רוברט קובינגטון – אווטאר על הפרקט / עידו ישראל

הגנה, קליעה, חדירות והתמצאות נכונה בשני צידי המגרש. "ארבעת היסודות" של פאוור פורוורד מוצלח ב-NBA בשנת 2021. רוברט קובינגטון, עם הרבה האסל ועבודה קשה, מספק לבלייזרס את כולם בתקופה האחרונה. קשה לתאר עד כמה הם צריכים את זה.

הוא פתח את העונה הראשונה שלו כבלייזר בצורה רעה. קובינגטון לא סיפק את הקליעה שציפו ממנו (27.6% מ-3 עד השני בפברואר), לא קלע מספיק נקודות (6.5 למשחק עד השני בפברואר), וההגנה שלו הייתה טובה, אך הקבוצה לא הצליחה לתרגם את זה לניצחונות. האכזבה מהתוצאות הלא מספקות ביחס לציפיות הגבוהות מהקבוצה וחוסר ההתעלות שלו בהיעדרותם של סיג'יי מקולום, יוסוף נורקיץ' ולזמן קצר גם דריק ג'ונס ג'וניור העלו את השאלה הבאה בקרב אוהדי הטרייל בלייזרס: האם רוברט קובינגטון הוא האיש המתאים לאייש את עמדת הפאוור פורוורד הפותח? הטענה היתה שאולי התרומה ההגנתית שלו תעזור לספסל המתקשה הגנתית, והוא יחזיר לעצמו את הביטחון מבחוץ עם העלייה בזריקות כתוצאה מהמעבר לספסל, בעוד כרמלו אנת'וני יעבור לחמישייה הפותחת.

סימני השאלה נעלמו ביום אחד. יותר משבועיים לאחר שמקולום הצטרף לנורקיץ' בספסל הפצועים. בשני בפברואר. באותו היום, שיחקו הבלייזרס את המשחק השני בבאק טו באק אחרי הפסד לבאקס, מול הוויזארדס. את המשחק הזה סיים קובינגטון עם 19 נקודות ו-5 שלשות מתוך 8 נסיונות. המשחק הזה, שכנראה הוביל לעלייה בביטחון שלו, התחיל מגמה והחל מהשני בפברואר (כולל אותו המשחק כמובן) קובינגטון מעמיד ממוצעים של 41.4% מהשלוש (עליה של 13.8 אחוזים באותה תדירות של 5 שלשות למשחק), 9.2 נקודות (עליה של כמעט 3 מלפני כן), ואפילו עליה מטורפת בצד השני של המגרש עם 1.7 בלוקים למשחק, כשעד אז הוא סיפק רק כחצי חסימה בערב.

עד כמה הוא חלק חשוב מהקבוצה הזאת? פורטלנד סופגת 113.7 נקודות ל-100 פוזשנים כשהוא על המגרש, לעומת 117.4 על הספסל. זה כשרוב הדקות נמצאות ליד לילארד ושחקן הגנה רע נוסף, בין אם מקולום או קנטר. מאז הפציעה של מקולום הוא קולע ב-44% בניצחונות ו-24% בהפסדים, מה שמעיד על החשיבות שלו. ברומטר.

ההתמצאות של לורד קובינגטון בהגנה היא תאווה לעיניים. קשה לפספס את ההצלחה שלו בפיקוד על ההגנה, גם ואפילו בעיקר שהכדור לא אצל השחקן שהוא שומר (והוא שומר את הפורוורד הכי טוב של היריבה בכל משחק). הוא יודע מתי לבוא לעזור, והוא יודע לקרוא בצורה פנטסטית את קווי המסירות, מה שבשילוב עם האסל גבוה מוביל ל-1.1 חטיפות כשאחוז עצום מהם לא הגיע מכדרור, אלא מהשתלטות על כדורים או על מסירות של היריבה. הוא גם רביעי בליגה בדפלקשנס למשחק, עוד נתון שמראה על ההאסל ההגנתי האדיר שלו, והמיקום הנכון שלו בהגנה. מאז החלה המדידה קובינגטון כל עונה בשמינייה הראשונה בהדיפות הכדור למשחק, כשהוא אף הוביל את הליגה בנתון בעבר.

אווטאר רוקו

קובינגטון אמנם לא חודר הרבה העונה, אבל ידע לסיים יפה את החדירות שלו כשצריך. יחד עם הקליעה הנהדרת בתקופה האחרונה, ההגנה האדירה שלו, והעמידה והתנועה שלו במקום הנכון ובזמן הנכון, בשני צידי המגרש. משלים את סט התכונות שהוא המתכון הרגיל לפאוור פורוורד מעולה ותורם בליגה בשנים האחרונות.

התלות של ריפ סיטי בפאוור פורוורד הנהדר שלה לא תמשיך להיות כזאת גבוהה לשמחת אוהדי הבלייזרס, אבל אני מקווה ומאמין שזה לא יפגע בתרומה החשובה שלו לקבוצה שהוא מביא בזמן האחרון.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

    1. תודה רועי,
      האמת שהוא משחק לא מעט כסנטר לאחרונה עם הספסל מאז שסטוטס החליט שג'יילס לא מספיק טוב, ואני נהנה לראות אותו ככה. תרומה אדירה לאחרונה (גם היום נהדר מול הווריורס)

      1. סליחה, ג'יילס לא משחק כי הוא פצוע, בעיניי אנחנו יותר טובים בלעדיו, אבל זה הסיבה שהוא לא משחק כרגע

  1. מעולה. שחקן ייחודי מאוד, בחיים האמיתיים וגם בפנטזי.
    פתח את העונה בצורה נוראית אבל כאמור השתפר מאוד מתחילת פברואר. היה לו רצף של 14 בלוקים במשלושה משחקים בין ה-16 ל-20 בפברואר.
    עדיין חסרה לו יציבות. לדוג' לפני שבוע קלע 1 מ-13 בשני משחקים.

  2. תודה רבה עידו, כתבה מצוינת.
    משחק מילים חזק במיוחד עם רוקו, אהבתי. כיף לראות אותו חוזר לעניינים, שחקן מאוד מגוון ומוכשר, יעילות ויציבות שלו יעזרו הרבה לפורטלנד, במיוחד ללא מקולום ונורק, מטורף ששמרו על מקום כזה גבוה במערב ללא שניים מ-3 השחקנים הכי טובים שלהם.

    1. קאנטר בהגנה זה בלתי נסבל, וזה כואב בתור אוהד.
      אבל התרומה ההזויה שלו בהתקפה (פינישר מפחיד ואופנסיב ריבאונדר הכי טוב בליגה בעיניי) עושה אותו סנטר מחליף לגיטימי פלוס פלוס

        1. ווייטסייד היה המוות. דיים שנא לשחק איתו, שחקן התקפה גרוע בעשרים רמות מאנס ושומר שחושב רק על הסטאטס.
          ווייטסייד היה ימים אפלים וקאנטר שחקן טוב בסך הכל

      1. למה ,הוא יושב על חוזה כמו של סימונס???
        קח את פילי עם רשון הולמס,קבינגטון ודאריו סאריץ (תחליף אותם עם שלושה כבחירתך …) ותקבל קבוצה אחרת…כל הזמן מחליפים שחקנים כמו גרביים במקום לבנות תלכיד שרץ.אם משהו עובד וטוב אז בוא נחליף .

  3. עידו, כיף של פוסט. אני אוהב שחקנים מהסוג הזה.. עידו, זוכר את אנטוני מייסון מהניקס? אולי הוא לפני התקופה שלך. שחקן נשמה שאף פעם לא יהיה באול סטאר אבל הוא חובה לכל קבוצה. מציע לעורך שהכניס אצת המאמר שלהבא יכניס את גיל הגולש התורם, מקום מגוריו, ומעשיו.

  4. כתבה יפה, תמשיך ככה. רוקו מאוד מאכזב כשומר באחד על אחד ועיקר ההצטיינות ההגנתית שלו היא בעזרה של דיפלקשינס,חסימות וחטיפות. סוג של סייפטי. הוא לא נותן לבלייזרס כיסוי מלא בעמדה אבל הוא בחור ממש סימפטי והאופי שלו מתאים לקבוצה. בהתקפה הוא לא באמת חודר או מסוגל להוריד כדור לרצפה והשימוש שלו הוא רק בזריקות מבחוץ. חלק מהחטאות נובעות מזה שתוקעים אותו עם זריקות קשות בסוף שעון אבל לדעתי הוא קלעי טוב וצריך לזרוק יותר. נקווה שבחצי השני של העונה הוא ישתפר סטטיסטית בכל הקטוגריות ויתן ערך מוסף בפלייאוף.

    1. ההשוואה לסייפטי מאוד מאוד נכונה. אבל אחרי צפיה ב100% מדקות הרוקו העונה קשה לי להבליג על זה שהסטטיסטיקה מגזימה את המצב והגנת האחד על אחד שלו לא רעה בכלל העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט