אירועי דיומא – 14.03.2021: כדורגל ישראלי ועולמי, א"ק, פוטבול, NCAA, בייסבול, אגרוף, אופניים ושחמט

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 1C3E537A-112B-4EB8-9EED-309DE3CFA33C.jpeg

כדורגל ישראלי / ניר מועלם

ליגה העל – מחזור 25 :

20:00 מכבי פתח תקווה – הפועל באר שבע, ספורט 1 : אחרי שאתמול דאגו בנתניה, ק"ש והפועל חיפה לא להשיג נקודות(הפועל חיפה השיגה אחת אבל היא כבר לא חלק מהמירוץ לפליאוף העליון), ולכן החיים עכשיו יותר קלים עבור הפועל באר שבע שבמידה ותנצח את המשחק היום תהיה תלויה בעצמה בלבד במחזור האחרון של העונה הסדירה, שם תחכה לה בני יהודה של מאמנם לשעבר יוסי אבוקסיס, ובצד הכחול של פתח תקווה מרוצים אחרי התוצאות אתמול שלא סיבכו אותם יותר מידיי ונתנו להם עוד קצת אוויר, ובחדשות הטובות יותר – תיקו ככל הנראה יעלה אותם לפליאוף העליון(לא מעשי בגלל הפרש שערים). פתח תקווה מגיעה אחרי הפסד 2-1 לק"ש ואילו ב"ש אחרי 1-0 להפועל תל אביב ועם הרחקה נוספת של ג'וזוואה אליו מצטרף גם אלחמיד המושעה, ומעניין לראות איך יסתדרו היום ללא שניהם. הימור – תיקו שלא ממש טוב לשתיהן.

20:15 ביתר ירושלים – הפועל כפר סבא, ספורט 4 : המשחקים של אתמול הראו לנו שקבוצות התחתית הרוויחו נקודות על חשבון הקבוצות שלמעלה, כך שאפשר לומר שביתר נמצאת היום במצב יחסית נוח ועם ניצחון היום הם ישמרו על סיכויים מינימאלים להגיע לפליאוף העליון אבל כל תוצאה אחרת תסיים את החלום הזה ותכניס אותם לקרבות תחתית, ומנגד כפר סבא הסתבכה מאוד לאור התוצאות של אתמול והיא ירדה אל מתחת לקו האדום והיא רחוקה כעת 3 נקודות מבני סכנין שמעל הקו האדום. ביתר לא ניצחה כבר ארבעה מחזורים רצופים מה שגרם לה להתרחק מהחלום של משה חוגג, ובני יהודה לא ניצחה גם כן 4 מחזורים רצופים, מה שגם לה לרדת עד למתחת לקו האדום. הימור – ביתר ירושלים תשיג 3 נקודות ותשאיר לעצמה סיכוי להגיע לפליאוף העליון.

20:45 בני יהודה – מכבי חיפה, ספורט 5 : בני יהודה נכנסה אתמול יותר עמוק לבור והפער בינה לבין הקו האדום גדל ל-4 נקודות, ואילו בצד הירוק קיוו לראות את הצהובים מתל אביב מאבדים נקודות מה שלא קרה לבסוף, דבר שיצריך אותם לנצח היום את בני יהודה אחרת הפער יהיה יותר מנקודה אחת. בני יהודה מגיעה אחרי 1-1 מול ביתר ואילו מכבי חיפה מגיעה אחרי הפסד 2-0 למכבי פתח תקווה. הימור – מכבי חיפה חוזרת למסלול הניצחונות.

כדורגל עולמי/ צפריר אוזדובה

ליגה ארגנטינאית

בוקה ג׳וניורס- ריבר פלייט (23:00)

הדרבי הכי גדול בעולם הכדורגל. שני היריבות מבואנוס איירס שלמעשה שניהן במקור משכונת המהגרים האיטלקים בוקה הערב למשחק סוער באיצטדיון הבומבונרה במסגרת הליגה הארגנטינאית. להזכירכם העונה 26 הקבוצות התפצלו לשני בתים של 13 קבוצות ולהזכירכם ריבר בבית א ובוקה בבית ב. איך יכול להיות ששתי קבוצות שלא מאותו בית משחקות אחת נגד השניה? שאלה מצוינת.

התשובה: רק בארגנטינה. מסתבר שזה דבילי להפסיד משחקים יוקרתיים אז כל קבוצה משחקת נגד כל הקבוצות בבית שלה (כאשר 4 הראשונות עולות) ובמקביל כל קבוצה משחקת את הדרבי שלה נגד הקבוצה מהבית הנגדי, כלומר ריבר משחקת נגד כל הקבוצות מהבית שלה+ משחק דרבי נגד בוקה. ראסינג קלאב למשל תשחק נגד הבית שלה ואז דרבי נגד אינדפדיינטה. בכל אופן למשחק עצמו ב 9 המשחקים האחרונים ריבר ניצחה 5 פעמים לעומת 2 של בוקה ופעמיים תיקו. כלומר תחת גז׳רדו הגשינס (צ׳יקנס) של ריבר לא מפחדים מכלום. יחד עם זאת ריבר פתחתי את העונה בצורה בינונית ובמחזור הקודם הפסידה הפסד משפיל 1-0 לארחנטינוס ג׳וניורס בעוד בוקה דפקה 7-1 לולז סארספילד בחוץ ויש לה מאמן לא פחות מרשים מגז׳רדו (שבארגנטינה קוראים לו נפוליאון) מיגל אנחל רוסו האגדי.

ריבר תחסר את הבלם פינולה ואת מגן הנבחרת גונזאלו מונטיאל. בוקה את סאלביו, פאבון, וגונזלס השמועות אומרות שמרכוס רוחו הגדול שחקן הנבחרת עלול לעשות את הופעת הבכורה שלו כשהוא חוזר לסגל אחרי הפציעה.

ליגה איטלקית

פארמה- רומא (16:00)

רומא מהמקום ה 5 יוצאת לפארמה שנמצאת במקום ה 19 ושסיכויה להישאר בליגה נראים בלתי אפשריים. רומא מגיעה אחרי הניצחון הגדול על שחטאר בליגה האירופית והיא סופרת כבר שלושה ניצחונות רצופים בליגת האלופות בעוד שפארמה לא ניצחה כבר 15 משחקים ברציפות!!! בסיבוב הקודם זה נגמר 3-0 לרומא.

מילאן- נאפולי (21:45)

אחרי התוצאה המצוינת בליגה האירופית 1-1 מול מנצ'סטר יונייטד מילאן תארח את נאפולי. החיסרון של מילאן הוא הסגל הקצר ויהיה לה מאוד קשה נגד נאפולי אחרי ששיחקה בחמישי. נאפולי מגיעה אחרי ניצחון על בולוניה והיא בפורמה טובה של 3 ניצחונות מ 5האחרונים. בסיבוב הקודם זה נגמר 3-1 למילאן. זלאטאן הגדול עדיין פצוע ויפסיד את המשחק.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

מרתון "אגמון החולה"

הבוקר (זינוק ב-06:00) ייערך מרתון לרצים המהירים ביותר במדינה במרחק זה. אחת ממטרות המירוץ היא קביעת הרכב הרצים למשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הקרוב. כזכור, לפני כשנה וחודש, חמישה רצים ישראלים ירדו מ-2:10 במרתון סביליה. שלושת הראשונים – מארו טפרי, גירמה אמרה ואיימרו עלמיה – קבעו 2:07:20, 2:07:28 ו-2:07:45, בהתאמה. ימר גטהון וג'מבר מאלקם השלימו את החמישייה המופלאה עם 2:09:51 לשניהם. כל חמשת הרצים המעולים האלה ייקחו חלק מחר במירוץ. בנוסף אליהם, תרוץ גם לונה סלפטר למרחק זה ותיעזר במספר מושכים לשם הכתבת הקצב. לפני כשנה, אלופת אירופה ב-10,000 מטר קבעה תוצאה נהדרת של 2:17:45, כשניצחה במרתון טוקיו. עדות לכושרה הטוב של לונה התקבלה לפני מספר שבועות כשניצחה בחצי מרתון שנערך באיטליה בתוצאה של 67 דקות. נוסף על הרצים שהוזכרו, גם ביטי דויטש, רצה נהדרת בעלת שיא אישי של 2:32 במרתון (טובה יותר מהקריטריון האולימפי), תרוץ לחצי המרחק ותנסה לשפר את שיאה האישי (74 דקות).

המסלול באגמון החולה שבגליל העליון, מקום משכנם ומנוחתם של ציפורים רבות בדרכן צפונה ודרומה, הוא מהיר למדי ומורכב מחמש הקפות בנות מספר קילומטרים. מזג האוויר בבוקר צפוי להיות קר, בהיר וללא רוחות, כלומר "ידידותי" לרצים. כל שנותר הוא לאחל בריאות, הצלחה ושיאים אישיים לאתלטים.

פוטבול / מנחם לס

כשניו אינגלנד פטריוטס איבדו את הק"ב תום בריידי לטמפה-ביי היא חשבה שמצאה את האיש שיחזיר לה את התהילה – קאם ניוטון, ה-MVP של ה-NFL מ-2015. הפטריוטס החתימה את בן אטלנטה זה לעונת 2020, אבל דברים לא הלכו כמתוכנן כשניוטון נידבק בנגיף הקוביד-19 הפטריוטס סיימה את העונה 9-7, ולא עשתה את הפלייאוף. לפי הבוסטון גלוב הפטריוטס וניוטון הגיעו להסכם לעונה הבאה על 14 מיליון, אבל שני הצדדים ממשיכים במשא ומתן על חוזה ארוך-שנים.

בייסבול / מנחם לס

אטלנטה ברייבס החליטה לפתוח את האיצטדיון שלה ל-13,500 צופים, שהוא 33% מקיבולת האיצטדיון טרואיסט פארק שהקיבולת שלו 41,000. משחק הפתיחה באפריל 9 הוא נגד פילדלפיה פיליס. החלטה זו תשאיר שני מושבים ריקים בין צופים לשמור על בקשת המושל לשמור על סושיאל-דיסטנסינג. הבעייה של ג'ורג'יה היא שהיא המדינה האחרונה ברפובליקה באחוז התושבים שהתחסנו. ג'ורג'יה כמדינה היא מדינה דרומית מפגרת כשהקאונטרי נישלט ע"י רדניקים ורפובליקנים שעבורם 'חיסון' או 'חבישת מסיכה' הן תעודות זהות למוג-לב (אנא, מה 'הרבים' של 'מוג-לב' במקרה זה)

NCAA / מנחם לס

כמה מהטובות במכללות נאלצו לעזוב את הטורנירים של הקונפרנסים שלהם בגלל גילוי הנגיף אצל שחקן אחד או יותר. שני הקורבנות האחרונים היום הן וירג'יניה וקנזס, שתיהן בטופ-20.

אגרוף / מנחם לס

המתאגרף 'מרבלוס' מרווין הגלר, אחד הגדולים מכולם במשקל בינוני הלך לעולמו בגיל צעיר של 66.

המאמר הראשון שלי בידיעות אחרונות היה על אחד הקרבות הגדולים בכל הזמנים בין שוגר ריי ליאונרד ו'מרבלוס' מרווין הגלר. למעוניינים, הנה המאמר במלואו

https://hoops.co.il/?p=188144

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-ניס – קטע 8 ואחרון:

קטע 7 של אתמול, קטע המלך של המירוץ, היה צפוי כפי שהניב גם שבירת לב. זה התחיל עם קבוצת בריחה גדולה למדי, שהביאה לנו מחזה בלתי רגיל של לובש החולצה הירוקה, סם בנט, מושך בטיפוסים בחזית, על מנת לקושש נקודות בתחרות החולצה הירוקה. הקבוצה הלכה והידלדלה, עד שכללה לבסוף רוכב בודד – ג'ינו מאדר מקבוצת בחריין. השווייצרי אחז בפער של כ-20 שניות מקבוצת הפייבוריטים שמאחוריו בק"מ האחרון, עם סטטוס קוו שנראה שיביא לו ניצחון היסטורי. אלא שהמוביל במירוץ, פרימוז רוגליץ', לא משאיר פירורים לאף אחד במירוץ הזה. וכך הוא חזר בדיוק על הפעולה אותה נקט בקטעי הטיפוס הקודמים, כשהוא בורח במקטע האחרון ליריביו, והפעם גם שבר על הדרך את הלב לשווייצרי הצעיר ממש לפני הקו. מקס שכמן השלים את הפודיום. לרוגליץ' זהו הניצחון השלישי במירוץ (השוואת שיא במירוץ זה). הוא כעת הגדיל שוב את הפער בהובלה, כשאחריו שכמן (52+), ולאסוב (1:11+), יון איזאגיר (1:15+), בנוט והמילטון (1:34+), מרטאן (2:06+), קרוייזויק (2:07+), הייג (2:10+) ויורגנסון (2:21+).

כפי שסיפרנו אתמול, המירוץ לא יסתיים בניס כפי שהיה אמור, עקב התפשטות הקורונה באיזור. כך קורה גם בקטע 8 הנועל של המירוץ, שיתחיל ויסתיים באיזור העייר לוונס במקום. מדובר בקטע קצרצר וגבעי, עם סיום במישור, מה שצפוי לתת לנו (כנראה) מיאוץ סיום, שיתאים לחברים כמו בנט, דמאר, קוקאר, ניצולו, פדרסן, מתיוס וקריסטוף. לא משהו שאמור לשנות את העובדה שרוגליץ' יחגוג את הזכייה בסיום המירוץ. שידור ביורוספורט ב-15:30.

מירוץ טירנו אדריאטיקו – קטע 5:

קטע 4 של אתמול, שהיה גם כאן קטע המלך של המירוץ, היה ללא ספק אחד הטובים שראינו בתקופה האחרונה. הקטע נפתח בתקוות עבור חובבי הרכיבה בארצנו, כשקבוצת הבריחה מלפנים הצטמצמה לכדי מאדס וורסט שמיט מ-ISN. הדני אחז ביתרון מבטיח של כשלוש דקות בתחילת הטיפוס המסיים, אלא שזה הצטמצם מהר מאד לאור חבורת המטפסים האיכותית שמאחור. המהומה החלה עם התקפה של גראן תומאס, אליו הצטרף בהמשך טאדיי פוגאצ'אר. השניים תפסו את וורסט שמיט כ-5 ק"מ לסיום, ומעט אחר כך זוכה הטור ניער גם את תומאס, והמשיך לבדו. מתוך חבורת הפייבוריטים, המוביל וואוט ואן ארט המשיך להדהים עם הובלת המרדף אחר פוגאצ'אר, כשהקצב שהוא מכתיב משאיר מאחור מטפסים כאלאפיליפ, בארדה, ברנאל וניבאלי. בשלב זה, היחיד שניסה באמת לאתגר את פוגאצ'אר היה סיימון ייטס, שפרץ מתוך החבורה, והתקרב לסלובני. אלא שהאחרון הצליח לשרוד את ההתקפה, ולשמור על מרחק קבוע של כמה עשרות מטרים מהבריטי, ולזכות בקטע. ייטס הגיע 6 שניות לאחר מכן, בעוד שסרחיו היגיטה הצליח להקדים על הקו את מיקל לאנדה במאבק על המקום השלישי (כשאלו היו בראש חבורה שהצליחה לבסוף לברוח לוואן ארט). בסיום הקטע המרתק, פוגאצ'אר עבר להוביל במירוץ, כשאחריו ואן ארט והיגיטה (35+), לאנדה (38+), קינטאנה (41+), אלמיידה (45+), פוגלסאנג (55+), קאר (1:03+), פאברו (1:12+) ותומאס (1:25).

קטע 5 של היום הוא קטע שהדרך היחידה להגדיר אותו היא פסיכי. חלקו הראשון אמנם מישורי, אך מתנהל לאורך החוף האדריאטי, מה שעשוי להביא לפיצולים בדבוקה עקב רוחות הצד. אלא שההמשך מטורף עוד יותר, שם נקבל מספר הקפות סביב העיירה קסטלפידארדו, הקפות המתאפיינות באינספור טיפוסים קצרים ותלולים מאד, כולל בסיום. על הנייר נראה כמו מצע מושלם לעוד מאבק בין שלישיית הכוכבים אלאפיליפ-ואן ארט-ואן דר פול. אלא שקשה לדעת עד כמה גבה קטע אתמול מאמץ מהם (או מכל רוכב אחר). עדיין צפוי לנו קטע מרתק במיוחד, שעשוי להיות גם בעל השפעה על ה-GC, בעיקר אם ואן ארט יצליח להתאושש ולהשיג תוצאה יפה. שידור ביורוספורט 2 ב-14:15.



שחמט – סיבוב לפני אחרון באליפות ישראל הכללית ואליפות ישראל לנשים/שחר אלוני:

אנחנו בישורת הסופית של אליפות ישראל, ואתמול היה מחזור דרמטי.
במוצ"ש המשחקים מתחילים מאוחר וממשיכים עד הלילה, מה שכנראה העלה את מספר המשחקים המוכרעים (להבדיל מתיקו) וגם העלה את מספר הטעויות הבלתי מחויבות, שחלק מהן לא סבירות ברמות הללו, ובדרך כלל כמעט לא קורות.
במשחק המרכזי, מיכלבסקי ניצח את נבאתי שעשה לפחות טעות אחת גדולה, והפסיד תוך שעה ומשהו. המדורג ראשון מתרחק מהפסגה, ומיכלבסקי הותיק (שנמוך מנבאתי ב 80 נקודות מד כושר) נוטל את ההובלה לקראת הסיום.

המשחקים בשלושת השולחנות הבאים הסתיימו בתיקו (שלושה תיקו יחידים מתוך 16 משחקים), מה שסייע לשחקנים נוספים להיצמד לצמרת (אלה שניצחו בשולחנות הבאים).
רשימת המנצחים אתמול כוללת בין היתר את קובו הצעיר, וגם את סמירין, בירנבוים, שטיינברג וגדי רכליס שמתקרבים מעט לצמרת.
בגזרת הנשים באליפות הכללית, כמעט היה ניצחון כפול. מרסל אפרוימסקי ניצחה, ומיכל להב הפסידה בעמדה עדיפה בבירור (בשעות הלילה) והחמיצה הזדמנות לצבור 4 נקודות. לשתיהן כרגע 3 נקודות.

באליפות ישראל לנשים, שוייגר מנצחת יריבה שנמוכה ממנה ביותר מ 650 נקודות מד-כושר (!) נוגה אוריין המפתיעה,שוייגר שמה מאחוריה את ההפסד הבודד מלפני 4 ימים, והיא צועדת סולו בראש הטבלה ונראה שסיכוייה להיות אלופת ישראל לנשים מאד גבוהים.
סגניתה עד אתמול קטקוב, מבצעת טעות לא אופיינית ולא סבירה ומפסידה תוך 14 מהלכים. גם לויתן בעלת המד-כושר אחד הגבוהים בתחרות, מפסידה.
עדי פדרובסקי עושה תיקו (היחיד אתמול מתוך 7 משחקים) ונשארת בצמרת הגבוהה

לינקים לתחרויות:
אתר chess24
אתר chess-results



צמרת הטבלה באליפות ישראל הכללית:

1 Mikhalevski, Victor5.52552
2 Boruchovsky, Avital52541
3 Gorshtein, Ido52387
4 Nabaty, Tamir4.52638
5 Gorodetzky, David4.52495
6 Parkhov, Yair4.52407
7 Birnboim, Nathan4.52381
8 Kobo, Ori4.52460
9 Sokolovsky, Yahli4.52472
10 Solomon, Asif42356
11 Rechlis, Gad42513
12 Postny, Evgeny42605
13 Steinberg, Nitzan42553
14 Smirin, Ilia42614
15 Iliaguev, Nisim42332



מיכלבסקי נוטל את ההובלה, ויצטרך לעבור רק עוד שתי משוכות היום ומחר כדי להיות אלוף ישראל.
מיד אחריו בורוכובסקי וגורשטיין המפתיע עם 5 נקודות. גורשטיין כבר עולה ב 45 נק' מד כושר עד כה בזכות השגיו בתחרות.
נבאתי מתרחק מהצמרת ויתקשה לזכות, אך עדיין יש סיכוי. הוא בדבוקה של שחקני ה 4.5 ואיתו בין היתר גורודצקי, בירנבוים וקובו.
בדבוקה של ה 4 מתוך 7 אפשר לראות את שטיינברג, וכן את גדי רכליס, סמירין ופוסטני הותיקים שמתאוששים מפתיחה פחות טובה או משפרים עמדות לקראת הישורת הסופית.


משחקי הצמרת היום בסיבוב הלפני אחרון באליפות ישראל הכללית:

1 GM Mikhalevski (5½) 2552— — GM Boruchovsky (5) 2541
2 FM Gorshtein, I. (5) 2387— — IM Parkhov, Yair (4½) 2407
3 IM Gorodetzky (4½) 2495— — GM Nabaty, Tamir (4½) 2638
4 GM Kobo, Ori (4½) 2460— — FM Sokolovsky (4½) 2472
5 IM Birnboim, N. (4½) 2381— — GM Steinberg, N. (4) 2553
6 GM Smirin, Ilia (4) 2614— — GM Rechlis, Gad (4) 2513
7 GM Postny, E. (4) 2605— — FM Iliaguev, N. (4) 2332
השחקן מימין בלבן


מיכלבסקי ובורוכובסקי בקרב ישיר של רבי-אמנים, שתוצאה טובה בו מבטיחה סיכוי טוב לזכיה באליפות.
גורשטיין ינסה לנצל את מפגש הצמרת כדי להמשיך במעלה הטבלה.
בשאר השולחנות ינסו שחקני ה 4.5 או 4 נקודות לזכות בניצחון שיקרב אותם מאד למקומות הגבוהים.
וזה כולל גם מפגש פיקנטי בין הותיקים רכליס וסמירין בשולחן השישי, שניהם כמובן רבי אמנים ואלופי ישראל וחברי נבחרת בעבר.



צמרת אליפות ישראל לנשים:

1 Shvayger, Yuliya62327
2 Federovski, Adi4.51995
3 Katkov, Michelle4.52078
4 Lian, Marina41870
5 Gadasi, Noam41781
6 Reprun, Nadejda41968



יוליה שוייגר שהיא שחקנית מקצוענית בדרגן אמן בין-לאומי כללי, מובילה בבטחה רבה ושמה מאחוריה את המעידה מלפני מספר ימים.
עדי פדרובסקי וגם קטקוב ששמטה היום נקודה, ינסו להבטיח מדליה.
שחקניות ה 4 נקודות, כולל נועם גדסי המפתיעה ינסו להעפיל לצמרת הגבוהה.


משחקי היום בסיבוב הלפני אחרון באליפות ישראל לנשים:

1 WCM Gadasi, Noam (4) 1781— — IM Shvayger, Y. (6) 2327
2 Lian, Marina (4) 1870— — Federovski (4½) 1995
3 WFM Katkov, M. (4½) 2078— — Golovchanska. (3½) 1681
4 Reprun, N. (4) 1968— — Haitovich, A. (3½) 1981
השחקנית מימין בלבן



נועם גדסי המפתיעה פוגשת לצערה את שוייגר שגבוהה ממנה ב 550 נק' מד-כושר, ותנסה לתת פייט.
פדרובסקי וקטקוב ינסו לנצח יריבות נמוכות מהן במד-כושר ולהבטיח מקום בצמרת.
בשולחן הרביעי יפגשו שתי שחקניות חזקות, שעשו עד כה אליפות מתחת לציפיותיהן וינסו לנצל את ההזדמנות לעלות לצמרת.



לפוסט הזה יש 81 תגובות

  1. תודה לכולם.
    לטעמי טעות של הפאטס להחתים את האוברייטד בטירוף ניוטון שגם בשיאו היה סתם ק"ב בינוני ובעיקר עם אישיות של ילד בן 3.5.
    אמנם מצב הפרי אייג'נסי בעמדה זו לא מזהיר אבל לא הוא השחקן שיחזיר אותם לפלייאוף

  2. תודה לכולם,
    לא יודע איפה אפשר למצוא כזה מגוון ספורט במקום אחד.. שאפו!

    אלכס -תודה רבה על העשרה, ידעתי שיש לנו בשנים האחרונות רצים מצויינים אבל לא הבנתי כמה.

    צפריר – תודה על ההסבר על הליגה הארגנטינאית שבכל שנה משנה את פניה.

    שחר – אשמח להבין (אפילו שראיתי גמביט המלכה זה לא עזר) למה מפרידים בשחמט בין גברים לנשים? האם זה נשאר היסטורית ולא רוצים לשנות את הפורמט? זה ענף ספורט שלא כולל מגע גופני או מסתמך על יכולות פיזיות ולכן היתרון הטבעי של הגבר על האישה מתבטל.

    1. אם יורשה לי
      תמיד היה לגבר יתרון על אישה בשחמט
      וכמעט ולא ראו בנות שמצליחות להתמודד בצמרת העולמית הגברית הגבוהה יש לכך כמה סיבות
      אך זוהי עובדה.
      אפילו האחיות ההונגריות לא היו בצמרת העולמית הכללית .

      1. אז בעצם אתה אומר שגברים "חזקים" יותר מנשים גם שכלית?
        האם בגיל ההתבגרות גברים מקבלים בנוסף למסת שריר גם ראייה מרחבית, קוגניציה וקבלת החלטות טובה יותר מנשים? (שמקבלות במקום מסת שריר מסת שומן אבל אין מה להרחיב על זה כרגע)

        אני כבר לא יודע אם אני שואל שאלות ביולוגיות או פילוסופיות אבל זה ממש מעניין אותי…

        1. גם אותי זה מאד מעניין.
          גיבורת הילדות שלי היתה מארי קירי והייתי נרגש מאד להיות בביתה בוורשה לפני כ 28 שנים. אני חושב שנשים משום מה פחות מתעניינות בשח ולא ברור מדוע.
          העובדה היא שכמעט בכל ענף ספורט לגברים יש יתרון שנובע ממבנה גוף וממצב שבו במהלך האבולוציה הזכרים הם אלה שצדו והיו צריכים להיות מגני הנשים. רק במאה השנים האחרונות חלה קפיצה גדולה אצל הנשים. אולי צריך לחכות עוד כמה שנים בודדות….
          🙂

            1. כן, וואחד הפתעה עם הפשלה של אתלטיקו

          1. קנית אותי עם מארי קירי,
            כולם חושבים (אלה שפחות מתעניינים שהם כמעט כולם) שהיא צרפתייה אבל היא במקור מפולין כמו שציינת

            "כמה שנים" זאת הגדרה יפה… בטח שאנחנו כבר לא צדים אז גם אם הנשים לא יתפתחו הגברים בטוח יתנוונו

            1. פורצת דרך
              הקדישה עצמה למדע אבל החיים שלה גם טרגדייה.

            2. נכון. עזיבת מולדתה, מותו הנורא של בעלה בטרם עת ומחלתה הקשה, תוצאה של עבודתה.
              עצוב מאוד.

        2. לא ברור למה יש הבדלים בשחמט, אבל יש. אפשר רק לשער לא יודע אם ניתחו למה. אוחי גם כי ברוב המדינות יותר גברים משחקים

        3. אברי אני רק ציינתי עובדה
          יש לי כמובן גם דעה מדוע
          אבל חושש מאד להביע אותה כי זה עלול להתפרש חלילה באופן שגוי

        4. כמה מהנשים היו מהמובילות בעולם הרפואה. למשל ההונגרית-אמריקאית שהיא-היא שפיתחה את הדרך לחיסון עם המולקולה החדשה שפיתחה שכבר לפני 40 שנה לחיסון נגד הקורונה. היא הזוכה הבאה בנובל שטוקהוןלם. היא טענה שזוהי דרך האנושות להתגבר על מחלות שעד עתה לא היה להן פתרון. פייזר ומודרנה רק פיתחו את הטכניקה והייצור.

    2. היי אבי,
      מסורתית תמיד יש בעולם תחרות כללית שפתוחה גם לגברים וגםלנשים, ויחד עם זה תחרות נשים בלבד. כך שאישה יכולה לבחור איפה להשתתף.
      שוייגר למשל מספיק חזקה כדי להשתתף בסדר גמור בתחרות הכללית אבל בחרה את תחרות הנשים.
      חברותיה אפרוימסקי ולהב בחרו הפוך.
      המבנה נובע מכך שרוב הנשים מעדיפות להשתתף בתחרות נשים. גם בארץ וגם בעולם.
      בלי קשר לזה, עש הבדלי רמות, קשה לומר למה.

        1. היו בהסטוריה העולמית שתי נשים שאני יודע שנהגו להשתתף בתחרויות פתוחות של הצמרת העולמית.
          ורה מנצ'יק בשנות ה 20-30
          ויהודית פולגר בשנות ה 90' ואילך.
          דירוג השיא של פולגר היה 8 בעולם והיא היתה הרבה זמן בטופ 20 או 30 העולמי, שזה הישג מאד יפה.
          לרוב האשה הראשונה מדורגת בטווח של 100-150, לפעמים 50-100

            1. בכיף

  3. ניר ,צפריר ,אלכס ,פאקו ,מנחם ושחר תודה רבה
    ארחיב קצת על הכדורגל המקומי

    רגל מחזור לפני האחרון בליגת העל 3 משחקים חמים
    20.00 מכבי פ"ת -הפועל ב"ש

    כך נראה המאבק על שלושת כרטיסי הפליאוף האחרונים (לאחר שבמוצ"ש הבטיחה אשדוד 40 נק את העלייה לשם)

    4 פ"ת 36 נק +2 ביחס השערים
    5 ק"ש 35 מינוס 3
    6 נתניה 34 +7
    7 ב"ש 33 ויחס 0

    לכן פ"ת תעלה סופית אם תנצח כשגם תוצאת תיקו תשים אותה בעמדה נוחה אפילו אם תפסיד תהיה תלויה בעצמה במחזור הסיום
    ב"ש מצידה מעודדת מתוצאות אתמול ויודעת שניצחון והיא רביעית אך תיקו והיא נותרת במקום השביעי צמודה לנתניה השישית

    20.15 בית"ר ירושלים -כפ"ס
    כל שבוע אנו אומרים משחק עונה לירושלים אבל דומה שהפעם זה באמת שכן
    בית"ר עם 29 נקודות ניצחון והיא יכולה לפנטז עדיין על בית עליון בוודאי אם ב"ש לא תנצח שכן תהיה רחוקה רק 3 מק"ש החמישית עם הפרש שערים עדיף ו 2 מנתניה השניים הנ"ל הפסידו והשאירו את בית"ר עם סיכוי לעבור אותם
    הפסד מאידך ובית"ר רק 3 נקודות מעל הקו האדום קבוצת תחתית לכל דבר
    תיקו יהרוס סופית את הסיכוי לבית העליון אך ישמור על פער 6 הנק' מהקו האדום (בהינתן שבני יהודה לא תנצח את חיפה)

    21.00 בני יהודה -מכבי חיפה
    תוצאות השבת עשו להם רע
    המארחת אחרונה רואה איך סכנין בורחת ממנה 4 הפרש
    חיפה ראתה ר את מכבי תל אביב בורחת לה לאותו הפרש בפסגה.
    ולכן 2 הקבוצות חייבות נקודות ויהיה מרתק.

    בכדורסל משחק אחד ממחזור 22 ב 20.00
    הפועל ירושלים (4-11 ) מול הפועל חיפה (5-9)
    האורחת לא שיחקה מעל חודש מאז הפסידה בהרצליה 91-79

    עוד נרחיב על הכדורגל האירופאי

    ספרד

    מחזור 27 4 מש
    15.00 סלטה -בילבאו 2 הקבוצות צמודות בטבלה 33 נק' 4 מתחת למקום 7 שמוביל לאירופאית בהינתן שברצלונה לוקחת את הגביע( אם בילבאו תנצח אותה בגמר היא שם ללא קשר לליגה)

    17.15 גרנדה -סוסיאדד
    המארחת בדבוקת ה 33 נק' מקווה לחזור לאירופאית לאחר קמפיין נהדר השנה היא ניצחה בחמישי 0-2 את מולדה וקרובה להגרלת רבע הגמר האורחת חמישית 3 נק' פחות ומשחק עודף ביחס לסביליה הרביעית.

    19.30 אייבר -ויאריאל
    המארחת לפני אחרונה מגיעה למשחק 9 מש ללא ניצחון (3 תיקו ו 6 הפסדים )
    אך ניצחון יעלה אותם מעל הקו האדום
    ויאריאל שביעית אך גם היא במשבר גדול עם 8 משחקים ללא ניצחון מאז 4-0 בסלטה ב8/1 ( 5 תיקו 3 הפסדים)
    אך במקביל לכישלון בליגה היא מצליחה באירופאית ובחמישי חזרה עם ניצחון 2-0 בקייב בדרך הבטוחה להגרלת הרבע והחצי שתהיה בשישי

    22.00 סביליה -בטיס
    הדרבי הגדול
    סביליה התחילה נהדר את העונה אך החודש נקלעה למשבר גדול
    המשבר הגיע דווקא לאחר 10 ניצחונות רצופים.

    וכלל את ההדחות מהגביע ומהאלופות ו 2 הפסדים ברצף בליגה.
    הכל החל בהפסד 3-2 בבית לדורטמונד במפגש הראשון בשמינית הגמר של ליגת האלופות
    זה המשיך בהפסד ביתי לברצלונה 2-0 (בין לבין עוד ניצחה באוססונה)

    ומספר ימים אח"כ חטפה שער בגומלין הגביע בדקה 90 לאחר שפספסה לפני כן פנדל ולבסוף הפסידה בהארכה 3-0 לברצלונה בגביע והודחה באופן כואב.
    אח"כ הפסידה באלצ'ה 2-1 ולבסוף הודחה מליגת האלופות לאחר 2-2 בדורטמונד

    לכן כל שנותר לה הוא הליגה
    האליפות נראית אבודה עם מינוס 15 (אך 2 משחקים חסרים )
    אך המאבק שנותר על ליגת האלופות שם היא בעמדה טובה אך …חייבת להתאושש

    בטיס בדיוק הפוך בתקופה נהדרת שכוללת 4 ניצחונות רצופים כשגם קודם לכן הייתה בתקופה טובה
    כל הניצחונות הושגו בהפרש שער מה שמעיד על האופי הנהדר בייחוד שבשלושת המשחקים האחרונים היא כבשה שער מאוחר שהביא לה את הניצחון
    הרצף התחיל עם ניצחון 2-1 בויאריאל
    המשחיך ב 1-0 בחטאפה משער דקה 84 של איגלסיאס
    הקבוצה שיחזרה זאת בקאדיז עם ניצחון דקה 84 בקאדיז הפעם הכובש חואנמי
    ובשבוע שעבר הקבוצה הגדילה לעשות שניצחה את אלבס 2-3 לאחר פיגור 2-1 אך שוויון דקה 81 של חואקין ושער מהנקודה בדקה ה 88 של איגלסיאס הכריעו את המשחק .

    בקיצור צפוי דרבי מרתק ואם בטיס תנצח היא מורידה ל 3 בלבד את הפער מסביליה (ומשחק עודף)כאשר היא עוד ביתרון פנימי לאור התיקו במפגש הקודם.

    איטליה
    עוד היום
    16.00 טורינו -אינטר המארחת 2 מתחת לקו האדום (אך 2 משחקים חסרים ) האורחת מוליכה 6 הפרש בפסגה וניצחון יגדיל לפחות זמנית ל 9
    אינטר עם 7 ניצחונות רצופים ויחס 2-18

    19.00 קליארי -יובה
    קליארי רק 2 מעל הקו וגם זה בגלל 2 משחקים חסרים לטורינו
    יובה כנראה גומרת עידן היא הודחה השבוע באופן כואב מליגת האלופות מול פורטו .בליגה היא במינוס 10 ומשחק חסר ביחס לאינטר המוליכה ונראה ששלטון 9 השנים יסתיים .
    רונאלדו שכנראה יעזוב מקווה לסיים כמלך שערים (כרגע מוביל ) ולזכות בגביע האיטלקי
    אם יעשה זאת יעשה טריפל מדהים של אליפות +גביע +מלכות שערים בכל אחת משלושת הליגות הגדולות

    אנגליה מחזור 28 4 מש
    14.00 סאותהמפטון -ברייטון . משחק חשוב בעיקר לאורחת שלא ניצחה 5 מחזורים ומעל הקו רק בגלל הפרש שערים אך עם 2 מש חסרים

    16.00 לסטר -שפילד יונייטד האורחת השלימה עם הירידה לסטר כרגע ברביעייה אך רק 5 מוסטהאם ועוד עם משחק עודף ככה שאסור לה למעוד.

    18.30 ארסנל -טוטנהאם
    הדרבי הלונדוני בין 2 מנצחות שמינית גמר האירופאית, טוטנהאם בבית את זאגרב 0-2 וארסנל באתונה את אולימפיאקוס 3-1 שתיהן תהיינה קרוב לוודאי בהגרלת רבע הגמר האירופאית ועשויות להיפגש ברבע ואולי אף בחצי או בגמר.
    בליגה ארסנל רחוקה 7 נקודות מטוטנהאם מהמקום השביעי שאולי יספיק לליגה האירופאית ככה שנראה שהיא לא תגיע לכלום דרך הליגה .
    טוטנהאם מצידה מרחק 6 נק' ושני משחקים חסרים מצ'לסי שכרגע רביעית וניצחון והיא חזק במאבק על טופ 4

    21.15 מ.יונייטד -ווסטהאם
    המארחת ניצחה את הסיטי בליגה אך מעדה עם 1-1 בבית מול מילאן באירופאית.
    יונייטד שנייה אך ווסטהאם חמישית רק 6 ממנה ועוד עם משחק חסר ככה שניצחון של האורחת והיא חזק במאבק ויונייטד תהיה בסכנה לאיבוד המקום באלופות

    גרמניה מחזור 25 3 מש השלמה
    14.30 לברקוזן -בילפלד המארחת שישית 3 מפרמקפורט הרביעית שתשחק אחריה .בילפלד לפני אחרונה 2 נקודות מחוף מבטחים

    19.00 שטוטגרט -הופנהיים משחק של מרכז טבלה אולי אולי שטוטגרט תהיה בעמדה להאיבק על כרטיס לאירופאית

    המשחק המרכזי
    16.30 לייפציג -פרנקפורט
    המארחת שנייה עם 6 ניצחונות ליגה רצופים ו 8 בגרמניה כולל גביע אך הניצחון של מינכן הרחיק אותה 5 מלייפציג ככה שהיא חייבת לנצח בכדי לחזור ולנשוף בעורף מינכן והיא מגיעה מאוכזבת לאור הקלילות בו הודחה מול ליברפול המאכזבת בשמינית גמר האלופות (4-0 בסיכום )

    פרנקפורט נעצרה בשבועיים האחרונים והיא עם 1/6 לאחר 5 ניצחונות ברצף היא מוליכה בנקודה בודדת על דורטמנד ואם לברקוזן תנצח כצפוי היא תשתווה אליה ותוסיף לה לחץ

    צרפת מחזור 29 במוקד

    16.00 לאנס -מץ שישית מול שביעית במאבק על האירופאית

    18.00 מונאקו -ליל
    המארחת הפסידה במחזור הקודם לאחר 12 משחקים והיא תנסה להתאושש על חשבון המוליכה ערב המחזור.
    ליל עם 10 משחקים ללא הפסד אך עלולה להפסיד את הפסגה גם בתוצאת תיקו

    22.00 פ.ס.ז -נאנט
    פ.ס.ז תוכל לעלות לפסגה אם ליל תמעד וזאת ערב משחקה מול אותה ליל בשמינית גמר הגביע ולפני הגרלת רבע גמר האלופות בשישי המצב רוח בשמיים נאנט לפני אחרונה

    ליגות נוספות
    הולנד מחזור 26
    במוקד 15.30 איינדוהבן וזהבי מול פיינורד האורחת חמישית 8 מאינדוהבן השנייה וזהבי ינסה להמשיך בכושר הכיבוש הנהדר שלו

    17.45 איאקס תצא לזוולה

    יוון מחזור אחרון בליגה הסדירה כל המשחקים ב 19.00
    בקרב קצוות אולימפיקוס תצא ללאריסה נועלת הטבלה
    במוקד פאו -פאוק

    בלגיה 21.45 חצי גמר הגביע אנדרלכט -גנק
    המנצחת תפגוש בליאז בגמר
    אנדרלכט עם 13 גמרים 9 זכיות אך אחרונה רק ב 2008 עם 2-3 על גנט מאז שיחקה בגמר 2015 והפסידה לברוז 2-1
    גנק 5 גמרים 4 זכיות
    זכייה אחרונה 2013 עם 0-2 על סרקל ברוז גמר אחרון 2018 הפסידה לליאז 1-0 ואותה תרצה לנצח בגמר 2021

    1. ניר תודה מיוחדת …כששלחתי את התגובה לא היה פירוט למשחקי ליגת העל …כשגמרתי לשלוח …ראיתי שפירטת נהדר ….

      1. כן, אני מעלה לאחרונה את הסיקורים קצת באיחור כי אני רוצה לרשום אותם כשהטבלה מעודכנת כי בשלב הזה של העונה כל משחק שמשוחק משפיע על כל הטבלה ועל כל הקבוצות 🙂

  4. ניר, מנחם, שחר ואהרון, תודה רבה ושבוע טוב.
    המרתון המיוחד שנערך הבוקר באגמון החולה לרצים המהירים ביותר בישראל עמד בהחלט ביעדיו והיה האיכותי ביותר אי פעם על אדמת המדינה.
    חמישה רצים ירדו מ-2:10. מארו טפרי הוביל את השדה עם 2:07:44. גירמה אמרה הגיע שני לאחר 2:07:50. גודאדו בלאצ'או סיים מרתון בכורה חלומי בתוצאה של 2:07:54.

    לונה סלפטר קבעה תוצאה מצוינת של 2:22:37.

    לתוצאות המלאות:
    https://www.iaa.co.il/html5/?_id=12540&did=9489&G=12540

      1. אבי, תודה על השאלה. ברמה האירופית, תוצאות של מתחת לשעתיים ועשר שוות ביום מקום בעשירייה הראשונה באליפות היבשתית, אם לא למעלה מכך. העניין הוא שהמושג "יום נתון" משמעותי מאוד מרתון. לרוב, האליפויות הגדולות נערכות בקיץ ומתקיימות בימים חמים. לעתים הקצב יורד בשל כך והריצות הופכות לטקטיות יותר (דוגמה די קיצונית לכך היא אליפות העולם האחרונה בקטאר. המרתון הוזנק בה בשעת לילה ועדיין הרצים, ובייחוד הרצות, סבלו מאוד מתנאי החום, ששיבשו עבור כולם את הריצה).

        גם במרתונים מסחריים, כאלה שנערכים בערים שונות ברחבי העולם, תוצאות שכמו שקבעו חמשת הראשונים הבוקר (וכמובן תוצאתה של לונה), עשויות להביא את האתלטים למקומות בכירים בדירוג.

  5. תודה רבה לכולם על ההשקעה.
    כיף לראות שדיומא מקבל חיים חדשים ואיכותיים לאחרונה.

    בוקה – ריבר, משחק שהייתי רואה תמיד כילד, אני חושב שבוקה מגיעה הפעם למשחק ביתרון קל על פני ריבר מבחינת יכולת על הדשא, אבל ג'זארדו תמיד מתעלה על עצמו ברגע הנכון, ואני עדיין לא מבין איך אף קבוצה באירופה לא חטפה אותו מזמן.

    1. לפני איזה שבועיים התפרסם בארגנטינה שגז׳רדו היה מרחק דק מלסגור בבארסה שנה שעברה ובסוף זה נפל. באמת ראוי למועדון גדול באירופה.
      אין לבוקה שום יתרון על ריבר במגרש. ריבר טובה יותר!

  6. שלום רב לכולם
    בוקר עצוב במיוחד לחובבי אמנויות הלחימה עם היוודע הידיעה על מותו הפתאומי של מרוולוס מארוין הגלר , מגדולי האגרוף בכל הזמנים , ואחד משני המתאגרפים החביבים עלי .

  7. כצפוי קטע כאוטי בטירנו, כשלמסלול הפסיכי נוספים תנאי מזג אוויר רטובים. הדבוקה מתפוצצת לחתיכות ומתאחדת מחדש פר דקה. כרגע קבוצה סופר חזקה מלפנים של ברנאל, ואן דר פול, ואן ארט, היגיטה ופוגאצ'אר.

            1. נגזרת של זה.

    1. זה הימור במרחק הזה. בטח עם הסיוע שיש לפוגאצ'אר. הוא עושה חשבון שהוא יכול לקחת עליו כמה שניות בסיום היום, כמה מחר ואולי בנג"ש בסוף.

            1. ססעמק מי שם ג'ירו בסוף עונה…

  8. סיכום היום
    מכבי חיפה עומדת במבחן
    בית"ר חזרה איכשהו למאבק על הבית העליון
    היום
    מכבי פ"ת -ב"ש 0-0
    מכבי חיפה מנצחת 2-0 בבני יהודה
    בית"ר הופכת פיגור ל 1-2 על כפ"ס

    הטבלה מחזור לסיום העונה הסדירה
    1. מכבי תל אביב 57 נק' יחס 20-47 +27 (תסיים הסדירה ראשונה או שנייה )
    2. מכבי חיפה 56 נק' יחס 20-50 +30 (1-2)

    3. אשדוד 40 נק' 25-35 +10 (3-4)

    4 מכבי פ"ת 37 נק' 22-24 +2 (3-7 )

    5. ק"ש 35 נק' 28-25 מינוס 3 (4-8)

    6. נתניה 34 נק' 28-35 + 7 (4-8)
    ——————————–
    7 ב"ש 34 נק' 29-29 0 (4-8)
    8 בית"ר 32 נק' 30-31 +1 (5-10)

    9 הפועל חיפה 30 נק' 34-29 מינוס 5 ( 8-10 )
    10 חדרה 29 נק' 27-23 מינוס 4 ( 8-12)
    11 הפועל תל אביב 26 נק' 27-16 מינוס 11 ( 10-13)
    12 סכנין 26 נק' 36-14 מינוס 22 (10-13 )
    ———————————————–
    13 כפ"ס 23 נק' 32-19 מינוס 13 ( 11-14)
    14 בני יהודה 22 נק' 34-15 מינוס 19 ( 13-14 )

    מחזור הסיום שבת
    מכבי תל אביב -הפועל תל אביב
    ב"ש -בני יהודה
    סכנין -מכבי פ"ת
    אשדוד -בית"ר ירושלים
    חדרה -הפועל חיפה
    כפ"ס -ק"ש
    מכבי חיפה -מכבי נתניה

    הספקולציות
    מקום 1 מכבי תל אביב (תארח את הפועל תל אביב בדרבי )
    1 ניצחון והיא אלופת העונה הסדירה
    2 תיקו ותיקו או הפסד של מכבי חיפה והיא אלופת העונה הסדירה
    3 הפסד והפסד של מכבי חיפה והיא אלופת העונה הסדירה
    4 תיקו וניצחון חיפאי והיא סגנית
    5 הפסד ואי הפסד של חיפה והיא סגנית

    מקום 2 מכבי חיפה (תארח את נתניה )
    1 ניצחון ואי ניצחון של מכבי והיא אלופת הסדירה
    2 תיקו והפסד של מכבי והיא אלופת העונה הסדירה
    3 אם מכבי תל אביב תנצח או אם היא תפסיד והיא סגנית
    4 תיקו שלה ואי הפסד של מכבי תל אביב והיא סגנית

    מקום 3 אשדוד (תארח את בית"ר )
    מעשית שלישית
    רק הפסד שלה וניצחון של פ"ת בהפרש כולל 9 ומעלה יוריד אותה למקום הרביעי

    מקום 4 מכבי פ"ת (תצא לסכנין )
    1 כאמור התסריט של ניצחון והפסד אשדוד ב 9 מצטבר והיא שלישית
    2 ניצחון בתסריט נורמלי והיא רביעית
    3. תיקו מבטיח מעשית מקום 4 אלא אם כן ק"ש תנצח 5 ומעלה
    4 במידה ותפסיד וק"ש נתניה וב"ש ינצחו רק אז תרד למקום השביעי
    5 אם תפסיד והשלישייה שמחתיה לא תנצח תישאר רביעית אחת תנצח תרד לחמישי ו 2 ינצחו תרד לשישי

    מקום 5 ק"ש (תצא לכפ"ס)
    1 אם תנצח תבטיח מקום חמישי ובהינתן שפ"ת תפסיד מקום רביעי (או 5 הפרש ותיקו פ"ת)
    2 במידה ותסיים בתיקו תצטרך שנתניה או ב"ש לא ינצחו ואז היא בפליאוף העליון במידה ושתיהם מנצחות היא יורדת למקום השביעי במידה ואחת מהן תנצח היא שישית ואף אחת היא חמישית
    3 אם תפסיד תוכל לרדת עד מקום 8 אם נתניה וב"ש לא יפסידו ובית"ר תנצח
    במידה ונתניה או ב"ש יפסידו היא תקדים את המפסידה ואז תקווה שבית"ר לא תנצח

    בקיצור כל תסריטי ההפסד
    3. א נתניה וב"ש לא מפסידות ובית"ר מנצחת מקום 8
    3 ב. נתניה או ב"ש מפסידות ובית"ר מנצחת מקום 7
    3 ג נתניה או ב"ש מפסידות ובית"ר לא מנצחת מקום 6
    3 ד נתניה וב"ש מפסידות ובית"ר מנצחת מקום 6
    3. ה נתניה וב"שמפסידות ובית"ר לא מנצחת מקום 5

    מקום 6 מכבי נתניה (תצא למכבי חיפה )
    1 ניצחון תיאורטית גם אם תנצח לא בטוחה בשישייה אבל לא ראלי כי ב"ש תצטרך לנצח לפחות 7 שערים יותר ממנה
    אם תנצח תהיה כאמור שישית מעשית ואז תעלה לחמישי אם קרית שמונה לא תנצח ולרביעי אם פ"ת תפסיד

    2 תיקו
    א. תסיים חמישית אם ק"ש תפסיד ואם ב"ש לא תנצח (ובהינתן שבית"ר לא תנצח 6 ומעלה )
    ב. תסיים שישית עם ק"ש תפסיד או אם ב"ש לא תנצח
    ג. תסיים שביעית אם ק"ש לא תפסיד וב"ש תנצח

    3. הפסד
    תסיים שישית רק אם גם ב"ש תפסיד ובית"ר לא תנצח
    תסיים שביעית אם רק 1 יקרה
    תסיים שמינית אם שניהם יקרו

    מקום 7 ב"ש (תארח את בני יהודה )
    גם ניצחון לא יבטיח מקום 6
    שכן אם פ"ת לא מפסידה ונתניה וק"ש מנצחות והיא שביעית
    אך אם 1 בלבד קורה היא חמישית אם 2 קורה שישית ואם 32 קורה רביעית

    תיקו
    תצטרך הפסד של נתניה או ק"ש וכן שבית"ר לא תנצח
    אם בית"ר מנצחת תצטרך הפסד של שתיהן
    אם בית"ר מנצחת ואחת מהן לא מפסידה לא יספיק לב"ש תיקו כמו אם שתיהן לא מפסידות (אפילו שבית"ר לא תנצח)
    במידה וגם בית"ר תנצח וגם נתניה וק"ש לא יפסידו תסיים שמינית

    הפסד מחוץ לטופ 8 למעט אם נתניה תפסיד לפחות 7 יותר ושבית"ר לא תנצח
    אם תפסיד ובית"ר תנצח תסיים שמינית

    מקום 8 בית"ר ירושלים (תצא לאשדוד )

    אצל בית"ר נתחיל הפוך

    הפסד
    תסיים תשיעית אם הפועל חיפה תנצח או אם חדרה תנצח ( את אותה הפועל חיפה) וביחד עם ההפסד של בית"ר יגיעו ל 6 יחד
    תסיים שמינית בניצחון נורמלי של חדרה או שיהיה תיקו בין חיפה לחדרה

    תיקו
    תסיים שמינית (למעט ניצחון 5 הפרש לפחות של הפועל חיפה על חדרה)

    מה קורה אם ניצחון
    צריכה שלפחות 2 מ 3 הבאים יקרו
    1 הפסד של ק"ש
    2 הפסד של נתניה (תיאורטית גם תיקו וניצחון בית"רי של 6 ומעלה יספיקו)
    3 אי ניצחון של ב"ש

    בהינתן ש רק 1/3 קורה בית"ר שביעית מחוץ לפליאוף
    0/3 קורה והיא שמינית
    3/3 קורה והיא חמישית.

    מקום 9 הפועל חיפה (תתארח בחדרה)

    הפועל חיפה לא תוכל להעפיל לבית העליון גם אם תנצח במקרה הטוב תוכל לעבור את בית"ר אם זו תפסיד (ובתסריט מופרך גם תיקו)
    ולסיים במקום 8

    תיקו מותיר אותה במקום התשיעי
    הפסד והיא תרד למקום העשירי

    מקום 10 הפועל חדרה (תארח את הפועל חיפה )

    ניצחון מבטיח לחדרה מקום 9 ( ובצירוף ניצחון שלה והפסד ירושלמי של 5+ תעלה למקום 8 )
    תיקו והיא נשארת עשירית

    בהפסד אמורה להישאר עשירית שכן הפרש השערים שלה טוב בהרבה מהפועל תל אביב וסכנין רק תסריט הזוי יוריד אותה ל 11 ועוד יותר הזוי ל 12

    מקום 11 הפועל תל אביב (תתארח אצל מכבי תל אביב בדרבי)

    גם ניצחון אמור להשאיר אותה 11 (תסריט הזוי יעלה אותה ל 10 או יוריד אותה ל 12 )

    תיקו תישאר 11 אם סכנין לא תנצח ותרד ל 12 אם סכנין תנצח

    מקום 12 סכנין ( תארח את מכבי פ"ת)
    ניצחון יכול לעלות אותה מקום אם הפועל תל אביב לא תנצח ובתסריט הזוי למקום 10 ע"ח חדרה
    תיקו תעלה מקום אם הפועל תפסיד בדרבי

    הפסד יוריד אותה מקום אם כפ"ס תנצח

    מקום13 כפ"ס (תארח את ק"ש)
    תצא מהקו האדום רק אם תנצח
    וסכנין או הפועל תל אביב יפסידו (לגבי הפועל תל אביב תלוי תוצאה )
    אם שתיהם יפסידו יכולה לעלות גם למקום 11
    תיקו ויכולה לרדת למקום האחרון אם בני יהודה תנצח
    בהפסד יקרה אותו דבר (אם תובס לפחות 6 תרד גם בתיקו של בני יהודה )

    מקום 14 בני יהודה (תצא לב"ש)
    הפסד או תיקו והם יישארו במקום האחרון (תיקו בתסריט הזוי גם יעלה אותה מקום)
    ניצחון שלה ואי ניצחון של כפ"ס יעלה אותה מקום לקראת הפליאוף.

  9. בכדורגל האירופאי

    ספרד מחזור 28
    סביליה מנצחת את בטיס 0-1 ומתבססת במקום הרביעי המוביל לליגת האלופות
    במאבק על האירופאית
    סלטה ובילבאו מסיימות ב 0-0
    גרנדה מנצחת את סוסיאדד 0-1 ומרחיקה את האחרונה מסביליה במאבק על האלופות
    ויאריאל מתאוששת בניצחון 3-1 באייבר

    איטליה מחזור 27
    נראה שהיום ניתן להכתיר מעשית את אינטר כאלופת איטליה לאחר עשור לאחר 2-1 קשה מאד בטורינו משער ניצחון של לאוטרו מרטינס 86 לאחר שער יתרון מהנקודה של לוקקו
    מילאן השנייה נוצחה בבית מול נאפולי 1-0
    יובה גברה 3-1 בקליארי עם שלושער של רונאלדו שהתבסס בפסגת טבלת מלך השערים
    יובה תפגוש בנאפולי במשחק השלמה בשלישי אם תנצח תחלוף על פני מילאן אך תהיה עדיין במרחק 7 מאינטר עם 27 נק' בקופה נראה מאוחר מדי
    רומא הפסידה בפארמה

    וכך נראית הצמרת
    1 אינטר 65
    2 מילאן 56
    3 יובה 55 (חסר)
    4 אטאלנטה 52
    5 נאפולי 50 (חסר)
    6 רומא 50
    7 לאציו 46 (חסר )

    אנגליה מחזור 28
    לסטר הביסה את שפילד 0-5
    מ.יונייטד גברה 0-1 קש על ווסטהאם
    ארסנל מנצחת את טוטנהאם 1-2
    בתחתית ברייטון מנצחת בסאותהפטון 2-1
    כך נראה המאבק על האלופות שם
    1 סיטי 71 (30 מש)
    2 מ.יונייטד 57 (29 )
    3 לסטר 56 (29)
    4 צ'לסי 51 (29 )
    —————–
    5 ווסטהאם 48 (28)
    6 אברטון 46 (28 )
    7 טוטנהאם 45 (28)
    8 ליברפול 43 (28 )
    9 וילה 41 (27 )

    גרמניה
    לייפציג שמטה נקודות חשובות לאחר 1-1 עם פרנקפורט ומינכן חוזרת ליתרון 4 בפסגה
    לברקוזן מפסידה בבית לבילפלד 2-1
    שטוטגרט את הופנהיים 0-2

    הצמרת לאחר 25 משחקים
    1 מינכן 58
    2 לייפציג 54
    3 וולפסבורג 48
    4 פרנקפורט 44
    5 דורטמונד 42
    6 לברקוזן 40

    צרפת מחזור 29
    ליל המוליכה שמטה נקודות עם 0-0 במונאקו ולאחר שגם ליון שמטה נקודות הכל היה מוכן לחזרתה לפסגה של האלופה פ.ס.ז
    מול נאנט הלפני האחרונה
    בדקה ה 42 זה גם קרה משער של דרקסלר שהייתה גם התוצאה במחצית
    אבל נאנט הלפני האחרונה טרם המחזור הדהימה את אירופה והפכה לניצחון 2-1

    צמרת הטבלה לאחר 29 מחזורים
    1 ליל 63
    2 פ.ס.ז 60
    3 ליון 60
    4 מונאקו 56

    בהולנד
    רק 1-1 לאינדוהבן עם פיינורד איאקס מנצחת 2-0 בזוולה ועולה ל 8 הפרש וחסר
    ויטסה מנצחת 3-1 באוטרכט

    בבלגיה גנק מנצחת את אנדרלכט 1-2 ועולה לגמר הגביע מול ס.ליאז
    הגמר ישחזר את גמר 2018 אז ניצחה ליאז 0-1
    קודם לכן בגמר 2000 ניצחה גנק 1-4
    גנק שלישית בליגה וליאז 12 בליגה
    הקבוצות נפגשו בליגה ב 23 /8 בליאז הסתיים 0-0
    וכן ייפגשו ביום שישי הקרוב
    ביוון הסתיימה העונה הסדירה פאו גברה 1-2 על ]פאוק
    אולימפיאקוס 16 הפרש בראש
    בטורקיה פנרבחצ'ה הפסידה
    בפורטוגל פורטו ניצחה ועלתה זמנית למקום השני

  10. בשני בספורט המקומי
    כדורגל שמינית גמר גביע המדינה
    20.00 בית,ר תל אביב -הפועל רמת גן
    המארחת שלישית האורחת שמינית 2 הקבוצות זכו בגביעים בעבר אך המארחת טרם קום המדינה.
    לפני כשבוע וחצי סיימו הקבוצות באותו המגרש ב 3-3 כאשר בית"ר פיגרה 3-1 עד הדקה 85 והשוותה 90+5
    בתחילת העונה רמת גן ניצחה כאן 2-1 בגביע הטוטו ו 0-1 ביתי במסגרת הליגה
    משחק רביעי מסגרת שלישית

    20.15 כפר שלם -הפועל ירושלים
    קרב קצוות בין האורחת המוליכה למארחת הלפני אחרונה
    ב 10/9/20 ירושלים ניצחה כאן 2-0 בליגה ב 1/1 שוב ניצחה ירושלים 0-2 הפעם בבית

    כדורסל מחזור 19
    18.10 הרצליה -ראשון המארחת 10-7 מול האורחת 9-6 במאבק על הסיכוי לפליאוף ראשון לאחר 84-86 דרמטי על הפועל תל אביב
    21.00 מכבי חיפה -הפועל תל אביב קרב תחתית בין נועלת הטבלה 14-2 להפועל תל אביב עם 12-3

    באירופה משחקי השלמה

    ספרד מחזור 27 22.00
    ברצלונה מארחת את הואסקה ואם תנצח תעלה למקום השני מרחק 4 בלבד מאתלטיקו כאשר הם עוד צריכות לשחק ביניהן
    מה שיהווה נחמה קלה על ההדחה מליגת האלופות

    אנגליה 28 22.00
    וולבס מארחת את ליברפול האורחת מעודדת מעלייה לרבע הגמר באלופות תתקרב 5 הפרש מצ'לסי במקום הרביעי המוביל לאלופות אם תנצח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט