עד חצי המלכות/ רותם אלרן

בעונה שעברה לוק וולטון הגיע לסקרמנטו כמאמן שהיה אמור להמשיך את המומנטום מהעונה המוצלחת שהקינגס חוו תחת דייב ייגר ב-2018/19, אך הוא לא הצליח להתאים את עצמו למערכת והקבוצה איכזבה מאוד. השנה הקינגס עוד לא נמצאים בתמונת הפלייאוף, אך הם ממוקמים במרחק 3 משחקים בלבד מהמקום השמיני במערב. אז מה בעצם השתנה השנה וגרם לשיפור העצום?

כשמדברים על הקינגס העונה, חייבים להזכיר קודם כל את דיארון פוקס. הגארד המוכשר והמהיר נעדר מ-21 משחקים אשתקד עקב פציעות, ולמרות זאת השנה הוא נראה בריא ובכושר הטוב בקריירה.
אמנם הקינגס נמצאים בעיצומו של רצף הפסדים העומד על 6 כרגע, אך לפניו הם ניצחו 7 מ-8 משחקים, ובמהלך הרצף הזה פוקס קלע 27 נקודות בממוצע למשחק, אליהן הוסיף 7.8 אסיסטים, ומעבר לכך גם קלע באחוזים טובים משלוש כשדייק ב-36.8% מעבר לקשת על 7.1 זריקות בממוצע למשחק. האחוז שלו בתקופה זו עומד קרוב לממוצע הליגה, ואם הוא יוכל לשמור עליו לאורך זמן הקינגס ירוויחו מאוד כשכרגע החולשה הבולטת שלו בהתקפה היא היכולת לרווח, ושיפור באספקט זה יהיה מצוין בטווח הארוך עבורו ועבור המועדון. כרגע פוקס טוב לפרקים בקליעה משלוש, ויציבות היא מילת המפתח בהיבט זה, כך שצריך לראות אם יוכל לשמור על אחוזים טובים למשך פרקי זמן ארוכים ולא רק למשך תקופות קצרות בלבד.

מעבר לפוקס, יש לציין את שני שותפיו לקו האחורי העונה, באדי הילד וטייריס האליברטון.
הילד ירד באחוזים מעבר לקשת וביעילות הכללית, כשהאחוז האפקטיבי צנח ב-3.4% מהעונה הקודמת, אך הוא עדיין מספק קליעה איכותית ואיום מעבר לקשת, מה שבין השאר פותח לפוקס את הצבע ומאפשר לו ליצור. למרות התרומה של הילד, האליברטון הוא נקודת האור הגדולה של הקינגס לצד פוקס, כשכבר בעונה הראשונה שלו הוא אחד מהשחקנים החשובים והטובים ביותר בקבוצה. עד כה האליברטון עם אחוז אפקטיבי מדהים של 60.9% ויחס אסיסטים איבודים נהדר של 5.2 אסיסטים למשחק על 1.6 איבודים בלבד. הוא מספק אופציה כמנהל משחק משני (שמסוגל להיות מנהל משחק ראשי ברמה גבוהה ולהוביל את ההתקפה כשצריך) וקלעי מצוין משלוש כשהוא קולע ב-44% על 5.2 זריקות. סט הכלים המגוון שהוא מביא לקינגס בשני צידי המגרש מפתח את המשחק שלהם ונראה שהוא פשוט לא עושה טעויות והחיבור שלו עם פוקס מניב פירות עד כה.

מעבר לפריחה של שחקני הקו האחורי של הקינגס וההתאמה המצוינת שלהם זה עם זה, עדיין יש בקבוצה מספר בעיות, כששתיים עומדות בראשן – ההגנה וקצב המשחק.
ההגנה של הקינגס נמצאת במקום האחרון בליגה ברייטינג ההגנתי, כשהבאה אחריה, ניו אורלינס, טובה ממנה ב-2 נקודות פר 100 פוזשנים. אין לקינגס מגנים ברמה גבוהה שמסוגלים לשמור על כוכבי היריבה בכל משחק, וזה פוגע בהם. האריסון ברנס שחקן טוב ונראה מצוין העונה, אבל הוא לא השחקן שיעצור את לברון או קוואי, והבעיה ההגנתית שלהם גם נובעת מהצבע הפרוץ כשמרווין באגלי אחד ממגני הטבעת החלשים ביותר מבין הגבוהים בליגה. יכול להיות שההגנה תשתפר בעתיד, אבל הקינגס יצטרכו לשפר אותה ולמצוא שחקנים שיוכלו להחזיק את ההגנה ולפחות להפוך אותה לממוצעת ולא להגנה החלשה בליגה כפי שהיא כרגע.

הבעיה העיקרית השנייה שהזכרתי היא הקצב, והאספקט השתפר ביחס לעונה הקודמת, אך עדיין לא תואם את אופי השחקנים והיכולות של פוקס, שפורח במגרש הפתוח. העונה סקרמנטו נמצאת במקום ה-11 בליגה בכמות הפוזשנים שלה (לעומת המקום ה-19 בעונה הקודמת), אך היא עדיין לא מהמהירות ביותר ולא מתקרבת למקום השלישי שהייתה בו ב-2018/19.

הקינגס נראים נהדר ויש למה לקוות בעתיד, וצריך רק לקוות שיממשו את הפוטנציאל ולא ייפצעו, כי הם יכולים להיות קבוצה מעניינת ומהנה לעוד הרבה שנים.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רותם.
    באגלי לא אמור להיות מגן טבעת, הוא משחק בעמדה 4. הולמס וחסן וויטסייד מתופקדים כמגני טבעת והם עושים עבודה לא טובה.
    .
    הערה קטנה – עברי, דבר עברית. תשתמש במונחים עבריים. זה יותר יפה לעין ונחמד לקריאה.

  2. לפני יותר משלוש שנים הגבתי לפוסט על סקרמנטו ש"כמו טורונטו והקליפרס גם בנוגע לסקרמנטו אני לא קונה יותר הבטחות למיניהן, אאמין בזה רק אחרי שזה יקרה וידווח בחם מהתנור".
    .
    טורונטו עמדו במשימה. הקליפרס וסקרמנטו עדיין לא. נמתין בסבלנות.
    .
    תודה רבה רותם

  3. פוקס הפך משחקן צעיר פראי מהשכונה לשחקן NBA מצויין בגארד. האליברטון הוא-הוא התקווה הגדולה. אולי גם וולטון לומד ומתקדם כמאמן. ההפסדים האחרונים לא נעימים והלוואי שייצאו מהם מהר.
    תודה אןתם.

  4. אני לא מתרשם שהקבוצה בשיפור עצום או בשיפור כלשהו….אחת הקבוצות המאכזבות העונה….מאזן שלילי ,ללא הגנה ולא יגיעו גם למקום 10 לפליי-אין.
    האכזבה הגדולה היא מרווין באגלי שהולך ודועך מעונה לעונה ….שחקן פציע שמקשה להישאר כשיר…בדרך להיות באסט !

  5. בס"ד
    תודה רותם.
    אני לא רואה אותם מתקדמים יותר מדי, בלי עוד כמה בחירות מוצלחות בדראפט.
    הם די תקועים, במקרה הטוב ישתחלו לפלייאוף, ויעופו בסיבוב הראשון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט