ביעור חמץ ומעבר לשעון קיץ בישראל – פריוויו למשחקי יום חמישי / עמיחי קטן

ליל משחקים מצומצם למדי של 5 כאלה מגיע אלינו הלילה, מה שמפנה את עיקר תשומת הלב שלנו אל המעבר לשעון קיץ בישראל, כך שהמשחק השלישי מתחיל שעתיים אחרי 2 הראשונים לפי שעון ישראל, אבל בפועל יתחיל בהפרש של שעה, וכמובן גם בדיקת החמץ וביעורו, אשר הוקדמו השנה בגלל שערב פסח חל בשבת. ננסה הפעם לעשות לכל קבוצה מעין "בדיקת חמץ" שתצביע על משהו בעייתי או טעון שפור. הפריוויו גם יהיה מעט קצר יותר מהרגיל בשל ההכנות לפסח.

1:30 מיאמי היט (22-22) – פורטלנד טרייל בלייזרס (25- 18):

בדיקת חמץ מיאמי: התקפה. ההיט בעיצומו של רצף 4 הפסדים, ובו המשחק היחיד שנגמר כשליד מיאמי בלוח התוצאות מופיע 110 או יותר היריבה זכתה ב-137 נקודות, ובאחרים הייתה זו ההתקפה שלא עמדה בתפוקה הנדרשת.

בדיקת חמץ פורטלנד: הגנה. ההגנה של הבלייזרס מדורגת 29 בליגה (ותודה לקבוצה שתוזכר במשחק מאוחר יותר), וזה גורם לכך שההתקפה המצוינת שלהם מובילה רק למקום 5-6 במערב ולא למקום גבוה יותר.

המפתח של המשחק הוא תכנית ההגנה של מיאמי על לילארד. ההיט ימצאו דרך להשיג את הנקודות נגד ההגנה הרעה של פורטלנד, והשאלה העיקרית היא מה יקרה בצד החזק של 2 הקבוצות.

רמת עניין של משחק: B+ – שתי קבוצות פלייאוף במפגש חשוב להן, כשפורטלנד רוצה ללמוד איך להיות מיאמי של המערב.

הימור: מיאמי בכושר רע. פורטלנד ב-5.

1:30 ניו-יורק ניקס (22-22) – וושינגטון וויזארדס (15- 27):

בדיקת חמץ ניקס: הנעת כדור. פורטלנד היא הקבוצה היחידה שמוסרת פחות אסיסטים מהניקס, ובמקרה שלהם יש לילארד ומקולום שיוצרים לעצמם. במידה מסוימת, אפשר לומר שזה מה שתוקע את הניקס בתור קבוצת התקפה די רעה, אם כי במשחק הקודם נגד וושינגטון ראינו הופעת שיא של רנדל שעשתה את העבודה.

בדיקת חמץ וושינגטון: מאמן. בראדלי ביל הוא הקלעי המוביל של הליגה, ווסטברוק הוא שחקן עם מגרעות בולטות, אבל כה שהיה שחקן מוביל בקבוצות פלייאוף לאורך כל הקריירה, ויש שם צוות מסייע ושחקנים משלימים מעניינים, ובכל זאת הקבוצה הזאת רחוקה מהפלייאוף. כל זה עוד בלי להזכיר את דני אבדיה שלא מנוצל מספיק.

המפתח של המשחק הוא הקליעה של הניקס מחוץ לקשת. במפגש הקודם ראינו 16/30 מרשימים מאוד, וזה הוביל לניצחון קל של הניקס, ואולי פחות הצלחה שלהם תהפוך את זה לצמוד יותר.

רמת עניין של משחק: B- – הניקס מאוד מעניינים השנה, וגם וושינגטון, משני כיוונים הפוכים. הניקס הם הצד החיובי של המשוואה.

הימור: קבוצה אחת מראה השפעה חיובית של מאמן וקבוצה שנייה מראה את ההיפך. הניקס ב-11.

3:30 סאן-אנטוניו ספרס (22- 19) – לוס אנג'לס קליפרס (29- 16):

בדיקת חמץ ספרס: ריבאונד, ובעיקר בהתקפה. הספרס מדורגים בתחתית הליגה בכל מדדי הריבאונד היחסיים, ובראש בכל מה שנוגע לריבאונד התקפה, מה שהיה יכול לאפשר להם להשיג עוד קצת נקודות קלות. חוץ מזה, מדובר בקבוצה די מאוזנת.

בדיקת חמץ קליפרס: קליעה מהצבע. הקליפרס מובילים את הליגה באחוזים מחוץ לקשת עם 41.4%, אבל האחוזים מהטווחים הקרובים יותר לסל קצת רחוקים יותר מצמרת הליגה, וזה מאפשר לכמה קבוצות לקלוע יותר מהם.

המפתח של המשחק הוא קוואי ויחסיו עם הספרס, למרות שמדוב בבק-טו-בק. זה מסוג המשחקים שקוואי אמור לרצות להוכיח במיוחד את היכולות שלו.

רמת עניין של משחק: B+ – קרב פלייאוף אפשרי במערב וקוואי נגד האקסית המיתולוגית, אם וכאשר הוא ישחק.

הימור: קוואי והחברים יבואו עם רצון לפעול ולהמשיך איפה שעצרו אתמול. הקליפרס ב-8.

5:00 לוס אנג'לס לייקרס (28- 16) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (31- 13):

בדיקת חמץ לייקרס: כרגע, הכל. בלי לברון ודיוויס, מצבם של הלייקרס לא פשוט ויש מי שכבר מתחיל לשאול האם ועד כמה מקומם בצמרת המערב בטוח. זו הזדמנות של כמה שחקנים, ובראשם קוזמה, להעלות הילוך ולקחת אחריות.

בדיקת חמץ פילי: חוסר יציבות. הסיקסרס אמנם ניצחו 9 מתוך 10 האחרונים שלהם, חלקם ללא אמביד, אבל ניכרת חוסר יציבות בשלבים רבים של משחקים, כאשר הם מאבדים יתרונות גדולים ומאפשרים ליריבות לפתוח פערים.

המפתח של המשחק הוא בן סימונס, האיש שעל הנייר יהיה האולסטאר היחיד שישחק כאן.

רמת עניין של משחק: C+ – הסיקסרס מסתדרים לא רע בלי אמביד, וזה עוד עשוי להיות משחק בו כל סל של הלייקרס יהיה סנסציוני.

הימור: פילי ב-15.

5:00 סקרמנטו קינגס (19- 25) – גולדן סטייט ווריורס (22-22):

בדיקת חמץ סקרמנטו: הגנה ומאמן. ההגנה הגרועה בליגה ואחת הגרועות בכל הזמנים בפעולה, וגם מאמן שכבר 5 שנים מתפקד כמאמן ראשי ועדיין ממתין לפלייאוף ראשון, ואפילו לא היה באמת קרוב באף אחד מהמקרים.

בדיקת חמץ גולדן סטייט: מכת פציעות. הווריורס רימו את המערכת לפני 5 שנים, וזו התנקמה בהם חזרה, מה שמשאיר את סטף ודריימונד לבד, ועכשיו גם סטף נטש עם כאבים בעכוז ודריימונד הוא לא האיש שיסחוב קבוצה לבד.

המפתח של המשחק הוא ההגנה של גולדן סטייט. סטיב קר עשה עבודה מצוינת בבניית הגנה טובה בלי חומר שחקנים טוב כל כך, וכל עוד ההגנה שלו תהיה מספיק טובה יהיה לווריורס סיכוי לא רע לנצח כאן.

רמת עניין של משחק: C – דווקא המשחקים המאוחרים הם הפחות טובים הפעם, למרות שכמובן הם היו אמורים להיות הטובים יותר אם מבטלים את הפציעות ב-NBA2K.

הימור: נראה לי שיהיה צמוד. סקרמנטו ב-2.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה רבה.
    יש הזדמנות לאבדיה לתת את משחק חייו (עד כה) בנ.ב.א. עם 21 נק', ולהוביל את הוויזארדס לנצחון ב12 הפרש.
    נראה אם ינצל את ההזדמנות

    1. זה לא רק חוסר עבודת מאמן, זה חוסר בכישרון ביל ווסטברוק אלו קלוריות ריקות, פחים אחד אחד. במזפח כוכב לוקח קבוצה בשינה לפלייאוף

    1. לליקרס הנוכחית אין שול הגנה בצבע פילי חייבת להיכנס בכל הכוח לצבע, כמו שהפליקאנס עשו. דה שוט קלטת כבר שווסטבריק וביל קלוריות ריקות?

  2. וגם קולע כמוהו. לא יודע מה עובר על שרודר. 15 נק׳ למשחק, רק ב-43 אחוז מהשדה ופחות מ-5 אסיסטים למשחק. אולי הוא חולם על ה-20 מיליון וצפונה פר שנה שהוא מפנטז לחלוב מג׳יני באס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט