NL West: ואנחנו שתיים / יוני לב ארי

ניו יורק יאנקיז, שיקגו ווייט סוקס, לוס אנג'לס איינג'לס, אטלנטה ברייבס, סיינט לואיס קארדינלס, ו… מי תסגור את רשימת ראשי הבתים במייג'ור ליג בייסבול, על פי "שבת בבסיס"? שבוע פחות יום מפתיחת העונה, אנחנו מסיימים את שלב ההכנות ל-2021, עם סיקור הבית המערבי של הנשיונל ליג, בית שצפוי להתחלק לשניים – שתי הראשונות, ושלוש האחרונות.

יברחו לכל הבית. הדודג'רס והפאדרס (צילום: YouTube)

לוס אנג'לס דודג'רס: עוד שנה, גל, עוד שנה….

מאזן ב-2020: 17:43.

פלייאוף: אליפות, לאחר 2:4 בוורלד סירייס מול הטמפה ביי רייז.

הרכש המשמעותי: טרוור באוור. קשה לשפר קבוצה שהיתה גם ככה כל כך טובה, ועדיין, הדודג'רס שידרגו משמעותית את הרוטיישן בפגרה הנוכחית. באוור, אחד הסטארטרים הטובים במייג'ורס בשנים האחרונות, מגיע אחרי עונת שיא בסינסינטי, וחובר לקלייטון קרשואו, ווקר ביולר, חוליו אוריאס ודייויד פרייס, שוויתר על עונת הקורונה וחוזר גם הוא.

מתרגלים? באוור במדי הדודג'רס (צילום: ABC7)

עזיבה משמעותית: קצת מכל דבר. הדודג'רס לא איבדו שום דבר משמעותי, רק כמה "חלקי חילוף". באאוטפילד את ג'וק פדרסון, באינפילד את קיקה הרננדס, ובבולפן את ג'ייק מגי ודילן פלורו. שום דבר שאי אפשר להסתדר בלעדיו.

הימור נועז: דייויד פרייס יפרוש לפני האול סטאר. הסטארטר הוותיק, שיחגוג 36 באוגוסט, חוזר אחרי עונה שלמה בה היה בבית. הסיכוי שלו לחזור לפורמה בקבוצה שרצה לאליפות הוא נמוך. הימור שלי: הוא יוותר על המשך הקריירה עוד לפני יום ההולדת הקרוב.

ולזה? פרייס (צילום: Los Angeles Sentinel)

חולשה: הצחקתם אותי. זה נכון, הפאדרס התחזקו, היאנקיז מאיימים, ואולי אפילו הברייבס או המטס מועמדות לאליפות. אבל החבורה מ-LA היא היחידה בלי חורים, עם שחקן איכותי בכל עמדה, עם איום בכל שניה, רוטיישן משובח ובולפן חזק. רק מספר פציעות קשות ישנו את דעתי.

עוצמה: העומק. בדיוק כמו בעונה שעברה, הליינאפ של הדודג'רס לא נגמר, הרוטיישן, שמקבל את באוור ופרייס התעצם, והבולפן עוצמתי. ועכשיו, כשהקוף של האליפות ירד מהגב, יש גם ביטחון.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: האלופה היוצאת, כשמוקי בטס מוביל את הליינאפ הטוב במייג'ורס, הוסיפה את באוואר ועכשיו יש לה גם את הרוטיישן הטוב בליגה. לא נראה שיש מי שיעצור אותה, בטח לא בנשיונל ליג…

הימור: 52:110.

בלינג'ר ובטס. איזו התקפה… (צילום: deputadaluciana.com.br)

סן דייגו פאדרס:   We're Number Two, So We Try Harder

מאזן ב-2020: 23:36.

פלייאוף: נכנעו בסדרת הדיוויז'ן 3:0 ללוס אנג'לס דודג'רס.

הרכש המשמעותי: בלייק סנל. האייס מטמפה ביי הגיע למערב, בניסיון לנקום בדודג'רס, שלקחו לו את חלום האליפות באוקטובר האחרון. עם ERA של 3.24 בקריירה, הפאדרס מקבלים מספר 1 בפריים שלו.

אפילו השמיים הם לא הגבול. טאטיס (צילום: The Baltimore Sun)

עזיבה משמעותית: טרוור רוזנטל וזאק דייויס. הקלוזר והסטארטר בהתאמה הציגו יכולת מצוינת ב-2020 במדי הפאדרס (רוזנטל לא חטף ריצות בכל תשע ההופעות שלו בליגה), אך לאור ההתחזקות ברוטיישן דייויס יחסר פחות.

הימור נועז: כריס פאדאק יבלוט מעל כל הסטארטרים. סנל? יו דארוויש? דנילסון לאמט? דווקא פאדאק, שמגיע אחרי עונה חלשה, יהיה זה שבסן דייגו יסמכו עליו יותר כשאוקטובר יתחיל.

יתפוצץ השנה. פאדאק (צילום: Business Insider)

חולשה: ליד-אוף. הפאדרס חולקים את העמדה בין טרנט גרישם לפרננדו טאטיס ג'וניור. האחרון מועדף כחובט שני או שלישי, כך הוא יותר פרודוקטיבי. גרישם לא מספיק טוב (חובט 227. כ-ליד-אוף), ובסן דייגו מקווים שהוא ישתפר ויסגור סופית את הפינה.

עוצמה: רוטיישן. קשה להגיד על קבוצה שהליינאפ שלה כולל את טאטיס ומאני מצ'אדו שהרוטיישן שלהם הוא העוצמה, אך רשימה שכוללת את יו דארוויש, בלייק סנל, דנילסון לאמט וכריס פאדאק, בהחלט מנצחת.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: המהפך שהקבוצה הזו עברה בשנים האחרונות מדהים. לאחר שסיימה אחרונה ב-2018 וב-2019, וללא מאזן חיובי מאז 2010, הפאדרס התחמשו, ובנו סביב טאטיס יופי של קבוצה. הרכש בפגרה האחרונה מקרב אותה משמעותית לפסגת הבית, רק שהדודג'רס מחכים שם…

הימור: 62:100.

בגדי הסנל החדשים (צילום: Sports Illustrated)

אריזונה דיימונדבאקס: Close, But No Cigar

מאזן ב-2020: 35:25.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: ג'ואקים סוריה וטיילר קליפרד. הדיבאקס לא שינו הרבה ברוטיישן או בליינאפ, כשהם בעיקר בונים על הצעירים. אבל הבולפן קיבל חיזוק עם ערימה של ניסיון. סוריה בן ה-36, עם 223 שמירות בקריירה, צפוי להיות הקלוזר, קליפרד בן ה-36 (בינתיים נפצע), שלא ירד מ-ERA של 3.7 בשלוש העונות האחרונות, יזרוק כנראה קצת לפניו.

רמה מעל כולם באריזונה. מארטה (צילום: nizaero.com)

עזיבה משמעותית: ג'וניור גוארה. הדי-באקס ויתרו על לא מעט שחקנים, אך בעיקר בטרייד דד ליין האחרון. רובי ריי וסארלינג מארטה עזבו באוגוסט, אך את ההשפעה ירגישו באריזונה רק במהלך העונה הקרובה. גוארה, רליבר ותיק ואמין, הוא היחיד שעזב במהלך הפגרה הנוכחית.

הימור נועז: קטל מארטה (אני מחכה ליום שהוא יעבור שתי קבוצות באותה העונה, ואז אפשר יהיה לשים כותרת – הקטל בכבישים) יעיף 40 הום ראנס. שחקן הבסיס השני סופר הרשים ב-2019, עם 32 הום ראנס וממוצע חבטות 329.. שנת הקורונה לקחה אותו לאחור, כמו את כולם, אך 2021 תהייה השנה שלו.

זה המנטור (צילום: The Arizona Republic)

חולשה: הום ראנס. הדי-באקס סיימו את 2020 במקום הלפני אחרון בדינגרס, עם 58 בלבד. קול קאלהון היה היחיד בדאבל פיגרס, עם 16. ההנהלה לא עשתה כלום כדי לשפר את המצב. אז נכון, מארטה אמור לחזור לעצמו, אך זה לא יספיק כדי להרים אותם משמעותית.

עוצמה: 1-2 ברוטיישן. בהנחה שמדיסון באמגארגנר יחזור לעצמו, יש לו לידו את זאק גאלן, העתיד של אריזונה. השניים יכולים להפוך ל-1-2 מהטובים בליגה, וככלל, גאלן זה שם שעוד תשמעו הרבה.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: הדי-באקס מקווים לחזור לקדמת הבמה, ונראה שעיקר המאבק שלהם יהיה מול הג'איינטס, בקרב על המקום השלישי. עדיין חסרים להם שחקן התקפה אחד או שניים, ופיצ'ר מוכח.

הימור: 81:81.

והתלמיד (צילום: sfchronicle.com)

קולורדו רוקיז: מה יהיה הסטורי שלהם?

מאזן ב-2020: 34:26.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: אוסטין גומבר. הליינאפ של קולורדו נותר כפי שהיה, כשגם ברוטיישן אין שינויים גדולים. גומבר, ששימש כרליבר בסיינט לואיס, הגיע לחזק את החלק התחתון של הרוטיישן. ב-2020 הוא אמנם זרק 29 אינינגים בלבד, אך שמר על ERA של 1.86, כך שבהחלט יש למה לצפות.

עזיבה משמעותית: נולאן ארנאדו. זו כמובן העזיבה המשמעותית ביותר מבין כל קבוצות הבית. שחקן הבסיס השלישי הנפלא רצה לשחק במועמדת לאליפות, נשלח בטרייד לקארדינלס, והותיר חלל של 35-40 הום ראנס בעונה. ברנדון רוג'רס, שכמעט לא שיחק ב-2020, יקבל את ההזדמנות, אך קשה להאמין שהוא יזכיר במשהו את ארנאדו.

הכי דומה לרכש. גומבר (צילום: Northwest Arkansas Democrat Gazette)

הימור נועז: טרוור סטורי לא יסיים את העונה בקולורדו. אחרי שהרוקיז איבדו את די.ג'יי למהיו ואת ארנאדו, סטורי נשאר הקלף החזק האחרון שלהם. בפגרה הבאה הוא שחקן חופשי, כך שבקלות ניתן לראות כיצד הוא יישלח בטרייד במהלך העונה.

חולשה: קאצ'ינג התקפי. לאורך כל 2020 (מי שישמע כמה בייסבול היה ב-2020), הרוקיז הרוויחו מעמדת התופס שני הום ראנס בלבד, כשגם אלה הגיעו בשבועיים האחרונים של העונה. אליאס דיאס ודום נונייז ינסו לשקם את המספרים האלה.

הרבה תלוי בו (צילום: Call to the Pen)

עוצמה: רוטיישן צעיר. הרמן מארקז (26), אנטוניו סנזטלה (26), אוסטין גומבר (27) וקייל פרילנד (27) יכולים להוביל את הרוקיז לעוד שנים רבות, עם סטארטינג פיצ'ינג לא רע בכלל. תוסיפו לחבורה הזו אייס מוכח ותקבלו מתכון להצלחה.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: הרוקיז מצליחים כל שנה להיחלש עוד ועוד, מתישהו כדאי שגם יתחילו להתחזק. לסטורי צפויה עונה קשה ללא הפרוטקשן של ארנאדו, אני לא אופתע אם הם יסיימו במקום האחרון.

הימור: 85:77.

בתקווה שיהיה בפוקוס. מארקז (צילום: The Denver Post)

סן פרנסיסקו ג'איינטס: הדרך ארוכה היא ורבה…

מאזן ב-2020: 31:29.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: אנתוני דסקלפאני (דסקל-פאני ניים). עונה לפני כן, הג'יינטס קיבלו את קווין גוזמן עם יכולת פושרת והפכו אותו לסטארטר טוב פלוס. תהליך דומה צפוי לעבור דסקלפאני, שלא ממש הרשים בשש העונות שלו במייג'ורס עד כה.

עזיבה משמעותית: טיילר אנדרסון. הסטארטר השמאלי, שעצר לעונה אחת בלבד בסן פרנסיסקו, יזרוק השנה בפיטסבורג. אך לא מדובר באבידה גדולה, הפעם האחרונה שהוא העמיד ERA נמוך מ-4.3 היתה בעונת הרוקי שלו, ב-2016.

יפה בסן פרנסיסקו על המים…. (צילום: cjnotebook.com)

הימור נועז: הג'איינטס לא יקבלו יותר מדי מחבורת המתבגרים שלהם. ג'וני קואטו (35), באסטר פוזי (33), ברנדון קרופורד (34) ואוון לונגוריה (35) יתקשו לתפקד במדי הענקים.

חולשה: רוטיישן. הג'איינטס, מעבר לעובדה שהם משחקים בדיוויז'ן עם הפאדרס והדודג'רס, חסרים אייס מוכח, אחד שיוביל את החבורה הזו. יש להם סטארטרים טובים, אבל לא מספיק כדי להילחם על משהו.

הופעת פרידה? פוזי (צילום: Fantasy Alarm)

עוצמה: Right Field. מייק יאזצרמסקי (איך לעזאזל כותבים את זה בעברית?), הנכד של, הוכיח בשתי העונות הראשונות שלו במייג'ורס שיש לג'איינטס על מי לסמוך בצד ימין של האאוטפילד. סלאגינג, ממוצעים, הגנה, קלאץ', הכל. החבילה השלמה.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: הקבוצה המבוגרת בבית היא גם הקבוצה המנוסה בבית. יהיה לזה יתרון במאני טיים, רק שיגיעו לשם בריאים ושלמים. אני לא רואה אותם מסיימים אחרונים, אך גם פלייאוף נראה מחוץ לתמונה.

הימור: 87:75.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. הקטל בכבישים, ענק.
    טוב, הדודג׳רס דודג׳רס, אין הרבה מה להגיד. הבטן שלי אומרת שהם לא יקחו אליפות שניה, אבל להמר שסגל כזה לא יקח את המקום הראשון בכל הנאשיונל? אני לא כזה ספקולנט.
    הפאדרס הם הסיפור שלי. משהו מאוד טוב קרה להם דווקא בעונת הקורונה. זה מצחיק שאנחנו מדברים עליהם כקבוצה ״סגורה״, כי הם עדיין בסוג של תהליך בניה, עם שתי חמישיות רוטיישן שהגיעו באוף סיזן, טאטיס שעוד לא שיחק 160 משחקים בחייו, ושחקנים שבאו באמצע העונה הקודמת, הם עדיין לא קבוצה שסיימה לבנות והתחילה לפרק (אחרות), אבל מאחר והם שיחקו ״עונה״ שלמה בסגל הקיים, הרי שלפתע סנל ודארוויש ״מחזקים״ אותם… הזוי. אבל הספיק לכולם לראות מה הם מסוגלים לתת בחודשיים שהם התפוצצו כדי להבין שיש פה רימון חי. השאלה אם הרימון הזה יתן תוצרת 6 חודשים ולא חודשיים. לדעתי עדיין לא. הסימן שאלה הענק מבחינתי הוא דווקא בלייק סנל. דארוויש לדעתי יהיה באנקר, אבל סנל, קשה לדעת מה איתו. כשנתנו לו לזרוק ברייז הוא סגר ERA מתחת ל2, ניצח מעל 20 משחקים ולקח את הסיי יאנג, לא ממש נתנו לו לזרוק מאז, והמספרים שלו עלו. השאלה כמובן אם הסנל של 2018 הוא הסנל האמיתי, וקווין קאש אידיוט שלא יודע לעבוד עם אייסים, או שהיתה פה אנומליה וקווין קאש גאון. אני כמובן תמיד בעד הזורק ולדעתי הוא יכול להשוות פה את המספרים שלו מלפני שנתיים, אבל אם לא, אז כל הטאטיסים והמצ׳אדואים לא יעזרו לפאדרס.
    הרוקיז יגמרו מקום אחרון, ואם הליגה חפצת חיים, אז צריך למצוא פתרון נורמלי לכל ההתנהלות הזו, יש רבע ליגה ששוחה בכסף ושלושת-רבעי ליגה שחיה במוד של מוכרים בלבד. עצם זה שמדברים על סטורי לא כאילו ״זה הרגע שלו לקחת את הקבוצה הזו ולגלות מנהיגות״ אלא ״מתי הרוקיז pull the trigger וישלחו גם אותו״ אומר דרשני, וקבוצה שמשחקת בתפיסה הזו, אז דברים מצטברים, והתוצאה תהיה בהתאם.
    הדיימונדבקס תהיה מאלה שמפסידות לטובים ומנצחות את הגרועים. אין להם משהו שיתן להם פוש ברגעים הקריטיים, אבל אין להם משהו שיתפרק במשחקים שהם צריכים לקחת.
    הג׳איינטס הרבה יותר יציבים ממה שאתה נותן להם. זה שפוזי, לונגוריה וקואטו בצד הלא נכון של השלושים פלוס לא אומר שזהו, אבדה תקווה מישראל. פוזי יכול לתת עוד 3-4 שנים בכיף מאחורי הצלחת, הוא קאצ׳ר, לא סנטרפילדר. לונגוריה נכון, בשלהי הקריירה שלו, אבל אם הוא כבר גמר את הסוס או שיוכל לתת עוד עונה יציבה, זה נדע רק בחודשים הקרובים. אותו כנל קואטו, קרופורד וכל השאר. שחקנים גדולים משלימים מה שהם מאבדים פיזית עם הנסיון והשכל שהם צוברים, ולפחות פוזי ולונגוריה נופלים בקטגוריה הזו של שחקנים גדולים, אז לא הייתי מספיד אותם, עדיין. לגבי יאז פשוט כותבים את זה יאסטרזמסקי. האמריקנים אולי כותבים את כל האותיות אבל הוגים מה שנוח להם 🙂

  2. ההחתמה של באוואר נותנת לקבוצה השנואה עלי ביותר בבייסבול שלושה MVP'S ושלושה מנצחי פרס CY YOUNG – עובדה שעושה מהם מועמדים ברורים מאד לאליפות נוספת. ההחתמה של באוור נותנת להם את הרוטציה הטובה ביותר בבייסבול לעונה שיש סכויים שתחזור להיות עונה של 162 שחקנים – עם וולקר ביולר, קלייטון קרשאו, באוור, ודייויד פרייס. אבל בייסבול – BEING BASEBALL – לעולם אין לדעת שום דבר למפרע.
    אני מרגיש שהג'איינטס תפתיע. התוספת של הסנטר בסטר פוסי, הפיצ'ר השמאלי אלגס ווד ,הפיצ'ר הימני אנטוני דסקלפיני, וטוני לה סטלה בבסיס השני ועוד פיצ'ר ימני טוב – ג'ון ברביה – נותנים לג'איינטס פרצוף חדש.

    1. אני עדיין בהלם מזה שלהגיד שהג׳איינטס יסיימו שלישי ומעלה נחשב להפתעה. מרגיש לי קצת שהיד קלה על ההדק, הם לא קבוצה גדולה, אבל יש שם הרבה כשרון ויכולת ובעונה ארוכה זה יכול לתת את הגרוש ללירה ולשים אותם יותר גבוה מהדירוגים המאוד לא מחמיאים שהם קיבלו.

  3. תודה יוני, לא כ"כ היה לי זמן להגיב על הפודקאסט והפריוויו אז רק אתן "הימור נועז" שהפאדרס כן יסיימו ראשונים בבית והשאלופה תהיה או הם או הדודג'רס.

    1. זו ההרגשה שלי, האמת, דיברתי על זה פה ושם, להגיד שהם יקחו מקום ראשון בבית נשמע קצת מדע בדיוני אפילו בשבילי, אבל אני לא אתפלא אם הם ילכו כל הדרך בפלייאוף. יהיה מעניין לראות משהו בסגנון של פאדרס – רייז.

  4. נראה את הדוג׳רס לוקחת אליפות בעונה של 162 משחקים
    הם קבוצה מעולה שקורסת בפלייאוף
    אני מקווה לגמר מול המטס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט