קליפרס-נאגטס ושישה משחקים נוספים בליל חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

5:00 – דנבר נאגטס (18-29) VS לוס אנג'לס קליפרס (17-32)

המשחק הבולט והמעניין ביותר של הלילה יגיע אלינו מדנבר, שם הנאגטס יארחו את הקליפרס בקרב בין שתיים מהקבוצות החזקות במערב, כשהקליפרס ניצבים במקום השלישי לעומת הנאגטס במקום החמישי.

דנבר מגיעה למשחק אחרי שניצחה את שלושת משחקיה האחרונים, ודבר שניתן לקחת מהנצחונות האלו עבורם הוא ההגנה – בשלושת המשחקים האלו היריבות של הנאגטס קלעו פחות מ-110 נקודות, וחלק גדול מהקרדיט על השיפור ההגנתי הניכר של הנאגטס בתקופה הקצרה הזו מגיע לארון גורדון שאלו היו שלושת משחקיו הראשונים במדי הנאגטס. גורדון הוא מגן מצוין ולאורך העונה הוכיח את זה כשהוריד את כוכבי היריבות לאחוזים נמוכים מהממוצע שלהם, והשיפור ההגנתי שהוא מביא לנאגטס הוא חשוב מאוד ומעלה אותם ברמה, וזה חשוב במשחק היום כשהקליפרס חזקים מאוד התקפית בהובלת קוואי ופול ג'ורג' (שנמצא בספק למשחק לאחר שהחמיץ את שני המשחקים הקודמים של הקבוצה).

מלבד השדרוג ההגנתי שגורדון מביא לקבוצה, דנבר היא אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה כשהיא נמצאת במקום הרביעי במדד הרייטינג ההתקפי, והשילוב של הגנה שהשתפרה לצד התקפה שהייתה מצוינת גם קודם לכן הופך אותה לקבוצה מסוכנת בהרבה, והיום במשחק מול אחת מהקבוצות הטובות בליגה היא יכולה להוכיח את זה.

מצידו השני של המצ'אפ, הקליפרס מגיעים עם ג'ורג' בספק כפי שציינתי, אך מלבדו גם רג'ון רונדו ומרכוס מוריס בספק למשחק, ומלבדם פטריק בברלי וסרג' איבקה לא ישחקו היום.
הקליפרס מצוינים העונה ונמצאים במקום השלישי במערב בזכות זה, ולמרות הגנה שירדה בדירוג ביחס לעונה שעברה, הקליפרס היא עדיין קבוצה מצוינת בשני צידי המגרש, אך לאור הטרייד על לו וויליאמס וההיעדרויות המרובות עלולים להיות לה פחות כלים התקפיים למשחק היום. גם לאור כך שלא מעט שחקנים ייעדרו היום, לקבוצה עדיין יש את קוואי, אחד משחקני ההתקפה הכי טובים בליגה ואחד שמסוגל לסחוב אותם גם ללא הסגל המשלים, ובזכות זה צפוי להיות משחק מעניין ומותח עם לא מעט התקפה משני הצדדים.

אני חוזה היום ניצחון של הנאגטס.

שאר המשחקים

2:00 – קליבלנד קאבלירס (30-17) VS פילדלפיה סיקסרס (15-32)

המשחק השני לפריוויו זה יגיע אלינו מקליבלנד, שם הקאבס החלשים יפגשו את פילדלפיה שניצבת בטופ של הליגה.

הקאבס מגיעים למשחק עם 4 הפסדים בחמשת משחקיהם האחרונים ונראה שכרגע הם הולכים לטנקינג וינסו להשיג בחירה כמה שיותר גבוהה בדראפט הקרוב שתצטרף לחבורת הצעירים המוכשרת שלהם, שבראשה עומדים סקסטון, גרלנד וג'ארט אלן, כשמלבדם גם אייזק אוקורו מראה שהוא יכול להיות שחקן טוב בעתיד. קליבלנד קבוצה מוכשרת, אבל היום היא תפגוש את אחת מהקבוצות החזקות באיזור ובליגה כולה, כך שהיא לא צפויה להוות יריבה שקולה לה.

הסיקסרס מגיעים לאחר הפסדים לנאגטס ולקליפרס והיום ינסו לחזור לעניינים מול הקאבס החלשים, וזו לא אמורה להיות משימה קשה במיוחד כשבן סימונס וטוביאס האריס מובילים אותה גם ללא אמביד הפצוע, וללא הקמרוני הענק האריס פורח, ומאז הפציעה של אמביד הוא עם 22.7 נקודות, 7.6 ריבאונדים ו-4.7 אסיסטים בממוצע למשחק כשהוא עם 50-40-90 בתקופה הקצרה הזו. פילדלפיה קבוצה טובה בהרבה מקליבלנד והיא כבר הוכיחה את זה לאורך העונה, כך שלא צפוי משחק צמוד במיוחד.

אני מהמר על ניצחון של הסיקסרס.

2:00 – דטרויט פיסטונס (34-13) VS וושינגטון וויזארדס (29-17)

מפגש בין שתי קבוצות שנמצאות בין 4 הקבוצות החלשות ביותר במזרח יתרחש הלילה בדטרויט שם הפיסטונס יארחו את וושינגטון למפגש תחתית מזרחי.

הפיסטונס היו חלשים לאורך העונה כולה ו-5 הפסדים בששת משחקיהם האחרונים מראה את החולשה שלהם, כשכרגע הם מנסים בעיקר לפתח את הצעירים בהובלת סאדיק ביי וקיליאן הייז הפצוע, ומלבדם גם את אייזיה סטיוארט ודניס סמית' ג'וניור שמעט מתאושש לאחר תקופה קשה בניקס. הקבוצה לא טובה ויש סיבה שהיא אחת מהחלשות ביותר בליגה, וגם לוושינגטון אותה תפגוש היום היא הפסידה לפני ימים ספורים, ובמשחק שבו היא בעמדת נחיתות בכישרון וברצון לנצח אין לה סיכוי גבוה במיוחד.

מנגד, הוויזארדס במרחק 2.5 משחקים בלבד מהמקום ה-10 והפלייאין למרות עונה חלשה שלהם, והיום הם מתעלים מעל הפיסטונס החלשים כמעט בכל היבט, כשהתקפית הם מוכשרים בהרבה עם ווסטברוק וביל על ההגה, כשהאחרון בספק למשחק היום בנוסף לדניאל גאפורד ודוויס ברטאנס הפצועים שלא ישחקו. הקבוצה עדיפה בהרבה על הפיסטונס כשאמנם הן במרחק שלושה מקומות בלבד אך הוויזארדס עדיפים עליהם, גם אם פחות היום בשל הפציעות למספר שחקנים מובילים.

אני מהמר על ניצחון צמוד של הוויזארדס, ואם ביל ישחק הניחוש הוא על ניצחון קליל שלהם.

2:30 – ברוקלין נטס (15-33) VS שארלוט הורנטס (22-24)

מפגש בין הקבוצה הממוקמת במקום הראשון במזרח לקבוצה במקום הרביעי כשהן בסיטואציות שונות מאוד ולא צמודות ברמת הכישרון כפי שמציג הדירוג, אך כן יש כאן משחק שיכול להיות מעניין.

הנטס מגיעים למשחק ללא דוראנט שעדיין נמצא בתהליכי החלמה מהפציעה ועם ציפייה להופעת בכורה פוטנציאלית של למרכוס אולדריג' במדיהם, ובמשחק הזה הם מגיעים כפייבוריטים מול שארלוט נטולי לאמלו וכשחמישה עשר מקומות מפרידים בין הקבוצות ברייטינג ההגנתי העונה, כשברוקלין ניצבת בגאון במקום הראשון לעומת ההורנטס במקום ה-16.
שארלוט אמנם קבוצה הגנתית סבירה העונה כשהיא נמצאת במרכז הטבלה בליגה, אך היא בינונית מדי גם בהתקפה וגם בהגנה מכדי להוות איום אמיתי לנטס, אחת מהקבוצות החזקות והדומיננטיות ביותר בליגה, גם ללא דוראנט הפצוע, ואין להורנטס סיכוי אמיתי לעצור את קיירי והארדן, שניים מהסקוררים הטובים ביותר בליגה ושניים מהשחקנים ההתקפיים הכי קשים לעצירה בה. גורדון היוורד, טרי רוזייר ודבונטה גראהם טובים בהורנטס בתקופה האחרונה, אך לא מספיק בשביל להתמודד ראש בראש עם הנטס החזקים.

אני לוקח את הצד של הנטס במשחק זה כשינצחו בפער גדול.

3:00 – ניו אורלינס פליקנס (25-21) VS אורלנדו מג'יק (31-16)

המשחק החמישי לפריוויו זה יגיע אלינו היישר מלואיזיאנה שם הפליקנס ימשיכו להתמודד על הפלייאוף בעוד אורלנדו תמשיך להתמודד על בחירה גבוהה בדראפט הקרוב.

הפליקנס מגיעים למשחק עם 4 נצחונות מ-5 המשחקים האחרונים שלהם כשזאיון ממשיך לספק את אחת מהעונות ההתקפיות היעילות ביותר בכל הזמנים, ובחמשת המשחקים האלו הוא קולע 32.4 נקודות למשחק ב-66.7% מהשדה. היעילות שלו מובילה את הפליקנס להיות אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה, אבל ההגנה הבעייתית גורמת לכך שהם נמצאים כרגע מחוץ לפלייאין ונאבקים על כניסה אליוך אך למזלם הם פוגשים היום את המג'יק שהעבירו את שלושת השחקנים הטובים ביותר שלהם בטרייד ונמצאים במקום ה-28 בליגה ברייטינג ההתקפי, כך שהם לא אמורים להוות תחרות משמעותית לפליקנס היום.

מנגד, המג'יק כרגע לא מנסים לנצח אלא להעלות את סיכוייהם לבחירה גבוהה בדראפט הקרוב, וכרגע השחקן הטוב ביותר בקבוצה הוא טרנס רוס כשמלבדו צ'ומה אוקיקי מקבל דקות משמעותיות ומראה יכולת גבוהה כשהוא מקבל כמות לא מבוטלת של זריקות ונגיעות לאחר העזיבה של השחקנים המובילים של המג'יק. הקבוצה כולה לא טובה ובעיקר מנסה לפתח את הצעירים, והיום היא לא יריבה חזקה לפליקנס, כך שככל הנראה זה ייגמר בהפסד של אורלנדו.

אני מהמר על ניצחון של הפליקנס במשחק זה.

3:00 – מיאמי היט (24-24) VS גולדן סטייט ווריורס (24-23)

המשחק השישי של פריוויו זה יגיע אלינו מפלורידה שם שתי קבוצות אשר כל אחת באיזורה נמצאת במיקום לפלייאין יתמודדו זו עם זו.

ההיט לא מראים יציבות העונה כשניצחו את שני המשחקים האחרונים אך הפסידו את החמישה שלפניהם, וחוסר היציבות הזה לצד פציעות גרם לכך שהם נמצאים במקום השמיני במזרח. הקבוצה טובה יותר מאז החזרה של באטלר שמהווה מנהיג ומוביל עבור ההיט עם שורה סטטיסטית מרשימה של 21.5 נקודות, 7.7 ריבאונדים ו-7.3 אסיסטים למשחק, אך הקבוצה מגוונת מלבדו כשבאם אדביו לקח העונה צעד נוסף קדימה כשנפח גדול יותר מהזריקות שלו מגיע מאיזור חצי המרחק, שם הוא קולע אותן באחוז טוב במיד ריינג' הקצר וסביר בארוך, והכי חשוב – גבוה יותר מזה שהיה בעונה הקודמת. אם אדביו ייקח צעד אחורה ויזרוק שלשות במקום מיד ריינג' זה יוסיף נשק לא קטן לארסנל המגוון גם כך שלו, וזה יכול להיות הדבר שייקח את מיאמי צעד קדימה בעתיד הקרוב.

מהצד השני, הווריורס מגיעים לאחר שקיבלו את סטף בחזרה במשחק האחרון לאחר שהפסידו 4 מ-5 משחקים בלעדיו, מה שמראה עד כמה הקבוצה תלויה בו העונה. ללא הכוכב גולדן סטייט נפלה למקום העשירי במערב כשסקרמנטו צמודה מאוד אליה במקום ה-11, וכעת היא בעיקר תנסה להישאר בפלייאין ובתמונת הפלייאוף כשהיום תפגוש קבוצה שעלולה לפגוע בניסיון שלה במירוץ הפלייאוף, כשההיט לא יציבים מספיק כפי שציינתי קודם, אך כשכל השחקנים בריאים מיאמי היא קבוצה מסוכנת מאוד שקשה לנצח, והווריורס מסתמכים יותר מדי על סטף לעומת מיאמי שקבוצתית הרבה יותר ויכולה לשרוד גם בערב חלש של באטלר או אדביו.

אני מהמר במשחק הזה על ניצחון צמוד של ההיט.

3:30 – סן אנטוניו ספרס (21-24) VS אטלנטה הוקס (24-23)

המשחק האחרון לפריוויו זה יגיע אלינו מסן אנטוניו שם הספרס יארחו את ההוקס.

סן אנטוניו היא אחת מהפתעות העונה כשאחרי עונה קשה בשנה הקודמת היא חוזרת לעניינים ונמצאת חזק בתמונת הפלייאוף, למרות היחלשות קלה לאחרונה. הקבוצה נהדרת בהובלת דמאר דרוזן ודג'ונטה מארי כשמסביבם דריק וויט, יאקוב פלטל וקלדון ג'ונסון מוסיפים המון למרקם הקבוצתי ולרמה הגבוהה שהספרס מציגים העונה. היום הם יפגשו את אטלנטה, קבוצה בפריצה מאז שהחליפו את לויד פירס בנייט מקמילן כמאמן הקבוצה, ומול ההוקס יחסי הכוחות יחסית שקולים, כך שצפוי משחק מעניין לפנינו.

מצדו השני של המצ'אפ יש את אטלנטה שנראית טוב לאחרונה אך ספגה 4 הפסדים בחמשת משחקיה האחרונים ונראה שהמומנטום הטוב שהתחילה לצבור עם ההצטרפות של מקמילן מעט דעך, אך חשוב לזכור שההפסדים הגיעו לקבוצות טובות (הסאנס, הנאגטס והקליפרס הן שלוש מהקבוצות לה אטלנטה הפסידה, בנוסף לסקרמנטו המשתפרת) כך שאין עבורם מה לחשוש היום מול הספרס.
מאז ההצטרפות של מקמילן הקבוצה נראית מצוין ומשחקת בצורה קבוצתית יותר, אך היום הם יחמיצו את קולינס שייעדר בשל פציעה שספג במשחק הקודם, וגם דיאנדרה האנטר ולו וויליאמס בספק למשחק זה. הקבוצה טובה, והיום היא תפגוש יריבה שקולה לה ונוכל לקבל משחק צמוד ומהנה לצפייה.

אני מהמר על ניצחון צמוד של סן אנטוניו.

לפוסט הזה יש 89 תגובות

  1. תודה רותם. הקליפרס עם יותר מדי פצועים. לא רואה אותם מנצחים את הנאגטס. נתת קצת יותר מדי קרדיט לדעתי להגנה של גורדון ובעיקר להשפעה שלו על המשחקים האחרונים, הוא עדיין לא שם. הארדן משחק בברוקלין? אם הוא בחוץ אני הולך על הצרעות. פילי מתקשים בדר"כ בקליבלנד והאריס לבד לא יספיק אלא אם כן מלטון/גרין/סימונס יצטרפו.

  2. אולדיפו הולך לשחק הערב בפעם הראשונה. מעניין לראות באיזה כושר הוא.

    קראתי דיווח על ווייטסייד למיאמי, מישהו יודע במה מדובר?

    1. לא קראתי אבל זה מאד פשוט…
      אם ווייטסייד מקבל באיאאוט מהקינגס להיט יש אופציה להחתים אותו. זה צריך לקרות השבוע אם הם רוצים אותו לפלייאוף.

      1. אגב למרקוס – גיליתי מה המקור להבדל בין המספרים שראינו לגבי הבאיאאוט שלו. הוא ויתר באמת על 7.2 מיליון אבל כשלוקחים בחשבון את העובדה שכל המשכורות של השנה יחתכו ב 20% זה הופך ל 5.8.

  3. לכבוד אחד באפריל נזכרתי בפריוויו של יאיר זעפרני עם סיפורי בד לאחד באפריל. מישהו יודע למצוא את הפוסט?

  4. הגנה נוראית של הספרס במהלך האחרון אבל הכדור של יאנג מקפץ החוצה – קדימה להארכה (אחרי שההוקס לא הצליחו לסגור את המשחק ונתנו לספרס לחזור)

  5. טריי יאנג פשוט זבל של שחקן, וזה לא קשור בכלל לפלואטר שהחטיא עכשיו.
    ההוקס שייטו לניצחון, ואז יאנג נכנס והוציא אותם מהקצב לחלוטין. הכדור נתקע בידיים שלו להתקפות ארוכות, הפך את כולם לסטטיסטיים וגם איבד בלי סוף. החזיר את הספרס לבד למשחק.
    השופטים, אחרי משחק שלא שמו לב אליהם כ"כ, החליטו לחרב משחק זורם ומצוין עם שריקות אוויר כרגיל בסיום.
    בשני הצדדים.
    מביך.
    ספרס כופים הארכה אחרי שההוקס תפרו אותנו כל המשחק עם שלשות מוצלחות של סנל, בוגדנוביץ' וגלינארי ושמרו על הובלה קבועה בזכות זה (עד שנכנס יאנג).

  6. NO KD? נו פרובלם! נו הארדן? נו פרובלם! נו גריפין? נו פרובלם.
    העיקר קיירי הוא הד קייס. שחקן אגואיסט שלא יכול בלי איזה לברון לידו….
    ניצח את שארלוט בלי בעיות עם כמעט טריפל…..
    עשה את זה מול הרביעית במזרח עם קבוצת נגרים ושחקנים בסוף קריירה.
    ג'ף גרין עם 21 נקודות, אלדריג עם כמעט דאבל.
    ברוס, מי זה? בראון עם 14….
    כנראה שסטיב נאש, מאמן חדש דנדש מהניילונים עם ניסיון של?…. כמה חודשים??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????, כן מבין כדורסל יותר מרוב מאמני האן בי איי…

      1. הארדן זה דאנטוני אבל כל השאר נאש.
        מצחיק שדאנתוני סוף סוף עם קבוצת החלומות שתביא לו טייטלס אבל לא מעמדת המאמן הראשי.

        1. לא חושב לנאש אין ניסיון כזה הארגון של של כל השחקנים מהכי זב חוטם וכו זה דאנטוני לא סתם נאש הביא אותו כעוזר הנטס מאד דומים למה שהיה ביוסטון שכל שחקן היה תורם. אין מצב נאש היה מהנדס התקפה והגנה כזאת לבד.
          אבל זאת לעולם לא נדע

          1. נאש חכם ויותר מזה שהביא את דאנתוני אבל האחרון הוא זה שאחראי על הארדן.
            ברוקלין יקרקסו את המזרח ויאכלו את הראש של עמבה בלי מלח. גמר המזרח יכול להפוך לסוויפ מביך עבורך ושוב תתלונן על שנות ברט בראון המבוזבזות.

            1. אין לי תלונות כי הנטס טובים יותר וריברס זה לא גאון.
              תלונות יהיו לי אם לא נגיע לגמר המזרח…

            2. אל תדאג, אתם תגיעו אחרי שתעיפו את בוסטון בסוויפ למגינת ליבם של שונאי הסלטיקס באתר. אבל שם תימחקו.
              זמנו של לו בקליפרס קצוב לדעתי, הוא לא יותר טוב מריברס.

  7. חבל.
    יאנג עשה בנו שפטים, וההתקפה, כמו שהאשך היטב לזהות, הייתה שבלונית להחריד.
    מצד שני זה בק-טו-בק עם שתי הארכות, לא יודע כמה חמצן יש במח בתנאים כאלה.
    באופן מעניין אני נוטה להאמין שספציפית מול יאנג עדיף שפאטי יהיה על הפרקט בהגנה, כי יאנג פשוט פותח גז ונעלם לשומר שלו, אבל לפאטי יש מבער אחורי משל עצמו שמאפשר לו להישאר צמוד בדוג-פייט הזה.
    בבחירת לוטרי ננוחם?

  8. איזה יופי של מסירה של הגאון לגורדן, מסירה של כמעט נו לוק.
    חושב שדנוור שוב יגיעו למשחק מול התאגיד ויפלו שם. גם אם יצליחו איכשהוא לעבור אין סיכוי מול ברוקלין.

  9. הגאון ואארון עושים צחוק מאמדדדה ופוק ז'ורז' שבאו במוד נקמה על שדנוור העיפו אותם בחצי גמר המערב של שנה שעברה.

    1. גורדון זה החתמה זהב אמרתי לכם אבל סתם בטח היה לו מדדי טנש חלשים אז פסלו אותו.
      אני כל פעם שראיתי אותו במגיק הוא היה מעולה ולא ראיתי אותם הרבה 😂😂
      אבל מספיק לדעת מה שחקן שווה ומה הוא יכול לתרום בקבוצה ומערכת טובה.
      בטנש עשו אותו הד קייס וכל מיני שטויות

          1. לא חושב, אין לי שום בעיה עם גיא. אתה משגע אותו ומוריד אותו לרמה של ילדי הכאפות לשעבר.
            בבחינת נקמת היורמים…
            🙂

  10. מצחיק הרשימת מכולת שדנוור נתנו על גורדון. כל 4 השחקנים האלה עבור שחקן מעולה. לא שווה לאורלנדו שהולכים לטנקינג.

      1. לא יודע מה דנוור יציעו אבל המפלצת מניו יורק יאכלו את הראש לכל מי שישחק נגדם בפליאוף.
        אתה לא יכול לשמור טוב על חמישייה של קיירי הארדן KD ו גריפין את אלדריג' שיש להם צאנס לטבעת בסוף הקריירה.
        קבוצה כזו זה פשוט לא נתפש.

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  11. ראית את שלשת הפוק?
    המשחק שוב פתוח אבל דנוור חייביםלהחזיר את מוצארט למגרש אם רוצים לקחת את המשחק הזה.

  12. מאלון עשה שם טעות שהוריד את מוצארט לכל כך הרבה זמן. זה עוד יכול לעלות לו במשחק שהיה כבר בכיס.

  13. אחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    מוצארט עם עוד שלשה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    1. יפ
      מבכן הבעלים של הקליפרס בזבז כסף על שני מאמנים שלא לוקחים אותו לשום מקום!
      גם לא קרוב.
      אם אתה שואל אותי,אני מחליף היום את הבוטוקס בניק נרס שניהם בסלאמפ אז לפחות שיחליפו מקום לסלאמפ.

  14. שימון, תראה את הםנים של רונדו.
    לו מסתובב אליו בשביל שיחה מקצועית. צריך לשאול כמה הוא לוקח לדקת ייעוץ…
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט