מעורב הופס לשבת: המדוזה – בעל החיים העתיק מכולם, ועדיין הבלתי ידוע מכולם! / מנחם לס

1.האול סטאר מציין חצי עונה. זמן לתוארים 'עכשוויים'!

אעשה זאת בקיצור נמרץ כי התחלתי מאוחר. את הבחירות אני לא מסביר כי ישנן בחירות שאפילו לעצמי אינני מסוגל להסביר. עניין של הרגשה.

א. מי הן הקבוצות הטובות ביותר ה-י-ו-ם ב-NBA?

1)ברוקלין נטס, 2) יוטה, 3) פיניקס

ב. מי הוא השחקן הטוב ביותר היום ב-NBA?

1) יאניס, 2) אמביד, 3) דמיאן לילארד

ג. איזה שחקן היית בוחר היום מספר 1 לקבוצה חדשה?

1)ג'ואל אמביד, 2) יאניס, 3) ניקולה יוקיץ'

ד) איזה צעיר יהיה הטוב ביותר עוד 5 שנים?

1)לוקה דונצ'יק, 2) זאיון ויליאמסון, 3) מייקל פורטר.

ה) מי ה-MVP עד עתה (השחקן שתרם ביותר לקבוצתו)

1)הארדן, 2) לברון, 3) אמביד

ו)שאלות שאין להן תשובה:

1)מי שחקן התקפה טוב יותר, דילארד או בראדלי ביל? 2) מי סנטר טוב יותר, אמביד או ניקולה יוקיץ'?

ז) מי תיקח אליפות העונה?

1) נטס, 2) פורטלנד, 3) קליפרס

2. מי היה השחקן הטוב ביותר בחודש האחרון? צדקתם: ניקולה יוקיץ'!

לא מאמינים? בדקתי: בחודש האחרון הוא שיחק 36.2 דק' למשחק ויצר את המספרים הבאים:

*29.2 נק' ב-60% מהפארקט, 47% מה-3, ו-94% מהקו.

*11.2 ריב'

*7.9 אס'

הוא היה מס' 1 בליגה ב-HIGHEST-VOLUME OFFENSIVE HUB (https://www.nba.com/stats/players/touches/?Season=2020-21&SeasonType=Regular%20Season&DateFrom=01%2F27%2F2021&DateTo=10%2F01%2F2021&sort=TOUCHES&dir=1

היחס בין האסיסטים שלו לאיבודי כדור הוא 3.9 ל-1 – אחד הגבוהים בליגה.

אני בספק גדול מאד אם היה שחקן עם מספרים טובים יותר ב"טוטאלי" בחודש האחרון.

3. מייקל: "השחקן היחיד שהפחיד אותי ב-NBA היה חאכים אולג'ואן!"

4. פינת השירה: מצעיר בן 15 מדרום קרולינה שכבש את הקאונטרי מיוזיק של ארה"ב השבוע

כלב (KALEB) קנדי, תלמיד תיכון מעיירה בת 2,200 תושבים בדרום קרולינה. מה מיוחד בכלב? הוא קאונטרי בוי אמתי. הרבה מזמרי הקאונטרי לא נולדו בקאונטרי ויש משהו מזויף במבטא הקאונטרי שלהם. כלב מדבר כפי שהוא שר. הכול אותנטי לחלוטין ולכן הוא הפך לכוכב-על כל כך מהר.

5. פינת החי: מדוזה

(אגיד לכם משהו בסוד: מאז שהתחלתי עם 'פינת החי' כל כך נהניתי מהעולם החדש שניפתח בפני שהחלטתי שבעולם הבא במקום ללמוד ביומכניקה אני הולך על זואולוגיה!)

מה זה מדוזה?

בואו נתחיל בזה שמקריאתי (3 מאמרים – 2 מקצועיים – באנגלית שהבנתי עם מילון רפואי בערך 3/4 מהמונחים , ופוסט אחד בעברית שהיה כתוב לקהל הרחב ובשפה לא מקצועית שהקריאה בו הייתה מובנת לי לחלוטין) המסקנה שהסקתי היא שהמדוזה היא אחד מבעלי החיים המוזרים ביותר בטבע, הלא ידועים ביותר, והעתיקים ביותר.

ובוודאי בעל החיים הראשון בגודל שניתן לראותו ללא מיקרוסקופ. מדענים קבעו את גיל המדוזות הראשונות 600 או 700 מיליון שנה. חקירת המדוזה היא חדשה יחסית כשהמחקרים הראשונים הרציניים עליה הם לא יותר מבני 100-150 שנה.

ראשית הגדרת המדוזה:

מדוזה הוא שם עממי לקבוצה לא פורמלית של יצורים ימיים מתת-מערכה Medusozoa אשר תחת המערכה צורבים. יצורים אלו לרוב מאופיינים בכך שהם עשויים מחומר דמוי ג'לי (שכבת המזוגלאה), בעלי מבנה כללי המזכיר מטריה או פעמון כאשר ה"ענבל" עשוי מספר משושים או זרועות ציד (tentacles) בעלי תאי צריבה.

המדוזה היא בעל חיים כל כך מוזר!

ישנם יותר מ-2,000 ייצורים שונים שכולם נופלים תחת המטריה הנקראית באנגלית JELLYFISH אם כי ישנם מדענים הטוענים שלא כל ה-JELLYFISH שייכים למשפחה הנקראית medusozoa.

הנה מה שאני הבנתי מקריאה ב-3 מאמרים מדעיים בנושא באנגלית:

המדוזה – JELLYFISH – היא יצור קדום מאד הקיים כבר מאות מיליוני שנים באוקיינוסים ובימים, נסחף ללא שחייה, בגוף שקוף, ללא דם, מוח או עצמות.

למדוזה אין שריון שיגן עליה. כ-90 אחוזים מגופה של המדוזה עשוי מים ולכן אנחנו מכנים אותה כמין "ג'לי". שאר המדוזה הם כיפה וחוטים שדומים לרגליים. את גופה עוטף רק העור שלה. חלק מהמדוזות יכול להגיע למשקל עצום של כמעט טון! (המדוזה הגדולה ביותר שנמצאה באוקיאנוס ההודי שקלה 2000 פאונדס -907 ק"ג)

המדוזות חיות בלהקות גדולות. הן לא יכולות לשחות וזרמי המים הם שלוקחים אותן ממקום למקום. לפעמים אתם חווים מכה של מדוזות בחופי ישראל. אלה להקות ענק של מדוזות ששוטפות את חופי הארץ והגלים הם שמביאים אותן אלינו.

המדוזה היא ייצור ימי טורף שלוכד בעזרת הזרועות שלו את יצורי הים הזעירים, ואפילו דגים קטנטנים. למדוזה רשת זרועות שיש בהן תאים עוקצניים ורעילים מאד. אלה נועדו ללכוד את הטרף. לאדם רוב המדוזות אינן אלא מטרד, אם כי ידועים מקרי מוות מעקיצות מדוזה, גם בישראל.

המדוזה קיימת במימי הים והאוקיינוסים כ-600-700 מיליון שנים והיא נחשבת לבעל החיים העתיק ביותר בעולם. קצב ההתרבות העצום של המדוזה מקבל דחיפה נוספת בשל חוסר פתרונות למיגורה והמשך זיהום הים. הנחילים שמגיעים בסוף חודש יוני, מכילים עשרות מיליוני מדוזות והם משתרכים לעיתים לאורך של מאות קילומטרים. מקיץ לקיץ הן מצליחות להגיע לאזורים צפוניים וקרים יותר עד לחופי צפון אירופה שבעבר לא נשמע או ניכתב שם על מציאת מדוזות. מדענים רבים מאמינים שהסיבה לכך היא התחממות כדור הארץ.

כל אלה הולידו את תאוריית "אפוקליפסת הים הג'לטיני", לפיה הים יכוסה בעתיד במדוזות וזה יהיה סוף הייקום!

הווה אומר שמאחר והים ממלא תפקיד מרכזי בצינון מזג האוויר ובתהליך הפוטוסינתזה, ישנם חוקרים ימיים רבים התומכים בתאורית האפוקליפסה שתהווה סוף הייקום.

אבל מחקרים אחרים טוענים שההתחממות הגלובלית תחמיץ יותר ויותר את הים ובכך את יכולת ההישרדות של המדוזות. מאחר ומחזור החיים של המדוזות. הוא מאוד מורכב, יש בו הרבה מאוד נקודות תורפה ששינוי בתנאי הסביבה יכול להשפיע עליהן.

ממקור ישראלי:

מלבד הנזק שנגרם לאיזון האקולוגי ולבריאות הציבור, האוכלוסייה האנושית נפגעת מהמדוזות גם בכיסה. "המדוזות משפיעות על כל שירותי המערכת. על הדגה, על תחנות הכוח לייצור חשמל ועל מתקני ההתפלה שמספקים לנו היום מי שתייה. הן משפיעות על הוויסות של כל מארג המזון בים ועל שירותי התרבות והתיירות. אם אדם בישראל ממגיע לים 55 פעמים בשנה בממוצע כשרוב הביקורים הם בקיץ, זה אומר שהמדוזות משפיעות מאוד על שעות הפנאי של הרבה מאוד אנשים", מסביר ד"ר דור אדליסט מהחוג לציוויליזציות ימיות באוניברסיטת חיפה. "בעבר ערכתי סקר בחוף שקמונה בחיפה. מתוך 5,000 מבלים בחוף, נספרו לא יותר מעשרה רוחצים בים וגם הם עמדו במים בגובה הברכיים. החוף היה מפוצץ באנשים ולמרות שהקיץ חם, הים היה ריק".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
103 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
06/03/2021 6:44:25

תודה רבה דוק.
הקאנטרי בוי נחמד, ממש לא נראה בן 16.
ההתחלה של השיר שלו מזכירה שיר של אליס אין צ'יינס:
https://www.youtube.com/watch?v=PEQYgHf9RLA

onetwo3
06/03/2021 6:46:36

איי דוק, אתה תופעה שאין שנייה לה.
תודה רבה

onetwo3
06/03/2021 18:23:19
Reply to  מנחם לס

😄 היא לא צריכה לחשוב ככה. היא צריכה להרגיש ככה.
ואני משוכנע שכך הדבר.

אשך טמיר המקורי
06/03/2021 6:53:54

דוק מה אתה אומר על הסקופ של צפריר, הארל מקבל טכנית על שצעק and 1?
https://www.youtube.com/watch?v=d81I_s7xR-4
השופטים בחסות סילבר איבדו את זה לחלוטין, מקבלים רוח PC חזקה מלמעלה, זה ממש נראה שהם נעלבים ו"נפגעים" מכל דבר עכשיו כמו שחובבי ה-PC בארה"ב אוהבים לעשות כיום (וסילבר חזק בזה) – רק שלהם יש משרוקית.
פעם שופטים טובים היו מקבלים כבוד משחקנים בזכות התנהלות אסרטיבית, אבל גם הוגנת, חכמה, ומלאת common sense.
היום אין מצב ששופט יקבל כבוד משחקן.
שחקנים בזים להם ומתעבים אותם, ובצדק.
הם לחלוטין לא ראויים לכבוד, שורקים שריקות מהתחת בלי סוף ללא אחריות אישית עליהם, לא ניתן לדבר איתם ואם תעז או אם לפתע יחליטו להיעלב שמסרת להם כדור לא מספיק מדויק תחטוף טכנית.
אני שנים מבקר את השיפוט בליגה, במיוחד מאז שסילבר נכנס. אבל באמת שהמצב הופך לגרוע יותר ויותר וזה רק צובר תאוצה.

אשך טמיר המקורי
06/03/2021 6:57:48

* למען הגילוי הנאות אני שונא את קריאות AND 1.
אני חושב שזה לא במקום, חצוף ומבזה לשחקן לצעוק את זה, כאילו הוא צועק על השופט "אתה לא יודע לעשות את העבודה שלך! שרוק כבר מפגר!"
אני חושב שראס התחיל עם זה לפני כמה שנים.
די נדהמתי שאפשרו לו את זה אז בלי טכנית ומאז זה התפשט כמו אש בשדה קוצים וכמעט כולם עושים את זה.
אבל אם הם החליטו לאפשר את זה, וכבר שנים כולם עושים זאת וזה לגמרי נורמה, הם לא יכולים פתאום בוקר אחד לשרוק את זה למישהו, סתם ככה.
לדרג הם לא היו מעיזים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אצלנו בשכונה תמיד צועקים עבירה ו…סל אם זה נכנס ואם לא ו…שיט כולל אני 😎

Tzafriros
06/03/2021 7:36:10

אני גם מאשים את סילבר בשיפוט וזה יפגע במורשת שלו. מבחינתי אזכור אותו לשמצה שלא תרם לליגה. במשחק של הלייקרס נגד הווריורס סטף זרק לשלוש תוך כדי קפץ קדימה ופגע עם המרפק ב שרודר. השופטים שרקו לעבירה של שרודר. אני וווגל לא האמנו אז החלטנו לעשות צאלנג׳ והשופטים השאירו את ההחלטה! לאן הגענו??? שחקן יוצר מגע בזריקה ומקבל שריקה? איפה הכבוד ההגינות? של השחקנים ושל השופטים.

PhillySpecial
06/03/2021 7:52:29
Reply to  Tzafriros

וואו כשאוהד של לברון והלייקרס, מלכי השיפוט, שכל אחד מהם זכה לאליפות אחת לפחות במתנה, מתלונן זה באמת יום חדש לליגה

jefffoster10
06/03/2021 13:06:01
Reply to  PhillySpecial

קצת דומה לאוהדי מנצ'סטר יונייטד שבוכים שהם לא מקבלים פנדלים
(למען הגילוי הנאות, אני אוהד ליברפול)

NFS
NFS
06/03/2021 8:49:00

אוי וויי זמיר.
השופטים איבדו את זה. מרוב הליכות ל-replay center, צ'אלנג'ים, דוח 2 דקות וכו' וכו' הם שכחו מזרימת המשחק ומהקהל עצמו שאיבד אמון בשיפוט.
זה הגיע למצב שעדיף לראות משחק של 2 קבוצות זניחות, אז בדרך כלל נותנים לשחק, לא באים עם שריקות מהבית, ויש תחושה של כדורסל מפעם שהשופט היה שופט.

אשך טמיר המקורי
06/03/2021 10:27:41
Reply to  NFS

זה בהחלט המצב. אני כבר הרבה זמן מתמקד במשחקים כאלה ואז יכול עוד להנות מכדורסל NBA

e.a sport
e.a sport
06/03/2021 7:05:36

אשך יקר
וואלה לא הזכיר את stay away לפחות לי…
אבל בהנחה שאתה אוהב גראנג',
האם שמעת על days of the new ?
אם כן- סוף סוף מישהו שמע עליהם (אני גיליתי אותם בזכות הספוטיפיי לפני חודש).
האלבום הצהוב שלהם- ברמה הגבוהה ביותר.
שבת שלום

אשך טמיר המקורי
06/03/2021 7:15:48
Reply to  e.a sport

לא שמעתי, אבדוק.
אם זה משהו חדש (חדש – מעבר לשנות ה-90…) אז אני לא מכיר כלום…

אשך טמיר המקורי
06/03/2021 7:21:24

טוב, מסתבר שהם מסוף שנות ה-90. בחיים לא שמעתי עליהם.
נשמעים כמו גירסה מרוככת של אליס אין צ'יינס וסאונדגארדן.

MacLeod 1
MacLeod 1
06/03/2021 7:25:46

יוקיץ' נותן עונה פסיכית!
תודה רבה ושבת שלום לכולם

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מדוזות זה מכה שלא כתובה בתורה…. תודה רבה מנחם

e.a sport
e.a sport
06/03/2021 7:31:41

אשך
מילה שלי
תן לאלבום הצהוב שלהם צ'אנס (האמת זה מופע של איש אחד עם סיפור עצוב),
האלבום הזה אדיר.
שני שירים פותחים די מיינסטרים- משם מתחיל להיות קודר ויפהפה.
לא להאמין שילד בן 17 כתב את זה.
צליל כבד מאוד אין ספק שהושפעו רבות מאליס.

Tzafriros
06/03/2021 7:39:04

מנחם תגיד אתה צוחק עליי? כתבת את הבלייזרס והקליפרס כמועמדות לאליפות ולא הזכרת את הלייקרס? גם אם יקרה אסון והלייקרס לא תיקח את המערב אף אחד מהקבוצות הלוזריות האלה לא תיקח אותו במקומם. הג׳אז והסאנס יותר שוות.

גיא רוזן
06/03/2021 8:00:45

הקבוצות החזקות בליגה?
.
זו שאלה של בריאות, יותר מכל דבר אחר.
בסופו של יום, בפלייאוף הכוכבים משחקים יותר דקות, והנוכחות שלהם על הפרקט עושה את ההבדל בין קונטנדריות לבין קבוצות אליפות.
.
אז כאשר בודקים מה עושות הקונטנדריות עם השחקנים החזקים שלהם על הפרקט מגלים ש –
איבאקה + ג'ורג' + קאוויי = נט רייטינג אדיר של 18+
חד משמעית קונטנדרית.
.
לברון + דייויס + שרודר = נט רייטינג של 14+
א. קונטנדרים. ב. דייויס עדיין לא הגיע לעונה הזו. ג. הלוך פלייאוף.
.
הארדן + דוראנט + קיירי = נט רייטינג 8+
פחות מדי דקות, יש לשלישיה הזו. אני לא מצליח להשתחרר מהמחשבה על כשירות הצוות עת יגיע הפלייאוף.
.
קונלי + גובר + מיצ'ל = נט רייטינג 13.5+
קונטנדרים. בעיקר לאור הנט רייטינג האדיר שיש לקבוצה הזו בדקות של הספסל. קבוצה מאומנת + כוכב גדול + עומק = קונטנדרית.
.
האריס + אמביד + סימונס = נט רייטינג 13.7+
לקבוצה אחד מהשחקנים הפחות עצירים בליגה, ואחד המגנים המרשימים. התוצאות לא מרמות. קונטנדרים (ההימור שלי לנציגת המזרח בפיינלס).
.
אחרונים, הסאנס.
נתחיל בעובדה פשוטה. הם עדיין לא קונטנדרים.
בוקר + אייטון + פול = נט רייטינג 2.2+
זה רחוק מלהיות קונטנדרים.
אבל, וזה אבל משמעותי –
ב-15 המשחקים האחרונים אותה שלישייה מציגה נט רייטינג של 16.9+
זה הבדל פסיכי. ברבע הראשון של העונה הסאנס שיחקו גרוע בדקות של אייטון + פול + בוקר. ברבע השני, הם שיחקו נפלא.
כאשר לוקחים בחשבון שלאורך כל התקופה ברידג'ס + קמרון + קראודר נותנים תפוקה יוצאת מן הכלל, ושמאז שסאריץ' חזר, הסאנס העלו הילוך (עם תרומה אדירה של סאריץ' מהספסל) ומקבלים קבוצה שהפכת לקבוצת פלייאוף מרשימה.
אני חושב שהסאנס עדיין לא שם (בדיון על קונטנדריות). חסר ניסיון. בהתחשב בגיל הצעיר של הכוכבים הצעירים (קמרון ג'נסון חגג לפני מספר ימים 25. בוקר וברידג'ס בני 24, אייטון בן 22), יש לקבוצה המון סיבות לאופטימיות לקראת השנים הבאות.
.
תודה, מנחם.

A Ljos: Resurrection
06/03/2021 8:44:11

לא חושב שפספסת, ככה בטעות, קבוצה אחת מסוימת? עם קבוצת אוהדים הולכת ונשארת בערך אותו גודל בישראל?
ווסטברוק – ביל – האצ'ימורה 10.0-
כלומר,
יוקיץ' – ג'מאל – פורטר 14.8+

גיא רוזן
06/03/2021 9:00:18

התנצלותי הכנה. אכן, שייכים לרשימה.

ברוך רובין
ברוך רובין
06/03/2021 8:56:55

גיא שוב אתה מסתכל על עונה סדירה שכמעט לא משנה במאומה, אתה לא זוכר עם מילווקי עונה קודמת אם כל הכבוד לפילי וליוטה אין סיכוי בפלייאוף. לצערי ברוקלין הולכת לנגב חזק את הפארקט עם פילי, פשוט יותר מדי כוח אש. פילי יצטרכו 40 נקודות מאמביד והגנה מושלמת כל לילה משאר השחקנים לא רואה את זה קורה בסדרה.
.
אמרת דבר נכון מאוד בסוף כוכבים עושים את ההבדל ויוטה אין לה מה לחפש בפלייאוף. בסוף לקבוצה שגובר הוא פרנצייז פלייר שלה יש תקרה ברורה מאוד. אותו דבר פיניקס בלי קפיצה רצינית של אייטון אין לה מה לחפש עם הלוזר בפלייאוף, בוקר אחד זה לא מספיק.
.
הלייקרס עדיין קונטנדרית עיקרית אבל נחלשו משנה שעברה במיוחד בעמדת הסנטר. בסוף הראל לא רלוונטי לפלייאוף, וגאסול לא רלוונטי לליגה. לא הבנתי למה הווארד שהיה נפלא עזב אחרי שצייץ שישאר מעדיף אותו בהרבה על שניהם.

גיא רוזן
06/03/2021 9:02:32

אני ראיתי את יוטה בשנה שעברה בהרכב חסר. קונטנדרים.
.
אני גם ראיתי את הסיקסרס בגרסה (לטעמי) פחות מוצלחת, נמצאים מרחק כדור מקפץ מהדחת האלופה שבדרך.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כקונטרה על מה שעשית עכשיו פינקס יקחו את המערב בהליכה וינגבו כל הדרך

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
06/03/2021 10:40:04

חחחחחחחחחח
הרגת אותי
הבאת ניגוב לגיא
מחכה לתגובה של גילרי

Avri
Avri
06/03/2021 11:32:55

מדהים. פשוט מדהים. איך אתה שומר על פאסון רגוע, מביא סטטיסטיקות והשוואות, כשבפנים העיירה עולה באש. בוקר רוצה לניו יורק!!!

עידו גילרי
06/03/2021 11:41:34
Reply to  Avri

תפסיק לקרוא קלייקבייט יד שניה…
בוקר לא הולך לשום מקום בטח לא לניקס.

אור
אור
06/03/2021 14:26:06

איזה שטויות אנשים אומרים כשחייבים למלא זמן מסך

Avri
Avri
06/03/2021 15:22:39

הלו! ככה זה מתחיל!

Berch
06/03/2021 9:21:33

אחלה מעורב מנחם.
חולק עליך רק בבחירת שחקן לקבוצה חדשה. נראה לי הייתי לוקח את ליילארד. היה מתאים לבנות תרבות לאוך זמן 🕺

Avri
Avri
06/03/2021 11:37:58
Reply to  Berch

מצד שני כמנהל קבוצה חדשה שצריך ללקק לכוכב שלו, אתה צריך לזכור שאם אתה מביא את לילארד זה אומר שמעכשיו באוטובוס שמים רק את הקסטה עם הראפ הבינוני מינוס, על לופ תמידי. בשבילי זה יותר מידי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

הראפ שלו עדיף על כל הראפרים המפגרים היום.

Avri
Avri
06/03/2021 15:01:59

על טעם ועל ריח… אני אסכים שראפ באופן כללי זה די נורא.

A Ljos: Resurrection
06/03/2021 14:08:40
Reply to  Avri

דיים (דולה) לילארד הוא זן נדיר בתחום הכדורסלנים. חד קרן. כדורסלן שגם יודע לעשות ראפ ברמה מינימלית. אין דברים כאלה.

אור
אור
06/03/2021 14:26:34

🙂

Jonathan
06/03/2021 9:58:16

תודה מנחם. מעניין – גם מאוד אהבתי את החלק על המדוזות.
אני שותף להרגשה שזו תהיה העונה של הברוקלין נטס (אלא אם ייתברר שההגנה שלהם באמת לא מספיקה לפלייאוף).
*
יש לי שאלה בנושא אחר.
הלוטרי בדראפט הוא עדיין לקבוצות שלא נכנסו לפלייאוף. "מעין פרס ניחומים".
אבל יכול להיווצר מצב שהקבוצה במקום ה-19 בליגה משחקת בפליי-אין ועלולה לא להגיע לפלייאוף. אם הפליי-אין מתחיל מחר אז זה המצב האמיתי והקבוצה הזו היא דאלאס…
אז יש כאן מצב של תמריץ להפסיד – קבוצה יכולה לוותר על התענוג של לפגוש את המדורגת ראשונה במערב/מזרח ובמקום לקפוץ כמה מקומות בבחירת הדראפט.
אפילו להיכנס להגרלה שנותנת לה סיכוי לבחור עוד יותר גבוה.
מצד שני – גם לקבוצה שלא הובטח לה פלייאוף יש פחות מוטיבציה לנצח ולאבד את המקום בלוטרי בשביל התענוג לחטוף סוויפ-עד-סוויפ ג'נטלמנים בסיבוב הראשון.
אני מבין שיש בפלייאוף עניין מאוד משמעותי של כבוד אבל הפליי-אין הוא גם כרטיס יציאה אם מעדיפים לוותר על העונה…
או שיכול להיות שפספסתי משהו ואני לא מבין איך הפליי-אין בנוי אל מול הלוטרי?
*
וכן מתוך 11 הקבוצות עם המאזן הטוב בליגה 8 נמצאות במערב…

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Jonathan

למיטב הבנתי לא טעית – אאל"ט בשנה שעברה מבחינת המאזן היינו אמורים להיות 12 בדראפט, אבל אז פורטלנד העפילו לפלייאוף, רק כדי לחטוף בראש מהלייקרס, בדיוק כמו שתארת, ולכן יצאו מהלוטרי, ואנחנו קודמנו למקום ה-11.
.
מסכים איתך שזה יכול להיות סוג של שיקול עבור הקבוצות שנמצאות על סף הפלייאוף, אבל נראה לי שזה לא שונה משמעותית מהמצב לפני הנהגת הפלייאין, כלומר גם אז קבוצות כאלו לקחו את השיקול הזה בחשבון.

Jonathan
06/03/2021 10:53:29

מסכים. אבל זה קיצוני עכשיו. גם כי השיקול נעשה יותר במהירות… ואתם למשל יכולים לקפוץ מהבחירה ה-20 ל-14 (ולהיכנס להגרלה).

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Jonathan

מצד שני, זה נכון לגבי כל הקבוצות, ובכל מקרה אם זה ממש קריטי לקבוצה, ובמקרה היא מגיעה למקום התשיעי/שמיני, היא יכולה להפסיד את המשחק המכריע, כמו שממפיס עשו, בכוונה או שלא, בעונה שעברה.

Jonathan
06/03/2021 19:10:13

תחשוב למשל על גולדן סטייט (תהיה כמוני, מה יש?)
אנחנו יכולים לפתוח את העונה הבאה עם בחירת לוטרי + בחירת לוטרי גבוהה (תלוי עד כמה מינסוטה יהיה חסרי מזל) + ויצמן + הספלאש בראדרס חוזרים. זה נשמע כמו תוכנית יותר טובה מ"לעשות צרות ליוטה בסיבוב הראשון ולהפסיד בכבוד".

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Jonathan

מסכים שהפיתוי קיים, אבל לא צריך לחכות עד הפלייאין כדי להתפתות אליו, מספיק להושיב את קרי למשחק או שניים כבר במרץ-אפריל והתכנית תתממש.

Alex Rabino
06/03/2021 10:03:29

סיפור קטן על מדוזות ממחוזותינו. המדוזות נוהגות להגיע לחופי חיפה בתחילת יולי ונעלמות עד אמצע אוגוסט. במלחמת לבנון השניה ניסה החיזבאללה לטווח את בתי הזיקוק בחיפה. אך הטילים נפלו לים. יומיים אח"כ באמצע יולי כבר לא היו מדוזות בחופי חיפה……

דוקטור רזי הופמן
06/03/2021 10:43:16
Reply to  Alex Rabino

כן אני זוכר מצוין. גלשתי במקום תחת הפגזה. היה מפחיד ברמות, מצד שני גם הנ"מ של פלמחים הפגיז קרוב אלי פעם בים…..
אגב, אלכס אם אתה נוסע בחיפה יש עדיין עדות חיה לאותו הטיל שנפל בסמוך למסעדת "יטבתה" ז"ל.
כדי לראות במה החיזאללה-אירנים מלאו את הטילים אתה צריך לעבור לצד השני של הכביש ליד הגדר של פסי הרכבת יש לוחות מתכת שמחוררים מהכדוריות שהאירנים שמו בראשי הנפץ של הטילים. זה מה שיזרקו עלינו גם בעימות הבא. בעדה ובעדה חייפה.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
06/03/2021 12:34:08

Charlie don't surf!

ארז
06/03/2021 10:38:00

מי שאשם במכת המדוזות שפוקדת את חופינו חדשות לבקרים אלה כרגיל הקולוניאליסטים האירופאים, שדי אשמים בכל המצב ששורר במזרח התיכון במאה שנים האחרונות.החפירה של תעלת סואץ אפשרה למדוזות לעבור מהים האדום לים התיכון ובכך להרוס את האקולוגיה הדי עדינה של האזור.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  ארז

לא לגמרי ברור לי איך לא פתרו את העניין הזה, או לפחות הפחיתו את נזקו, עם רשתות, יצירת אגם מים מתוקים עבור הספינות, ושאר רעיונות. חבל שכך.

A Ljos: Resurrection
06/03/2021 11:06:30

האירופאים הלבנים לא שאלו בכלל את בני האדם המקומיים לגבי בניית התעלה, אז את בעלי החיים?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אבל היום, נדמה לי, שהתפיסה השתנתה, ואפשר, לפחות לנסות, לתקן או להפחית את הנזק.

A Ljos: Resurrection
06/03/2021 12:17:09

לא יודע, כנראה. אינני ביולוג ימי.
אפשר לעשות כל כך הרבה דברים לתקן ולהפחית נזקים, גם סביבתיים וגם סביבתיים חמורים הרבה יותר, אבל באופן כוללני בני האדם עושים מעט מאוד דברים חיוביים לצערנו.

NFS
NFS
06/03/2021 13:56:21

אתה יכול להיות ביולוג ימי אם אתה רוצה (להרשים מישהו).
.
https://youtu.be/oHRucRyLCms

דוקטור רזי הופמן
06/03/2021 14:16:16

ואיך בדיוק תתקן? רק לפני מספר שנים הרחיבו את התעלה….
מה שנכנס ומתבסס זו עובדה. תקרא קצת מהמאמרים שלי ושל קולגות שלי ותדע הרבה יותר.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אתה חושב שכבר מאוחר מדי? חסימה עכשיו לא תוכל לפחות למנוע המשך ההדרדרות?

דוקטור רזי הופמן
07/03/2021 7:13:59

מאוחר הרבה מדיי.
צריך היה לחסום גם את הגיברלטר ולעצור את תעשיית הצדפות בים התיכון.
כל החסמים לא יעצרו את הפלישה הביולוגית.
מצטער שאני כל כך פסימי.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
06/03/2021 14:42:05

אתה חושב שפוליטיקאי יכול לעשות רווח פוליטי רלוונטי על הדרת מדוזות מחופי מדינה שיהפוך את המחיר הכלכלי שפרויקט כזה יעלה לויאבילי?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

זה נשמע לי פרויקט לא מדינתי – האיחוד האירופי, האו"ם, גורמים בינלאומיים להגנת הסביבה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
07/03/2021 1:54:38

גם אלו שמקבלים החלטות שם פוליטיקאים

דוקטור רזי הופמן
06/03/2021 10:49:28

יש כ 200 מדוזות בעולם, כולל מדוזות של מים מתוקים.
קיימת סברה שלחות חלק מהמינים אצלנו הם מינים פולשים שמגיעים דרך תעלת סואץ. קיימת גם גישה שטוענת שהם נולדים פה בדרום מזרח הים התיכון, צפו אולי להפתעות בעתיד הקרוב.

דוקטור רזי הופמן
06/03/2021 10:51:22

ברוקלין בריאה תיקח את האן בי איי בלי בעיות אחרי שראיתי איך השלישייה מסתדרת מצוין עם כדור אחד. הם יהיו מעולים ביחד.

MBK
MBK
06/03/2021 11:11:03

המפתח לאליפות נמצא בפריזר מתחילת העונה.
אין קבוצה שמסוגלת לתת פתרון הגנתי גם לדיוויס וגם ללברון
בפלייאוף של השנה שעברה דיוויס עשה את ההבדל בכל סדרה (בעיקר מול דנבר)
משהו בו נעצר לאחר 2 המשחקים הראשונים בגמר, כנראה שלברון תפס לו את האשכים הטמירים בחדר ההלבשה והסביר לו מי צריך להיות ה FMVP
פילי תגלה שעם דוק ריברס על הקווים כל סדרת פלייאוף שמתחילה כמו רומן על אמת נגמרת כמו כלבי אשמורת.

Avri
Avri
06/03/2021 11:41:27
Reply to  MBK

לגבי הדוק, אוהדי בוסטון זוכרים אחרת.

jefffoster10
06/03/2021 13:00:23
Reply to  Avri

כמה מזה זה הדוק, כמה מזה זה איינג' (שמכר למינסוטה אל ג'פרסון וערימות של זבל תמורת גארנט, והביא את אלן ליצירת חמישייה טובה ב-2 דרגות מעל כל מה שהיה לליגה להציע), וכמה מזה זה הקצב, שהיה אדריכל ההגנה החונקת של הסלטיקס ההיא.
במקרה הזה אני עם מידן- בעיני, השינוי של פילי העונה קרה יותר בגלל הניהול של מורי ופחות בגלל האימון של ריברס- ההקפה של סימונס ואמביד בקלעים יצרה את הקפיצה הגדולה קדימה. המקום של דוק, בטח לאחר שהטרייד לא יצא לפועל, זה איך הוא מוציא את המיטב מבן סימונס ברוסטר הזה שנוצר. האם יוצא המיטב מסימונס? יוצא הרבה טוב מזה (הגנה, ניהול משחק, לא כופה עצמו על ההתקפה)- השאלה היא אם דוק יכול לקחת את זה עוד צעד קדימה ולנסות להשתמש במיס מאצ'ים עם סימונס לימים סגריריים שהקליעה מבחוץ של שחקני המשנה לא נכנסת. עדיין בעיני הדוק, לאור העונה הקודמת עם הקליפרס הוא אוברייטד. אין ספק שהוא עדיף על בראון- אבל עדיין אוברייטד.
ובהקשר של אוסטרלים מזיקים- יש כמה סוגי מדוזות קטלניות ממש לחופי אוסטרליה, חבר סיפר לי פעם שגלש שם וראה אחת כזו קטנה לידו, אבל צריבה ממנה קטלנית ביותר.

Avri
Avri
06/03/2021 15:05:41
Reply to  jefffoster10

נו, זה בדיוק העניין עם מאמנים. כשנכשלים זה תמיד בגללם, וכמנצחים זה תמיד בגלל אחרים.

jefffoster10
06/03/2021 16:03:12
Reply to  Avri

שוב, לא אמרתי שדוק כישלון וכל ההצלחה שלו בזכות אחרים. מבחינת החלק שלו בהצלחה, ייתכן והוא קטן ממה שמצטייר. זו דעתי- וגם, כשהוא היה אחראי יותר בלעדי לעניינים (בקליפרס או בבוסטון אחרי שטיבס עזב), קבוצותיו נחלשו משמעותית (ממגוון סיבות שחלקן גם לא קשור אליו. כישלון הוא לא, אוברייטד כן.
אין ספק שיש לו מניות באליפות של הסלטיקס ב2008- רק שייתכן שחלקן קטן משנראה.
אין ספק שמאמן זה מקצוע כפוי טובה, והכי קל להיפטר מהמאמן ולהאשים אותו כשדברים לא מסתדרים, אבל לעניות דעתי ריברס לא שייך לעלית המאמנים של הליגה, למרות האליפות והעונות הטובות בבוסטון ובקליפרס- מאמן הוא זה שנותן את האקסטרה במקומות הנדרשים, ליצור את אותם יתרונות קטנים שהשחקנים והקבוצה ינצלו כדי את הצעד הנוסף קדימה לעבר הצלחה אמיתית שהיא יותר מהופעה בפלייאוף (זה למה, לדוגמה, אינדיאנה עשתה את הצעד הנכון בעיני עם פיטורי מקמילן). האקסטרות הללו יכולות להיות מקצועיות (קרלייל וההגנה על לברון בגמר 2011, ספולסטרה והמעבר ל-5 שחקני חוץ מול אינדיאנה ב2013, ויש עוד שלל דוגמאות), ויכולות להיות גם יותר מנטליות ובינאישיות (פיל ג'קסון ואלכס פרגוסון (טפי!) כדוגמה מובילה). אתה יכול להצביע על מקום שריברס יצר את אותם יתרונות, עזר לקבוצתו למקסם את הכישרון לכדי הצלחה?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  jefffoster10

בוקס ג'לי פיש, מין תיבה לבנה קטנה וקטלנית עושה לך בוקס אאוט מהחיים

דוקטור רזי הופמן
06/03/2021 14:19:55
Reply to  Avri

סורי אברי, אני עם מידן.
מי שבעצם ניהל הכל מאחור היה טיבס, לא אוהב שקוראים לו הקצב.

Avri
Avri
06/03/2021 15:14:04

נצחנו עם דוק די הרבה סדרות ולעניות דעתי אלו שהפסדנו לא היו בגללו. לגבי טיבס, ברור שהיתה לו תרומה אבל גדולה של מאמנים נמדדת גם ביכולת שלהם לתת מקום לעוזרים טובים שיודעים את העבודה. סטיבנס לדוגמא – ואתה יודע שאני ממעריציו – לא עושה את זה כל כך טוב. הוא מוקף בעוזרים לא מנוסים וההתקפה השבלונית שלנו סובלת מזה כבר די הרבה שנים.

דוקטור רזי הופמן
06/03/2021 16:59:16
Reply to  Avri

נכון מאד
דוק נהדר בקטע הבן אישי ובשיתוף ושמיעת חוות הדעת של עוזריו. בגלל זה הסלטיקס של גארנט הצליחו. הוא ידע לוותר על האגו ולזוז קצת הצידה כשטיבס ניהל את העניינים מאחור. גם בברוקלין ובקליפרס ועכשיו בפילי הוא מתייעץ, רואים בכל משחק כמעט. סטיבנס לא עושה את זה, הוא פה ושם מחפש חיזוקים, לא מספיק טוב ונראה שהוא לא ממש מאמין בטובים השנים מן האחד, לפחות לא במשחק עצמו. החשש הוא שכל מה שנבנה ילך פייפן כי בראד לא מוכן להתפתח ברמת האימון שלו….

MBK
MBK
06/03/2021 15:46:25
Reply to  Avri

אם קיימים אוהדים של הקליפרס הזכרונות שלהם מריברס הם בעיקר סיוטים
הוא נכשל באופן עקבי ואיבד פעמיים יתרון של 3-1 מול קבוצות יותר חלשות
ההפסד מול יוסטון בגיים 6 היה מגה מביך
גם מול דנבר הפ איבדו יתרון דו ספרתי בכל אחד ממשחקי 5-6-7

האווי לאסוף
האווי לאסוף
06/03/2021 11:14:25

המדוזות האלו גנבו לנו את הים. כשהייתי צעיר היה מקסימום זפת (והרבה ממנו בכל חוף), מדוזות היה אירוע נדיר והקיץ היה שלנו. בתאילנד, במעבורת בין שני איים, ראיתי פעם מדוזה ענקית, קוטר של למעלה ממטר, פחד מוות….
תודה רבה על המעורב

A Ljos: Resurrection
06/03/2021 11:26:55

אני מבין לאיזה פתרון אתה חותר. אל דאגה, כבר פעלתי להחזיר את הזפת לחופים, בתקווה שהוא יפתור את בעיית המדוזות. פתרון סופי, מה שנקרא.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
06/03/2021 13:16:28

זפת זה טוב. הרבה אנשים באים, לוקחים חלק בניקוי החוף ומירוק המצפון שלהם. עדיף ממדוזה

אשך טמיר המקורי
06/03/2021 14:26:30

היו את המתקנים האלה לניקוי זפת מהרגליים… חשבתי שככה זה בכל חוף, חלק מהים…
מניח שבתור בת-ימי לבת-ימי גם אתה זוכר.

asaf
06/03/2021 11:22:34

תודה מנחם. האקים מול מייקל אחת הסדרות הכי מפוספסות בהיסטוריה שלא קרו מבחינתי.

Jonathan
06/03/2021 11:33:32
Reply to  asaf

יש בזה משהו. 8 מהאליפויות של הניינטיז הלכו לקבוצות האלו ובמהלך העשור הזה שתיהן היו בלתי מנוצחות בגמר. שיקגו כמובן השיגה פי-3 יותר ועדיין סדרת גמר ביניהן יכלה להיות היסטורית…

Avri
Avri
06/03/2021 11:42:55
Reply to  asaf

ויש גם מי שיגיד שלהאקים יש אליפויות רק כי מייקל לקח פסק זמן. שיקגו היו מנגבים את יוסטון.

Jonathan
06/03/2021 12:08:52
Reply to  Avri

בטח הרוב ייתווכחו איתי – אבל השילוב של דרקסלר ואלג'ואן היה מתמודד יפה עם חלק מהקבוצות של שיקגו. בעיקר אלו שלפני רודמן. אבל כן – שיקגו הרבה יותר גדולים היסטורית.

jefffoster10
06/03/2021 13:03:19
Reply to  Jonathan

לדעתי גם בריקוד האחרון מאוזכר שאחרי משחק עונה סדירה של שיקגו מול יוסטון, ששיקגו הפסידו, נכנס ג'ורדן ואמר שמזל שהחבר'ה האלה לא יכולים לצאת מן המערב. ואולי כאן טמון ההבדל בין הקבוצות הללו- שיקגו לקחה מזרח חזק פעם אחר פעם אחר פעם, יוסטון של האקים לא הייתה דומיננטית ככה במערב, לא לפני האליפויות וגם לא אחרי.

Jonathan
06/03/2021 14:12:45
Reply to  jefffoster10

מעבר לשיקגו – אני זוכר מערב חזק יותר מהמזרח גם אז.
לא זוכר שמישהו ראה בניקס או בפייסרס קונטנדריות כמו שראו בפניקס, יוסטון, יוטה או אפילו סן אנטוניו של לפני דאנקן.

Avri
Avri
06/03/2021 15:21:35
Reply to  Jonathan

הניקס, שאתה לא זוכר אותם כקונטנדרית, הפסידו לאותה יוסטון גדולה באחת הסדרות הצמודות והמותחות בהסטוריה (בטח בהסטוריה שלי). אתה לא יכול להכתיר את יוסטון כגדולה הסטורית ובאותה נשימה להגיד שהניקס (שהיו שווים להם לחלוטין) אפילו לא היו קונטנדרים.

jefffoster10
06/03/2021 16:08:55
Reply to  Jonathan

הוציאו מים מהסלע הניקס האלה, לא פחות. הפייסרס גם, ולקחו את מייקל ל-7 משחקים. המזרח היה מעט מעט יותר חלש מהמערב, גם בגלל הנוכחות של קבוצת ענק אחת וכל היתר מעט "התגמדו" לצידה, לעומת המערב שהיה יותר שוויוני.
הגמר של 94' היה אפי, לא פחות.

Jonathan
06/03/2021 16:19:07
Reply to  Jonathan

זו הייתה סדרה ממשעממת. עם כל הכבוד ל4-3. אבל כן. הם היו קשוחים. גם ב2 העונות שלפני. לא התכוונתי שלא ראו בהן קונטנדריות (גם הפייסרס היו בגמר ב4-2) אלא איכשהו באחרות פשוט ראיתי יותר מזה וגם אנשיך בסביבתי. זה לא שיוטה, סיאטל או פניקס היו פייבוריטיות כשהן שיחקו מול שיקגו… אבל החשבתי אותן יותר מהניקס אז ובמבט לאחור זה לא השתנה.

אשך טמיר המקורי
06/03/2021 18:35:58
Reply to  Jonathan

יוסטון-ניקס אולי סדרת הגמר הטובה, המותחת והאינטנסיבית שראיתי.

Jonathan
06/03/2021 19:24:20
Reply to  Jonathan

ניקס מול יוסטון… לא יודע. לי זה היה סתם מרוח. אולי כי כל מה שהכרתי לפני היה גמרים של ג'ורדן…
*
היה לי יותר מעניין לראות את יוסטון-אורלנדו. למרות שאמצע המשחק השני כבר היה ברור לאן זה הולך (ועוד את הראשון לא ראיתי בלייב, מכל המשחקים שאפשר לפספס).
היה כדורסל יפה יותר ובכלל היה פלייאוף מדהים שאני זוכר ממש טוב אחרי כל השנים. בכלל עודדתי את יוטה ואת פניקס בהתחלה…
*
אני שמח אבל שאנשים מעדיפים אותה על הסדרה שבה קליבלנד שברו את ליבנו.

NFS
NFS
06/03/2021 14:08:56
Reply to  Jonathan

דווקא הפספוס הוא בעונה שבארקלי הצטרף ליוסטון ב-97'.
יוטה סיימו ראשונים במערב, הרוקטס סיימו במקום השלישי, ואת בסדרה חתם סטוקטון עם שלשה על הבאזר ביוסטון.
אגב, באותה עונה במזרח שיקגו (1) ניצחו את מיאמי (2) בתוצאה 4:1. בחמשת המשחקים מיאמי קלעו ככה- 77, 68, 74, 87 (ניצחו), 87.

NFS
NFS
06/03/2021 14:12:23
Reply to  NFS

*סדרת גמר המערב כמובן
https://youtu.be/be-EEL7FfQM

Jonathan
06/03/2021 14:17:41
Reply to  NFS

השלשה של אדי ג'ונסון בסדרה הזו… איזה יופי זה היה.
אבל איכשהו יוסטון לא התליחו לייצר שם קבוצה רצינית. גם התוספת של פיפן 2 עונות אחרי לא הביאה אותם לשם מקום. גלקטיקוס לקראת פנסיה.

asaf
06/03/2021 18:09:30
Reply to  NFS

No funny shtuff זה ממש סרטון עדות לרצח בדם קר… בתפקיד הרוצח גבר לבנבן וקר רוח

פיני
06/03/2021 20:58:04
Reply to  Avri

נמאס להזכיר את זה, אבל שיקגו טרום עידן רודמן, הייתה במאזן שלילי מול הרוקטס בגירסת קבוצות האליפות של האקים (93-95).
בפלייאוף 95' הבולס הודחו עם מייקל (ועם ממוצעי פלייאוף נהדרים, טובים יותר מהעונות שאחרי) מול אורלנדו 4-2 (לדעתי לא היו עוברים את הפייסרס, אבל זו השערה בעלמא), אותם הרוקטס טאטאו בסוויפ.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
06/03/2021 12:12:00

הבולבוסון מל.א מזכיר לי מדוזה ששכבה בשמש 24 שעות עם ריח סרדינים

אור
אור
06/03/2021 14:30:46

טבלת חוזק לו"ז בין החצי הראשון לחצי השני של העונה (כמה שיותר למטה – נשאר לו"ז יותר קל)
comment image?w=700
.
הפוסט המלא: https://fivethirtyeight.com/features/which-nba-teams-schedules-get-tougher-or-easier-from-here/

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
06/03/2021 14:48:51
Reply to  אור

המיקום של הג'אז בטבלה מטריד

עידו גילרי
06/03/2021 14:50:11

את מי…

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
06/03/2021 16:39:58

שלא אוהד ג'אז

NFS
NFS
06/03/2021 15:22:29
Reply to  אור

אף פעם לא הבנתי איך בוחרים חוזק של לוח משחקים?
קח לדוגמא את יוטה. נניח שחוזק של קבוצה הוא בין 1 (גרועה) ל-10 (מצויינת)- בתחילת העונה היא היתה מדורגת 4 כזה ועכשיו 9..

אור
אור
06/03/2021 15:38:29
Reply to  NFS

יש להם סקור מתעדכן לכל קבוצה. קדימה זה לפי העכשווי ואחורה או שעושים לפיו או לפי הסקור שהיה לכל קבוצה לפני כל משחק

A Ljos: Resurrection
06/03/2021 15:24:46
Reply to  אור

נו, אורלנדו. הזדמנות מעולה להראות שאתם רובין הוד.

איצקו
איצקו
06/03/2021 19:38:20

הדבר היחיד שאני מי ידעתי על מדוזות עד היום זה שהם נותנים תקווה לאלפי בני אדם שגם יצורים בלי מוח יכולים לשרוד שנים רבות…

קפיץ
07/03/2021 7:05:49

תודה שחלקתם לי את הכבוד והשם שלי נזכר בהופס. אחד מרגעי השיא של הקריירה שלי כמדען. חייב לומר שאתם הדבר האמיתי. כולכם. החל במנחם שאני קורא עוד כשהוא כתב ב'על המשמר' שהייתי בולע לארוחת בוקר בחדר אוכל של המוסד, המשך בגילרי ויינברג והצוות עבור במומי החציל מלך העולם וכלה באחרון השימונים והברוכים כי חייבים קונטרה (איפה מייקל היה בלי בריון ראסל 😂). אני יודע שיש לכם כבר ביולוג ימי אחד (אהלן רזי) אבל באתי לחזק. ריספקט ותודה שאתם קיימים