הגיגים ליום ה/טז"מ

  1. זאק לאבין והבולס- לאבין היה פעם בימיו כזאב האיש שלי. לאורך השנים נטשתי אותו ואולי זאת הסיבה להצלחתו אבל הוא נותן בראש לכל משמיציו. הוא מוביל צוות מסייע די מוגבל וחלש למיקום סביר ומנצח משחקים לבדו תוך תצוגות נהדרות. הוא מנפק 28.6 נק (60.7% אפקטיבי, 43.4% מחוץ לקשת, 86.4% מהקו), 5.4 ריב, 5.1 אס ב-35.6 דק משחק. למרות זאת עונתו השביעית בליגה כבר הבחור רק בן 25. היו כאלה שגיחכו בזמנו על החוזה שלו, היום זה נזיד עדשים, המקס מתקרב. מדובר בכשרון על שעבר בקבוצות נוראיות אצל מאמנים חלשים ודי מבוזבז. איזה קבוצה תרוויח ממנו הכי הרבה בטרייד? לוקה והמאבס. הוא יתן את הקליעה מה-3, יוריד עומס מלוקה שיגרום לירידה בהחזקת הכדור שלו ובכמות האסיסטים אבל יעלה את טור הנצחונות. אצל קרלייל בקונטדרית הוא גם לא יהסס לתת הגנה ופוטנציאל הגנתי לא חסר לאתלט ברמה הזאת, הוא גם הוכיח העונה מעט פעמים שהוא רוצה הוא יכול לשמור יפה מאד. מה שחסר לבולס זה עלייה ברמה של קובי וויט שמשחק חלש מאד ולא טוב בהרבה מעונת הרוקי, הוא קולע ב-41% מהשדה שזה רע מאד וגם בטור האסיסטים לא מרקיע שחקים לרכז ראשון. הוא מעמיד 15.6 נק (50.1% אפקטיבי, 36.5% מחוץ לקשת) עם 5.2 אס, 4.9 ריב ב-33 דק משחק, לא מרשים בלשון המעטה וזה לא מה שהבולס ציפו ממנו. הבולס ניצחו 5 משחקים מתוך 6 האחרונים אך כולן מול קבוצות חלשות: אינדיאנה, דטרויט, קינגס, רוקטס ו-וולבס. ההפסד היה לפילי. אז אני במקומם לא הייתי כ"כ מעודד, הם מראים רכות נוראית וטיפשות יוצאת דופן מול קבוצות סבירות במיוחד ברגעי ההכרעה ולדעתי מדובר יחד עם ההוקס בקבוצת 5 הדקות האחרונות הגרועה בליגה. יש לבילי דונובן הרבה עבודה.
  2. השמש זורחת ומסנוורת במדבר- הסאנס דורסים כל מה שזז (למרות ההפסד הלילה לשארלוט) ונראים פשוט נהדר. הם בנו את עצמם לפלייאוף כאשר בכל עמדה יש להם שחקן טוב ואין בורות. לאחרונה קראודר משחק כמחליף ולדעתי זה לא יצליח בפלייאוף ושם הוא יחזור לחמישייה אבל כרגע זה עובד להם מצויין. כריס פול משתלט על משחקים, בוקר מזכיר את קובי בריאנט עם הג'אמפים שלו על הראש של המגינים ונמצא בכושר אישי נפלא ושניהם מראים מה כוחם של הגארדים בליגה הזאת אם אין לך איזה אמביד או דיוויס ברשימת מכולת.
  3. לוקה מתחיל להשתלט-אולי נפל האסימון אצל קיובן ונלסון לגבי הלטבי הענק שלא מספק את הסחורה וגם הם יודעים שלא יספק בעתיד, ליכולת הרעועה תוסיפו את הפציעות שבודאות יגיעו והנה לכם בזבוז שנים יקרות של לאקי לוקה. לא חושב שיש קבוצה שתרצה לקחת אותו אלא אם ישלמו לה בחירות דראפט ויקחו ממנה חוזה גרוע סטייל ג'ון וול. מול בוסטון לוקה ניפק 2 שלשות אחרונות לסרטונים של We are all witness 2. המאבס ניצחו 6 מתוך 7 האחרונים שלהם והגיעו למאזן 50% עונתי כאשר לוקה מנפק מספרים מפלצתיים עם 28.9 נק (53.4% אפקטיבי, 34.9% מחוץ לקשת, 77.2% מהקו), 9.2 אס, 8.6 ריב ב-35.3 דק. השלשות שהיו באחוזי קוטג' דל שומן בתחילת העונה התייצבו, טים הארדוואי נמצא בכושר מצויין לאחרונה ונותן 17 נק ב-30 דק והמאבס נראים על הגל כאשר 2 המשחקים הבאים שלהם הם מבחנים ברמה גבוהה בדמות פילי והנטס.
  4. ג'יימס הארדן עילוי-הוא תוקע אצבע בעין לכל המשמיצים והציניקנים עם 25.2 נק (59.3% אפקטיבי, 41.7% מחוץ לקשת, 86.4% מהקו), 11.6 אס, 8.5 ריב' ב-38.5 דק. הוא השחקן מס 1 של הנטס וסביבו הכל מסתובב. לאחרונה הוא הכה במערב בכל הכוח עם נצחונות על הלייקרס הקליפרס והסאנס. הוא הראה יכולת הסתגלות לכל בכל קבוצה ופשוט יכול לקום בבוקר לקחת 4 חבר'ה מהשכונה איתו ולנצח משחקים. ככה משחקים הגדולים ביותר. עצם העובדה שקיירי נבחר לפניו לחמישיית האולסטאר היא בושה לאינטיליגנציה.
  5. עקיצת הצרעה-לאחרונה יצא לי לצפות קצת בקטעי משחקים של שארלוט ומה שראו עיני זו קבוצה מאד מאד מאומנת. הם משחקים חכם ואם היה להם קצת משהו בצבע הם יכלו להיות גם יותר מסתם חביבים ועוקצים. למאלו בול נראה הריל דיל, משחק נהדר וכנראה הולך להיות רוקי העונה, טרי רוזיר מאד קופח שלא הוכנס לאולסטאר אבל אין מה לצפות בקטע הזה למשהו מהאוהדים או מאמנים רפי הבנה. רוזיר נותן 20.8 נק (60.9% אפקטיבי, 45.1% מה3), 3.9 ריב, 3 אס ב-33.5 דק משחק. גם לגביו היו שחשבו שחוזהו מוגזם…בארטנס מוסר ד"ש. גם השילוב של היוורד אחרי שנים שחונות בבוסטון לא עניין של מה בכך ועל כל זה מגיע מילה טובה למאמן ג'יימס בורגו למי שלא מכיר (אני לא ידעתי ששמו ג'יימס).
  6. הדובים הפכו לדובונים- הם ניצחו רק 4 משחקים מתוך 12 האחרונים כאשר הנצחונות היו על ההורנטס, הקינגס, דטרויט ו-OKC. בשאר המשחקים הם חטפו בלואו אאוטים כמעט בכולם. הם נראים רע מאד ונראה כי הסגל החלש שלהם על הנייר מתחיל לתת אותותיו לאחר עונה ורבע שהיו אובראצ'יברים אדירים, אין קסמים לאורך זמן. ניתן לייחס הרבה מהנפילה לכושר הרעוע מאד של ג'ה מוראנט שטרם חזר לעצמו מאז הפציעה. הוא נראה מאד פאסיבי, מתקשה להשתלט על משחקים ומספק סקורינג מאד נמוך לכוכב ברמה הזאת. כדאי לממפיס להתחיל לחשוב על טריידים כי עם הסגל הזה לא מגיעים רחוק לא כעת ולא בעתיד גם אם ג'ה מוראנט יהפוך להיות השחקן הטוב בעולם. מי תפור לשם? בראדלי ביל שלטעמי יתן להם קפיצה עצומה לצד מוראנט. יהיה שם קצת בעיית שלשות אבל זה יביאו אחרים שישלימו. ביל יתן להם עוד אופציה של סקורר אדיר שההתקפה החלשה שלהם והצפויה חייבת בשביל לעלות רמה.
  7. בראדלי ביל- מראה שמדובר בסקורר מפלצתי מהטופ שיש בליגה. הוא קולע וחודר על כל אחד. הוא לוקה קצת בקליעה מחוץ לקשת אבל חוץ מזה מדובר בסקורר קטלני ובלתי עציר עם חדירות ומשחק מיד ריינג' נהדר. לצערי הוא מתבזבז בוושינגטון שלא תגיע לכלום. אילו קבוצות הוא ישדרג בגדול מאד? מאבס, ממפיס, הוקס. את דנבר ובאקס הוא יהפוך לקונטנדרית מיידית. אלו הקבוצות שהכי צריכות ללכת עליו בשביל לעלות לרמה הבאה.
  8. ניימולוגיה אצל מאמנים- בפוסט הקודם שלי שאל אחד הגולשים האם הניימולוגיה חלה גם על מאמנים. לאחר בדיקה קצרה התשובה היא שלילית לחלוטין. מאמני הNBA כמעט כולם ניחנים בשמות טובים מאד. ברט בראון, לויד פירס, בראד סטיבנס, גרג פופוביץ', ניק נרס…שמות מעולים של אנשים משכילים ואנשי עסקים. המאמן היחידי עם שם של גטו זה טיירון לו והוא גם הביא אליפות אז זה לא חל על מאמנים.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה שמעון הגיגים טובים
    מסכים עם הרוב.
    לאבין טוב מאד והארדן מצוין. הסאנס יופי של קבוצה.
    ביל בינתיים מנצח קצת בווש, אז לא בטוח שיהיה טרייד מהיר

  2. תודה שימון.
    הגיגים משובחים. מתי הם נאפו?…
    1. הסאנס בהחלט מחזיקים ביופי של סגל עמוק, מאוזן, מגוון ומאומן. ידברו בפלייאוף ואף קבוצה לא תשוש לפגוש אותם.
    2. הארדן מדהים, אבל לאור הטלנבולה שלו עם יוסטון, הפופולאריות שלו נפגעה מאוד ובבחירת האוהדים, זה משתנה מרכזי.
    ההורנטס קבוצה פשוט מאומנת ומהנה. כל מילה.
    3. הגריזליס חסרים את טריפל j, רק תזכורת.
    4. ביל אגואיסט ולא יעיל. לא מוצר מידי נמכר.
    5. לא מצליח להאמין באמונות מוזרות…
    תודה.

  3. תודה רבה, רמה גבוהה של פוסט.
    בנוגע ללאבין, לא מבין למה עד שיש לבולס שחקן לא רע, כולם רוצים להטריד אותו.
    הארדן שחקן מפחיד. מעניין איך זה יראה שדוראנט יהיה.

    המטרה של הסאנס לעונה היתה להגיע לפליאוף ולהינות. עד עכשיו מספיק את הסחורה והגדול.

          1. זה קורה גם בכתיבת תגובה.
            אני מציע לך להקליד בשורה החדשה נקודה, בלבד, ולרדת שורה. כמו שאני רושם כאן.
            .
            זה אמור לעבוד

  4. תודה רבה.
    אני לא מאמין שהבולס לא מחפשים להחליף את לאבין אין באמת סיבה, הוא יחסית צעיר ואין להם המון מעבר ממנו – ציפיתי מלארקנן וווייט לבצע קפיצה גבוהה יותר, לאבין סוחב את הקבוצה.
    אם כבר לתת למישהו משארלוט מקום באולסטאר אני נותן להייוורד, הוא רוב ההבדל משנה שעברה מבחינתי.

  5. מצוין שמעון, תודה רבה.
    .
    כל מילה בנוגע להארדן, אחד הכלבויניקים והגמישים הגדולים בהיסטוריה של המשחק.
    .
    בנוגע לבוסטון, סליחה, לשרלוט, סליחה לבוסטון – גורדון הייווארד הוא שחקן ספרסי במהותו, ככזה לא סופרים אותו, אבל בכל מקום ששיחק, והיה בריא, התאקלם, תרם והקבוצה הצליחה. קמבה ווקר הוא שחקן סימפטי מאד אך לא ספרסי במהותו. בפעם הבאה, שתהיה כנראה כשימנג'ר מועדון אחר, איינג' כבר ידע על מי לשים את הכסף.

    1. טז"מ, זה טריי זריקה מחשידה, הכינוי ששימון העניק לעצמו בעקבות הירידה באחוזים של יאנג מהשלוש.
      טנ"ש, הוא ר"ת של טכניון-נשר (נשר נכנס בנש), הוא בעיקר מתכוון לעידו גילרי וגיא רוזן אוהדי הסאנס וחובבי הסטטיסטיקה, אבל גם לכל מי שמהווה את האנטי תזה לשב"ר (שזה בעצם שמעון טבדי וברוך רובין).

  6. הארדן ממש מרשים אותי. גורם פי לשנות את כך מה שחשבתי עליו. וינר, מדביק את השחקנים הבינוניים סביבו, בקבוצה שלא נבנתה למידותיו, ללא הכוכב הראשי שלה.

    תוך זמן ממש קצר זאת הפכה להיות הקבוצה של הארדן.

  7. יפה מאד,
    תודה טז"מ על ההתייחסות הניימולוגית למאמנים, מקבל את הפרשנות…
    לגבי ביל – נראה לי כמו כרמלו סוג ב', סקורר מצוין, תחנה אחרונה בהתקפה, אפס הגנה, לא יביא קבוצות לכלום. ואפילו בלי ריבאונד.

  8. בס"ד
    תודה רבה.
    הארדן ופיניקס בהחלט מפתיעים.
    רק לפני כמה חודשים, התפלאו מאד שפיניקס בפליי אין,
    ועכשיו מקום 4 במערב הפרוע.

  9. לא הבנתי את המסקנה לגבי נימולוגיה של שמות מאמנים, מה זה קבלה? גימטריה ? פיזיקה מתקדמת או על סמך הרגשה בלבד וגלגול לשון?

  10. וואלה , החוזה של גורדון היוורד נראה פתאום לא כל כך הזוי….
    אחרי שתי העונות האחרונות שלו בסלטיקס היה ברור לכולם שהוא בעצם לא יהיה כבר אותו שחקן …פתאום הוא קם לתחיה .האח הצעיר למשפחת בול נראה כמו הדבר האמיתי , עונת רוקי נפלאה השמים הם הגבול בשבילו.
    יש שם קבוצה מעניינת סופסופ בארגון הכושל הזה …
    כריס פול -מדהים איך שחקן אחד משנה את כל המועדון . זה מעיד על הגדולה שלו כרכז ,כמנהיג .
    שינוי מיידי בכל מהשניה הראשונה לו על הפרקט .זה פוינט גארד כהילכתו .משנה את הכיוון של כל הקבוצה.למרות זאת בגילו המבוגר אני לא יודע איך הקבוצה תמשיך להתפתח כי אין לו עוד 5 שנים לתת והקבוצה לא תהיה בשלה לפני כן. כלומר בכל זאת לאן הוא יכול להוביל אותם ??? (דיאנדרה אייטון שחקן רך מאוד ומה שרואים עכשיו זה בעצם כמעט כל הפוטנציאל !)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט