אני יודע מי תהיה אלופת ה-NBA  (ואני יודע עד כמה זה יהיה בלתי נסבל) / אוהד ס"א

אני יודע מי תהיה אלופת ה-NBA (ואני יודע עד כמה זה יהיה בלתי נסבל) / אוהד ס"א

אוהד ס"א הוא גולש ותיק באתר ו…אוהד ס"א

כידוע, אני מבין לא גדול בכדורסל, אבל בטח לא ביחס למומחים הנפלאים פה.
אמנם, רוב המומחים פה ובכלל, יחד עם סוכנויות ההימורים, הצביעו בתחילת העונה על הלייקרס כמועמדים הכמעט ודאיים לזכייה באליפות שנייה, אבל זה היה כמובן לפני שהמפלצת מברוקלין התעוררה, לפני שיוטה ופיניקס הפתיעו, לפני שמילוואקי התאוששו, ובעיקר זה היה לפני הלייקרס החליטו לפרוס תאג"ד בחודש מרץ, ולשחק עם חמישיית יורוליג.

אבל אתמול קיבלתי את הסימן הכי ברור ולברון ושות' יזכו אי שם ביולי בטבעת בפעם השנייה ברציפות.

מי שהעביר לי את המסר הזה היה דווקא ארנב חמוד וממזרי במיוחד, בשם "באגס".
עד כמה שהארנב חמוד, המסר שהוא נושא איתו אמור להדיר שינה מכל אוהד כדורסל, כולל אוהדי הלייקרס.

הטריילר הראשון של ספייס ג'אם 2 יצא, מלווה בתאריך העלייה לאוויר של הסרט: 16 ביולי 2021!

בלי שום קשר, ובאופן רנדומלי בלבד, משחק מס' 7, אם יתקיים בסדרת הגמר לשנת 2021, יהיה ב- 22 ביולי 2021. איזו מקריות.

כמובן שאיני חושד בכשרים:

"לונג" אדם סילבר, אינו מארגנן של התארגנויות סודיות וספק חוקיות של יהודים תאבי כוח ומחככי ידיים, השואפים למקסם את הרווח של הליגה או של הוליווד.

ללברון ג'יימס אין קשרים באיגוד השופטים העצמאי של הליגה, שאינן מקבל הנחיות ישירות מנציבות הליגה.

הלייקרס כבר לא משחקת בשוק הטלוויזיה הגדול ביותר, עליו אמר דיוויד סטרן שהוא היה רוצה גמר NBA בין הלייקרס ל…לייקרס.

טים דונהי כבר לא ב-NBA ולא נמצאה שום הוכחה שהיו לו שותפים (והם בטח כבר לא שופטים היום).

אפילו ווגל אינו פיל ג'קסון, שלפחות חצי מהטבעות על אצבעותיו הושגו ע"י יללות, בכי ונהי לשופטים על כך שלא שורקים נגד השחקנים שמעיזים לשמור על שאק, קובי וג'ורדן.

הסרט הוסרט מתישהו ב- 2019 (כמובן ללא קשר למעברו של לברון ללוס אנג'לס), ובשל הקורונה, נדחתה הקרנתו שוב ושוב.

"אין כלום, כי לא היה כלום", אמר המלך.

אבל כמו שאמר אל פא'צינו הנפלא כסניגור בסרט "וצדק לכל" (justice for all):

"The prosecution is NOT gonna get that man today – no. Because I'M gonna get him. My client, the honorable Henry T. Fleming should go RIGHT to FUCKING JAIL – the son of a bitch is GUILTY!"

(אגב, היהודים נתנו את האוסקר באותה השנה לדאסטין הופמן והגשש על "קרמר נגד קרקר").

אז קראתי למרטי מקפליי ולדולוריאן, וחזרתי לתקופת הסרט ספייס ג'אם הראשון, והנה סידרתי קצת את ציר הזמנים:   

א. בשנים 1992- 1993 מייקל ג'ורדן ובאגס באני החלו בשיתוף הפעולה שלהם בפרסומות של נייק והועלה הרעיון להפיק סרט ע"י אולפני וורנר ברוס משותף שמיועד לקהל יעד בוגר יותר

ב. ב-6 באוקטובר 1993, הכריז ג'ורדן על פרישה מהמשחק, לאחר 3 אליפויות רצופות, לאחר רצח אביו, 3 חודשים קודם לכן (שמועות מספרות על יציאה כפויה לפרישה בשל הימורים לא חוקיים).

ג. ב-1993, הפרויקט הוקפא בשל פרישתו של מייקל.

ד. ב-18 במרץ 1995, ג'ורדן הכריז על חזרתו למגרשים, תוך הכרזה: "I'm back". 

ה. התסריט שוכתב והותאם לביוגרפיה המעודכנת של ג'ורדן.

ו. בפליאוף של 1995 (מאי), מייקל הובס ע"י אורלנדו, ושאקיל אוניל והבולס בסיבוב הראשון (מהיכן הגיעה האגדה על 6 מ-6 אליפויות?).

ז. הסרט הוסרט בקיץ 1995, כאשר לג'ורדן 1995 סופק מגרש לאימונים, בו התאמן 5 שעות ביום במהלך הצילומים.

ח. במהלך הסרט מופיעים יריביו של מייקל ג'ורדן במגרש בתפקידי משנה.

ט. בעונת 95-96 ג'ורדן הוביל את שיקגו למאזן של 72-10 ולאליפות רביעית (4-2 על סיאטל), זוכה בכל התארים האישיים האפשריים.

י. "ספייס ג'אם" יצא לבתי הקולנוע ב-10 בנובמבר 1996, בתחילת עונת ה- NBA.

יא. באותה עונה, ג'ורדן הוביל את שיקגו למאזן של 69-13 וזכייה באליפות על יוטה ג'אז של מאלון וסטוקטון, 4-2, כולל משחק השפעת המפורסם.

יב. הסרט מכניס בארה"ב מעל 90 מיליון דולר בצפון אמריקה, ברחבי העולם כולו כ-250 מיליון. סה"כ מסתכמות הכנסותיו, כולל מרצ'נדייס, במעל למיליארד דולר, והופך לסרט הכדורסל הרווחי בכל הזמנים.

יג. הסרט סייע לליגה לחשיפה לחו"ל ופתח לה שווקים חדשים ומכירת זכויות שידור לשיאים שכמותם היא לא ידעה ולא ניתן לכמתם.

יד. הכנסות הליגה בשנת 2002, עמדו על 2.66 מיליארד ואילו ב -2019 (השיא): 8.76 מיליארד. שווי המועדונים צמח פי כמה.

טו. מאז 2020, חלה ירידה בהכנסות הליגה: קורונה, המשבר עם סין. היא זקוקה היום מאי פעם להתנעה מחדש. 

אני חסיד מאד גדול של תיאוריית "מפל הכסף", הטוענת שאם יש אירוע שיכול לגרום לרווח עצום לגופים בעלי עוצמה, הוא יקרה בשל הפרשי לחצים בלתי נמנעים בין פוטנציאל הרווח למימושו. כמו שמים תמיד יינזלו מלמעלה למטה, כך כסף תמיד יעבור מהעשירים פחות לעשירים יותר.

עד כאן קצת כלכלה ובחזרה לימינו, אני משאיר לכם לענות על השאלות הבאות:

למי יש אינטרס להרוויח: לסרט מהצלחתו של לברון או לליגה כתוצאה מהצלחת הסרט?

האם יש קשר בין מועד יציאת הסרט לתוצאות סדרות הגמר?

האם היה קשר בין יציאת הסרט ב-96, לתוצאות סדרות הגמר בשנים 97 ו-98?

בפוסט הבא, ניכנס קצת לסרטים האלה ונבדוק אלו דברים משונים, לא חינוכיים, וממש לא לילדים, מתחבאים בסרטים האלה.

ונתחיל עם 2 טיזרים נחמדים לקינוח באמצעות הלינק הבא:

יאללה, שיהיה סרט המשך. מברוק. אבל למה לקחת בתור שחקן ראשי את האח התאום האבוד של המפלצת בצבעים של הלייקרס? מה זה גרסה חדשה של מאליפיסנט?

המשחק נגמר בתוצאה 78 -77. תעבדו על מישהו אחר שהתוצאה מקרית. אני בטוח שידו של דון שמעון הייתה גם בזה.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. מה פתאם. זה פוסט שמסביר למה אין שום קשר בין הכנסות ישירות של מיליארד דולר + תוספת של עוד כמה (עשרות) מליארדים טובים לשווי הקבוצות ורווחי הליגה לזהות האלופה.

  1. אהבתי וקניתי! רק צרם לי הירידה על פיל. פעם אחת זה מקרה פעם שניה צירוף מקרים 11 פעמים זו גדולה. אה והקטע עם אל פצ׳ינו גאוני! משהו שמאנן היה עושה!

  2. בהחלט יהיה ניסיון כזה מצד הפרשים באפור הליגה והתאגיד. אליפות 5 למלך היא לטובת כולם חוץ מנטס והם יצטרכו להתעלות בגדול כי עם כל הכבוד לקיירי הביג 3 של הלייקרס בראדרס ופוסטר הרבה יותר טובים ממנו

    בהארדן ננוחם או בדוראנט העיקר שננוחם או שעל ידי השיקצה ננוגב

  3. מעולה, וזה רק קצה הקרחון של קשרי מדיה-ספורט בארה"ב. אגב, באותה שנה יצא גם קאזאם שהקפיץ את שאקיל ללייקרס, וכנראה שאם היה מצליח יותר אז עידן שאקיל היה מתחיל מוקדם יותר, על חשבון ג'ורדן

  4. סיקור נחמד.
    בהתחלה חשבתי שמדובר על מאמר תסכול של אוהדי ס"א על מצב הקבוצה
    כי התמונה המצויירת דומה מאוד לאולדריג'.

  5. זה לא הסרט הראשון שלברון משתתף בו.
    לככב בג'אם זה עוד הישג שבו לברון מעפיל על מייקל ג'ורדן ועתיד לעבור אותו
    בתחום העסקי אחרי שיפרוש מכדורסל.

    1. קולנועית, היה בינוני מינוס ומטה.
      את הכסף הוא הביא, כמו שפרטתי:
      – מחו"ל – 250 מליון
      – מרצ'נדייס – השלמה למליארד
      – עליית שווי הליגה והרווחים מזכויות שידור – אי אפשר לכמת, אבל הרבה מאד מליארדים.

      1. סרט בינוני לחלוטין קולנועית. מצליח כלכלית? מקום 15 באותה שנה מבחינת הכנסות – זה סביר בגדול אבל לא מדהים.
        לא יודע כמה הצלחה הוא הביא לליגה, כמו שעידו רשם זו ספקולציה.
        מה גם שאחריו לג'ורדן לא ממש הייתה קריירה קולנועית והפופולאריות של הלוני טונס בעיקר דעכה. הם די בלתי צפיים מבחינת הילדים שלי למשל…

  6. אתה כמעט שם, החבר האוהד, אך עדיין לא בדיוק במקום. אתה אמנם עומד על X ענקי, אבל אנחנו דיברנו על ביג W. בשביל זה צריך ראייה קצת יותר רחוקה מסוף העונה הקרובה.
    המסר הכי ברור הגיע בדיוק שבוע (וקצת), או בדיוק שבוע (ופחות) תלוי איפה בעולם אתה, לפני שבאגס התעורר מהתרדמת שלו. וכראוי לאנשים שאנחנו מתמודדים איתם, המסר לא הגיע מיצור חמוד, אלא מפלצת ענקית ובלתי ניתנת לעצירה – גודזילה.
    ב-24/3 שוחרר לעולם (וב-31/3 בארצות הברית. האם קובי עצמו אחראי להזזת התאריך? הכל יכול להיות) הסרט גודזילה נגד קונג. בניגוד למה שאפשר לחשוב מהשם, זהלא סרט דוקומנטרי על מאבק משפטי על אפוטרופוסות. אלא קרב אימים בין שתי מפלצות ידועות על גורל האנושות. לא על אליפות, לא על מי המפלצת היותר טובה – על האנושות עצמה.
    ההקשר המיידי ברור. מבין כל המפלצות הם היו חייבים לבחור אחת שתילחם נגד גודזילה. ובמי בחרו? קונג. שכמובן זה רפרנס לסיפור הידוע של תחילת העונה הקודמת, התקופה התמימה הפרו-קורונאית של הונג קונג.
    כבר דיברנו על כוחות הכישוף של לברון. במחי משפט אחד כל הליגה עובדת עבורו. זריקת טלק לאוויר מספיקה לו כדי לזמן את בפומט עצמו שייתן לו כוחות על בזמן משחקים. עכשיו בואו נראה מה לברון יכול לעשות בראיון אחד קטן לתקשורת:
    “I don’t want to get into a word or sentence feud with Daryl Morey, but I believe he wasn’t educated on the situation at hand, and he spoke, and so many people could have been harmed, not only financially, but physically. Emotionally. Spiritually.”
    וואו. בואו נקרא את זה בהילוך איטי. את המשפט האחרון. כל כך הרבה אנשים "עלולים" להיפגע. לא רק כלכלית, אלא גם פיזית. רגשית. רוחנית. תגידו, מי הרוויח יותר מהימצאות הקורונה בעולם – המרכז לווירולוגיה בווהאן (שם לפי נביא השקר Q התחיל הווירוס) או לברון ג'יימס, זוכה אליפות הבועה, מוציא הסרטים, המפקד העליון של התאגיד? זו הוכחה חותכת שלברון גרם, בעזרת כוחות הכישוף שלו, לווירוס הקורונה להגיע לעולם.
    עכשיו לחלק השני של המשוואה – גודזילה. גודזילה אומר כמובן דבר אחד – התעללות אמריקאית קבועה באייקון תרבותי אסייתי ענקי. בעצם אולי שני דברים – הפרסומת המוצלחת של נייקי בה גודזילה ואחד סר צ'ארלס ברקלי לקרב אחד על אחד ברחובות טוקיו. https://www.youtube.com/watch?v=1oCF-QFuoYs
    ברקלי כמובן מנצח בתחרות, בגלל הנעליים המוצלחות של נייקי ולא כי הוא שחקן כדורסל מקצועני שמשחק כדורסל נגד לטאה עם ידיים קצרות. ההר העגול כמובן לא משחק יותר כדורסל מקצועני, לצער כמה היסטוריונים שמתגעגעים למאבקי החפירות של מלחמת העולם הראשונה. אבל המחליף הרגשי, הרוחני, שלו כבר כאן – זאיון וויליאמסון. האיש והנעל המפורקת של נייקי.
    http://41.media.tumblr.com/d177ece3d67b555ed67217558c3a0150/tumblr_n5n019dvSt1rur0aro1_1280.jpg
    הפרסומת שוחררה לעולם בטקס הפרסים של ה-MTV לשנת 1992 (אותה שנה בה ג'ורדן ניצח את ברקליבגמר ה-NBA). טקס שזכור בעיקר בגלל הריב בין אקסל רוז לנירוונה. שני צדדים, שכמו מייקל ג'ורדן עצמו, תוך שנתיים כבר נאלצו לקחת הפסקה ממה שהם עושים הכי טוב בעולם.
    תאריך היציאה של ספייס ג'אם 2 פורסם כבר לפני שנתיים – https://twitter.com/TheSpringHillCo/status/1098763688083746816 . באותה שנה, כמה חודשים אחרי, אותו זאיון וויליאמסון נבחר בדראפט במקום הראשון. צירופי מקרים, יגידו אחרים. אנחנו חלילה לא ננסה לגרום לכם לחשוב שמדובר בקונספירציה והכל תוכנן המון זמן מראש.
    אני חושב שדי ברור לאן כל זה הולך. מפל הכסף נע תמיד לכיוון אחד. לברון השתמש בכל כוחות הכישוף שלו, או לפחות במה שהוא לא שומר לריצה לנשיאות ארצות הברית, וממש בקרוב הוא "ייאלץ" לפרוש, לפחות לזמן מה.
    רק שחקן אחד יכול לתפוס את מקומו. צ'ארלס ברקלי כבר גויס. נייקי כבר לקחה חסות. רק השד בפומט דמוי העז חסר. ספייס ג'אם 2, בו לברון צריך להציל את הבן שלו שלא מגולם על ידי הבן שלו מפני מלך הדומיין, הוא בבירור הניסיון של לברון לגייס את בפומט לצורכי העברת השרביט אל הבן הנבחר החדש.
    האליפות של השנה לא משנה. זה שבע הבאות שחשובות. לברון בחר את היורש שלו. האם תצטרפו לעגלה או שתישארו מאחור?

  7. תודה רבה אס"א, פוסט בהחלט רלבנטי ומנומק להפליא. אני מסכים עם האשך דלעיל – קונספירציות קלות יחסית לאישוש אחרי שכבר קיבלנו הוכחה קודמת להן. רבים, ואני ביניהם, חזו** בתחזיתך מתממשת בגמר המערב אשתקד, ובסרט הזה בהחלט יכול להעלות את ההסתברות לשידור חוזר גם העונה.
    .
    **גילוי נאות – היו גם כאלה שלא ראו מה שאנחנו חושבים שראינו, והם אפילו לא אוהדי הלייקרס… להערכתי השילוב בין השמש המדברית לאירועי ברוס-בואן-נאש גרם להם לתסמונת שטוקהולם, אבל מדובר בהערכה בלבד ;-)…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט