מעורב הופס ליום ה': תזרקו אותו כבר! / מנחם לס

 

 

 

 

 

ניו יורק נטס

זהו. נגמרו התרוצים. אוקיי, ברוק לופז פצוע, וכנראה סיים את העונה. אבל לקבוצה שה-LUXURY TAX שלה גבוה מסך המשכורות של 29 מקבוצות הליגה, פציעה ללופז לא מצדיקה דבר. ביום שני ג'יעיסון קיד המאמן קרא לאסיפת קבוצה ובה שאל את שחקניו אם הם הפכו "COMFORTABLE WITH LOSING". אני הייתי שואל אותו: "ומה אתה עושה בנידון?".

במשך כל המשחק הוא ישב על הספסל, בקושי התרומם, כמין נידון למוות המחכה לגרזן שייפול. לא הייתי אומר שמגיעה לו גיליוטינה, אבל הפתק הוורוד בוודאי ובוודאי שהגיע זמנו.

הוא לא מוכן לאמן בליגה הזאת. הוא לא יודע לאמן בליגה הזאת. הוא לא היה צריך להתחיל לאמן בליגה הזאת. היה עליו לשלם קודם שכר לימוד, והוא לא שלח אפילו את התשלום הראשון. הוא פשוט לא שייך, וזה בקיצור כל הסיפור.

דרון ויליאמס היתה נקודת האור היחידה בקבוצה עם 18 נק' ו-4 אס', בזמן שכל הקבוצה קולעת 35.2% מהפארקט ונראית כעדר כבשים המובל לטבח. פול פירס גמר. פשוט גמר. כל נסיונותיו היו לשווא. הוא איבד כל קפיציות ברגליו ולא נשאר לו מאומה. טרי ג'ייסון משחק כאילו ללא חשק. רג'י אוואנס רץ ריצה קלה בזמן שבאטלר בא 3 מטרים מאחוריו ומצליח לגנוב לו כדור.

שפוט צער בעלי חיים.

מי שקיווה לנס של חג המולד התאכזב מרה, וכל שריקת בוז במחצית השנייה – והיו אלפים מהן – היתה במקומה. השריקות היו לעבכר קבוצה מתה.

 

טרייד של ת'דיוס יאנג?

 

כנראה שתצ'דיוס יאנג יועבר בטרייד. סוף-סוף.

למעשה, כל סעיקסרס ששמו אינו מייקל קרטר-ויליאמס או נרלנס נואל יכול להגדיר את עצמו עם רגל אחת מחוץ לעיר 'אחוות האחים', אבל עם ת'דיוס זה נראה יותר ויותר כ-FORGONE CONCLUSION.  זה לא כל כך כי הסיקסרס רוצה זאת, אלא נודע לי שהצעיר שלח מכתב רשמי הנקרא "FORMAL TRADE REQUEST" שהוא הדבר המייאש, מתלבן, ומלא מפח הנפש ביותר ששחקן יכול לעשות. כששחקן שולח מכתב כזה הוא למעשה אומר לקבוצה, "נישבר לי מכם. אתם לא טובים מספיק עבורי. אתם  עוצרים את התקדמותי". HE MIGHT AS WELL לחרבן על שולחן הג'נרל מנג'ר.

ת'דיוס הכחיש את הדבר.

אבל גם ביל קלינטון הכחיש שמוניקה מצצה לו, וטייגר וודס הכחיש שהוא דפק כל חצאית בסביבה. "אני נכאן. אני כאן לתת 110%", הוא הגיב כשנשאל למה הוא רוצה לעזוב.

מה שיקרה קומראדים הוא שת'דיוס יהיה מחוץ לפילדלפיה לפני ה-20 לפברואר, הדד-ליין של ההעברות.

החוזה שלו הוא עד 2016-167 מה שמראה שהסיקסרס ראו אותו כחלק מעתידם, אבל עתה הם רואים אותו כמעצור בגלגלי התקדמותם. הקבוצה רוצה להתחיל הכל מחדש, והוא אחד העצים שלא גדלו והתפתחו כפי שציפו.

מי באופק?

פילדלפיה מקבלת עבורו את אמיר אסיק, עם חוזהו לשנתיים, 16.7 מיליון. יוסטון מקבלת את ת'דיוס ובחירת דראפט שנייה בדראפט של העונה.

הם  – הסיקסרס – היו מעורבים בשיחות על אסיק לפני שהן נעצרו משום מה. דרל מורי כבר אמר שהוא יכול להעביר את אסיק לסיקסרס "מתי שבא לי; שיחת טלפון אחת זה כל מה שאני צריך!"

אסיק מתאים למבנה הכספי של הסיקסרס, והוא יהיה הסנטר עד שנואל חוזר, ואפילו כשהוא חוזר הוא זקוק לשנה-שנתיים לבנות "גוף NBA". המנכ"ל סם הינקי מכיר את אסיק מימיו ביוסטון.

אסיק מדוכא עד עפר ביוסטון. ת'דיוס קולע 44% מהעומק העונה.

PERFECT.

 

 המסירה של דוויין עם הקרש לדאנק של לברון

 

 

דבר כזה אי אפשר להסביר. חייבים לראות זאת. לכו ליוטיב ואל תחמיצו!!!  (אני מתכוון לדאנק עם מסירה לקרש; לא הדאנק הזה לעלי הופ)

 

הנה! מצאתי! הדאנק הזה:

 

 

 לכו לסקירת המשחקים שלי, ואלי לס הכניס באדיבותו וידיאו של המסירה והדאנק בתגובות! לא תצטערו!

 

 אייזיה תומאס, ה-KING הקטן

 

 

שמתם לב שאייזיה תומאס  מבצע אותו תרגיל שוב ושוב? הוא לא חורג, לא סוטה, ולא מגוון דבר בתרגיל: מכדרר נגד יריב, עובר אותו, וקולע עוד סל. שום DEVIATION, שום עצירה למחשבה או הרהור. שום שקילה של כן או לא. ועוד דבר שלא משתנה אצל הצעיר הזה מטקומה, וושינגטון,בן ה-24  הזה – 1.75 מ'  ו-80 ק"ג – החיוך! הוא תמיד מחייך. מבחירה אחרונה בדראפט (בחירה מס' 60 – עד שחקן חמישייה בקינגס, ולא סתם שחקן חמישייה אלא השחקן האהוב והפופולרי מכולם. הנה שתי שנמותיו ב-NBA:

 

Year Team GP GS MPG FG% 3P% FT% RPG APG SPG BPG PPG
2011–12 Sacramento 65 37 25.5 .448 .379 .832 2.6 4.1 .8 .1 11.5
2012–13 Sacramento 79 62 26.8 .440 .358 .882 2.0 4.0 .8 .0 13.9
Career   144 99 26.2 .443 .367 .862 2.3 4.0 .8 .1 12.8

 

אני יודע שזה כמעט לא ייתכן. שדשחקן בגובה 1.75 מ' שהיה אחרון להיבחר בדראפט יהפוך תוך שתי עונות את "SLEEP TRAIN ARENA" מבור זבל של ה-NBA שהיא לא יודעת כיצד להיפטר ממנו, למגרש המשחקים הפרטי שלו שהוא לקח על כתפיו והפך למקום שמח להיות בו. הוא יותר אחראי לכך מטייריק אוואנס שכבר איננו, או חברי קבוצתו דמרכוס קאזינס,  ג'ייסון ת'ומפסון, ג'ימר פרדט, ארון ברוןקס, או גראוויס ווסקווז.

הרקורד של הקבוצה ידוע: 8 נצחונות ו-19 הפסדים, לא מספר להתגאות בו. אבל הוא בחמישייה רק בשמונת המשחקים האחרונים, והוא הביא שינוי משמעותי מאד נאמר לו שזאת הקבוצה שלו. מאז קיבל את המושכות הוא קולע 20.7 נק' עם 7.1 אס' ו-3.2 ריב',, מספרים שגמדים אחראים לפניו כמגסי בוגוס, אירל בויקינס, ספאד ווב, קית' ג'נינגס, ואפולו נייט רובינסון, לא יכלו להגיע אליהם אפילו עמדו על סולם.

"תמיד הייתי הנמוך מכולם. אין בזה כל דבר חדש", הוא אמר הבוקר לספורטסנטר כשהוא לבוש כסנטה קלאוס נמוך המביא מתנות לילדי גיטו.

השחקן השמאלי הזה הוסיף כמה כלי נשק לארסנל שלו: 'FLOATER' החייב להיות בקשת הרבה יותר גדולה מכל שחקן אחר;  קליעת שלוש בטרנזישיון, זריקת 'STEP-BACK' מ-6 מטרים (כדי להתרחק מזרוע שומרת גבוהה),  'HESITATION DRIBBLE' המשגע את שומרו שלא יודע אם הוא הולך לכדרר או לא – ומתי הוא יוצא לדרך – וכן 'BANK SHOT' – קליעה עם הקרש – שהוא משתמש בה יותר מכל שחקן אחר בליגה, וכמובן כל שאר הזריקות המטורפות שלמד מפוינט גארד נמוכים אחרים (אם כי כמובן לא כמוהו!)  ככריס פול, ג'ייסון טרי, וסטיב נאש.

מאמנו באוניברסיטת וושינגטון שהיה בראיון איתו אמר שהוא "השחקן הפיקח ביותר שאימנתי, שהסטטיסטיקה האישית היא הדבר הפחות חשוב לו. הדבר היחיד שמעניין אותו הוא ה-W". הוא מוסיף שהבעייה היחידה שלו היא רצונו "TO KEEP EVERYBODY HAPPY" ואז הוא שוכח שהוא הכוח ההתקפי הראשי.

האם משחקו ללא חסרונות? ברור שלו. לפעמים הוא שוכח שבן מקלמור מעדיף ISOLATION בפינה. או שוכח שפרדט די נאבד בתוך קהל שחקנים. הוא גם לפעמים מנסה להיכנס לפקעת של שחקנים, ומשום מה עוזב את שחקנו ומנסה לעזור לסנטר לשמור על סנטר אחר בגובה 2.14 מ'.

אבל הוא מתגבר על חסרונות אלה במהירות.

עתה נותר דבר אחד: להבין שהוא מנהיג של קבוצת NBA, ולא יותר 'שחקן שכמעט לא ניבחר בדראפט'.

"אבל אני מתרגל", הוא אומר בצחוק.

 

 הפלח עשה את שלו, הפלח צריך ללכת

 

הפלח עשה כל כך הרבה טעויות במשחק ההפסד נגד יוסטון שאין מנוס מהקביעה שהסוס ניגמר לו. אני לא אומר שהוא "לא מאמן טוב". אני לא אומר שהוא "לא יודע לאמן".

מה שאני אומר הוא שהוא כנראה עייף,  מתוסכל, מוטש.  הוא גם עיקש כמו הפרד העקשן ביותר בקולחוז. רוצים דוגמאות:

1. ראיתם מה ג'יימס הארדן עשה להם ברבע הרביעי? הוא הרס לבדו את כל סאן אנטוניו. אבל הפלח הוא נגד 'דאבל-טים', מה לעשות. ככה הוא למד בקולחוז והוא לא  ייסוג מהחלטתו COME HALE AND HIGH WATER. אז הוא אכל אותה.

2. יש לו שחקן מצויין, מאט בונר. קולע מצויין. הערב שוב 2 מ-3. אבל הוא ברשימה השחורה של הפלח כפי שהיה דחואן בלייר, ולא יעזור שום דבר. הוא מגן הרבה יותר טוב מחצי מהשחקנים ששיחקו. הוא שומר הרבה יותר טוב מג'ינובלי, וגבוה הרבה ממנו. אז הוא מכניס את בונר ל-6 הדקות האחרונות אחרי שהמשחק גמור.

3. 20 ריבאונדים לדווייט האוארד. 14 ריב' לטורנס ג'ונס. כמה פעמים כתבתי שדנקן לא יכול יותר, וספליטר פשוט לא יכול? כמה שהוא היה צריך היום את בלייר! אבל הוא-הוא היה האחראי להדחתו וזריקתו.

4. הארדן, פרסונס, לין, ברוקס…50% מה-3. מה עושים במקרה הזה? שומרים 'אזורית'. אבל הפלח לא מוכן אפילו לשמוע על 'אזורית' או 'דטבל טים', והוא אכל אותצה בגדול.

להפסיד ככה בבית זה גרוע.

לדעתי הספארס גמרו, והדברים רק יילכו ויתדרדרו יותר עם דאנקן וג'ינובלי שלא יכולים יותר ברמה הזאת יותר מעשר דקות. תריסר דקות מקסימום.

לפחות הפלח היה לבוש דונגריז לפני החג. אני מחבב אותומ מאד, האמינו לי. אבל הוא עייף ותשוש.

הגיע הזמן לגולף בפלורידה!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. הספרס נכשלו בכל מבחן רציני השנה, בחוץ ובמיוחד בבית.
    כנראה ששנה שעברה באמת הייתה ההזדמנות האחרונה שלהם.

    אני מת על איזייה תומאס. מאוד שמחתי כשואסקז נשלח לטורונטו ופינה לו את מקומו בחמישייה. אם הוא ימשיך כך הוא עוד ייזכר כאחת מבחירות הסיבוב השני הטובות ביותר.

    את ג'ייסון קיד צריך לפטר אתמול ולא מחר.
    מעניין מי יילך הביתה ראשון, הוא או וודסון…

  2. ברוקלין נטס באמת מביכים, מסכים עם כל מילה. למעשה, הפועל ערבה שסוף סוף הצליחה לחבר ניצחון בליגה ב' אתמול נראית טוב יותר. ברור שצריך לפטר את ג'ייסון, השאלה היא איזה מאמן יוכל להוציא את העגלה מהבוץ, להגיע לפלייאוף ולהפסיד בכבוד למיאמי או אינדיאנה?

  3. מנחם, איך לעזאזל הגעת למסקנה שמול קלעי 3 צריך לשמור אזורית?
    הפלח הוא ממש לא הבעיה של הספרס, קבוצה שכבר 5-6 שנים מתפלאים איך מצליחה להוציא מים מהסלע.
    בונר קלע טוב, מדורג 12 בקבוצה בדפנסיב רייטינג, כמה מקומות נמוך מג'ינובילי, ולתחושתי רוב האנשים בעולם היו ממקמים את ג'ינובילי מאד גבוה ברשימת "מי היית רוצה על המגרש במשחק צמוד 5 דקות לסוף".
    דחואן בלייר ריבאונדר טוב, אבל לא עדיף על דנקן או ספליטר, בעונת 2011-12 בה הוא שיחק מעל 20 דקות למשחק הוא דורג אחרי שניהם בריבאונד רייט.
    נכון שאלו רק סטטיסטיקות, אבל אני מאמין שבלייר בחוץ לא כי הפלח לא חושב שהוא שחקן אלא כי הוא נותן תוצרת דומה לדיאו אבל מוסר פחות טוב ממנו משמעותית, מה שבשיטה של הספרס פוגע בשטף.

    1. הכל התבלבל כי כתבתי גם סקירה וגם "מעורב" באותו זמן (פלוס עייפות אחרי 9 שעות רצופות של כדורסל). התכוונתי ל-'אישית'. אישית צמודה, ולא לאזורית שהספארס שיחקו!
      SORRY

  4. פופוביץ מוציא מים מן הסלע
    בשנה שעברה היה לו מזל , אני רק מזכיר שמאז האליפות האחרונה של הספרס ב 2007 , הם לא הצליחו בפליי אוף להוציא העונה הקודמת.
    הוא המאמן המנוסה ואחד החכמים בליגה.
    בשנה שעברה היה לספרס מזל לפגוש בלייקרס המפורקת ללא גארדים , גולדן סטייט שעשו את העבודה בהדחה של דנבר וממפיס שעשו במכנסיים.
    הם היו מרחק שלשה מזכייה בטבעת שממש לא הגיעה להם אם קובי ווסטברוק לא נפצעים הם בחיים לא היו מגיעים לגמר.
    פופביץ מצליח עם סגל בינוני ביותר , ומייצר מאמנים לליגה הזו
    רד ממנו , הוא ממש לא הבעיה של הספרס.

    גיסון קיד לעומתו הוא בושה לענף , אם יוחלף במאמן אחר שיגיע עם הנטס לפליי אוף הוא לא יאמן יותר בליגה
    הנטס העונה זה הכשלון הכי גדול הכל הזמנים ולקיד חלק לא מבוטל בכך. אגב מי לדעתך עשוי להתאים לאימון הנטס ?
    מה העניין עם נייט מקמילן ? אין לו קבוצה כבר מספר שנים , נראה לי שהוא יכול להתאים , יהיה מצחיק אם יאחדו את גרי סלואן ווילאמס 🙂

    1. פופוביץ היה גדול. גם משה רבנו היה גדול. אבל משה רבנו ידע מתי לפרוש, ופופ – לא.
      פופ גם עקשן כפרד.
      מי שזוכר את המשחק השביעי בפלייאוף יידע למה אני מתכוון.

  5. טוב, כרגיל א.ב אמר לפניי את התשובה המתבקשת: בונר במקום ג'ינובילי? אזורית מול שלשות? "בונר" ו"שומר" באותו משפט? תהיה רציני, ד"ר. בדיוק את מה שא.ב רשם לגבי בלייר-דיאו רשמתי בתגובה למאמר אחר שלך מנחם. את מה שפופוביץ' שכח ספולסטרה לעולם לא יבין, פופוביץ' חינך ולימד חצי מצוותי האימון בליגה בערך ואתה מפטר אותו. ניפגש ביוני.

    1. לא יודע אם בונר במקום ג'ינובלי או במקום טוני פרקר, או במקום ספליטר. העיקר שישחק. הוא ניכנס ל-6 דקות ועושה יותר מחצי הקבוצה ב-30 דקות.
      אבל הפלח הוא מלך העקשנים, וכל הכבוד מה שהיה לו, אבל מה שהיה ניגמר!

    1. גם פרגוסון היה צריך ללכת לפני 5 שנים! הוא היה סנילי לחלוטין בשנתו האחרונה. כל מה שידע היה ללעוס מסטיק במשחקים.
      הוא גם אהב את הטיפה המרה יותר מדי.

      1. הדבר היחידי שיהיה טוב בזה שהוא ילך זה שינוי נגישה, 3 הגדולים שלהם לא יספיקו לפליאוף הרצחני( במערב) של השנה. אוקלהומה גדולים עליהם. פורטלנד יוסטון והשאר ממש לא פרייארים.

      2. מנחם אין לך חצי מושג בכדורגל, עזוב תפרוש.

        מה שפרגוסון עשה ב-5 שנים האחרונות זה זהב טהור.

        הוציא יהלומים מהמכרה.

        בחצי עשור הקרוב אתה תראה את הפירות.

        1. המאמן הגדול בהיסטוריה של הכדורגל שזכה שנה שעברה באליפות עם סגל ששווה בערך מקום 5,6 באנגליה ומנחם לס מאיזה חור בצפון קרוליינה קרא לו לפרוש לפני 5 שנים.

          זה משפט יותר אגדי מהנבואות שלך על האשים תאביט'.

  6. מנחם יפה שאתה מגיב לכל אחד בקפדנות ורצינות , אותי שכנעת . אני לא מבין באמת למה מחכים בניקס ובנטס , אם זה מקולקל צריך לתקן , וודסון וקיד פשוט לא יכולים.

  7. בונר שומר טוב? מנחם שוב אתה כותב ב-4 לפנות בוקר???

    מה עם מחזור הבוקסינג דיי באנגליה? אתה רואה ונהנה ממסורת של כדורגל שאין כמותה בכל העולם?

  8. הספרס הם באמת קבוצה נהדרת, כיף לראות אותם, ולא נשכח שבמבט לאחור lies a great path אבל לצערי כל משחק שראיתי שלהם השנה (וברוב המשחקים שראיתי הם ניצחו) היה ההרגשה שחסר משהו. אני לא יודע להצביע על פופ כי בכל זאת לא נשכח שהמאזן שלהם נהדר והם הגיעו לגמר NBA אבל יש הרגשה שהמנוע עבר כמה קילומטרים יותר מידי. אני מקווה שהם יגיעו רחוק אבל לא הייתי מהמר עליהם ליותר מפלייאוף אחד גג שניים בלי שינויים שחייבים לבוא.
    הנטס- בדיחה לא מצחיקה.

  9. טוב ג'ייסון קיד פשוט בדיחה, והאמת שזה היה די צפוי. מי לוקח שחקן פורש, טוב ככל שיהיה, לאמן את הקבוצה היקרה בהיסטוריה?

    לגבי פופ, אני חושב שכשמסתכלים על הסגל שלו, שבאמת נטול כוכבים למעט פארקר וחצי כוכב בקאווי לאונרד, אפשר להעריך מה שהוא עושה. בכל אופן הקבוצה שלו לא פראיירית בכלל. מה שכן-המשחקים שלהם משעממים תחת

  10. ועוד משהו ששמתי לב ב-nba:
    אף אחד בתקשורת לא מלכלך על המאמנים!!!
    בארץ ואפילו באירופה היו שמים למאמנים כמו ג'ייסון קיד או מייק בראון מטען חבלה מתחת לאוטו, וכמובן שהיו שוחטים אותם בתקשורת כבר מזמן
    אולי מנחם – תוכל להסביר את התופעה?
    האם זה בגלל שאני רואה משחקים ב nba tv ואילו בתקשורת המקומית קורעים אותם לגזרים?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט