד 5. רודי בקושי יכול להגן נגד 5. הוא יודע רק ריבאונד וחסימה כי הוא שחקן מוגבל מאד. אפילו לא בין חמשת הראשונים בהגנה" – אלה חמשת המגינים הטובים לפי סימונס:

https://larrybrownsports.com/basketball/ben-simmons-not-think-rudy-gobert-top-5-defender-nba/542954)

משפט המחץ של סימונס היה:

“I’m one of those guys who can guard 1 through 5,” he said. “Obviously, there’s a lot of respect for Rudy. I know what he’s capable of. I know he’s great down there in the paint. But he’s not guarding everybody, and that’s just what it is.

כיצד הוא עושה זאת? עם הפה הגדול שלו. אז אולי גם עלי להתחיל לדבר בטוויטר, באינסטגראם, ולעורר מהומות בריאיונות אישיים".

הסרטון שהתחיל את כל הבלגן:

גובר הגיב ב-6 מילים:

החלטתי להתדיין עם עצמי ולהחליט בין השניים:

2. רודי גובר

Utah Jazz anchor Rudy Gobert
Utah Jazz anchor Rudy Gobert

רודי גובר: פעמיים DPOY. כיום משחק 30.9 דקות, קוטף 13.4 ריבס', חוסם 2.8, גונב 0.5, DWS – (DEFENSIVE WIN SHARE) של 3.8, ו-DBPM – שהוא DEFENSIVE BOX PLUS-MINUS של 2.5.

המאבק הוא בין 'מגן העונה' השלישי של גובר לעומת הראשון של סימונס.

הצרפתי הוא העוגן ההגנתי של יוטה ג'אז, ושחקן התקפי חשוב ביותר המכריח תמיד שני שחקני הגנה יריבים – לפחות – להישאר תחת הסל ללא אפשרות לעזור להגנה בפרימטר.

אוי, כמעט שכחתי לציין שהיוטה ג'אז היא כיום הקבוצה הטובה ביותר במערב, 1.5 משחקים לפני הסאנס, ו-8.5 משחקים לפני הלייקרס ("משחק" הוא נצחון והפסד)

מבין השחקנים ששיחקו העונה לפחות 40 משחקים גובר הוא 5 בדפנסיב רייטינג של 102, ודפנסיב ריבאונד % של 28.4. הנט רייטינג שלו הוא שני מבין אותם שחקנים עם 15.1.

עד כאן השניים שווים פחות או יותר. במה שסימונס עולה עליו, ולכן אני בוחר בו כמאמן ההגנה של העונה (איזה דפוק בראש אני. יכולתי להשאיר אתכם במתח גבוה עד המשפט האחרון, אבל נפלט לי, מה לעשות?) זה בהגנה מפני פיק-אנד-רול.

במשחק נגד הסאנס כריס פול עשה עליו גן-ילדים שוב ושוב לבודד אותו בסוויץ', ועל רודי היה לבחור להגן על קליעת המיד-ריינג', או לנסות ללכת לריבאונד. אילו היה נשאר עם כריס פול, הסל כולו היה נשאר הכסף הפרטי של ד'אנדרה אייטון.

3. בן סימונס

סימונס: 33.2 דקות משחק, 7.7 ריבאונדים, 0.6 חסימות, 1.6 גניבות. ה-DWS הוא 2.7 וה-DBPM הוא 1.7.

ההבדל הגדול בין השניים הוא בריבאונד כי בן סימונס הוא פםוינט גארד ולא מקים אוהל תחת הסל כמו גובר. סימונס, שב-LSU לא ידענו שהוא מסוגל לדבר, טוען מאז שלושה שבועות אחרי פתיחת העונה שהוא 'מגן העונה'.

כשג'ואל אמביד נפצע, בן סימ8ונס הפך לעוגן ההגנתי של הקבוצה והוא הצליח לשמור על מעמדה כמובילת המזרח. בעשרת המשחקים ללא אמביד, בן סימונס היתה הסיבה העיקרית לעובדה שהסיקסרס שמרו על יריביהם על פחות מ-105 נקודות למשחק, שהיה באותה תקופה מספר הנקודות הקטן ה=בליגה.

אז זה המצב.. שתי הקבוצות מובילות בהאזורים שלהן. הסטטיסטיקות ישל השניים הן שוות פחות או יותר,  אבל כולם שוכחים שכובר הוא בעיקר 'שחקן הגנה' בעוד שבן סימונס הוא גם עוגן הגנתי וגם המהנדס ההתקפי.

אני לא הולך לחטט . כל מה שאני יודע הוא זה שאילו הייתה לי זכות בחירה למגן העונה הייתי בוחר בסימונס. ההפרש קטן אבל במחברתי לעונה זאת בן סימונס – ראשון כשחקן ההגנה, ורודי גובר שני.

4. "זה סגור. זה רק עניין של פרטים קטנים וחתימת חוזה. אוסטין ריברס יהיה השבוע שחקן דנבר!"

שמס צ'רניה מדווח זאת היום ב'אתלטיק'. (אני כתבתי זאת כבר לפני 3 ימים, אבל אני סתם ניחשתי).

https://twitter.com/ShamsCharania/status/1382453653945126912

5. סתם קפצה לי מחשבה לראש: אוסטין ריברס או דני אבדיה?

אם אתה מייקל מלון, את מי היית מעדיף?

6. דונובן מיצ'ל נקע הערב את עקבו. לא טוב.

7. תנו מבט ב-RIDICULOUS LAYUP של קיירי אירוינג הלילה נגד ההורנטס!

8. בעל קבוצה (חלקי) חדש ב-NBA!

מייקל ג'ורדן היה הראשון (הייתי אומר שהוא היה גם הראשון שעשה מקרחת דבר פןפןלרי ו-'IN'). היום דוויין ווייד רכש – חלקית כמובן ולא 50% כמו איירוד – מניות ביוטה ג'אז. בינתיים לא דווח איזה חלק ווייד רכש בקבוצה (https://larrybrownsports.com/basketball/dwyane-wade-buys-stake-in-jazz/577334). דוויין ווייד אמר שהוא "מתכונן לקחת חלק בבניית הקבוצה שיהיה גדול מחלקי העכשווי בבעלות הקבוצה".

מיקי אריסון, בעל המיאמי היט, הודיע מיד בטוויטר שהוא "מאוכזב שדוויין ווייד לא הסכים לפני זמן מה להפוך לבעל חלקי של מיאמי היט כפי שהוצע לו, אבל כך או כך אני מאחל לו הצלחה. הוא תמיד יישר\אר חלק ממיאמי היט".

ידוע שבשנים האחרונות התפתחה ידידות מיוחדת בין בעל היוטה ג'אז ריאן סמית' לבין דוויין. ידוע גם שלמרות שמיקי סיפר שהוא הציע לדוויין להשקיע בקניית חלק מהקבוצה, בשנה האחרונה שדוויין ווייד שיחק במיאמי (לפני פרישתו), התעוררו 'ISSUES' בינו לבין ה-BRASS (כינוי ל'מנהלים') של הקבוצה.

דבר אחד אני מבטיח לכם שיקרה עד שהנכדים שלכם יתעניינו ב-NBA: עד אז חצי מקבוצות ה-NBA תהיינה בבעלות שחקני NBA לשעבר.

(אם היה לי עכשיו DUDOC או https://business-law.legaladvice.com/ הייתי בכיף חותם על כך עכשיו.)

9. "התפקיד שלי בלייקרס הוא ליצור HAVOC תחת הסלים"

"כששאלתי את המנכ"ל ואת קוץ' מה התפקיד שלי בלייקרס, ומה הם רוצים שאני אביא למשחק הקבוצה הם שניחהם ענו כאילו במקהלה" – –

HAVOC – בלגן. אנדרלמוסיה. שחיתות.

עניתי להם ' YOU GOT IT' והוספתי שזה מתאים לי כי את זה אני יודע הכי טוב לעשות".

הוא הוסיף שהוא אף פעם לא הרגיש כל כך ELATED.

-למה?

"כי אף פעם לא שיחקתי בקלאסה הגבוהה ביותר של ה-NBA, ואני מרגיש שאפתיע הרבה אנשים שלא האמינו שאני שייך לרמה הזאת"

-מי היו האנשים שגרמו ביותר להבאת ללייקרס?

"לברון ו-AD"

10. הסלטיקס החתימו את…ג'ברי פרקר! (זוכרים?)

הסלטיקס החתימה אתמול את ג'ברי פרקר, שהיה בחירה מס' 2 ב-2014 ואז 2 קריעות ACL הרסו לו מה שיכולה הייתה להיות קריירה נהדרת.

הוא שיחק רק 41 משחקים בשתי העונות האחרונות, 11 העונה עם הקינגס.

אבל הוא בן 26, ורק לפני כמה שנים היה כוכב העתיד מדוק. אז באו הפציעות האומללות.

הסלטיקס מחפשים מחליף ברמה, לטאטום. בינתיים סמי אוג'ילי וגראנט ויליאמס לא מספקים את הסחורה. הסלטיקס לא סתם הלכו והחתימו אותו, האמינו לי. אם הוא הוחתם ז"א שמומחים ראו אותו מתאמן, וישנם ביניהם המאמינים שישנו סיכוי. הלוואי.

11. היום לפני…

*35 שנה: בסיום המשחק הזה בו מייקל ג'ורדן קלע 63 נקודות – שיא פלייאוף חדש – כשהוא משחק את משחקו הראשון אחרי שישב 64 משחקים בגין פציעה,

לארי בירד אמר: "היו רגעים שחשבתי שאני רואה את אלוהים". אחרי המשחק בירד אמר: "היה זה משחק הפלייאוף הגדול ביותר שאיזה שהוא שחקן שיחק אי-פעם".

אבל איך שימון אומר על משחקים כאלה? "HE SCORED LIKE GOD BUT HE DID NOT CONQUUER!"

הסלטיקס ניצחו 131-135 ובכל הובילו 0-2 (ואז המשיכו לנצח ולעבור לשלב הבא). מייקל שבר את שיא הפלייאוף של אלג'ין ביילור – 61 נק', אף הוא נגד הסלטיקס בפלייאוף של 1962.

12. פינת הטבע: הפלאנטה ה-7 מהשמש: אורנוס ('GOD OF THE SUN')

A look at Uranus, seventh planet from the sun

(התמונה הזו היא היחידה שלי לנו על אורנוס, והיא נילקחה ע"י Voyager 2)

חלק מהחומר בקטע הזה (בערך 80-85%) ידעתי, ואפילו לימדתי מדי כמה שנים פרשמנים בקורסי בחירה (ELECTIVES) ל-UNDERGRADUATES כשלימדתי 'אסטרונומיה בסיסית', וחלק אני לומד עתה יחד אתכם.

לפני כמה ימים קרה משהו מעניין מאד בכוכב הלכת אורנוס שקראתי עליו ב-SCFIENCE WORLD, אבל הוא מסובך וארוך מדי להסביר כאן. חשבתי שזו הזדמנות לדבר מעט על כוכבי לכת ועל כוכבים – נושאים שלא עלו כאן עדיין בפינת הטבע, ולהניח היום לחיות ולדגים בעולם החי להזדווג בשקט, ובלעדינו.

ראשית, גם כוכב וגם כוכב לכת הם עצמים אסטרונומיים הנמצאים בחלל. לשניהם יש בדרך כלל צורה הדומה לכדור (קצת פחוס, כמו כדור הארץ) ולשניהם יש מאסה, אבל כאן מתחיל וכאן נגמר הדמיון בין כוכב וכוכב לכת.

מה זה כוכב?

כוכב הוא עצם העשוי כולו מגז רותח הנמצא ב'מצב הצבירה' הרביעי הנקרא פלזמה.

פלזמה (המקור מיוונית) היא אחד ממצבי הצבירה של חומר (מוצק, נוזל, וגז). ההבדל בינו לבין מצבי הצבירה האחרים הוא שחומר במצב פלזמה מכיל חלקיקי חשמל חופשיים (כמו פרוטונים ויונים) המושפעים בצורה חזקה משדות אלקטרומגנטיים.

אם כן, אז כוכב הוא עצם שעשוי כולו מגז רותח הנמצא במצב הצבירה הרביעי (פלזמה) והגז בכוכב מבעבע בטמפרטורות של מיליוני מעלות, יוצר אור, חום וצורות אחרות של קרינה אלקטרומגנטית.

השמש שלנו היא כוכב, וכן כל הנקודות המאירות שאנחנו רואים בלילה הן כולן כוכבים.

היקום שלנו אינו כוכב כי הוא מוצק, והוא קטן מדי (כוכבים גדולים מאתנו אלפי פעמים)

מה זה פלנטה (כוכב לכת)?

פלנטה, או כוכב לכת, הוא עצם מוצק שאינו פולט אור ואנרגיה. כוכבי לכת קטנים פי כמה אלפים מכוכבים והם מוצקים, ולכן אינם מסוגלים להפוך את החומר שלהם לפלזמה שמייצרת אנרגיה. כדור הארץ, המאדים, נוגה, או נפטון הם כוכבי לכת, וכמותם נמצאו עוד מאות כוכבי לכת קטנים נוספים שנתגלו על-ידי טלסקופ החלל 'קפלר'.

אורנוס הוא כוכב לכת השביעי במרחקו מהשמש. הסיבה שהתחלתי לדבר עליו בכלל הערב היא שנתגלו כמה דברים חדשים עליו. הוא מורכב בעיקר ממימן, הליום, METHANE (שנותן לו את צבעו הכחול) ושמן אמוניה, העוטפים אותו בשכבה ענקית של קרח. קרח שלא מתפשר יכול להיות מוגדר כמוצק. לכן הוא מין תת-קטגוריה של כוכב לכת שהוא למעשה מפלצת קרח ענקית, שלכן נחשב לכוכב לכת. מהירותו סביב השמש היא בערך 7 ק"מ לשנייה, משך השנה שלו הוא 84 משנות הארץ.

כשאורנוס התגלה לראשונה לפני כ-350 שנה הוא הוגדר ככוכב שביט (COMET). אבל משך הדורות הבאים הקלסיפיקציה שונתה לכוכב לכת כי א) אין לו "זנב" (שובל?) כמו לקומט, ו-ב) מסלול הקפתו את השמש הוא עגול, בניגוד לקומטים שמסלולם מסביב השמש אינו מעגלי.

כמובן – ההיגיון אומר 'כמובן' – שישנם כוכבי לכת במערכות אחרות, ולכן לעולם ועד תהיינה תקוות למצוא חיים אחרים, בתנאי שהם יהיו חביבים עם ניני הנינים שלנו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 66 תגובות

    1. זה המונח האמריקני, שכמובן לקחו את היבשת הגדולה בעולם והחליטו שזה שכל המהגרים מאסיה אצלם באים מדרום מזרח היבשת, כולם אייז׳אנס. לישראלי להגיד ״אסיייתי״ זה אפילו לא בדיחה, במיוחד אם נזכור ש״אזיאתי״ היה כינוי גנאי של יוצאי אירופה לאלה שבאו מהמזרח התיכון. אני לא מת על מלוכסני עיניים, או על כל כינוי סטיראוטיפי, ולכן לא אציע כינוי משלי, אבל אסייאתים זה על משקל להגיד שישראלים יוצאי אתיופיה הם אפרו-אמריקנים.

  1. בן סימונס מריץ קמפיין קיבל הוראות מהתאגיד איך להתנהל. אם אתה שקט לא תקבל כלום.
    הוא יודע שלא יחזרו הרבה הזדמנויות כאלה.
    גובר זה גם לא איזה אחד שיכול להוריד עליו 40 נק.
    ההשפעה של גובר בהגנה הרבה יותר גדולה לקבוצה.
    על איזה 5 עמדות סימונס יכול לשמור כמעט כל כוכב מטגן אותו.
    מנחם על מה מגיע לסימונס שחקן הגנה בחייאת
    לאסייתים יש את המבטא הכי קשה באנגלית להבנה אפילו את ההודים אני מבין יותר

        1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
          לא ראיתי ולא מעניין אותי הקליפ אבל התגובה אחושלוקי….

  2. מנחם תודה! פינת טבע מעשירה!
    לגביי ג׳ורדן אני מסכים איתך בתור קירח תמיד ראיתי בו ישו של הקירחים. הפך את זה לפופולרי וגברי ותודות לו אנחנו יכולים להסתובב בגאווה.

  3. אני מניח שאתה יכול לקרוא לאסייתים בעלי עיניים מלוכסנות , ואני גם מניח שאסייתים יכול לקרוא לך בעל אף יהודי גדול
    כל אחד ומה שעושה לו את זה

    1. גם אני לא עף על זה אבל אם ראית את הספסל שלהם לאחרונה (נניח במשחק האחרון…) אז זה ברור שהם חייבים מישהו שיכול לעשות נקודות בעצמו. האם הוא יראה זמן מגרש משמעותי? אני סקפטי.

    2. אין בספסל אף אחד שמסוגל לקלוע או לייצר מצב זריקה. התקווה שאולי פרקר יגיע לסיטואציה שבה יצליח אולי טיפה לממש את הפוטנציאל שלו בתור סקורר שעולה מהספסל.
      ההשוואה לואגנר מופרכת… לא אותה עמדה ולא אותו סגנון משחק בין השניים. אפשר רק, אולי… להשוות דקות משחק במצבם

  4. אני חושב שסימונס שחקן הגנה טוב יותר. גובר לא שומר כל כך טוב ב-1 על 1 (כמעט כל סנטר מוביל בליגה חגג עליו העונה) והרבה יותר מוגבל מחוץ לצבע. לכן גם יש תקרה של גמר אזורי לג'אז בפלייאוף

      1. בהחלט תלוי מי היריבה, אבל אני יוצא מנקודת הנחה שהם יצטרכו לפגוש קבוצה שיכולה לרווח את המגרש עם 5 שחקנים שמשחקים בחוץ (הקליפרס למשל) או שיפגשו גבוה יותר טוב מגובר (דיוויס, יוקיץ'). אם הם איכשהו לא פוגשים את הלייקרס, הנאגטס והקליפרס עד וכולל גמר המערב? לא נראה לי סביר

    1. הבעיה של גובר ויוטה זה לא ההגנה זה ההתקפה הוא מוגבל התקפית הרבה יותר ממה שמוגבל הגנתית, וליוטה חסר כוח אש משמעותי במיוחד בפלייאוף שהגנות מתהדקות וצריך סטארס שיסחבו את הקבוצה (ואני יודע שליוטה של השנה יש אופנסיב רייטינג היסטורי כמו ל6 קבוצות אחרות).

      על סימונס שחקנים גם חגגו, למרות שהוא שומר פרימטר מצויין? התקפה טובה תמיד תביס הגנה טובה לא משנה בגלל מי המגן.
      .
      גובר שחקן הגנה שמצטיין באספקט אחד של ההגנה אבל חלש או בינוני באחרים, עדיין כשמסתכלים על שחקן ההגנה של העונה הסדירה השם שלו השנה בראש הרשימה.

  5. תודה מנחם
    לדעתי רובי גובר השחקן הכי אוברייטד בהסיטוריה פר דולר
    למרות היותו שחקן הגנה מצטיין הוא לא מסוגל לעצור שחקנים כמו דוייס או אמביד ולא שחקן שיוביל קבוצה לאליפות

      1. בכסף שמשלמים לגובר הוא צריך לעצור גם את שאק וכארים
        דוויס ואמביד לא נופלים ממנו הגנתית ועולים עליו בכמה דרגות בצד ההתקפי

      2. גאסול עצר יופי את אמביד, כשהוא (גאסול) היה בשיאו (האמת, אפילו לא זה. בעונה שעברה הוא עשה את זה במשחק ליגה ובפלייאוף בעונה שלפני, הוא היה פקטור מאוד משמעותי בעצירת אמביד בסדרה בין הראפטורס לסיקסרס).

  6. איזה שחקן בהיסטוריה היה מסוגל לעצור שחקני התקפה שהם עילויים? שחקן התקפה טובה תמיד תביס הגנה טובה.
    .
    גובר הוא בהחלט אוברייטד מאוד ולא שווה את החוזה שלו כיוון שהוא לא שחקן שיוביל קבוצה לאליפות בגלל שהוא מוגבל מאוד התקפית
    .
    . אם יש מישהו שאפשר להשוות עליו זה מוטמבו. גובר בדיוק כמוהו שחקן הגנה שמצטיין באספקט אחד של ההגנה אבל חלש או בינוני באחרים, הבעיה שלו זה לא רק שהוא לא מסוגל להתמודד עם סנטרים מסיביים עם סקילס, הוא גם לא מסוגל להתמודד מול גארדים או מול משחק חוץ, ובפלייאוף מול הרכבי קלעים או מול סנטר (שהדרך לגמר מלאה בהם) אין לו כל כך מה לחפש.

  7. בן סימונס פתח חזית מול גרין. הוא לא כלל אותו בחמש השומרים הטובים, שזה דבר מגוכח. גרין מעבר ליכולת שלו לשמור אחד על אחד כל עמדה (ממליץ צפות במשחק האחרון של ג"ס מול דנבר – יוקיץ) יכול לשמור שטח כנגד מתפרצת של שנים או שלושה ולגרום להם לאבד את הכדור אבל מעבר לכל הוא רכז השמירה הכי טוב בליגה.
    .
    ג"ס ניצחה 4 משחקים ברצף אבל שלושה מהם היו כנגד אוקלהומה, קליבלנד ויוסטון. ארבעת המשחקים הבאים כנגד בוסטון פילדלפיה וושינגטון בחוץ ואז נגד דנבר בבית יהוו אינדיקציה טובה יותר.
    .
    למי שלא מכיר JTA או בשמו המלא חואן טוסקנו אנדרסון הוא שחקן ממוצא מקסיקאי יליד מזרח אוקלנד – המקבילה של אזור המפרץ לרמלה. למרות המעבר לסאן פרנציסקו אוקלנד עדין נחשבת לאזור הבית של ג"ס ומשם באים האוהדים הכי שרופים. הוא משחק על חוזה של דואלי ולכן מרוויח רק חצי מיליון לעונה ולא סגור בקבוצה לשנה הבאה.
    .
    למרות תיקוותי אורקל עדין לא סיים לנקום על הנטישה והקורבן הנוכחי הוא גיימס וויסמן שעבר ניתוח לתיקון המניסקוס. זמן החלמה צפוי 4 עד 8 חודשים. מתחילת השנה תומפסון, מרקיז כריס וויסמן סבלו מפציעות קשות. בנוסף פסקל לא משחק כבר חודש ואין עידכונים עליו, אוברה לא משחק כבר שבועיים ועכשו פול סובל מחבלה ביד אבל ממשיך לשחק (רק שהפסיק לקלוע שלשות).

    1. גרין בשום פנים ואופן לא אחד מ5 השומרים הטובים בליגה העונה, בן סימונס גובר לו דורט רוס אוניל יאניס אמביד… הרבה לפניו

      גרין לא יכל לשמור על יוקיץ לשנייה, דנבר באו בק טו בק עדיין יוקיץ קלע 27 נקודות ולקח 12 ריבאונדים, הוא פשוט גדול מדי וחזק מדי לגרין.
      .
      גרין יכול לשמור כל עמדה בליגה? מתי צפית בגרין לאחרונה? הוא לא מסוגל להתמודד עם פווארדים אתלטים לא עם סנטרים ולא עם גארדים, הוא מגן אחד על אחד מאוד בינוני ומגן קבוצתי מצויין. מה זה רכז השמירה הכי טוב בליגה, התחלת להמציא תארים?

        1. צפיתי במשחק הייתי גם בבלוג החי ושיבחתי את גרין שנתן משחק מצויין התקפית (לא מתאים לנגר) במשחק הזה אבל המחשבה שהוא מסוגל להגן על יוקיץ מצחיקה אין שחקן בליגה שמסוגל להאט את יוקיץ בטח לא גרין.
          .
          גרין פשוט קטן וחלש מדי כדי לשמור על יוקיץ , יוקיץ קלע עליו מתי שרצה ולקח אותו לפוסט לפחות ל8-10 נקודות קלות, הקליעה מ3 לא נכנסה לדנבר ורוב הזריקות היו קצרות מדי לרוב זה קורה לקבוצות שבאות אחריבק2בק

            1. אתה מבין שאפשר לעשות שני דברים במקביל?

    2. רן אני מהמעריצים של גרין, אבל גם אני לא חושב שכיום הוא בין 5 המגינים הטובים בליגה. הוא עדיין מחזיק את ההגנה של ג"ס ושחקן הגנה מעולה אבל הוא ירד באיכותו ממה שהיה לפני כמה עונות.

  8. גובר עושה דבר אחד ממש טוב – הוא חיה בצבע. אבל אם הייתי צריך לבנות קבוצה, הייתי רוצה בה שחקן הגנה כמו בן סימונס לפני רודי גובר. אז סימונס.

    1. השאלה מי שחקן ההגנה של העונה הסדירה ופה התואר השנה שייך לגובר דיוויס אחד לא רואה את שניהם בהגנה מה לעשות שלא שיחק מספיק?
      בכללי אין שחקן בליגה שיכול לשמור על עמדות 1-5.
      .
      הדבר הקרוב ביותר לזה בליגה זה דיוויס שהוא בריא המגן מספר אחד בפער בליגה , אבל גם הוא לא מסוגל להתמודד עם סנטרים מסיביים.

      1. יאניס ודיוויס יכולים לשמור על עמדות 1-5 די בקלות. יש לי תקווה שבשנה הבאה גם האנטר יצטרף לרשימה הזו. גרין יכול לשמור עמדות 1-5, אבל לא באיכות שהוא היה עושה לפני מספר עונות.

        1. להאנטר אין את הסייז לשמור על גבוהים מסיביים בצבע. ל AD יאניס וסימונס יש. שלושתם גם זריזים מספיק בשביל להקשות על גארדים מהירים או לשנות זריקות מבחוץ. AD פחות אינטנסיבי בשמירה לעומת סימונס והגריק וגם פחות זריז מהשלושה בגלל הסייז שלו. אם שחקן ההגנה של השנה זה השחקן שהוא הכי אולאראונד אז לסימונס יש קייס למרות שאני לוקח את יאניס לפניו בהגנה, מה שכן זה נכון שהוא חטף על הראש השנה מהרבה שחקנים בליגה

          1. לא חושב שלסימונס יש את היכולת לשמור על סנטרים. ממה שיצא לי לראות הם די טחנו אותו. לגבי האנטר נכון לכרגע אתה צודק בהחלט אבל הוא עדיין מתפתח

            1. ראיתי אותם מול פניקס וגם מול המהירות היחסית של דווין בוקר והזריקה ממרחק סימונס התקשה לעתים. וזה לא שחסרים גארדים מהירים שקולעים מרחוק בליגה.
              אבל הוא כן שומר יותר מגוון מאשר רודי גובר…

        2. לא יאניס ולא דיוויס יכולים להתמודד עם סנטרים מסיביים בהגנה כמו יוקיץ ואמביד ואתה גם לא תראה אותו מתמודד מולם בהגנה.
          .
          יאניס גם הוא מגן קבוצתי ענק בטח בחיפוי וטוב בהגנה אישית (באטלר פירפר את ההגנה שלהם בפלייאוף עונה שעברה).
          .
          חגי איזה מספרי 5 או 4 גרין יכול לשמור, גם לא את רוב מספרי 3 .גרין הוא מחפה ענק בהגנה ותמיד היה אבל בינוני מאוד בהגנה אישית

          1. על יוקיץ ואמביד קשה מאוד לשמור גם בגלל הסייז. מישהו סטייל מארק גאסול או ביינס שיכולים לדחוף אותם מחוץ לצבע זה הכי פחות גרוע. חבר׳ה כמו יאניס וסימונס גבוהים ופיזיים מספיק כדי לשים גוף עד גבול מסויים

  9. באחד הסרטים של אוסטין פאוארס , יש קטע שהוא מתחיל להגיד כל מה שעובר לו בראש, ואז הוא מבין שהוא אומר מה שהוא חושב ואומר את זה.
    זה אשכרה בול מנחם! הוא גזען ואז הגזענות יוצאת לו והוא מבין שהוא אומר מה שהוא חושב ושאסור להגיד אבל זה יוצא לו, ואז הוא שואל אם הוא גזען
    כן מנחם-להגיד שלושים פעם בדקה מלוכסנים זה …. גזענות.
    אה ומנחם- הסיכוי שלימדת אסטרונומיה הוא אותו סיכוי שהיית במשחק ש צ’מברלין קלע 100, או אותו סיכוי שהיית בנשחק שגורדן קלע 63 או אותו סיכוי שגורדן ישב לידך בשולחן. יש דברים שעדיף שתשאיר לפורטו גאמפ.

    1. מי אמר שהייתי במשחק בו ג'ורדן קלע 63? הלוואי והייתי בו.
      בקשר ל–100 של צ'מברליין – הכנסתי את תמונת כרטיס המשחק מאה פעמים.
      בקשר ללימוד אסטרונומיה, לימדתי קורס בסיסי לפרשמן. מה זה שמש. מה זה כוכב לכת. מה זה ירח. למה ירח לא נחשב לכוכב לכת. קורס בסיסי מאד, אבל היום אני יכול ללמד מפגרים כמוך עד לדוקטורט אבל אין לך את ה-IQ לעקוב אחרי החומר.
      ונכון, אני גזען . אני לא אוהב צעירים בני 20 שמתקיפים קשישים.. הנה זקן בן 83 שעוד כמה ימים עומדים לפתוח לו את הגב מתעמת אתך ועושה לך בית ספר. (אם אתה מוכן, אני עושה לך קורס 'חלל' בעשרה שעורים אונליין. 100 ש"ח כולל, ז"א עשר לשעור. אבל אני נותן לך שיעורים לעשות. מוכן?

      1. עזוב מנחם, בכל יצור חי יש גזענות כלפי מה ששונה ממנו, זה הטבע וזה טבעי.
        מה לברון לא גזען? הוא יפה נפש? כל יפי הנפש גזענים ולא מוכנים להודות בכך. ביהדות יש הרבה גזענות, אשכנזים על מרוקאים ובחזרה. השאלה היא רק עד איפה לוקחים את הגזענות הזו?
        לא חושב שלהגיד לעצמך או פה מלוכסן עיניים זה קיצוני. כמה סינים, יפנים ושות יש פה באתר? להם זה לא מפריע.
        כמו שמומידן כתב, הסינים גם הם גזענים ולפעמים אפילו יותר מעמים/גזעים אחרים.

    1. יה אלה, אפילו רבין חזר, אז יש תקווה שיונתן S יחזור גם הוא?
      הבחור חסר לי פה, גם אם היה קורא לי רפה הבנה לגבי הבוטוקס.
      אם הבוט יקח במקרה באנר 18 אני באמת רפה הבנה….

  10. לעצור שחקן זה עניין סובייקטיבי
    סימונס השנה עצר את מיצ'ל על 30 נקודות מ 32 זריקות, זה נצחון להגנה .
    את ג'יימס הארדן הוא שיתקיים ברבע הרביעי עד כדי כך שהארדן מסר את הכדור רק כדי שסימונס יפסיק ללחוץ אותו .
    סימונס הוא לא מגן טבעת כמו גובר כי זה לא התפקיד שלו אבל הוא כן שומר אחד על אחד הכי טוב בליגה

    1. דורט, קאווי, סמארט, ברידג׳ס (סאנס) ועוד כמה שומרים אחד על אחד יותר טוב לדעתי. היתרון הגדול של סימונס זה האולאראונד וזה שהוא ארוך וחוסם קווי מסירה ויכול להחליף על כולם. תראה איך הרבה שחקנים לוקחים אותו לסל די בקלות. זאת הגזמה להגיד שהוא השומר אחד על אחד הכי טוב בליגה

      1. את כולם לוקחים לסל ועל כולם עושים נקודות.
        תעשה לי טובה קוואי כבר אין לו את התנועה הלטרלית שהייתה לו בעבר.
        כל השחקנים האחרים הם דיפנסיב סטופרס שאין להם שום חלק בניהול ההתקפה.
        תן להם רק חצי מהאחריות של סימונס בהתקפה והם נופלים מהרגליים בהתקפה .
        סימונס מוביל כדור,מוצא שחקנים לשלשות, מנהל משחק, רץ המתפרצת כמו שד ואז אחרי כל זה נותן 200 אחוז מאמץ בהגנה .
        קוואי לא מסוגל לשחק 3 משחקים רצוף כי כואב לו הבוהן, ברידג'ס לא מסוגל לכדרר ובחייאת דורט משחק בקבוצה שעושה טנקינג יותר גרוע מהסיקסרס ואין עליו שום לחץ

        1. דיברנו על הגנה אישית בלי קשר לעומס התקפי על שחקן, כך שמנקים מהשולחן את הקבוצה והתפקיד של המגן. דורט וסמארט יותר אגרסיביים מסימונס ולדעתי שומרים יותר טוב אישית. קאווי בכיין גדול אבל יש לו אינסטינקטים הגנתיים נהדרים. ברידג׳ס באמת עוד לא שם כרגע

  11. שחקן ההגנה של השנה זה רודי גוברט. הג'ז משחקים דרופ דאון אז ברור שהוא לא רודף אחרי קלעים. זורקים מולו כמעט 20 זריקות במשחק. לא מעט בטבעת והוא מגן בצורה נהדרת. לג'ז כמה מגנים טובים אבל הקו האחורי לרוב חדיר כך שהם מעדיפים לתעל את החודרים לכיוון רודי. זה כמובן עניין סובייקטיבי מכיוון שבמקום השני שלי זה לו דורט, אחר כך מיילס טרנר ואחר כך אולי סימונס. וורסיטיליות זה נחמד אבל הוא גם מוגבל.
    .
    בוסטון בתהליך שיפור, במיוחד בהגנה אבל הספסל לא תפקד. ג'ברי אחרי פציעות קשות. אך הקריירה שלו פחות המריאה שהוא לא הפך ל-SF בעל גודל מושלם (8'6 עם מוטת ידיים 2'7 על 230 פאונדס) שרק קליעה מבחוץ חסרה לו להיות סטאר בליגה (בעונתו השנייה או שלישית עם יאניס קלע 22 למשחק) ל-PF כבד יותר שהמידות שלו כבר לא סופר מרשימות שבעיקר רוצה לחדור לסל או לקלוע ג'אמפרים קשים בנפילה. להערכתי פתח את העונה בסקרמנטו סביב 250-260. הוא נראה כבד ואיבד עוד מהמהירות. אני באמת מאמין שהשחקן שהיה בדוק יכול היה להיות לפחות ברמה של כרמלו. אבל זו החתמה טובה של בוסטון כי ג'אברי פר 36 קולע 20 נקודות מתוך שינה באחוזים טובים ויש לסלטיקס כלים הגנתיים להחביא אותו.

    1. תודה ג'ון על ההבהרות. אני מחזיק אצבעות שג'בארי אכן יהיה כלי התקפי משובח ובעיקר מה 2 וליד הסל. יותר חשוב לי מהשלשות.
      הערב הוא לקח 4 ריב' התקפה וזה חשוב לי יותר מה 11 ששם. רק שלא יפצע. הבנתי שהחוזה לסיום העונה ולעונה הבאה. לא לגמרי ברור לי מה קורה בעונה הבאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט