השמש שוב זורחת/רועי ויינברג

טבלת המערב, סוף דצמבר, 2013. במקום הראשון שוכנות אוקלהומה סיטי ופורטלנד (יש הרבה לכתוב על הנושא של פורטלנד, אבל זה לא הנושא). במקום השלישי אלופת המערב, ובמקומות 4-5 נמצאות 2 מהקבוצות המבטיחות של העונה-הקליפרס והרוקטס. כרגע, הנתון תואם הציפיות מתחילת העונה. מי הייתה אמורה להיות במקום השישי-גולדן סטייט? ממפיס? 2 אפשרויות שנראו ריאליות לחלוטין, אך קבוצות אלו לא נמצאות במקום זה. מי שנמצאת באותה עמדה, כנגד כל הסיכויים, זאת פניקס סאנס.

***

הסאנס הלכו לבנייה מחדש בסיום העונה, לאחר סיום עידן סטיב נאש במועדון. רוברט סארבר, בעלי הקבוצה, החליף את המנג'ר-לאנס בלאנק פוטר, ובמקומו הגיע ראיין מקדונו, עוזר המנג'ר של דני איינג' בבוסטון. המינוי של מקדונו, בן ה-33, השאיר מספר פיות פעורים, בשאלה האם הוא מתאים לתפקיד זה. מקדונו בא לבנות מחדש את פניקס, ובמהלך עבודתו סתם לא מעט פיות.

ג'ף הורנסק, מאמן פניקס סאנס
הורנסק, מאמן פניקס. הציוות של בלדסו ודראגיץ' בקו האחורי תורם רבות לקבוצתו.

ראשית, הוא מינה מאמן חדש-אלווין ג'נטרי עזב לאחר מספר שנים לתפקיד עוזר המאמן הבכיר של דוק ריברס בלוס אנג'לס. מונה במקומו עוזר המאמן של הג'אז, שהובא בתחילה בתור מאמן הקליעות של אנדריי קירילנקו ולאחר מכן הפך לחלק חשוב מצוות האימון של יוטה. אותו אחד, ג'ף הורנסק (הצלע השלישית ביוטה של סטוקטון ומאלון), לא זכה לתשואות רמות כאשר מונה לתפקיד, ואף זכה לקבלת הפנים צוננת משחקן עבר אחר של פניקס, צ'ארלס בארקלי:"ברכותיי, ברוך הבא לטיטאניק".

הורנסק ומקדונו ביצעו כמה שינויים ב-D.N.A של הקבוצה- העבירו את לואיס סקולה וג'ראד דאדלי בטריידים (וזרק את ג'רמיין אוניל ומייקל ביזלי), וקיבלו את אריק בלדסו, ג'רלד גרין ומייסון פלומלי. הם הצעירו את הקבוצה, ונראה שהם הולכים לעונת טנקינג. לסאנס גם הייתה הבחירה החמישית בדראפט, ובה הם בחרו את הסנטר הצעיר והבוסרי, אלכס לן.

הסאנס נראו כאילו הם בדרך למטה. 2 רכזים, וקבוצה ללא סופרסטאר. כל התחזיות מיקמו אותם בתחתית המערב, אבל הורנסק לא חשב כך. הוא העלה קו אחורי של שני פוינט גארדים, גוראן דראגיץ' ואריק בלדסו, שתורמים 18.4 עם 6 אסיסטים ו-18.9 נקודות עם 6.3 אסיסטים בהתאמה לערב. את הקו האחורי החזק משלים ג'רלד גרין, עם 13.3 נקודות מהספסל. אף שחקן אינו בטוח בחמישייה, מבין הגארדים, מה שיוצר תחרות בריאה ביניהם. בעמדת הסמול פורוורד של הסאנס, יש את פי ג'יי טאקר, האיש השקט של הסאנס, שתורם כמות צנועה של 9 נקודות לערב, אבל מהווה באנקר בהרכב של הסאנס ושחקן משלים מצויין. טיישון פרינס לעניים, אם תרצו.

בפרונט-קורט, יש את מיילס פלומלי. פאוור-סנטר חביב, שתורם 9.7 נקודות עם 9.1 ריבאונדים ב-28 דקות, ומהווה הבטחה גדולה לעתיד. הרוקי, שנבחר בבחירה ה-26 בדראפט האחרון, יהווה חלק חשוב בפניקס העתידית, וירכיב קו קדמי חזק יחד עם אלכס לן. לצידו משחק צ'אנינג פריי, שחזר מפציעה ארוכה אשתקד, ומעמיד 11 נקודות עם 5.4 ריבאונדים לערב.

הסאנס כרגע היא קבוצה מאוזנת, עם 8 שחקנים שקולעים מעל ל-8 נקודות בערב (כל שחקני החמישייה, גרין, הרוקי ארצ'י גודווין ,והתאומים מוריס-מרכוס עם 11 נקודות ו-4.6 ריבאונדים לערב, מרקיף עם 12.7 נקודות ו-6.1 ריבאונדים לערב). הפרנצ'ייז לא מוביל את הליגה בשום אספקט סטטיסטי, ונטול כוכבים. הקבוצה אינה מצטיינת בשום חלק של המשחק (ריבאונדים, קליעות מרחוק וכו'), אבל טובה דיה בשביל המקום השישי במערב.

השאלה המעניינת, מבחינת הפרוייקט המבטיח של הסאנס, היא היכן הוא ייגמר? בטווח הקצר, אפשר לדבר על מקום בפלייאוף. הצלילה של ממפיס, והאכזבה היחסית מגולדן סטייט משאירים את מקומות 5-8 פנויים, ונותנים לפניקס אופציה ריאלית להגיע לפלייאוף, לראשונה מאז 2011.

בטווח הרחוק, זה נותן לסאנס סיכוי להפוך לקונטדרית. לסאנס יש כמות גבוהה של בחירות דראפט ב-2014: בסיבוב הראשון יהיו להן בין אחת לשלוש בחירות (הבחירה שלהם, הבחירה של הוויזארדס אם וושינגטון זוכה בבחירה מהמקום האחד עד למקום ה-12, והבחירה של הוולבס אם הם במקום ה-1 עד ה-13). יש להם גם את הבחירה של אינדיאנה, אם הקבוצה תהיה בלוטרי, אבל ברור לכולנו שזה לא יקרה. בסיבוב השני יש לפניקס 4 בחירות. בסה"כ, יש להם 7 בחירות מתוך 60 בדראפט זה. הסאנס יוכלו להעביר הבחירות הללו ושחקני משנה תמורת בחירה גבוהה, או השגת טרייד אקספשיונס והטבות שכר תמורת הבחירות כדי שיוכלו להחתים שחקן חופשי טוב בקיץ 2014, שיהיה מלא בפרי אייג'נטס. כך הפכה הסאנס, מקבוצה אפרורית שתקועה באמצע הליגה (מצבם בסיום העונה הקודמת), לקבוצה שיכולה להגיע למקום סביר בפלייאוף, ולפרנצ'ייז שבמרחק שחקן אחד מהפיכה לקונטנדרית.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. כיף של מאמר.
    אני פוחד רק שהם אובראצ'יברס ופתאום יישברו.מקווה שלא, כי אני מת שהם יהיו טובים מהלייקרס ומהספארס עד סוף העשור הזה.
    אחרי סוף העשור?
    המבול!

  2. אחלה מאמר,

    מיילס פלומלי הוא לא רוקי, הוא תוצרת דיוק של דראפט 2012,
    מייסון מהנטס הוא הרוקי הטרי של המשפחה.

    מיילס די מפתיע אותי, הוא לא נראה פרוספקט מיוחד במכללות וכל השנים דיברו על האח מהנטס שכהבטחה של המשפחה(וגם נתן עונה מצוינת בשנה שעברה בדיוק).

    אבל פלומלי מוכיח המון המון אתלטיות יחסית לגובה שלו ולעמדה בה משחק.
    כמעט דאבל דאבל למשחק עם 2 חסימות כמעט וגם מוביל אותם בריב' התקפה וכל זה כשהרוקי שהיה אמור לקבל את המושכות(לן) בכלל פצוע.

    השניים שלדעתי הכי מפתיעים ברוסטר שלהם מתחילת העונה אלה האחים מקנזס- מוריס.

    מרקיף קולע מעל 12 נקודות מהספסל עם 6 ריב' ובעיקר שיפר את הג'אמפ שוט, והוא קולע אותם בכמעט 50 אחוז!.

    השני מרכוס מוריס הוא קלעי טוב יותר, הוא קולע 11 מהספסל ו-45אחוז ל-3!! שזה מדהים. בכלל הצורה שפיניקס משחקת בריצה מביאה לה המון שלשות פנויות, זה לא סגנון שיכול לעשות משהו בפלייאוף אבל זה נחמד לראות בעונה הרגילה ומקבוצה שכולם ללא יוצא מן הכלל הספידו לפני שהעונה התחילה.

  3. פיניקס היא קבוצה שמצליחה להישאר רלוונטית תמיד, שזה די מדהים לקבוצה שגם בעונות הגרועות יותר שלה, לא בחרה יותר גבוה מהבחירה ה9. ואם זאת תמיד היה חסר להם הגרוש ללירה, אולי בגלל שהם אף לא יכלו למצוא את אותו הסופרסטאר דרך הדראפט. תחשבו על זה שלכל האלופות האחרונות (למעט דטרויט של 2004), היה שחקן אחד אדיר שהגיע מהדראפט והוא אחד מ20 השחקנים הגדולים של דורנו. (הלייקרס עם בריאנט, סן אנטוניו עם עם דאנקן, מיאמי עם וייד, דאלאס עם דירק, בוסטון עם פירס). אצל הסאנס, אמארה ומריון הם השחקנים הכי טובים שהדראפט הביא לה. שהם אחלה שחקנים בתור מספר 2 ו3 בקבוצה שלך, אבל לא היית בונה מהם פראנצייס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט