טור מיוחד – אתנחתא מוזיקלית / דובי עופר

ROCK N' ROLL NBA! – הליגה במראות וצלילים / דובי עופר

שבועות ארוכים מאז נם לו נם פרויקט שחקנים שאסור לשכוח, ואין מעיר. המוזות ישנות. אין מילה יוצאת ואין באה. אז חשבתי לי, אולי כמה גיטרות ארסיות יבקעו את המעטפת. בעצם… למה שלא נצמיד פיצוץ של שיר לכל קבוצה ונפרק את כל המחסומים??

ובכן, אחרי ששיקמתי את הכתף מהטפיחות העצמיות שפרגנתי לי, קמתי ועשיתי מעשה. ואחרי שסיימתי את המעשה הזעקתי את יוטיוב יקירי, ויחד הפשלנו שרוולים. הכללים היו פשוטים – מצא שיר מצוין בעיניך, טול את כלי התפירה, והצמד לו בתפרים גסים ובאמתלה מומצאת כלשהי קבוצה.

הפרויקט הקטנצ'יק אך האיכותי יתחיל במערב… ראשית בגלל שהוא חלש ומסכן ובו רק 13 מ15 הקבוצות בליגה, אז מגיע לו. שנית, ובעצם בעיקר, כדי להוריד כבר בפתיחה את הבנאליה הטריוויאלית הזועקת ביותר, וממנה להמשיך לדברים המגניבים באמת.

אז, אתם ששרדתם את הפתיחה, בואו והתחילו את הטיול הקטן במערב בעקבות הצלילים, אשר נפתח במתבקש מכל הקטעים, מאזינים יקרים, קבלו את החיות…

House of the Rising Sun – The Animals – פיניקס סאנס!!

הקישור – יש שמש, יש זריחה השנה כי יצאה שם אחלה קבוצה. אז בהחלט נראה שבבית של פיניקס…. השמש עולה! כן כן, בנאליה אהובתי.

שיר שני, קבוצה שניה, וגם קצת נוסטלגיה. Run DMC היו להקת היפ הופ ניו יורקית פורצת דרך, אבל בעיקר מגניבה לגמרי שעבדה באייטיז הנפלאים. הם היו ההיפ הופרים הראשונים שאספו תקליט זהב ואחריו פלאטינה, והראשונים משכמותם שלקחו מועמדות לגראמי.

Run TMC, לעומתם, היו טים הארדאווי (המקורי של הקילר קרוסאובר, לא הג'וניור הבינוני שמסריח עם חבריו את הפרקט בגארדן), מיץ' ריצ'מונד עם העודף בביצים והחסר במצפון, וכריס מאלין, סוג של לארי בירד לעניים שהביא את השכל למפרץ. טים, מיץ' וכריס היו הפרצוף, הלב והמוח של גולדן סטייט של שנות ה90 המוקדמות. סטף קארי, קליי תומפסון והחברים מנסים היום ללכת בדרכם… הם מנסים to walk this way…!

LA LAKERS

ללייקרס נקדיש, משום מה, שני קטעים, שמתחברים בערך לאותו מקום, שקוראים לו כמו סטייק משובח. זה שלא יכול בלי שאקיל, ההוא שמקומו על הספסל משוריין ב48 מיליון דולר לשנתיים הקרובות. השחקן שחצי מקוראי האתר חולמים עליו בלילה, כשהם לובשים את הפיג'מה הסגולה צהובה שלהם לצלילי שיר אחד עם רקע נוסטלגי –

ביקשתי מטום פטי לספר לנו באיזה מצב נמצאת הקריירה של האיש היקר $… אופס ברח לי דולר כשרציתי להבהיר שיקר זה ללב. כן, מר פטי, אנחנו מקשיבים –

אגב צלילים ומנגינות, שמתם לב לשיר ברקע כששחקן יוצא בשש עבירות? יתקן אותי מנחם, אבל אני בטוח שזה התחיל בMSG. איזה מגניב ריי צ'ארלס!!

אוקיי, ריי צ'ארלס שחור… ומה אתם יודעים, הבלייזרס לובשים שחור! אשכרה צבועים בצבע הזה….

חבל שבטי לא משחקת שם. נו שוין, זה לא אומר שאי אפשר לשמוע את ראם ג'אם. מנחם, הנה משהו שיזיז לך את הסידן בעצמות

Houston Rockets

ועכשיו למשהו שונה לגמרי. ביוסטון רשום אחד, עומר. עומר זה כמעט עמיר, ועמיר שר על טורקי. עומר של הרוקטס הוא טורקי ויש לו המון זמן לנגן. אז בשבילך ידידי אפלטון, ולכבודך עומר אשיק, אחד השירים האהובים עלי בעולם

דן מארלי שיחק בפיניקס והיה די ג'ינג'י. לפחות היה לו אופי של אחד. אז הנה לנו תירוץ להפגיש בפסקה אחת גיבור לא מוכר של הסאנס משנות ה90 עם אחד הזמרים והיוצרים הגדולים והאלמוניים של המוזיקה הישראלית, האיש היקר עמיר לב, זה ששמענו גם בקטע הקודם. תקשיבו כמה נהדר זה נשמע כשהוא חובר לברי סחרוף בשיר לכבודם של דן מארלי, דניס ג'ונסון, ביל וולטון וכל הג'ינג'ים באשר הם שם…

ולסיום, שיר ענק בביצוע עצום. ההתחלה כולה של ג'ימי פייג' והמיתרים אהוביו, ובהמשך לוקח את המושכות רוברט פלאנט. הלהקה היא לד זפלין, והשיר since I've been loving you. כמובן שהקבוצה היא אוקלהומה. הת'אנדר היו פעם סיאטל, ששיחקו בירוק. בדיוק, חכמים שלי, ירוק כמו צמח. פלאנט, איי?

כיסיתי הפעם חלק מהמערב. הפוסט הבא, אם יהיה, ידון בצפון צפון מזרח ויתמקד בבוסטון, ניו יורק ופילדלפיה. בלי נדר.

בינתיים, זה הסוף

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. רק אחרי 2 טייפים אני כבר אומר:

    נ-פ-ל-א!!!
    נ-פ-ל-א!!!
    הולך לחזות ולהקשיב לשאר.

    וואללה דובי, יש לך נפש מיוחדת. אולי עלי להיות יותר עדין אתך!!!

    1. חלילה… כשמציקים לי מסמיקות האוזניים וכל הטוב יוצא החוצה. חכה שאני אנסה למצוא מוזיקה שתתאר את הניקס של השנה. זה ייצא משהו בין קקפוניה לעורב.

      תודה כמובן

      1. טומי? כי הם משחקים בלי לראות, לדבר ביניהם או להקשיב אחד לשני? גם קוואדורופוניה תתאים, המשחק שלהם מזכיר סיזכופרניה

  2. בסיום פיינט איט בלאק של הסטונז מופיע קישור ל"אנג'י" שלהם. אל תצאו מכאן בלי לשמוע את שיר האהבה הנפלא הזה ואל תוותרו על הצצה בבחורה היפה עם העין הלבנה.

  3. ושכחתי שעשית גם על יוסטון(מצטער, פעם אחרונה):
    עד כמה שאני לא מת על אלטון ג'ון השיר הזה תפור לדוויט הווארד ולג'יימס הארדן אנשי הטיל שעזבו בית (אני מתכוון לאורלנדו לא ללייקרס). וכולם חושבים שהם משהו שהם לא.
    http://www.youtube.com/watch?v=1GAKOLOnfV4

  4. ואיך אפשר להזכיר את הלייקרס ומוזיקה בלי הרביעייה הקלאסית קובי סטיב נאש ויאנג!
    כי גלאקטיקוס יש גם במוזיקה!

  5. מאמר פנטסטי, אני לא יכול להכניס לינקים מהטלפון אבל הנה כמה ראיונות משלי:

    אטלנטה, הקבוצה שבאותו מקום כבר עשור- Comfortaly Numb
    ברוקלין- Money, לא צריך להסביר יותר מדי
    פורטלנד- ההצלה החלומית שלהם מזכירה חלום בהקיץ; אז השיר האגדי של בואי עם הסולו האפי של רונסון, Moonage Daydream

    1. ילד גאון! התוספות לאטלנטה ופורטלנד מבריקות. …
      עזרתך תידרש ככל הנראה בהמשך השבוע, באותו עניין טכני פעוט אך מטריד

  6. דובי, זה פוסט מופלא ואני עכשיו עובר עליו בשקט אחרי שראיתי אותו אמש וידעתי שאני חייב לפנות לו זמן. אתה גדול! תודה.

  7. יכול להיות ש"השפן הקטן" מתאים על רקע הקליפ של לה-צ'וקר ווייד מחקים את נוביצקי החולה לפני שנתן להם בראש?

  8. אל תאמין לשטויות שאתה קוקר בבליצ'ר.. אין שום סבוטאז', סתם חוסר חשק.
    תהיה בטוח שהניקס יקבלו פרק לפחות….

    אחלה קטע!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט