הלייקרס, הג'אז, הנאגטס, פילי וגם ציון ודני ביום שישי הגדול!/דור בלוך

הלייקרס, הג'אז, הנאגטס, פילי וגם ציון ודני ביום שישי הגדול!/דור בלוך

3:00 וושינגטון וויזארדס (21-14) – פילדלפיה 76'ס (12-25):

האם פגרת האולסטאר עצרה את המומנטום של וושינגטון?

הוויזארדס הגיעו לפגרה עם 6 נצחונות ב-9 משחקים כולל נצחונות יוקרתיים על שתי הקבוצות של ל.א, אבל בחזרה מהפגרה ההגנה שלהם נראתה כמו שנראתה בחלק המוצלח פחות של העונה, והם הובסו 112-127.

אם תשאלו אותי אני לא קונה את המומנטום החיובי של הקבוצה הזאת. ווסטברוק הוא לא שחקן לכדורסל מנצח, והסגל המסייע של הוויזארדס לא טוב מספיק, עד כמה שאני מחבב את בריאנט שהוא באמת שחקן חביב. מי שנהנה ממשחק חיובי מול ממפיס היה דני אבדיה ויהיה מעניין לראות האם הוא ממשיך את המומנטום והופך את עונת הרוקי שלו לפחות לעונה סבירה.

פילי חוזרת רק היום מפגרת האולסטאר אליה יצאה כאחת הקונטנדריות, כשהיא משתמשת באמביד בצורה אפקטיבית בהרבה לעומת העונה שעברה, פוטנציאל הגנתי נהדר ברור שיש לה עם סגל שנשען על סימונס ואמביד, אבל גם ההתקפה התחילה להיראות טוב יותר עם תצוגות של 130 מול אינדיאנה ו-131 (בהארכה) מול יוטה החזקה.

השאלה הגדולה עם פילי היא האם היא הולכת על טרייד או הבאת שחקן ששוחרר מקבוצה אחרת לפני הפלייאף, כי עם כמה שאני נהנה מהרנסנס שלהם ומההצלחה המפתיעה, לפחות אותי, של השילוב מורי את דוק, אני לא חושב שיש להם דיי כוח אש כדי לנצח את ברוקלין, והדרך לגמר, מה לעשות, עוברת דרך הנטס.

הימור: פילי ב-20

3:00 ממפיס גריזליס (16-17) – דנבר נאגטס (15-21):

מי שבלט מאוד באותו משחק מול וושינגטון הוא וולנצ'יונס שהתפוצץ ל-20-29, האם יש לו כוח לתצוגה נוספת כזאת, והפעם מול יריבה חזקה בהרבה?

הגרזליס הצליחו להתגבר בסה"כ יפה על הפציעה של מוראנט בתחילת העונה, ויחד עם ולנצ'יונס, קייל אנדרסון ועוד שורה של שחקנים משלימים הם עושים עונה מאוד יפה, אולי המרשימה ביותר במערב ביחס לסגל השחקנים שיש לה.

אבל הלילה הם פוגשים את אחת הקבוצות המסקרנות בליגה לטעמי – הדנבר נאגטס. כשמדברים קונטנדריות כולם יחשבו קודם כל על הלייקרס והנטס, אח"כ על פילי והקליפרס, יתווכחו על יוטה ומילווקי, והמרחיבים ילחשו גם אודות פיניקס.

אבל כשמנהלים את הדיון הזה מתגנבת התחושה שאי אפשר לפסול את שתי הקבוצות שהפסידו אחרונות לאלופה. הנאגטס עשו בשנה שעברה גמר מערב, יוקיץ' מגיע לשיאו ובדיוק בזמן הנכון, אבל הנאגטס שהגיעו לפגרה עם 4 נצחונות רצופים עדיין צריכים שאחד משני דברים יקרו כדי שיהיה להם סיכוי לריצת פלייאוף עמוקה – שמארי יתייצב, או שיגיע שחקן אחר עם כח אש יציב. בהנחה שמארי, יוקיץ' ופורטר הם לא על השולחן, הכלי העיקרי שיש לדנבר להשתמש בו בטרייד הוא וויל בארטון, ויהיה מאוד מעניין אם הם יעשו מהלך בכיוון הזה.

הימור: דנבר ב-12

3:00 ניו אורלינס פליקאנס (22-15) – קליבלנד קאבלירס (22-14):

מצחיק איך שתי קבוצות עם מאזן זהה מגיעות למשחק זו מול זו במצב רוח שונה לחלוטין.

הקאבלירס מגיעים למשחק הזה בסה"כ במצב רוח טוב. הבניה מחדש שלהם מתחילה להיראות לא רע, ויש להם כבר שלישיה שנראה ככזאת שאפשר לבנות עליה לעתיד – גרלנד, סקסטון וג'אבלללללללללללללללל. סתם. וג'ארט אלן. הם צריכים להיפטר מה-dead wood שהם דראמונד ולאב, להשלים את הטנקינג ואז באמת יהיה להם סיכוי לבנות משהו צעיר ומלהיב לעתיד.

בניו אורלינס יש כבר עכשיו משהו צעיר ומלהיב, והם היו צריכים להיות כבר שלב אחד קדימה באבולוציה שלהם כקבוצה. מפרנצ'ייז שלמד על בשרו את המחיר של לא להצליח להרכיב קבוצה מנצחת מסביב ליוניקורן הייתי מצפה שיעשו עבודה טובה יותר ומהירה יותר סביב ציון, השחקן הכי מלהיב בליגה, ואם הפליקנס הראו לאורך העונה ניצוצות כלשהן זה היה כשהם החליטו סוף סוף לשים את הכדור ביד של ציון.

ואן גאנדי נראה בעליל כמאמן הלא מתאים לסיטואציה, ההחתמה של אדאמס נראת תמוהה יותר מיום ליום, רדיק נראה כאילו זה נגמר והחבר אינגרם נראה כאילו הוא צריך לחטוף נבוט בראש שיזכיר לו שהוא סקוטי פיפן לג'ורדן בקבוצה הזאת ולא ג'ורדן לסקוטי פיפן וכדאי שיתאפס על עצמו מהר אחרת הוא ימצא את עצמו בחוץ.

ובכל זאת, מי שלא יושב לראות משחקים של הפליקנס כשמזדמן לו, לא אוהב כדורסל, ציון הוא באמת באמת שחקן של אחד למליון.

הימור: הקאבס ב-5

4:00 שיקאגו בולס (19-16) – מיאמי היט (18-19):

שתי קבוצות שמחלקות את קהילת האוהדים ב-NBA לשתיים בין מאמינים ללא מאמינים.

האם אתם מאמינים שההגעה של מיאמי לגמר לא הייתה מקרית ותוצאה של סיטואציה וקריסה של המזרח? אם אתם מאמינים אתם חייבים להניח שגם השנה ההיט יעשו ריצה עמוקה שכן הם שמרו על אותו סגל פחות או יותר וזה סגל שנהיה מנוסה יותר בשנה, סגל צעיר שאמור להשתבח. אתם אמורים להניח שפתיחת העונה שהשופעה מאוד מהקורונה בפלורידה פגעה בקבוצה הזאת כמו גם הפגרה המקוצרת על קבוצה שנתנה את כל מה שהיה לה בטאנק עד השניה האחרונה של העונה שעברה.

אתם אמורים להניח שההיט יכולים לפחות לתת קרב למילווקי ופילי. האם אתם מאמינים?

האם אתם מאמינים ששיקאגו היא קבוצת פלייאוף?

אם כן אתם חייבים להניח שזאק לווין הוא שחקן כדורסל מנצח ולא סתם שחקן שצובר מספרים, אתם צריכים להאמין שהשילוב בינו לביין קובי וייט בקו האחורי יכול לעבוד ושהם לא יושבים אחד על המשבצת של השני. אתם צריכים להאמין שלאורי מאקנן וונדל קארטר, שתי בחירות דראפט גבוהות עוד יצליחו להראות משהו מהפוטנציאל שייחסו להם.

האם אתם מאמינים?

לפרוטוקול, התשובה שלי לשתי השאלות, היא לא.

הימור: מיאמי ב-10

4:00 סן אנטוניו ספרס (15-18) – אורלנדו מג'יק (24-13):

יש להודות שהמהלך של סן אנטוניו להודיע שאולדרידג' יעזוב הוא גם מוזר וגם מאוד ספרסי. מצד אחד למה להוריד את ערך הטרייד הפוטנציאלי? מי ייגע בו עכשיו כשאפשר פשוט לחכות לביי אווט ולקבל אותו ללא תמורה? הטענה מנגד תהיה שזה משמר את הדימוי של הספרס כמקום שכדאי להגיע אליו כי הוא נוהג בהגינות בשחקניו.

התשובה שלי היא – תשאלו את קוואי איך הגישה הזאת עובדת ב-NBA ומה היא שווה עבור הכוכבים של הדור הנוכחי.

הספרס שנראו לא רע בשלבים מסויימים של העונה כאשר דרוזן מראה יכולת שיא, והשחקנים הצעירים מתחילים להגשים את הפוטנצאיאל שיוחס להם הספרס נראו כמו שהספרס היו אמורים להיראות ב-3 השנים האחרונות – קבוצה בלי המון כשרון התקפי אבל עם המון ידיים ארוכות ואתלטיות בהגנה שמקשות על כל קבוצה לשחק מולה, ומחכה לעוד מהלך אחד כדי לחזור לרלבנטיות. במאמר מוסגר זו אחת מעונות האימון הטוובות של פופ בשנים האחרונות והוא לוקח את הקבוצה הלא כל כך מוכשרת הזאת למאזן נאה.

עם זאת הדיבורים סביב למרקוס כמו גם שני הפסדים רצופים – לאוקלהומה ודאלאס, בהחלט מטרידים לגבי הסיכוי שהספרס יחזרו לגודלם הטבעי.

המג'יק לאחר עונת פלייאוף חזרו לגודלם הטבעי ובמהירות מפצתיעה, ונראה שהסיפור של גורדון-ווץ'-פורנייה כבר לא יהפוך להיות סיפור של קבוצה מנצחת ועכשיו השאלה הנשאלת היא לאיזה מהלך אורלנדו תלך.

אני אישית מאוד הייתי רוצה לראות את ווץ' במערכת טובה ולצד שחקנים מצוינים כדי לראות מה הוא באמת שווה, האם הוא יותר יוקיץ' או יותר נורקיץ'.

הימור: הספרס ב-8

5:00 יוטה ג'אז (9-27) – יוסטון רוקטס (24-11):

הג'אז נתנו תחמושת לכל אותם לא מאמינים (בניגוד לפאסאדה הפתאטית שהג'אז מנסים ליצור אין להם שונאים, לאף אחד לא איכפת מספיק), עם שני הפסדים רצופים לפני פגרת האולסטאר ו-3 ב-4 משחקים. זה המשבר הראשון של הג'אז העונה ויהיה מעניין מאוד לראות איך הם יצאו ממנו.

אבל גם אם הם יצאו ממנו טוב לא יהיה בכך כדי לשכנע את הלא מאמינים שקבוצה שכמעט באף סדרת פלייאוף, בוודאי החל מהסיבוב השני, לא יהיה לה את השחקן הטוב על המגרש מסוגלת באמת ללכת עד הסוף או אפילו עד גמר המערב. התרחיש היחיד שמביא אותה לשם, ועל כך כולם מדברים, הוא תרחיש ספרס 2014, אבל האם וג'אז יש את האינטיליגנציה, המחוייבת והחיבור המיוחד כדי לעשות את מה שהם עושים בפלייאוף? כדי לעשות את מה שהספרס עשו?

דווקא לגביהם אני פחות ספקן מאחרים, דונובן מיטשל נראה לי כמו הדבר האמיתי, והקלעים שיש להם הם קלעים שכבר עשו דבר או שניים, גם בפלייאוף, ולא אמורים לרדת באחוזים דרמטית כשהעונה הרגילה תסתיים.

הלילה יש להם את ההזדמנות האולטימטיבית לחזור לעצמם, מול מי שהיא היום אולי הקבוצה החלשה בליגה – הרוקטס שסופגים כבר 14 הפסדים רצופים. כן, הם בטנקינג, כן זה בהתאם ללו"ז, וכן מה שהארדן עשה להם הוא טראומה אמיתית, אבל הם לא אמורים להיראות עד כדי כך גרוע עם שחקנים כמו ג'ון וולפי ג'יי טאקר ואולדיפו. אולי כשווד יחזור הם יראו יותר סביר.

הימור: הג'אז ב-15

5:30 לוס אנג'לס לייקרס (13-24) – אינדיאנה פייסרס (19-16):

טוב אין ויכוח על זה שהלייקרס ויתרו על העונה הסדירה. דיוויס בוודאי מטופל בצורה הכי שמרנית האפשרית, גם לברון נח מדי פעם (כלומר, לא משחק, הוא נח על המגרש כל הזמן), ובאופן כללי לא נראה שהלייקרס שהפסידו 7 מעשרת המשחקים האחרונים שלהם מתאמצים יתר על המידה על מיקום וקשה להאשים אותם. לא בדיוק ברור באיזה צד של המערב עדיף להיות, בקורונה הביתיות אמורה להיות פחות משמעותית, ולעומת זאת הלייקרס של העונה נראים במרחק של פציעה אחת מלהיות לא רלבנטיים.

הלילה הם יפגשו את אינדיאנה שאחרי פתיחה לא רעה של העונה, לאחר ששלחו את אולדיפו הם סופרים כבר 4 הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים, אומנם מול קבוצות חזקות אבל אם הם רוצים פלייאוף, כמו ששרו הדג נחש, עכשיו הזמן להתעורר. אני אישית מאוד מאוד מחבב את הגרעין של הפייסרס עם ברוגדון, סבוניס, וורן וטרנר, ולתחושתי הם במרחק מהלך אחד מאוד מוצלח בשוק מלהיות קבוצה שיכולה לגנוב סיבוב ואפילו שניים בפלייאוף, יהיה מעניין לראות אם הם יהיו פעילים גם כן בחלון הקרוב.

הימור: הפייסרס ב-5

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. תודה על הפריוויו!
    הבעיה העיקרית באינדיאנה היא הפציעות של וורן ולאברט, מה שגורם להיעדרם של שחקני כנף ראויים בסגל הקבוצה. המהלך אותו ציינת, מרחק מהלך אחד מריצה עמוקה, היא להשיג ווינג ראוי. החלום זה ג'יילן בראון (תמורת טרנר ומקדרמוט, למרות העונה הטובה+ של שניהם).
    הפליקנס באמת מאכזבים, יש שם כישרון בסגל שלא מפותח מספיק. מדאיג בעיקר בהקשר של ההתפתחות של זאיון כשחקן שלם- כולל בצד הפחות כיפי של המגרש
    אני דווקא מאמין במיאמי, יש להם עומק ולדעתי הם יעשו חצי עונה שני טוב מאוד. יקשו על כל קבוצה בפלייאוף, כולל על הנטס (סדרה שתהיה פשוט אדירה, תוכרע בעיני איזה קיירי יגיע אליה- המלהטט או המחריב, זאת בהנחה שכולם בריאים
    מסכים איתך לגבי לווין- אני גם חושב שהוא קלוריות ריקות, לא הוא הכוכב של קבוצה מנצחת. סקורר בחסד, לא מנצח. ריקי דיוויס משודרג
    ממפיס דנבר הולך להיות משחק אדיר, אולי סוף סוף מייקל פורטר ג'וניור יתחיל בבקשה לממש את ההבטחה ולהיות הכוכב השלישי של הקבוצה הזו? הכל שם, זה פשוט עדיין לא מתחבר. שוב, כשנחה עליו הרוח, הקלילות והגמישות שבהן הוא עושה הכל בהתקפה מזכירות לי את דוראנט, לא פחות.
    נקווה שדני יקבל דקות משמעותיות
    תודה שוב

  2. פריוויו מעולה, אהבתי בעיקר את מיאמי שיקגו (ואני לא מהמאמינים).
    תודה רבה ושבת שלום לכל בית הופס בתפוצותיו

  3. מעולה תודה רבה דור.
    .
    בנוגע למיאמי – לדעתי הם יהיו מצוינים. לא חושב שיגיעו לגמר כי, כמו שמנחם כל הזמן טוען, והשנה זה גם נכון, המזרח התחזק, אבל יעשו צרות לכל קבוצה בכל שלב.
    .
    בנוגע לספרס אני מסכים איתך במאה אחוז. הספרס לא יקבלו שום דבר עבור למרקוס, ודקות שלו מהספסל בהחלט יכלו לעזור לקבוצה בהתמודדות על הפלייאוף, בטח אם החולים לא בכושר משחק מלא, אבל למרקוס ביקש יפה והספרס הסכימו. יהיה חבל אם זה יעלה לנו במקום בפלייאוף, ובעיקר חבל שלא הטרדנו אותו כשעוד אפשר היה לקבל עליו משהו, אבל בנסיבות הנוכחיות זו נראית לי החלטה סבירה. כך או כך, את אורלנדו צריך לנצח.
    .
    ההקבלה בין הספרס 2014 ליוטה היא באמת הדרך היותר סבירה לשער איך יוטה "בכל זאת" יעשו את זה השנה, אבל לדעתי אין בה ממש – אין להם ניסיון ברמות הגבוהות ביותר, אין להם דאנקן, ואני לא בטוח שיש שם מספיק שחקנים עם מספיק אינטליגנצית משחק כדי למקסם את היכולת הקבוצתית.

  4. יופי של פריוויו, דור.
    אני חושב שהלייקרס לא ניצחו את אינדיאנה מאז 2013 אולי אפילו 12'. עידו לבטח יוגל להביא נתונים מדויקים.
    ההקבלה בין יוטה לספרס מודל 14', היא אולי בדרך. הספרס אז הגיעו לגמר שנה שניה ברצף, אחרי שהפסידו בעונה הקודמת בשבעה משחקים כולל השלשה המפורסמת של ריי ריי. היה לה שלושה שחקנים עם ים ניסיון בפלייאוף ובגמר, כולל טימי הגדול, וסטופר על הגנתי בדמותו של קוואי לנארד.

    1. לא הבנתי בשביל מה האמת. שימשיכו לחנוך צעירים ולחכות לדראפט של העונה הבאה, בתקווה שבעונה הבאה יהיו להם 4 שחקני חמישייה לא רעים (טאונס טוב מאוד, אדוארדס, ראסל ורוקי חדש).

  5. Indiana Pacers guard Caris LeVert is set to return to the court Saturday against the Phoenix Suns after undergoing surgery to remove a small mass on his left kidney in January, according to ESPN's Adrian Wojnarowski.

  6. אחלה פריוויו רק הערה על קליבלנד, אתה טוען שלאב ודראמונד הם dead wood, בבניית אוניות זהו חלק משמעותי בספינה – Deadwood – A filler piece between the Keel and the lead Ballast at the bottom of keel appendage ובעצם זה מה שלאב עושה/עשה לחבר בין חלקים חשובים בבניית הקבוצה החדשה. את דראמונד כבר זרקו לים ועכשיו הוא צף לו בתקווה שמישהו יאסוף אותו בדרך לחוף מבטחים

  7. אמביד נפצע עכשיו וזה נראה פציעה קשה
    מספר 24 של וושינגטון שאני בכלל לא יודע מי זה גרם את הפציעה של אמביד כשאמביד האוויר בדרך.לדאנק פשוט נכנס מתחתיו בלי שום יכול. לעשות כלום חוץ.מפאול וגרם לו לנחיתה קשה על הברך
    צריך להרוג את ה 24 הזה על מה שהוא עשה

    1. גם אני לא שמעתי לפני כן על אותו מספר 24,
      אבל אתה מגזים.
      הוא לא נכנס מתחת לאף אחד, הוא קפץ לאוויר במטרה לנסות לחסום, והמגע היחיד היה כאשר אמביד דחף אותו.
      .
      לרוע המזל, אמביד נחת לא טוב, ומתח את הברך.
      .
      https://twitter.com/SportsCenter/status/1370565460274470912

      1. בולשיט
        לאפס הזה אין סיכוי לעשות כלום חוץ מלקפוץ באוויר ולעשות פאול קשה או להתכופף מתחתיו ולגרום לו לאבד שיווי משקל מה שיביא לנחיתה קשה וזה בדיוק מה שקרה ואפילו לא שרקו פאול.
        צריך להרחיק את חיפושית זבל הזה לכל החיים

        1. צר לי על אמביד אבל לא זוכר שהמלצת להיפטר מקראודר אחרי הפציעה הנוראית של של הייווארד.
          ואני לגמרי מסכים עם גיא שאין פה שום ניסיון לפגוע אלא לעצור שחקן בדרך לסל. מה רצית שיעשה? שיפנה לו את הדרך?
          שיזרוק קונפטי ואורז?

  8. משחק מפוזר מאוד בטנסי הלילה, עשרות איבודי כדור סל מהחצי של מוראנט על איזה באזר ויוקיץ' אחד ענק שעושה הכל בקלילות. לא יודע אם הוא יקבל mvp אבל מבחינת שואו כדורסל ומספרים הבחור נותן עבודה.

  9. המלך באג בא בטענות לשופטים ולא קיבלו את הדרישות שלו, איך זה מסתדר עם התיאוריות שלך על הקליר פאת גאון?

  10. הצצתי בלייקרס, לברון מפרק 3 אנשים בדרך לסל, מוריד מרפק לסבוניס שנשאר על הפרקט, והולך לקו… אין ריפליי.
    השדרים (של הלייקרס) – "הלייקרס הלכו עד עכשיו 17 פעמים לקו מול 4 של הפייסרס".

כתיבת תגובה

סגירת תפריט