נא להכיר: גלגל ההצלה החדש של הלייקרס / מנחם לס

מיהו קנדל מרשל, חבל ההצלה שעליו שמה עכשיו הלייקרס את כל עתידה?

ב-2010 הוא הוביל את התיכון בישופ או'קונל לאליפות בתי הספר הקתוליים של אזור וושינגטון הבירה. בשנת הסניור שלו הוא קלע 15.3 עם 9 קרשים ו-6 אסיסטים. גובהו 1.93 מ' והוא שוקל 88 ק"ג. כפרשמן בצפון קרולינה, מאמנו רוי ויליאמס העבירו לעמדת הפוינט גארד אחרי שלארי דרו איכזב במשחק נגד ג'ורג'יה טק אותו הפסידה הטאר-הילס ב-20. דרו החליט לעזוב את האוניברסיטה, לשבת שנה בחוץ, ולעבור ל-UCLA. מרשל הפך לפוינט גארד של צפון קרולינה.

שנת הסופומור שלו היתה כה טובה שמשחקן שחשבו שאירופה כתובה על מצחו, פתאום הוא הפך לקנדידט ל-NBA. הוא שבר את שיא האסיסטים של אד קוטה כשהוא קובע שיא חדש ל-UNC – 351 אסיסטים לעונה. הוא גם שבר את שיא ה-ACC לאסיסטים לעונה אחת (שבר את שיאו של קרייג ניל). הוא זכה בעונת הסופומור בפרס 'בוב קוזי' אחרי שב-2009 טיי לאוסון – אף הוא שחקן UNC – זכה בו. לרוע מזלו בטורניר המכללות במשחק נגד קרייטון הוא נפל ושבר ידו.

 

 הסטטיסטיקה שלו ב-UNC:

Year Team GP GS MPG FG% 3P% FT% RPG APG SPG BPG PPG
2010–11 North Carolina 37 20 24.6 .420 .354 .690 2.1 6.2 1.1 0.1 6.2
2011–12 North Carolina 36 36 33.0 .467 .385 .696 2.6 9.8 1.2 0.2 8.1
Career North Carolina 73 56 28.8 .445 .366 .693 2.3 8.0 1.1 0.1 7.2

 

ב-29 למרץ הוא החליט ללכת לדראפט למרות שהציעו לו לחכות עוד שנה. הוא יצא לדראפט עם בני קבוצתו הריסון בארנס, ג'ון הנסון, וטיילר זלר. הוא ניבחר בחירה 13 ע"י פיניקס. בנובמבר 29, 2012, הסאנס שלחו אותו לקבוצתם בייקרספילד ג'אם מליגת D.ב-5 לפברואר, 2013 הוא עשה סיסון-היי של 11 נק' בנצחון 90-96 על ממפיס. באוקטובר השנה הוא הועבר בטרייד יחד עם מרסין גורטאט, שנון בראון, ומלקולם לי בטרייד לוושינגטון ויזרדס עבור אמקה אוקפור. הוא, בראון, ולי, שוחררו מהויזרדס אחרי שלושה ימים.  לפני שלושה שבועות הוא נירכש ע"י דלוור87 מליגת D, ובמשחקו הראשון קלע 31 נקודות. בשלושת השבועות שם הוא קבע ממוצע של 19 נק' ו-9.8 אסיסטים, וכנראה קנה שם את עתידו כשצילצול הטלפון המפתיע ביותר בחייו הגיע כשהוא בדרכו לאוסטין למשחק נגד קבוצת ה-D של המבריקס. מהיכן הגיע הצלצול? מלא פחות ולא יותר הלוס אנג'לס לייקרס, ששמו יהבם עליו לפחות על שג'ורדן פרמר וסטיב בלייק יחזרו.בן ה-22 הזה הוא שחקן יעיל, נמנע משגיאות ושטויות, מה שנקרא "LOW RISK PLAYER". יש לו "גוף NBA", והוא מסוג הפוינט גארדים המחפשים ראשית את חברי קבוצתו. הייתי מגדירו כמין ג'ורג' היל במבנה הגוף, אבל כמובן שהוא לא היל: היל הרבה, אבל הרבה יותר חזק ממנו, והיל הרבה, אבל הרבה יותר מהיר ממנו. היל מסוגל לערב של 25 נק' ב-NBA. מרשל? נבר. אין לו גם את האופי הזה של שחקן כמו טיי לאוסון או קמבה וולקר בפוינט כי הוא לא "יוצר נקודות"; הוא "מחלק את העור לאחרים שיקלעו". , אבל הוא גבוה אתלטי, ויכול לעזור ללייקרס בשבועות הקרובים. בטאר הילס היו לו רק 2.8 איבודי כדור ב-33 דקות משחק, ובמשחק הקולג'ים הצפוף עם השמירה הלוחצת, זה הישג ראוי לציון. הוא בעיקרו "FLOOR GENERAL" העושה מהשחקנים מסביבו טובים יותר. יש לו יכולת מסירה מעולה ביותר ב-PASSING LANES צרים מאד.

עם צעירי הלייקרס שכולם מחפשים את הסל לפני המסירה, הוא יכול להוות גורם מרגיע מאד.

אז למה הוא שיחק בליגת ה-D יותר מאשר ב-NBA?

BECAUSE HE IS A POOR SHOOTER FOR A PG!!!

משהו מהסוג של ריקי רוביו שהזרוע שלו מתעקמת איכשהו בזריקה לסל.

ב-YAHOO כתבו עליו שהוא לא "GREAT SHOOTER", וזה השכיב אותי על הריצפה מצחוק. הוא POOR SHOOTER הרבה יותר מ-NOT A GREAT SHOOTER. אחרת הוא היה כבר כוכב בליגה. בפיניקס הוא התבייש (והתייבש על הספסל בגלל זה!) עם 37.1% מהפארקט ו-31.5% מדאונטאון. בליגה ה-D בה השמירה היא עולם אחר, הוא העלה את ממוצעו ל-41.9% מהפארקט.

זריקתו איטית כולל ההחלטה לזרוק, ואז כל מכניקת הזריקה שלו. עד שהוא משחרר כדור למייק ד'אנטוני ישנם שתי התקפות לב.

BUT YOU NEVER KNOW! היו מספיק שחקנים שהגיעון מה-D ופתאום פרחו ב-NBA. לזכותו של מרשל חובה לציין שהוא הגיע לפיניקס כשסטיב נאש עזב, וכבחירת לוטרי ראו בו מין גואל. אבל המשבצת שלו היתה תפוסה ע"י  גורן דראג'יק שאכל 33.7 דקות מהמשחק ולמרשל נותרו 13-14 דקות מסכנות להראות את השטיק שלו. בוושינגטון הוא פגש בפנים אחרות: ג'ון וול. פשוט לא היה לו צ'אנס עד עתה.

לא פייר לומר שהוא ניכשל בשתי בחינותיו הראשונות ב-NBA. יותר נכון לומר שהוא למעשה עדיין לא ניבחן.

הבחינה שלו היא עתה, לייקרס. הוא יכול לקנות עולם ומלואו, RECOGNITION, מיליונים, כוכבנות, הוליווד. אם יש לו את זה – זאת הזדמנות חייו.

מה עוד הולך עבורו, ואולי הלייקרס היא המקום עבורו? אומרים עליו שהוא SOCIAL MEDIA GENIUS. אבל על כך במאמר שני.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. בהצלחה לו … תמיד מגניב לראות שחקן שבאה לו ישועה…
    מה שכן דאנטוני מקצועי בלעשות ניסים משחקנים מוזרים ,מעין בלאט
    במכבי .
    זה מלהיב ,מהיר,בינוני.

  2. מנחם תודה רבע על ההכרות המקצועית עם ה"סותם חורים "התורן שלנו נקווה שיצליח אגב יש לך שמץ אם הלילה הוא בסגל?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט