יומן גולדן סטייט 2021 – פרק שני – המשנים למלך / עמיחי קטן

בסוף הפרק הקודם הצגתי 6 שאלות מרכזיות לדיון במהלך העונה הנוכחית של גולדן סטייט, אחת על וויגינס ואוברה, אחת על דריימונד גרין, אחת על וייזמן, אחת על סטיב קר, אחת על הספסל ואחת על העתיד. הפעם נעסוק בעיקר בשחקנים הבכירים של גולדן סטייט הנוכחית, מלבד סטף בו עסקנו בפעם הקודמת, שזה בעיקר דריימונד גרין שיעמוד במרכז כאן וקצת מבט סטטיסטי על וויגינס ואוברה.

נתחיל קודם כל בטבלה שתציג את הנתונים הקבוצתיים של הווריורס ונעבור אחר כך להשוואה הסטטיסטית בין וויגינס לאוברה, מכיוון שהם לפחות על הנייר שני שחקני כנף בתפקיד קצת דומה, ומתוך כך ננסה לעמוד על ההבדלים ביניהם. אחר כך נסתכל על הסטטיסטיקות של דריימונד גרין העונה בהשוואה לעונות קודמות שלו ואחרי זה נעבור לגיפים שינסו לתת לנו תמונה מהפרקט עצמו בכל הנוגע לדריימונד גרין.

*כל הנתונים נכונים ל-6/4/2021*

גולדן סטייט2021דירוג
נקודות111.818
ריבאונדים42.625
אסיסטים27.21
איבודים1524
אחוזי 336.7%15
אחוז אפקטיבי53.8%15
רייטינג התקפי108.422
ריטינג הגנתי110.39
נט רייטינג2-22

עיקר כוחם של הלוחמים העונה הוא ככל הנראה בצד ההגנתי, שם לא צריך שמות גדולים ומפוצצים כדי להצליח, וכל מה שצריך הוא שיטת משחק נכונה ומתאימה לחומר השחקנים, ואת זה סטיב קר הוכיח לא אחת שהוא יודע לעשות. ההתקפה משתפרת לאורך העונה, כחלק מזה ששחקנים מתרגלים לשיטה טוב יותר, ובסך הכל גולדן סטייט כרגע עונה על הרבה מאוד הגדרות של קבוצה ממוצעת.

נעבור כעת לצמד הכנפיים, וויגינס ואוברה, והטבלה הפעם תשווה בין הנתונים העונתיים המלאים שלהם ובין אלו שנרשמו בפרק הקודם.

וויגינס 2021וויגינס פרק 1אוברה 2021אוברה פרק 1
נקודות18.217.71512
ריבאונדים4.84.865.4
אסיסטים2.32.21.41.3
חטיפות0.90.511.1
חסימות0.91.40.80.9
איבודים1.91.61.21.4
אחוזי 340%38.5%30.5%23.1%
אחוז אפקטיבי54.8%53.6%49.4%42.4%
אחוזי עונשין70%65.7%69%73.3%
רייטינג התקפי106106.3105.8102.2
רייטינג הגנתי110.2107.8110.7109.3

וויגינס שומר פחות או יותר על אותם מספרים מהחלק הקודם של העונה, כאשר הוא קולע חצי נקודה יותר והאחוזים מעט השתפרו, ואילו אוברה התאקלם טוב יותר אחרי פתיחת העונה המזעזעת שלו והאחוזים שלו כבר עלו מדרגת ווסטברוק מינוס לדרגת סביר מינוס. הנט רייטינג של שניהם לא נראה טוב במיוחד, אבל אפשר לתרץ זאת על ידי העובדה שהם אלו שהרבה מהדקות שלהם מגיעות בדקות המנוחה של סטף וגרין או בימים ששני אלו לא משחקים, וזה ללא ספק מקשה עליהם.

אפשר לראות גם ששניהם לא מובילי כדור או משהו בסגנון, כך שלפעמים נותנים להם לייצר לעצמם מצבים עם הכדור, ולרוב הם לוקחים חלק בתנועה ללא כדור מסביב לסטף וגרין. וויגינס ניצל את זה והפך לשחקן מאוד יעיל מבחינת הקליעה, ואילו אוברה אמנם התאושש מפתיחת העונה הנוראית, אבל פתיחת העונה עדיין באה לידי ביטוי בכל הסטטיסטיקות העונתיות שלו, ועדיין הוא לא הופך לשחקן יעיל במיוחד.

עכשיו נבחן את דריימונד גרין מבחינה סטטיסטית, רגע לפני שנתמקד בחשיבות שלו לקבוצה דרך מראה העיניים. העמודה האחרונה תדרג את העונה הנוכחית של גרין ביחס לעונות הקודמות שלו בקריירה. שימו לב לכך שהעונה הנוכחית היא ה-9 של דריימונד בקריירה, אבל בעונת הרוקי הוא קיבל רק 13.4 דקות למשחק וקלע 2.9 נקודות.

קריירה2021דירוג
נקודות8.86.57
ריבאונדים6.96.56
אסיסטים5.28.51
חטיפות1.41.53
חסימות10.78
איבודים2.12.97
אחוזי 331.6%27.4%8
אחוז אפקטיבי49.4%45.6%7
אחוזי עונשין71.1%77.2%3
רייטינג התקפי111.5112.25
רייטינג הגנתי102110.38

כעת נעבור לכמה מהלכים שיראו את היכולות ההתקפיות של גרין, בין אם בפיק-אנד-רול עם סטף ובין אם בניהול המשחק, ונראה איך גרין משפיע על העובדה שגולדן סטייט מובילה את הליגה באסיסטים למשחק. כאן למשל גרין מנצל את השמירה הכפולה על סטף אחרי החסימה כדי להגיע למצב של 4 על 3 בו העזרה מגיעה קצת מאוחר מדי והוא מסיים בסל.

כאן גרין מחזיק בכדור בתרגיל שנראה לרגע שהוא מיועד עבור סטף, כאשר קרי חוסם לאוברה ולוני חוסם לשניהם, אבל ההגנה חושבת יותר סטף וזה משאיר את אוברה ביתרון של צעד, אז גרין מוצא אותו לצעד וחצי.

הפעם גרין מוביל התקפה מתפרצת ומוצא את סטף שמסיים, למרות שזאת נראית כמו מתפרצת של 3 על 5 ונראה שההגנה ערוכה היטב.

הפעם סטף מקבל חסימה כפול מוייסמן וגרין שהולכים לאותו מקום לרגע, אבל וייסמן מבין מהר שזה הולך לגרין, ובזמן שכל ההגנה מתמקדת בגרין הוא מוצא את אוברה לאלי-הופ.

הפעם יש לנו מקרה קלאסי יותר של מוביל כדור שמוצא את השחקן הפנוי אחרי תנועה ללא כדור, כשגרין הוא המוסר לוויגינס המסיים.

נעבור כעת קצת להגנה של גרין, שם יש לו חלק חשוב בחלק של המגרש בו הווריורס מצליחים יותר העונה, לפחות ביחס ליריבות. האיש שהצהיר על עצמו לפני כשבועיים שהוא שחקן ההגנה הטוב ביותר בכל הזמנים הוא ללא ספק החשוב ביותר במערך ההגנתי של גולדן סטייט הנוכחית.

במהלך הבא למשל, אפשר לראות את קריאת המגרש של גרין בהגנה. בזמן החסימה של קלבר לדונצ'יץ' גרין דואג להתמקם מספיק קרוב לצבע, אבל גם מספיק קרוב לאיש שלו פורזינגיס שעומד בפינה, והוא מגיע לעזרה רק כשדונצ'יץ' מוציא את המסירה לקלבר, ואז גרין מגיע בדיוק בזמן וחוסם.

שוב גרין שומר על פורזינגיס, והפעם הוא זה שמגיע לחסום ללוקה. גרין קורא את המסירה לקלבר שמנסה להתמקם בצבע ונוטש את פורזינגיס כדי לחסום את נתיב המסירה ולחטוף את הכדור.

הפעם גרין שומר על לוקה לפני החילוף ואמור לעבור לקלבר, אבל הוא קורא את המסירה לפורזינגיס בצבע ושוב נוטש את השחקן שלו לחלוטין ומעדיף לקחת את הכדור במקום.

הפעם מהלך של 3 על דריימונד שמסתיים באיבוד. אין ספק שהפייסרס היו צריכים לעשות את זה טוב יותר, אבל ניתן גם כאן לראות את הדבר המרכזי שהופך את דריימונד גרין לשחקן התקפה מהטובים ביותר, וזה ראיית המשחק שלו והיכולת שלו להבין מה שחקן ההתקפה מנסה לעשות, ואז למנוע את זה.

עוד דוגמה ליכולת של גרין לזהות חורים בהגנה ולסתום אותם אפשר לראות במהלך הבא. צ'די עוסמן מחפש את אוקורו שיקח את סטף בפוסט-אפ, וגרין דואג לסתום את החור הזה בכוח על ידי מניעת המסירה, גם אם זה אומר שג'ארט אלן יהיה פנוי לרגע.

המהלך הבא נראה לא קשור לגרין ממבט ראשון. סיאקם לוקח את וויגינס באחד על אחד, מחטיא והווריורס מנצחים, אבל הסרטון הבא ממחיש היטב את היכולת של גרין לקרוא את ההתקפה היריבה. ניתן לראות שדריימונד אומר לשחקני ההגנה האחרים מראש איזו תנועה יבצע כל אחד משחקני טורונטו, ואחר כך גם דואג לזה שכל אחד יעשה את החלק שלו ואף אחד לא יהיה פנוי, מה שלא מותיר ללאורי ברירה אלא למסור לסיאקם מאחורה.

גולדן סטייט נמצאים במומנטום שלילי מאז האולסטאר, והם קרובים לאבד אפילו את המקום ה-10 במערב המוביל לפליי-אין, עליו הם הצליחו לשמור לאורך כל העונה. הפציעה של סטף, יחד עם לו"ז יחסית מורכב בתקופה האחרונה, הובילו לרצף השלילי, כך שיש להם מקום לקוות לשיפור בהמשך, אבל גם עם הלו"ז הקל יותר בהמשך הם יצטרכו להשתפר כנראה כדי להיות בפלייאוף. הפרק הבא כבר יהיה כנראה בשלב שנדע אם הם הצליחו או לא, או שלפחות נהיה קרובים לשם.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה חיים
    סטף וגרין מצויינים הבעיה העיקרית זה הספסל וחוסר הלחימה של הלוחמים.
    אם גולדן סטייט לא עולים לפלייאין צריך להעלות את השאלה – האם קר מאמן אוברייטד שקיבל מוצר כמעט מוגמר ולקח את הקרדיט או שהוא באמת ברמות הגבוהות של האימון

    1. גרין מצויין? 🙂
      גרין זה הסיבה שהם נמצאים איפה שהם נמצאים, הם משחקים עם 4 שחקנים בהתקפה.
      למזלם ציון וברנדון נפצעו בזמן אחרת היו יוצאים גם מחוץ לפליי אין. בכל אופן הדונציק יעשה מהם מטלית אם הם בכלל ינצחו את ממפיס או הספרס (מול ממפיס המוגבלת יש להם יותר סיכוי)

  2. חיים, תודה על היומן.
    *
    אוברה ו-ויגינס הם שני שחקנים שנראה שיכולים להיות סבירים בקבוצה ללא סיכוי פלייאוף – פניקס דאשתקד ומינסוטה בשיגרה – אבל לא ממש מובילים קבוצה לנצחונות. זו בהחלט אכזבה. אוברה יהיה שחקן חופשי בסוף העונה. השאלה היא אם לא כדאי להטריד את ויגינס – הוא הוריד מעצמו רבה מהתדמית השלילית.
    *
    הרוקי עדיין בוסרי ושני שחקנים שהתחילו בשנה שעברה – פסקל ופול – מראים ניצוצות של להיות שחקני ספסל לגיטמיים אבל אף אחד מהם לא שחקן שישי ענק.
    *
    אני מקווה שיעשו פלייאוף העונה, זה שווה רק כעוד צעד ללחזור למקום טוב במערב בעונה הבאה. האפשרות השניה גם לא רעה – להוביף לותיקים יותר בחירת לוטרי משלהם בנוסף לסיכוי לא רע לקבל בחירה גבוהה של מינסוטה.

  3. מעניין מאד חיים, תודה רבה.
    .
    בנוגע לדירוג העונות של דריימונד, אני מניח שזה קשור גם לאיכות הקבוצה מסביבו.
    .
    בנוגע לאוברה וויגינס – הם שחקנים בינוניים למדי, עידן ההמפטונז הסתיים. כמובן שחשוב של המלך קליי יתן להם בוסט רציני, אבל אין מה לעשות החיים ללא איגי ודוראנט לא יהיו אותו דבר.
    .
    בנוגע לפלייאין – השאלה מי תהיה הכי פחות גרועה מבין המדשדשות…הספרס בקנטים, גולדן גם, הייתי מהמר על סקרמנטו או השקנאים אבל גם הן זוועה. קשה לדעת.

    1. בנוגע לדריימונד – ברור שזאת השפעה של הסגל מסביבו – גם ביעילות שנפגעת כשאתה לא האחד שנשאר תמיד פנוי וגם בהבנה שלו איפה הוא צריך לתרום לקבוצה – הנעת כדור כדי לשחרר את סטף לשחק בלעדיו והגנה שזו החולשה של סטף.

      וויגינס ואוברה – וויגינס יכול להיות צלע שלישית/רביעית בחמישייה ואוברה כשחקן שישי. אני גם בין אלו שמאמינים שכל קבוצה עם סטף וקליי היא קונטנדרית.

      בנוגע לפליי-אין – אני מאמין שגולדן סטייט והספרס יצליחו להיכנס בסוף לעשירייה, ואחר כך זה יהיה תלוי מאוד בכושר של הקבוצות שם.

  4. יופי של כתבה, באמת. אני מת על הכתבות האלה עם סרטוני וידאו שמוכיחים את הנקודה.
    ולעניין, סטף אדיר, גרין נותן עונה טובה (אבל עצבנית). וויגינס הוא במקרה הטוב שחקן חמישי בקונטנדר, ועל הפרצוף של אוברה כתוב ״שחקן שישי מעולה״,
    אה, וויסמן הוא החור השחור הכי גדול בליגה מאז שבאז מוחמד. בינתיים אני באמת חושב שהוא גועל נפש של שחקן, למרות שהפןטנציאל שם, אני מניח.

    בקיצור, טוב יעשו הווריורס, אם יעטפו יפה את וויגינס וויסמן ביחד ויביאו שחקן אמיתי במקומם. אוברה? תלוי בסכומים. ולוני צריך להיות שם על תקן יודוניס האסלם.

    1. לדעתי, החיסרון העיקרי של גולדן סטייט הוא עומק, ולכן הדבר האחרון שהייתי עושה זה טרייד על 2 שחקנים חשובים בתמורה ל"שחקן אמיתי", אפילו אם היה מדובר ביאניס או קוואי. אני גם חושב שוויגינס משתלב טוב בתור האריסון בארנס משודרג ויש לו פוטנציאל להשתפר עוד טיפה וברור לי שוייסמן הוא מסוג השחקנים שצריכים קצת זמן להראות את הפוטנציאל שלהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט