סקירת משחקי יום חמישי הגדול / דור בלוך

ואיזה יום חמישי גדול זה היה. ערוץ הספורט זכה כאן לביקורת (ובצדק) על זה שהוא משדר את המשחק הכי פחות מעניין, אבל אולי החברה' בערוץ הספורט קיבלו טיפ כי קיבלנו משחק מטורף של שתי הארכות שבסופו אטלנטה שרדה כדי לנצח.

שלושת הקבוצות של טקסס ו-4 קבוצות של הבית הדרום מערבי היו באקשן הלילה, וקיבלנו ניצחון של יוסטון מול ממפיס השוקעת (מתרסקת, מתפוגגת כל אחד יכול לבחור את שם התואר שלו יש מספיק לכולם), וסן אנטוניו גברה בסופו של דבר על דאלאס העיקשת.

ואם זה לא מספיק אז במשחק המרכזי קיבלנו עוד הארכה אחת והופעת פלייאוף של שלושה כוכבים מהחמים בליגה. אז בואו ניגש לאקשן.

קליבלנד קבלריס (125) – אטלנטה הוקס (127) בהארכה שנייה

המשחק שתוייג לפני הערב כמשחק הכי פחות מעניין, הפך למשחק דרמטי שהיווה הכנה ראויה למשחק השיא של סוף הלילה. לא היה אפשר להפריד בין שתי הקבוצות המזרחיות האלה בשום פרמטר, אף קבוצה לא הובילה ביותר מ-7 נקודות לאורך הערב, היתרון החליף צדדים 12 פעמים והתוצאה עמדה על שוויון 17 פעמים.

הטירוף התחיל עם ליי-אפ של הרפורד שהשווה את התוצאה דקה לסיום, אירווינג וורז'או החטיאו פעמיים כל אחד וטיג הוסיף החטאה והמשחק הלך להארכה.

ההובלה עברה מצד לצד, עד השניות האחרונות כשקליבלנד החזיקה ביתרון ואטלנטה נאלצה להתחיל לעשות עבירות. דלודובה שמר על קור רוח וקלע 4 מ-4 כדי לשמור על יתרון 3, אבל ג'ף טיג קלע שלשה נהדרת 4 שניות לסיום ההארכה כדי לשלוח את המשחק להארכה שניה, ועוד הספיק להחטיא זריקה שיכלה לגמור את המשחק כבר בשלב הזה.

בהארכה השנייה היה זה שוב טיג שהתגלה כווינר הגדול של הערב כשקבר ג'אמפ שוט בשנייה האחרונה לניצחון דרמטי.

טיג גם היה המצטיין לאורך כל הערב באטלנטה עם 34 נקודות ו-14 אסיסטים (ולמרות 6 איבודים), אבל כל החמישייה של אטלנטה הגיע הערב כדי לחפות על היעדר תורמה של הספסל. ההוקס נהנו מ-4 שחקנים של 20 נקודות ומעלה, כאשר פול מילספ בלט עם דאבל דאבל נוסף של 20 ו-11.

בקבלירס זה היה הערב של אירבינג עם 40 במעל 50% מהשדה, וייטרס עלה מהספסל ונתן 20 כאשר ורז'או נתן תרומה אפקטיבית מאוד מתחת לסלים עם 17 ריבאונדים בנוסף ל-8 נקודות.

יוסטון רוקטס (100) – ממפיס גריזליס (92):

זה הלך קשה קשה אבל יוסטון השיגה את ניצחונה השלישי בארבעה משחקים הודות למשחק מצויין של שחקני החמישייה, ולמרות חולשה של הספסל וחיסרון ענק בכל הפרמטרים של משחק הצבע מול ממפיס נטולת מארק גאסול.

ממפיס כבר הובילה ב-13 ברבע השלישי, וב-10 ברביעי, אבל באמצע הרבע הרביעי יוסטון הידקה את ההגנה, לין התחיל לחדור ולהוציא עבירות על ימין ועל שמאל ויוסטון עלתה ליתרון של שנע בין 5 ל-7 נקודות עד לסיום המשחק.

הווארד סבל מבעיית עבירות ולא שיחק כלל החל מאמצע הרבע השלישי כאשר ספג את העבירה החמישית. סופרמן סיים עם 2 בלבד ו-6 ריבאונדים. הארדן הוביל את יוסטון עם 27 נקודות באחוזים גרועים מהשדה, 22 מהנקודות שלו היו מהקו (!!!). 20 של טראנס ג'ונס במשחק סולידי ו-18 של לין תרמו גם הם לניצחון של הרוקטס. כספי היה חלש עם 2 נקודות בלבד.

בצד השני ממפיס מאוד רצו אבל זה פשוט לא זה, רנדולף עם 23 נקודות ו-17 ריבאונדים הוביל שליטה בריבאונדים ונקודות בצבע, וקופוס תרם 11 ריבאונדים במקום גאסול, אבל בלי גאסול ופונדקסטר לממפיס לא היה מספיק כוח אש בשביל לאתגר את הרוקטס וממפיס נראית רחוקה מהפלייאוף כרגע.

יוסטון עולה ליתרון של 0-2 בסידרת המשחקים בין הקבוצות בליגה הסדירה, השתיים יפגשו עוד פעמיים, יום אחרי יום בסוף ינואר.

דאלאס מאבריקס (109) – סן אנטוניו (116):

הספרס מתאוששים מההפסד ליוסטון, עם ניצחון קשה אך חשוב בדרבי של טקסס מול המאבריקס.

הספרס הובילו בפער שנע סביב הדו ספרתי לאורך כל המחצית הראשונה, הפער הזה נשמר לאורך רוב הערב למעט חזרה של דאלאס בתחילת הרבע השלישי, והתעוררות של דאלאס בדקות האחרונות שצמצמה את ההפרש עד לשלוש, אבל לא יותר מכך. הספרס שמרו על קור הרוח מהקו ולקחו את ה-W.

דני גרין שעובר עונה לא טובה עד כה עם 8 נקודות למשחק בלבד, ניצח הערב את המשחק לספרס כשהיה האקס פקטור עם 22 נקודות במאה אחוז מכל הטווחים. פארקר (23), ודנקאן (21 ו-13 ריבאונדים) באו לעבודה וכשזה קורה קשה מאוד לנצח את הספרס למרות שבלינלי וג'ינובלי היו בערב קליעה חלש.

מצד שני דאלאס נהנתה מערב איכותי של שני הכוכבים שלה, נוביצקי (25) ואליס (23), אבל זה לא הספיק מול אלופת המערב, שקיבלה תזכורת כואבת נוספת לגמר של השנה שעברה כאשר דחואן בלייר שנזנח ע"י הפופ בסידרה מול מיאמי פתח בחמישייה ונתן משחק אפקטיבי של 14 נקודות.

סן אנטוניו היא הקבוצה עם רקורד החוץ הטוב בליגה בשלב זה, דאלאס ממשיכה להחזיק במאזן חיובי ולהילחם על מקום בפלייאוף המערבי העונה.

 פורטלנד טרייל בלייזרס (116) – לוס אנג'לס קליפרס (112)

משחק שהתחיל חלש והלך והשתפר עד לסוף ברמת פלייאוף, כשכריס פול עם תצוגה אפית ברבע הרביעי פשוט לא היה מוכן להפסיד, מול כל הטרייל בלייזרס, אבל בהארכה הם כבר היו מעבר לכוחותיו.

רבע ראשון התקפי חלש מאוד הסתיים היתרון של חמש לפורטלנד. הקצב עלה ברבע השני והשלישי אבל הדינמיקה נשארה, כאשר פורטלנד בורחת ליתרון של סביב ה-10 והקליפרס מצמצמים בחזרה פעם אחר פעם אבל לא מצליחים לקחת את היתרון מהדקות הראשונות של הרבע הראשון.

ברבע הרביעי הפער הצטמצם והיה ברור שאנחנו הולכים למשחק צמוד. 3 דקות לסיום ביתרון 2 לפורטלנד התחיל המופע של פול. לייאפ שלו השווה את התוצאה ל-95-95, ועוד שתיים העלו את הקליפרס ליתרון ראשון מתחילת הרבע הראשון. אלדריג' ענה עם טיפ אבל פול חזר עם שני ג'אמפ שוטים מוצלחים, אחרי שאולדריג' נחסם ע"י דיאנדרה ג'ורדן, והקליפרס היו כבר ביתרון 3. תרגיל חסימה יפה של פורטלנד שחרר את באטום לשלשה פנויה ואנחנו בשוויון 6 שניות לסיום. לפול הייתה עוד הזדמנות לנצח את המשחק עם מבט חופשי על הסל מחצי מרחק, אבל הפעם הכדור לא נכנס, והמשחק הלך להארכה.

בהארכה אולדרידג' דאג ליתרון מוקדם לטרייל בלייזרס, ואז הדיוק וקור הרוח של הקבוצה הביתית מהקו סגרו עבורם את המשחק, לא לפני ששריקה גבולית לעבירה של הריסון בארנס חיסלה את ההזדמנות האחרונה של הקליפרס לחזור לעניינים.

אולי הנתון הבולט מכולם במשחק הזה הוא אחוז מחריד של 50% לקליפרס מהקו. דווקא בערב שבו גריפין קולע 4 מ-5 מהקו, ג'ורדן, פול, בארנס וקרופורד החטיאו זריקות שיכלול היות ההבדל בין הפסד לניצחון, עבור הקליפרס שעדיין נאבקים להפוך לקונטנדרים של ממש במערב הצפוף.

עוד דבר שבלט במשחק הזה היה העובדה שמאמני הקבוצות, הם שניים מהיחידים שבאמת נותנים ערך מוסף במהלך המשחק לקבוצותיהם, ומפריכים במעט את האמירה שב-NBA תפקידו היחיד של המאמן הוא לא לריב עם הכוכבים שלו.

משחק אפי של פול עם 34 ו-16 אסיסטים, ובלייק גריפין שעושה רושם שעושה קפיצת מדרגה תחת ריברס, עם 35 ו-11 ריבאונדים, לצד דיאנדרה ג'ורדן שמכפה היטב על גריפין ונתן הגנה טובה לפרקים ירדו לטמיון.

בטרייל בלייזרס זה היה שוב אולדרידג' מעל כולם עם 32 ו-10 ריבאונדים כשרגיל כל החמישייה תורמת במספרים דו ספרתיים, אבל מהספסל יוק.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. איזה הסטלבטויות עפות על בארקלי באולפן, לא יודע איך הוא לוקח הכל בסבבה. פעם הוא היה מעיף איזה אפרקאט לשאק ונותן ביס לקני בלי למצמץ

  2. משחק זוועתי של יוסטון, לא מאמין שהם ניצחו אותו.
    ומשחק ענק בין קליבלנד לאטלנטה עם 2 הארכות וקליעה של טיג שנכנסה ויצאה 3 פעמים לפני שקבעה 127-125 לאטלנטה

    1. דביל. מאז שג'ורדן יצא אולרידג' עשה את כל הנקודות של פורטלנד. מי שמר על אולרידג'? גריפין! איפה היה מי שעצר אותו ברבע האחרון? על הספסל בגלל שיצא בעברות.

      1. שמע אין לך חצי מושג, לא יודע אם בכלל שווה לבזבז עליך יותר מחצי דקה כדי להסביר לך(ואתה גם ככה לא תקלוט).

        מקווה בשבילך שלא שמת כסף על ניצחון לקליפרס.

        לך תתרחץ בקיצור.

  3. ג'ורדן היה מצויין, בתחושה שלי ג'ורדן וגריפין הם פרוייקט של דוק ואם הם יבשילו ביחד הם צמד גבוהים שמשלים אחד את השני ויכול להיות כוח אמיתי בפלייאוף, כשהמחשבה היא כמובן על מצ'אפים עם הווארד, דנקאן ואולדרידג'.

    1. ג'ורדן הופך להיות לאחד הסנטרים הטובים בליגה. חבל שכמה חקלאים באתר עוד לא קלטו זאת.
      ובלייק יהפוך תוך שנתיים לפאור פורוורד הטוב ביותר בעולם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט