"ארצות הברית נגד העולם": משחק האול-סטאר, 2022 / אוהד ס"א

טור דמיוני לחלוטין מהעתיד הקרוב

מרץ 2021


בעיצומו של עוד משחק אול-סטאר משת"ח (משעמם תחת), רווי הטבעות, "לובים", צחוקיה, שיגועים ואפס עניין, הקומישינר, אדם סילבר שמט את ראשו ונרדם. בזמן שעשה זאת, כיסאו המפואר נע לאחור והתנגש בספרייה המפוארת שמאחוריו. על אחד המדפים התנוסס פסל אומנותי של איבר מסוים של ג'ון סאלי. הפסל התנדנד ונפל על ראשו של סילבר. סילבר התעורר לחלקיק של שנייה, חייך ומייד איבד את הכרתו.

לאחר מס' ימים של התאוששות בבית החולים ומנוחה בבית, הוא זימן לישיבה את ראשי הקבוצות ופתח ואמר: "חבר'ה, די. אי אפשר יותר. הח%%$ הגיע לי עד לכאן. אני לא מוכן לסבול משחק שמשעמם יותר מ- 2 חלזונות עושים סקס בהנחיית דיוויד אטינבורו. בשנה הבאה, אתם מעמידים לי את משחק האול-סטאר הכי מעניין, סקסי, מלוכלך, עם ההייפ הכי גבוה שאתם יכולים לדמיין ואם לא תלכו איתי על העניין הזה, אני משבץ לכם 2 משחקים ביום בשנה הבאה. אם יש אולסטאר אחד שידפוק לי נפקדות, אני אעביר אותו לסינים עם חולצה של Free Tibet. מי שפצוע, יעלה על מדי ב' ויצעק לחובש. מי שאיבד יד, שיבוא עם היד ביד. וישחק. אין שחרורים".

יוני 2022
בתחילתו של משחק מס' 7, של גמר המזרח בין פילי למילווקי, בארקלי זרק הערה ב-Inside the NBA  הערה על זה שהזרים שולטים בליגה. ה"- Aliens קורעים לנו ת'תחת". תראה את זה, במזרח יש את יאניס נגד יואל, במערב יוטה עם גובר ובוגדנוביץ, רק הלייקרס הם נציגים של ארצות הברית וגם הם הזדחלו לגמר אחרי ניצחון במשחק 7 שערורייתי על דנוור ויוקיץ' (משום מה כולם נזכרו בסדרה של 2002 מול הקינגס). קני סמית אמר שזה רק בצבע, בעמדות הגארדים וה- SF האמריקאים שולטים, כי אין מה לעשות, הביג מאנים האמריקאים דפ"רים. ככה גדולים, ככה טיפשים. שאק נזכר שאצלו כל ואנילה אכלה שוקולד, בעודו מתעלם באלגנטיות מיאו מינג שעשה ממנו קציצות עד שנפצע וחלה בקללת יוסטון וולאדה דיבאץ שניצח אותו עד שהזברות הגיעו.

הדיון ברשתות החברתיות התחיל לצבור תאוצה:

  • אמביד צייץ. America sucks
  • גובר צייץ –  "שאק, תאכל תחת, 200 מיליון דולר"
  • פופ במסיבת עיתונאים הגיב ואמר שהוא לקח 5 אליפויות עם 3 לא אמריקאים (טימי נולד וחי באיי הבתולה וזכה באזרחות אמריקאית מטעמים טכניים) והוא בכלל לא סופר את האוסטרלים שלו ב- 2014.
  • ג'ו אינגלס טען שלאמריקאים יש הרבה יותר כישרון, אבל אין להם שכל. הם כמו ילדים קטנים.

מהצד השני, היו אחרים:

  • לברון אמר שהנושא בכלל לא שווה דיון.
  • דוראנט חייך עם הזקן הצרפתי שלו ושתק, בדרך להוריד להארדן את הזקן על הזריקה שהחמיץ שעלתה לו במשחק 7
  • גארנט הודיע שהוא לא מביא יותר לא אמריקאים לתוכנית הטלוויזיה שלו, כי רק חבר'ה מה- HOOD  מבינים עניין.
  • מטה פיס אמר שקובי היה נעלב בשם אמריקה, אבל Peace brother.
  • וקיירי אירווינג אמר שזה מאבק של שחורים נגד האליטה הלבנה הלא מודעת להגמוניותה, עד שהזכירו לו שהוא בכלל עם אזרחות אוסטרלית שהעדיף לנצל את האזרחות האמריקאית הכפולה שלו. 

ספטמבר 2021
הלייקרס זכו באליפות כצפוי (רייטינג, מישהו?) והנושא ירד מסדר היום לכמה שבועות, עד שהנהלת הליגה הודיעה כי משחק האול-סטאר הקרוב יחל מסורת חדשה של מפגש בין אמריקה לשאר העולם.
America Vs. Aliens – בישר הלוגו. סילבר במסיבת העיתונאים אמר: "זה לא הולך להיות משחק ראווה חסר משמעות כמו משחק הצעירים, אלא משחק שיקבע מי שולט בעולם. משחק 1 על כל הקופה. תהילה או בושה לעולמי עד. אני לא מדמיין אף אזרח אמריקאי שמכבד את עצמו שלא יהיה מוכן להתגייס למען המטרה".

לברון הגיב לאחר יומיים של שתיקה רועמת והודיע שהוא מוכן לקחת על עצמו את האחריות על
הנבחרת האמריקאית, והוא כבר סגר את סגל של 9 שחקנים שמוכנים להיות נבחרת ארה"ב, כולם משום מה היו שייכים לסוכנות השחקנים אליה הוא משויך.  סילבר הוציא הודעה רשמית כי המאמן עם המאזן הטוב ביותר יבחר את השחקנים, וזה יהיה קווין סניידר, המאמן עם המאזן הטוב ביותר.

סניידר, מאמן חלק משחקני נבחרת כל העולם ובעברו עוזר המאמן של אטורה מסינה בצסק"א הוא מכיר את הכדורסל האירופאי ויוכל להכין את נבחרת ארה"ב באופן הטוב ביותר. מאמן נבחרת ה- Aliens יהיה המאמן האירופאי המעוטר ביותר בכל הזמנים: ז'ליקו אוברדוביץ, השם והאגדה, לצידו נקבע מסאי יוג'ירי כ- GM


נקבע כי סגלי הקבוצה ייסגרו עד ה 31/12. 14 שחקנים בקבוצה, מתוכם ייקבעו סגל של 12 ביום המשחק. הנבחרות יזכו לשבוע הכנה לקראת המשחק בפגרה מיוחדת של הליגה.

דצמבר 2021

ערב כריסמס, יוצאת ההכרזה. המשחק ביום ראשון, 10 במרץ בניו יורק,  חוקי NBA, 48 דקות.
האמריקאים בצבעי אדום, לבן, כחול, העולם יעלה לפרקט בצבע תכלת. שופטים: 2 אמריקאים, 1 דרום אמריקאי ואחד אירופאי. שידור ישיר ל-4  מיליארד בני אדם. אירוע הספורט הנצפה ביותר בהיסטוריה. בהפסקה תהיה הופעה משותפת של ברוס ספרינגסטין, בילי ג'ואל,דרייק, קיילי מינו ופול מקרטני.

ינואר 2022
סניידר מפרסם את הסגל האמריקאי. אין הפתעות מיוחדות ובכל זאת:

G – קארי, לילארד, באטלר, הארדן, בראדלי ביל, קליי תומפסון המתאושש.

 SF – לברון, קאווי, דוראנט, טייטום.

PF/C – אנטוני דיוויס, דריימונד גרין, ג'וליוס רנדל, ציון.

קבוצה מאד נמוכה, מהירה, ותיקה יחסית המסתמכת על קליעה. שחקני קלאץ' עילאיים עם כמה בחירות מעניינות לגבוהים. בהרכב הוא שתל כמה לוחמים ושומרים כמו באטלר, גרין וקאווי.

אוברדוביץ פרסם את הסגל שלו למחרת:

G – לוקה, בן סימונס, שרגא (שאי גילגוס אלכסנדר), ג'ו אינגלס, באדי הילד

SF – יאניס, בויאן בוגדנוביץ, אנדרו וייגינס, פסקל סיאקם (סופח ל- SF מעמדת גבוה)

PF/C –  אמביד, גובר, יוקיץ', ווצ'ביץ', סאבוניס

על הנייר קבוצה מפחידה, אך לא מאוזנת: מי ירכז, מי יספק את הכדורים לגבוהים, מי ישמור על ההרכב ההתקפי הכי מפחיד שיש לארצות הברית?

לקראת סוף ינואר, סילבר מפרסם שכל ההכנסות מהמשחק ייתרמו לקרנות מיוחדות למלחמה ברעב ובעוני ברחבי העולם. ברחבי הליגה, עולים קולות, "אמריקה לפני הכל". פרשני CNN מציינים שיש איזורים בארצות הברית שנמצאים ברמת חיים של עולם שלישי. הנשיא ביידן בתגובה מכריז כי הוא יעשה מאצ'ינג וישווה דולר ודולר לקרן מיוחדת לטובת אזרחי ארצות הברית.

פברואר 2022

בראיון טלוויזיוני משותף מציעים מייקל ג'ורדן ואייזאה תומאס שגם השחקנים יתערבו על כסף. כל שחקן יתרום מיליון דולר. 50% מכספי הזכייה יעברו לטובת הקבוצה המנצחת שתחליט מה לעשות בכסף.ו- 50% מהכסף ילך לשחקן המצטיין שיחליט לאן לתרום אותו.

לברון מסכים ראשון והודיע שאם יזכה יתרום למען ילדי אקרון. יאניס משווה לטובת ילדי אתונה.
הפרשנים בטלויזיה מנתחים את יחסי בכוחות. סטן ואן גנדי טוען שניצחון אמריקאי בפחות מ-20 נקודות תהיה בושה לאומית. סטיב קר טוען שמשחקים רק עם כדור אחד ולכן הפערים יהיו הרבה יותר קטנים לטובת האמריקאים.

סטיב נאש מציע להרגיע אבל מהר. נבחרת כל העולם זה לא רק אירופה או אפריקה זאת קנדה ואוסטרליה, שהם כמו ארצות הברית רק בלי המגרעות. הוא מאמין בניצחון החירות, השוויון והאחווה.

בלאס וגאס, דווקא מאמינים לכסף. ההימורים הולכים לכיוון אחד בלבד. מי שישים 100 דולר על נבחרת שאר העולם יקבל 7000 דולר. סוזן קולינס, מחברת סדרת ספרי "משחקי הרעב", יוצאת  כנגד המשחק שמזכיר לה מציאות דיסטופית, בו הזוכים זוכים בכסף לכלכל את המחוז העני שלהם במשך שנה. תמונות השחקנים המתנוססים בשלטי הפרסומות של מציאות מדומה, מזכירים לה מלחמות גלדיאטורים. 28 לפברואר, כל השחקנים עושים את דרכם לניו יורק למחנות האימונים

1 במרץ 2022

סרטוני הפרסומת הרשמיים של הנבחרות מתפרסמים.

נבחרת החלומות של 1992, מצדיעה לנבחרת החלומות של 2022: לארי מדבר על המחויבות. מג'יק מדבר על החוויה, ג'ורדן על הניצחון ובארקלי עושה שטויות מול המצלמה כשהוא אוכל דונאטס. בסוף הסרטון ביל ראסל במסר אישי לשחקנים בקלוז אפ וקול שמזכיר את מורגן פרימן מזכיר לאנשי הנבחרת האמריקאית כמה אמריקה גדולה.  הסרטון של נבחרת העולם מרגש לא פחות:
גדולי השחקנים הזרים מאחלים לשחקני הנבחרת העולמית בהצלחה. האקים אולג'ואן, דירק נוביצקי מברלין, מאנו מברך בספרדית שוטפת וטוני פארקר עם המבטא הצרפתי המצחיק שלו. פאו גאסול מזמין ספרדי כפול עם אחיו. יאו מינג נעדר במפגיע עקב החרם הסיני.

ב- CNN מעלים את השאלה מה יקרה לקריירה הפוליטית של אחד בשם לברון ג'יימס אם נבחרת אמריקה תפסיד. דונלד טראמפ בנאום לתומכים שלו, טוען שהאמריקאים יפסידו כי הם חבורה של רכים שרוצים למכור את אמריקה בזול. אי אפשר לסמוך עליהם, כשאין שום שחקן לבן בנבחרת.  פופוביץ' בראיון אומר שטראמפ מפליץ פייקים כרגיל. לא יקרה שום דבר אם ארה"ב תפסיד. הא כבר הפסידה כמה אליפויות עולם ואולימפיאדה ועדיין אף אחד לא חושב לערער על המעמד שלה בעולם.

4 במרץ 2022
זליקו אוברדוביץ מקיים מסיבת עיתונאים בתום האימון הראשון, ומודיע שהוא מתפטר מאימון הנבחרת: "הצעירים האלה יותר מדי מפונקים. החיים באמריקה לימדו אותם שלא לכבד את המאמן ומבלי לכבד את המאמן אין לי מה לחפש". אמביד צייץ בסוף האימון: "הוא לא בן אדם". לוקה יצא מהאימון בלי החיוך המפורסם אבל עם סימן כחול על הלחי של יד .
זליקו פנה לאדם סילבר והציע למנות את דיוייד בלאט למשחק, תוך גיוס כספים למחקר בתחום הטרשת הנפוצה. בלאט הודה על האמון וביקש למנות 2 עוזרים: אטורה מסינה ואחד בשם פיני גרשון שמיהרו וטסו לניו יורק. הם יוכלו לנחות רק ב-6 לחודש.

5 במרץ 2020

צרות גם במחנה האמריקאי. דריימונד גרין מתקל באופן קשה מדי את אנטוני דיוייס שנאלץ לפרוש מהנבחרת ומשאיר אותה כמעט ללא גבוהים. קאווי במסר לסניידר, שלא ישחק יותר מ- 20 דקות למשחק בשל ענייני management  Load. לברון מושך רגל ומועמד להדחה מהנבחרת. הביקורות ברשתות החברתיות מדברות על זה שהוא פשוט מפחד.

9  במרץ

מסיבת עיתונאים חגיגית אחרונה. אף מאמן לא חושף את החמישיות, משאיר את כולם במתח.
דיוויד בלאט נשאל האם המשחק הוא רק תחרות בין השחקנים על המגרש אלא גם דו קרב של מוחות בין שיטת האימון האמריקאית לאירופאית. הוא מהסס ומודה שכן. נבחרת העולם נופלת ברמת הכישרון שלה מזאת האמריקאית. מאמן טוב ייאלץ לקחת את החסרונות הללו ולהעלים אותם.

בנבחרת העולם פורשים סיאקם ובאדי הילד. בארה"ב דיוויס הפצוע וקליי. לברון נשאר, גם קאווי.
בהודעה חגיגית של הנהלת המשחק נמסר כי לקראת המשחק נאספו מעל ל- 100 מיליון דולר כספים לתרומות שונות שיחולקו על פי תוצאותיו.

10  במרץ

הקהל במדיסון גארדן בניו יורק מתחיל להיאסף. אוהדים מכל נבחרת מגיעים לבושים בצבעי המדינה עם דגלים בידם, תופים, זמבורות. השידור הישיר מתחיל שעתיים לפני המשחק. השחקנים עולים לאימון חימום 45 דקות לפני השריקה. המתח ניכר באוויר. כולם מבינים שלמשחק הזה יש חשיבות הרבה יותר גדולה מאשר עוד משחק אול סטאר. על קו האמצע נמצאים ג'ואל אמביד מול קווין דוראנט. הכדור נזרק…

11 במרץ

אדם סילבר יושב במשרדו, מלטף פסל אקראי ומקבל שיחה. "כן, היה באמת אירוע מצויין. אנחנו חייבים לחזור עליו. אני רוצה שתיקח את הארגון על עצמך ותתחיל לעבוד על משחק האולסטאר הבא.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. "שאק נזכר שאצלו כל ואנילה אכלה שוקולד, בעודו מתעלם באלגנטיות מיאו מינג שעשה ממנו קציצות עד שנפצע וחלה בקללת יוסטון וולאדה דיבאץ שניצח אותו עד שהזברות הגיעו."
    "דוראנט חייך עם הזקן הצרפתי שלו ושתק, בדרך להוריד להארדן את הזקן על הזריקה שהחמיץ שעלתה לו במשחק 7."
    "קיירי אירווינג אמר שזה מאבק של שחורים נגד האליטה הלבנה הלא מודעת להגמוניותה, עד שהזכירו לו שהוא בכלל עם אזרחות אוסטרלית שהעדיף לנצל את האזרחות האמריקאית הכפולה שלו."
    פרייסלס! שעשעת קשות עם הטור הפשוט מצוין הזה.
    רק אני שם לב לאחוז הדושבאגים אצל האמריקאים לעומת ה"זרים"?

  2. בוקר טוב לכולם
    פוסט חביב ביותר , תודה לאוהד סן אנטוניו .
    כאחד שהקפיד לצפות בכל משחקי team-usa מאז 1992 ( למעט הפיאסקוס הידועים מראש ב-2002,2004.2019 )
    אני רוצה לציין שמשחק קרוב מאד לתסריט הזה נערך בריו 2016 . נבחרת סרבית מעולה בראשות יוקיץ' ותיאודוסיץ',שכמעט ניצחה את team-usa בשלב המוקדם , התייצבה לגמר האולימפי מול נבחרת אמריקאית קצת דלילה בכשרון . החמישיה הפותחת כללה את קיירי,ג'ורדן,ודוראנט וחוזקה בתומפסון.
    אחרי פתיחה חלשה,ואחרי משחק חלש מאד בשלב המוקדם,דוראנט השתלט על המשחק,קלע 18 נקודות ברבע השני,
    ובמחצית כבר היה 23 הפרש.ברבע השלישי ההפרש כבר הגיע ל-40 ואז ששבסקי שיתף את גרין ובארנס.
    מאזנו של דוראנט במשחקים רשמיים בנבחרת ( לא כולל ידידות ) : 45-0
    כתבתי מספר פעמים בעבר , דוראנט מגיע לשיאו דווקא נגד השחקנים האירופיים ולאו דווקא בנבא.

    1. בבקשה.
      הערה צדוקת ביותר. יש יתרון מובנה לקבוצה האמריקאית בשל חוסר האיזון.
      האמריקאים יכולים לשחק סמול בול.
      האירופאים יתקשו לשחק big ball.
      2 נקודות שיכולות (אולי) לשנות את התמונה): לוקה ויאניס.

  3. אגב , נדמה לי שהנתון שהבאתי אכן כולל גם משחקי ידידות , הנקודה היא שדוראנט מעולם לא הפסיד משחק בנבחרת . לדעתי במשחק אול סטאר תיאורטי כזה , בהנחה ששומר עליו דונצ'יץ , ברוב ההתקפות יילכו לבידוד שלו על דונצ'יץ' . שמעון , אם אתה עושה דאבל לדוראנט , את מי אתה עוזב?

  4. יופי של טור. תודה רבה.
    בתרבות ה-pc של היום, לא ירצו חלילה להעליב איזה מישהו שימצא סיבה טובה להיעלב אם יתקיים משחק כזה.

  5. רעיון נחמד, וטור שכתוב מצוין.
    אהבתי את "דריימונד תיקל את דיוויס" – אכן יש לשחקן הזה מגוון בעיטות למפשעה שמזכירות את אריק קאנטונה הגדול.

  6. תודה רבה על הפוסט. אם הוא בריא (וזה אם גדול בשלב הזה) אני נותן לדראגיץ' להיות רכז מחליף לאירופאים, עדיף מאינגלס או באדי הילד כשהוא משחק טוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט