מעורב הופס ליום ד': אז מה, דוק? את מי אתה מעדיף, את לארי או לוקה? / מנחם לס

1.מחר, ה-4 למרץ, 'הרפובליקנים החדשים' יכריזו על טראמפ כנשיא. האם הוא 'יקבל' את נשיאותו? נחכה ונראה!

(מי שמתנגד לפרק "1" זה, שהוא פוליטיקה ומלחמה בנגיף – שיעבור לפרק השני -"2")

אני קורא כל בוקר את כותרות העיתונים והאתרים בישראל, ואחד הדברים המוזרים שאינם מובנים לי הוא היעדרות כמה נושאים חשובים ביותר הקורים כאן. מאחר ואני בעל האתר – ישראלי לשעבר המרגיש עדיין ישראלי – החי בארה"ב עם אהבה לארה"ב וישראל, ובנות אהובות עם נכדות שאני מעריץ גם בארה"ב וגם בישראל, אז אני מרשה לעצמי להכניס מדי פעם הודעות חשובות, בקיצור, על דברים שלא ידועים לכם מספיק, אלא אם כן אתם קוראים מקורות מדיה אמריקאים.

א)בארה"ב הכל מתחיל לאט, אבל כשמתחילים להזיז עניינים, כפי שביידן עושה, אין דבר שיעצור את האמריקאים: עד סוף מאי 300 מיליון חיסונים בבתי חולים, מרכזי רפואה, רופאים פרטיים, ובתי מרקחת- חיסון לכל האמריקאים! (ועתה הכול תלוי ברצון האזרחים להתחסן, שזה ספור בפני עצמו)

החיסונים התחילו כאן לאט. לפתע – בגלל שביידן החליט להזיז עניינים, הגיע צונמי של חיסונים. עתה ישנם 3 חיסונים אמריקאים המבוססים על אותו עקרון, אבל שונים במקצת – פייזר, מודרנה, וג'ונסון אנד ג'ונסון (בג'ונסון אנד ג'ונסון מספיק חיסון אחד!) ועתה, עד סוף מאי, כל האמריקאים שיירצו להתחסן – יוכלו להתחסן:

https://www.businessinsider.com/biden-us-will-have-vaccines-300-million-people-may-2021-3

ב) פחות משעה אחרי ההודעה של ביידן, וכדי להוציא ממנה הרבה מהעוקץ, מושלי טכסס ומיסיסיפי – רפובליקנים ימנים קיצוניים – הודיעו שהם מבטלים מיד את כל ההגבלות שהטיל ביידן ב-EXECUTIVE ORDER שלו לחבוש מסיכות פנים, ואיסור התקהלויות. עד עתה קיימת ירידה קיצונית במספר הנדבקים והקורבנות. מושלי מדינות שיירצו לבטל את מאמציו של ביידן בלחימה נגד הנגיף – יוכלו בקלות לעשות זאת. שניים כבר החלו.

ג) QAnon יכתיר מחר, 4 במרץ, את טראמפ כנשיא. מיליוני אמריקאים (עשרות מיליונים ממש, ואני לא מתבדח!) מחכים בקוצר רוח להכתרה 'האמתית'

הנה מה שקורה כאן: לפני יומיים, ביום ראשון, בוועידת ה'רפובליקנים האמתיים' כפי שכינה אותם הנשיא הקודם טראמפ (שהיה הנואם הראשי בעצרת), הוא טען שוב שהבחירות 'נשדדו' ממנו והכריז ל-1,500 רפובליקנים ימניים בעיקר (סגן הנשיא פנס, ומנהיג הרפובליקנים בסנט מיץ' מקונל, לא הופיעו לעצרת) שהיו בטרוף של התלהבות – שהוא חוזר ל-2024, "כי התהליך של הפיכת המפלגה הרפובליקנית למפלגה רפובליקנית אמתית שעבורה AMERICA KIS FIRST – 'רק התחיל'. (למה הוא לא עשה בנידון כמעט מאומה מלבד לבודד את ארה"ב בעולם – רק לטראמפ פתרונים).

ארגון ה-QAnon החליט שמחר, ה-4 למרץ, הוא היום בו יוכתר טראמפ לנשיא האמיתי. ההודעה שנתקבלה תחילה כבדיחה פסקה להיות בדיחה. היום גייל ואני הגענו למרכז ה-MOTOR VEHICLES של אטלנטה לחידוש טג 'נהג מוגבל', ולאורך כל הייוויי מס' 400 ראינו עשרות שלטים, דגלי הדרום הגזעני, ופרסומות על ה-4 למרץ, 'יום הכתרת הנשיא טראמפ'. הדבר הפסיק להוות בדיחה. מחר הוא יום 'חרום' בוושינגטון.https://www.msn.com/en-us/news/politics/national-guard-on-standby-in-dc-for-march-4-the-day-qanon-followers-believe-that-trump-will-become-president/ar-BB1dRexy

ד) מה שקורה לנגד עינינו היא מטמורפוזה קיצונית של המפלגה הרפובליקנית. עד עתה חשבו שטראמפ יחליט על יצירת 'מפלגה אמריקנית' חדשה, ימנית קיצונית בהרבה מהמפלגה הרפובליקנית כפי שידענו אותה עד שטראמפ הגיע: מין מפלגה מרכזית עם נטייה ימינה, מול המפלגה הדמוקרטית שהייתה מין מפלגת מרכז עם נטייה שמאלה.

ביום ראשון, אחרי שהתברר לטראמפ שמספר גדול מאד של סנטורים ואנשי בית נבחרים רפובליקנים הולכים איתו כל הדרך, הוא החליט להישאר במפלגה, אבל לקחתה – בהנהגתו – לקיצוניות ימנית שתהיה ללא ספק גזענית ואנטישמית. מה שהוא גרם עתה היא לתזוזה דמוקרטית ברורה שמאלה.

מה שישאיר את ארה"ב עם שתי מפלגות: ימנית קיצונית, ושמאלנית הרבה יותר מאשר הייתה – עם חלל גדול באמצע.

2 .אז איזה "ל" (L) טוב יותר, זה שמסתיים ב-"י" או ב-"ה"?

איך היה אומר לנו המורה שלי קווינט בכיתה ג'? "עצם השאלה שגוייה במקורה!" (בעיקר כשהייתי שואל אותו למה אומרים שחודורוב הוא שוער טוב יותר מבנדורסקי – ששינה שמו ל'בנדורי', לאלה שהדבר שלהם הוא 'הכדורגל הישראלי לאחר מלחמת השחרור' – אם מכבי ת"א , ששוערה היה בנדורסקי, ניצחה את הפועל ת"א ששוערה היה חודורוב 0-3???).

קווינט החליט לקח את זמנו להסביר מה זה, ומדוע, 'השאלה שגוייה במקורה'.

"השאלה שמנחם זה עתה שאל – ונא לזכור שהשם 'מנחם' בלבדו גורם לי לנדודי שינה – 'שגוייה במקורה' וזה למה. (עכשיו כל הכיתה מנסה להסתיר את הצחוקים). "נניח שאת הגול הראשון מכבי כבשה כששייע גלזר פרץ ובתוך מלבן ה-16 כשהוא דוחף בצורה פרועה את המגן לבקוביץ', וגם אוחז בחולצתו עד שקרע אותה, ואז כבש גול (אז עוד לא אמרו 'שער'). עכשיו נניח שבדקה ה-69 יוסה'לה מרימוביץ' היה באופבסייד (לפני שהמציאו את המילה 'נבדל') של לפחות 15 מטרים כשקיבל כדור, וכך פרץ לבדו לעבר חודורוב וכבש גול שני. ואז בדקה ה-87 היה קורנר (לפני שהחליטו על המילה 'קרן') לטובת מכבי. יוסף גולדשטיין בעט מצד שמאל של השער כדור גבוה. סטודינסקי דחף ללא בושה לעיני 6,877 צופים את דוביד שווייצר, והשופט אהרון רוזנברג – כן, האבא של מנחם הפרחח ששאל את השאלה – שורק. כמובן שהיה פאול של סטודינסקי. אבל השופט רוזנברג שורק ללא כל נקיפות מצפון שריקה מצמררת כשהוא מצביע על נקודת ה-11, שהיא נקודת הפנדל. פאול נ-ג-ד סטודינסקי??? אתם מתארים לעצמכם את מה שקרה? עכשיו חליבנר, מבקיע הפנדלים של מכבי בועט ועושה ממצב השערים שלוש נגד אפס לטובת מכבי. ומנחם מרים את האצבע ושואל את השאלה המטופשת איך זה יכול להיות שחודורוב שוער טוב יותר מבנדורי אם הוא הירשה לשלושה כדורים לעבור את קו השער בעוד שבנדורי לא איפשר אפילו לכדור בודד אחד לעבור את קו שערו!!!"

עכשיו שקט בכיתה. קווינט – הקרחת זוהרת ובוהקת והוא מלא התלהבות – עוד לא סיים את ה-MESSAGE.

-"רעיה!", אומר עכשיו קווינט כשמבטו מתרכז ברעיה כץ. "האם את מבינה את גודל השערוריה?"

רעיה מסתכלת בו ומנענעת בראשה 'כן, 'כן'.

-"תלמה!" – הוא משתמש עתה בקולו הצורם בטונים גבוהים, (כפי שתמיד עשה כשהוא חפץ היה להעביר תמסיר חשוב לכיתה – אתם יודעים, טו קומיוניקייט מידע חשוב) – "המבינה את את פשר, משמעות, ופיענוח הטומאה, העוול, והזדון שנעשה אתמול נגד הפועל ת"א, ומנחם משתמש במאורע העצוב הזה כסיבה לקבוע – כאילו – שבנדורי הוא שוער טוב מחודורוב???."תלמה (כן, פעם קראו לנקבות – סליחה, הבנות – בכיתה שלי רעיה, תלמה, עופרה, נירה, אלינוער, ואביבה) המבינה את את גודל הקטסטרופה שקרתה???"

תלמה: "כן המורה".

(תיכף אסביר למה השאלה היתה 'שגוייה במקורה').

אז ככה: אילו שאלתם אותי "אם לארי ולוקה בני 22, עם יכולתם בגיל 22, ועליך לבחור ראשון לקבוצתך, במי היית בוחר?" הייתי עונה – –

"או, עכשיו יש על מה לדבר".

על השאלה הזאת אענה בסוף קטע '2', אבל אם לחזור ל-'מדוע השאלה שגוייה במקורה', ההסבר הוא שלהשוות ביניהם זה כמו להשוות בין תפוז לתפוח. לארי תמיד היה שחקן פרונט-ליין ולוקה הוא שחקן בק-קורט. לא משנה שלארי היה 'POINT-POWER – פאור-פורוורד שלמעשה ריכז את משחק הסלטיקס מעמדתו – ולוקה הוא שוטינג-גארד (שלעתים מרכז את המבריקס מעמדתו), אבל בגדול מגרש המשחקים של לארי היה אזור הצבע עם קליעות מרחוק מזדמנות, בעוד שמגרש המשחקים של לוקה הוא הקשת וסביבתה.

את לוקה לא משווים ללארי. את לוקה משווים – אם רוצים להשוות – לשחקנים כמו מייקל ג'ורדן או קלייד ('דה גלייד') דרקסלר שהיו גם בגובהו וגם בצורת משחקו. היום ההשוואה של לוקה חייבת להיות נגד שחקנים כמו קליי ת'ומפסון, ג'ימי באטלר, או דמאר דרוזן, וכאלה.

מהתקופה שעברה, אבל לא רחוק כמו התקופה של ג'ורדן, ההשוואה ההגיונית היא לדוויין ווייד, מאנו ג'ינובלי וכאלה. קצת לפניהם ההשוואה היא לשחקנים כמו טרייסי מגריידי, רג'י מילר, או ריצ'רד המילטון. אם הולכים לעבר הרחוק יותר – אז השחקנים ברי ההשוואה הם ג'ורג' גרווין או פיט מרביץ'. ואם הולכים לפרה-הסטוריה, אז הייתי מנסה להשוותו לג'רי ווסט או סם ג'ונס.

אז היכן עומד לוקה בהשוואה לאלה שזה עתה ציינתי?

מייקל הוא ליגה משל עצמה, לפני כולם, ולא משנה התפקיד או הגובה.

ומה בקשר לכל האחרים?

אני משוכנע כבר עכשיו שהוא יסיים טוב יותר מלפחות חצי מהמוזכרים למעלה. אבל חשוב להזכיר שרוב הנ"ל הם בעלי טבעות. זה דבר שיהיה חובה על לוקה להשיג עם הזמן. אם הוא רואה שבדאלאס ממשיכים עם ריק קרלייל וממשיכים לדרוך על המקום, אולי הוא יחפש קבוצה חדשה (אם כי ריץ' המילטון וצ'ונסי בילאפס לא ויתרו עד שזכו בטבעת עם דטרויט חסרת השמות הגדולים).

בקיצר, אולי ההשוואה מוקדמת. הבה נחכה לפחות עוד שלוש שנים לפני שנתחיל עם השוואות.

אבל בקשר לשאלה שכבר הצגתי, אם זה "ל" עם "י" או "ה" בסופה כשהם בני 22?

הבחירה היא לארי ללא היסוס. ישנם מעט מאד שחקנים שהייתי בוחר לפני לארי. את מייקל וקארים בטוח שהייתי בוחר לפניו. מה בקשר לשאר השאר בעשירייה הראשונה? אני לא יכול לחשוב על אף אחד אחר, מלבד – אולי – מג'יק.

סם ג'ונס וג'רי ווסט

ללארי היה משהו שלא ניתן להסביר לכאלה שלא ראו אותו – פיזית – משחק. היה זה דבר שהוא מוזר, חריג, מפליא, ותמוה באותו זמן: כשהוא שיחק העיניים נמשכו לעברו כמו מגנט. דבר שהיה בלתי רגיל ואקסצנטרי ביותר שלא קרה לי אף פעם עם שום שחקן אחר. לא משנה מה שהקאונטרי-בוי הזה עשה, הוא היה תמיד מרכז העניינים. היה זה קסם שלא ניתן להסבר. אותי, לפחות, לארי הזה – ה-"'היק' מפרנץ'-ליק" שלא ניסה לעשות אפילו תנועה 'מעושה' אחת כדי למשוך תשומת לב – ממש כישף. אבל זה לא היה רק 'קסם' וכישוף' שאין להם הסבר: ללארי יש את כל המספרים וכל הטבעות לעמוד מאחורי הכישוף והקסם!

3. היום לפני…

148 שנה: ליגת הבייסבול החליטה שכל חובט 'שלא חובט בתורו בליינאפ ייענש בהשעיית 20 משחקים'

17 שנה: ההקולטס החתימה את פייטון מנינג ל-7 שנים על 98 מיליון – ועוד 34 מיליון 'SIGNING BONUS' – החבילה הגדולה ביותר (ברמות!) עד אז ב-NFL.

11 שנה: אין לי מושג במה מדובר:

One of cricket’s great upsets; Kevin O’Brien smokes fastest century in World Cup history off 50 balls (ends 113 off 63) to help Ireland beat England by 3 wickets in Bangalore

4. פינת החי: הבולדוג

במקור, הבולדוג אומן ופותח באנגליה במאה ה-17 ללוחמה בשוורים. מימי הביניים – משך 600 שנה – הבולדוג שימש לכלב היודע להתגרות בשוורים ואפילו להילחם בהם. בימי הביניים האמינו שגירוי שוורים לפני השחיטה תגרום לריכוך בשרם. השיטה אז הייתה לכבול את השור, ואז לתת לכלב להתקיף כשהשור כבול. כשהשור הכבול היה תוקף את הבולדוג ובתהליך מוריד את ראשו כדי לנגוח בכלב, הבולדוג אומן לנשוך את אפו ולא להרפות, אפילו כשהשור היה מרימו לאוויר ואז זורקו לאדמה בתקווה שייפצע קשה ואז לדורסו, דבר שקרה במקרים רבים. הבולדוג הוא בעל הלסתות החזקות ביותר מבין כל הכלבים. רגליו הקצרות מבטיחות לו שיווי משקל עילאי ובכך הפך לחייה המועדפת להילחם בשור כבול. בשנת 1835 הוצא חוק נגד מלחמת הבולדוג בשוורים, ומאז נעלם כושר הלחימה של הבולדוג, והוא הפך בהדרגה לאחת מחיות הבית העדינות, והחכמות ביותר.

הבולדוג הוא חלק חשוב ובלתי נפרד בתרבות האנגלית. במלחמת העולם השנייה הבולדוג הפך לסמל המורלי של וינסטון צ'רצ'יל במלחמתו בהיטלר, ובגרמניה הנאצית. הבולדוג הפך לאייקון של האומה הבריטית, וסמל לחוזקה, אומצה, וחוסר כניעתה אפילו כשהסכויים היו נגדה.

הבולדוג הפך עם השנים לאחת מחיות הבית האהובות והנוחות ביותר. מה שמייחד את הבולדוגים היא הקשר המיוחד ויוצא הדופן שהם קושרים עם ילדים, כלבים אחרים, וחיות בית מסוג אחר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. מנחם לוקה ביכולות טוב מלארי כבר היום אבל יש לו לקחת 3 טבעות ו3 MVP לפחות לכן לארי לפניו. הכדורסל היום מאד שונה לארי היה בליגה של 2-3 קבוצות, לוקה משחק במערב עם קבוצות חזקות וסגל פח סביבו. דונציק הוא פוטנציאל ראשמור. אם יגיע לשם? נראה מה המאבס יעשו אחרי שפורזי יסיים חוזה יסיים אז יתחיל גם הלחץ על לוקה להביא תארים.
    כרגע הם תקועים עם סגל חלש ופורזי כמו עצם בגרון
    אני גם לא רואה את לוקה עוזב את המאבס עד סוף הקריירה הוא יעשה שם דירק

          1. שמעון לא צפה בשנות ב80 לא יודע מה יש להתווכח איתו זה הליגה שהייתה התחרותית ביותר בטח לפני שהוסיפו קבוצות זבל לליגה.

            1. ברוך ראיתי משחקים נראה רמה ליגה ג', כיביתי אחרי כמה דק שראיתי את הרמה.

            2. שמעון מבחינת רמה אתה צודק הליגה היום ב10 רמות טובה יותר זה אבולציה והשחקנים טובים משמעותית, אבל להגיד שלבירד לא היה תחרות זה בדיחה

          2. מייקל הצעיר לא היה תחרות הוא היה לבד וסביבו אשפה. בד בויז נוצרו רק בסוף שנות ה80 ועובדה שלארי לא זכה שם.
            מגדלי יוסטון זה כמו קאזינס ודיוויס בדיחה של אז.

            נשארת עם 3 קבוצות כמו שאמרתי פילי לייקרס בוסטון.
            שאר הקבוצות ניו זבל טהור משהו ברמה של הקינגס.

            1. ממש לא נכון.
              הוא נפרק את הטענות שלך
              מייקל הצעיר נתן הופעות לא אנושיות נגד בוסטון בפליאוף והוא בהחלט היה בעניין,אמנם לא מספיק לקחת אליפות בשנים האלה אבל בהחלט הייתה לו קבוצה טובה וראוייה.
              בד בוייז ממש לא נוצרו בסוף שנות השמונים כבר באמצע שנות השמונים הם היו קבוצה חזקה מאוד שבוסטון כמעט ולא עברה אותם(בטח שמעת על איזשהי חטיפה של מספר 33 בסוף המשחק).
              יוסטון בכלל לא היו קוריוז ואם סמפסון לא היה פריך כמו אודן הם היו נשארים להרבה זמן.
              שאר הקבוצות היו ההיפך מפח הייתה את אטלנטה עם דומיניק שאמנם לא הייתה ברמות הגבוהות ביותר אבל הייתה קבוצה חזקה מאוד.
              קליבלנד הייתה קבוצה מדהימה עם פרייס לארי נאנס בראד דוהרטי.
              .
              הקיצר פלטת שטויות

            2. לא הפרכת שום טענה. דטרויט לא הגיעו לכלום גם בשנים שבוסטון לא זכו במזרח. הם היו מקבילה של אינדיאנה היום=לא באמת תחרות

              ג'ורדן? אמרת בעצמך נתן הופעות אבל זה לא היה תחרות, גם בראדלי ביל נותן הופעות זה לא אומר שווש תחרותית…

              יוסון היו קוריוז, מה הם עשו ולאן הגיעו מגדלי התאומים? מה הכוונה אם לא היה פריך? היה פריך וזהו קבוצה בינונית

              ההוקס עם דומיניק היו כמו אינדיאנה היום קבוצה לא מזיקה

              הקאבס? כל אוסף הלבנים שם? יוטה של השנים האחרונות לא מזיקה

              תחרות לא הייתה, רק פילי התחרתה בהם

            3. מה זה דטריוט לא הגיעו לכלום? שנתיים רצופות הפסידו לבוסטון בגמר המזרח ואז הצליחו סוף סוף לנצח אותם ולעבור הלאה.
              גורדן לא סצתם נתו המ=צגות אלא היה מאוד תחרותי .וגם כמעט והצליח לנצח את בוסטון(ראיתי את אלוהים מתחפש לשחקן כדורסל אמר אחד)
              יוסטון הגיעו לגמר הליגה כאשר מנצחים את הלייקרס במידה וסמפסון לא היה נפצע הם היו נשארים להרבה זמן.
              שאר הקבוצות אמנם לא התחרו על האליפות אבל היו קבוצות חזקות מאוד ובטח ובטח לא שטיח כמו הקינגס.
              זה כמו שתגיד על המערב שזה סתם חארטה כי תכלס יש שם 2 מעומדות לאליפות וזהו רק הלייקרס והקליפרס וכל השאר פח

            4. כמו הקינגס היה ניסוח שגוי יותר נכון כמו אינדיאנה והקינגס (חלק אינדיאנה)
              יודע מה קצת שכנעת עם דטרויט אז נקרא להם חצי תחרותית? כמו אינדיאנה כזאת עם פול גורג שגררה ל7 משחקים את ההיט אבל ידעת שאין באמת תחרות.
              מייקל לא נתן שום תחרות קורצף ונוגב.
              יוסטון סתם קוריוז היו חלשים לא שונה מקאזינס ודיוויס בהרבה.

              כל השאר במערב של היום זה נכון יש את 2 אל איי ואת היתר למרות שטיי לו מוריד את הרמה של הקליפרס יותר.

            5. מה הקשר מאנו אני מביא לך את לברון מנצח את אינדי ופול גורג זה אומר שהיה למיאמי תחרות? השורה התחתונה הייתה ידועה

      1. אני.מת על לארי בירד אבל בגיל של דונציץ הוא היה עדיין שחקן קולגים ולא אחד השחקנים הטובים בעולם, מבחינת כדורסל נטו אין מה להשוות שחקן של היום לשחקן בשנות ה80 מדובר ברמה אחרת של יכולת לחלוטין. אני מאחל ללוקה שיהיה לו קריירה כמו של בירד.

        1. +100…האבולוציה של המשחק באמת מדהימה…יש לכם ביו טיוב את כל הסדרות הגדולות….תופתעו מהרמה , זה לא רק ההבדל בהגנות של היום ואז….רמת הקליעה שם לפעמים מביכה גם אצל הגדולים ביותר…השחקנים הרבה פחות אתלטים ומהירים….בקיצור משחק שונה לחלוטין.
          תראו משחקים של הלייקרס , תןפתעו לראות שחקן כמו מג'יק שפשוט יש לו קליעה חלשה מבחוץ….אפילו שחקן שנחשב קלע גדול מבחוץ כמו מייקל קופר לא עומד בשום סטנדט קליעה של היום וזה לא רק ההגנות.

    1. שמעון, עם ההצהרה הזאת ש'לוקה כבר היום טוב מלארי' הפכת למנהיג רפי ההבנה באתר. אם כתבת זאת באמת ולא לעורר סתם פרובוקציות, אז אני מאמין באמת ובתמים שאין לך הרבה מושג

      1. ברור שביכולת לוקה בעשרות מונים טוב מלארי בירד, לארי היה עוד בקולג שלוקה אחד השחקנים הטובים בעולם ויש כמובן את האבולוציה של המשחק, לא מדובר בכלל באותה רמה של שחקנים. השחקנים של היום טובים יותר מבעבר בעשרות מונים, ספורט זה דבר פיזי וטכני ולא דבר רוחני

  2. בס"ד
    תודה מנחם.
    עכשיו הבנתי, לארי הוא הבולדוג, תפס אותך ולא עוזב ☺️.
    עכשיו ברצינות, לארי בן הגדולים, ולוקה בדרך לשם, באם לא יהיו הפרעות.
    אני לא יודע מה היה המצב של לארי בן 22, אז קשה להשוות.
    אפשר להשוות את לוקה קצת לקובי, בכניסות ובמהלכים.

  3. ההוראות שביידן נתן תופסים לבנינים או שטחים פדרליים שנשלטים על ידי הממשלה הפדרלית בראשות ביידן, בניין פדרלי הוא בערך כמו שגרירות , אין שום מושל שיכול לבטל הוראת נשיא שתופסת על שטחים פדרליים.
    מה שהמושלים האלה עשו זה לבטל את ההנחייות שהם שמו במדינה שלהם וזאת זכותם המלאה וזה לא קשור לביידן או להוראות שלו

    1. בדיוק, לפני שבועיים לכמה השקעות , קורונה חיסלה לאנשים את הקופסא אתה רואה אנשים שהם הרי אדם, שמנים מגעילים שעיקר שמים מסיכה, אבל ימשיכו לאכול זבל ולא לשמור על הבריאות… בכללי אני בעד שתרד הפאניקה שנוצרה מהקורונה.

  4. לארי לג'נד, כשמו הוא. אגדה.
    ואגדות, הן לא ניתנות להשוואות כמותיות רגילות.
    .
    זה כמו לשאול "מי היה גיבור גדול יותר, הקטור או ג'ון באזילון?"
    אין דרך להשוות.
    .
    אז לארי ישאר חקוק בזכרוני כאגדה,
    ולוקה?
    הוא סולל את דרכו להיזכר בדברי הימים כלוקה הראשון לשמו,
    כאשר בעוד 40 שנה ישאלו, "מי גדול יותר, פלוני או לוקה הראשון לשמו?"
    .
    תודה, מנחם.

  5. תודה רבה מנחם אחלה מעורב, הקטע עם קווינט פשוט אדיר.
    .
    וכמובן כל מילה על לארי בירד. לזכותם של רפי ההבנה צריך לומר שגם בזמן אמת לארי היה תופעה שקשה להסביר, ולכן אפשר להבין מדוע הם אינם מבינים אותה למרות שמסבירים להם.

  6. אחלה מעורב
    דגל הקונפדרציה כבר הרבה זמן לא ראה כזו פריחה במכירות. אפשר אולי לייצא לאמריקה את הסלוגן "שתי מדינות לשני עמים"
    🙂

  7. מנחם מעולה
    אין כמו לארי מי שלא ראה לא יבין את התופעה של מי שלא היה אתלט היה לבן שהיה קופץ היה נדמה כאילו האדמה פוערת פיה והוא יורד למטה ולא עולה למעלה ….אבל היה לו אי קיו של איינשטיין וביצים של שור ולמעשה היה ערמומי מאד וווינר ענק .

    אשר להשוואות עם לוקה.
    שחקן נהדר אבל כזה שעדיין לא שיחק בחצי גמר אזורי שיסחב קבוצה לשלבים המאוחרים בפליאוף שנה אחר שנה נדבר…ביינתים איך היו אומרים החברים שלך מקריית ביאליק ? הוא עדיין לא קרע זוג נעליים .

    רק דבר אחד אני חלוק עלייך
    לוקה חייב להשיג את הטבעת בדאלאס .
    אם לא זה לא אותו דבר
    במילים אחרות אליפות בדאלאס
    שווה נוביצקי
    אליפות במקום אחר שווה דרקלסר .

    1. קל לייצר משוואות כאלו:
      ייקח אליפויות אחרי שעבר – שווה לברון ג'יימס או אוסקר רוברסטון.
      ימשיך לעוף בשלבים מוקדמים – שווה אלכס אינגליש וג'ורג' גרווין.
      *
      דרקסלר היה אחד השחקנים האהובים עליי. שמח בשבילו שעשה את המעבר.

  8. תודה מנחם.
    לוקה הוא בעיני יותר בר השוואה להארדן. שחקנים שמשתלטים על קצב המשחק והכל עובר דרכם. והארדן כרגע, בעיני, עם הרבה יותר הישגים (שהגיעו יותר מאוחר בקריירה).
    בירד היה משחק אחרת מהם. תמיד הרגיש לי כיותר חלק ממכונה, לא כמי שמתחיל ומסיים… לא יודע מי בתקופה של בירד היה משחק כמו לוקה כיום… אולי ג'ורדן של שנות השמונים? לפני ההישגים הקבוצתיים…

  9. מאד אוהב בולדוגים אבל זה כלב עם תוחלת חיים קצרה מאד. מי שמגדל יודע שכשהכלב ילך יכאב מאד בלב.

  10. להשוות בין לארי ללוקה זה כמו להשוות בין מג׳יק להארדן. לארי הוא שחקן שלם קבוצתי למען הקבוצה קשוח וווינר מוכח. לוקה עדיין לא עבר שלם בפלייאוף ולדעתי מכונה סטטיסטית מוערכת על המידה. אם לארי היה במאבריקס הפ היו במאזן טוב יותר.

    ועכשיו ללייקרס. חסרונם של גאסול דיוויס וקוזמה הורגש הלילה והפסדנו לפיניקס במשחק כדורסל איכותי של קבוצות שמניעות כדור ולשם שינוי מנסות לשמור. היה נחמד וגיליתי לסאנס סימפטיה כזאת שאשמח לתת להם סוויפ בפלייאוף שנהיה בהרכב מלא

  11. הסיבה היחידה לא לבחור בלארי על פני לוקה זה בריאות של בירד. בשאיפה, ללוקה יהיו עוד שנים ארוכות להקסים אותנו. אבל השוואות, כמו ספירת כסף, עושים רק במדרגות. קני רוג'רס אמר לעולם לא לספור כשאתה עדיין יושב ליד השולחן.
    תודה רבה על המעורב, תמיד כיף לשמוע על קווינט

  12. תודה מנחם, אחלה מעורב.
    מסכים לגביי לארי, היתה לו הבנת כדורסל נדירה הוא ידע איפה להיות כדי לפצות על האתלטיות שלו, גם בהגנה וגם בהתקפה כשהוא "ידע" איפה כל שחקן על המגרש, היתה תחושה שהוא "מרגיש" את המשחק,
    בגיל 22 לוקה כבר צבר המון ניסיון (נבחרות, יורוליג, אפילו פלייאוץ NBA) לארי עוד היה בקולג'.
    אם לא היינו מכירים את הקריירה של לארי סביר להניח שלוקה היה נבחר לפניו.

  13. קודם כל, משובח דוק. אני שוב אומר, סיקור כזה יש רק פה, בהופס, The house that the Doc built. לא בשום מקום אחר.
    מה שכמובן משעשע זה שאחרי ששעה אתה מסביר בפרוטרוט למה אי אפשר להשוות את X לY כי X שיחק בעמדה 2 וY בעמדה 3 וכו וכו, דבר ראשון כולם באים וממשיכים להשוות בין X לY. אבל שיהיה. אני את ההסבר שלי קיבלתי, ויותר מזה אני אומר, שאני בכלל פסול מלהשתתף בכל דיון שמתעסק בבירד מאחר ובירד הוא השחקן האהוב עלי אז מה שלא תגידו אני משוחד.
    לגבי QANON, אם יש הישג אחד שהליצנים האלה השיגו זה שמתייחסים אליהם כ"ארגון". זה ארגון בערך כמו שחובבי הפטאנק בגבעת אולגה הם ארגון. כלומר יש חובבי פטאנק שגרים בגבעת אולגה, אבל הם לא ארגון. אותו דבר QANON, זה התחיל כרצף של מהתלות ותיאוריות קונספירציה דביליות, שכמו כל דבר בארה"ב תפסו את אזנם של אלו שרק מחכים לקונספירציה הבאה, וברגע שזה תפס כל מני התחילו לרכוב על זה. די מזכיר את אנונימוס שכמו QANON (ומכאן השם) התחילו כחבורה של ילדודס באתר 4chan שקשקשו קישקושים, וכל מני פסאודו האקרים שפרצו לכל מני אתרים "בשם אנונימוס" והיום זה "ארגון". זה ארגון כל עוד זה מקבל במה. שתי דקות תתעלמו ממנו, והוא יעלם.
    פיינלי, תרגום בגוף הסרט, century בקריקט זה אומר שהוא חבט 100 ריצות, ועשה את זה ב51 כדורים, כלומר חבט כמעט 2 ריצות לכדור. מאחר ובקריקט כדור שיוצא את תחומי המגרש זה 4 ריצות (6 אם לא פגע בקרקע) הרי שהיו כמה וכמה כאלה. מעבר לשיא עצמו, זה גם הישג מיוחד מאחר ובקריקט העולמי יש שווים, ויש שווים יותר (מה שמכונה test nations), ובעוד אנגליה נמצאת בדירוג ה"שווים יותר", הרי שאירלנד היא נבחרת מדרג שני, ובאותה תקופה האירים דרשו לקבל דירוג של test nation, מה שלבסוף קרה ב2018 (זזים לאט בקריקט).

    1. וwin by 3 wickets זה אומר שהם חבטו שניים, והצליחו להשיג את התוצאה של אנגליה ולעבור אותה כשפסלו להם רק 7 חובטים (מתוך 10). אם היו כושלים אז אנגליה היתה מנצחת, ואז היו כותבים win by X runs.

  14. שום דבר שתלוי בטראמפ לא יהיה אנטישמי ולא גזעני. האיש ברמות הכי עמוקות ופנימיות שיש, לא קשור לדברים כאלו בכלל. הלואי כל האנשים כמוהו בתחומים הללו.
    לגבי החיסונים – מצויין שיצליחו להאיץ את זה ולבצע את זה מהר בארהב. זה מאוד חשוב. הלוואי שנראה את זה באמת קורה כמו שצריך.
    לגבי לארי ולוקה, כמו שהסברת כל כך יפה, זה בכלל לא בר השוואה. אלו שעושים את ההשוואה עושים זאת רק בגלל ששניהם שחקנים לבנים גבוהים. זה טפשי. לוקה עוד יגיע רחוק, וכבר עשה לא מעט בגילו במסגרות רבות, הוא בהחלט הדבר האמיתי. אבל אני כבר יכול לצפות שהוא בחיים לא יקלע בדיוק וביעילות של לארי. וכנראה לא יזכה בשלוש אליפויות, אבל זה יותר בגלל שדאלאס לא ניתנת להשוואה לבוסטון של אותם זמנים.

    1. אני נגד השוואות בכללי, אבל לגבי "מקומו של לוקה בהיררכיה/היסטוריה" אם צריך לחכות 1000 משחקים, או אפילו 200, כנראה שאין על מה לדבר. כל הגדולים היו גדולים תוך עונה-שתיים, דהיינו פחות מ100 משחקים וכולם ידעו במי מדובר.

      1. לא הבנתי אותך.
        כברהיום יודעים מי זה לוקה ומה הוא שווה ולא צריך לחכות אפילו 100 משחקים אבל בין זה לבין להחליט כבר היום שתהיה לו קריירה ברמה נגיד של בירד אז כן אתה צריך לחכות ולראות איך הקריירה תתפתח. חס וחלילה פציעות,או פתאום הקריירה הולכת לכיוונים לא טובים.
        אז כן עם כל הכבוד ללוקה ואני אחד מהמעריצים היותר גדולים שלו,מקומו בהיסטוריה ייקבע רק לקראת סוף הקריירה שלו ובטח לא בתחילתה

        1. אבל זה בדיוק העניין, מה זה "קריירה ברמה של בירד"? להיות מגדולי השחקנים בהיסטוריה, ולשחק בתקופה שבה היו לפחות עוד כמה שחקנים ברמה שלו וקבוצות מדהימות ולקחת אליפויות תוך קרבות היסטוריים?
          ברור שאי אפשר לדעת מה ישיג לוקה בעשור הבא, אבל לא שופטים שחקן לפי הישגים. קח את סטיב קר, יש לו יותר אליפויות מבירד, או מלברון, או משאקיל, ואותו מספר אליפויות כמו דאנקן, קארים, מג'יק וקובי. מישהו חושב שהוא שחקן בקאדר שלהם? מה פתאום. הוא היה שחקן מצויין, וידית בטוחה מהקשת, אבל הוא לא היה, ומעולם לא התיימר להיות פרנצ'ייז פלייר, בטח ובטח לא ברמה של הבאמת גדולים, ובכל זאת, יש לו "קריירה" ברמה יותר מעוטרת מבירד וכן הלאה. שלא לדבר על בארקלי, אולג'ואן, רג'י מילר, קרל מלון ועוד כמה שמות שהם שחקנים באותה ליגת על של הגדולים בהיסטוריה ולא לקחו אליפות אחת.

          1. מצטער הבעיה כנראה אצלי אבל אני עדיין לא מבין אותך.
            מי דיבר על הישגים או אליפויות,דיברו על קריירה כמו בירד וזה להיחשב לאחד הגדולים ביותר ששיחקו את המשחק.ולהגיד על סטיב קר זאת דמגוגיה בדיוק כמו שמדברים על רוברט הורי,אתה יודע טוב מאוד שיש הבדל גדול בין שחקן כוכב שהאליפות היא עליו לבין שחקן משלים.
            ואני עדיין לא מצליח להבין את הטענה שלך.
            אתה טוען שתוך פחות מ100 משחקים אפשר לדעת האם השחקן יהיה אחד הגדולים ביותר? זאת הטענה כי אני לא מצליח להבין

            1. לא מסכים,
              לקר אמנם יותר אליפויות (5) + 3 כמאמן (+תואר מאמן השנה)
              אבל ללארי יותר תארים :
              3 אליפויות,
              3 MVP
              מדליית זהב אולימפית ועוד כל מיני בחירות לחמישיות עונה, FMVP, חמישיית הגנה, וגם היה שחקן המכללות של השנה.
              גם הוא זכה בתואר מאמן השנה ועוד תואר של GM של השנה.
              אז לא, אין לו קריירה יותר מעוטרת.
              והשוואות אפשר לעשות רק כששניהם יהיו באותו שלב בקריירה.
              אני רק מקווה שללוקה תהיה בריאות מוצלחת יותר משל לארי

            2. בירד היה מתאבד על כדורים אבודים דבר שפגע לו באורך הקריירה, הכוכבים היום לוקחים לואד מנגמנגט במשחק ללא מגע… אני לא מדבר בכלל על הרפואה שהתקדמה עשרות מונית שיכולה להאריך את הקריירה.

            3. בירד ללא שום ספק אם היה משחק היום היה עוד הרבה יותר גדול ממה שהוא היה.

            4. יניב, לגמרי מסכים אתך. עם השיפוט של היום לארי היה עושה 35 נקודות כל משחק. מגיע לקו פי 2 לפחות, היה לומד איך עושים פלופים והיה עם יותר טריפלים מביג O.

        1. צודק אני עוד זוכר בעונת רוקי של קובי בריאנט אחרי השלושה אייר בולים שלו ישר ידעתי שמדובר באחד השחקנים הגדולים ביותר של המשחק

        2. אני חושב שהשחקן הכי טוב עם הפריחה המאוחרת בשנים האחרונות זה סטף, מי היה מאמין שנקלעי עם רגלי הזכוכית יהיה אחד הגדולים של המשחק(לדעתי יותר מקוואי, יאניס, והארדן). מדהים.

          בנוגע לשאר השמות שהזכרת, לדעתי הם לא בלבל של לארי. אבל שנים יגידו.

          1. סטף באמת דוגמא מצויינת.
            אף אחד לא השווה לבירד. הטענה ש"על הגדולים באמת ישר יודעים" פשוט לא מחזיקה מים.

  15. חושב שההשוואה בגיל אינה נכונה. לוקה הצטרף לליגה בגיל 19 ועכשיו הוא בעונתו השלישית, בגיל הזה, לארי עדיין היה בקולג'
    ההשוואה היותר נכונה היא, מה הם הספיקו לעשות בזמן הזה בליגה ואיך היחס אליהם.
    לוקה הוא כוכב צעיר, שנאבק על הפלייאוף עם קבוצתו ושנה שעברה ערך בכורה בפלייאוף.
    לוקה שחקן מהנה וחכם, אבל לארי בירד?… בירד בזמן הזה היה עם אליפות וטען לכתר השחקן הטוב בליגה. רק להיזכר מה בירד הספיק בשמונה השנים הראשונות של הקריירה… עונה ראשונה שלו, לוקח קבוצה עם 29 ניצחונות למקום הראשון בליגה (וכמובן רוקי העונה), שלושה MVP רצופים, שלוש אליפויות, חמישה גמרים, עוד גמר מזרח ובעיקר, אינספור רגעים שחקוקים בהיסטוריה.
    זה לארי בירד, לא עוד שחקן שאוסף סטטיסטיקות. למרות שגם הסטטיסטיקות מרשימות, לארי הוא האנטיתזה לשחקנים שמבססים את הגדולה שלהם על צבירת נתונים וסטטיסטיקות, הוא שחקן שהביא איתו את התרבות שלו למועדון הכי מעוטר בליגה, שחקן של רגעי ענק בלתי נשכחים, השחקן עם הביצים הכי גדולות בתולדות המשחק, יריב קשוח על הפרקט שלא חושש להיכנס לקרב אגרופים עם הדוקטור, ומצד שני אדם נעים הליכות בירידה לחדר ההלבשה, זה שיצר את היריבות הגדולה והמיוחדת עם מג'יק והשואוטיים לייקרס, אייקון שגדול מהמועדון, שמשאיר כל חלק וחלק ממנו במשחק ומתאבד על כדורים אבודים, האיש שעשה את חבריו לקבוצה טובים יותר משעשה כל אחד אחר, שזכה לאישורו של מייקל לכדור אחרון.
    במילה אחת – אגדה.
    לוקה עדיין בעולם שלנו, מפלס את דרכו ברגל לשם, יותר דרך הסטטיסטיקות בעולם הנשלט על ידי לברון ג'יימס, כריס פול ויאניס אנטטוקומפו (לא בא לזלזל, אבל הם דוגמה להליכה ברגל, זה הכל…) וקצת על ידי מורשת של אגדה דוגמת קארים או (לא אגדה, אבל קרוב) קארל מאלון.

        1. תודה, עידו "לא נסחף אחרי הנוסטלגיה" גילרי.
          ברור שכן. אני באמת חושב שההשוואה הגילית בעייתית וברחתי לנקודה אחרת.
          אני גם מסכים עם הטוענים לאבולוציה של המשחק ולכך אני רוצה להשוות על פי תקופות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט