דיון הופס למוצ"ש: האם אתה בעד או נגד שינוי ה-LOGO של ה-NBA מג'רי ווסט לקובי בריאנט? / מנחם לס

אני לא בטוח מי היה הראשון שדיבר על כך. אני מוכן לקבל את שמו של קיירי אירוינג המתואר שוב ושוב. כמעלה ההצעה הראשון.. ישנם אחרים הטוענים שהציעו זאת לפניו.

אותי לא מעניין מי היה הראשון שהציע זאת. אני לא מחליף את הלוגו הידוע כי הוא מכיל בתוכו את הכדורסל הטוב הישן. ג'רי ווססט במכללת ווסט וירג'יניה והקליעה מרחוק במדליוות הזהב של הנבחרת, טבעת אליפות, NBA, ושחקן המדורג בכל תקופה ובכל מצב בטופ 10 של כל הזמנים.

אבל מצד שני הוא שחקן מהמיעוט הלבן המצליח במשחק של שחורים. הוא גם אף פעם לא נאשם באונס.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 69 תגובות

  1. ה nba כבר החליטו שכל מה שקשור לשבוע האולסטאר כולל הגביע יקראו על שם קובי .
    למה לשנות משהו בלי צורך, ולמה דווקא קובי?
    בגלל שהוא מת? מה עם ג'ורדן , ביל ראסל, ווילט, קארים עבדול ג'באר ? לא חסר שמות
    קיירי אוהב לפתוח את הפה ולדבר שטויות , אם כל כך רע לו והוא כל כך שונא את בעלי הקבוצות ואנשים לבנים שתרמו רבות להקמת הליגה שיפרוש ויקים ליגה לשחורים בלבד , אף אחד לא עוצר אותו

  2. כן! הליגה השתנתה במהלך השנים וזה גם יכול להיות דרך של אדם סילבר להשאיר את חותמו. וקובי הוא סמל לווירטואוזיות ומצוינות. ברור שיש קשר למותו הטראגי אבל האפקט שזה עשה בליגה בעולם ועל השחקנים. מה יותר ראוי מלהיות הסמל של הליגה? השאלה איך הלוגו של קובי יראה?

    1. איזה מעשים? אתה מדבר על המקרה בדנבר שהוא יצא בו זכאי? ושאחריו התנצל וקידם את כדורסל הנשים. לא סתם הוא הפך לאייקון ונערץ עי גברים ונשים כאחד. אפילו אליפות היורו האחרונה לקחה אותו כפרזנטור. בכל אופן הכי חשוב שהאייקון של הליגה יהיה לייקר כי הם מייצגים את המצוינות בכדורסל. הם גם חוצים גבולות כמו קובי.

      1. המשפט לא נפתח בכלל כי המתלוננת סירבה להעיד בבית המשפט אחרי שקיבלה איומי מוות וגם זה היה אחרי שבראיינט שילם מעל 200 אלף דולר לעורכי הדין שלו. הוא אמר בעצמו ש"אני מבין עכשיו שהיא לא ראתה את התקרית באותה דרך שבה אני ראיתי אותה". הוא לא בדיוק יצא זכאי (כי המשפט לא נפתח) ואין דרך לדעת בודאות אם היה או לא היה אונס.
        .
        אגב, אחרי שהאישומים הפליליים בוטלו, היא כנראה קיבלה מקובי פיצויים בגובה 2.5 מיליון דולר.
        .
        https://en.wikipedia.org/wiki/Kobe_Bryant_sexual_assault_case
        .
        אין דרך לדעת וגם הדעה שלי בקשר למקרה הספציפי הזה לא רלוונטית או מבוססת במיוחד כי אני לא יודע את כל הפרטים. אבל אני חושב שהסיפור הזה לבד מנוגד לכל סטנדרט מוסרי שהאן.בי.איי רוצה להגדיר לעצמה

      2. בתור אוהד לייקרס, תפסיק עם ההומריות הזו בבקשה, אפשר לאהוד קבוצה גם בלי לחשוב שהיא מרכז העולם והכל מגיע לה.

        1. השקל חזק מהדולר כי הוא יציב יותר. ערך הדולר נשחק לעומת השקל. הדולר שלפני כמה שנים היה בערך 5 שקל, כעת בערך 3. בגלל זה היצואנים אוכלים חצץ, ומדינה שואפת שהמטבע שלה יהיה חלש. זה נקרא שהשקל חזק יותר.

  3. רעיון מעולה. על מנת לתקן עוול אחד שנעשה כלפי אוכלוסיה מוחלשת אחת, נעלה לדרגת סמל אדם שבמו כלי זיינו (ופרקליטיו לאחר מכן) אחראי לעוול אחר כלפי אוכלוסיה מוחלשת אחרת. הזוי.

    קיירי כבר די הרבה זמן מנסה לשחק אותה מוביל חברתי וכל מה שהוא עושה יוצא לו הפוך. הזוי גם כן.

    לגבי הרעיון לשים אדם שחור בסמל – דווקא בסדר גמור. הייתי הולך עם דמות יותר נקייה, כזו שמייצגת גם משחק קבוצתי, כבוד למאמן, להגנה ועבודה קשה ולהישגיות. ביל ראסל. יש בבחירה בו גם כבוד לדור המבוגר יותר – עוד ערך שהולך ונשחק.

  4. הליגה השתמשה בדמותו של ג'רי ווסט עבור הלוגו ללא רשותו הישירה ובלי לפצות אותו בכלל. זה לא הופך אותו באיזושהי מידה לשחור?

    1. משהו שנאמר על הפרשה האחרונה של מר תפוח אדמה אבל תקף גם לפה:
      לא יודע מה מצחיק יותר, כמות האנשים הזועמים או שאיזה רואה חשבון של החברה בונה על אותם אנשים.

        1. האסברו, חברת הצעצועים שמייצרת את mr potato head הודיעה על ואז ביטלה את הכוונה להפוך את הצעצוע לנייטרלי מגדרית.
          אז ראיתי למקרה ההוא את התגובה הנ"ל שלדעתי מתאימה גם פה. לא יודע אם זה יותר מצחיק שזה מוציא מאנשים תגובות כאלו או שיש מקומות שבונים על לעשות מהתגובות האלו כסף.

  5. נגד. אין סיבה להחליף לוגו של מותג שמוכר בכל העולם. וגם אם כן מחליפים, אז לא לקובי. יש מספיק שחקנים אחרים וזה עוד לפני שמדברים על הצד המוסרי של כל הסיפור (ולא נכנס לזה עכשיו). לקרוא לאול-סטאר ה-MVP על שמו ואפילו להכניס תמונה כלשהי של בראיינט לגופיות האול-סטאר זאת הכרה גדולה וראויה, לא חושב שצריך יותר ממנה

    1. מותגים מוכרים ברחבי העולם משנים לוגואים. בדרך כלל הסיבות הן כיוון חדש או רצון להתרענן. או מכירות נמוכות.

  6. לא, כמו שאמרו פה. אני גם חושב שזה יגרור דיון מסיבי (לא בקטע טוב) של הפרשייה של קובי. אז קיצר לא. אבל אפשר לשים את סטף בתור לוגו של הליגה. זה יהיה יותר מרענן, וגם סוג של סגירת מעגל עם ווסט(בצורה של מיטיבי לכת בסגירת מעגלים).

  7. בהחלט לא!!! מי שצליליתו היא הסמליל של הליגה צריך להיות דמות ראויה לחיקוי שלא קשור למעשה מפוקפק כלשהו ולהתנהגות לא ראויה כלשהי ובוודאי שלא עם חשש לפלילים. והמעשה עם החדרנית מראה שקובי הוא לא דמות כזו.

    אמנם לדעתי גם לגבי האולסטאר זה צריך להיות נכון אך בוודאי לגבי להיות הסמליל של הליגה.

  8. א. לא נראה לי שצריך להחליף את הלוגו. נכון, חברות עושות את זה, אבל אני חושב שהוא עוד מאוד מצליח ואפקטיבי, בטח ברמה הגלובלית
    ב. אם כן, לא קובי. בעיקר בגלל האונס, אבל גם לא ברמת המסר הכדורסלני. אירוע כמו האולסטאר תפור על ה'מורשת' שלו

  9. בשביל אוהדי הלייקרס שנולדו אתמול
    ג'רי ווסט הוא סמל הרבה יותר גדול של הלייקרס ותרם הרבה יותר ללייקרס מקובי, אפילו את הטריפיט הראשון של קובי ושאק בנה ג'רי ווסט
    ג'רי ווסט הוא האיש שהביא את קובי ללייקרס , אחרי שווסט עזב והלייקרס שוב היו בזבל קובי ביקש טרייד לשיקגו

  10. לשנות? סבבה. אני אוהב את הלוגו הקיים אבל אני בסדר עם שינויים.
    לקובי? בהחלט לא – ומכל הסיבות שצויינו.
    ועוד דבר – אם כבר משנים, אז לא עוד שחקן שמזוהה עם אותה הקבוצה.

  11. קובי לא יכול להיות לוגו של ויצ"ו אז של הנ.ב.א? זו הבדיחה הכי טובה ששמעתי בעשור האחרון. קיירי מביך את עצמו מיום ליום וכל תקשורת הספורט מתרגשת מכל נפיחה שלו.
    קובי אפילו לא היה הלייקר הכי טוב בתקופתו, אז לתת לאנס הדוחה הזה כבוד? נו באמת… מדובר בג'מאל מאשבורן משופר לא יותר

  12. וואט דה פאק?
    מה עשה קובי שמגיע לו הסיפור הזה יותר מלפחות 10 שחקנים אחרים שיותר מגיע להם? ג׳ורדן שחקן יותר טוב, קארים דמות יותר משפיעה. מה בדיוק ״מגיע״ לקובי? פרס על זה שהוא הכריח את הטייס לטוס בתנאי מזג אוויר מסוכנים כי ״אני קובי בראיינט ואתה תעשה מה שאני אומר לך״ וגרם למותו יחד עם הבת שלו ועוד כל מי שהיה במסוק? ושהאלמנה עוד מעזה לתבוע את החברת תעופה על זה? פרס על זה שמי שיש לו מספיק כסף וכוח והשפעה יכול לטייח כל תלונה על אונס?
    כלומר, אם זה מה שהליגה רוצה לשדר, שהמשחק הפך לשעשוע של ילדים מליונרים שחושבים שהשמש זורחת להם מהתחת ושהמליונים שלהם מאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, כמה שהם רוצים ואיך שהם רוצים, אז כן, רעיון מצויין לשים את קובי בלוגו. אחרי הכל, אם גביע הMVP בבייסבול נקרא על שם ק.מ לאנדיס שאחראי על הנצחת קו הגזע, הפיכת ליגת הבייסבול למונופול בחסות הממשל, וחיסול הקריירה של ג׳ו ג׳קסון, למה שהלוגו של הNBA לא יראה את קובי בראיינט שמייצג הרבה דברים שהם גועל נפש בכדורסל המודרני?

    1. איזה אונס חלאס עם ההזיות האלה. איזה מנקה עלתה לקבל בלק ממבה בשביל להתפרסם ולהיכנס ממנו להריון כמו שעושות מיליון מעריצות לכל סלב שלא נדבר על אחד במעמד של קובי. ואז שראתה שהוא רצה רק סטוץ החליטה להעליל שטויות?
      הציניקנים יגידו למה שילם? בטח שישלם, רק טמבל יסמוך על בית משפט. מה זה בשבילו כמה גרושים? למי יש כוח למשפט שימשך שנים ולך תסמוך על מושבעים ושופטים חחח. עשה בחכמה רבה.
      קובי מייצג את הכדורסל הכי טוב, שחקן ענק שכל דורות הכדורסל הנוכחיים גדלו עליו.

      1. שמעון שתהיה בריא לפעמים אתה פולט שטויות שמביכות את שב״ר, נעשתה בדיקה ששם התגלה בבירור שהיו יחסי סקס לא בהסכמה.

          1. מה חרטוטים שמעון לפעמים אתה דביל רציני יקירי ,יש הוכחות לתקיפה מינית שהיחסי מין היו לא בהסכמה היא דיממה הוא חנק אותה, למזלו כמו של האנס השני רוז ברגע שאתה צעיר מיליונר ומפורסם אתה יכול לברוח כמעט מהכל.

  13. אגב, אם לקחת את הpremise ברצינות לשניה, הסיבה שבחרו את ג'רי ווסט לא היתה כי הוא היה סטאר גדול או כי הוא ייצג משהו, אלא פשוט התנועה שלו הכי התאימה למעצב של הלוגו ולהנחיות שהוא קיבל. לדעתי התמונה שמזמן כבר החליפה את הלוגו הזה בתפיסה התרבותית זה הלוגו של אייר ג'ורדן. אבל מאחר ואי אפשר לשים את זה בלוגו של הNBA, אם אני צריך לבחור משהו חלופי שלדעתי הוא הכי "יפה" אז בעיני זה הסקייהוק של קארים או הג'מפ של אייברסון. ואם כבר סימני התקופה אז סטף קרי מהקשת…

  14. אולי אפשר להכין לוגו עם התנועה המפורסמת ביותר של קובי? ביד אחת חונק חדרנית, וביד שניה משלם לה?
    יש מטרות טובות יותר להפנות אליהם את האקטיביסטיות של קיירי. מי בכלל היה יכול לזהות שהלוגו זה ג'רי ווסט אם לא אמרו לו?
    אולי הלוגו לא מייצג את תרבות האפרו אמריקאים, ואפשר לחשוב איך לשנות, אבל למה זה צריך להיות אדם מסויים? שיהיה משהו שמייצג כדורסל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט