מכתב פתוח על דני אבדיה וליגת ה-NBA

לכבוד הישראלים באשר הם בכל רחבי העולם.
לאלו שאוהבים כדורסל.
לאלו שעושים לילות כימים וימים כלילות כדי לראות את דני אבדיה
ולאלו שעוקבים מקרוב ומרחוק אחרי הנציג שלנו בליגה הטובה בעולם

יש לי בקשה אליכם – אל תיקחו את קבוצתו של דני כדוגמה לכל הליגה

Wizards release open practice footage featuring a mic'd up Deni Avdija -  Bullets Forever

אני עוקב אחרי ליגת ה-NBA כבר קרוב ל-18 שנים. בעשור האחרון התקרבתי יותר ולא פספסתי סדרת גמר וברובם גם את שאר סיבובי הפלייאוף. בחמשת השנים האחרונות הכדורסל הפך להיות חלק משמעותי מחיי ונדבך עיקרי בשגרת יומי. למעשה הוא קובע לי את סדר היום. אני הולך לישון מוקדם כדי לקום מוקדם ולראות את הליגה הטובה בעולם בזמן אמת ובצפייה ישירה. בשנתיים וחצי האחרונות אני גם כותב על המשחק האהוב באתר האוהדים הטוב בישראל.

אי שם בעונת 2009 החל תהליך המעקב אחרי הנציג שלנו ב-NBA, אז עומרי כספי נבחר במקום ה-23 ואנשים החלו ללכת יד ביד עם הישראלי לאורך הקריירה הענפה שלו מעבר לים. תהליך זה קרם עור וגידים של ממש עם הצטרפותו של דני אבדיה לליגה, הרבה בזכות הרשתות החברתיות, החיקוי של זופר אבדיה והמעקב המעט אובססיבי סביב הבחור. מאז בחירתו של דני אבדיה במקום התשיעי ע"י וושינגטון וויזארדס תושבי ישראל נחשפים לליגת ה-NBA ביתר שאת ואנשים מוותרים על שעות שינה כדי לראות ולעקוב אחרי הבחור שלו וגם סביב הקורה בליגה.

תהליך זה מבורך בעיניי. כיף לשמוע אנשים במסעדה, במפגש חברים, בעבודה ואפילו (רחמנא ליצלן) בבתי הכנסת מדברים על אבדיה וכדורסל. היו לא מעט מקרים שמכרים (שיודעים שאני פריק כדורסל) פתחו איתי בשיחה עניינית ועמוקה סביב ההצלחה (או אי ההצלחה) של דני על המגרש. הבעיה מתחילה כאשר אנשים רואים את וושינגטון משחקת ומשליכים מתוך זה על כל הליגה.

ה-NBA מכיל 30 קבוצות עם 30 שיטות משחק ותרגילים שונים, לכל קבוצה יש מאמן שאחראי על מערך אימונים ויישום התרגילים. הוא קובע על מי יעשה מה ומה יעשה כל מי ועל זה עובדים בלי סוף באימונים ובמשחקים. בוושינגטון וויזארדס סקוט ברוקס הוא הקבוע וזוהי הגישה שלו. דני כבול לשיטה ולא יכול לזוז ימין או שמאל מהתרגיל.
אז כן, שיטת המשחק של האשפים לוקה בחסר ואינה מתאימה לאנשים שנמצאים שם, אך מפה להסיק שבכל הקבוצות הכוכב לוקח כדור ועושה מה שהוא רוצה זה שטות מוחלטת. רוב הקבוצות מוסרות יותר משתי מסירות במהלך בדרך לסל. רוב הקבוצות ינסו לעשות הגנה. ברוב הקבוצות הכוכבים לא מחפשים את הסטטיסטיקה אלא את הצלחת הקבוצה. ברוב הקבוצות דני אבדיה היה אוצר שמתפתח לשחקן מצוין.

מספר 9 אהובינו נפל לסיטואציה לא פשוטה -הוא רוקי בקבוצה מלאת אגו וחסרת אימון. עלינו להבין משהו: רוקי בקבוצת NBA אינו שחקן מוביל, מלבד באמת יחידים שהגיעו על תקן כוכבים, ועוד יותר הוא רק בורג במערכת ואין לו מילה במערך המשחק ואינו משפיע על המאמן לשנות תרגילים בשבילו. דני אבדיה שחקן נפלא, ההגנה שלו מצוינת והפוטנציאל ההתקפי נמצא שם ומחכה לפרוץ. הוא עובד נכון על המגרש, הוא מוסר כמו שצריך, הוא עוזר בהגנה (וכנראה גם היחיד שעושה הגנה) וזורק את הזריקות הפנויות והטובות. העתיד שלו ורוד ועם המאמן הנכון וקצת מזל אנחנו נראה אותו בטופ.
אין לדני אפשרות לעשות ברדק ולעשות מה שהוא רוצה כי זה יפגע לו בדקות, בשם הטוב ובהמשך הקריירה. דני סובל מן ההפקר כי זה מה שיש לו כרגע.

אנשים יקרים, אני כל כך שמח שאתם עוקבים אחרי הליגה הטובה בעולם אבל וושינגטון צריכה להיות הצהר בתיבה שדרכו מסתכלים על העולם הגדול, החדש, המרתק והמדהים הזה. תסתכלו על הקבוצות הטובות – דנבר, מיאמי, קליפרס, פילדפיה ועוד, ודרכם תלמדו את העולם החדש. תסתכלו על ההגנה, על הנעת הכדור, על החוכמה ועל כל המסביב ותהנו מכל רגע.

לבינתיים נצפה בדני מבליח פה ושם, שומר על לברון, לוקה, סיאקם ובאטלר. קולע 16 נק' ב-60% מהשדה ונותן את העונה הראשונה בקריירה ארוכה ומופלאה בליגה הטובה בעולם.

תהנו קצת מהליגה הטובה בעולם

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. ובעיקר, בואו ניתן לילד זמן לחצוב לעצמו נישה בליגה.
    טור נכון וכתוב מעולה, אם כי צריך לפרסם אותו בוואינט 😁
    תודה רבה צ'יקו

  2. מסכים לגמרי! להפך אני שמח שקצת קשה בהתחלה לו, כי איך כשהרוחות מתקדמות סקוט ברוקס לא ימשיך לעונה הבאה, ואולי משם יהיה אפשר לבנות משהו.

  3. נראה לי שזו הכתבה הראשונה על אבדיה באתר.
    בגדול אני לא מסכים.

    לא הכל שחור בלשחק בקבוצה גרועה כמו הויזארדס
    מה גם שהוא מקבל הרבה דקות משחק ביחס ליכולת שלו.


  4. יש יתרון כשאתה משחק עם גאנרים כמו ביל ווסטברוק. זה נכון שאין להם חוש למשחק ואין שם הרבה מסירות חכמות אבל
    כשעושים עליהם דאבל טים זה מסדר לדני ושאר השחקנים שלשות פנויות.
    דבר שני, מדובר בקבוצה הכי מהירה בליגה ואת זה אבדיה צריך לנצל בפאסט ברייק.

  5. הכל נכון, אבל הבעייה היא לא רק בקבוצה ובמאמן. הבעייה של אבדיה היא שהוא לא אגרסיבי מדי באישיותו. שחקן חייב לפתח מין חוצפנות כל שהיא ואז הוא יקבל כבוד. זה קרה במשחק האחרון שראיתי במלואו. היה רגע כשדני ממש צעק משהו לעברו של בראדלי ביל, ובראדלי הגדול רק הינהן בראשו כמסכים לכל מילה של דני. אני חוזה בו באדיקות ממש והיתה זו הפעם הראשונה העונה שראיתי אותי דורש משהו. אולי זה עניין של זמן. במשחק האחרון ראיתי אבדיה שלא ראיתי לפני-כן: הוא נע והיה מעורב במשחק די באגרסיביות. צ'יקו, אני אוהב אותך ומסכים עם הרבה ממה שכתבת, אבל אני לא בטוח שבקבוצה אחרת הוא היה מצליח יותר. אני לא רואה קבוצה בליגה מלבד הויזרדס בה היה עולה בחמישייה ומקבל את הדקות שהוא מקבל בוושינגטון. עוד משחק כמו המשחק האחרון והוא יתחיל לקבל יותר כדורים גם מראסל וגם מביל. אבל זה תלוי גם בו: הוא ח-י-י-ב להמשיך לנוע ללא כדור כפי שעשה שלשום ולא להיתקע בקרן ולחכות לכדור שלא מגיע, כפי שהוא שיחק עד המשחק האחרון.

    1. דווקא אבדיה נודע בארץ כשחקן עם המון "חוצפה חיובית", וכמו שבמכבי לקח לו קצת זמן להשיג את הביטחון העצמי ככה גם בוושינגטון בסיטואציה לא פשוטה בכלל.

    2. תודה מנחם. בעיני להעלות בחמישייה כרוקי זה לא תמיד פלוס. בנוסף בשיקגו בקליבלנד באטלנטה וגם במינסוטה וגולדן סטייט הןא היה פותח. הוא מביא דברים יחודיים לרוקי גבוה, וגם חוצפה והעזה.

  6. תודה שחר.
    אבדיה שיחק ברמות גבוהות יותר מכל שאר המחזור שלו לפני ה-NBA ואני מאוד מאמין בפוטנציאל העתידי שלו. וושינגטון לומדים אותו והוא עוד לומד את הליגה, ואני מאמין שהוא בכיוון הנכון. בכל מקרה, אני גם מסכים עם חלק מהביקורת על ה-NBA, בעיקר בתחום התחרותיות שבולט הרבה יותר באירופה, אבל זו ההזדמנות לאפשר לאנשים נוספים להכיר את הליגה טוב יותר

  7. מסכים עם כמעט כל מילה של מנחם. דני בהחלט שחקן טוב ווושינגטון בהחלט דוגמה לא טובה לאיך צריך לשחק כדורסל או איך משחקים כדורסל בליגה, אבל היא מהבודדות שהיו נותנות לדני מקום בחמישייה, או לפחות מעל 20 דקות בממוצע למשחק. הליגה מתחילה ללכת לכיוון שלו – שחקן גבוה עם יכולת לשחק כפליימייקר ולהוביל כדור. מאמן אחר אולי היה נותן לו לשחק במקום הזה ולהוריד קצת נטל מווסטברוק וביל, אבל לא נדע לעולם כי אין כרגע מאמן אחר.

  8. מנחם צודק
    אבל הוא הגיע רוקי. לוקח זמן לקבל כבוד בחדר ההלבשה ולוקח זמן ללמוד את הסיטואציה ולהיפתח.
    הוא הגיע חמודמוקשוב וביישן…. נקווה שהוא מפתח סוואג בימים אלה
    🤣

כתיבת תגובה

סגירת תפריט