חוזרים בקטן – סיקור של שני משחקי רביעי / עמיחי קטן

בסך הכל שני משחקי ליגה התקיימו הלילה בערב משחקים שפתח את המחצית השנייה של העונה, כאשר מדינת טקסס קיבלה דרבי בין 2 הקבוצות הבכירות שלה העונה בדמות דאלאס וסאן-אנטוניו, ואילו נציגה שלישית מהבית הדרום-מערבי, שהיא ממפיס, פגשה את וושינגטון ואת נציגה הישראלי דני אבדיה שרשם הופעה לא רעה בכלל בתקווה שנראה עוד הופעות כאלה בהמשך.

ממפיס גריזליס (17- 16) – וושינגטון וויזארדס (14- 21) 127- 112:

2 שלשות מהירות של הרוקי, כלומר דזמונד ביין הרוקי שעולה בחמישייה של ממפיס, העניקו לקבוצה הביתית את היתרון כבר בשלב המוקדם הזה, ודקות טובות של ולנצ'יונאס ומוראנט קבעו את ההפרש על 10 כעבור 5 וחצי דקות בלבד. מוראנט וקלארק המשיכו להגדיל ואחר כך ווינסלואו קבע יתרון שיא לרבע של 13, לפני שווסטברוק וברטנס צמצמו ל-9 בסיום הרבע הראשון.

ולנצ'יונאס שוב הגדיל ל-13 בפתיחת הרבע השני, אבל אבדיה חזר לספסל כשהפיגור עומד על 8 אחרי שלשה של האצ'ימורה וסל של ווסטברוק. 4 דקות לקחו עד לסל השדה הבא של וושינגטון, כמניין 4 הדקות שאבדיה ישב על הספסל אם כי גם ממפיס לא קלעו הרבה ורק הגדילו ל-16, כלומר 0 סלי שדה בלי אבדיה בשלב הזה. מיד עם החזרה של הישראלי ביל מצא את הטבעת, אבל ממפיס הגדילו ל-19 הפרש לפני שווסטברוק וביל צמצמו קצת, אבל מי שהוביל את הריצה חזרה של וושינגטון היה אבדיה עם 8 נקודות ב-3:30 האחרונות של המחצית, ואחרי ריצת 21- 7 זה רק 67- 62 לממפיס במחצית.

וושינגטון המשיכו במומנטום גם בתחילת הרבע השלישי וגריסון מתת'יוס העניק להם יתרון ראשון מאז ה-2- 0, אבל ריצת 10- 0 של ממפיס לקראת סוף הרבע שוב העניקה להם יתרון דו-ספרתי, ושוב היה זה אבדיה שקבע את תוצאת הרבע, הפעם על פיגור 9 של קבוצתו. ברטנס ורובין לופז צמצמו ל-6 בתחילת הרבע האחרון, אבל ריצת 11- 2 של ממפיס הגדילה את ההפרש שוב ל-15. ניסיון אחרון של ווסטברוק וביל שוב צימק ל-10, אבל 2 שלשות של ביין סגרו עניין ואבדיה חזר כדי לתפור שלשה נוספת, שלישית במספר.

יונאס ולנצ'יונאס הראה מה קורה כשנותנים לו לשחק נגד יריבה בלי הגנה בצבע וסיים עם 29 נקודות, 20 ריבאונדים ו-4 חסימות, מוראנט קלע 21 עם 10 אסיסטים, ביין הראה מה קורה כשנותנים לרוקי מוכשר את הזריקות שלו וקלע 20, קייל אנדרסון תרם 13, מלטון הוסיף 11 ודילון ברוקס הסתפק הפעם ב-10 נקודות.

עבור וושינגטון, ביל קלע 21 ב-6/22 מהשדה, ווסטברוק קלע 20 עם 10 אסיסטים ו-3 חטיפות, ברטנס קלע 13 והאצ'ימורה 11 ב-3/10 מהשדה. דני אבדיה קלע 13 ב-5/8 מהשדה ו-3/5 לשלוש, יחד עם 6 ריבאונדים, אסיסט וחטיפה, בזמן שבדקושת שלו הוויזארדס היו בפלוס 2. את קרב הריבאונדים ממפיס ניצחו 60- 39, וככה באמת קשה לנצח אם אתה לא ממפיס.

דאלאס מאבריקס (19- 16) – סאן-אנטוניו ספרס (18- 15) 115- 104:

6 הדקות הראשונות של המשחק היו צמודות לחלוטין והסתיימו בשוויון 11, אבל למעשה ככה היה לאורך כל הרבע, או לפחות עד שהספסל של הספרס בהנהגת פטי מילס הצליח לפתוח יתרון קטן והם סגרו את הרבע בפלוס 5. בורק היה האיש של דאלאס בפתיחת הרבע השני והוא סייע למהפך שהעלה את המאבס ליתרון 4, אבל ריצת 12- 2 של הספרס עשתה את שלה ואל המחצית ירדו האורחים מסאן-אנטוניו ביתרון 7.

ריצת 11- 0 של דאלאס פתחה את החצי השני, ושוב המאבס ביתרון, אך הפעם הם גם הצליחו לשמור עליו בכל פעם שהספרס חזרו לתמונה, אם כי מיתרון שיא של 7 במהלך הרבע הם נאלצו להסתפק ביתרון 87- 86 מינימלי לאחר 36 דקות של משחק. מילס השאיר את הספרס בתמונה בתחילת הרבע האחרון ודרק וויט קבע שוויון 95, אבל פורזינגיס הוביל ריצת 7- 0 שהמשיכה ל-12- 2. וויט צימק ל-8, והפעם היה תור דונצ'יץ' לתפור שלשה ושוב היה זה פורזינגיס שקבע את התוצאה הסופית מחוץ לקשת.

הלטבי הוביל את דאלאס עם 28 נקודות (13 ברבע האחרון) ו-14 קרשים בזמן שהסלובני קלע 22 עם 11 קרשים ו-12 חלוקות קמחא דפסחא, ריצ'רדסון קלע 12, קלבר תרם 11 ו-7 ריבאונדים וקאולי-סטיין הוסיף 10 נקודות.

אצל הספרס, שהודיעו לפני המשחק שאולדרידג' על מדף הטריידים, דרוזון הוביל עם 30 נקודות ו-11 אסיסטים, מילס קלע 14, גיי קלע 13 עם 9 כדורים חוזרים ו-3 חטיפות, ווקר וג'ונסון קלעו 12 לראש ומארי הוסיף 11.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. שבקנו ברביעי – החטאנו בלי הכרה בכלל, כנראה שהחבר'ה נפלו מהרגליים אחרי שלא שיחקו תקופה ארוכה.
    .
    דווקא הערב למרקוס יכל להועיל לנו עם כמה נקודות בסוף, כשגם האחרים לא הצליחו לעצור את זינגר, אבל הפרידה ממנו בהחלט סבירה לטווח הארוך יותר.
    .
    העבירה של קאולי סטיין הייתה הזויה לגמרי. לא מבין איך לא הרחיקו אותו.
    .
    תודה רבה חיים.

  2. תודה על הסיקור
    אני לא מבין למה אם שחקן מיועד לטרייד לא ממשיכים להשתמש בו כשצריך. שני הצדדים יוצאים נשכרים…..
    יאללה למרקוס, בוא לחולוניה
    🙂

  3. בס"ד
    תודה רבה.
    פורזי התעצבן שלא בחרו אותו לאול סטאר…
    הלווא למרקוס ל חולוניה, הוא מגיע, ובעזרת השם יש טריפל….

  4. אבדיה שרשם הופעה לא רעה בכלל?
    5 הדקות האחרונות של המחצית היו עובדייה במלוא תפארתו, הגנה, האסל, סלים (ווארזה) וריבאונד. הוא הוריד את הקבוצה מדפיציט משמעותי למינוס חמש בחצי. השלשה לפני תום המחצית? דליקטס. אפילו ראס בא לתת היי פייב באמצע ההתקפה אחרי כן של הגריזליס.
    מילה על פופ? לא יודע מה קרה לו בסוף המשחק! התחפש לסטיבנס? היה נראה שיש לו שני פסקי זמן, למה לא לקחת? למה לא לעצור את המפולת?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט