ג'בארי פרקר – "פרנצ'ייז פלייר" בטוח ב-NBA / מנחם לס

 

 

 

K-700 ודדי – שני חולי LOS ANGELES שהם "BEYOND מרפא" אפילו תכניס להם שוק חשמלי בתחת  – חיים לא רק על "פלטפורמת לייקרס" ולא חשוב לאיזה ערימת פירורי נפטלין היא הפכה (ואוי את אפילו מחמאה!). הם גם "חולי UCLA", רק בגלל שהקמפוס המכוער שלה הנמצא על צ'ארלס יאנג דרייב (אני מכיר הכל; לימדתי שם שנת שבתון ב-1986, סמסטר אחד ב-UCLA המכוערת, וסימסטר אחד ב-USC המכוערת אפילו יותר!) בעיר לוס אנג'לס.

אז הם סיפרו לנו בתגובות על איזה גאוני כדורסל משחקים ב-UCLA – כל מיני קקה-מייקה כדורסלנים – והם אפילו לא התכוונו לזאק  לביין. הם התכוונו לאיזה חיוור הקם מהספסל וצולף שלשות כמטורף ללא שמירה. אבל במשחקים – גוואלד! – הוא לא מופיע אפילו ברשימת הקלעים.

לפני שאדבר על השחקן האמיתי, הנה היא רשימת השחקנים האמיתיים המועמדים להיבחר בדראפט 2014 בסיבוב הראשון:

 

2014 Mock Draft

 

 

#
Team
Player
H
W
P
School
C
1
<strong>Utah</strong> Utah
6-8
235
SF
Duke
Fr.
2
<strong>Milwaukee</strong> Milwaukee
6-8
200
SF
Kansas
Fr.
3
7-0
250
C
Kansas
Fr.
4
<strong>Orlando</strong> Orlando
6-4
220
PG
Oklahoma State
So.
5
<strong>Sacramento</strong> Sacramento
6-5
180
PG/SG
UCLA
Fr.
6
6-6
188
PG/SG
Australia
Intl.
7
6-9
250
PF
Kentucky
Fr.
8
<strong>Toronto</strong> Toronto
6-8
215
SF
Duke
So.
9
<strong>Cleveland </strong> Cleveland
6-10
240
PF
Indiana
Fr.
10
6-4
210
SG
Michigan St.
So.
11
6-6
215
SG/SF
Kentucky
Fr.
12
6-8
210
SF
Syracuse
So.
13
<strong>Memphis</strong> Memphis
6-6
215
SF
Michigan
So.
14
6-7
225
SF
Creighton
Sr.
15
<strong>Chicago</strong> Chicago
6-2
180
PG
Syracuse
Fr.
16
<strong>Boston</strong> Boston
6-5
200
PG
Serbia
Intl.
17
6-10
225
SF/PF
Croatia
Intl.
18
<strong>Detroit</strong> Detroit
6-8
220
PF
Arizona
Fr.
19
6-3
190
PG
Xavier
So.
20
6-5
195
PG
Missouri
Jr.
21
<strong>Phoenix</strong> Phoenix
6-8
225
PF
Kansas
So.
22
6-10
240
PF/C
Michigan St.
Sr.
23
6-3
185
PG
Boston College
So.
24
<strong>LA Clippers</strong> LA Clippers
6-3
190
PG
Louisiana Laf…
Jr.
25
<strong>Houston</strong> Houston
6-5
195
SG
Washington
Sr.
26
<strong>Miami</strong> Miami
6-8
235
PF
Louisville
So.
27
<strong>Oklahoma Cty</strong> Oklahoma Cty
6-8
220
PF
UNLV
Jr.
28
<strong>San Antonio</strong> San Antonio
6-10
220
PF
Florida
Fr.
29
6-9
230
SF
UCLA
So.
30

 

אבל האמת היא שנכון להיום, ישנו "ג'בארי פרקר, ועוד 15".

זהו דראפט חזק כל כך שלאיש אין בטחון אם אנדרו ויגינס יהיה באמת טוב יותר מדנטה אוקסום או מרכוס סמארט, ואפילו ממספר 14 דאג מקדרמוט  – שעלול להתפתח להיות כריס מאלין של 2014 מוהגניבה הגדולה מכולם – מלבד, כמובן, ג'בארי פרקר.

 

שלוש אליפויות אילינוי רצופות עם 'סימיאון קרייר אקדמי'

 

ג'בארי מדוק שיחק לפני שלושה ימים במדיסון סקוור גארדן נגד UCLA. עזבו את הנצחון 63-80. ג'בארי ביום ממוצע ביותר עבורו הביא תוצרת של  משחק נוסף של 20 נק' + (סיים עם 23 ו-10 קרשים) ב-7 מ-13, כולל 4 מ-8 מדאונטאון, משחקו ה-9 מ-11 מאז הגיע לדוק כפרשמן שהוא 20+ בקלות שלא ניתנת לתאר.

בואו נקשיב למאמן UCLA סטיב אלפורד (ששני בניו משחקים עבורו!) על ה-8'6 הזה מדוק: "HE IS OUTSTANDING. ONE OF THE BEST COLLEGE PLAYERS I HAVE SEEN!".

הוא הביא פרטים: "הוא כל כך SMOOTH שהוא יכול לשחק כל תפקיד במכללות. יש לו שליטת כדור של פוינט גארד, והוא יכול 'TO POST UP' את הגדולים שבהם. גם בפרוס לא תהיה לו כל בעייה לשחק ממספר 1 עד 4 – רק שהמאמן יבקש!"

הגארד הטוב (מאד) של UCLA, איש השנה השנייה קייל אנדרסון, אמר: "לא היתה שאלה מי היה השחקן הטוב ביותר על הפארקט. ניסינו לשתק אותו בכל מיני אמצעים אך הוא התגבר על כל מה שהצבנו נגדו!"

זה לא רגיל ששחקן קולג' אחד מדבר כך על שחקן קולג' שני.

אז תנו גם לי להוסיף את שני הסנטים שלי: הוא כוכב-העל היחיד בדראפט הקרוב. אני לא יודע אם השפעתו תהיה אדירה כזאת כמו של לברון או דוראנט, אך הוא לא רחוק מהם. אחריו באה בוכטה של שחקנים שכל נבואה לגבי הצלחתם ככוכבים ב-NBA הוא הימור. ז"א כל ה-2 עד 15 יצליחו, אבל קשה לדעת מי יפרוץ ככוכב.

על ג'בארי פרקר זה כבר ידוע.

 

 

**********

כבר מגיל 6 כל מה שפרקר ידע או ראה, היה בצורה של מגרש כדורסל. אביו היה המאמן בהייד-פארק, השכונה הדרומית של שיקגו בכנסייה המורמונית, והוא היה (האב) היוצר והממציא של "משחקי כדורסל" עוד לפני שהיו מחשבים ומשחקי אלחקטרוניקה. כבר מגיל 8 – אביו מספר וג'בארי מניע ראשו בהסכמה – הילד רצה לראות ולקרוא רק כדורסל: "HARDWOOD CLASSICS" הפכה לתכנית טלוויזיה שהוא ראה כל אחד מהאפיזודות שלה עשרות פעמים, עד שזכר בע"פ כל תנועה, וכל MOVE של כל שחקן NBA משנת 1970 ועד הלום. הוא קרא כל מאמר כדורסל על כל כוכב NBA שאי פעם הקפיץ כדור, וזכר בע"פ כל SIGNATURE MOVE של כל אחד מהם. הוא אמר לאביו שהוא הכי מעריץ את לארי בירד וד"ר ג'יי, והוא 'הבטיח' לאביו שכשיגדל, הוא "יצרף את הטוב של שניהם!".

הוא לא רק קרא וחזה. הוא ירד לבייסמנט ובעשרות נסיונות נגד אחותיו 'ששמרו' עליו הוא העתיק את התנועות המועדפות עליו. "בגיל 12 הוא יכול היה TO IMITATE  כל שחקן סופרסטאר שאי פעם שיחק ב-NBA, כולל הסקייהוק של עבדול ג'אבר, וקליעת הפאול בשתי ידיים של ריק בארי", אומר עליו אביו.

היום ג'בארי הוא עדיין "A STUDENT OF THE GAME", כפי שהוא מעיד על עצמו. הוא עדיין מחקה כל מיני שחקנים באימוני דוק, אבל במשחקים – ג'בארי משחק רק כמו ג'בארי. הוא קולע לדוק 23.1 נק' למשחק עם 7.8 ריב', והשחקן שמייק ששבסקי מעדיף להשוותו ליותר מכל אחד אחר הוא גראנט היל "כששיחק עבורי בדוק, ולפני כל הפציעות שלו. הם אפילו דומים במראה!", כפי ששבסקי אומר.

************

מדהים כיצד מרכז הכובד של כל תשומת הלב של משחק המכללות עבר מאנדרו ויגינס לג'וליוס רנדל, ועתה זה רק ג'בארי פרקר. והפעם מרכז ההתעניינות ותשומת הלב הם כאן להישאר. מה שקורה בתיכונים הוא שמתחילים לדבר על כוכב – במקרה הזה ויגינס – והופכים אותו לגדול מהחיים עצמם ושוכחים את כל האחרים. כעדר כבשים כל המדיה החלה לדבר 'אנדרו ויגינס, אנדרו ויגינס', ואני נותן לעצמי כוכבית שאני לא הלכתי עם העדר. חזיתי בויגינס, ראיתי מה עשה עם נבחרת קנדה הצעירה, ולא הבנתי מה כל ההופלה עליו. שחקן טוב? כמובן! שחקן פרנצ'ייז שלפי כל אתר, כל עתון, כל תכנית טלוויזיה, ו-90% מהגולשים כאן כדאי לעשות עליו 'טנקינג'?

שטויות במיץ עגבניות.

אלף הוא לא כזה מיוחד, וזאת גיליתי כבר לפני שנה וחצי, ובית ישנם עוד עשרה כמוהו בדראפט, וכל קבוצה חלשה – אם תרצה או לא, אם ההנהלה תחשוב 'טנקינג' או לא – תזכה בשחקן מצויין שהוא אחד מהבוכטה.

אז כשויגינס התגלה כ…ויגינס – שחקן טוב, לא פחות ולא יותר – תשומת הלב הועברה לשחקן שבאמת הראה יכולת מיוחדת במינה עד שמייק ששבסקי אמר השבוע: "אני לא יודע על שחקנים אחרים בדראפט של 2014, וכל הסימנים הם שג'בארי הולך לדראפט. מה שאני כן יודע על ג'בארי הוא שהוא יהיה 'פרנצ'ייז פלייר' ב-NBA. אולי הוא לא היחידי, אבל הוא פרנצ'ייז פלייר ללא ספק קל שבקלים. הוא לא רק שחקן נפלא. הוא גם אחד ה-COACH ABLE מכולם, והוא סטודנט של המשחק. בנסיעות למשחקים ובטיסות הוא מבקש רשות לשבת לידי, והוא PICKS OUT MY BRAINS בענייני להופס מההמראה עד הנחיתה!".

***********

ג'בארי הוא תוצר של אב ג'אנקי לכדורסל, סוני פארקר, ואם מורמונית דתייה, לולה. הוא גדל ג'אנקי לכדורסל עצמו, עם אמונה דתית מורמונית עמוקה. עשר דקות מבית מגוריו בשיקגו עמדה הכנסייה המורמונית שהפכה חשובה לו ביותר עם אמונה דתית נאמנה, אך לא קנאית. הוא דתי המאמין אמונה שלמה באלוהים ויישו, מבלי להיות אדוק חרדי. הוא מרגיש שלם, בטוח, ומאושר עם אמונתו מבלי חסידות או ריליגיה.  ששבסקי מגדירו: "הצעיר הבריא והשלם בנפשו ביותר שאני מכיר . הוא יילך כל בוקר לכנסייה המורמונית, אבל אם יהיה לנו משחק באותה שעה, הוא יידחה את ההליכה לכנסייה. זוהי ההגדרה הטובה ביותר שאני יכול להגדירו!".

ומה עם שרות השנה שכל מורמוני חייב להתנדב לעזרת הפחות בעלי מזל? אחיו כריסטיאן כבר סיים את שנת ההתנדבות. "שנת ההתנדבות שלי תצטרך לחכות עד אחרי סיום הקריירה הכדורסלנית שלי!". הוא הרבה יותר מורמוני כדני איינג' וג'ימי פרדט מאשר  שון בראדלי הענק, שהשרות המורמוני היה חשוב לו יותר מה-NBA, והליגה חיכתה שנה עד שהגיע לשחק.

אביו סוני הוא מין SEMI-GOD בשיקגו. השחקן המקצועני ששיחק NBA וחזר לתת את כל מה שיש לו לילדי הקהילה, והכל חינם אין כסף. הבנים כריסטיאן וג'בארי משתרכים איתו מהזמן שהם זוכרים. "אבא תמיד ציפה ממני ומג'בארי שנעשה הכי טוב שאנחנו יכולים. לא שנהיה הכי טובים, אלא שנעשה הכי טוב שאנחנו יכולים. לי, לצערי, לא היו את התכונות שיש לג'בארי, ולהיות 'הכי טוב שיכולתי' לא הספיק. אני מאמין שעם ג'בארי השמיים הם הגבול!".

ספורטס אילוסטרייטד היה הראשון  שהביע דעתו שהוא – ולא אנדרו ויגינס – הוא שחקן התיכונים מס' 1 כששם אותו בתמונת השער תחת הכותרת "שחקן התיכונים מס' 1" (מאי, 2012).  זה היה מיד אחרי שסיים את שנת הג'וניור שלו ב-'סימיאון קרייר אקדמי' איתה לקח אליפות שלישית רצופה של מדינת אילינוי.

**********

בדוק ג'בארי הפך לפנים של הקבוצה המפורסמת ביותר במכללות.  מייק ששבסקי ועוזריו יודעים שהקריירה האמיתית שלו תהיה ב-NBA, ולא בשנתו היחידה בדוק, והם מנסים לעזור גם לו וגם לעצמם. כיצד? על ידי פיתוח ה-POST-UP GAME שלו. בטרנזישיון-גיים יש לו הכל. עם הגב לסל יש לו פחות נסיון, והם יודעים שעם POST UP GAME ב-NBA הוא יהווה כוח בלתי עציר. הדבר היחיד המפריע היא מחלת המעיים הקשה של אביו המונעת ממנו להגיע לרוב משחקי הבן. בכמצה הוא כן ביקר. ג'בארי אפילו שאל את האב אם הוא רוצה שייקח שנת חופש מדוק ויגיע הביתה לעזור, וסוני התנפל עליו בטלפון, "DO NOT EVEN THINK ABOUT IT!". ברור שהדבר מעיק על ג'בארי מאד, אך "כאן אמונתו הדתית מאד עוזרת", לדברי ששבסקי.

ששבסקי מוסיף: "הרבה מהשחקנים הבאים אלינו הם כבר PROS. אנחנו לא הופכים אותם לשחקני NBA. הם שחקני NBA מהרגע הראשון. כמובן שתפקידי לנצח עם דוק, אבל אני חי בעולם בו שחקני מכללות מהטופ 20 באים לשנה אחת וזהו. THIS IS LIFE NOW עד שמשהו ישתנה. לכן תפקידי הוא לעזור להם להיבחר גבוה ב-NBA תוך כדי שהם עוזרים לדוק. אחד הדברים שהכרחתי אותו לעשות זה לשחק עם עדשות מגע במקום משקפיים. בתחילה זה לא היה קל, אך היום זה NATURAL. אולי זוהי תרומתי הגדולה ביותר לג'בארי בכדורסל", הוא אומר בחיוך.

"את כל השאר הוא ידע עוד לפני שהגיע אלי…!".

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

    1. אולי תסביר לי לפי מה אתה קובע? ראית אותו משחק? שחקן רך ביותר וחסר אגרסיביות.
      אז לפי מה בדיוק אתה קובע זאת, מלבד להקשיב ל-K-700 ודדי בעלי 70% מושג?

      1. מכל הסטארים העתידיים בדראפט הזה יש מוסכמה בין כל המומחים שויגינס הוא הכי טוב בהגנה כבר עכשיו ויכול להגן ברמה של NBA כבר עכשיו. פארקר לעומת זאת לא מגן ברמה הזו ובכלל הרבה פעמים לא מגן על שחקנים שהם בעמדה שלו (הוא הרבה פעמים משחק סנטר).

  1. גם אני חושב שפרקר הוא בחירה בטוחה יותר וללא ספק יהיה לפחות סטאר בליגה הזאת.

    חוץ מזה יש לו שם של סופרסטאר – וכולם יודעים שזה הכי חשוב !

    אגב רנדל וגורדון מדורגים נמוך מדי . אין מצב שמישהו משאיר את רנדל לבחירה מספר 7

  2. גם אני חושב שפרקר הוא בחירה בטוחה יותר וללא ספק יהיה לפחות סטאר בליגה הזאת.

    חוץ מזה יש לו שם של סופרסטאר – וכולם יודעים שזה הכי חשוב !

    אגב רנדל וגורדון מדורגים נמוך מדי . אין מצב שמישהו משאיר את רנדל לבחירה מספר 7 ואת גורדון לבחירה מספר 18 .

    1. תתפלא רנדל יכול להביחר 7 ואפילו נמוך יותר.

      אקסום מציג מספרים פסיכיים לגמרי באוסטרליה(וגם בנוי בצורה מדהימה לפוינט גארד), מרכוס סמארט רק משתבח, אמביד הקמרוני הוא טופ 3 פרוספקט ודי לקח לרנדל את הספוט(בצדק יש לומר), ארון גורדון בינתיים מריץ את אריזונה כמעט לבד בטופ 3 של כל דירוג כמעט ובכל אופן נראה כמו שחקן אתלטי יותר מרנדל לעמדות הפוורד בNBA.

      אני לא אהיה מופתע לראות את רנדל 7 ואפילו 8-9.

      1. מנחם, 100 דולר על מי נבחר לפני מי. תאשר. לא רוצה לקחת לך 1000 דולר של פנסיה .
        אם אחד מהם נפצע פציעה רצינית ההתערבות מבוטלת כי אז אין קשר ליכולת.

        1. או שאתה מתערב או שאתה לא מתערב. אני לא מתערב על $100. אני רוצה שיכאב לך כשאתה תפסיד בגלל ההתגרות הילדותית שלך על שחקן שאפילו שני הוא לא ייבחר. 100 דולאר זה לא מספיק ללמד אותך לקח

    1. מייקל נבחר אחרי סם בואי
      עדיין להבחר ראשון זה יוקרתי מאוד ; אלא אם כן אתה אנטוני בנט

      וויגנס מאבד גובה בכל אתרי המוק דראפט

  3. אני לא מייתמר להתווכח עם מנחם בכל מה שקשור למכללות כי אין לי הרבה מושג,אני רק מעלה תהייה,לדעתי יש סיכוי גדול שאם לברון היה הולך למכללות יש מצב שהוא לא היה מצליח כמו שציפו(כמו שמנחם אומר על ווינגס ז"א הוא אולי היה טוב אבל לא מדהים) וזה בגלל שיטות ההגנה שמשחקים במכללות הרבה איזורית ואילו כרמלו שנתן עונה במכללות מדהימה היה נבחר לפניו,אז מה אז היו אומרים שכרמלו יותר טוב מלברון?

  4. מה שמנחם בכלל לא מבין זה שבסופו של יום עונת מכללות אחת לוקחים אותה בערבון מוגבל.

    מה שישפיע בגדול זה המחנות לפני הדראפט בהם שחקנים נבחנים על ידי קבוצות ראש בראש ובדיוק בצורה שהם רוצים לבחון, ראיונות אישיים, מדידות.

    לא חסרים דוגמאות של כוכבי על מהתיכונים שהגיעו נתנו עונה מכללות מצוינת והפכו לשחקנים בינוניים במקרה הטוב בליגה(מייקל ביזלי לדוגמא), לא חסרים גם הדוגמאות ההפוכות.

    אצל וויגינס הסימן שאלה הגדול זה רק האופי, האם יש בו את הרוע כי כל שאר הדברים זה וי אחד ענק לא גדול.

    כתבתי כבר שאין אף שחקן בגובה הזה עם צעד ראשון כמו שלו, כתבתי גם שאולי פרט ללברון ודוראנט אני לא מכיר עוד שחקן בגובה הזה שמסוגל לרוץ את המגרש כל כך מהר כמו וויגינס. הוא גם עכשיו שומר מצוין, חוסם טוב מאוד. אולי באמת לא מצדיק את כל ההייפ אבל אין ספק כרגע שזה הפרוספקט הכי גדול.

    הטעות שלו אולי הייתה בסופו של יום בבחירת המכללה, הוא לא נראה לי מאושר שם, הוא הרבה פעמים אופציה שלישית בהתקפה, הוא משחק ליד פרשמנים מצוינים כמו אניס ואמביד(הקמרוני בכלל הולך להיבחר בעשירייה הראשונה וזה כמעט חתום וסגור), מצד שני אם יביא להם אליפות מכללות אף אחד בכלל לא יסתכל על הסטט' שלו. קצת מזכיר לי את מקרה אנטוני דיוויס,
    קצת לפני הטורניר עצמו מנחם העלה פוסט די מצחיק שניסה לתהות מי הגבוה הטוב ביותר במכללות והפרוספקט הכי טוב דיוויס או תומאס רובינסון, לרובינסון הייתה סטט' יפה יותר אבל לא היה ספק למי שמבין עניין שדייוויס זה הכוכב של הדראפט הזה.

    לדעתי זה בלתי נמנע שוויגינס לא יהיה שחקן שחקן, אולי זה יקח שנתיים, אולי 3 אבל זה בלתי נמנע.

    1. K-700! למה שלא תנבא עכשיו שויגינס יהיה השחקן הטוב ביותר ב-NBA בשנת 2024, שאז כבר יש סכוי גדול שאהיה 15 אמות באדמה, ולא אוכל להוכיח לך איזה חסר מושג אתה?

  5. אגב, הדבר המרוויחה הכי גדולה מהמצב של הניקס זו דנבר כרגע.

    יש לה 4 בחירות דראפט ל2014 אבל אחת מהבחירות של הסיבוב הראשון היא צריכה להעביר לאורלנדו(כחלק מהטרייד של אפללו ואל הרינגטון) היא רשאית לבחור איזה מהן להעביר את שלה או של הניקס.

    כרגע כמו שנראית הניקס היא מביאה לה בחירה של מקום 6-8 שזה אומר לקחת את רנדל או ארון גורדון שזה בדיוק הTYPE של השחקן שבדנבר חלמו להשיג מאז הטרייד על מלו.

    רק לחשוב שאולי פציעה 1-2 שתדרדר את הניקס עוד יותר יכולה להביא להם בחירה גבוהה יותר….אללה יוסטור.

  6. לאלעד רבין:
    אני לא אשלם?
    אתה זיקית קטנה עם פה גדול.
    אתה יודע מה, פה גדול? אני מוכן לשנות את ההתערבות ל-1-2: אני מוכן לשים (למשכן) $2,000 כבר היום אצל איש צוות שתיבחר. אני מאמין ש-MBK היא הבחירה הטובה ביותר. אתה תשים $1,000. שנינו נישלח לו צ'קים שהוא יפקיד בבנק.
    אם ויגינס ניבחר לפני פרקר כל הכסף שלך. אם פרקר ניבחר לפני ויגינס הכסף שלי.

    וישנה לי עוד חדשה בשבילך כי אתה שוב עלית לי על העצבים:
    כבר מעל חודש לא כתבת מאומה לאתר. מי שלא כותב 30 יום ניזרק מהאתר. אני נותן לך עד יום ששי לשלוח מאמר או יומן ניקס, או שאני זורק אותך מהצוות כמו טיל.
    (ויש לי רושם שאיש לא יבכה על כך)

    1. מנחם אני לא עובד תחת איומים.
      ולגבי ההתערבות -בשבילי זה בשביל הקטע, ולא בשביל להיות עשיר מכספי הפנסיה שלך, ולכן מאה דולר מספיק לי ביחס שווה. כן כן לא לא, אתה נראה לי מפחד להפסיד ….
      יאללה אולי קי 7 יתחיל לכתוב לך טורים , זה בטוח יהיה מצחיק ואולי גם נלמד להכיר עוד כמה שחקנים שהוא גילה כמו לברון גיימס וכריס פול

  7. מנחם, קצת רחמנות. הוא בטח מנסה לכתוב על הניקס וכל פעם הוא לא יכול להמשיך בגלל הבכי הבלתי נשלט. באמת קצת סימפטיה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט