ברוקלין מארחים את הלייקרס, הקינגס יקוו להפתיע ביוטה ושחזור של גמר המערב 2018 בלילה לפתיחת השבוע / עידו רבינוביץ

ברוקלין מארחים את הלייקרס, הקינגס יקוו להפתיע ביוטה ושחזור של גמר המערב 2018 בלילה לפתיחת השבוע / עידו רבינוביץ

קליבלנד קאבלירס (32-19) – טורונטו ראפטורס (32-20), 02:30

ב-21 למארס, לפני פחות משלושה שבועות, הראפטורס המשיכו בצלילה התהומית שלהם עם הפסד לקליבלנד קאבלירס. זה היה ההפסד השמיני ברציפות של הדינוזאורים ברצף מזעזע שכלל שני הפסדים לדטרויט פיסטונס (כולל תבוסה של 129:105 בבית של הראפטורס!), נפילות מול אטלנטה, שיקגו ויוסטון.

חילקו לטורונטו יד רעה מאוד העונה: המעבר לשחק במטפה ביי, פציעות וחיסורי קוביד-19 של שחקני מפתח, בנוסף להשעיות מרגיזות ועוד כהנה וכהנה רצצו את התקוות של הראפטורס לעונה משובחת כפי שצפו בתחילתה.

מאז תחילת חודש מרץ, הראפטורס ניצחו שלוש פעמים בלבד והפסידו חמישה עשר פעמים, מה שהפך את המאזן החצוי שלהם לאחד מהגרועים בליגה. הלילה, הם יקוו לנקום בקאבלירס, שיכולים לעקוף אותם בטבלה המזרחית אם ייקחו את המשחק הלילה.

הקאבלירס, שמארחים הלילה את המשחק ב-"רוקט מורטגייג' פילד-האוס" שבאוהיו, ישמחו להמשיך את רצף הניצחונות שלהם ולעבור את רף 19 הניצחונות לראשונה מאז עונת 17/18, בה הגיעו לגמר בעונתו האחרונה של לברון ג'יימס במדים של עיר הולדתו.

האבירים ניצחו את שתי המערכות האחרונות שלהם לאחר חמישה הפסדים רצופים. המשחק האחרון שלהם, דריסה של 129:102 נגד הת'אנדר באוקלוהומה היה משחק עם סימנים מאוד מעודדים: קווין לאב חוזר ליכולת מצוינת, הוא סיים עם דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-11 כדורים חוזרים. הוא כמובן מוגבל מבחינת דקות כיוון שחזר מהשבתה ארוכה (עדיין לא עבר 26 דקות במשחק בודד מאז שחזר לסגל בתחילת החודש), אך ניכר כי הוא מרגיש יותר ויותר בנוח על הפרקט. דאריוס גארלנד וקולין סקסטון, שעשו לטורונטו צרות צרורות במפגש הקודם בין הקבוצות, צברו 48 נקודות ו-9 אסיסטים משותפים נגד הרעמים במשחק האחרון. כאשר הציוות בקו האחורי עובד, הקבוצה מתפקדת מצוין.

הראפטורס כנראה יקבלו חיזוקים חשוב למשחק הלילה, שיכול להשפיע על טבלת הפליי-אין בחודש הבא. מצבם של האולסטאר, קייל לאורי ואקס קליבלנד, רודני הוד, שודרג ל-"בסימן שאלה" לקראת המשחק, וגם דיאנדרה במברי צפוי לחזור מהשעייתו ישירות לרוטציה של ניק נרס.

יהיה מעניין לראות את התפוקה של פאסקל סיאקם בהתמודדות הזו. בפעם שעברה הוא התקשה מול ההגנה של ג'ארט אלן ולארי נאנס ג'וניור, קלע 4/12 מהשדה בלבד וסיים כשחקן החמישייה היחיד ללא ספרות כפולות בעמודת הנקודות. הערב, נאנס ואלן ככל הנראה לא יתלבשו למשחק, אז סביא שסיאקם יתמודד טוב יותר מול המחליפים של הקאבס בקו הקדמי.

מלבד לאורי והוד שמצבם עדיין לוט בערפל, פרד ואן פליט, ג'יילן האריס ופול ווטסון בוודאות לא יהיו זמינים בסגל של טורונטו.

בצד השני, יחד עם נאנס ואלן שצוינו לעיל, גם דילן ווינדלר לא יהיה זמין לג'יי.בי ביקרסטאף.

הימור: ניסיון העבר מלמד ששתי הקבוצות האלו לא יציבות, לכן זה רק הגיוני שאחד מהם תקטע רצף הפסדים בעוד השנייה מפילה רצף ניצחונות. 3 הפרש לראפטורס בקרב מותח.

ברוקלין נטס (16-36) – לוס אנג'לס לייקרס (20-32), 03:30

פרולוג אפשרי לסדרת הגמר של הפלייאוף הקרוב, אך ללא כמה דמויות מרכזיות. הברוקלין נטס יקבלו לביתם, ה-"ברקלייז סנטר", את הלוס אנג'לס לייקרס המחוררים והחסרים.

מאז שקינג ג'יימס נפצע במשחק מול אטלנטה בסוף החודש הקודם, הלייקרס הצליחו לשמור את הראש מעל המים. ללא לברון ואנטוני דייויס בעשרת המשחקים האחרונים, הם הצליחו לנצח ארבעה. ייאמר לזכותם גם שלוח הזמנים שלהם לאחרונה היה לא פשוט בכלל, הם שיחקו נגד פילדלפיה ומילווקי בבית וגם נגד פיניקס, ניו אורלינס, מיאמי והקליפרס בחוץ.

המשחק האחרון שלהם, הפסד 110:104 למיאמי היט בסאות' ביץ', היווה מיקרוקומוס לסגנון המפוזר של הספינה הטועה מאז שהושבת הקפיטן הראשי. הלייקרס איבדו את הכדור 22 פעמים וההיט השיגו 33 נקודות מהאיבודים הללו. הם היו יכולים לנצח את המשחק אם דניס שרודר היה מציג את היכולת הרגילה שלו. הרכז הנפיץ קלע 6/6 מקו העונשין יחד עם 14 אסיסטים, אך סיים עם 2/12 מהשדה ושבעה איבודים קריטיים במיוחד. מי שהשאיר את האורחים במשחק לרוב אורכו דווקא היה קונטביוס קולדוול-פופ שקלע 28 נקודות יעילות והיה היחיד מהחמישייה של הלייקרס שסיים עם מדד פלוס/מינוס חיובי.

בכל זאת, זה היה מובהק כי הלייקרס צריכים עוד תפוקה התקפית. ללא לברון, דיוויס וקוזמה שגם החסיר, הלייקרס נמצאים בחוסר של מעל 60 נקודות שהשלישייה הזו מספקת.

ב-NBA המודרני חובה לקלוע בסיטונאות, קל וחומר כאשר מתמודדים עם אחת מקבוצות ההתקפה הקטלניות ביותר בהיסטוריה בדמותה של הברוקלין נטס. גם ללא ג'יימס הארדן הפצוע ועם קווין דוראנט מהספסל, הנטס המטירו 139 נקודות על הניו אורלינס פליקנס במשחקם הקודם. הרכש החדש, למרקוס אולדריג', מוכיח שיש לו עדיין הרבה דלק במיכל. במשחק האחרון הוא קלע 22 נקודות ב-12 זריקות שדה בלבד. בכלל, מאז שלבש את המדים של הרובע הדרומי בניו יורק, הוא קולע ביעילות: 8/8 מהעונשין ו-4/5 מעבר לקשת בארבעת המשחקים ששיחק עד כה תחת סטיב נאש. שחקן חכם שיודע מתי לקחת את הזריקות הנכונות. אין עליו שום לחץ עם כל הארסנל ההתקפי המסוכן שמתרוצץ מסביבו, א-לא ריי אלן בתקופתו במיאמי.

הנטס ניצחו את המפגש הראשון בין שתי הקבוצות לפני כחודשיים, כאשר הלייקרס הציגו סגל די מלא שכלל את הכוכבים הגדולים שיפספסו את המלחמה הלילה.

בפרט לג'יימס, דייויס וקוזמה, גם אלכס קארוסו, מארק גאסול וג'ארד דאדלי חרוטים ברשימת הפצועים של פרנק ווגל.

אצל הנטס, ג'יימס הארדן, ספנסר דינווידי וטיילר ג'ונסון בחוץ. לאנדרי שאמט צפוי לחזור מהפציעה שלו בקרסול וקווין דוראנט אמור לשוב לחמישייה הפותחת לאחר שתוסר הגבלת הדקות שלו.

הימור: ההגנה של הלייקרס עדיין טובה גם בלי הכוכבים, אך היא לא מספיק טובה כדי להאט את הרכבת הדורסנית של ברוקלין. 12 הפרש נטס בסיום.

יוטה ג'אז (13-39) – סקרמנטו קינגס (30-22), 04:00

לג'אז יש טיעון טוב לקבוצה הטובה ביותר בליגה העונה, החבורה של קווין סניידר חיברה את הכל השנה בדרך למקום הראשון במערב הפרוע והמסובך. השבוע, נראה שמשהו הצליח לחדור את השריון האמיד שלהם, הם הפסידו שני משחקים רצופים, נגד המאבריקס והסאנס בחוץ, שני הפסדים לגיטמיים ב-4 נקודות הפרש, האחרון מבניהם אחרי הארכה. זו הפעם השלישית בלבד העונה שהג'אז הפסידו שני משחקים אחד אחרי השני, כל פעם אלו היו שני משחקי חוץ רצופים.

כמובן שהם לא היו יכולים לתת לעצמם להפסיד בפעם השלישית ברצף, אז על אף שזה היה בלילה השני של בק-טו-בק, נגד אחד מהמועמדים לתואר ה-MVP של העונה, דמיאן לילארד, הג'אז פירקו את הפורטלנד טרייל בלייזרס בתוצאה 122:103. דונובן מיטשל הפציץ עם 37 נקודות ואליו הצטרף רודי גובר שסיים עם שורה סטטיסטית מפלצתית של 18 נקודות ו-20 כדורים חוזרים. שניהם מחזקים קייס לתואר שחקן השנה, במיוחד העכביש מיטשל, שמאז פגרת האולסטאר קולע 28.9 נקודות למשחק ב-60.9% טרו שוטינג, מספרים מטורפים לשחקן עם ווליום התקפי כזה.

הקינגס מגיעים למבצר של יוטה בסולט לייק במטרה לגדוע רצף של 23 ניצחונות ביתיים, אותם סיימו בהפרש ממוצע של 18(!) נקודות. לא סביר שהמלכים של לוק וולטון יעשו יותר מדי רעש בארץ המורמונים. הם ברצף שלילי של חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון, כולל שני הפסדים רצופים לשתיים מנמושות הליגה – מיניסוטה ודטרויט, שני הפסדים בהפרש דו ספרתי.

המאבק על מקומות 9/10 המובילים לפלייאין השנה הוא מאוד תמוה. ארבעת הקבוצות שכרגע מתחרות על שני הכרטיסים הללו, סן אנטוניו, גולדן סטייט, ניו אורלינס וסקרמנטו, הפסדים 25 מ-30 המשחקים האחרונים שלהן. תחרות על מי בועטת בדלי חזק יותר, ובמצב הנוכחי, הקינגס והפליקנס נשארות בחוץ. שתיהן השאירו לעצמן סיכוי, הפליקנס הם בהפרש משחק מהווריורס, וסקרמנטו משחק אחד מאחוריהם.

המשחק האחרון של הקינגס היה מאוד מביך, הפסד 113:101 לפיסטונס בעוד שהקינגס מציגים סגל מלא. דיארון פוקס מנסה כמיטב יכולתו, הוא קלע 23 נקודות, קטף 9 קרשים ומסר 7 בונבונים, ובכל זאת קבוצתו לא הצליחה להתקרב לאחד מהסגלים הרעים ביותר ב-NBA.

גם הלילה הקינגס הבריאים יחסרו שחקן אחד בלבד, מרווין באגלי השלישי שפצוע כבר תקופה ארוכה.

גם הג'אז מציגים סגל כמעט מלא לחלוטין, ג'ורדן קלארקסון כנראה ימתין עוד משחק על הספסל עד שהפציעה בקרסול תחלים במלואה. למעט השחקן השישי של יוטה, אין פציעות משמעותיות נוספות לדווח עליהן.

הימור: אני מתקשה לראות מצב שזו לא תבוסה של הג'אז. 22 הפרש יוטה וזה עם מנוחה לכוכבים ברבע הרביעי.

גולדן סטייט ווריורס (28-24) – יוסטון רוקטס (38-14), 05:00

שתיים מהקבוצות הטובות ביותר של העשור האחרון נפגשות במורד מפולת השלג המשותפות שלהם, כאשר הלוחמים מהמפרץ ישמחו לגבור על הרוקטס הלילה ב-"צ'ייס ארנה" שבקליפורניה בכדי למצב את עצמם טוב יותר בין קבוצות הפליי-אין.

שתי הקבוצות הללו הפסידו 4 מתוך חמשת המחשקים האחרונים שלהם. הוויריורס חוו הפסד רע נגד הוויזארדס אמש, משחק בו הובילו ב-3 הפרש עם שניות ספורות על השעון לפני שבראדלי ביל צלף שלשה משוגעת ללא שיווי משקל בנוסף לעבירה מאנדרו וויגינס. האולסטאר של וושינגטון העלה את קבוצתו ליתרון עם הזריקה מהקו אך לווריורס היה מספיק זמן לנצח. סטיב קר שרטט מהלך מצוין שנתן לדמיון לי שביל חופשי לטבעת, אך שם הוא נחסם על ידי לא אחר מהרוקי הישראלי, דני אבדיה, שעם החסימה העיף את הכדור לבראדלי ביל שצלף עוד שתי זריקות עונשין וגמר את העניין לפני שסטף קרי החטיא שלשה משווה על הבאזר.

הלוחמים של סטיב קר ניצחו שני משחקים בלבד בעשרת ההתמודדויות האחרונות שלהם והם חייבים להתעורר בדחיפות לפני טורניר הפליי-אין שיתקיים עוד פחות מחודשיים.

הרוקטס הם קבוצה טובה לפגוש אם אתה מעוניין להתעורר מסיוט של הפסדים שנערמים וחונקים אותך. הרוקטס הם כנראה הקבוצה בכושר הגרוע ביותר בליגה בעת הנוכחית. הם משכו רצף של עשרים הפסדים בסוף החודש הקודם, וגם כאשר זה הסתיים הם לא הצליחו לחבר ניצחונות יחדיו. למעשה, הפעם האחרונה שיוסטון ניצחו משחקים רצופים הייתה בסוף ינואר.

הווריורס כבר ניצחו את הרוקטס העונה, הם היו אחת מהקבוצות שנהנו מרצף ההפסדים הארוך ביותר השנה בליגה כאשר גברו על יוסטון בתוצאה 108:94 באמצע החודש הקודם, זה למרות ערב חלש של סטף קרי מעבר לקשת (2/11 לשלוש במערכה ההיא).

לשתי הקבוצות זהו הערב השני בסדרת שני משחקים רצופים. ההפסד של הווריורס כבר פורט לעיל, הרוקטס נפלו דווקא מול קבוצה איכותית יותר. הלוס אנג'לס קליפרס בסטייפלס סנטר. הם דווקא ניצחו את הרבעים הראשון והשלישי בהפרש דו ספרתי, אך רבע שני זוועתי בו קלעו 10 נקודות בלבד היה מה שהפיל אותם בהפסד 126:109 לקבוצת הכוכבים מעיר המלאכים.

ג'ון וול, אריק גורדון, דנואל האוס, דיוויד נוואבה ודנטה אקסום מרכיבים רשימת פצועים ארוכה לקבוצה של סטיבן סילאס.

אצל סטיב קר הפצועים הרגילים לא ישחקו הלילה, קליי תופמסון ואריק פסקל לא צפויים לחזור לפרקט בתקופה הקרבה.

הימור: אלך על הפתעה ראשונה ללילה עם ניצחון לא צפוי של יוסטון ב-4 הפרש נגד הווריורס המאוכזבים.  

פיניקס סאנס (15-36) – וושינגטון וויזארדס (32-19), 05:00

המשחק המאוחר מפגיש בין המכשפים מהבירה האמריקאית שמגיעים לאריזונה למפגש קשה מאוד מול השמשות הרותחות של פיניקס.

עד לפני יומיים, הסאנס עמדו לצד השם שלהם כקבוצת הכדורסל החמה ביותר בשביל החלב. הם ניצחו שבעה משחקים רצופים מה-26 למרץ עד ה-7 לאפריל, כולל ניצחון אדיר בהארכה על הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה, היוטה ג'אז. דווין בוקר וכריס פול היו פנטסטיים, הם קלעו 12 נקודות משותפות בהארכה, נקודה אחת יותר מהסכום שנקלע על ידי כל הקבוצה השנייה בחמשת הדקות שנוספו לקרב. די-בוק סיים על 35 נקודות, סי-פי-3 חתם את הערב עם 29 נקודות ו-9 אסיסטים. הם עמדו על ההר הגבוה ביותר, לפני שהלוס אנג'לס קליפרס פגשו אותם ביום חמישי והורידו אותם חזרה לכדור הארץ עם ניצחון 113:103.

יש לציין שזה היה המשחק השני בבק-טו-בק של הסאנס, אך עייפות או לא, התפוקה ההתקפית שלהם נגד קבוצה איכותית כמו הקליפרס אינה מתקבלה. רוב החמישייה דווקא נתנו את כמות הסקורינג הרגילה שלהם, אך הספסל לא עשה את המוטל עליו, אף מחליף לא עבר את רף 9 הנקודות בנוסף למשחק רע של ג'יי קרואדר שפתח ושיחק כמעט חצי שעה ללא נקודה אחת על לוח התוצאות. הסאנס קלעו 6/24 מדאון-טאון, בעוד הקליפרס צלפו 18 שלשות ב-37 ניסיונות קליעה מבחוץ.

הלילה הם ישמחו לחזור לדרך המלך מול קבוצה נחותה מהם, הוושינגטון וויזארדס.

המשפכים של סקוט ברוקס שיחקו אמש והשיגו ניצחון גדול על הווריורס בשניות הסיום, אולם יכולת כזאת לא תספיק מול קבוצה איכותית ורעבה כמו הסאנס, במיוחד שהם מגיעים רותחים וזועמים אחרי הפסד. למרות הבדלי הרמות הברורים על הנייר, יש להדגיש כי הוויזארדס פירקו את הסאנס במשחקים הראשון העונה שהתקיים בינואר בתוצאה 128:107.

הלילה זוהי התחלה של רצף משחקים נוח לסאנס, ארבעה יריבות רצופות עם מאזנים שליליים מגיעות לאריזונה, כולל הוויזארדס.

תומאס ברייאנט ודניאל גאפורד עדיין מושבתים בשל פציעות ולא ישחקו הלילה במדי המכשפים.

מאידך, לסאנס אין פציעות משמעותיות לדווח עליהן.

הימור: זה של פיניקס בקלילות, 17 הפרש סאנס.

עוד ישוחקו:

אוקלוהומה סיטי ת'אנדר (32-20) – פילדלפיה 76' (17-35), 04:00

פורטלנד טרייל בלייזרס (21-30) – דטרויט פיסטונס (36-16), 05:00

לפוסט הזה יש 73 תגובות

  1. תודה רבה עידו, לילה שצפוי להיות נטול הפתעות. מסכים לגמרי בנוגע למקומות 9-10 – קבוצות חלשות להפליא, חלק בגלל השחקנים (הספרס והלוחמים), וחלק בגלל הקבוצה עצמה שלא ממש מתחברת (שקנאים, סקרמנטו). נראה איך זה יגמר.

  2. גועל נפש מה שהיה במשחק בליגה הספרדית.
    איזה ערך ספורטיבי יש למשחק כשהשיפוט מוטה מראש?
    הפנדל שלא נשרק זה תעודת עניות לליגה הזאת.
    חבל, לא מגיע לשחקנים משתי הקבוצות שמה שיאפיל על המשחק הזה יהיה השוחד.

  3. תודה על פריוויו מושקע לערב לא משהו, את הנטס לייקרס אפשר היה להכניס בסוף כי לא כוחות היום. הייתי צריך לקרוא כמה פעמים את הפריוויו של הגאז נגד הקינגס כי כתבת שמיטשל וגובר היו עם משחק מפלצתי נגד פורטלנד ושלשניהם יש קייס לשחקן השנה… בסוף הבנתי שהכוונה הייתה לדיים ולמיטשל, בלבלת אותי לרגע.

  4. אז דיוויס יחזור עוד שבועיים ולברון עוד 3 שבועות.
    לברון יוכיח שהוא כזה גדול על הליגה שהוא ירוץ לאליפות ממקום 7 במערב,
    ואולי זה בכלל לא משנה כל עוד אין קהל.

  5. דוראנט התרגל 5 שנים שעובדים בשבילו ועושים בשבילו הכל והוא מקבל קאץ אן שוט בספוטים שלו.
    פתאום הוא נשאר לבד ולא יודע מה לעשות וחוטף 20 הפרש מהלייקרס בלי שיקצה דיוויס שרודר וקוזמה 😂😂😂

  6. איזה לילה גארבג גם הבוקר גארבג אני עם גב תחתון תפוס בקושי זז מחכה לדוק לעשות זריקת וולטרן.
    היום לפחות יש משחקיםמטובים מוקדמים מנה ראשונה הוקס שארלוט ב8 ואז מוצארט שינגב את רזיאל ורזיאל יהנה מכל רגע 😂

      1. השנה קראודר הוא כסף בבנק.
        .
        קולע אחוז מאוד גבוה מהשלשות שלו,
        לא לוקח זריקות רעות,
        ונותן 100% מאמץ משחק אחרי משחק.
        .
        ישלו לא מעט מניות בהצלחה של הסאנס השנה.

        1. הוא אף פעם לא לקח זריקות רעות, ותמיד נתן 100% מאמץ.
          הבעיה אצלו, שממנה הזהרתי תמיד ואכן צדקתי בעבר, שהשלשות האלה לא ייכנסו במאני טיים כשתצטרכו אותן.
          לשים עליו כסף בבנק, זה להשקיע במיידוף.

        2. חחח הוא לא כסף בבנק אבל גם לא מיידוף.
          לדעתי העונה הוא כן יתקע את השלשות הגדולות בפלייאוף😈
          100 אחוז הוא תמיד נתן כל הקריירה הוא מהבולדוגים הטובים בליגה ואנדרייטד מאד בהגנה. שחקנים נבחנים כמו בברלי ופחים כמו בלדסו נבחרו לפניו בחמישיות הגנה שהוא הרבה יותר טוב מהם עוד מימי בוסטון

  7. אני חושב שזו עונה חלומית לראס.
    הוא ממש נח על זרי הדפנה ומשייט לו בנוחות.
    הגיע בדיוק לאן שרצה – קבוצה קטנה ומסריחה שלא מנסה להגיע לכלום, עם מאמן שנותן לו את המפתחות ביד לעשות כרצונו באופן מוחלט, הכל מושלם כדי להתרכז בסטט' ובספירת הטריפלים שלו בלי שום דבר שיפריע.
    אני חושב שהוא ממש נינוח ומרוצה מהמצב.

    1. דווקא סך הכל משחק טוב שלו. עשה עבודה די טובה על בוקר והניע כדור וגם הוריד קצת לרצפה. היו פוזשנים שווסטברוק ממש התחנן שהוא יקח ממנו את הכדור. במיוחד ברבע השני.

  8. מאז!שהרשע קרא לנטס ולהארדן מפחידים הארדן נפצע והנטס מפסידים😂😂
    אבל זה כלום לעומת מה שהולך לנחות על ציון המסכן שגיא קרא לו אתמול מפחיד.
    האכילס והברך שלו בסכנה ברורה ומיידית. מי יכול להצילו? רק דוק לס בטור ענק על כמה ציון גרוע ופציע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט