"מי מכיר, מי יודע?" – מוריס קריק / מנחם לס

שמעתם פעם על פרשמן באוניברסיטת אינדיאנה בשם מוריס קריק, שבעונת 2009-10, כפרשמן, היה גארד בגובה 1.96 מ' שקלע 16.4 נק' ממוצע , עם הפצצות ב-44.8% דיוק מאיובה או אוהיו? דאונטאונים מחצי מגרש שאחד משניים השמיעו 'סוויש' אחד אחרי 'סוויש' שני?

שחקן כזה צריך להיות היום ב-NBA.

אז היכן הוא?

רגע. לא כל כך מהר.

היום הוא GRADUATE STUDENT ל-M.A בג'ורג' וושינגטון יוניברסיטי, שחקן שנה חמישית ואחרונה שקיבל רשות מה-NCAA לשחק, ובינתיים הוא משלשל מספרים דומים: 15.7 עם 46.4% מהבית הלבן או מהקפיטול – דאונטאוני אחרי דאונטאוני, 'סוויש' אחד מכל שניים.

"הדבר היחיד השונה עתה", אומר בן ה-23 הזה, "הוא שעכשיו אני יותר מבוגר!".

פציעות מוזרות, רבות, ולא רגילות גרמו לו להחמיץ 62 משחקים באינדיאנה, ולקלוע שם רק 4.6 נק' למשחק במשחקים ששיחק.

"SHIT HAPPENS!", זה כל מה שיש לו לומר.

מה שקרה כדבר ראשון היה זה: שבועיים אחרי שהוא הלחים  את קנטקי – אז מס' 4 במכללות – עם 31 נק' ב-11 מ-14, והוא עלה למספר 5 בדראפט.קום, הוא סדק את פיקת הברך השמאלית, ועונת הפרשמן נחתמה עבורו. הוא חזר לשנת הסופומור כשהוא עם אישור רפואי לשחק, אך ברך חלשה, ושותף ב-18 משחקים במין "UP-AND-DOWN", עד שסדק נוסף – הפעם בפיקת הברך הימנית – חתמה לו את העונה.

הוא חזר לכושר "כמעט 100%" לפי דברו כשבאוקטובר 2011 הוא התחלק במדרגות בניין הכדורסלנים בו התגורר, וקרע את גיד האכילס השמאלי, פציעה שגרמה לו להחמיץ את כל עונת 2011-12.

בחורף שעבר הוא החמיץ חודש נוסף בגין פציעת כף רגלו, ושיחק רק 186 דקות בכל העונה כשמאמניו באינדיאנה מתנצלים: "WE ARE TOO LOADED NOW!".

מוריס החליט לא לוותר. הוא הרגיש שנותר בו מספיק כדורסל להשמיע ציוץ, והוא החליט לנצל את "חוק השנה החמישית" של ה-NCAA המאפשר לשחקן שהחמיץ עונה שלמה (ולא משנה הסיבה; RED SHIRTING היא סיבה מספקת) לשחק בשנתו החמישית באוניברסיטה אפילו אם כבר קיבל את תואר ה-B.A והוא GRADUATE STUDENT. יש כאן עוד יתרון: זה המקרה היחיד המאפשר לשחקן לעבור לאוניברסיטה אחרת מבלי לשבת שנה בחוץ אם הוא חפץ להמשיך לימודיו במקצוע שלאוניברסיטה הראשונה  – אין.

הוא מצא בג'ורג' וושינגטון מקצוע שהוא היה מעוניין בו שלאינדיאנה אין: "LEADERSHIP DEVELOPMENT".

הוא הגיע לצ'טהאם, וירג'ינה, עיר מולדתו הקרובה לוושינגטון, והחל לשחק בקבוצה שכל החמישייה שלה חזרה מהעונה שעברה, אבל חמישייה שסיימה עונה עם רקורד 17-13.

מאמנו מייק לונרגן, מיד קלט שמוריס קריק מביא איתו מה שלקבוצתו לא היה: כמעט הכל. הוא מיד מצא  גארד שנה שנייה קייטן סבאג' (13.9 נק' למשחק), ופורוורד 9'6 אייזיה ארמווד (13.0 נק', 7.9 ריב', 2.6 בלוקים, והשבוע הם ניצחו את מרילנד, יושבים על רקורד של 1-9, ןמדורגים מס' 28 במכללות.

לפי דבריו של לונרגן, "זה כמעט הכל מוריס קריק!"

בין קרבנות ג'ורג' וושינגטון תמצא את מיאמי, ומספר 18 קרייטון.

במשחק נגד מרילנד ג'ורג' וושינגטון היתה חייבת סל. המאמן לונרגן שירטט תרגיל עבור הגארד ג'ו מקדונלד. קריק הגיב, "קוץ', אני מציע שנעשה GO PICK 23 עלי, אבל מימין". לונרגן: "אתם יודעים מה?", הוא אמר לחמישייה. "אני אוהב את מה שמוריס הציע!". הוא שינה את התרגיל, ומוריס קריק קלע את סל הנצחון.

"זה היה תרבותי; זה היה נימוסי. אהבתי את מה שהוא הצח[יע, וכיצד הוא הציע מה שהציע!".

השחקן שסיים את הקריירה למעשה פעמיים וחצי, קם לתחייה בשלישית. לפני חודשיים הוא חשב על קריירה חדשה. היום ה-NBA היא, לפתע, אופצייה מאד מעשית!

למי שמעוניין, סיכור הקריירה התיכונית שלו:

Creek graduated from Hargrave Military Academy, where he averaged 18.4 points, 5 rebounds, 4 assists, 2 steals, and 2 blocks per game, leading his team to a 27-2 record.[1] As a junior he played first at Oxon Hill High School in Maryland where he averaged 22.3 points per game, and then transferred to South Kent Prep School where he averaged 21.5 points, 4 rebounds and 5 assists. He was named a First-Team Prep School All-American and played in the Reebok All-American game and the Derby Festival. Scout.com ranked Creek as the #9 shooting guard in the 2009 class and #45 in the class overall, while Rivals.com ranked him the 59th best prospect in class overall and the #16 shooting guard in the class. ESPN ranked him as the #15 shooting guard in his class and #61 in the class overall. In the summer he played AAU basketball for Triple Threat.

 

 

 

 

ליד חבר קבוצה מפורסם…

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. הבעייה שלו היא שתי פציעות שקרו לקובי בסדר הפוך: קודם סדק בפיקה, ואח"כ עקב אכילס.
    אבל הוא היה קנון כפרשמן, ולדעתי אם יוכיח בחצי העונה שנותרה שמצבו הגופני טוב, הוא ייבחר גם ייבחר. בזמנו הוא היה "נחשב" לטוב יותר מאולדיפו!

      1. K-700!
        בשנת הפרשמן הוא היה טוב יותר מאולדיפו, ואילולא הפציעות, הוא היה יותר טוב ממנו גם היום. בתיכון הוא היה ה-ר-ב-ה יותר טוב מאולדיפו.

        1. איך אני יודע שאתה מדבר שטויות ולא ראית משחק אחד של אינדיאנה בעונת הפרשמן של מוריס קירק?? אני אענה לך במשפט אחד:

          בעונת הפרשמן של קירק אינדיאנה הייתה סתם עוד קבוצת מכללות לא מדורגת ולא מעניינת אתה יודע מה הסיבה? כי אולאדיפו בכלל עוד לא היה במכללה.

          אולאדיפו הגיע למכללה בעונת 2010 וכבר מהשנייה הראשונה ראו שמדובר בסטופר ההגנתי הכי טוב בביג טן(שנה אחר כך כבר דיברו עליו במונחים ארציים ובעונת הג'וניור שלו אולאדיפו היה שחקן ההגנה הטוב במכללות ואחד מהשחקנים הטובים במכללות בכלל באותה עונה- משהו שמוריס קירק לעולם לא יצליח להתמודד עליו).

          כמובן שבטח ראית עכשיו איזה משחק -2 שמוריס קירק היה טוב בהם וזה גרם לך להרגיש כאילו גילית את אמריקה.

          בפעול מדובר בשחקן די בינוני, ממש לא כישרון על.

          בקיצור אל תעבוד עלינו ימנחם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט