פריוויו למשחקי חמישי בערב/דור בלוך

ממזרח למערב, יום חמישי הגדול מספק לנו הערב משחקים מסקרנים ששווים את שעות השינה של לפני הסופ"ש. פותחים את הערב באוהיו כאשר קליבלנד המאכזבת מארחת את אטלנטה שמחפשת זהות וכיוון. אח"כ הצגה כפולה של הבית הדרום מערבי, כאשר יוסטון שבאה אחרי הניצחון הגדול על סן אנטוניו תנסה להמשיך את המומנטום מול הגריזליס ואותה סן אנטוניו תנסה להתאושש בדאלאס. לבסוף במשחק המרכזי של הערב, הקליפרס יוצאים לפורטלנד בקרב צמרת מערבי, אז בואו נצא לדרך.

קליבלנד קאבלירס (17-10)-אטלנטה הוקס (13-15)

שידור: 02:00, ספורט 5

אטלנטה כבר חשבה שהיא מתחילה במומנטום שעשוי לקחת אותה יותר מסיבוב אחד בפלייאוף, עם שלושה נצחונות רצופים בהפרש ממוצע של 21.4 נקודות, אבל אז הקבוצה הפסידה יתרון של 7 נקודות בדקה וחצי האחרונות מול האלופה, כדי להפסיד בהארכה (נשמע למישהו מוכר, אוהדי ספרס?).

ההתקפה של אטלנטה נראת נפלא וזה כבר לא רק הצמד הרפורד-מילסאפ שהוא אחד מצמדי הפנים המפחידים בליגה, אלא גם ג'ף טיג המשתפר וקייל קורבר היציב להכעיס. עם זאת אטלנטה היא קבוצת חוץ איומה, ותנסה לעצור רצף של 5 הפסדים מחוץ לג'ורג'יה.

וקליבלנד נראת כמו קבוצה שלאטלנטה יהיה נוח לעשות את זה מולה. הקבלרס מגיעים למשחק הזה אחרי שני הפסדים רצופים מול קבוצת מהמזרח (שיקאגו ודרויט), כאשר ביינום בכושר קטסטרופלי וחיכוכים בחדר ההלבשה ברקע.

הימור: זה נראה כמו ערב של ההוקס ב-9.

יוסטון רוקטס (11-19)-ממפיס גריזליס (15-12)

יוסטון מגיעים אחרי ניצחון שהוא אולי הצהרה מול סן אנטוניו, וינסו לשמור על עיקביות, אחרי שרצף הנצחונות הגדול ביותר שלהם העונה עומד בסה"כ על 5, ובדצמבר הם עומדים על 4 נצחונות 4 הפסדים. החזרה של הארדן בוודאי עזרה ו-28 נקודות שלו השתיקו הרבה מהמבקרים, בעוד הווארד ממשיך עם דאבל דאבלים נאים (15 נק' ו-20 ריבאונדים).

הגריזליס מנגד נמצאים בנפילה חופשית מאז הפציעה של גאסול, ואם הם לא יתאוששו במהרה הבית הדרום מערבי החזק, והמערב כולו עלולים לברוח. מאז הפציעה, הגריזליס הם על 9-5 ועוד אין מועד משוער לחזרתו של הספרדי, כך שלמרות שני נצחונות רצופים בשבוע שעבר (מול ניו יורק ויוטה), אין יותר מדי סיבות לאופטמיות בממפיס.

עוד סטטיסטיקה מעניינת היא שהרוקטס מחזיקים במאזן מצוין של 1-6 בערב המשחקים השני מבין שניים ברצף (יום אחרי יום), המגמה לא תשתנה הערב.

הימור: הרוקטס ב-15.

דאלאס מאבריקס (12-16)-סן אנטוניו ספרס (7-22)

בחצי השני של הערב הטקסני שמחכה לנו, דאלאס עם גל מקל שממעט לקבל דקות באחרונה, תקבל את הספרס שינסו להתאושש לא רק מההפסד ליוסטון, אלא מתחושה שהולכת ומתגנבת שבעוד הספרס עיקביים ומצליחים להתמודד היטב עם קבוצות מעמד הביניים והתחתית של הליגה, מול הקבוצות הגדולות אין להם מספיק כוח אש.

דאלאס מגיעה למשחק הזה אחרי חמישה הפסדים רצופים מול הספרס והם ירצו מאוד לשנות את המגמה. את דאלאס ימשיכו להוביל מונטה אליס שנותן עונה טובה (ואולי מפתיעה) עם 26 נקודות למשחק, ודירק נוביצקי שמצליח בינתיים להישאר בריא ולתת את ה-20 שלו לערב.

הספרס סבלו ממשחק איום ונורא של פרקר, והפסידו בלא תנאי לרוקטס למרות משחק טוב של ג'ינובילי. בלטה לרעה ההגנה של הספרס שאפשרה לרוקטס לקלוע ב-52% מהשדה, אם זה יקרה גם הערב, הספרס עשויים להיכנס לבעיה.

הימור: זה לא יקרה, הספרס ינצחו ב-7.

פורטלנד טרייל בלייזרס (5-23)-לוס אנג'לס קליפרס (10-20)

המשחק המרכזי של הערב יפגיש את הטרייל בלייזרס, תאמינו או לא מובילת הליגה כולה בשלב זה של העונה (משותף עם מיאמי ואוקלהומה) עם הקליפרס.  רוצים עוד נתונים כדי לפתח התלהבות לקראת המשחק? פורטלנד מובילה את הליגה בנקודות (108.4) ובאחוזים ל-3 (40.5%).

הפתעת העונה נהנת מעונה לפנטאון של לה מרקוס אולדריג' ודמיאן ליליארד. הבלייזרס נהנו מ-4 ימי מנוחה לאחר הניצחון הקליל על ניו אורלינס בשבת האחרונה, ומעניין לראות איך הם יראו אחרי מנוחה כל כך משמעותית. מאמן הקליפרס סיפק את אחד מההסברים להצלחה של פורטלנד, כשאמר שהבאתו של רובין לופז הייתה משמעותית מאוד מאחר שהיא שחררה את אולדרידג' לשחק בעמדה 4.

למולם יתייצבו הקליפרס, מובילי הבית הפסיפי, בעצמם קבוצת התקפה חזקה מאוד (ה-5 בליגה עם 105 למשחק), והמצ'אפים המסקרנים בין פול לליארד, ובין גריפין לאולדרידג'.

הקליפרס מגיעים במצב טוב פחות מפורטלנד, וגם עייפים יותר לאחר שהפסידו אמש במשחק צמוד לגולדן סטייט. שחקן אחד שיהיה פחות עייף הוא בלייק גריפין שהורחק בעבירה טכנית שנייה בתחילת הרבע הרביעי.

זהו המפגש הראשון מבין שלושה מפגשים בין השתיים העונה, אחרי שבעונה שעברה הקליפרס לקחו 3 מ-4 מול הבלייזרס, ויהיה מעניין מאוד לראות האם לקליפרס יש יתרון במצ'אפ הזה גם העונה.

הימור: פורטלנד ב-10, וערב כדורסל התקפי נפלא.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. נראה לי סטרן הבין שהליגה שלו קורסת מרוב שהוא מסדר משחקים בפלייאופים הקהל האמיתי שלו כבר לא מגיע, אז הוא פונה לקהל הצעיר בצורה של חולצות עם שרוולים וגרביים מצחיקות.

    די חברים האמת חייבית להאמר, הליגה הזאת פשוט בדיחה.

  2. שרון סולומון הוא חידה בעיני. אני מוצא אותו בפייסבוק שוב ושוב. כתבתי לו שייכנס להופס ויגיד לפחות 'הי', אך הוא נמנע מלהיכנס כדיבוק, ואני לא מבין למה. שילמתי לו עבור האתר ה-ר-ב-ה יותר משהוא היה שווה כי בזמנו היו 500 כניסות ליום, ומאז שרכשתי אותו יש לנו 5,000 ליום. אבל שילמתי יפה, בקש, ושותפו שגיא כהן ואני נמצאים בקשר מצויין עד היום.
    סולומון? ברח ונעלם.

  3. המשחק בין פורטלנד והקליפרס מעניין ביותר.
    מעניין כיצד ס"א תגיב להפסד האחרון. תגיע כדוב שכול?
    אני לא מאמין שיש לה את הכוח לנצח הערב בדאלאס

  4. נהמשחק בין פורטלנד והקליפרס מעניין ביותר.
    מעניין כיצד ס"א תגיב להפסד האחרון. תגיע כדוב שכול?
    אני לא מאמין שיש לה את הכוח לנצח הערב בדאלאס

  5. שמע כל הכבוד לך יוסי, כשהייתי בארץ לא הצלחתי להישאר ער לאף משחק, עכשיו סופסוף אני יושב מול TNT כמו בן אדם בשעה נורמלית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט