יומן אוקלהומה סיטי ת'אנדר (1) / תומר שנאן

כשפרסטי שלח כמעט כל שחקן בעל ערך של אוקלהומה בקיץ, כולם ציפו לעונת שפל של הקבוצה. 29 משחקים מאחורינו, המאזן לא מחמיא בלשון המעטה, אך האם זה באמת ככה?

העונה של אוקלהומה מאוד לא עקבית, הקבוצה פתחה את הליגה עם שני ניצחונות בשישה משחקים, וגם הם נגד ההורנטס שלקח להם לא מעט זמן להתחבר, והמג'יק שהם… טוב, המג'יק. בשנים עשר המשחקים הבאים הקבוצה התעשתה על עצמה, וניצחה שישה מתוכם, אלא שאז הגיעו עוד 11 משחקים עברו, הקבוצה סיימה לו"ז קשה מאוד עם כמות הפסדים לא קטנה וכרגע היא ניצבת במקום ה-14 במערב עם מאזן 11-18 לאחר שלושה ניצחונות בלבד בפרק הזמן שצוין למעלה.

לאורך כל אותם משחקים כאוהד אוקלהומה לא ידעתי למה לצפות. מצד אחד הקבוצה גוררת את אלופת הליגה לשתי הארכות ומפסידה לנאגטס על חודו של פוזשן, אך מצד שני שבוע לפני המשחק הראשון מול הלייקרס היא ספגה תבוסה של 30 הפרש מול הרוקטס, ערב אחד כל החמישייה נטולת שג"א (עליו נדבר מאוחר יותר) קולעת בדו ספרתי בדרך לניצחון 114:109 על הבאקס, ושבוע לאחר מכן הקבוצה נעצרת על 85 נקודות בדרך להפסד בהפרש דו ספרתי מול אותה מילווקי. כל זאת כשלא מעט צעירים מקבלים לא מעט דקות, וזקני השבט (בעיקר הורפורד) מנסים לנווט אותם למקום הנכון.

דורט, שג"א ומה שביניהם:

אי אפשר לדבר על אוקלהומה העונה מבלי לדבר על מספר שחקנים, כאשר גילגאוס-אלכסנדר בראשותם.

הגארד הצעיר הוא השחקן החשוב ביותר באוקלהומה, ומוביל אותה עם 22.3 נק' (49.6% מהשדה, 38.4% מאחורי קשת השלוש), 6.4 אס', 5.3 ריב' ו-0.8 חט' למשחק. שיי מציג העונה בדיוק את מה שציפו שישיג כשנתנו לו את המפתחות. הוא מנהל את המשחק, קולע, רץ בהתקפה ואיתו הקבוצה נראית הרבה יותר טוב.

מי שעוזר לו בכך לא מעט הוא לו דורט. הקנדי שפרץ בעיקר בסדרה מול הרוקטס בעונה שעברה עם שמירה מצוינת על הארדן (אך גם טעות טראגית בסיומה) מציג המון קשיחות ולא חושש להסתכל בלבן של העיניים של כל יריב העומד מולו. דורט הפך לאיש למשימות מיוחדות, שומר שיכול להגיע לרמה של רוברסון בהגנה אך עם יכולות התקפיות לא רעות בכלל. הוא צריך לשפר את הקליעה משלוש, אך כאשר זה יקרה (כי בכנות, כשרואים את מוסר העבודה שלו על המגרש קשה לי להאמין שהוא לא ישתפר בנושא הקליעה) לאוקלהומה יהיה סוף סוף שומר עילית שגם יכול לקלוע, אחרי שנים שנאלצה לבחור בין שני הצדדים.

מכאן לאיש שבעיניי הוא הפתעה מוחלטת, אייזיאה רובי. הוא שיחק רק שלושה משחקים בעונה שעברה, אך העונה הוא מהווה כוח אש משמעותי מספסל הקבוצה, כאשר מתוך 23 משחקים בהם שיחק פתח רק בתשעה מהם, וב-20.2 דק' למשחק משיג 8.5 נק' באחוזים נהדרים מכל משבצת שלא נמצאת מאחורי קשת השלוש.

האחרון שארצה להרחיב עליו הוא אלכסיי פוקושבסקי. כשהפורוורד/סנטר נבחר בדראפט הת'אנדר ידעו שהוא יהיה פרויקט ארוך טווח, אך בינתיים הרוקי לא ממש מצליח להתרומם. 24.7% מהשדה, 17.9% מהשלוש ו-0 זריקות מהעונשין מעידות על כך שהשחקן, שיש לו פוטנציאל עצום, לא מוצא את עצמו התקפית. הגנתית הוא לא רע בכלל כאשר הוא מפריע לזריקות של לא מעט שחקני פנים וחוסם 1.3 זריקות למשחק, ויש לו ביטחון לזרוק על אף ההחטאות שזה נורא חיובי בעיניי. אך אם האחוזים לא יעלו דרמטית פוקושבסקי עלול להוות יותר נזק מתועלת.

מה צופן העתיד?

לת'אנדר מחכים משחקים מול הקאבס, ההיט, הספרס (פעמיים), ההוקס, הנאגטס והמאבריקס, מתוכן רק קליבלנד ואטלנטה נראות כיריבות שאוקלהומה תוכל להוות יריבה אמיתית להן. אבל הקבוצה הפתיעה לא פעם העונה, והציפייה שלי היא שגם במידה והקבוצה תפסיד, עדיין היא תציג לחימה בכל שנייה ושנייה על הפרקט. העונה אמנם הקבוצה ככל הנראה לא תגיע לפלייאוף אך איש לא ציפה להופעה כזו, ואוהדי הקבוצה יכולים בעיקר לצפות בצעירים הללו מנסים לבצע קסמים על הפרקט בהמתנה בכליון עיניים לדראפט '21.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. בס"ד
    תודה. יהיה מעניין לראות את אוקולוהומה עוד 5 או 6 שנים.
    הם יכולים להיות אחת הקבוצות החזקות בליגה, אם הכל יתחבר, ויש הרבה מה לחבר.

  2. חושב שהם בדרך הנכונה. פוקו מראש לא הגיע לשנה ההקרובה (או אפילו זאת שאחריה), גם גובר היה רע בשנים הראשונות שלו בליגה ויצא ממש אחלה בסוף. אני אוהב גם את האמידו דיאלו ות'יאו מלדון, הם עושים עבודה טובה עד עכשיו. עונה טובה גם אם לא יהיו קרובים לפלייאוף

  3. ראיתי אותם מול הלייקרס ומאוד התרשמתי. קבוצה צעירה וקשוחה שלא עושה חשבון לשמות הגדולים. כבוד למאמן ולפרסטי כמובן

  4. הם עושים פחות או יותר מה שהם אמורים לעשות, שזה להפסיד תוך כדי פיתוח צעירים, זיהוי כוכבים לעתיד בפוטנציה, וגיבוש הסגל. הם יהיו אדירים בעתיד, והפעם יתנו מקס גם לכוכב הרביעי. אליפות אחת לפחות עד סוף העשור, יש למה לחכות, רק תתחסנו כדי שתזכו לראות את זה.
    .
    תודה רבה תומר.

  5. תודה רבה
    אחת המפתיעות הגדולות לדעתי, התחזית שלי הייתה שיישברו שיא נצחונות נמוכים.
    ממשיכים תמיד להילחם ולשחק, גם כשחסרים שחקנים לסגל הגם ככה מדולדל וצעיר.
    הפוקשבסקי הזה זר לכדורסל, נראה לי עבדו עליכם ודחפו לכם סתם איזה מישהו מהרחוב בסרביה.
    לא נראה כמו שחקן בכלל.
    אני לא ממש עוקב, אבל אני אוהב מאוד ומעריך גם את קנריך וויליאמס, שהתוודעתי אליו עונה שעברה בפליקנס.
    PF נמוך ולוחמני.

  6. תודה. כמו שכתבו כבר, המאזן בשלב הזה לא ככ משנה, המטרה שלהם זה פיתוח צעירים ובעיני שמירה על רוח לחימה, למרות יחסי כוחות שלא לטובתם. בעבר הלא רחוק היתה קבוצה אחרת שעברה 'פרוסס' דומה והתבוסתנות שלהם באותה תקופה משפיעה לדעתי על (החוסר) קשיחות המנטלית שלהם עד היום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט