שחזור הגמר אשתקד, סטף קרי חוזר לעיר הולדתו והטירון שלנו מול דמיאן לילארד בליל משחקים מסקרן לפתיחת השבוע / עידו רבינוביץ

שחזור הגמר אשתקד, סטף קרי חוזר לעיר הולדתו והטירון שלנו מול דמיאן לילארד בליל משחקים מסקרן לפתיחת השבוע / עידו רבינוביץ

שארלוט הורנטס (15-13) – גולדן סטייט ווריורס (14-16), 03:00

הלוחמים מהמפרץ מגיעים להתארח ב-"ספקטרום סנטר" שבצפון קרוליינה למפגש עם הצרעות משארלוט במשחק הראשון בין שתי הקבוצות הללו מאז 2019.

באופן מפתיע, למרות ההבדלים העצומים בהצלחה של שתי הקבוצות הללו בשנים האחרונות, ההורנטס ניצחו שלושה מחמשת המפגשים האחרונים ביניהן, כולל שניים ברצף.  

זו הפעם הראשונה מזה כמעט שלוש שנים שקרי זמין למשחק מול הקבוצה של העיר בה גדל והתחנך עד לקולג' דווידסון הקרוב. בשנה שעברה, הספלאש בראדר הראשי פספס את שני המשחקים בשנה שעברה בשל שבר ביד, כאמור, אלו שני משחקים בהם ההורנטס יצאו עם ידם על העליונה. אמנם, כאשר וורדל אכן מתלבש, הוא נוטה לנצח את הצרעות הכחולות. בארבעת המשחקים האחרונים של גולדן סטייט בהם שותף נגד שארלוט, הוא יצא מהפרקט כמנצח בכל אחד מהם, כולל הופעה של 40 נקודות בדצמבר 2015.

העונה כידוע סטף משחק עם סגל יותר צר ועם פחות כישרון משנים קודמות, מה שאומר שהוא לוקח על עצמו הרבה מהנטל, כמו בתקופה שהייתה לפני שקליי תומפסון, דריימונד גרין ואז קווין דוראנט הצטרפו לסופר-טים האדירה של העשור הקודם. הוא קולע בממוצע 29.9 נקודות ב-60.8% אחוזים אפקטיביים. בעת הנוכחית, הווריורס משתחלים לפלייאוף מהמקום השמיני, מובילים בחצי משחק על הגריזליס שבמקום השביעי ועם פער של שני משחקים מהמאבריקס שאחריהם.

ההורנטס ישמחו להמשיך את הרצף נגד הקבוצה המערבית, במיוחד בעקבות השבוע שהיה להם. בעקבות ההפסד ביום ראשון, 122-110 לסן אנטוניו ספרס, ההורנטס הושבתו ממשחקי השבוע עד כה כיוון שכמה מהשחקנים של הדורבנים נדבקו בנגיף הקורונה. זה גרם להם לפספס משחקים נגד הבולס והנאגטס שהיו אמורים להתקיים בימים רביעי ושישי בהתאמה. מאמנה של שארלוט, ג'יימס בורגו, ישמח לקבל חזרה את שחקני המפתח שלא שיחקו מוקדם יותר השבוע. גורדון היווארד כנראה ישחק הלילה אחרי שהחלים מהפציעה בגבו, פיג'יי וושינגטון אושר לחזור מפרוטוקול הקורונה שהיה מצוי בו בראשון וגם ייתכן שדוונטה גראהם יחזור מהפציעה בברך שסבל באותו משחק נגד הטקסנים.

הואיל וגראהם לא יתלבש הלילה, סביר להניח שזה יהיה לאמלו בול שיפתח במאצ'אפ מול ה-MVP לשעבר מהצד השני. בול עושה לעצמו קייס רציני לרוקי השנה עם ממוצעים של 20.9 נקודות, 6.9 כדורים חוזרים ו-6.3 אסיסטים למשחק מהספסל (פתח רק ב-8 מתוך28 המשחקים ששיחק).

אצל ההורנטס מלבד הפצועים שצוינו, צמד המרטינים, קיילב וקודי, לא ישחקו בשל הנחיות הקורונה.

אצל הווריורס, רשימת הפצועים הרגילה – קליי תומפסון, מרקיז כריס, קווין לוני וג'יימס וויזמן מושבתים ולא ישובו בקרוב.

הימור: הווריורס בכושר טוב יותר, למרות ההפסד האחרון לאורלנדו, קונצרט של קרי יוביל את הלוחמים לניצחון ב-7 הפרש.

לוס אנג'לס לייקרס (8-22) – מיאמי היט (17-12), 03:30

שחזור הגמר מהעונה שעברה, המיאמי היט של אריק ספולסטרה מגיעה ל-"סטייפלס סנטר" למפגש עם האקס האגדי, לברון ג'יימס, במטרה לנקום במקצת על ההפסד בנשף הגדול של העונה שעברה.

מאז הגמר, שתי הקבוצות הללו הלכו בדרכים מאוד שונות: הלייקרס המשיכו בדרכי הניצחון שלהם, הם נמצאים חזק מאוד בצמרת המערב וקשה לראות קבוצות רבות שיכולות למצוא את החור בשריון העמיד והאיתן שלהם. ההיט לעומתם, שמעו בעצמם של רוברט פרוסט והלכו בדרך שרבות לא תרות בה. לדאבונם, רוברט פרוסט, שנולד בניו אינגלנד ונפטר בבוסטון, כנראה נתן להם עצה מחבלת בכוונת תחילה, כי דרך זו היא דרך הקוצים.

ההיט נמצאים כעת במקום העשירי במזרח לאחר פתיחת עונה זוועתית שגררה איתה הרבה פציעות. המצב השתפר משמעותית מאז חזרתו של הכוכב, ג'ימי באטלר, אך עדיין יש מקום רב לשיפור. חשוב לציין כי כלום לא אבוד, בשל החולשה ההיסטורית של הקונפרנס המזרחי העונה, ההיט, שמצויים חמישה משחקים מתחת למאזן חצוי, עדיין מפגרים מאחורי הסלטיקס שבמקום הרביעי בשלושה משחקים בלבד. הניצחון שלהם במשחק הקודם מול הקינגס עזר להיט להחזיר קצת מומנטום לאחר שלושה הפסדים רצופים קודם לכן. ג'ימי באטלר נתן טריפל דאבל רביעי בשמונה ימים, אליו הצטרף בקטגוריה גם באם אדביאו שחגג מתחת לסלים, כולל דאנק מעל מי שהפך לאויב העיר, חסן וייטסייד, ובנוסף להופעה התקפית קריטית של טיילר הירו מהספסל עם 27 נקודות, זה היה אחד מהמשחקים האיכותיים והמהנים ביותר לצפייה של ההיט בעונתם הקשה עד כה.

הלייקרס דווקא נכנעו במשחק האחרון שלהם בפעם השמינית בלבד העונה, ביום חמישי האחרון נגד ג'יימס הארדן והברוקלין נטס, שחסרו את קווין דוראנט. לברון קלע 32 נקודות משלו, אך ללא העזרה של אנטוני דייויס שלא התלבש, הוא קיבל רק שני סקוררים מלבדו שקלעו בספרות כפולות: קייל קוזמה עם 16, מונטרז הארל עם 10. ככה קשה מאוד לנצח קבוצת התקפית נפיצה כמו הנטס, שקלעו 109 נקודות ובמפתיע הצליחו להחזיק את הלייקרס עם 98 בלבד.

אצל פרנק ווגל, אנטוני דייויס כאמור ימשיך להתלבש באזרחי לשבועות הקרובים בשל הפציעה בגיד האכילס. אליו יצטרף גם דניס שרודר בספסל. לברון, קייל קוזמה ומרקיף מוריס צפויים לשחק למרות הפציעות שלהם.

אצל אריק ספולסטרה, אייברי בראדלי, גוראן דראגיץ', כריס סילבה ומאיירס לאונרד לא ישחקו. גייב וינסנט צפוי להתלבש על אף פציעה בברכו.

הימור: אין פה חוכמות, ההיט ילחמו בשיניים וזה עדיין לא יספיק מול קבוצה שנמצאת ברמה מעליהם, גם ללא הגבה. 8 הפרש לייקרס.

שיקגו בולס (16-12) – סקרמנטו קינגס (16-12), 04:00

בשביעי לפברואר, לפני קצת פחות משבועיים, הסקרמנטו קינגס ניצחו את הלוס אנג'לס קליפרס בעיר המלאכים ועלו למאזן חיובי, 11:12, לראשונה מאז חודש דצמבר 2020. הם גם קיבלו צ'ופר לשחק חמישה משחקים רצופים בבירת קליפורניה, בביתם ה-"גולדן 1 סנטר". לצערם, כל צעד קדימה שהפרנצ'ייז הזה עושה מאז תחילת המיליניום, תמיד מגיע לפני שני צעדים אחורה. הקינגס הפסידו את כל חמשת המשחקים ששיחקו באולמם הביתי, כולל משחק חשוב מול יריבת פלייאוף ישירות בדמות הממפיס גריזליס. הלילה הם יוצאים למשחק חוץ לראשונה מאז הניצחון על הקליפרס, והם יקוו לתוצאה דומה הלילה מול השוורים של עיר הרוחות ב-"יונייטד סנטר".

ההפסד האחרון של הקינגס היה מול המיאמי היט, הפסד בו נאלצו להתמודד ללא האריסון בארנס שנפצע בכף רגלו השמאלית, ורישון הולמס שהתמודד עם כאבים בברכו הימנית. בלעדיהם, המלכים פתחו בחמישייה עם שני הגארדים הרגילים, דיארון פוקס ובאדי הילד, בנוסף לשלושה פורוורדים – מארווין באגלי, גלן רובינסון ונמניה בייליצה. הניסוי הזה לא עבד, קלי אוליניק ובאם אדביאו קלעו עליהם 22 ו-16 נקודות בהתאמה, וזאת כאשר אוליניק התקשה מעבר לקשת (1/7). החמישייה של מיאמי כיחסה את של סקמרנטו, בתוספת של השחקן השישי טיילר הירו שצלף 12/17 כולל שתי שלשות. רק ששת השחקנים הללו קלעו נקודות משמעותיות אצל מיאמי, כאשר היחיד שתרם עוד היה אנדרה איגדולה ששם 4 על הלוח.

אחרי המשחק, לוק וולטון, מאמן הקינגס המאוכזב, הביע את התסכול שלו לתקשורת: "אנחנו צריכים לחזור לאיך ששיחקנו אז, אנחנו מתגעגעים לכמה משחקננו הפצועים, אך אנחנו חייבים להיות קשוחים יותר. חייבים להפנות יותר תשומת לב לפרטים הקטנים, ואנחנו יודעים את זה עוד לפני שאנחנו מתחילים את המשחק".

מהצד השני, הבולס, שמגיעים עם מאזן זהה, משחקים משמעותית טוב יותר מהקינגס לאחרונה. הם ניצחו שלושה מחמשת המשחקים האחרונים שלהם, כולל שניים מהשלושה האחרונים, רצף שנגדע לאחר משחק מכובד מאוד מול מוליכת המזרח, פילדלפיה, שנגמר בתוצאה 112:105. המועמד לספסל האולסטאר, זאק לווין, צלף 30 נקודות כולל 10/10 מושלם מהעונשין, אך זה לא  הספיק מול תצוגה של 50 נקודות מאת ג'ואל אמביד, שכללה שלשה אחת בלבד. גם מבחינת תמונת הפלייאוף, השוורים במצב טוב יותר, הם מפגרים רק במשחק אחד מהמקום השמיני, השארלוט הורנטס, שמשחקים שעה לפניהם.

לאורי מרקקנן, אוטו פורטר ג'וניור וצ'נדלר האצ'ינסון לא יהיו זמינים לבילי דונובן.

אצל הקינגס, רישון הולמס, האריסון בארנס וגלן רובינסון בספק ומצבם יוכרע מאוחר יותר הלילה.

הימור: זה של שיקגו הלילה, הייתי מהמר גם על התפוצצות נוספת של זאק לווין מול ההגנה במקום ה-29 בליגה לפי מדד נקודות למשחק (119.2). שיקגו ב-12.

ממפיס גריזליס (12-13) – פיניקס סאנס (10-18), 04:00

קרב מערבי שיכול לצבור חשיבות בסוף העונה כאשר הממפיס גריזליס מאחרים את הפיניקס סאנס שיגיעו ל-"פד-אקס פורום" שבטנסי.

זהו המשחק השני בבק-טו-בק של שתי הקבוצות, ושתיהן מגיעות בעקבות ניצחון אמש.. הסאנס התפוצצו על הפליקנס עם 132 נקודות אדירות בהשוואה ל-114 של השקנאים. השמשות נכנסו לרבע המכריע בפיגור דו ספרתי אך אגלי הזיעה המודאגים התחלפו בפרצופים מחויכים לאחר רבע אחרון בו קלעו 41 לעומת 12 בלבד של ניו אורלינס המובכים, מתוכן רק 2 נקודות בלבד ב-5:20 הדקות האחרונות של הרבע המכריע בהחלט, מה שמעיד על הגנת הברזל של פייניקס (מקום רביעי בליגה בנקודות יריב למשחק עם 108).

הספסל של הסאנס קלע 55 נקודות במשחק הזה, מי שניצח על קונצרט המחליפים היה ג'יי קרואדר. הרכש שהגיע בשנה שעברה מפיינליסטית המזרח קלע 6 שלשות בדרך ל-20 נקודות, הסאנס צלפו שיא עונתי של 22 קליעות מדאון-טאון במשחק הזה.

גם הדובים הגריזלים מגיעים בעקבות תצוגה הגנתית מרשימה כאשר הם חנקו את הפיסטונס אמש והרשו להם 95 נקודות בלבד. 21 איבודי הכדור שהכריחו הגריזליס, כולל 12 חטיפות, היוו את ההבדל במערכה נגד הבוכנות מדטרויט.

מאמן ממפיס, טיילור ג'נקינס, שיבח את דיאנטוני מלטון ודזמונד ביין על המשחק המשובח שלהם: "הבחורים האלו היו גדולים עבורנו בתחלית המשחק, במיוחד ברבע הראשון שבנינו את היתרון הגדול. מלט (דיאנטוני מלטון) עשה את הדברים הרגילים שלו, הגיע עם ידיו הארוכות להרבה כדורים ועבד מעולה גם בהגנת היחיד שלו".

מונטי וויליאמס והסאנס שלו מציגים סגל מלא לגמרי ללא פציעות.

אצל ממפיס יחסרו דילון ברוקס, ג'ארן ג'קסון ג'וניור, ג'סטיס ווינסלו וקיליאן טילי.

הימור: זה לא יהיה פשוט, אבל פיניקס הוכיחו שהם יכולים לסגור משחקים, 3 הפרש סאנס.

פורטלנד טרייל בלייזרס (10-18) – וושינגטון וויזארדס (17-9), 05:00

דמיאן לילארד וחבריו ישמחו לרשום את הניצחון ה-19 שלהם העונה בפגישה הערב עם החבורה מהבירה האמריקאית, שתרצה להגיע למספר דו ספרתי בטור החיובי עם ניצחון ביתי.

מספר 0 של החלוצים צלף 43 נקודות במשחק האחרון שלו נגד הפליקנס, מה שסייע רבות לניצחון 126:114 נגד השקנאים מלואיזיאנה. לילארד, שלא נבחר לחמישייה הפותחת של המערב במשחק האולסטאר הקרב (סטפן קרי ולוקה דונצ׳יץ׳ יאיישו את עמדות הגארדים), נותן עונה פנטסטית כרגיל כשהוא מוביל את קבוצתו למקום הרביעי בקונפרנס המערבי הקשה, עם שמונה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים.

מנגד, לוויזארדס דווקא יש שחקן שנבחר לחמישייה הראשית באולסטאר, בראדלי ביל שתפס את מקום הסקנד גארד בחמישייה המזרחית לצידו של קיירי אירווינג. למרות זאת, המכשפים ובראשלי ביל בעצמו היו מוותרים ברגע על המיקום באולסטאר בשביל המאזן של הבלייזרס. הוויזארדס מתקשים מאוד העונה למרות ציפיות גבוהות מהסגל בתחילת העונה, כמובן יחד עם הרוקי שלנו, דני אבדיה. הגנת הכנפיים של פורטלנד לא חזקה במיוחד ואבדיה עלול לתת משחק חזק, אך לפי התצוגות ההתקפיות האמניות שלו העונה, לא הייתי מהמר על זה.

אצל טרי סטטוטס, יוסוף נורקיץ׳, סי.ג׳יי מקולום, הארי ג׳יילס וזאק קולינס לא ישחקו.

אצל סקוט ברוקס, אישמעל סמית׳ ותומאס ברייאנט יושבתו.

הימור: לא אלך על הפתעה פה, 16 הפרש לפורטלנד.

לפוסט הזה יש 116 תגובות

  1. שארלוט גולדן זה משחק בלי גבוהים, גולדן יקחו רק כי שארלוט בחופש כבר מלא זמן, מה שבטוח המשחק יהיה כיפי. מה קורה עם הסקרמנטו קינגס? עד מתי הדשדוש הזה בבינוניות ? מי לעזאזל החתים את לוק וולטון? יאללה שיביאו כבר מאמן רציני ויכנסו לפלייאוף, עד מתי וולאדה דיבאץ'?

          1. אז בגלל זה העיפו את בוגדן ומחפשים מישהו שיקח את ביליצה…. הקבוצה הזאת חייבת לעבור עיר, גם סקרמנטו וגם קינגס לא הולך ביחד, נתעלם רגע מהצד האירוני של המילה הקינגס לקבוצה שלא רואה פלייאוף, סקרמנטו… מספרדית המשמעות זה הטקס הדתי הנוצרי ויש שבעה כאלה, כל מדורי הגיהנום הם יצטרכו לעבור קודם. אולי עדיף להם לעבור לניו יורק גם שוק וגם מקום ראוי למלכים.

  2. תודה רבה עידו, פריוויו מצוין, כרגיל.
    .
    מה זה בעצם אומר ששארלוט משחקים הלילה? שאין אצלם אף חולה? לכאורה גם אנחנו יכולנו לשחק בלי 4 החולים שלנו (קווינדרי כנראה ביניהם, דז'ונטה לא), אז למה בעצם הוחלט שאנחנו לא משחקים עד ה-25? עושים לנו טובה? לאחרות לא וויתרו.

  3. חשבתי שזה בלתי אפשרי, אבל לצערי בגיל 44 גיליתי שאני מתחיל לחבב מאזוכיזם. ולכן, גם הבוקר אקום בחמש לצפות בקבוצת המכשפים מדיסטריקט קולומביה.
    בתפריט המאזו-
    מצבטי ווסטברוק
    שוט בראדלי
    מותחני ברטאנס
    פוער לופז
    מרחיבי האצ'ימורה
    משביתי אבדיה
    .
    הנאה מובטחת.

    1. איך אתה מכל האנשים בעולם התעלמת בהפגנתיות כזו מהחזרה המופלאה לליגה של אחד והיחיד – הבריק האנושי.

  4. הלהיט של הערב זה ביסמבק ביומבו מול דריימונד גרין!! הנאה מובטחת. ביסמק מנגב!!! ויתפוצץ עם 10 נק מול ה4 של דריימונד.
    גה מוראנט יכה בטנש לתחושתי.
    רועי לא ידע את מי לעודד שיקצה או אדביו מפגש טנש קשה. ההיט ינצחו בקטנה.
    הקינגס ינגבו את הבולס
    דמיאן ישפוך סנו פוליש 50 על הראס של ווסטבריק קירצוף ניגובים והברקות בעמ.
    קצת על דמיאן למי שפיספס מומלץ
    https://www.youtube.com/watch?v=TlXjWLBVHTc
    וקצת להנאה הפרומו למה שיקרה לראס
    https://www.youtube.com/watch?v=YAB_UayuUIc

    1. אגב דה שוט אתמול בשכונה באטלר בא עם נעליים כתומות זוהרות עם פסים כחולים וירוקים 😐😐
      ניגר למוות
      אתמול שיחקנו כמו ווש רק צחקנו ונירגנו בגלל הגשמים לא שיחקנו מיום שני איזה חלודה 😂😂
      לאורי היה איתי וביקש להתחייב אמרתי לו עזוב אתה 1 מ50 מה3 קולע זה לא בשבילך אמר תן לי דפק איירבול מטר מהטבעת.
      אחכ במשחק עשה 4 איירבולים רצוף מה3 בלי שומר😐 אמרתי לו מה קרה כמה ימים לא שיחקת אתה לא מגיע לטבעת? השוער שהיה בקבוצה היריבה צחק עליו וקינח עם 4 איירבולים מה3 רצוף ישר אחרי שצחק עליו 😂😂
      נקרענו מצחוק.
      לי היו 12 שלשות שנכנסו ויצאו מהטבעת כולם אותו דבר ניגרתי אפילו לייאפים גולת הכותרת הייתה שעשיתי חדירה יפה ומתחת לסל מסרתי ללאורי שהחטיא לבד לגמרי ועוד באיירבול ישר הכדור הגיע אליי וגם אני מתחת לסל החטאתי עם הקרש נכנס ויצא לאורי תפס ריב ועוד איירבול אליי ישר לפנתיאון ואז!איכשהו קלעתי שהכדור שעה הסתובב על הטבעת ונכנס 😂😂

      1. שמע הייתי אתמול במבשרת אצל משפחה – כל הכבוד לכם ששיחקתם בקור הזה, אתם לא מפונקים. באן בי איי משחקים באולמות ממוזגים 😀 הנעליים של באטלר הרגו אותו, שקוף 😀

  5. טוב מצטרף לוויזארדס מול הלילארדס
    .
    אני רואה שדני ממשיך לשמור על רוח קבוצתית בריאה – 0 נקודות כמו ברטאנס.

  6. ביל באמת קלעי מצויין, אין מה לומר, או בעברית דריבליסט שלא פגש זריקה שלא אהב וימסור לאבדיה כשיגיע המשיח.

  7. סקוט ברוקס הוא מאמן גרוע ברמה היסטורית לא רק הכי גרוע בליגה היום. הוא ממש בראשמור של הגרועים. בארטנס לא יכול לשחק בנס ציונה. סתם אחד שתופס כדורים וזורק מה3 זהו בלימקשר לכדורסל בשום דבר אחר. מדהים שהביאו לו 80 מיליון 😂😂😂😂😂😂 רק רפי הבנה יש בליגה הזאת.

  8. קטיושההההה של השועל לילארד זה שערוריה השופטים שלו עמוק בכיסים, ראס עם מהלך הגנתי טוב ושני אסיסטים בקלאץ׳ יאללה ווש להחזיק מעמד

  9. אבדיג׳ה דועך ביחס הפוך לפריחה של ווש, לא נורא זאת ליגה ארוכה, יש לו זמן להתאושש. ראס וביל מובילים צוות של מוגבלים-אבל-אופטימיים כיף לראות אותם

  10. דנבר צריכים את ביל כדי לנצח את השיקצה. מישהו שיוציא כדור לסרבי מהידיים שיפסיק לנפח סטט וילך לטחון בצבע וישאיר את הרכז לרכזים במקום להחזיק כל הזמן בכדור ולהריץ את כולם מסביב.
    צריכים קצת iso לנצח בפלייאוף. ביל איז דה מן

  11. אשך דריימונד ניגב את ביומבו 5 0
    אין קרי דריימונד ירד מ8 אס ל3 😂😂😂
    טנש מנסים לערבב סטט ומתעלמים מהעובדה שרוב האס של דריי לאחרים נובעים מהתנועה של קרי וגם לסטפן עצמו 😂😂😂.
    דריימונד טופ 52 גרין 😂😂😂

    1. נפוליאון מביא התקפה הגנה ומחוייבות. לא הכל בסטאט והם כל הזמן מתלוננים עליו ״מייבש לנו את אייטון מייבש לנו את אייטון״ 😀

כתיבת תגובה

סגירת תפריט