הבראקט הראשון שלי / דרור פישר

63 ניחושים, 62 משחקים, 34 פגיעות, 3 הימורים לא מוצלחים במיוחד וגונזאגה אחת.

אליפות המכללות השנה הייתה מרתקת – סיפורי סינדרלה שנמשכו עד לשלבים המאוחרים, מאזנים מושלמים שנשברו והרבה מאוד כדורסל מותח מהרגיל. לא יודע עד כמה זה שונה מכל טורניר של מרץ המשוגע, אבל השנה, השיגעון תפס גם את מה שהקורונה לקחה ב-2020.

הבראקט שלי

לראשונה בחיי מילאתי את הבראקט וגם זה, עשיתי בעקבות בקשה של מנחם שאנשי הצוות ימלאו. 'אולי אני אצליח', חשבתי לעצמי, וניגשתי למלא. הנה רשימה של כל מה שידעתי על הקבוצות:

  1. גונזאגה במאזן מושלם ויש לה שחקנים מעולים (עם סאגס האגדה).
  2. קייד קאנינגהאם עדיין עושה כיף במכללות ואוקלהומה סטייט מדורגת רביעית.
  3. דיוק לא נמצאת.

עם המידע הרב הזה, התחלתי את מלאכת החישובים שלי.

קודם כל, גונזאגה אלופה. קבוצה שלא הפסידה כל העונה, לא תפסיד פתאום לאיזו נמושה מהאיזור שלה. אם היא לא לוקחת, לפחות לפיינל פור היא תגיע בקלות. עכשיו, אחרי שקבעתי את האלופה, צריך לקבוע מפתיעה שתגיע לפיינל פור, כי אין סיכוי שבמרץ המשוגע לא תהיה הפתעה פסיכית. לקחתי הימור לא מושכל בכלל ובחרתי ביוטה סטייט, כמעין מחווה לג'אז שנתנו באותה תקופה ריצה נהדרת בליגה וקיוויתי שקבוצת המכללות תשאב השראה ותעשה את הבלתי ייאמן, עד שתיתקל בקבוצה עם פרוספקט מטורף והוא יסיים את סיפור הסינדרלה.

הפרוספקט הזה הוא כמובן קייד קאנינגהאם, מי שעתיד להיבחר במקום הראשון בדראפט הקרוב. היה בי רצון שהוא יעצים את השם שלו ויגיע לגמר כדי להפסיד לבולדוגס ואז ינקום בסאגס כמה שנים אחר כך באיזו סדרת גמר NBA יחד עם דרק רוז ויהיה סוף מרגש וכולנו נבכה כמו בנוקמים: סוף המשחק. הוא גם הפרוספקט היחיד שהייתי סגור על המספרים שלו, אז למה לא לשים אותו בגמר?

הנציגה הרביעית שלי בפיינל פור הייתה מישיגן. למה? כי היא הייתה המדורגת 1 היחידה שנשארה בלי ייעוד וגם גונזאגה צריכה להוכיח את עצמה מול מדורגת ראשונה כדי לזכות, אחרת הסיפור שלה לא יהיה שלם והיא לא תשיג את כל האינפיניטי סטונס בשביל להביס את קאנינגהאם.

תאנוס. קאנינגהאם לא הצליח לגלם את תפקידו

בכל הבראקט דאגתי שיהיה איזון – באף צד לא הבאתי קבוצות מאותו דרג לגמר האיזורי רק בשביל הסיכוי להיות צודק במשהו ולפגוע בהפתעה, שהיא בעצם לא הפתעה אבל גם לא צפויה. לקחתי בחשבון שהקבוצות שמדורגות 1 יהיו טובות בכל איזור ולמעט אילינוי, כל אחת הגיעה אצלי לפחות לחצי גמר איזורי, סטייל הבאקס. חיכיתי יומיים כדי לחשוב על לבצע שינויים שלא ביצעתי (בער בי להחליף את יוטה בתור ההפתעה, אבל אם הייתי מחליף והיא בסוף הייתה המפתיעה הייתי משתגע ובטח שובר את הפלאפון) ויאללה התחלנו בהימורים.

תוך יומיים חטפתי את המכה הראשונה: יוטה סטייט עפה כי הם לא השכילו לקלוע כמעט בכלל במחצית השנייה אחרי שהובילו כמעט כל המשחק מול המכון הטכנולוגי של טקסס, שכל מה שהמציאו השנה זה איך לחרב לי את הבראקט, וכל ההימור של הדרום הלך. ניחא, בכל מקרה הקרב בגמר יהיה בין המערב למרכז והכי חשוב שכל המדורגות הגבוהות יעלו. אלא שאז הגיעו הקבוצות של אוהיו. ושל טקסס.

אם עד היום התלבטתם אם לשנוא את אוהיו בגלל לברון וקליבלנד כי אתם אוהדים של סטף קרי/מייקל או אם לשנוא את אוהיו כי קרי נולד שם ואתם אוהדים של לברון או כל מי שנגד הקונספט של שלשות, החודש קיבלתם סיבה נוספת. אוהיו סטייט, המדורגת 2 ומי שעתידה לעוף על ידי יוטה בבראקט, הופתעה ע"י אורל רוברטס, שהופתעו שהם קיימים, ויום אחר כך אוהיו הפתיעה את וירג'יניה במחוז המערבי. אחרי היום הזה, לפי דיווחים בארה"ב, רק שלושה בראקטים נשארו מושלמים בכל הפלטפורמות האינטרנטיות. למקרה שתהיתם, אני הימרתי בדיוק הפוך ממה שקרה.

גם הטקסנים עשו חיים קשים למהמרים וכמו במקרה הקודם – אני הימרתי הפוך. מכללת טקסס הייתה ממוקמת אצלי בגמר המזרחי בתור הנציגות היחידה של דרג 3 בשלב הזה, ובמקום זאת היא הודחה על ידי מכללה נוצרית שהוקמה כשחיפשה איפה אורל רוברטס קיימים במפה והלכו להתאמן על צעד וחצי בתור עונש על ההחטאה שלהם בשנייה האחרונה. בזמן הזה, צפון טקסס העיפו את פורדו ממעמקי המקום ה-13 וכך יצא שהימרתי לא נכון על 5 קבוצות משתי מדינות שונות. אם חשבתם שכאן הנאחס שלי נגמר, טעיתם.

פרודו באגינס. לא הצליח להתמודד מול הקאוובויז

בסיבוב הבא, קייד איכזב והתאכזבתי בשבילו. שוב העונה של הפרוספקט הבכיר מסתיימת מוקדם והלך לי סופית צד שלם בבראקט, מה שאומר שכל ההפתעות שהימרתי היו לא נכונות והסינדרלה הלכה מהעולם. רק 7 מתוך 16 קבוצות העפילו לסוויט 16 ורק משחק אחד שלם היה בו. הסיבוב הכי חלש בפער. בשלב הזה כבר התביישתי לבדוק תוצאות. לא הגיוני שאורל רוברטס עדיין בחיים ושהמדורגת 1 בכל ארה"ב הודחה תוך רגע ודודלי. היא אפילו לא הספיקה להגיד שלום לאוהדת המבוגרת של שיקגו וכבר הגיעה למטוס הביתה.

הסוויט 16 עבר בהצלחה מרובה, 5 מתוך 8 הקבוצות שהימרתי שיגיעו לשם – הגיעו. ההפתעה הענקית הגיעה מהכיוון של UCLA, שלא ידעתי שהם עדיין רלוונטים מאז שטי ג'יי ליף נטש אותם לטובת הספסל של אינדיאנה. הם גם דורגו 11 במזרח, מה שהפך את הניצחון על מישיגן – אחת משתי הקבוצות שקיוויתי שיעלו לפיינל פור – לסינדרלה האמיתית של הטורניר. בחצי גמר הם יפגשו את גונזאגה, המכללה החביבה עליי מאז ההפסד לוירג'יניה ב-2017, ואז יעופו. אין מצב שהם ימשיכו לגמר ויהרסו לי את הסיכוי לקצת שמחה בטורניר.

הצד השני באמת לא עניין אותי יותר מדי. עקבתי רק אחרי יוסטון ורציתי שהם יגיעו לרבע גמר כדי לעוף שם, כמו גם ביילור, אבל הצדק נעשה והן העפילו כי יוטה סטייט ואוקלהומה סטייט לא היו שם כדי לנצח אותן.

לקראת הישורת האחרונה, רק הבולדוגס נשארו לידי, כמו כלב נאמן שחי איתך כבר עשור ומטייל איתך בעולם כי הוא לא מסוגל להיות שנייה בלעדיך. הגמר, שיפגיש את שתי המדורגות 1 היחידות שנותרו בטורניר, גונזאגה וביילור, אמור להיות משוגע. אחת מהן תזכה לראשונה בהיסטוריה בתואר הנכסף, והשנייה תישאר על 0 אחוזי הצלחה בגמרים.

אז מה המסקנות לעתיד?

  1. לעקוב אחרי עונת המכללות. משדרים חלק מהמשחקים בערוצי הספורט השונים ואם יש זמן פנוי, שווה לעקוב כדי להכיר.
  2. זה שדיוק בחוץ לא אומר שזה קל יותר.
  3. להמר אותו דבר על מכללות מאותה מדינה (!!!!!). סיכוי סביר שזאת מסקנה שתשתנה בשנה הבאה, אבל חתיכת מסקנה.
  4. עדיף קבוצה טובה על שחקן טוב. עם איוון מובלי זה עבד והגעתי איתו לרבע הגמר, עם קאנינגהאם לא.
  5. סאגס הוא הדבר האמיתי, גם אם הוא ייחשב באסט ויתבזבז באורלנדו או מינסוטה בשנים הקרובות. כל קבוצה שתשים עליו יד, תזכה.
  6. לא לפתח ציפיות, האכזבות יגיעו מהר מהצפוי.
  7. להמר בטוח זה להמר נכון.
  8. להמר לא בטוח זה להמר נכון.
  9. הבחירה קצרה, האכזבה מרובה.
  10. כל החטאה בשנייה האחרונה תבוא נגדך, כל סל בשנייה האחרונה יבוא לטובתך (סאגס!)
  11. אם זיהית את האלופה, ניצחת.

הלילה יהיה הגמר הגדול וכמו חובב כדורסל טוב, גם אני אקום בלילה לראות את המשחק. גם בגלל הניצחון הוודאי של גונזאגה (כמות הניחוסים שעשיתי להם כאן יותר גבוהה מהאחוז הצלחה של MJ בגמרים, ככה שהיא בטוח תנצח) שיהפוך אותה לשנייה בהיסטוריה שמסיימת עונה ללא הפסד, וגם בגלל הבראקט. לאורך כל מרץ עקבתי, שמחתי, צעקתי על הטלפון, התאכזבתי, קיללתי והתרגשתי מהאירועים שקרו באינדיאנפוליס, וזה היה כיף לא נורמלי. בטוח שאני עושה בראקט גם שנה הבאה ומאוד מקווה שאחרי הסיכום האלטרנטיבי כאן, גם אתם.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה רבה,
    אני חסר מושג במכללות, אז אמרתי שנבדוק את הטענה שלהמר בצורה רנדומלית לגמרי.
    השיטה שבחרתי זה הכנסת שם הקבוצות המתמודדות לפונקצייה מסויימת(sha 256) ומי שמביאה ערך יותר גבוה ממשיכה.
    זה הספיק לי ל33 ניחושים מ63, ואיכשהו (כנראה) מקום ראשון בליגה של הופס(אם הבנתי נכון) .

    מסקנות מהניסוי, כנראה שיש אמת בטענה שיש אלמנט של רנדומליות בטורניר. (מצד שני ביילור הגיעה לגמר אצלי איכשהו, אז גם מזל צריך).

    1. גם אני חסר מושג, ושווה פעם לבדוק את הדרך האופטימלית לעשות בראקט.
      בפוסט המקורי, ג'ונתן שאל או העלה את הנקודה לגבי מה הסיכוי לנחש הכל. תכל'ס לא צריך לנחש הכל, אלא רק להיות הכי טוב מבין כל המתחרים.
      אם עשית 33 מתוך 63, זה כמעט במדויק ניחוש אקראי של 1 מתוך 2
      אם מישהו היה תמיד מהמר על זו עם המאזן היותר גבוה ותו לא, כמה הוא היה מוציא?
      או רק זו עם המיקום היותר גבוה?

    2. לפגוע במעל 50% זה מעולה. הדרך למלא בראקט זה כמו למלא מבחן אמריקאי שאתה לא יודע מה התשובות בו: סיכוי קטן לפגוע בהכל, סיכוי קטן לטעות בהכל והאמצע הוא המקום האידיאלי שגם אם לא תנסה לפגוע בו, תפגע בו.

      1. יש מצב, תכל'ס לעשות 50% זה אפשרי גם אם ננחש הכל או נסמן בהכל את הקבוצה שרשומה ראשונה לפי הא"ב נניח.
        לעשות 50-55 אחוז אמור להיות לא בשמים, כמ בסיבוב הראשון יש כמה משחקים חד צדדיים יחסית, ויש סיכוי גבוה לנחש אותם.
        אבל לעשות נניח 40 מתוך 63 נשמע לי הישג ענק

    1. חלילה, הנאחס יגיע רק כי אקום לראות. מקווה שהם יזכו כדי להקפיץ את עצמי לחצי העליון של הטבלה בבראקט בתור מתנה ליומולדת

  2. אחלה טור.
    אני עשיתי לפני כמה שנים ניסוי והכנסתי בראקט בלי הפתעות בכלל. הרי מדורגת גבוהה יותר היא קבוצה טובה יותר, לא?
    לא זוכר את האחוזים שלי, אבל הגעתי בהופס למקום טוב באמצע, אם אני זוכר נכון.
    אבל אני בכלל לא חושב שזה היה הציון שלי – זה היה למעשה הציון של מי שדירג את כל הקבוצות. כנראה שהוא/היא טעו בגדול עם הדרוג שלהם. אני, כמו שאוהבים לומר לא מעט לאחרונה, רק שמתי להם מראה מול הפנים.

    1. לגמרי הגיוני. בדרך כלל קבוצות שמדורגות גבוה יותר יגיעו גבוה, אבל תמיד תהיה לך איזו הפועל רמת גן שתעשה משהו מיוחד

  3. שאלה טכנית,
    האם טעויות בבראקט נגררות?
    נגיד הימרתי ש A תנצח את B, וגם ש C תנצח את D
    ואחר כך A תנצח את C
    בפועל יצא:
    B ניצחה את A, C ניצחה את D
    ואחר כך B ניצחה את C, האם מחשיבים לי במשחק האחרון כהצלחה או כטעות?

    1. האדיטור שינה את הסדר……
      ננסה שוב:

      נגיד הימרתי ש A תנצח את B, וגם ש C תנצח את D
      ואחר כך A תנצח את C
      בפועל יצא:
      B ניצחה את A וגם C ניצחה את D
      ואחר כך B ניצחה את C, האם מחשיבים לי במשחק האחרון כהצלחה או כטעות?

      1. אם A ניצחה את B והימרת על B, כל מה שקורה מעתה והלאה לא רלוונטי עם הקבוצה הזאת ועם מי שהיא נפגשת. מקבלים ניקוד על הימור ניצחון מוצדק של הקבוצה ולא של ההפסד

        1. הבנתי אותך, כלומר טעויות נגררות,
          אז אם אני טועה בסיבוב הראשון, אז כל הענף הלך פייפן, כל עוד זו שלא הימרתי עליה ממשיכה
          אם ככה אז לעשות 50% זה קשה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט