המסאי לא נגמר / עידו ישראל

העונה של טורונטו הולכת הרבה פחות טוב מהמצופה והם עלולים להחמיץ את הפלייאוף. למרות זאת, ההנהלה המצוינת שלהם בראשות מסאי יוג'ירי, שמוכיח שוב כמה טוב הוא בתפקיד שלו, גורמת לאי ההצלחה על הפרקט להיות אחד הדברים הכי טובים שקרו להם מאז האליפות.

אחרי הפסד שובר לב במשחק השביעי בחצי גמר המזרח לסלטיקס בבועה באורלנדו, הראפטורס פתחו את העונה הנוכחית עם לא מעט ציפיות. שחקני הגנה נפלאים, קלעי שלשות טובים וסקוררים חסרי מעצורים הקיפו את פסקל סיאקם ובטורונטו ציפו להתברג כרגיל בשישייה הראשונה של המזרח, ואולי אפילו לעקוף בעונה הסדירה סגלים עייפים או לא מספיק מחוברים דוגמת הנטס (ללא הארדן דאז), או מיאמי שזכתה לכמות זעומה של ימי מנוחה מאז הגמר, כל הדרך לביתיות בפלייאוף.

למרות פתיחת עונה איומה, בטורונטו לא הרימו ידיים עד שלב יחסית מאוחר בעונה. עד ה-26 בפברואר הקנדים התברגו במקום הרביעי במזרח עם מאזן ניצחונות חצוי (17-17), אבל דווקא אז הגיעה הקריסה. מאז אותו ניצחון בסוף פברואר נגד יוסטון, הראפטורס ניצחו משחק בודד לעומת 13 הפסדים. הקריסה הטוטאלית הזאת אולי בהתחלה נראתה כמשבר, אך כחודש לאחר מכן קשה לפספס את ההיגיון שיש ב"התפרקות המקצועית" הזאת.

באמצע ינואר נודעה לעולם העברתו של ג'יימס הארדן לברוקלין. לא הרבה זמן לאחר מכן, התחיל להתחבר הסגל בדרום ניו-יורק כמו שצריך, דבר שביחד עם עונת קריירה אדירה של אמביד בפילי, וסגל משודרג במילווקי כמעט וביטל לגמרי את הסיכויים של הסגל הצעיר ורענן, אך עם זאת לא משופע בסופרסטארים של ניק נרס לזכות במזרח. בניגוד לקבוצות הביניים ומעלה האחרות במזרח, שנלחמות על מאזניהן ועובדות קשה במטרה להיכנס לתמונת הפלייאוף או הביתיות (תלוי בקבוצה), בטורונטו לא מתכוונים להילחם על מקום בפלייאוף, על ביתיות בפלייאוף, או על עלייה לסיבוב השני שלו, מסאי יוג'ירי מבין ששנה בלתי אפשרית שכזאת היא השנה המושלמת להמשיך בתהליך שיפור הקבוצה שלו לטווח הרחוק, במיוחד בהתחשב בכך שהראפטורס משחקים בטמפה ולא בטורונטו.

מסאי יוג'ירי

מסאי, שיודע יותר טוב מאיתנו שהטופ של מחזור הדראפט הקרוב בסוף יולי הוא אחד הטובים שהיו לאחרונה, החליט שהצעד הבא בשדרוג הסגל שלו לעתיד הקרוב והרחוק הוא נפילה משמעותית בטבלה, נפילה שתוביל בעזרת קצת מזל לבחירה גבוהה בלוטרי, בחירה שתהיה צעד נוסף במסלול שלו אל עבר עתיד צעיר ומוכשר יותר. הראפטורס מוותרים על העונה לגמרי, לטובת הצלחה עתידית.

כל הצעדים הללו נהיו הרבה יותר ברורים בטרייד דדליין, שלקראתו, ומבלי להתייחס לעזיבתו של טרנס דייויס (חבר חמישיית הרוקיז השנייה אשתקד אבל גם שחקן שמסיים חוזה) בתמורה לבחירת סיבוב שני מסקרמנטו, קרה הטרייד הגדול הבא: הראפטורס שלחו את נורמן פאוול שמספק עונה אינדיבידואלית מעולה לפורטלנד, בתמורה לגארי טרנט הצעיר הנהדר, ורודני הוד. במקביל הם לא העבירו את קייל לאורי, אחד מגדולי שחקני המועדון, אחרי שלא הצליחו לקבל תמורתו את הצעירים שרצו – טיילר הירו ממיאמי או טיילן הורטון-טאקר מהלייקרס, לפחות לפי הדיווחים מאותה תקופה.

חוץ מהיותו טרייד מעולה לשתי הקבוצות הוא משקף בצורה מדויקת את התהליך של הדינוזאורים. מסאי נפטר מאחד מהשחקנים הכי חשובים שלו העונה, מי שמסיים חוזה הקיץ ויהיה פרי אייג'נט בקיץ (כלומר התרומה היחידה שלו לקבוצה תהיה השנה, ואין להם צורך בזה), בתמורה לשחקן הרבה יותר צעיר אשר מתאים לשלד הצעיר של הקבוצה מבחינת גיל, ויהיה בקיץ פרי אייג'נט מוגבל כך שטורונטו תוכל להשוות כל הצעה שהוא יקבל ולהשאיר אותו אצלה. יש שיגידו שטורונטו מוותרת על העונה, בשביל השנים הבאות.

בטרייד אחד הראפטורס מקבלים כמה דברים חיוביים: הדבר השולי ביותר הוא שהיא קיבלה שחקנים פחות טובים לטווח הקרוב, מה שיפגע בה על המגרש. אבל היתרון הגדול הוא שהיא קיבלה שחקן צעיר עם פוטנציאל אדיר לטווח הארוך, קלעי שלשות בחסד ושחקן הגנה מעולה, ובנוסף לכך, לעומת פאוול שככל הנראה היה מסיים דרכו בקבוצה בקיץ, גם יש לה את היכולת להשאיר אותו אצלה לארבעת השנים הקרובות אם היא רק תרצה. 

אני יכול להבין את האכזבה של אוהדי טורונטו מהיכולת של הקבוצה העונה, אבל אני משוכנע שיש להם הרבה יותר ממה להיות מרוצים. אם המהלך של מסאי יוג'ירי יצליח, העתיד של הפרנצ'ייז יראה הרבה יותר ורוד, אבל גם אם לא, לפחות בטורונטו יודעים שיש להם ג'נרל מנג'ר יצירתי שתמיד מחפש את הדרך לשדרג את הקבוצה שלהם, וזה כבר ניצחון.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. לא יודע למה החלטת שהם בטנק הם נראה לי מאד מנסים ומתאמצים במשחק הם עולים עם כל הכוכבים ודי עצבניים…
    אני לא רואה שום טנק שם.
    לקחת את המזרח או להיות קרוב לזה מעולם לא היה להם סיכוי . הם קבוצה למקומות 5 8 במזרח לפי הסגל ש5 זה ממש אופטימיות.
    על הנייר בוסטון היט וההוקס לדעתי הרבה יותר איכותיים מהם אין להם שחקנים ברמה של טייטום בראון וטריי ואין להם גם באטלר תכלס.
    סיאקם טוב אבל שחקן עם קליעה בעייתית מאד. ון וליט שחקן טוב וזהו.
    האחרים כמו חאורי ואנונובי זה שחקנים בינוניים ועל היתר אין בכלל מה לדבר.
    אז על הנייר הם פחות טובים מבאקס פילי נטס היט בוסטון הוקס ודי ברמה של אינדי.

  2. תודה עידו.
    .
    הטרייד על םאוול מובן גם אם היו יכולים להוציא יותר. אבל לםי ההיגיון שאתה הולך איתו אין שום דבר הגיוני בהשארה של לאורי השנה. גם הויתור על םאטול תמוה. יש להם יופי של גרעין איתו ביחד עם סיאקם אננובי וואן פליט.
    .
    מהבנתי הלקויה של חוקי הלוטרי הסיכוי שלהם לקבל בחירת טופ 5 הוא די קלוש (בוא נזכור שיש קבוצות שמסריחות הרבה יותר מהן באופן טבעי..)

  3. קשה לי להבין את זה בעצמי אבל הניחוש (וגם התקווה שלי בכל זאת הוא אגדת מועדון שלהם) שלי הוא שכשהם הבינו שהם לא ישיגו את הירו או אפילו הורטון טאקר הם החליטו לכבד אותו ולא לבזות אותו בטרייד על בחירות דראפט.

    אני מסכים איתך שזה צעד לא מובן והוא קצת נוגד את הטענה שלי

    לגבי הלוטרי אני חושב שהליגה הרבה יותר תחרותית השנה ויש הרבה פחות טאנקינג רציני ולכן הם יכולים בכיף לרדת מספיק כדי להתקדם בלוטרי.

  4. גם לי לא נראה שהם הולכים לטנק. סיאקאם לאורי ואן-ליט אננובי טרנר ובושה שווים בקלות פלייאוף במזרח וזה גם לא בדנא שלהם (קאט שומע..). גם נראה שהם באמת לוקחים שם קשה הפסדים ובכל מקרה יש לפחות 10 קבוצות הליגה שיגמרו עם מאזן פחות טוב. אני במקום החבר יוג׳רי דווקא הולך אול-אין

  5. ,תודה עידו. אני מאמין שאילו שיחקו בטורונטו ולא בטמפה שם כל משחק הוא משחק 'חוץ' (ז"א שטורונטו משחקת כל העונה 'משחקי חוץ') הכל היה שונה. רחוק הם לא היו מגיעים אבל היו בוודאי ובוודאי בפלייאוף. אני מאמין שבסוף הם שוב יגרדו את הפלייאוף ודווקא בפלייאוף הם יגרמו צרות ליריבה הראשונה שלהם.

  6. תודה רבה עידו, ניתוח מעניין של מועדון מעניין.
    .
    נראה לי שיש כאן קצת אופורטוניזם נוסח פרסטי, כלומר תגובה לנסיבות משתנות והזדמנויות, אולי גם שיקולי שכר?, ופחות תכנית מסודרת.
    .
    הם התחילו את העונה גרוע, אולי גם בגלל טמפה, כמו שמנחם כתב, אחר כך אאל"ט היו להם שחקנים שיצאו מהרוטציה בגלל ענייני קורונה, ואחר כך כמעט כל סגל האימון, במקביל, כמו שכתבת, צמרת המזרח התחזקה העונה, והם הבינו שיתקשו ללכת עד הסוף.
    .
    לא יודע אם זה אומר שהם יטנקקו מעכשיו והלאה, ההחלפה של פאוול בטרנט נראית לי נובעת יותר משיקולים של פורטלנד, בין אם יתבררו כמוצדקים, ובין אם לא, שנראו ליוגירי העסקה טובה עבורו אז הוא הלך על זה. כנ"ל בנוגע לטריידים של צעירים שם עבור בחירות – יתכן שזה היה כדי לפתוח אפשרויות לטרייד על לאורי, אבל יתכן שפשוט העדיפו בחירה על שחקנים שלא האמינו בהם.
    .
    לא יודע מה בדיוק קרה עם לאורי, אם בסוף הוא ישוחרר בקיץ אז לדעתי עשו טעות, בהחלט יתכן שיחתימו אותו על חוזה לא גבוה לשנה או שנתיים, ויטרידו אותו בחורף הבא לקונטנדרית, ואז כולם יצאו מרוצים. נראה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט